Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ZT-POZNAN

Strony: [1] 2 3 ... 15
1
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 02 Sierpnia 2015, 22:09:36 »
https://youtu.be/RcoK5s6eBp8

Najnowszy wypust ekipy z Ostrowskiego oddziału PKP CARGOTABOR prowadzi pociąg towarowy TME 784016/7 Poznań Franowo - Szczecinek. Za przywrócenie lokomotywie wyglądu wzorowanego czasami, w których została wyprodukowana serdeczne podziękowania należą się dla: Marek Wawrzyniak, Bartek Kopeć, Marek Bartz oraz pracownikom ZNT Ostrów Wlkp.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 22 Lipca 2015, 10:05:56 »
Kilka ciekawostek z poznańskiej obwodnicy towarowej:

[ Lotos Kolej ] 201Eo-012 z SM42-2394 [ EC Kraków Łęg ] (3)


[ PKP Cargo S.A. ] ET41-124 z pustą węglarką (12)


[ Track Tec S.A. ] EU07-215 + EU07-242 (14)


[ Track Tec S.A. ] EU07-196 + EU07-068 (34)


[ Orlen KolTrans ] E186 267-1 Najnowszy Traxx w Orlenie (13)


[ PKP Cargo S.A. ] EU07-034E z mieszanym bruttem (16)


[ PKP Cargo S.A. ] ET42-016 z wahadłem eaosów (37)


[ PKP Cargo S.A. ] ET41-004 z wahadłem pustych węglarek NAJSTARSZY CZYNNY JAMNIK (22)

3
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 14 Lipca 2015, 00:54:47 »
Zapraszam na swój kanał wszystkich pasjonatów pociągów towarowych, transportu drogowego oraz klimatów rolniczych.

Cargo Maniak na YB

4
Bieżące kolejowe / Wszystko o ET22
« dnia: 14 Listopada 2011, 11:28:06 »
Witam serdecznie.

Dziś wystartowała nowa odsłona mojego serwisu - Wszystko o ET22, www.et22.pl - na stronie dostępna galeria foto, przydziały, informacje o naprawach, przebiegach, sklepik z gadżetami związanymi z serwisem jak i konkurs. Wszystkich serdecznie zapraszam.

Przenoszę do przyklejonego wątku o ciekawych stronach.
Winger


Otwieram na życzenie użytkownika.
Benek

5
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 22 Października 2012, 00:54:03 »
A to być może to tego nie wiedziałem. W każdym razie pierwszy miał podniesiony przedni pantograf, a drugi tylni i tak sobie jechały jakby były ukrotnione he he

To nawet nie wyglądały jak przy pracy ukrotnionej - wówczas podniesiony byłby ten sam pantograf ;-)

6
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 17 Października 2012, 16:12:32 »
Tak to bardzo możliwe, że to jest podbijarka do podkładów bo remontują torowisko na Lubin Kopalnia przy końcu linii trakcyjnej. Kabina ET22-014 (zdjęcie ze 20 września 2012 roku) oraz nowy byk (ze 13 września 2012 roku).

Nazwiska maszynisty nie masz? Podaj jeszcze godzinę!!! Ja rozumiem że pierwszy raz byłeś na lokomotywie i musisz się pochwalić ale rób to w sposób taki, który jest nie groźny !!! Się jeden z drugim później dziwi że nie pozwalają mu wchodzić na maszynę... A przez co? Przez właśnie takie głupie zapędy jak ten, opisujące wszystko...

7
Czemu byk nie ma włączonego sygnału Pc2?

bo na tym odcinku jest dwukierunkowa samoczynna blokada liniowa.

8
Tabor kolejowy / Odp: Wagony typu 601W
« dnia: 05 Października 2012, 14:23:13 »
Adrian, ale te wagony chyba mialy dwie wersje drzwi - wysoka i niska kwadratowoa- Jak widac po teksturze wzorowalem sie na wagonie slowackich kolei :)

Igor, masz rację, chociaż tych z dużymi było/jest kilka szt., zaczarowany realiami naszego kraju, w którym wersja taka nie występowała ograniczyłem się tylko do PKP Cargo ;-) Zwracam honor ;-)

Co do przekazania - "dej mu" a coś się w wolnym czasie z tego wyczaruje ;-)

9
Tabor kolejowy / Odp: Wagony typu 601W
« dnia: 05 Października 2012, 08:47:12 »
Ok, 601w gotowy z tym ze brak sprzegow, wezykow i skp. Patrykos chetny do poprawek? :)

Konstrukcja pudła trochę do poprawy, w szczególności drzwiczki zsypowe, po za tym bardzo fajny model ;-)

10
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Intercity sprzedaje lokomotywy
« dnia: 01 Października 2012, 23:30:46 »
... a miała jeździć w...Hagansie.
Dużo rzeczy "miało być" a wyszło jak zwykle ;) Tamary z lotosu też miały być…
Co do 277 to wiem od kolegi z DB, że maszyna ma spalony jeden motor.

Na silnik to ona już była w Gdańsku i wróciła ;-) na dzień 01.10 godz. 14 +- 20 czynna :D

11
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 27 Września 2012, 17:56:19 »
Z tego 22-1132 był miły mech i mnie wpuścił do kabiny na postoju :D.
Ale, że co? Miły w sensie w dotyku był? Pamiętam na jednym Orlenowskim gagarinie też mech był. Nie wiem jak się skubany uchował ale rósł sobie spokojnie między szybą a prowadnikiem okna.
<jeszcze trochę i z "maszynisty/mechanika" poprzez "mech" zrobi się "mh" -żeby było jeszcze krócej>

1,2) Wykolejenie ET22 skrajnym zestawem kołowym.

Kolego jaki byk i gdzie? ;-)

12
Bieżące kolejowe / Odp: PLK szykuje rozbiórki?
« dnia: 26 Września 2012, 09:09:01 »
Zdaję sobie sprawę z tego, jak szlak na Sierpc i dalej wygląda i nie jest to stan zadowalający, ale jakby nie było jest to dobry objazd omijający Płock. Może to i tylko 10% pociągów, ale to zawsze 10% pociągów mniej przez miasto, któremu ten jeden tor przecina calutkie miasto zatrzymując ruch na dobre 5-10 a w szczycie na 15 min.

Wiem ;-) Mieszkam w Płocku od 2 lat i moja przeprawa z Podoli do Centrum często przerywana jest długim korkiem spowodowanym zamknięciem rogatek na Piłsudskiego. Co do Trzepowo - Sierpc, nie dalej jak koniec lipca, początek sierpnia ruch towarowy była właśnie tam kierowany z racji zamknięcia odcinka Płock - Płock Radziwie - Łąck. Raczej bzdura było by ograniczanie się do możliwości odprawienia pociągów z Trzepowa tylko w stronę Kutna, a co w przypadku konieczności uruchomienia objazdów? Wydaje mi się że Orlen konkretnie zaingeruję w przypadku faktycznego likwidowania tego odcinka.

13
Bieżące kolejowe / Odp: PLK szykuje rozbiórki?
« dnia: 26 Września 2012, 00:40:49 »
Szczerze mówiąc to po przeczytaniu tego artykułu i zobaczenia w wykazie do ” zamknięcia, przekazania samorządom lub likwidacji” linii 33 na odcinku Płock Trzepowo- Sierpc ciśnienie mi podskoczyło znacznie zważywszy na to ze Trzepowo jest stacją bezpośrednio połączona z kombinatem petrochemiczno-rafineryjnym Orlen. Niedorzecznością jest snucie wizji zamykania takiego węzła transportowego, choćby ze względu na to, że dziennie wyprawianych w Polskę jest kilkanaście (kilkadziesiąt?) pociągów z produktami naftowymi, których w takiej skali niesposobna przetransportować w żaden inny sposób (@Mechatronik i paru innych użytkowników może chyba potwierdzić moje słowa).

A pociągi te w 90% jadą na Kutno ;-)

14
Tabor kolejowy / Odp: Zagadkowy przycisk na pulpicie EU07
« dnia: 26 Września 2012, 00:20:07 »
Właśnie to "zapewne" mnie gnębi. Znam przypadek gdy odluźniacz był po lampkami a w omawianym miejscu był przycisk -niestety bez opisu. Pasowała by teoria z czeskim VZ ale maszyna którą mam na myśli miała tylko w jednej kabinie miejsce na ten przycisk.

07-479 ma i w kabinie A jak i w B tą zaślepkę, chyba że chodzi Ci o inny wóz?

15
Tabor kolejowy / Odp: Zagadkowy przycisk na pulpicie EU07
« dnia: 25 Września 2012, 14:04:32 »
Witam.

Wiem, że któraś z 07 miała/ma tam zbijak do czeskiego systemu VZ LS. Nie wiem jak sprawa wyglądała konkretnie na 479

16
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 24 Września 2012, 14:05:32 »
@ZT-POZNAN co się dzieje z ET22-91?

Wyskoczyła mi niespodziewanie z mojego spisu, nadal czynna, widziana pod koniec sierpnia ;-)

17
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 24 Września 2012, 09:48:40 »
A 003 tak czasem nie ma OG? I jaki jest warunek wystawiania czasowego świadectwa a nie limitu kilometrów?

nie ;-) bo - G1 | ZNLE Gliwice 06.01.1996r. / 1R1 | ZNLE Gliwice 13.10.2003r.

Co do świadectwa - obecne, zaakceptowane DSU dla lokomotyw ET22 określa przebieg 3500000km / 32 lata (tak to właśnie te nieszczęsne 32 lata, przez które od 2009r. - rok w rok odstawia się kilkadziesiąt byków, których jedynym ratunkiem na czynny powrót jest naprawa główna). Okres ten podzielony jest dokładnie tak:

P3 - PD (250000km / nie więcej niż 3 lata)
P4 - NR (500000km / nie więcej niż 6 lat)
P5 - NG (3500000km / nie więcej niż 32 lata)

dodatkowo możliwe jest wykonanie warunkowej naprawy rewizyjnej zamiast głównej (dla lokomotyw, które zbliżają się do przyjętego okresu 32lat lub nieznacznie go przekroczyły), jednak proces ten ciągnie za sobą, wiele dodatkowych obostrzeń oraz szeroki zakres warunków technicznych, jakie spełniać musi lokomotywa poddana warunkowej naprawie, również okres eksploatacji znacznie różni się od tego standardowego.

Podsumowując odp. na pytanie @Patrykosa, - między rewizjami obowiązuje dany zakres kilometrów lub czasowe świadectwo sprawności technicznej, wydawane po zakończeniu kolejnej naprawy - przykładowo: ET22-906 (PKP CARGO TABOR - Ostrów Wlkp. 19.12.2011r. ) świadectwo ważne do: 18.12.2017r.


18
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 24 Września 2012, 01:02:37 »
Sprawa czynnych byków z zakresu 001-099 wygląda tak:

22-003 - OR | Tarnowskie Góry
22-011 - OR | Szczecin Port Centralny
22-012 - OR | Skarżysko - Kamienna
22-014 - czynna
22-015 - czynna
22-016 - OR | Bydgoszcz Wschód
22-017 - czynna
22-020 - ? (chyba miała ważne świadectwo do końca sierpnia)
22-023 - czynna
22-037 - czynna
22-051 - czynna
22-063 - czynna
22-073 - czynna
22-079 - czynna
22-080 - czynna
22-086 - OR | Łazy
22-091 - czynna
22-092 - czynna
22-093 - ? (nie jestem pewny ale świadectwo miała chyba do 14.09.2012r.)
22-094 - czynna
22-099 - czynna

20
Bieżące kolejowe / Kamery kolejowe online
« dnia: 06 Września 2012, 15:45:19 »
Witam.

Znacie jakieś ciekawe kamery kolejowe online?

Ja od siebie polecam: http://www.chocen.tv/ - spory ruch pasażerski i towarowy, można również zaobserwować polski tabor (głównie ET22) np:

http://archiv.chocen.tv/archiv.php?path=201209/chocen_20120905_100401M.jpg
http://archiv.chocen.tv/201202/chocen_20120205_101254M.jpg

21
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
« dnia: 26 Sierpnia 2012, 14:56:42 »
OR? Pracownicy mówią, że cały sznurek na złom.

OR - Oczekuje naprawy rewizyjnej

Mówią, więc kłamią ;-)
1156 jest z 89r. w 2004 miał R2, stosunkowo za młody byk by kasować,
893 jest z 85r. w 2003 miał R4, podobnie jak wyżej.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
« dnia: 26 Sierpnia 2012, 14:43:45 »
W Czechowicach na dzień 25 sierpnia 2012 roku na złom czekają: ET41-152, ET41-186, ET41-078, ET41-123, ET41-137, ET41-049, ET22-1156, SM42-755 i ET22-893. Dodatkowo ET21-386 czeka na decyzję, co dalej. Czy naprawa, czy żyletki. Zdjęcia tutaj: http://d29-139.pl/aktualizacje/nowe/

Coś z bykami poleciałeś ;-)
22-1156 | OR
22-893 | OR

więc żadne tam kasację ;-)

23
Na warsztacie / Odp: Tyrystorowy Warsztat
« dnia: 21 Sierpnia 2012, 22:00:36 »
ZT-Poznań: Mnie chodziło o system zawieszenia, a nie o układ żaluzji na pudle.
Proszę, poniżej zdjęcie ET22-239, która ma się nijak do twojego twierdzenia:
http://archeo.kolej.pl/krzysr/pkp/html/et22_201.html
ET22-241:
http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=5822

Ty pisałeś o układzie żaluzji, bo rzeczywiście 241 jako ostatnia ma takie. 242 ma już takie, jak pozostałe numery wzwyż.

Nie miałem na myśli tych elementów, o których pisałeś, a budowę pudła, jeżeli chodzi o Twoje stwierdzenie, te elementy podparcia posiadają byki do numeru 221, (dawne belkowce miały to jeszcze inaczej rozwiązane).

24
Na warsztacie / Odp: Tyrystorowy Warsztat
« dnia: 21 Sierpnia 2012, 20:47:14 »
Witaj
Skoro na warsztacie to być może ktoś zwróci uwagę na poprawienie kilku detali aby symkowy "byk" wyglądał, jak jego pierwowzór.  Dokładnie zaznaczone kółkami i teraz napiszę o co chodzi:

w żółtym kółku: Ten badyl w oknie jest stosowany tylko w przypadku lokomotyw, które idą na szopie w pokrzywy na dłuższy czas. Jeśli lokomotywa ma być w ruchu (zapewne po to jest tworzona tekstura) to podmień na adekwatne okno z innego byka albo w inny sposób ten kołek "wymazać".

w czerwonym kółku: Loki od bodajże 233 lub 234 nie posiadają już fabrycznie tych elementów. Sposób zawieszenia mają identyczny jak 201E, 201e-zez, itp w naszym symku.  W poprzedniej wersji pisałem o tym w temacie @Szoguna pod jego 22-256. Odpisał, że to kwestia nałożenia alfy w odpowiednim miejscu.
Wiem, że to nie jest koncert życzeń ale jeśli dałoby się załatwić takie "pierdoły" to jazda tym elektrowozem byłaby większą przyjemnością.


Reasumując ostatni byk, z tego typu układem pudła ma numer 241, od 242 rozwiązano to już inaczej.
@Trystor zwróć uwagę również na ułożenie żaluzji na dachu, w pierwszym poście miałeś dobrze, kolejno zmieniłeś na te z przed numeru 242, co w tym wypadku mija się ze stanem faktycznym. Dla ciekawostki = byk obecnie wpisany na stan CT Warszawa, status OS

25
Tabor kolejowy / Odp: Parowozy
« dnia: 21 Sierpnia 2012, 19:34:01 »
[...] ale ten mazut to praktycznie jedyny element, który im brakuje.
Jasne, fizykę mamy świetną...

Kolego, a widzisz bym pisał o fizyce? Głównie mój post zawiera informację o modelu... fizyki nawet elektrowozy nie mają bardzo dobrej ;-)

26
Tabor kolejowy / Odp: Parowozy
« dnia: 21 Sierpnia 2012, 17:37:29 »
Też muszę coś napisać, ja chcę parowóz, do którego będzie trzeba lać wodę, sypać węgiel, z możliwością otwierania paleniska, jeszcze żeby był ogień, dym, para, yymmmm zapomniałem jeszcze by tłoki pracowały ;-)

Tak na poważnie, Panowie - symulator istnieje od kiedy? ... od dawna, jeżeli do dnia dzisiejszego nie ma parowozu, tzn że z przyczyn technicznych go być nie może (nie mam tu na myśli bryły parowozu bez jakichkolwiek oznak życia), nie z braku chętnych modelarzy, sam kiedyś podejmowałem ten temat, jednak mamy się rozwijać, nie cofać o czym świadczy poziom obecnych modeli. Owszem, ktoś stwierdzi że są diesle bez mazutu, ale ten mazut to praktycznie jedyny element, który im brakuje.

27
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« dnia: 07 Sierpnia 2012, 10:19:55 »
Czy ta droga polna na 4 screenie nie jest zbyt szeroka? No i trawa na magistrali lekko nie pasuje.

Jest za szeroka, "ścieżka" na jedno koło wygląda jak pas ruchu dla całego pojazdu ;-) Po za tym bardzo ciekawie się zapowiada.

28
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
« dnia: 04 Sierpnia 2012, 12:45:27 »
Może mi ktoś wyjaśnić dokładnie po jakiego grzyba aż tyle loków idzie do kasacji?

Kto powiedział że te lokomotywy mają iść do kasacji. To licytacja, każdy może je kupić i ustawić chociażby w ogrodzie ;) Nie sądzisz że wszystko ma swój kres, pewne epoka już mija czas na zmiany.

Tu się trochę mylisz, umowy są tak skonstruowane iż firma/osoba, która wygra licytację musi trwale uszkodzić między innymi ostoję czy wózki, tak więc w jakimś stopniu musi być podjęty proces kasacyjny...

29
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
« dnia: 02 Sierpnia 2012, 18:49:09 »
No i zaczyna się czarna seria roku 2012 w czystkach taborowych.

z CT Śląskiego:
ET40 - 22 szt.
ST43 - 1 szt.
SM42 - 5 szt.
SM31 - 2 szt.

z CT Wielkopolskiego:
ET22 - 20szt.
EU07 - 2szt.

jestem ciekaw jak inne Zakłady Spółki pójdą za ciosem...

30
Widać, że wykonawcy naprawy toru, po zeszłorocznym wypadku coś spitolili, że w tym samym miejscu wykoleił się kolejny towar, no bo dlaczego - tak bez powodu - znowu wypadł z torów ciężki skład, który nie jechał za szybko? Wie ktoś może, kiedy planują otworzyć 1 tor? Ciekaw jestem, gdyż za tydzień w niedzielę jadę Błękitną Falą do Szczecina i nie mam zamiaru jechać prawie 3h dłużej(choć tak to zaliczę sobie kawałek ostbahna :])

Zawsze możesz polecieć samolotem ;-)

Po za tym czym sugerujesz się twierdząc, że to wykonawcy naprawy źle wykonali swoją pracę? Przez prawie rok, dzień w dzień kilkanaście składów osobowych, towarowych jeździło tamtędy bez problemów, usterka czekała aż niespełna rok by się uaktywnić? ;-)
Przez takie właśnie spekulację tworzą się niepotrzebne opinie i rozwiązywania przyczyn, od tego są specjalne organy, które przebadają sprawę i wydadzą jej ostateczny werdykt.

Mnie osobiście od faktu złego stanu torowiska oddala to, iż lokomotywa nie wypadła z niego, dopiero pierwszy wagon tuż za nią, który równie dobrze mógł zostać ściągnięty z torowiska przez wagony kolejne. (czyste spekulację)

Strony: [1] 2 3 ... 15