Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mareczek

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 17
331
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Stycznia 2018, 21:59:01 »
PS: Znaczy, że teraz parametry są poprawnie odczytywane, więc jak kiedyś były dźwięki 44kHz które w założeniu miały być odtwarzane 22kHz to będzie źle.
Yop i stąd zacząłem zmieniać.

Z tymi przekładniami to będzie droga przez mękę :|

PS. Przekładnie przerobione. Przekopiowałem sobie wpisy z siódemek, plik z dźwiękiem zwolniłem o ponad 50% i Fiat przy 80 brzmi jak Fiat przy 80 :-) Jutro zobaczymy co z wentylatorami...

332
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Stycznia 2018, 21:42:14 »
Sprawdzałeś parametry pliku .wav? 176kbps, 22000Hz, 8 bit mono? Jakiś czas temu zacząłem pogłaśniać sobie pliki i nie jeden trzeba było przerobić.

333
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Stycznia 2018, 21:24:30 »
Dwie uwagi odnośnie wentylatorów w elektrykach i przykładni:

1) Obecnie (przynajmniej w siódemkach) wejście na pierwszą pozycję rozruchową od razu odtwarza dźwięk wentylatorów. Wentylatory załączają się z drobnym opóźnieniem (wolniej dla niskiego prądu) i się rozkręcają od zera. Teraz wejście na pierwszy ząbek od razu załącza wentylatory i to już na jakiś tam obrotach (nie od zera).
Filmik mechatronika:


2) Przekładnia ma podobny problem. Ruszając, dźwięk przekładni odtwarza się już na jakimś poziomie szybkości, nieadekwatnej do prędkości pojazdu (pojazd może jechać 0,1 km/h, a przekładnia wydaje dźwięk dla większej prędkości). Ten przypadek występuje m.in. w spal-elek (np. SU45).

334
Bocznica / Odp: et22-555 i 626
« dnia: 21 Stycznia 2018, 13:51:31 »
Na stronie maszyny, link byków prowadzi do pakietu ludzików.

335
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Stycznia 2018, 21:12:20 »
Chciałem uniknąć robienia 3 plików, ale widać to będę musiał zastosować ;) Dzięki za info.

336
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Stycznia 2018, 20:44:27 »
I z tym będzie problem. Akurat sprawa tyczy się SM42 i ograniczenia do dwóch dźwięków - jałowy i maksymalne obroty. I teraz chciałbym już przy ok. 750rpm aby dźwięk maksymalnych obrotów był odtwarzany sam (bez jałowego), ale mimo wszystko z obniżoną częstotliwością, tak aby przy max (1000rpm) był odtwarzany jak w oryginale.

337
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Stycznia 2018, 20:28:48 »
A mi chodzi o coś takiego, czyli takie przesunięcie

338
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Stycznia 2018, 19:26:50 »
Pytanie do @tmj w ramach wielodźwiękowosci silnika i parametru "crossfade". Da się tak sparametryzować tą wartość, aby dźwięk kolejny był odtwarzany w pełni (bez dźwięku wcześniejszego) dla połowy zakresu obrotów?

339
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Stycznia 2018, 21:32:43 »
- Dobra Zmiana, zmiana obrotow silnikow pojazdow spalinowo-elektrycznych powinno byc mniej raptowna
Dodając do tego dodatkowe dźwięki, tj. przekładni i mając odpowiednio pogłośnione pozostałe, czysta przyjemność!

PS. Ale jedną rzecz można by poprawić. Prąd na silniki powinien wzrastać stopniowo wraz z wchodzeniem silnika spalinowego na obroty i pracą prądnicy. Teraz dając w SU45 na start 10 pozycję, silnik spalinowy się fajnie kręci, ale prąd idzie po staremu, tj. po 3 sekundach mam już prąd z obrotów które osiągnę za kolejne kilka(naście) sekund. Zejście jest ok.

340
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Stycznia 2018, 21:27:19 »
Jest w zasadzie tak jak piszesz. Czas wchodzenia jest uzależniony od dawki paliwa - regulator dobiera ją tak, aby nie przekroczyć założonej prędkości wzrostu obrotów - wspomniane 15 sekund od jałowych do maksymalnych. Przy schodzeniu redukcja dawki paliwa jest natychmiastowa, a czas schodzenia z obrotów wynika z bezwładności całego układu.
To teraz co ma zrobić @tmj, żeby to zaimplementować w exe? Bo padło pytanie jak to policzyć. Zapodałem wyliczenia z filmu i tyle. Padł tutaj opis co i jak, ale dalej nie wiadomo jak to obliczyć i wrzucić do exe.

341
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Stycznia 2018, 21:33:00 »
Według literatury nabranie pełnej prędkości obrotowej to czas ok 15 sekund. Ale o tym napiszę szerszy post później i nie ze smartfona.
@Kacu, coś wiadomo? Sam jestem ciekaw...

342
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 13:42:34 »
OK, dzięki.

Zacząłem zgłębiać temat "czas wchodzenia silnika spalinowego na obroty" i precyzyjne wyliczenie to jest habilitacja na polibudzie :) Jest za dużo zmiennych aby to łatwo policzyć - choćby dawkowanie paliwa do silnika. A potem tarcie w silniku, inne opory itd. itp. Jaka jest najłatwiejsza odpowiedź? Stań ze stoperem przy obrotomierzu i zmierz :D I chyba to będzie najlepsza odpowiedź. Z materiałów filmowych można przyjąć:
- dla SM42 2,2 sek/100 rpm (różnica 500 obrotów w czasie 11 sekund)
- dla SU45 2,61 sek/100 rpm (różnica 460 obrotów w czasie 12 sekund)

OK, wartości się mogą zmieniać dla początku zakresu obrotów i dla końca, ale coś trzeba przyjąć...

343
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 13:05:16 »
Cytuj
2) Wrzuciłem motor pod SU45 który podałeś trochę wcześniej. Już dla prędkości 0.1 km/h jest odtwarzany motor na pewnej (niewspółmiernie wysokiej) częstotliwości. Da się to wyprostować wpisami, czy jednak temat dla EXE?
Dzwiek silnika dobierany jest na poziomie jego obrotow, nie predkosci pojazdu. Poziom obrotow moze szybko wzrosnac jeszcze zanim pojazd zacznie sie poruszac, nie wiem wiec czy jest to akurat cos co faktycznie wymaga "wyprostowania"? Tzn. poza ewentualnym spowolnieniem tego, jak szybko silnik nabiera obrotow itp.

(aktualny poziom obrotow mozna sprawdzic na ekranie f1 w trybie debug, lub na obrotomierzu jesli pojazd taki posiada)
Sorki, źle się wyraziłem. Motor w sensie przekładnia (pliki 07]motor.wav ) ;)

344
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2018, 23:50:01 »
@Kacu.
W dźwiękowym to co podał @tmj definiujesz dźwięk i dla jakich obrotów. Następnie definiujesz dźwięk przejścia dla połowy obrotów miedzy obecną a kolejną pozycją i potem kolejny dźwięk dla kolejnej pozycji.

W ten sposób będzie to tak odtworzone, że powiedzmy masz pozycje dla 900 obrotów i 1000 obrotów. Definiujesz dźwięk dla 900 obrotów (jako stały), dla 950 obrotów dźwięk przejścia i dla 1000 obrotów kolejny dźwięk stały.

Sprawa zostaje tylko taka, że przy zejściu obrotów zostanie odtworzony dźwięk wejścia i to może wyjść słabo. Ale jest sens się tym bawić? @tmj zrobił całkiem płynne przejścia i choć wrzucałem paczkę pod SU45 od adamst (tam nie wszystkie dźwięki się nadają na pętlę) i spokojnie można operować różnicą dźwięków miedzy 3-4 pozycjami.  Gra to całkiem płynnie.

@tmj
Dwa pytania:
1) Da się zwiększyć głośność przetwornicy dla EU07 w mmd? Jeżeli tak to jakim wpisem?
2) Wrzuciłem motor pod SU45 który podałeś trochę wcześniej. Już dla prędkości 0.1 km/h jest odtwarzany motor na pewnej (niewspółmiernie wysokiej) częstotliwości. Da się to wyprostować wpisami, czy jednak temat dla EXE?

345
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Stycznia 2018, 20:25:37 »
Dźwiękowo w siódemce nie pasi:
- cyka zegarek w halserze, nawet w kabinie B...
- ...a nie słychać praktycznie haslera w czasie jazdy, trzeba okręcać kamerę (to samo źródło dźwięku)
- wentylatory oporowe prawie też nie słychać, a przekładnia cacuś (a też prawie to samo źródło powstawania dźwięku)
- w czasie jazdy przytłaczający dźwięk powinien pochodzić od przetwornicy. Teraz wali po głośnikach runningnoise.

346
Bocznica / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 03 Stycznia 2018, 20:25:12 »
del

347
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2018, 14:42:09 »
Tzn. chcąc zachować owy dźwięk pompy paliwa w dźwięku rozruchu, to jedyne rozwiązanie na tą chwilę, jak zrozumiałem. A przyszłościowo, będzie można wszystko powydzielać do osobnych elementów.

PS. No i jeszcze prędkość wchodzenia silnika na obroty w czasie pracy. Fajnie by było wyciągnąć taki parametr dla taboru ;)

348
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2018, 14:12:44 »
OK. To w takim razie wolę soundbegin w engine bez ignition :D

349
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2018, 13:54:49 »
Chodzi mi o wartość IniCDelay.
Na paczkowych spal-ele dźwięk zapłonu czy coś brzmiącego jak on odtwarza się przy wciskaniu WSa, gdy silnik jest nadal pod przetwornicą, załączany osobno. Wcześniej było to nieme, najwyżej dźwięk grzyba było słychać.
To będzie coś innego. Tutaj mam wartość 0.5. 0.5 sekundy? Opóźnienie jest około 6-7 sekund.

Zobacz czy nie masz czasem ciagle wpisu dzwieku silnika pod converter: i jesli tak, usun go.
Jesli ten wpis wystepuje to w takiej sytuacji faktycznie zacznie odtwarzac "silnik" po uruchomieniu przetwornicy, bo ma zdefiniowane ze przetwornica powinna wydawac taki dzwiek, wiec go wydaje.
Converter usunąłem wcześniej, jak pisałeś w instrukcji razem z wersją exe.

Plik 6d.mmd dorzucam poniżej.

Cytuj
(dodatkowo, jesli dzwiek zaplonu jest sporo dluzszy niz czas, jaki zajmuje silnikowi wejscie na obroty jalowe to owszem, 'normalny' dzwiek silnika pojawi sie, zanim dzwiek zaplonu sie zakonczy. W takiej sytuacji nalezy raczej dopasowac dlugosc dzwieku zaplonu w edytorze audio)
A nie można w drugą stronę, żeby obroty wchodziły np. w 10 sekundzie od uruchomienia zapłonu? Tam jeszcze na początku chodzi pompa paliwa, dopiero potem zapłon.

350
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2018, 13:26:04 »
Dla prawidlowego efektu dzwiekowego lepiej chyba miec dzwiek uruchamiania pod ignition, zas dzwiek pracy silnika zdefiniowac bez soundbegin, np tak:

sounds:
engine: { amplitudefactor: 1.25 amplitudeoffset: 0.75 range: 350 soundend: sm42-stopsilnika.wav sound475: sm42-volsilnka.wav pitch475: 1 sound1000: sm42-volsilnka.wav pitch1000: 1.2 }
endsounds

internaldata:
ignition: { soundmain: sm42-startsilnika.wav range: 350 }
No i ok, takie dane mam wprowadzone (wiadomo, inne pliki wav)

Cytuj
W takiej konfiguracji dzwiek zaplonu zostanie odegrany natychmiast po rozpoczeciu uruchamiania, a po wejsciu silnika na obroty jalowe zacznie byc odtwarzany normalny dzwiek jego pracy (do tego czasu dzwiek zaplonu powinien sie zakonczyc)
No to jak pisałem. Ignition działa bez załączenia baterii. A jak zrobię jak być powinno, tj bateria, zapłon i silnik, silnik zaczyna działać zanim dźwięk zapłonu się zakończy (tutaj Stele wspominał coś o jakimś opóźnieniu. Ma to wpływ? Gdzie to się ustawia?).

351
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2018, 12:00:32 »
Coś jest strasznie nakręcone na odpalaniu lokomotywy spalinowej.

Ignition odpala bez załączenia baterii, pod M. Ale jeżeli nie dam X, to on sobie tylko odtworzy dźwięk odpalania i cisza. Jak dam X i nie zgram z M, to silnik mi zaczyna działać choć jeszcze odpala się dźwięk odpalania.

Jeżeli mam ignition z internaldata i soundbegin w engine, mam podwójny dźwięk uruchamiania silnika (logiczne), z czego ten drugi pali z opóźnieniem.

Po wszystkich testach najlepiej wychodzi jeżeli nie mam ignition w internaldata , a mam soundbegin w engine, tylko czemu soundbegin uruchamiany jest z opóźnieniem kilku sekund?

352
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Grudnia 2017, 16:50:34 »
Niestety, tak dziala podstawowa kalkulacja glosnosci w standardowym openAL.

Alternatywnie, dla bardzo zdesperowanych jest tez teoretyczna mozliwosc wykorzystania aplikacji w rodzaju https://sourceforge.net/projects/equalizerapo/ by recznie wymusic "z zewnatrz" jakis stopien przenikania dzwiekow miedzy kanalami. Efekt raczej nie bedzie najciekawszy, bo nie bedzie w stanie uwzglednic odleglosci zrodla od uzytkownika itp, ale coz.
Teraz mam taki absurd, że stojąc na zewnątrz plecami, 20 metrów do loka, słabiej go słyszę, niż stojąc bokiem do loka za 7-wagonowym składem pasażerskim.

353
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Grudnia 2017, 22:41:35 »
@tmj: masz jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu? Mam dwa głośniki, prawy i lewy kanał. Jeżeli jestem ustawiony centralnie do źródła dźwięku (lub plecami), prawie nic nie słychać silnika.




Tutaj grafika Gmochowata


354
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Grudnia 2017, 23:44:02 »
@Stele: za mało sensownego materiału. ST43 i ST44 głównie bazują na dźwiękach z Trainza, a po ich puszczeniu w pętli gro w ogóle nie nadaje się na Maszynę. Start i jałowy ST43 jest od Zugera i to mi się podoba.

@Kacu: ja się tym bardziej nie znam. Adamst podesłał mi jakiś czas temu paczkę, był kompresor, wrzuciłem :-) Natomiast rozwojowo to właśnie fajnie by było, gdyby można było definiować szybkość wchodzenia silnika spalinowego na obroty. Na razie wiem że jest podpięta stała wartość, zaszyta w EXE.

Do powyższej paczki wrzuciłem ST45, składak z 3 filmów z YT. Oczywiście brak rozruchu i gaszenia.
Edit2: wyleciał kompresor SU45.

355
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Grudnia 2017, 20:49:46 »
Takie moje testy. Wrzucam do sprawdzenia poprawności działania exe. W paczce 6Dg, SM42, ST43, ST44, ST45, SU45, SU46.

Autorów wielu, m.in. Zuger, adamst, t-mechatronik i inni mi nieznani. Stąd tylko do testów, nie jako oficjal do paczki. Po przetestowaniu skasować...

http://eu07.pl/userfiles/697/priv-test-new-exe-sound-2.rar

Edit: dorzuciłem ST45.
Edit2: wyleciał zbędny kompresor dla SU45.

356
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Grudnia 2017, 22:18:24 »
Rozwiazaniem jest tutaj uzycie dzwieku koncowego dwukrotnie, np tak:
sound475: jalowy.wav pitch475: 1
sound750: koncowy.wav pitch750: 1.2
sound1000: koncowy.wav pitch1000: 1.45
W takiej konfiguracji dzwiek jalowy zaniknie w pelni tam, gdzie zaczyna sie dzwiek koncowy, przy 750 rpm, a dzwiek koncowy bedzie odtwarzany az do osiagniecia 1000 rpm, i stopniowo przyspieszany od wartosci bazowej do 1.45/1.2 = ok. 20% wyzszego/szybszego dzwieku.

(zeby uniknac skoku z wersji przyspieszonej do bazowej po osiagnieciu punktu w ktorym aktywowany jest ostatni dzwiek, punkt aktywacji dla ostatniego dzwieku powinien byc wyzszy niz obroty, jakie moze osiagnac silnik pojazdu. Jesli np maksymalne obroty to 1000 rpm, ostatni punkt mozna zdefiniowac jako sound1050: itp.
Nawet dla powtórzonego dźwięku, wartość końcowa powinna przekraczać połowę między drugim dźwiękiem a maksymalnymi obrotami. Czyli jeżeli chcę mieć wysokie obroty od 750 rpm, a max w lokomotywie to 1000 rpm, powtórzy dźwięk wysokich obrotów powinien być dwukrotnie większy, czyli 1250. Dałem 1300, jest git (oczywiście mogą być niższe przy niższym crossfade). Jeszcze raz podziękowania. Zaraz powalczę z SU45, ale najpierw kolacja ;P

357
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Grudnia 2017, 21:58:17 »
Przykladowa definicja dzwieku silnika dla SU46:
OK, już widzę gdzie robiłem błąd. Dzięki za wpis, teraz już wszystko wiadome.

Mam problem żeby to ładnie śmigało przy dwóch dźwiękach. Akurat bawię się SM42, mam bieg jałowy (496 rpm) i wysokie obroty (1000 rpm). Tutaj jak rozumiem mogę się bawić tylko parametrem crossfade. Chciałbym aby przy ok. 750 rpm był już w pełni odtwarzany dźwięk z wysokich obrotów, potem tylko odpowiednio modulowany (ale tutaj już poradzę sobie pitch-em). Ustawienie crossfade na 100 daje efekt, że prawie do samego końca jest i tak odtwarzany bieg jałowy... Mniejsze wartości tylko wydłużają mi odtwarzanie dźwięku z jałowego.

Kombinowałem jeszcze na trzy wpisy - jałowy, wysokie obroty i wysokie obroty. Dla ok. 750 rpm mam efekt pożądany, ale potem już nie jest najlepiej - wysokie obroty które wchodzą na wyższe odtwarzanie dźwięku przechodzi na ten sam dźwięk z normalnym odtwarzaniem...

358
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Grudnia 2017, 14:53:42 »
@tmj: prośba. Możesz przygotować jakiś przykładowy plik mmd z "ficzerami" silnikowymi które ostatnio przygotowałeś? Z komentarzami. Walczyłem godzinę po omacku, nic nie wychodziło. Zmiany wartości nie powodowały aby dźwięki się inaczej zachowywały, a te były odtwarzane jak odrzutowiec. Nie mówię aby robić wszystko idealnie, ale chodzi o to jak zastosować te wpisy w mmd.

359
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2017, 21:34:03 »
Nikt nie odpowiada, wiec spytam czy tylko ja mam tak, ze siedzac w kabinie majac kamere skierowana w kierunku jazdy slysze jedynie hasler, runningnoise oraz oerlikon? Dopiero jak odwroce glowe troche w lewo lub w prawo zaczyna byc slychac przetwornice, sprezarke, styczniki czy syrene. To chyba nie tak mialo byc?
Nie wiem czy masz tak tylko ty, ale zdecydowanie nie jest to normalne. Niestety, to jak bardzo zmienia sie glosnosc dzwiekow na podstawie ich polozenia zalezy w calosci od zewnetrznej biblioteki i/lub sterownika odpowiedzialnego za obsluge dzwiekow na twoim komputerze. Sprawdz moze, czy w ustawieniach wlasciwosci wybranych glosnikow nie masz zakladki 'dzwiek przestrzenny' albo czegos podobnego?
Mam ten sam efekt. W ustawieniach dźwięku mam "stereo". Bez żadnych korekt, stylów itp...

360
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Grudnia 2017, 12:21:47 »
Różne są odległości "słyszalności" dźwięków z tego co widzę po plikach gongów - od 50 metrów do 200, co automatycznie jest kombinacją 375 - 750 - 1500 metrów. Pomysł z ich wyłączaniem nie jest zły, szkoda tylko że po prostu nie załączają się ponownie w zasięgu kamery, jeżeli są aktywowane :P
By trzeba zrobić badanie decybeli we wnętrzach i zewnątrz pojazdu, dodając tłumienie kabiny. Jeżeli w kabinie jest cichutko, to dźwięki zewnętrzne są słyszalne - przyciszone o tłumienie. Ptaszków ni usłyszysz, ale np. gong od rogatek tak. Ale załączając przetwornicę, dźwięki zewnętrzne powinny być ściszane (dodając tłumienie kabiny). Ale to wszystko raczej pieśń przyszłości.

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 17