Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mareczek

Strony: 1 [2] 3 4 5
31
Jednak zostanę z wami, wiec obecnie pracuję nad znakami kierunkowymi w stylu PRL-owskim.
https://sketchfab.com/3d-models/polski-znak-kierunku-i-miejscowosci-e-4-96b2adb29e19464bb9f26f7c0d73ab33

32
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 07 Listopada 2023, 08:01:03 »
Może lepiej nie.

33
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 22 Października 2023, 20:47:25 »
Wszystkie scenariusze prowadza z Wolicy do Debicy itp. Skleccie cos w druga strone co by jakis powrot byl np z Sandomierza do Wolicy. Niema scenariuszy w druga strone. Np pospieszny z San do Wol.

34
Na warsztacie / Nowy wariant kabiny EN57
« dnia: 22 Października 2023, 20:17:51 »
Dzień dobry, Witam.
Wykorzystując obecny model kabiny EN57 w symulatorze, postanowiłem spróbować zrobić coś nowego - nowy jego wariant (może warianty). Na ten moment, staram się odwzorować kabinę z EN57-1181. Zamieszczam screeny z prezentacją obecnego stanu prac.
Jestem ciekaw waszych opinii oraz sugestii.

35
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 14:09:19 »
wafel i karpatka, ludzie litosci

36
Pomoc doraźna / Dźwięk hamulca dodatkowego TEM2
« dnia: 13 Października 2023, 17:25:02 »
Witam,

Czy da się wyłączyć lub ściszyć głośność hamowania oraz luzowania hamulca dodatkowego w lokomotywach TEM2?

37
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 12 Października 2023, 16:40:34 »
Witajcie. Nie mogę wprowadzać zmian w repo calkowym, więc podsyłam tutaj SIP dla nowej części trasy.

https://eu07.pl/userfiles/20786/SIP_Calkowo_V2.7z

Jeśli czegoś brakuje, to napiszcie, dorobię.
Dodane do repozytorium rev.37

Wrzuciłem na upload aktualną paczkę całościową z Całkowem.
https://eu07.pl/userfiles/23090/calkowo_v2_rev_37.7z

38
Inne niekolejowe / Odp: Michał - wielki fan Kolei ♾️
« dnia: 08 Października 2023, 22:54:16 »
Rok temu rano dane Mu było wykonać ostatnie samodzielne oddechy. Jednak ukochaną kolej przez wiele dni nadal miał w sercu... 💗

39
Symulator / Odp: Stan torów (scenerii) i kwestia kibli.
« dnia: 06 Października 2023, 21:16:07 »
Na kibelki idealnie nadała by się Galicja, a.k.a. Bieszczady gdyby posiadały perony, oraz nowa część L61, gdyby była przejezdna i dostępna do pobrania (legenda głosi, że na 6 grudnia powinna się pojawić) :/ No ale Bieszczady możesz sobie obczaić mimo wszystko, bo nawet w takim stanie jak są aktualnie, deklasują większość Maszynowych scenerii ;)

40
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 30 Września 2023, 01:56:08 »
Work in progress. Tak, przez te lata nazbierało się trochę quirków w obsłudze plików inc czy materiałów, i sporo nie mam jeszcze uwzględnionych.
Fine tuning importu trochę potrwa. Mesh terenu merguję. Zieleninę wczytuję - jeszcze jako dziesiątki tys includów każdego krzaka.



Obiecany diagram koncepcyjny:


41
Trasy / Odp: L053-cargo-2261 brak wagonów
« dnia: 24 Września 2023, 19:43:48 »
Poprawiłem w rev. 8761.

42
Symulator / Odp: SU46 - woda
« dnia: 20 Września 2023, 19:29:00 »
Tak, kojarzę tą dyskusję i rozumiem czemu były głosy na nie. Aby przegrzewanie mogłoby być wdrożone, to trzeba by było albo zaprogramować AI, albo zrobić jakiś myk, aby pociągi AI nie miały aktywowanych pewnych elementów fizyki jak np. właśnie przegrzewanie (tylko to potem rodzi problem jak to miałoby wyglądać i co by się działo, jakby gracz wskoczył do takiej lokomotywy etc.). No, tylko niema komu tego zrobić, więc jest jak jest.

Co do łamania pantografów. "Symulatorów" jeżdżenia sobie jest masa, a konkretnych symulatorów kolejowych jest jak na lekarstwo. Każdy może sobie wybrać swój padołek.

43
I nastała jesień..

44
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 14 Września 2023, 19:21:11 »
Krótko - prawo nie działa wstecz.

45
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 14 Września 2023, 12:04:59 »
Kaliska - jeden z lepszych projektów w MaSzynie; moim skromnym zdaniem - powinien znaleźć się w paczce. Sam bardzo bym chciał pomóc w jej udoskonaleniu, chociażby poprzez jej udekorowanie, bo miejscami jest nieco pustynna. Za dwa miesiące będę w stanie zaoferować pomoc z wyżej wspomnianego zakresu.
Długość trasy sprawia, że można się pobawić, potencjał jest, choćby w kawałku linii 131 (Działoszyn - ZWK), cały projekt przy zmyślnym scenariuszu będzie po prostu petardą :)

46
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 10 Września 2023, 22:44:59 »
Ja jestem za tym, by Kaliska trafiła do paczki. Od dawna nie mieliśmy nic większego w nowościach o ile kiszoną scenerię dziesiątkami lat można nazwać nowością, bo chyba już każdy o niej słyszał. W każdym razie, jedno czego brakuje, to większy ruch na radiu i zapowiedzi stacyjnych jak dla mnie.

47
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Sierpnia 2023, 10:13:09 »
Nowa wersja

Zapraszamy Was do pobrania nowej wersji scenerii. Tym razem będziecie mogli przejechać się po częściowo udekorowanej linii kolejowej 104. Na prawie całej trasie rosną już wstępne drzewka, których z czasem będzie przybywać. Na części stacji i przystanków pojawiły się też dekoracje. Tory na tej linii zostały dodatkowo dopoziomowane, aby uniknąć przenikania przez nie terenu, a także została zmieniona tekstura podsypki.

48
Dawno temu w Nowym Sączu. ReShade, Maszyna paczka 23.07, mapa Galicja użytkownika JAN21. Stan mapy na 26.08.2023.

49
| 22.08.2023 |

6Dg-1248 z ET26-006 podczas manewrów, w tle ET22 oczekujący na rewizję oraz inne lokomotywy czekające na "lepsze czasy"

50
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 19 Lutego 2023, 11:10:37 »
Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu uda się dokończyć paczkę z T448p/740/742. Kompletna paczka z T448p/740/742 została wydana w najnowszej paczce całościowej.

A z drugiej strony aktualne modele 408W czy 412W mają już z 13 lat i już od jakiegoś czasu odstają od innych modeli, a same nadal są ważną częścią floty wielu przewoźników. Więc nadszedł czas aby je zastąpić. Na razie przygotowałem nowe modele 408W, 430W i 430Wa, a aktualnie pracuję nad 408Wb. Potem zabiorę się za 412W i 441W, docelowo w finalnej paczce planuję przygotowanie około 30 różnych numerów na start. W międzyczasie do testów trafił nowy labirynt spotykany przy przejściach przez tory i zastępuje on dotychczasowy model slimsona.

Niedawno rozpoczęły się prace nad wagonami opartymi o zunifikowaną ostoi typu 432R. Gotowe są już dwie sztuki 438R, a aktualnie na warsztacie jest typ 434R. Prawdopodobnie następne będą robione 437R.


51
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 21:54:06 »
Siema,
obecnie sytuacja wygląda tak, że odcinek Nowy Sącz - Stróże ma roślinność prawie skończoną, w niektórych miejscach brakuje trawek. Sam Sącz ma już prawie skończone dekoracje (brakuje trochę ZNTK i peronów). Scenariusza nie ma, ale sceneria jest w pełni przejezdna, można sobie ustawiać semafory i rozjazdy przez mapkę i się pobawić, dać wycisk ET41 bądź siódemce.

Na odcinku Jasło - Stróże zamierzam na dniach zacząć wstawiać pierwsze drzewka, ale zanim to będzie jakkolwiek wyglądało, to jeszcze trochę potrwa. Dekoracje zacznę na samych stacjach.

52
Cześć. Jako że jakiś czas temu repozytorium MaSzyny zostało udostępnione do pobierania dla wszystkich mających konto na forum, a w ostatnim czasie otwarty został test dodatków, w którym znajdują się dodatki wymagające plików z repozytorium, zdecydowałem się na napisanie tego poradnika, aby pomóc osobom, które nie są w stanie poradzić z dociąganiem plików samemu.

Zatem zaczynamy.

1. Pobieranie TortoiseSVN
Programów do pobierania treści z repozytorium jest kilka. Dlaczego TortoiseSVN? Używa go najwięcej deweloperów w symulatorze. Ponadto integruje się z Eksploratorem Windows, przez co używanie go jest łatwiejsze niż wpisywanie komend ręcznie. Przyda nam się to później.

Wchodzimy zatem na stronę programu, a konkretnie do zakładki Downloads: https://tortoisesvn.net/downloads.html
Przewijamy w dół i oczom naszym ukażą się takie guziki:


Wybieramy przyciski w górnym rzędzie, w dolnym znajduje się starsza wersja programu. W zależności od architektury/bitażu wybieramy opcję 32-bit, 64-bit lub ARM64. Jeżeli nie wiecie co kliknąć, a macie system Windows 10/11, na 99% prawidłową opcją będzie opcja 64-bit.
Pojawi wam się reklama, należy zamknąć ją krzyżykiem. Po jej zamknięciu zostaniemy przeniesieni na stronę SourceForge (ha tfu!) i po zakończeniu odliczania pobierze nam się plik instalatora.

Instalację możemy przeprowadzić z domyślnymi ustawieniami - nie trzeba nic zaznaczać.
Po zainstalowaniu programu sprawdzamy czy integracja z Eksploratorem Windows działa - wchodzimy na pulpit i klikamy prawym przyciskiem myszy. Powinny pojawić się dodatkowe przyciski, których nie było wcześniej:


Jeżeli takich przycisków nie ma, spróbuj ponownie uruchomić komputer.

2. Pobieranie folderu
Możemy teraz pobrać dowolną część (całość lub jakikolwiek folder wraz z zawartością) z repozytorium MaSzyny. Aby to uczynić, tworzymy sobie i wchodzimy do dowolnego folderu, gdzie ma pojawić się folder, który chcemy pobrać. Kilkamy prawym przyciskiem na puste pole w eksploratorze plików i wybieramy SVN Checkout....
Pojawi nam się takie okienko:


I tak oto:
- W sekcji Repository w pierwszym polu wpisujemy adres do naszego repozytorium. Zaczynać się on zawsze będzie od https://eu07.pl/svn/pctga/. Dalej jest struktura folderów taka, jak w plikach MaSzyny, co widać na załączonym przykładzie. Drugie pole to ścieżka docelowa - zostawiamy tak, jak wpisał nam komputer.
- W sekcji Checkout Depth nic nie ruszamy.
- W sekcji Revision możemy sobie wybrać, czy chcemy najbardziej aktualny zestaw plików (w większości przypadków to właśnie to chcemy zrobić), ewentualnie możemy wpisać numer rewizji w celu pobrania archiwalnych plików. Zalecam zostawić domyślne wartości.

Po wciśnięciu przycisku OK program poprosi nas o login i hasło. Wpisujemy dane z forum.
I to w sumie tyle, program powinien pobrać nam pliki. Po zakończeniu operacji ujrzymy napis Completed! i będziemy mogli zamknąć okno.

3. Aktualizowanie plików
Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na katalog, który pobraliśmy, otrzymujemy cały zestaw akcji, jakie możemy wykonać. Jeżeli już wcześniej pobieraliśmy folder, który został w międzyczasie zaktualizowany (np. poprawione błędy), pliki muszą zostać zaktualizowane do nowego stanu. Robimy to poprzez kliknięcie na taki folder i wybranie z menu operacji SVN Update. Pliki zostaną zaktualizowane automatycznie.

53
Na warsztacie / Odp: Częstochowa: finalne porządkowanie
« dnia: 11 Sierpnia 2023, 11:11:27 »
Z tego, co kojarzę, to jakaś przebudowa Częstochowy była w ostatnich latach. Jest dostępny film z przejazdu, na którym widać wymianę sieci trakcyjnej na północ od Częstochowy i zabudowę dodatkowego rozjazdu w Wyczerpach — zasadniczo robię stan przed tym remontem. Linie 61 (od Stradomia) i 144 są pozycjonowane na lata przed remontem z 2013 roku. Nie wiem, jak to wyglądało wcześniej (np. w 2003), ale z kolei "Kaliska" oraz LK139 mają odzwierciedlać stan zbliżony do 2005 roku (na LK139 polikwidowano później wiele bocznic). Najwięcej wykresów ruchu pociągów towarowych mamy na rok 2007, znacznie mniej na 2011. Stan, jaki bym chciał uzyskać, to przejezdność od południowej granicy do Torunia. Nie mam ambicji na ciągłe aktualizowanie torów, to zawsze może ktoś inny zrobić.

Postęp prac wygląda tak, że ostatnie zmiany dałem do paczki linia61-f2307, po czym w testach chwilowych jest paczka z obiektami dekoracyjnymi (głównie drzewa i trawy). Aktualnie nic więcej nie zrobiłem, bo moje zainteresowania poszły w kierunku MQL4. W zasadzie to pytałem, w którym miejscu można zrobić linię podziału obiektów, ale chyba nikt nie ma na ten temat zdania.

54
Publikacje / MaSzyna 23.07
« dnia: 08 Sierpnia 2023, 20:09:38 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 23.07!

Paczka może być zainstalowana oddzielnie lub jako patch do wersji 23.04.
Pobierz instalator
NIE należy instalować paczki do folderów systemowych, takich jak Program Files!
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu aktualizacji z wersji 23.04: 6 GiB.
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu czystej instalacji: 68 GiB.

Instalacja manualna:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r8639.zip.torrent
Aktualizacja: http://eupack.milek.dev/maszyna-diff-r8639-r8720.zip
Wymagane pliki dla exe: https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exefiles_common.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 64 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2307_exe_win64.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 32 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2307_exe_win32.zip
Starter (od @szczawik): https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230613t.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Dodatkowe pliki dla twórców: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
64 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
32 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
64 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
32 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT (tylko dla systemów starszych niż Windows 10 nieposiadających aktualizacji Universal CRT):
64 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
32 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z

55
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 17:16:20 »
Gagar 2023 ;)


56
Forum / Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 18:07:36 »
Cześć. Znowu ta sama dyskusja o nieaktywności administracji... Ileż można? Otóż tym razem w porozumieniu z kilkoma innymi użytkownikami forum przygotowaliśmy nieco bardziej dojrzały opis problemu, plan naprawy i chcemy przedstawić korzyści płynące z tego.

Oczywiście dla tych co nie śledzili tematu, krótkie przypomnienie: Członków administracji, która wchodzi regularnie przynajmniej raz na tydzień mamy obecnie zero. W przeciągu ostatniego roku odeszło kilku aktywnych administratorów: Stele, AtapiCl, MaciejM. Został tak na dobrą sprawę tylko Milek7, oraz właściciele serwera, którzy w bezpośredni sposób nie odpowiadają za stan symulatora: iwan i Winger.
Problem z Milkiem7 jest taki, że wchodzi rzadko. Nie interesują nas powody: inne projekty, być może rodzina, czy praca. Chodzi o to, że jedyna osoba odpowiedzialna bezpośrednio za stan MaSzyny nie jest responsywna. Oznacza to, że w kwestiach, które tylko administratorzy mogą rozwiązać bądź podjąć działanie, często dochodzi do wielotygodniowych opóźnień. Powoduje to kilka implikacji, o których poniżej.

Obecnie po raz kolejny borykamy się ze stagnacją w kwestii wydawania paczek całościowych. 5 stycznia 2023 pojawił się wątek mojego autorstwa z paczką 23.01 do testów. Ponieważ nie mam dostępu do serwera, byłem zmuszony podzielić paczkę na trzy części i wrzucić ją do uploadu. Niestety, pojawiło się kilka dziwnych błędów przez źle skonwertowane tekstury. 21 stycznia @Turbokibel napisał do Milka z prośbą o pomoc. Miesiąc później Milek zrobił drugą paczkę do testów. Wyszło parę błędów, i długo, długo nic. Dopiero 18 marca pojawiła się kolejna paczka do testów od Milka. Wyszło kilka błędów, i tutaj faktycznie po miesiącu dopiero sam musiałem poprawić parę błędów, których naprawienie zajęło 10 minut. Tu nie ma winy administracji. 22 kwietnia pojawił się instalator do testu, i dzień później wydana została MaSzyna 23.04. Pod koniec cyklu wydawniczego tempo było faktycznie dobre, i to pochwalam. Niestety, mimo planowanego patcha, i nawet paczki z patchem do testów udostępnionej w beta 26 maja, ślad po Milku się urwał. Żadnych nowinek, żadnych nowych testów, NIC, przez bite niemal 2 miesiące. Dopiero ja sam musiałem otworzyć repo, a patch nigdy się nie pojawił.

Ponadto, nie dostałem nigdy żadnej podpowiedzi od Milka na temat porad dotyczących samodzielnego składania paczki, pomimo pytań. Oznacza to, że gdybym chciał zrobić kolejną paczkę, musiałbym borykać się z tymi samymi problemami związanymi z problematyczną konwersją tekstur. A jako że tylko on może złożyć kompletną paczkę i wrzucić ją na serwer zamiast podzielić ją na kilka części, jesteśmy uzależnieni od jego dobrej woli. A biorąc pod uwagę jego nieaktywność, raczej nieprędko pojawi się kolejna paczka. Której tworzenie będzie zajmowało kolejne pół roku, bo paczki do testów będą pojawiały się co miesiąc, zamiast co np. tydzień, kiedy już garść wykrytych błędów będzie naprawiona. A co do prędkości wykrywania błędów, o tym też będzie za chwilę.

No dobra, koniec tego gadania. To jakie masz propozycje na naprawienie tego problemu, mądralo?

Zacznijmy od podsumowania zmian, które będą według mnie pozytywnie wpływały na ogólny odbiór symulatora:
- Kwartalne wydawanie paczek.
- Publiczne testy paczek.
- Dodanie do paczki bazowej scenerii na warsztacie.
- W dalszej kolejności, wydanie na Steama.

A teraz po kolei każdy z tych punktów, z uzasadnieniem i pomysłem wdrożenia:

Kwartalne wydawanie paczek według mnie byłby trafionym pomysłem. MaSzyna przez większość swojego życia doczekiwała się zazwyczaj mniej więcej corocznych aktualizacji. O ile dawniej miało to sens, gdyż pobieranie paczek całościowych ważących wiele gigabajtów w dobie ówczesnego internetu potrafiło trwać dniami, o tyle dziś świat jest inny. Znaczna większość gier, głównie publikowanych na Steam, otrzymuje comiesięczne, bądź nawet częstsze aktualizacje, które nie są aż tak duże, ale pozwalają sprawić wrażenie, że projekt wciąż jest wspierany. MaSzyna miała przez krótką chwilę szansę na poprawę tej sytuacji dzięki Hirkowi, który zadeklarował się wypuszczać paczki kwartalne. Niestety, z powodu dość niefajnego przyznajmy się zachowania szybko został z tej funkcji wyrzucony.
Sam pomysł jest jednak według mnie dużym krokiem w dobrą stronę. Dzięki kwartalnemu wydawaniu paczek użytkownicy będą mieli poczucie, że cały czas tworzone są nowe dodatki, i będą mogli lepiej ocenić tempo ich tworzenia. Ponadto potencjalni deweloperzy widząc, że ich praca nie będzie musiała czekać cały rok na ukazanie się oficjalnie, mogą być bardziej skłonni do tworzenia dodatków. Wydawanie paczek co trzy miesiące zwiększy także przewidywalność wydań, ponieważ obecnie nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się kolejna paczka. Niestety, z tylko jedną osobą, która jest w stanie wydawać paczki, na pokładzie i to w dodatku taką, na której kompletnie nie możemy polegać, nie możemy osiągnąć tego celu. Potrzebujemy więcej osób, które będą w stanie zarządzać tym procesem i będą miały odpowiednie uprawnienia do np. tworzenia instalatorów. Nie wnikam w sposób wyboru tych osób, aczkolwiek na pewno ktoś musi zostać administratorem/WR+dostęp do serwera, aby ten cel mógł zostać osiągnięty.
Chcę jeszcze zaznaczyć, że 3 miesiące to przykładowy odstęp - jednak uważam, że jest on optymalny. Zbyt krótki okres między kolejnymi paczkami spowoduje, że będzie dużo paczek z kuriozalnie małą ilością zmian, i będzie trzeba nad nimi poświęcić zbyt dużo pracy. Z kolei zbyt długi okres (>6 miesięcy) spowoduje, że aktualizacje wciąż będą pojawiać się rzadko, co stoi w sprzeczności ze wspomnianym celem sprawienia wrażenia, że cały czas coś się dzieje.

Publiczne testy paczek to pomysł, który już jakiś czas temu podrzuciłem w wydziale beta. Obecnie tylko zamknięte grono (betatesterzy i deweloperzy) może testować całe paczki. Uważam to za błąd. Obecnie tylko kilka osób z tego grona aktywnie testuje paczki, przez co ilość wykrywanych błędów jest mniejsza. Dla porównaniu, w wątku MaSzyna 23.04 - problemy od jego utworzenia w ciągu 48 godzin użytkownicy symulatora zgłosili 6 błędów, a w wątku z testami nowej paczki całościowej w tym samym okresie liczba tych błędów wyniosła 0. Dopiero po czterech dniach zgłoszony został pierwszy błąd. Aby więc zmniejszyć ilość błędów w finalnym wydaniu proponuję przeniesienie tych testów dla ogółu - NIE w Teście Dodatków, tylko w Publikacjach, ewentualnie w dziale Na Warsztacie. Post z takim testem nie różniłby się dużo od postu z faktyczną aktualizacją - główną różnicą byłby dodany napis u góry, który informowałby o tym, że jest to paczka testowa, może zawierać błędy, pobierasz na własną odpowiedzialność, zapraszamy do zgłaszania błędów w tym wątku. Takie wątki pojawiałyby się na kilka tygodni przed faktyczną aktualizacją, aby mieć czas na naprawienie zgłoszonych błędów. Wersji testowych mogłoby być więcej niż jedna, a mogłyby być one numerowane np. MaSzyna 23.12-pre1, pre2 itp. Jako bonus, możliwość samodzielnego podsyłania naprawionych plików dawałaby furtkę do otrzymania rangi Betatester/Deweloper.

Dodanie do paczki oficjalnej scenerii na warsztacie - Co tu dużo mówić. ZAJ@*$#&STE scenerie marnują się i gniją na warsztacie. Drawniowo od rana/do wieczora, Całkowo 2, Kaliska, Bieszczady... Setki kilometrów pięknie udekorowanych szlaków, marnuje się i czeka na warsztacie. Problem jest wielowarstwowy. Po pierwsze, nie każdy ma świadomość, że te scenerie w ogóle istnieją. Pobieranie MaSzyny nie wymaga kontaktu z forum. Wchodzisz na stronę główną, klikasz link i masz. Nawet nie jesteś świadom, ile dobrego Ciebie omija. Gdyż żeby znaleźć te scenerie, trzeba wiedzieć, że:
- takie scenerie istnieją,
- można znaleźć je na forum,
- trzeba szukać w dziale Na warsztacie,
- musisz wiedzieć, która wersja jest najbardziej aktualna. Czasem jest ona w pierwszym poście, ale czasem nie (Kaliska).
- Jeśli najbardziej aktualna wersja jest na repozytorium scenerii (co też musisz wiedzieć), musisz założyć konto na forum i pobrać oraz nauczyć się obsługi programu takiego jak Git, czy TortoiseSVN.
- Jeśli repozytorium scenerii jest dostępne tylko dla deweloperów, no cóż... You're out of luck.
- Sam proces instalacji również nie jest prosty. W szczególności jeśli potrzeba jakichś plików z repo, itp...
Na przykład na repo Kaliskiej znajduje się aktualna wersja, w przeciwieństwie do tego co jest napisane w pierwszym poście (tam jest link do wersji z 2021 roku, ale nie ma linku do repo).
No dobra, ale ktoś może powiedzieć, "Te scenerie są niedokończone, mogą się zepsuć!!!". Widzę rozwiązanie tego problemu - oznaczenie scenerii w starterze jako eksperymentalna. Co prawda, mogą zawierać błędy, ale na pewno uruchomienie takiej scenerii i praca nad nią przebiegałaby dużo sprawniej na wspólnym repo zamiast wielu oddzielnych. Co więcej, uświadomienie większej liczby osób o tym, że są scenerie w trakcie prac i że dużo zostało już zrobione, zwiększyłoby szanse na znalezienie osób chętnych do pomocy przy takich dużych projektach. Niektóre bardziej dokończone scenerie (Całkowo 2) można nawet wydać jako całkowicie funkcjonalne scenerie, a te, które faktycznie mają zbyt krytyczne błędy, można oznaczyć w opisie scenerii jako "sceneria nieprzejezdna", bądź też wstrzymać się z jej wydawaniem. Zresztą, w paczce mamy fragment Linii 61 z gołymi torami i siecią trakcyjną pozbawiony jakiegokolwiek terenu, więc jak najbardziej się da.

Na koniec, Wydanie na Steam. Strona została założona 23 lutego 2019, jako coming soon. Projektem zarządza oczywiście Milek, który przez trzy i pół roku nie zrobił absolutnie nic. Taka wydmuszka może odstraszać, a na pewno nie powinno to tyle zajmować. Wspólnie z Hirkiem stwierdziliśmy, że można by było założyć nowy produkt o nazwie MaSzyna na Steam, dodając np. 2023 na końcu, żeby widniało jako aktualne. Z tego co widzę, że ma chęci, więc warto spróbować. Pozwoli to zwiększyć zasięgi i niejako konkurować z innymi symulatorami, również dostępnymi na Steam.
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
Korzyści płynące z wydania MaSzyny na Steam nie ograniczają się jednak do potencjalnego zwiększenia jej popularności, ale także potencjalnego aktualizowania gry bezpośrednio z repozytorium, chociaż kwartalne aktualizacje automatyczne do najnowszego wydania wraz z integracją wersji beta również są dobrym pomysłem.

Dajcie znać, co o tym sądzicie? Czy któreś z tych planów mają szansę na realizację? Czy macie jakieś pytania na temat moich pomysłów? Jakie mogą być według Was wady lub uargumentowane głosy przeciwko niektórym, albo wszystkim opisanym tutaj zmianom? Prosiłbym w miarę możliwości o wyrażenie opinii uwzględniając perspektywę szarego użytkownika.

57
Tabor / Odp: Głośność w kabinie
« dnia: 03 Sierpnia 2023, 20:53:09 »
Witam, pytań ciąg dalszy, czy jest możliwość, żeby nieco przyciszyc dźwięk przetwornicy? Wszystkie dźwięki są ok, ale jeśli włączę przetwornice, to muszę przyciszyć komputer, co powoduje że słabo słychać pozostałe dźwięki, z tąd pytanie.
Postaram się co nieco podregulować głośność.
Dziękuję 👍

58
Tabor / Odp: Głośność w kabinie
« dnia: 03 Sierpnia 2023, 19:23:41 »
Jak już jesteśmy przy dźwiękach, to dałoby się podgłośnić dźwięki hamowania w kabinie lokomotywy? Wiem, że jest ledwo ledwo słyszalny z zewnątrz, lecz wewnątrz po prostu zbyt cicho i jest zagłuszany przez inne dźwięki.

59
Ostatnimi czasy wróciła mi ochota na modelowanie, więc powstają nowe słupy drewniane średniego napięcia, oraz plan na dalszy termin to "nowe nowe" słupy teletechniczne.

60
Bieżące Symulatorowe / Odp: Siła hamowania EN57
« dnia: 28 Lipca 2023, 11:04:29 »
Ogólnie to manometr pokazuje ciśnienie w cylindrach tylko pierwszego wózka, więc możliwe jest że tył składu może już hamować, a przód nie dlatego jest opóźnienie na manometrze. Ogólnie z oddaniem hamowania jest problem, pisałem już kiedyś że jazda siódemką z wagonami osobowymi też odbiega od rzeczywistości.

Strony: 1 [2] 3 4 5