Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Radkos07

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9
61
Bieżące kolejowe / Odp: Prywatyzacja i przekazywanie lokomotyw - cd.
« dnia: 15 Października 2008, 18:34:48 »
No cóż, zapowiadał się ciekawy wątek, lecz niestety kolega Akvin przeniósł na bocznicę...
A zatem pozwolę sobie na kontynuację..

Mariusz1970, niestety ale masz w większości rację. Opisany przez Ciebie sposób prywatyzacji PKP na tym właśnie polega: na przekazywaniu tych samych dóbr ileś tam razy pomiędzy danymi spółkami, a nie na poprawie kondycji finansowej czy też przede wszystkim oferowanych usług...
I niestety nie mamy pewności, że za dwa lata ta sytuacja się nie zmieni, bo ktoś ponownie wpadnie na fantastyczne rozwiązanie które będzie polegało na przekazaniu dóbr kolejowych i przemalowaniu ich...

Natomiast co do Ciebie, EU07-483, to nie rozumiem, co to znaczy:
Cytuj
Okej, tylko pytanie - jak sprywatyzujesz PKP Cargo i PKP IC ?
W prosty sposób. CARGO żyje dzięki przewożeniu towarów i zarabia na swoje utrzymanie dzięki transportowi towarów. PKP IC "robi kasę" na przewożeniu osób pomiędzy dużymi miastami. Nie ważne czy oni mają swoje wagony, czy też je wynajmują od jakiejś innej firmy X. Główny cel: przewieźć towar czy też ludzi i mieć zysk na tym. Po potrąceniu wszystkich pośrednich kosztów.

Cytuj
No właśnie - dlatego ponawiam pytanie - jak chcesz sprywatyzować spółkę która nie jest w stanie samodzielnie prowadzić działalności?
Jak to nie potrafi prowadzić samodzielnie działalności? Weź to proszę wyoślij wszystkim. Każda spółka (CARGO, IC, Energetyka) ma swój odrębny NIP, administrację, konta itp.

Weźmy np. firmę która buduje autostradę. Jak wiadomo firma ta nie jest w stanie posiadać wszystkich urządzeń i specjalistów aby sprostać temu zadaniu w 100%. Ale firma ta ma jeden cel: wybudować i zarobić na tym. A zatem musi zatrudnić podwykonawców w kwestii energetyki, teletechniki czy np. budowy mostów. I po zapłaceniu tym firmom, ma jeszcze zarobić na tym.

A zatem analogiczna sytuacja rysuje się w CARGO. Przewozimy towary. Wynajmujemy wagony i lokomotywy od pośredników, płacimy im za to, ale to my przewozimy towary i musimy na tym zarobić...

EU07-483, nie obraź się, ale zauważyłem że jesteś zwolennikiem obecnej sytuacji - ja przeciwnikiem. Mamy prawo do tego. Lecz obawiam się, że Twoja wiedza nie pochodzi po przeczytaniu n-książek, czy też uczestniczeniu w seminariach, sesjach naukowych itp. Widać że nie raz rozmawiałeś z jakimiś osobami na PKP, którzy są zwolennikami obecnej sytuacji.

Zapraszam do merytorycznej dyskusji...
Pozdrawiam.

62
Bieżące kolejowe / Odp: Prywatyzacja i przekazywanie lokomotyw - cd.
« dnia: 15 Października 2008, 15:01:28 »
Cytuj
Przykład: PR czy ICC chcąc zatrudnić lokomotywę Cargo do ruchu pasażerskiego musi każdorazowo wysłać zamówienie do CM-u na zgodę na zatrudnienie

A ja uważam że najlepszym rozwiązaniem na dzisiaj, przy takim podziale na spółki (przewozy pasażerskie, towarowe, energetyka itd.) byłoby utworzenie spółki, która tylko i wyłącznie zajmowałaby się lokomotywami (np. nazwa PKP-lokomotywy lub coś podobnego). I wówczas CARGO, PR, IC czy KM zamawiałaby lokomotywy właśnie z tej organizacji.
A żeby tego nie robić każdorazowo, świetnym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie czegoś w stylu kontraktów "długoterminowych", czyli że np. w obowiązującym rozkładzie jest wynajmowana lokomotywa na dany pociąg z danego CM-u. I wystarczyłby jeden papier na rok. Według mnie, czysto, prosto i nieskomplikowanie.
A tak mamy po podziale, a byki dalej kursują na pasażerach. I wątpię, aby to się zmieniło, jedynie może ulegnie zmniejszeniu ilości takich przypadków.
Zresztą już pisałem, a co jak dana maszyna z PR czy IC nawali? A obok będzie stał byk z CARGO? Plus na dodatek nie będzie mechanika na pogotowiu... Czas pokaże, lecz na kolei to różnie bywa...

63
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda po niewłaściwym torze.
« dnia: 22 Września 2008, 18:06:23 »
Wymyślanie sra ta ta ta...
W praktyce najczęściej utrzymuje się: jazda po jedynce lub po dwójce. I taka terminologia utrzymywana jest choćby w WOS -łych do dnia dzisiejszego.

64
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 08 Września 2008, 19:36:02 »
W tym celu, aby zapodać na skład napięcie 3 kV dla wymagających tego urządzeń (klima, ogrzewanie, nawiew itp.)

65
Bocznica / Odp: Relokacja lokomotyw z Cargo do PR i IC
« dnia: 04 Września 2008, 16:36:26 »
Ten pociąg o którym mowa absolutnie nie jedzie do Kraka przez Katowice. Tylko część wagonów jest odpinana w Wawie i dołączana do POGORII do Katowic.
A Suka prowadzi wagony do Sokółki a nie Białegostoku...

66
Tabor kolejowy / Odp: Malowania PKP Cargo - co jedno to lepsze
« dnia: 04 Września 2008, 16:25:35 »
Czekaj czekaj, zobaczymy jak IC poprzejmuje pospieszne, maszynistów z CARGO itp. To będą przecież spore dodatkowe koszta... To już może nie być tak różowo. A CARGO myślę że wyjdzie ze strat...

67
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 13 Sierpnia 2008, 22:41:21 »
Gabaryty?? Człowieku ten nastawnik jest świetny pod względem rozmiarów. Tym chociaż idzie normalnie kręcić, a nie jak w pozostałych, np. 1009 gdzie są kierownice od traktorów...

68
Bieżące kolejowe / Odp: Kradzież sieci trakcyjnej
« dnia: 22 Lipca 2008, 19:04:06 »
Kradzieży musieli dokonać ludzie znający się na fachu. Bo ukradli sieć z jedynego czynnego toru, drugi jest zamknięty.

69
Bieżące kolejowe / Odp: Nietypowe składy pasażerskie.
« dnia: 25 Czerwca 2008, 13:52:03 »
Tak, oto przykład co oznacza dobry marketing reklamowy, czy jak to tam nazywają...
Cytuj
Miłośnikom eskapad rowerowych udostępnimy specjalne wagony do ich przewozu. Na najbardziej popularne trasy wyślemy wagony piętrowe.
Tak napisane jest na stronie PKP.

Ale wszyscy wiemy, że to z powodu braku wagonów...

70
Bieżące kolejowe / Odp: Relokacja lokomotyw z Cargo do PR i IC
« dnia: 08 Czerwca 2008, 14:02:50 »
Oby to wyszło tylko na dobre, ale biorąc pod uwagę przypadki z przeszłości i "organizację kolejową"... pozostaje wiele do życzenia.

A podejrzewam, że byki i tak będą ciągnąć pasażery i tak...

71
Bieżące kolejowe / Odp: Relokacja lokomotyw z Cargo do PR i IC
« dnia: 08 Czerwca 2008, 13:49:08 »
Cytuj
Do tego Cargo na wynajeciu loków wcale kokosów nie zbijalo.
Bo powiedzmy sobie, kto płacił za to terminowo??

72
Bieżące kolejowe / Odp: Relokacja lokomotyw z Cargo do PR i IC
« dnia: 08 Czerwca 2008, 13:36:26 »
Mnie to coś się wydaje, że po tych zmianach powstanie jeden większy burdel... Bo jak się człowiek dłużej zastanowi, to po tych zmianach muszą całkowicie zniknąć byki z ruchu pasażerskiego (bo skoro każda spółka będzie miała własne maszyny), a to jest raczej nie możliwe... Np. nastąpi awaria na szlaku/stacji siódemki, a obok będzie stał wolny byk. I co?? Jak to widzicie???
A gdzie będą robione przeglądy maszyn?? Czyżby wynajmowane pomieszczenia/ludzie/urządzenia od CARGO???

Druga sprawa to taka, że jakby się człowiek chciał teraz zabrać na maszynę, to do kogo musi pisać o zezwolenie?? Do IC o zgodę na wejście na maszynę i/lub do CARGO o zgodę na przewóz z maszynistą?? Idąc dalej, kto będzie kontrolował mechaników?? Władza z CARGO czy władza z IC???
Stary układ był chyba bardziej odpowiedni, tylko należało wprowadzić czytelniejsze zasady...

73
Bieżące Symulatorowe / Odp: Virtual
« dnia: 18 Maja 2008, 18:35:24 »
Cytuj
tylko 13......
może potrzeba więcej czasu.....?

Tak więcej czasu, ale na uzbrojenie 3-4 porządnych tras w rozkłady, WOS, czasowe i kilometraże. Wtedy to ruszy z miejsca...

74
Bieżące Symulatorowe / Odp: Virtual
« dnia: 10 Maja 2008, 01:23:43 »
Cytuj
Niektóre trasy wydane publicznie już mają kilometraż, bloczki r-305 i r-307 mamy, WOS się robi. Będzie dobrze :D Możliwe że kilometraż w trasach, które go nie posiadają zostanie dorobiony.

Robi się?? Za pierwszym razem też się "robił" i jakoś do dnia dzisiejszego się nie "zrobił". Tak więc życzę powodzenia dla Virtual...

75
Bieżące Symulatorowe / Odp: Virtual
« dnia: 08 Maja 2008, 22:38:07 »
Może najpierw niech powstaną ze 3-4 trasy z prawdziwego zdarzenia, gdzie będzie kilometraż, WOS, rozkaz na czasówki i rozkład jazdy... To wówczas ta "zabawa" naprawdę będzie miała sens oraz ręce i nogi.

76
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 20 Kwietnia 2008, 23:23:16 »
Już jedną lokomotywę z dżojem mamy. Jak to wygląda, wszyscy wiemy, bo jakoś dużego szumnego sukcesu nie odniosła...

77
Bieżące kolejowe / Odp: E30 = 160 km/h??
« dnia: 19 Kwietnia 2008, 10:49:06 »
Generalnie Panie Kolego to tylko na papierze. Bo nawet od Opola do Brzegu jest ograniczenie do 120 km/h...

78
Maszyna się zepsuła na szlaku. Świadczy o tym fakt, że ma zgaszone oczy.

79
Cytuj
Przez ograniczenie, ze sluzba moze trwac max 12h zrezygnowano z lokow na rekach, bo trzebaby na kazdej wiekszej stacji loka przepinac zeby mechu mogl na swojej maszynie wrocic do domu :]
Tylko że kiedyś panie Kolego jeden mechanik z pomocnikiem jechał całą trasę, tam się miało odpowiedni odpoczynek i w drogę powrotną...

80
Tabor kolejowy / Odp: Numer pociągu
« dnia: 24 Marca 2008, 14:04:25 »
A pisząc jeszcze prościej: jeżeli pociąg zbliża się do Warszawy, ma numer parzysty bo jedzie po torze nr 2. Jeżeli pociąg oddala się od Warszawy, ma numer nieparzysty bo jedzie po torze nr 1.
A zatem kolego, Gliwice - Częstochowa, jedziesz w kierunku Warszawy...

81
Symulator / Odp: Inc dla sterowania AI na przystankach.
« dnia: 26 Grudnia 2007, 14:08:54 »
No ok, to rozumiem.

Ale za 15 min. pojedzie osobowy. Tak więc już skoro gdzieś wcześniej jest podane s2, to osob też wpadnie odczyta sem_info i pojedzie dalej. Mnie oto chodzi... Czy dobrze rozumuję??


82
Symulator / Odp: Inc dla sterowania AI na przystankach.
« dnia: 26 Grudnia 2007, 13:36:46 »
Cytuj
I tak i nie:)
Wszystko zależy od eventów. Chcąc, aby coś się nie zatrzymywało na przystanku, wcześniej wprowadzamy event s2 i się nie zatrzymie.
To tak jakbyś mnie zapytał, czy przed semoforem jest różnica dla zatrzymania się pociągu: osobowego, pośpiesznego, ekspresu czy towarowego.
To jest poprostu niewidoczny semafor.

Hmm... Ale na dzień dzisiejszy nie jesteśmy w stanie ominąć tego problemu, no bo jak postąpić gdy po torze jedzie osobowy, a za chwilę jedzie posp. Przecież posp też odczyta event o zatrzymaniu się... No chyba że źle rozumuję...

Pozdrawiam.

83
Bieżące kolejowe / Odp: 5 biletów zamiast jednego
« dnia: 24 Listopada 2007, 21:48:12 »
Kupujesz bilet Tam/powrot Panki-katowice i zalatwione. I masz na jednym bilecie.

84
Bieżące kolejowe / Odp: OGŁOSZENIE:Poszukiwanie EU07
« dnia: 14 Listopada 2007, 15:33:59 »
Przeszukaj kolego fotki na sieci z maszynami ZT Żurawica. Obyś nie zadawał kolejnego pytania, to najpierw znajdź inwentarz, które maszyny należą do Żurawicy...

85
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 03 Listopada 2007, 21:50:40 »
Cytat: Mihau_PCC
oczywiście przed sem dałem w nagłe. Na starym exe trzeba było luzować żeby za szybko sie nie zatrzymać.
O stary... to kieliszki wylane w pierwszym wagonie... Jak ja byłbym pasażerem w tym pociągu, to już uzyskałbyś miano "słabego" mechanika...

A co do hamulców.
Wiele rzeczy poprawione, głównie popełnianie. Oto chodziło.
Uważam jednak (już dyskutowałem Yb), że jest za mała "siła" hamowania. Tzn. hamowałem z 30 km/h na trzeciej pozycji hamowania z odluźnioną lokomotywą i przerżnąłem peron (długość hamowania była równa 7 wagonom pasażerskim). W pociągu było 300 pasażerów przy rozłożeniu na 12 wagonów.

86
Bieżące kolejowe / Odp: 20 km/h do Zawiercia ???
« dnia: 15 Października 2007, 18:54:22 »
Na "oko" to przyjacielu chłop w szpitalu umarł... Tak więc jak masz pisać takie formuły i nie wiesz jak to jest dokładnie, to lepiej nie pisz wcale. Bo szybsza jazda nie kończy się za Łazami, tylko przed Dąbrową Górniczą, a od Dąbrowy nie spada do 40 km/h.
Pozdrawiam.

87
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 04 Października 2007, 17:52:51 »
Z zycia Paniczu, z życia :-) Jeszcze nigdy nie trafiłem na maszynę ze Sącza, która byłaby lepsza od Oleśnicy czy Gliwic. Poza ładnym malowaniem...

88
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 04 Października 2007, 15:54:21 »
Cytuj
Tym razem pierwsza siódemka wyremontowana przez Newag. Moim zdaniem najładniejsza z dotychczasowych, chociaż i tak wolę zielone...

...lecz zgodnie z tradycją, najgorsza pod względem elektrycznym...

89
Bieżące kolejowe / Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« dnia: 26 Września 2007, 22:04:39 »
Cytuj
.."nie może niestety"  U nas Warszawioki to dają pomocnikom jeździć mimo iż tak nie powinno być:)

MK w kabinie też nie może przebywać, nie mówiąc o prowadzeniu maszyny. A czy to robią,to wiadomo jak jest...

90
Bieżące kolejowe / Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« dnia: 25 Września 2007, 22:17:44 »
Cytuj
Mam do Was pytanie, czy pomocnik maszynisty może prowadzić loka na trasie?
Nie może niestety.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9