Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Radkos07

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9
31
Coż, tak ostatnio PLK wprowadziła bardzo ciekawe ograniczenie z powodu złego stanu mostu. Mianowicie 10 kmh, hehe.

32
I co z tego że wejdą nowi przewoźnicy na międzynarodówce, jeśli czy to będzie EC Wawel spółki IC czy jakiś skład DB, to do Krakowa i tak pojedzie w przyszłym rozkładzie 50kmh...

33
Brzeg już robią od miesiąca... Oława juz była skończona z pięć miechów temu, no chyba że teraz odbiór był...
Wiesz jeśli chodzi o ten odcinek, to akurat PR do Opola ma dłuższy czas od pospiesznego, nadrabia później...

34
Hehe, proszeee...
Połączenie PR Wrocław - Kraków nie dość że będzie tańsze, to prawie 20 min krótsze :-) I bardzo dobrze, bo pospieszne na tym odcinku mają tak długie czasy jazdy że szkoda mówić. Np. Z Gliwic do Katowic można wyrobić nawet 9 min ponad plan.

Ciekawe tylko jakie składy będą puszczane...?? ED72 czy też piętrowe... Zobaczymy... Analizując rozkład wygląda na to że coś wagonowego, gdyż czasy przejazdu np. do Brzegu są takie same jak dla pospiesznego 120 kmh.

35
Na warsztacie / Odp: Przeróbka kabiny EP07-1XXX
« dnia: 15 Kwietnia 2009, 22:52:47 »
Tylko że budynie mają całkowicie inny układ pulpitu... Chodzi o oświetlenie kabiny, przyciemnianie reflektorów, ogrzewanie kabiny... które znajdują się przy SHP

36
Hehe, no ale Bombaj nie napisałał że u nich są tylko dwa okienka... :P:P:P hehe

37
Hehe... oczywiście że będą się cieszyły zainteresowaniem. Bo jeśli studentowi przyjdzie wybrać przyspieszony do Krakowa i zaoszczędzić przy tym parenaście złociszy, to jak najbardziej, tym bardziej że, z Wrocławia do Krakowa podróż osobowym  będzie góra kilkanaście minut dłuższa...

38
Bieżące kolejowe / Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« dnia: 10 Kwietnia 2009, 22:27:42 »
Cytuj
Aha, podobno Prokocim puściusieńki, (nie licząc EU06)
Hehe, nie te czasy, gdzie wystawione były trzy rzędy nieczynnych siódemek, a krakowskie czynne maszyny można było policzyć na "palcach jednej ręki"...

39
Bieżące kolejowe / Odp: Pomoc w organizacji kółka kolejowego
« dnia: 21 Marca 2009, 19:35:10 »
Jaki?? Żebyś się nie zdziwił...

40
Bieżące kolejowe / Odp: Pomoc w organizacji kółka kolejowego
« dnia: 20 Marca 2009, 22:26:40 »
Jednym słowem MANIACY... :P

41
Bieżące kolejowe / Odp: Przejechanie S1
« dnia: 15 Marca 2009, 18:12:13 »
Drogowskazowy. Wcześniej był wjazdowy. I było normalnie pomarańczowe. Tylko we mgle, wszystko wygląda inaczej. Skupiasz się np. aby dobrze wjechać w ograniczenie, aby czegoś nie przejechać i że dany moment jest za jakieś 500 metrów, a tu nagle.... To nic innego jak zwykła pomyłka.

42
Bieżące kolejowe / Odp: Przejechanie S1
« dnia: 14 Marca 2009, 16:43:25 »
Patrykos jak nie masz pojęcia, to następnym razem nie pisz takich bzdur o przekraczaniu semafora z sygnałem stój. Bo to jest traktowane jak wypadek bez następstw!
Jest zwoływana komisja i dochodzenie.
Ale jest jeden ratunek. Wszystko zależy od kolesia na nastawni. Jeżeli będzie karierowicz to po nas, bo będzie się chciał wykazać i udupić człowieka. A jeśli normalny człowiek, to puści całą sytuację w niepamięć...
Wiem, bo zdarzyła mi się taka sytuacja. Była cholerna mgła i nagle wyłania Ci się semafor przed oczyma z S1. Cholerne uczucie.
Wówczas wołasz na radio, że np. się ślizgnąłeś... W odpowiedzi słyszysz: "Dobra, jedź jedź.." Kamień z serca....

43
Bieżące kolejowe / Odp: Śmierć, głupota
« dnia: 26 Stycznia 2009, 11:15:34 »
Z tego co wiem, to największe natężenie prądu jest na szynach wyjściowych z bloku generatora, coś koło 8 kA...

Wybacz adminie, nie mogłem się powstrzymać od komentarza :)

44
Bieżące kolejowe / Odp: Śmierć, głupota
« dnia: 25 Stycznia 2009, 13:59:42 »
Cytuj
Wzrosło, wzrosło. Wzrasta natężenie prądu.

Uzasadnij to, bo chyba w ciemno piszesz...

45
Bieżące kolejowe / Odp: Zawód - maszynista
« dnia: 22 Stycznia 2009, 19:12:30 »
Nic dziwnego, skoro w Intercity, u nowego pracodawcy, zarobki poszły w dół o jakieś 2-3 setki w stosunku do CARGO.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Zawód - maszynista
« dnia: 19 Stycznia 2009, 22:50:36 »
Tak EU07-483. Przykład krakowskiej służby:

38100/83102 -koniec o 23 bo musisz na Płaszów maszyną zjechać.

Następny dzień: 3710/63200. Zgłoszenie na 15.

A zatem przerwy mamy raptem 16h... Resztę napisali poprzednicy.

47
Bieżące kolejowe / Odp: Zawód - maszynista
« dnia: 18 Stycznia 2009, 22:18:51 »
Nic z tych rzeczy. Nie ma takiego wymogu...

48
Bieżące kolejowe / Odp: E30 = 160 km/h??
« dnia: 10 Stycznia 2009, 11:08:02 »
I co z tego że masz szlakową 160 kmh w stronę Oławy, skoro do samego Brzegu jest ograniczenie do 120 kmh. Czyli pic na wodę.

49
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 20 Grudnia 2008, 18:19:14 »
Cytuj
Chwała Ci, że nie pracujesz na kolei. Taki prostszy i bardziej namacalny przykład:

Hehe... Akurat na kolei to mądrych osób za wiele nie ma :P Ale się uśmiałem...

Ale fakt, to co napisałeś, zgadzam się: nie sprzedawać!

50
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozkład jazdy-szczegóły
« dnia: 14 Grudnia 2008, 14:50:48 »
Czas normalny to 4 minuty i 30 sekund, a czas skrócony to 4 minuty i 24 sekundy.

51
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład jazdy 08/09
« dnia: 12 Grudnia 2008, 22:35:21 »
I ile byś zyskał?? 5minut, 10 minut?? Bo na więcej to wątpię...

52
Bieżące kolejowe / Odp: Katowice-Tychy 25min
« dnia: 11 Grudnia 2008, 16:14:10 »
Cytuj
Efekt: w Katowicach TYLKO +1. Kible ani skład wagonowy nie są w stanie tak nadrobić.
Co ty mówisz??
Na tym odcinku jest bardzo duży zapas czasu, a to że kiblem nie idzie wyrobić to zależy tylko i wyłącznie od mechanika i jego chęci do jazdy... Bo można przyspieszać na równoległej i można z bokami...

53
Infrastruktura kolejowa / Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« dnia: 02 Grudnia 2008, 22:11:51 »
No dobrze, dwa przewody jezdne... Np. w Czechach pociągi też osiągają znaczne prędkości i tam się stosuje jeden przewód jezdny...
Na czym polega różnica?

54
Tabor kolejowy / Odp: Siódemki PKP IC
« dnia: 04 Listopada 2008, 14:33:09 »
A co ty myślałeś że to będzie taki idealny podział?? Budynie z regionalnymi, siódemki IC z IC,EC i TLK, a te co zostały w CARGO z towarowymi? Zapomnij o tym... Jak zwykle, dokonano znakomitego podziału.

Ps. A tak na marginesie, na tym filmiku jest znakomicie ukazane jak się uruchamia siódemkę w praktyce:

http://pl.youtube.com/watch?v=C4oyc02q3J8&NR=1

Pozdrawiam.

55
Bieżące kolejowe / Odp: Rzeżnicy...
« dnia: 02 Listopada 2008, 22:58:14 »
Witam!
JACK, tak po części masz rację. Ale tylko po części. Opisany przez ciebie proceder używa się wówczas gdy jest ślisko, liście, mokro i aby nam maszyna nie zarolowała to daje się w cylindry w okolicach 0,5atm na czas rozruchu. Ale w żadnym wypadku za każdym razem...

56
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor z sygnałem S1a.
« dnia: 27 Października 2008, 14:29:37 »
Bohun ale uważaj bo ty tam odrazu masz zwrotnice postawione, tak więc w takim wypadku, postawienie u Ciebie SBL odpada. No chyba że będzie przebudowa szlaku...

57
Bieżące kolejowe / Odp: Dwie siódemki do IC
« dnia: 26 Października 2008, 16:41:46 »
Cytuj
A po drugie nie muszą obie ciągnąć (i nie mogą, bo się nie da 4E + 303E).
Chyba Ci się kolego pomyliło z ukrotnieniem...

58
Inne niekolejowe / Odp: Prywatyzacja i przekazywanie lokomotyw - cd.
« dnia: 17 Października 2008, 16:59:52 »
Mariusz, jeżeli masz dany obwód z żarówką, to prąd w tym obwodzie jest zawsze ten sam. Wymuszone to jest poprzez rezystancję tej żarówki (interpretacja fizyczna to ten drucik, który nagrzewając się świeci). Im mniejsza rezystancja tej żarówki, to jaśniej ona świeci, ma większą moc.
A zatem w tym obwodzie zmienne bywa napięcie, co powoduje jaśniejsze/ciemniejsze świecenie.
Jeśli dobrze pamiętam, obliczając chwilową energię, musisz całkować.

59
Cytuj
Było już o tym jak to wygląda u Kowalskiego z bloku. Wyobraźmy sobie, że PKP Energetyka to Kowalski.

EU07-483 zrobiłeś niestety błędne założenie i cała Twoja logika bierze w łeb...

PKP Energetyka to odpowiednik Zakładu Energetycznego (STOEN, VATENFALL, ENION, ENEA itp.). IC, PR, PCC Rail itp. to odpowiednik Kowalskiego.
Indywidualny Kowalski ma prawo wyboru dostawcy energi (ENION, ENEA, VATENFALL itd.), mimo iż do jego bloku energia dociera przewodami np. ENIONU. W praktyce to wygląda tak, tzn. zasada TPA, że mało kto tego dokonuje, bo przy statystycznym złużyciu energii 1700 kWh/rok zaoszczędziłby w granicach 20-30 zł/rok.
Ale dla kolei to już byłyby znaczne oszczędności, bo tam zużywa się więcej.

60
Bieżące kolejowe / Odp: Prywatyzacja i przekazywanie lokomotyw - cd.
« dnia: 16 Października 2008, 16:02:15 »
No to jeszcze ja krótko:

Cytuj
Ale firma od której wagony wynajmuje może znaleźć lepszego klienta i wtedy co? Kilka tys. ludzi na bruk.
Tak niestety jest w każdej dziedzinie gospodarki... Lepsza firma -> wygrywa. Ale dlaczego od razu skazujemy spółki PKP na porażkę??

Cytuj
Zostaje sprywatyzowane - załóżmy, że przez koncern X który ma gdzieś niedochodowe przewozy pasażerskie i bawienie się w utrzymywanie lokomotyw dla innych spółek. W pewnym momencie koncern X przestaje wystawiać lokomotywy do pociągów PKP IC (ew. dyktuje takie stawki, ze o zarabianiu na wożeniu ludzi można zapomnieć). Co się dzieje z IC? Chyba jasne...
No ale musisz się zgodzić, że jeśli IC będzie miało niedochodowe przewozy i będzie miało te lokomotywy pod sobą, no to także zbankrutuje. Bo skąd bez dotacji z państwa, po sprywatyzowaniu, wziąć "talary" na naprawy, modernizacje, części?? Tak samo upadnie. Tak więc tutaj raczej nie ma różnicy: czy oni mają te lokomotywy pod sobą, czy też je dzierżawią od innej firmy. IC musi mieć na to pieniążki... Z własnych dochodów. Jedyny fakt, to może to być relatywnie tańsze mając maszyny pod sobą.

Cytuj
Nie wiem czy to ironia, czy nie - ale kolej staje się pasażerowi coraz bardziej przychylna - nie mówię, że jest cudownie. Ale porównując to z sytuacja w roku 2000, wreszcie coś ruszyło do przodu.
I tutaj masz absolutną rację, bo to widać gołym okiem. Nareszcie zaczęto liczyć się ze zdaniem osób, które może nie znają się na kolei, ale mają wiedzę o marketingu i "chłytach marketingowych". Kolorowe ulotki, reklamy, plakaty i odpowiednia strona internetowa z odpowiednimi usługami - dzisiaj, to chyba jest odpowiednia droga do celu...

A tak na marginesie EU07-483, jeszcze w sierpniu, czyli parę chwil przed tym podziałem, dyskutowałem z mechanikiem, którego szanuję za wiedzę techniczną, którą mi przekazał i chęć do pracy (z Krakowskiego ZT) i przytoczę cytat:
" [...] Ach daj spokój, nikt nic nie wie, nikt Ci nic nie powie, jak to będzie itd. Angaż mi przysłali, wyboru żadnego nie było. Nasze maszyny, które mieliśmy sprawdzone nam zabierają. Jeden wielki burdel [...]"
Mam nadzieję, że po mięsiącu "reorganizacji" jest o wiele jaśniej.

Pozdrawiam.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9