Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - muri

Strony: 1 ... 21 22 [23]
661
Infrastruktura kolejowa / Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
« dnia: 06 Lipca 2009, 22:23:56 »
Ja to interpretuję tak, że ograniczenie podane podczas wyjazdu obowiązuje do semafora wjazdowego opuszczanej właśnie stacji (czyli tego co go mijamy patrząc na niego od tyłu), tudzież wskaźnika W5 który stoi (a przynajmniej powinien stać) 100 metrów wcześniej. Może tak być?

662
Tabor / Odp: Brakujące pliki
« dnia: 06 Lipca 2009, 17:04:01 »
Pobrać wystarczy tylko daną część tej paczki, i sobie "wyciągniesz" te tekstury.
Hmm, tego nie wiedziałem. Spróbuję :]

EDIT:
Nie bangla, być może da się taką opcje zastosować dla plików r00-r99 ale to jest spakowane 7zipem i nie udaje mi sie otworzyć tego pojedynczego pliku... Może trzeba zastosować jakąś magiczną sztuczkę o której nie wiem? Generalnie chyba najprościej będzie jakby ktoś jednak wrzucił gdzieś te 3 teksturki albo podesłał mi na michmu@o2.pl...

Nie pisz na forum próśb o wysłanie czegoś na mail. Używaj do tego Prywatnej Wiadomości.
ZiomalCl

663
Tabor / [solved] Brakujące pliki
« dnia: 06 Lipca 2009, 15:02:00 »
Witam.
Czy ktoś mógłby udostępnić następujące pliki?

DYNAMIC\PKP\EN57\EN57-928ra.BMP
DYNAMIC\PKP\EN57\EN57-928rb.BMP
DYNAMIC\PKP\EN57\EN57-928s.BMP


Bo trochę nie chce mi się ściągać 300 mega paczki całościowej 2008 dla 3-ech tekstur. Szkoda że w starterze @Ra nie działa funkcja pobierz brakujące pliki z serwera, chociaż nawet gdyby działała to pewnie nie dałoby się pobrać pojedynczego pliku tylko paczkę zawierającą go. Jakby ktoś miał i chciał się podzielić to poproszę w jakiejkolwiek formie.
Pozdrawiam.

664
Bieżące kolejowe / Odp: Zalane tory w Gdańsku
« dnia: 01 Lipca 2009, 21:46:15 »
Jeżeli nie była zabezpieczona to jak miała nie popłynąć? Albo została źle zaprojektowana albo źle wykonana.
Albo nawet jedno i drugie. Tutaj rodzi się pytanie: Zleceniodawca po zakończeniu kolejnych etapów robót musiał zapewne każdy z nich odebrać, a więc dlaczego skarpa (droga czy cokolwiek innego) została oddana w stanie takim a nie innym? Brak słów na to co się w tym kraju dzieje...

665
Bieżące kolejowe / Odp: Zalane tory w Gdańsku
« dnia: 01 Lipca 2009, 21:34:21 »
Cytując za http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6778229.html :
Cytuj
Skarpa, która osunęła się na tory, była przez ostatnie dwa lata remontowana - przebudowywano wzmocnienia. Skarpa miała służyć jako "syfon" przeciwpowodziowy do odprowadzania wody. Do użytku miała zostać oddana za kilka dni. Cztery lata miasto zbierało pieniądze na ten remont po wielkiej powodzi w 2001 roku.
Tutaj zdjęcia: http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/51,80273,6778229.html?i=21
Znaczy dobrze się udała przebudowa, coś jak z obwodnicą Piask w woj. lubelskim jakiś czas temu (obwodnica jakieś pół roku po oddaniu (może rok, nie pamiętam) popłynęła razem z deszczem...).

666
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 28 Czerwca 2009, 15:26:56 »
Ad1: Z tym instalowaniem to różnie bywa, u mnie czasami sie coś ściągnie, czasami nie, część paczek się instaluje, część nie...
Ad2: Magazyn nie działa tak jak powinien, teoretycznie jak na karcie "wczytanie" klikniesz prawym na którymś ze składów pojawią się opcje "zamień na skład z magazynu", ale są z tym jakieś problemy... Za to całkiem dobrze działa kopiowanie i wklejanie składów ze schowka.
Ad3: Musisz dorobić wpisy w plikach textures.txt, tutaj ściąga: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11687.msg114243.html#msg114243

Jeszcze co do instalowania paczek: u mnie udało się ściągnąć starterem paczki które były dostępne te jakby "domyślne", cośtam z obrazkami mini, jakieś nieba. ale zainstalować już się nie chciały, musiałem je ręcznie rozpakować. Natomiast po kliknięciu na karcie "struktura" opcji "pobierz brakujące pliki" po kliknięciu każdego pliku pokazuje się tylko hasło że "request reported" czy coś takiego i tyle... Ponadto chciałem wysłać na serwer opisy tekstur, ale program nie wykazuje ochoty do wysyłania czegoś na serwer, usera i klucz mam wprowadzony więc nie wiem o co chodzi. Po kliknięciu "wyślij opisy..." pokazuje się okno połączenia z serwerem i na tym koniec.

667
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 27 Czerwca 2009, 18:04:12 »
Po odpaleniu startera i wybraniu sobie jakiegoś nieba wszystko jest OK, niebo działa. Natomiast po zakończeniu symulacji i ponownym odpaleniu tego scenariusza (bo po zmianie scenariusza jak już pisałem znikają składy do wyboru) tekstura nieba jest OK, ale coś sie dzieje z atmo, bo na wszystkim jest taka zielona poświata a zielone rzeczy (trawa, lasy) są białe... Po ponownym odpaleniu startera wszystko wraca do normy.

668
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 27 Czerwca 2009, 12:47:36 »
Echh, a mówiłem żeby chłopaki tego kabla po pijaku nie zakładali...

669
Bieżące kolejowe / Odp: Historia SRK oraz modernizacja
« dnia: 26 Czerwca 2009, 14:51:54 »
Czy dyżurny ruchu z posterunku, do którego miał jechać pociąg powiadamiał poprzedni posterunek (z którego pociąg wyjechał) że berło dotarło do niego i wtedy pociąg mógł bezpiecznie wyjechać na szlak?
Coś mi się wydaje że jakoś inaczej musiało to być rozwiązane, bo jakby oni się mogli powiadamiać że pociąg przyjechał i szlak jest wolny to by chyba nie trzeba tego berła wozić...

670
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 21 Czerwca 2009, 16:37:21 »
Co prawda nie screen, ale w rzeczywistości też zdarza się FAIL z eventami :)

EDIT: Wiem, że nie z Polski ale wrzucam jak znalazłem, żeby nie było że sobie czyjąś twórczość przypisuję. Z ciekawości: ktoś wie co to za kraj?

672
Forum / Odp: Mała prośba (avatary)
« dnia: 15 Czerwca 2009, 03:01:10 »
Echh, żeby sie o cycki kłócić... Uważam że jeżeli ktoś chce tylko czytać posty, to niech je czyta i po prostu ignoruje to co nie jest w centrum pola widzenia. Jedyne co przychodzi mi na myśl czytając ten bezsensowny wątek to to:
http://www.joemonster.org/konkurs/62/pokaz/strona/1 (dla tych co nie wiedzą: jest to strona przeznaczona dla osób pełnoletnich)
Pozdrawiam. :)

673
Uruchamianie Symulatora / Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« dnia: 03 Czerwca 2009, 20:33:06 »
Być może symek obraża się też na szczątkową ilość pamięci ram w Twoim komputerze.
Ja mam 256 i na Win XP "śmiga" (z Firefox'em Openoffice'm i paroma jeszcze rzeczami w tle).

EDIT:
Wiadomo że nie ma rewelacji, ale nie jest to raczej przyczyna sypania sie symulatora na starcie.

675
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« dnia: 30 Maja 2009, 14:07:34 »
Wszystko ładnie pięknie, szacun, ALE na zerowej pozycji nastawnika pali mi się lampka jazdy na oporach oraz wentylatory silników trakcyjnych. Po daniu pierwszej pozycji nastawnika, wentylatory gasną, opory sie dalej świecą. Opory gasną prawidłowo na pozycjach bezoporowych, wentylatory wogóle się nie palą. Tekstura lampki od wentylatorów "migocze" jakimiś czarnymi paskami, podczas jazdy w dzień wszystkie zapalone lampki świecą bardzo słabo.
Fajnie by było jakby to otwierane okno otwierało się też na widoku zewnętrznym, ale to pewnie narazie nierealne...

676
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 29 Maja 2009, 18:41:53 »
Witam, oto kilka moich spostrzeżeń co do programu Rainsted (używam wersji 1.0.82.4886):
  • Po odpaleniu jakiegoś składu a następnie zakończeniu symulatora (f10 lub też samoczynne zamknięcie bo nulltrack czy cokolwiek innego), a następnie po wybraniu innej scenerii niż była do tej pory wszystkie składy znikają z torów. Dzieje się to na wszystkich sceneriach, muszę wyłączać starter i odpalać go ponownie.
  • Program czasami zawiesza się (głównie przy ładowaniu scenerii), na szczęście rzadko, ale jak już padnie to tylko menadżer zadań pomaga...
  • Czy nie dało by się zrobić, żeby po kliknięciu wagonu program importował z jego pliku chk możliwe rodzaje ładunku? Również przydatne moim zdaniem było by coś w stylu "importuj ładunek z poprzedniego wagonu", bo po wstawieniu powiedzmy 20 wagonów chcąc im dodać ładunek to klikania i pisania jest co nie miara. Również import połączeń/zajętości kabiny z poprzedniego pojazdu by się przydał moim zdaniem, bo przy łączeniu powiedzmy 5 gagarinów też jest trochę klikania w te ukrotnienia, mostki i "connected".
  • Program nie zawsze zapamiętuje które EXE ma być użyte w danej scenerii, pomimo zaznaczonego pola które do tego służy, a nawet pomimo ręcznego dodania wpisów w pliku rainsted.ini. Próbowałem sobie z tym poradzić zostawiając w katalogu głównym MaSzyny tylko jedno EXE, ale dalej jest tak samo... Na niektórych wielokrotnie odpalanych sceneriach opcja ta działa (wpis w rainsted.ini jest na miejscu) przez jakiś czas, potem przestaje (wpis znika), na innych chyba wogóle nie, nie mam pojęcia od czego miało by to zależeć.
  • Podczas edycji składów, gdy edytowany skład p-kliknę i wybiorę "kopiuj do schowka", kopiowany jest skład który oryginalnie stał w tym miejscu, a nie ten po edycji. Myślę że w tym miejscu przydała by się opcja "dodaj do magazynu składów", bo z takim gołym wpisem to i tak niewiele da się zrobić (na ekranie "Wczytanie" opcje "zamień na skład w schowku" oraz "wymień ze składem w schowku" są u mnie cały czas na szaro). Co się tyczy ekranu "wczytanie" i dodaniu edytowanego składu do magazynu, to dodaje się skład oryginalnie stojący na scenerii, natomiast nazwę dostaje taką jak skład po edycji. 
  • Czy podczas edycji składów przy odznaczonym polu "zapisuj do pliku tymczasowego" zmiany powinny się nanosić bezpośrednio na źródłowy plik scn? Bo u mnie plik ten pozostaje bez zmian.
  • Jeżeli jakaś tekstura ma w pliku textures.txt przypisane kilka modeli, ale wszystkie modele mają ten sam obrazek mini to wybierany jest automatycznie pierwszy model, i nie da się tego w żaden sposób zmienić, jedyne co przyszło mi do głowy to zrobienie oddzielnych plików mini do każdego modelu (co oczywiście działa, ale w katalogu textures/mini mam po pare takich samych obrazków różniących się tylko nazwami, co wydaje mi się być trochę bez sensu).
  • Przykład scenerii Całkowo: podczas edytowania składu kierowanego, odpalam symulator i wyskakuje przy ładowaniu jakiegoś trainseta "unreckognized command: 1". Po rozpoznaniu okazało się że w trainsetach które mają jako jeden z parametrów (chyba szybkość początkową) 0.1 starter zamienił kropkę na przecinek co daje taki skutek. Dzieje się to tylko po edycji składu, a i to nie zawsze bo po zamianie sn-61 na gagara działa ale na su-42 już nie.
Jestem ciekawy czy takie błędy występują jeszcze u kogoś, czy jest to w jakiś sposób wina mojego komputera? Chyba tyle, generalnie jestem pod wielkim wrażeniem efektu pracy @Ra, powyższe błędy to tylko drobiazgi które w niewielkim stopniu wpływają na przyjemność czerpaną z używania symulatora. Niemniej jednak gdyby dało się coś z tym zrobić to było by jeszcze lepiej :). Pozdrawiam.

677
Tabor / Odp: Problem z 4E z Elektro Pack
« dnia: 29 Maja 2009, 15:51:35 »
Sprawdź czy we wpisach w miejscach gdzie występują jakieś liczby NIEcałkowite masz kropki czy przecinki. U mnie też było przy ładowaniu trainseta "unreckognized command 1", po namierzeniu problematycznego trainseta okazało się że w którymś miejscu występuje liczba "0,1" a powinno być "0.1".

678
Bieżące kolejowe / Odp: "Nietypowe" et22
« dnia: 28 Maja 2009, 23:45:10 »
Mógłby ktoś te złomy z Brochowa sfocić na tex(010, 179 i 273).
Mam tylko aparat w telefonie, zobaczę może pożyczę od kogoś i skoczę na weekendzie... Ale czy mi się to uda to pojęcia nie mam.
EU07-202 też jest przeznaczona do kasacji czy oczekuje naprawy? Zewnętrznie jest w dość dobrym stanie.
Tego nie wiem, ale wnosząc po "towarzystwie" to chyba raczej złom...

679
Bieżące kolejowe / "Nietypowe" et22
« dnia: 27 Maja 2009, 23:08:33 »
Poniosło mnie dzisiaj na Wrocław-Brochów gdzie udało mi się zrobić kilka zdjęć. Robione telefonem więc jakość nie powala, ale widać "oryginalne" rozwiązania wózków ET22 :). A tak serio, oczywiście są to lokomotywy przeznaczone do złomowania. Przynajmniej 22-273, bo pytałem o nią jakiegoś faceta który tam był. Chciałbym go z tego miejsca serdecznie pozdrowić za udostępnienie mi sprężonego powietrza do napompowania przebitego koła w rowerze, powietrza po napompowaniu wystarczyło akurat na dojechanie do domu. Na szopie stoi też m.in. et22-2000 i człowiek ten twierdził że w najbliższym czasie mają takich dostać ok. 20 sztuk do testów.

680
Witam.
Nie wiem czy to błąd, czy po prostu tak to wygląda na oryginalnej lokomotywie, ale napis ZNTK Oleśnica na ET41-004 nie mieści sie na swoim tle.
Pozdrawiam.

681
Forum / "Ścieżka dostępu" również pod forum
« dnia: 18 Maja 2009, 12:27:03 »
Witam.
Mam taką propozycję, żeby na forum pod listą postów/tematów również wyświetlała się aktualna "ścieżka dostępu" czyli to:
Symulator EU07 - > Forum techniczne > Forum > [nazwa_tematu]
Aktualnie takie coś jest tylko na górze. Myślę że nie jest to skomplikowana sprawa, a eliminuje konieczność przewijania strony do góry po przeczytaniu postów w celu przejścia do "wyższego katalogu".
Pozdrawiam.

682
Tabor / Odp: Kilka problemów z taborem
« dnia: 09 Maja 2009, 17:48:28 »
@youBy
Dzięki bardzo wmontowałem to do kabiny B, przejechałem sie i działa :] SU46 przechyla sie jak trzeba.
@Ra
Również dzięki, szczerze mówiąc czytałem w innych tematach opis działania pliku textures.txt, ale był jakiś strasznie zamotany, więc dopiero teraz rozumiem o co w tym chodzi... Myślę że ten Twój post można by przykleić gdzieś do jakiejś instrukcji, bo w prosty sposób wyjaśnia jak to zrobić żeby działało :). Teoretycznie w takim przypadku powinno się użyć opcji ściągnięcia opisu tekstur z serwera, ale np. u mnie jakoś opornie idzie komunikacja z serwerem... Poza tym zawsze to lepiej zapada w pamięć jak się coś zrobi samemu :).

Po wstawieniu do scenerii i obejrzeniu z bliska wagonów Falns i Fal zauważyłem że mają one bardzo szczegółowo wykonany sprzęg (Fas również, ale nie aż tak...). Tak samo zresztą przewody powietrzne. Natomiast pojazdy z paczki całościowej w zasadzie mają między hakami po połączeniu taki czarny prostokąt... Czy można w jakiś prosty sposób przenieść ten dopracowany sprzęg do innych pojazdów?

683
Tabor / Odp: Kilka problemów z taborem
« dnia: 09 Maja 2009, 13:03:52 »
@Ra:
Ok, a więc dla Fal mam:
!=F,Fal,FAL
*443V_=?
*443V=?
443V-1.BMP=Fal,FAL,443V
443V-10.BMP=Fal,FAL,443V
443V-11.BMP=Fal,FAL,443V
443V-2.BMP=Fal,FAL,443V
443V-3.BMP=Fal,FAL,443V
443V-4.BMP=Fal,FAL,443V
443V-5.BMP=Fal,FAL,443V
443V-6.BMP=Fal,FAL,443V
443V-7.BMP=Fal,FAL,443V
443V-8.BMP=Fal,FAL,443V
443V-9.BMP=Fal,FAL,443V
SPRZEG2.BMP=-

Dla Fas:
!=F,Fas,FAS
*413S=?
FAS3.TGA=Fas,FAS,413S
FAS4.TGA=Fas,FAS,413S
WOZEK1XT.TGA=

Dla Falns:
!=F,Falns,FALNS
*436V=?
*440V=?
6634284-2.BMP=Falns,FALNS
6635199-1.TGA=Falns,FALNS
6637663-7.BMP=Falns,FALNS

@youBy
Czy mógłbyś napisać gotowego banana z ogonkiem takiego żeby go po prostu kopiuj-wklej do kabiny B? Plik t3d kabiny A zaczyna się tak:
Parent: none
Type: Mesh
Name: main
Anim: false
Ambient: 100.0 100.0 100.0
Diffuse: 200.0 200.0 200.0
Specular: 250.0 250.0 250.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 400
MinDistance: 0
Transform:
          1 0 0 0
          0 1 0 0
          0 0 1 0
          0 0 0 1
NumVerts: 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: main
Type: Mesh
Name: kabinaA
Anim: false
Ambient: 205.0 205.0 205.0
Diffuse: 205.0 205.0 205.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: eu07sciana.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Natomiast plik kabiny B tak: Parent: none
Type: Mesh
Name: main
Anim: false
Ambient: 100.0 100.0 100.0
Diffuse: 200.0 200.0 200.0
Specular: 250.0 250.0 250.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 400
MinDistance: 0
Transform:
          1 0 0 0
          0 1 0 0
          0 0 1 0
          0 0 0 1
NumVerts: 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: main
Type: Mesh
Name: kabinaA
Anim: false
Ambient: 205.0 205.0 205.0
Diffuse: 205.0 205.0 205.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: eu07sciana.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Potem jest w obu kolejne transform i jakaś macierz...

684
Tabor / Odp: Kilka problemów z taborem
« dnia: 08 Maja 2009, 21:08:13 »
@Ra
Jutro wkleję koło południa, bo teraz nie mam już dostępu do komputera na którym mam MaSzynę...
@youBy
Czytałem coś o tym całym bananie (konkretnie tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6503.msg65635.html#msg65635), natomiast nie bardzo rozumiem sformułowanie "banan z ogonkiem". Mógłbyś nieco rozjaśnić temat? Ma to być macierz z jedynkami na drugiej przekątnej (pierwsze dwie od góry z minusem), czy po prostu napisane " banan' " i te dwie jedynki z minusami na początku, czy jak?
Pozdrawiam

685
Tabor / Odp: Kilka problemów z taborem
« dnia: 08 Maja 2009, 20:01:44 »
Cytuj
Niestety metoda "banan" w tym przypadku nie pomaga. Wyczytalem, ze zle przechy sa spowodowane zle ustawionymi pivotami.
Hehe, tyle to ja też wyczytałem, natomiast pojęcia nie mam co to znaczy i czy można coś z tym zrobić. Ktoś coś wie na ten temat?
Kolejna sprawa: ściągnąłem sobie trochę wagonów, konkretnie Fal, Fas i Falns. Ściągnąłem tekstury od @Sigmann'a i modele tak jak to pisał w postach o tych teksturach. Używając startera kolegi @Ra podczas dodawania któregoś z tych wagonów jako pierwszego wyskakuje komunikat jak w załączniku. Natomiast jeżeli przed nim stoi już jakiś inny działający wagon to już bywa różnie. Np. jak z przodu jest Eaos,  to wagon się dodaje, ale zamiast jego miniatury pojawia się miniatura Eaos, w polu "Katalog" jest prawidłowy katalog (np. PKP\FALNS), ale w polu model jest już EAOS, a w polu tekstura jest pusto i mogę wybrać jakąś teksturę od Eaosa... Podobnie było gdy postawiłem z przodu SHIMMNS, miniatury dodawanych wagonów są prawidłowe (miniatury sam sobie "narysowałem", tylko do FAL była w paczce @Żabek), katalogi również, ale zamiast swoich modeli dostają model Shimnns czyli 718_RD i do wyboru jest tekstura "none". Dodam że wagony te mają niedostępne pole wyboru Normalny/Dumb, jeżeli wstawiam je jako pierwsze to w żadnym polu nic nie ma, natomiast jeżeli za jakiś działający wagon to jest szara kropka w polu Normalny (ale bez możliwości zmiany)... Może ktoś miał podobne problemy?

686
Tabor / Odp: Kilka problemów z taborem
« dnia: 08 Maja 2009, 14:54:04 »
Aha, w ten sposób ;) A czy ktoś się orientuje jak to w modelu poprawić żeby sie prawidłowo przechylał?

687
Tabor / Odp: Kilka problemów z taborem
« dnia: 07 Maja 2009, 20:10:14 »
Cytuj
Zacznijmy od tego, że nie wszystkie składy, które Ci się wyświetlą są do prowadzenia...
No i tego właśnie nie wiedziałem, myślałem że jak się instaluje jakiegoś packa z lokami i on zmienia jakieś scn'y to dodaje tam od razu loki do jeżdżenia, a to tylko dekoracja...
ET24 też już działa, ale straszny ma zryw... Rusza jakby ją ktoś z procy wystrzeliwał :D
Co do SU46 znalazłem działające tekstury i gra muzyka :) Natomiast powstał kolejny problem, gdyż jak ją wstawiłem do Zwierzyńca (zamiast EU07-503) to na zakrętach przechyla się na zewnątrz (i to bardzo mocno się przechyla). Oryginalna siódemka zachowuje się poprawnie. Jakieś pomysły?

688
Tabor / Odp: kilka problemów z taborem
« dnia: 04 Maja 2009, 20:01:27 »
Na początku dziękuje wszystkim za odzew. A więc po kolei:
@ZiomalCl:
Ok, czyli rozumiem że podmiana oryginalnego scn na to z dizelpacka daje tyle że pojawiają sie wogóle te nowe pojazdy a nie od razu automatycznie że można nimi jeździć, tak? To w sumie trochę dziwne, bo zaraz po instalacji kiedy jeszcze używałem normalnego start.exe pojawiły się do wyboru te nowe składy, tylko że nie mogłem ich odpalić... Szukając rozwiązania znalazłem namiar na programik kolegi @Ra. W tym programiku w trybie normalnym nie widać nowych składów do wyboru, pojawiają się one dopiero w trybie zaawansowanym, co zdziwiło mnie o tyle że na początku normalnie sobie były w start.exe. Natomiast od jakiegoś czasu używałem tylko Rainsted i dzisiaj jak z ciekawości odpaliłem start.exe, to nie było w nim już tamtych nowych składów, tylko te oryginalne które były od samego początku.
Cytuj
Dodając tabor musisz dodawać wpisy do pliku dynamic.dat - można zrobić to za pomocą w/w startera. Co do możliwości wybrania taboru w składach dostępnych do edycji, musi on być opisany w plikach textures.txt - znajdujących się w każdym katalogu w /dynamic/ (np. /PKP/EU07/, /PKP/SM42/, /PKP/EAOS/, /PKP/112A/).
Co do dynamic.dat to kawałek z st44 wygląda tak:
ST44
ST44
1

ST44-N
M62
1

ST44-O
M62
1

ST44-U
M62U
1

M62DUMB
ST44
0
Czegoś brakuje?
Już rozumiem o co chodzi z textures.txt, dzięki za to :] Udało mi Się w ten sposób odpalić ET24, ale szyby są nieprzeźroczyste i ogólnie kabina "nie wygląda" :/. Jakieś pomysły na ten temat?
Cytuj
Jest to nic innego jak nałożenie nie tej tekstury co potrzeba na model loka/wagonu. Prawdopodobnie starter przypisał sobie złą teksturę w textures.txt.
Ok, na swoją obronę dodam że nic tu nie ruszałem, wszystko jest tak jak było z dizelpacka... Niemniej jednak, jak to naprawić?
@Cambiado
A więc tak jak pisałem, w sceneriach żadne numery się nie powtarzają, więc raczej to ta druga możliwość...
@El Mecánico
A owszem owszem :)
@ZiomalCl
Ok, a więc jak zrobić żeby działającej ST44-1037 dać również do wyboru inne tekstury?

Jeszcze raz dzięki wszystkim za odzew, pozdrawiam.

689
Tabor / Kilka problemów z taborem
« dnia: 04 Maja 2009, 17:12:26 »
Witam, szukałem na forum (może za słabo?) i nie znalazłem rozwiązań na kilka problemów:
- po doinstalowaniu dizelpacka podczas uruchamianiu np Jelitkowa czy Zwierzyńca ze składami dodanymi przez dizelpack (np sm42 czy st44) wyskakuje "player train init failed". Grzebałem w scn od tras, bo zrozumiałem ze chodzi o to, żeby w jednym scn'ie lokomotywa o konkretnym numerze była tylko raz? No więc w żadnym scn nie było nigdzie tej samej lokomotywy dwa razy a błąd wyskakiwał nadal... czy może chodzi o to że ta sama lokomotywa w<>ogóle we wszystkich scenariuszach może  być tylko raz? Nowymi lokomotywami udaje się pojeździć tylko poprzez aplikację kolegi @Ra (ukłony dla kolegi) podmieniając oryginalną lokomotywę ze scenerii na jakąś inną. Tutaj również "ciekawostka": np. przy takiej podmianie mam powiedzmy ST44 i tam te kilka egzemplarzy, na liście na karcie "dostępne pojazdy do edycji składu" tylko jedna (ST44-1037) ma status "normal", reszta ma "dumb" i po wybraniu ich wyskakuje to co wcześniej czyli player train... wiadomo. Problem jest mało ważny jeżeli choć jedna lokomotywa ma "normal", ale np w przypadku SU45 wszystkie egzemplarze mają status "dumb" i tak zwana kicha... nie wiem, brakuje jakichś chk czy czegoś? przeprowadzone śledztwo wykazuje, że ta działająca st44 pochodzi z dizelpacka, natomiast te niedziałające sztuki z CCCP packa...
- tenże starter zachowuje s jakby miał problem z wykryciem posiadanego taboru, gdyż zaraz po odpaleniu nie widzi wszystkiego na karcie "posiadany tabor", całość pojawia się dopiero po kliknięciu "sprawdź tabor". chyba konsekwencją tego jest fakt, że po wejściu w zakładkę "składy" na karcie "dostępne pojazdy do edycji składu" nie ma wszystkich lokomotyw, np jest ST44 (choć jak wspominałem przed chwilą działa tylko st44-1037) ale brakuje M62, TEM2, (czyli tych z CCCP packa) ET24 (ściągnięta i rozpakowana gdzie trzeba, wpisy do dynamic.dat porobione), które figurują w sekcji "posiadany tabor" chociaż dopiero po kliknięciu na "sprawdź tabor". i O co kurde chodzi? Gdzie i czego brakuje?
- trzecia i najśmieszniejsza sprawa dotyczy su46, a mianowicie wszystko się odpala, lokomotywa działa i ma się dobrze, natomiast wygląda co najmniej hmmmm, groteskowo (załączam screena, mam nadzieje że się dołączy :) ) Jakiś pomysł co się stało? Dodam, że występuje to zarówno na su46-010 i -022 (tekstury w tga, górne pół obrazka) jak i na sp-47 (tekstura w bmp, dolne pół).

Chyba tyle, jeżeli ktoś czuje się na siłach, to byłbym wdzięczny za pomoc.

Proszę edytować swój post, zbyt dużo poprawek nie mam na to czasu. Zdania temat od wielkiej litery i reszta.

EDIT: Zalogowałeś się ponownie, olałeś moje uwagi więc z grubsza poprawie. Następnym razem, post poleci na bocznicę.

REWIZOR


Pisałem odpowiedź, jednocześnie na bieżąco testując rozwiązania... Właśnie miałem poprawić tego posta. Wiem że wdawanie się w dyskusje z moderatorem nigdy dobrze nie wróży, ale na swoją obronę dodam że jedyne błędy to małe litery na początku zdań i parę zwykłych liter zamiast polskich znaków. Dzięki za pracę włożoną w poprawki, ale może trochę wyluzuj...
 No to na początek za kłamstwo.

REWIZOR

Strony: 1 ... 21 22 [23]