Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - piotrek-

Strony: 1 [2] 3 4 ... 6
31
Bieżące Symulatorowe / Train Simulator czy MaSzyna? A może jednak TRS?
« dnia: 12 Listopada 2006, 23:36:40 »
Cytat: "Mariusz1970"

 Nie pisz mi tu coś o A i B, to tylko odpowiedź na to co napiasłeś:
Cytuj
Chodziło mi o ogół. Jakoś gdyby dla ogółu maszyna była by lepsza to pewnie dawno dostalibyście propozycje od jakiegoś dystrybutora gier.


Czyli ogół=komercja, kasa,uproszczenia. Nie ogół=koneserzy.
W ogóle o ile sobie przypominam, to MaSzyna była na płytach CD gazet kopmuterowych. Od tamtego momentu dużo się zmieniło w MaSzynie. Nowe trasy, modele np. te słynne Barta, więc jeszcze wszystko może się zdarzyć. Najpierw musi być tzw. paczka całościowa pozbawiona błędów, a później kto wie........

EOT


Na początku powiem: fajnie że  temat jest :D Faktycznie w maszynie wszystko może się zmienić i na to czekam, ot choćby na słynne modele Barta, świetne kabiny itp  
Mówiąc o tym że ts jest najlepszy z tych 3 to miałem właśnie na myśli (weźmy tak na siłę) to co się najlepiej "sprzeda" bo większości bardziej się spodoba. Siostra, chyba nawet jak by jej zapłacili to nie używała by linuksa :D


PS: A może tak na serio zrobić by porównanie?

32
Bieżące Symulatorowe / Train Simulator czy MaSzyna? A może jednak TRS?
« dnia: 12 Listopada 2006, 23:07:13 »
Cytat: "Mariusz1970"

Wiesz, nie zawsze to co komercyjne jest dobre.
Pozdro


Ale zwykle to co dobre jest komercyjne ... tzn nie wiem co masz na myśli komercyjne bo mi się w to linux też wlicza: kupisz sobie w sklepie.

Mój poprzedni post nic nie wniósł więc to pewnie już koniec rozmowy.
Chyba, że coś jeszcze wymyślę lub Ty coś wymyślisz ... zapowiadał się taki całonocny czacik :)

Aha, w ankiecie przez pomyłkę zagłosowałem na drugą opcję :D

33
Bieżące Symulatorowe / Train Simulator czy MaSzyna? A może jednak TRS?
« dnia: 12 Listopada 2006, 22:55:29 »
Cytat: "Mariusz1970"

Ale rozważałeś co jest lepsze.
1)chcesz oglądać ładne widoczki
2)chcesz wczuć się w rolę maszynisty i jak najrealniej oddać to


Tak, ale sa dwa rodzaje lepszości. Wg  pierwszego dla każdego coś lepszego i tak w przedziale cenowym 300-400 zł jedni wybiorą kartę Nvidii a inni ATI bo każdy woli coś innego. Jednak wg drugiego najlepsza tutaj jest NV ze swoim 7300GT i 7600GS bo ma więcej + niż ATI.
Ale faktycznie taki nudny ten temat się już zrobił. No cóż fajnie się rozmawiało ale trzeba wracać do nauki ... fizyki (ble, już mi zbrzydła i jak pomyślę że mam kolokwium z niej pisać ...)

34
Bieżące Symulatorowe / Train Simulator czy MaSzyna? A może jednak TRS?
« dnia: 12 Listopada 2006, 22:37:00 »
Rozważając co jest lepsze nie ma sensu mówić że to zrobił ktoś a to ktoś bo końcowego odbiorce to nie obchodzi.
A tak jako ciekawostka ts w wersji od MS wygląda biednie. MS porzucił ten projekt ok 2002 roku (co ciekawe Flight simulator jest ciągle rozwijany. Pewnie w MS nie ma miłośników kolei)
Nowy patch 1.6 usprawniający msts-a został stworzony przez czeskich zapaleńców (tak swoją drogą, programiści, pliki exe to się edytuje w assemblerze?) i jest cały czas rozwijany więc kto wie czy nie pojawi się kabina 3D czy lepsze sterowanie. Cała reszta używana w TS to nieoficjalne dodatki (np tory xtracks i ytracks) nie mające związku z MS.

Oczywiście, że każdemu może się podobać co innego (był taki okres, że maszyna się mi bardziej podobała niż TS, jednak po zainstalowaniu patcha znów się odwróciło ) ale dla ogółu TS będzie pewnie najlepszym rozwiązaniem z pośród 3 opcji :D


Dodano po 2 minutach:

 
Cytat: "Mariusz1970"
Śmieszny tekst powiadassz, ale nie masz argumentów. Wiesz napisałeś, że najelpszy, więc się pytam ciebie jako WIELKIEGO ZNAWCE tematu, czy aby na pewno. Widzisz tak to jest w życiu jeden lubi blondynki drugi brunetki. Widzisz ja wolę mieć gorszą graifkę lepszą fizykę, Ty na odwrót. Może kiedyś pojmiesz dlaczego akurat wolę tak jak napisałem wyżej. Ponadto stwierdzenia, beznadziejna grafika, dźwięki itp. coś świadczy o autorze. To, że lubisz układać tory hmmmm to daj Ci Bozia zdrowie.


Chodziło mi o ogół. Jakoś gdyby dla ogółu maszyna była by lepsza to pewnie dawno dostalibyście propozycje od jakiegoś dystrybutora gier.

Cytat: "Mariusz1970"

PS dużo moich znajomych zaczyna grywać w stare gry, gdzie grafika wiesz jaka była. Dlaczego?
1)fabuła miała sens, twierdżą iż te teraz- grafa super, ale fabuły już mie takie, obecne określają jako płytkie
2)sentyment


No bo miały dużo innych zalet a wada to tylko grafika.

PS: ja też lubię grywać w stare gry np: Train Simulator
PS: czekam na odpowiedź z niecierpliwością:D

35
Bieżące Symulatorowe / Train Simulator czy MaSzyna? A może jednak TRS?
« dnia: 12 Listopada 2006, 22:09:23 »
Cytat: "Mariusz1970"
Najlepszy powiadasz.
A jak jest z fizyką i obslugą poszczególnych urządzeń na loku i reakcja tych urządzeń na działanie gracza? Czy przypadkiem nie jest to zabawka dla dzieci do lat 12?


Śmieszny tekst. Wg ciebie wszystkie gry są więc dla dzieci do lat 12, bo właściwie żadna nie ma realistycznej fizyki? Dobry produkt musi być odpowiednio wyważony pod względem wszystkich czynników składających się na grywalność a o nią tu przecież chodzi. Realizmem sterowania w maszynie można się zachwycać (i też to robiłem) do 5 minut grania. Potem jest coraz gorzej. Nudny teren, beznadziejna grafa, dźwięki tez takie se, czy znajdziesz tu coś innego oprócz fizyki która akurat ma nieduży procent udziału do grywalności na dłuższą metę. Dobra by włączyć pozachwycać się fizyką i koniec. Train Simulator choć co najwyżej dobry jest najbardziej wyważony i wykonywanie zadań sprawia dużo większą przyjemność niż w maszynie.
Dla mnie dużym plusem TS jest edytor tras którym naprawdę niesamowicie przyjemnie układa się układy torowe - chyba moje hobby :D

Albo tak: Maszyna jest najlepszym wyborem jeśli komuś zależy wyłącznie na fizyce, zaś gdy bardziej ceni sobie ciekawe zadania czy oglądanie składów na trasie - wybór to TS.

Gdyby nie to, że TS nie ma kabiny 3D maszyna wylądowała by już chyba w koszu :D

Aha, Maszyna traci też duży potencjał jaki drzemie w nowym taborze. SPT pewnie nigdy nie wyjdzie, lub za 10 lat a tabor się marnuje.

36
Bieżące Symulatorowe / Train Simulator czy MaSzyna? A może jednak TRS?
« dnia: 12 Listopada 2006, 20:27:34 »
Również miałem okazję testować TRS. Niestety bardzo mnie zawiódł. Grafika strasznie dziwna, dziwnie też się gra. Zainstalowałem i odinstalowałem. Teraz      na dysku mam maszynę i ... Train Simulator. W sumie najlepszy z tej trójki pod wieloma względami. Ogromna ilość polskiego taboru (nie wspominam już o dodatkach zagranicznych). Nowy, nieoficjalny patch 1.6 wprowadza wiele innowacji i cały czas jest rozbudowywany,  dzięki gra staje się dużo bardziej wciągająca :D A dla tych co narzekają na wysoką cenę ..... 24.99; do kupienia już za 19.90 w Media Markt.

37
Bieżące Symulatorowe / Jakość taboru
« dnia: 05 Listopada 2006, 22:41:25 »
Faktycznie, są shadery :D

38
Bieżące Symulatorowe / Jakość taboru
« dnia: 05 Listopada 2006, 10:37:40 »
Cytat: "Mariusz1970"
piotrek- tak się zastanawiam czemu miał służyć Twój post? Chciałeś się popisać, że znasz jakieś tam pojęcia? Najpierw to poucz się trochę i wydoroślej. Masz dwa wyjścia:
1)Zatrudnić rzeszę płatnych komputerowców i płacić im solidne pensje i po kilku latach będziesz miał symylator jak ta lala
2)Skończ studia, nabierz doświadczenia i po 20 latach przystąp do tworzenia symulatora, a po następnych 20 będziesz miał gotowy symulator również jak ta lala. Oczywiście to wariant optymistyczny.


Rozumiem, można krytykować, ale nie wyśmiewać.
Ciekawe co Ty takiego do tej pory zrobiłeś i jakie są Twoje możliwości?
To było głupie pytanie, przepraszam, wszak wiadomo, iż jesteś najmądrzejszy i wszechwiedzący- -przepraszam.


Ależ ja nie wyśmiewam ani symulatora ani ludzi go tworzących, doceniam trud jak wkładają w tworzenie symka. Chodzi mi tylko tych którzy ahaja i ohają jaka to rewelacja, jakie to piękne i jaki to cud techniki. Przykro mi, ale coś takiego mnie denerwuje.

39
Bieżące Symulatorowe / Jakość taboru
« dnia: 29 Października 2006, 12:28:07 »
Cytat: "Bart"
Tu Cie zawiodę. Wszystko to w SPT jest ;]. No może poza dynamicznym oświetleniem. Jednak nikt na razie nie bawił się żeby to wykorzystać. Baaa.. są nawet refleksy i bez problemu można zrobić chromowaną EU07, ale czy ktoś widział kiedyś taką?


są nawet refleksy, ha ha :D Przecież to wygląda ohydnie (prymitywny efekt z  czasów gdy nie istniał jeszcze shadery w wersji 1.1 ) i jeśli się tym chwalisz to nie ma shaderów na pewno wiec jak wszystko jest jak nic nie ma :D Bez shaderów nie można mówić o nowoczesnym silniku (a tak się tym zachwycacie, gdyby tak nie było to bym się przecież nie czepiał bo w końcu czego można oczekiwać od darmowego engine).

40
Bieżące Symulatorowe / Jakość taboru
« dnia: 26 Sierpnia 2006, 10:48:42 »
Nie zagłosowałem na żadną opcje, bo obie sa zbyt skrajne. Pewnie ze nie ma sensu modelować co do każdej śróbki (nawet samochody w NFS MW nie sa tak wymodelowane), ale po co znówi zbyt upraszczać. Teraz większego realizmu obiektu nie uzuskuje się tylko przez zwiekszenie ilosci wielokątów ale takze stosując zaawansowane techniki texturowania. Niestety SPT pewnie nie słyszał o czyms takim jak bump mapping, dynamiczne ościetlenie nie mówiac już o shaderach.

41
WWW / Aktualizacja galerii
« dnia: 24 Czerwca 2006, 23:34:57 »
Tabor jest rewelacyjny, jedyne, czego tu brakuje to przezroczyste szyby i wnętrze wagonów. Trakcja też wyglada wspaniale. Co do reszty to nie ma co tak Ah i Oh i od razu skreślac TRS i TS. Nie żeby mi się nie podobało, ale grafa jest przedoptopowa i jakiekolwiek piekno zawdzięcza rewelacyjnie wykonanym teksturom modeli. Po umieszczeniu ich w TS wygladały by tak samo, w starej maszynie pewnie też! Poza pięknymi modelami nie ma się czym zachwycać. Gdzie są choćby dynamiczne cienie, nie mówiąc już o innych efektach. Nie widać też wzrostu wydajnosci: http://www.eu07.pl/albums/album04/spt2.jpg. Pozatym same screeny nic nie mówią. Co z tego, ze ładna grafika (a wcale nie). jak sterowanie, czy fizyka nie będa odbiegać od tej z TS. Nie ma sensu zachwycać się tak teraz skoro nie mamy żadych informacji o reszcie.

Jeszcze co do tego skreślania TS. Jedna grupa miłosników tej gry w jakiś sposób edytuje kod gry i systematycznie zamieszcza poprawki exe. W kolejnych wersjach dodawane są nowe poprawki i nie wiadomo co tam jeszcze wykombinują :D

42
Na warsztacie / [exe] kilka "drobiazgów"
« dnia: 22 Kwietnia 2006, 19:53:57 »
no tak, ale chyba trochę zbyt kwadratowa, można by w rogach ustawic większą wartość alpha

43
do trawy najlepiej uzyć multitextury, bo uzywajac jednej zawsze będzie albo zbyt powielona albo zbyt rozmyta

44
Na warsztacie / [exe] kilka "drobiazgów"
« dnia: 22 Kwietnia 2006, 15:29:43 »
tylko ten dymek taki jakiś kwadratowy
nie mozna by było na te prostokaty narzucic texturki z alpha tak aby w rogach były bardziej zaokraglone?

45
Bieżące kolejowe / [ogłoszenie] Filmy.
« dnia: 11 Marca 2006, 13:07:58 »
Cytat: "beukot"
Kolejne polaczenie dostanie odmowe, ale jest to
polaczenie ktore i tak trzeba obsluzyc.


a to aż tak obciąża serwer?
Przeciez serwer odmawia połaczenia i koniec ...

w takim wypadku można całkowicie zakazać używania wspomagaczy

46
Bieżące kolejowe / [ogłoszenie] Filmy.
« dnia: 08 Marca 2006, 22:13:24 »
Cytat: "beukot"

Banowani sa wszyscy ktorzy przesadza z liczba polaczen.
Neo ma bana na stale, bo ciezko wyeliminowac poszczegolnych userow
(zmienne ip).


wydaje mi się, że lepszym sposobem byłoby ustawienie na serwerze ograniczenia jednoczesnych połaczeń z jednego IP np: do 2
i ani flashget ani nic innego nie zrobi wiecej niż te dwa połączenia

47
Bieżące kolejowe / [ogłoszenie] Filmy.
« dnia: 07 Marca 2006, 17:36:43 »
a czemu inni użytkownicy niż neo mogą kozystac
przecież też mogą uzywać flaszgeta
a pozatym wiele serwisów jakoś potrafi zablokować sciaganie wspomaczami
... nie rozumiem tego

48
Cytat: "kruger"
Cytat: "motonita2002"
Pierwsze co mnie rzuciło się w oczy to bardzo ładne tekstury, zarówno wagonów jak i słupów trakcyjnych:).A drugie to całkiem niezła wydajność (hmm ciekawe na jakim kompie testowane:P)

Jak Ci sie udalo po zdjeciach ocenic wydajnsoc ?:>

masz w prawym górnym rogu ilość fps :)

49
Bieżące kolejowe / [Filem] Żnińska Kolej Powiatowa - cz. 1 & cz. 2
« dnia: 19 Grudnia 2005, 21:03:11 »
na moim sprzęcie, jakim jest procesor 1Ghz film zakodowany tym kodekiem nie wyrabia max fps (11/25) przez co zanim obraz dojdzie do połowy, dźwiek się kończy i film też :(
ale faktycznie, jakość/rozmiar jest naprawde dobra
z tego co wyczytałem, to jest to najlepszy kodek dostępny na tą chwile
jednak zasoby, jakie pożera są ogromne

50
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 11 Grudnia 2005, 21:13:57 »
niestety odkryłem, że to nie było prawie wszystko :/
brakuje mi wiekszości code i edytor

51
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 10 Grudnia 2005, 11:05:41 »
juz sciagnołem prawie wszystko po jednym pliku :)

52
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 07 Grudnia 2005, 21:35:57 »
mozna tam sciagnąć jakos cały folder?

53
Poszukuję, chcę zrobić / [Chętny do pomocy bo]: MAM CYFRAKA
« dnia: 07 Grudnia 2005, 21:31:18 »
Cytat: "Bart"
Z Zmodellera zrezygnujmy, szkoda czasu i zdrowia na konwertowanie.

Czemu?
Jesli ktoś dobrze obsługuje ten program, moze spokojnie w nim robić
z konwersją niema najmniejszych problemów
wystarczy wyeksportować do 3ds i w maxie zaimportować
mapowanie się zachwuje, wystarczy nałozyć tylko materiał

54
Bieżące Symulatorowe / KIEDY_PACZKA_CAŁOŚCIOWA_DO_DIABŁA_!!??
« dnia: 07 Grudnia 2005, 21:28:07 »
Cytat: "Bart"
Jak ktoś napisze posta że jest chętny do pomocy bo umie: (dowolna jedna)
- programować
- modelować
- fotografować (posiada cyfraka)
- ma dostęp do dokumentacji
- ma sprzęt nagrywający
- może chodzić po terenie kolejowym
- może przebywać na lokach

hmm, na forum piszesz o tylu mozliwosciach a na pw że niczego oprócz programowania nie chcecie, a pisze już n razy, ze moge pomóc w modelowaniu (np sm31, bloki i inne obiekty) i aparat oczywiscie posiadam

mam nadzieje, że w końcu się zmieniło i coś ruszy
przeciez mozna robić obiekty, trasy też a póki co zadowolić się tym kodem programu co już jest

55
Bieżące Symulatorowe / KIEDY_PACZKA_CAŁOŚCIOWA_DO_DIABŁA_!!??
« dnia: 05 Grudnia 2005, 18:31:18 »
co do nebuli ....projekt nie ma szans jeśli niebędą pokazywane prace na zywo, co jest czego niema
... tak było z obecna wersja symka i jakos się rozwijał
w taki sposób jaki była robiona nebula robi się komercyjne wersje, z zgóry załozoną iloscia osób, ale darmowych projektów tak sie nierobi, bo kto sie przyłaczy, jeśli niewie co jest zrobione, a tak robilisce, to macie skutki, gratuluje !!

56
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 05 Grudnia 2005, 18:20:05 »
gdybym miał mozliwosci, to chetnie bym zaja sę tym kodem, chocby edytrem
ale jak znam tylko podstawy c++, to do czego mam sie rwać?
ale chętnie je zobacze
... szukam ich dalej

57
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 04 Grudnia 2005, 20:18:51 »
są udostepnione?
śledze przebieg spraw na tym forum i jakos nic nie zauwazyłem.
szukanie tez niedało rezultatu

58
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 01 Grudnia 2005, 15:52:36 »
przestań robić ludzi w balona, bo sam wiesz, że te moele są skończone, tylko czekają na .... nebule

59
Bieżące kolejowe / Trainz Railroad Simulator 2004
« dnia: 19 Listopada 2005, 22:53:52 »
zarówno TRS jak i MSTS niewarto w ogóle brać pod uwage, jesli niemyslimy o uzywaniu dodatków
niewiem jak TRS, ale msts bez dodatków, to przeżytek i niewarto sobie nim głowy zawracać...
jednak dzieki temu, że kaźdego miesiąca wychodzą coraz to nowe dodatki, a nawet "dopalacze" silnika gry, ts jest chyba najlepszą propozycją na rynku, chociaz MS juz od dawna nie wspiera tego tytułu (co jest conajmniej dziwne ... )

60
Bieżące kolejowe / Trainz Railroad Simulator 2004
« dnia: 17 Listopada 2005, 18:16:29 »
ah
trudno wpisac adres
www.trainz.pl
??
masz gigantyczny download, duze forum

Strony: 1 [2] 3 4 ... 6