Ale dyskusja, to po kolei:
1) Przekładnia powinna być w mmd pod "transmission", a silniki trakcyjne pod "tractionmotor". POWINNA, ale nie jest! Ponieważ oba te dźwięki w EXE zachowują się odwrotnie do rzeczywistości. Z resztą już nie raz o tym pisałem.
Przekładnia powinna być słyszalna przy zadanym nastawniku jazdy (obciążeniu), natomiast silniki trakcyjne pracują ciągle (w czasie jazdy oczywiście). W EXE te elementy są opisane odwrotnie - tzn przekładnia (transmission) "buczy" ciągle, także przy jeździe na wybiegu, a silniki trakcyjne (tractionmotor) przy jeździe na wybiegu nie są słyszalne. I stąd dźwięki są podpięte odwrotnie niż być powinny.
2) Silniki trakcyjne na nagraniu są głośne, ale po pierwsze przetwornica jest jeszcze głośniejsza, a dwa, kabiny są dość nieźle wytłumione. Ogólnie silniki trakcyjne słyszalne są przeważnie na ET41 (znajomy mówił że wynika to prawdopodobnie z charakteru pracy lokomotywy, tj jazda z ciężkimi pociągami, wyrobione szczotki itp.), natomiast w czasie jazdy silniki trakcyjne na klasycznej EU07 są niesłyszalne.
Nie bardzo, silnik wydaje dźwięk buczenia wtedy kiedy pracuje pod obciążeniem (aczkolwiek jest to praktycznie niesłyszalne) a gdy leci bez obciążenia jest tylko świst (który podczas jazdy jest niesłyszalny) trochę inaczej dzieje się z przekładnią, bez obciążenia klekocze, delikatnie mruczy (co trochę słychać) a jak damy obciążanie zaczyna świdrować, mruczeć (co mocno słychać) wiec jak przyspieszamy z użyciem napędu to słychać głównie przekładnie a jadąc na wybiegu słychać tylko przekładnie która sobie klekocze, silnik jest praktycznie niesłyszalny.
np. w tym filmie słychać przekładnie w ET40 jadące bez obciążenia (z wybiegu):
inny przykład lokomotywa EU07 silniki niesłyszalne ale przekładnia jak najbardziej (zarówno pod obciążeniem jak i bez):