Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SM40

Strony: 1 [2] 3 4 5
31
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Stycznia 2020, 11:23:01 »
Wrócił problem z modulacją przetwornicy gdy opuścimy wszystkie pantografy podczas jej pracy. Potwierdzam dziwny dźwięk wału kułakowego.

32
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Stycznia 2020, 21:11:56 »
Potwierdzam ED72 przyspiesza po daniu na 0. Znalazłem też inną ciekawą przypadłość przetwornica zmienia swoje brzmienie jeśli opuścimy przedni pantograf a jeśli tylni to nie zmienia, według mojej analizy problem leży w przekazywaniu wysokiego napięcia wstecz. A i drzwi nie chcą się zamknąć z klawiatury.

33
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Stycznia 2020, 12:19:22 »
Od chwili gdy w exe jest modulowanie dźwięku przetwornicy w zależności od napięcia w sieci trakcyjnej, dokucza mi problem z tym związany mianowicie gdy jest załączona przetwornica a ja opuszczę pantografy, dźwięk przetwornicy zmienia się nienaturalnie. Ale gdy ustawie napięcie 0V za pomocą eventu dźwięk przetwornicy zdaje się działać prawidłowo.

34
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 22:15:06 »
Ale dyskusja, to po kolei:

1) Przekładnia powinna być w mmd pod "transmission", a silniki trakcyjne pod "tractionmotor". POWINNA, ale nie jest! Ponieważ oba te dźwięki w EXE zachowują się odwrotnie do rzeczywistości. Z resztą już nie raz o tym pisałem.

Przekładnia powinna być słyszalna przy zadanym nastawniku jazdy (obciążeniu), natomiast silniki trakcyjne pracują ciągle (w czasie jazdy oczywiście). W EXE te elementy są opisane odwrotnie - tzn przekładnia (transmission) "buczy" ciągle, także przy jeździe na wybiegu, a silniki trakcyjne (tractionmotor) przy jeździe na wybiegu nie są słyszalne. I stąd dźwięki są podpięte odwrotnie niż być powinny.

2) Silniki trakcyjne na nagraniu są głośne, ale po pierwsze przetwornica jest jeszcze głośniejsza, a dwa, kabiny są dość nieźle wytłumione. Ogólnie silniki trakcyjne słyszalne są przeważnie na ET41 (znajomy mówił że wynika to prawdopodobnie z charakteru pracy lokomotywy, tj jazda z ciężkimi pociągami, wyrobione szczotki itp.), natomiast w czasie jazdy silniki trakcyjne na klasycznej EU07 są niesłyszalne.

Nie bardzo, silnik wydaje dźwięk buczenia wtedy kiedy pracuje pod obciążeniem (aczkolwiek jest to praktycznie niesłyszalne) a gdy leci bez obciążenia jest tylko świst (który podczas jazdy jest niesłyszalny) trochę inaczej dzieje się z przekładnią, bez obciążenia klekocze, delikatnie mruczy (co trochę słychać) a jak damy obciążanie zaczyna świdrować, mruczeć (co mocno słychać) wiec jak przyspieszamy z użyciem napędu to słychać głównie przekładnie a jadąc na wybiegu słychać tylko przekładnie która sobie klekocze, silnik jest praktycznie niesłyszalny.

np. w tym filmie słychać przekładnie w ET40 jadące bez obciążenia (z wybiegu):



inny przykład lokomotywa EU07 silniki niesłyszalne ale przekładnia jak najbardziej (zarówno pod obciążeniem jak i bez):



35
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 20:50:11 »
Tzn lopatologicznie, jesli jest zalaczony WS i motor sie kreci, to sobie buczy (tym glosniej im szybciej sie kreci)
No właśnie sobie buczy a czemu buczy jak jest WS załączony i nie buczy jak jest wyłączony? Przecież prąd się nie zmienia, cały czas jedzie z wybiegu.

36
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 15:16:34 »
Weź sobie domyślną EU07 na TD i masz ten efekt. Testowane zarówno na plikach z paczki jak i repo. Wiem że najbardziej hałasuje przekładnia a nie silnik jest tak jak piszesz.

37
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 14:57:27 »
Jak to nie? O ile dobrze kojarzę, w rzeczywistości tak właśnie jest - jak siódemka toczy się na wybiegu (bezprądowo) to przekładni/silników niemal nie słychać. Można też to bardzo dobrze zaobserwować siedząc nad wózkiem napędnym w EN57 - przekładnia wyje tylko przy jeździe "pod prądem". Od razu słychać, kiedy maszynista wyrzuca nastawnik na zero, bo się robi sporo ciszej - słychać wtedy tylko szum/łomot toczącego się wózka.
No właśnie dokładnie tak jest i to próbuje cały czas powiedzieć. Nie ma prądu nie ma dźwięku. A obecnie w Maszynie aby wyłączyć dźwięk nie wystarczy zjechać do zera trzeba rozłączyć WS'a, wtedy robi się cicho.

Nadal nie rozumiem dlaczego "nie powinno to tak dzialac". Moze powtorze jeszcze raz -- "tractionmotors:" jest w zalozeniu dzwiekiem motorow trakcyjnych generowanym gdy motory te pracuja, przetwarzajac otrzymany prad na sile. Gdy nie ma pradu nie ma pracy, i tym samym nie ma dzwieku ich pracy.

Jesli pod ten klucz podepniesz dzwiek czego innego jest to wylacznie twoj blad, i nie wiem dlaczego domagasz sie zeby to exe dostosowywalo sie do twojej pomylki. Podepnij ten swoj dzwiek pod wlasciwy klucz a bedziesz go slyszal zgodnie ze swymi oczekiwaniami.
Nie domagam się dostosowania do mojej pomyłki, niczego nie ruszałem w plikach. Powinno być właśnie tak jak piszesz nie mam prądu nie ma dźwięku a nie że prąd 0A a dźwięk jest i jak np. zwolnimy to słychać że zwalniamy a jak rozłączymy WS to nic nie słychać.

38
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 09:11:05 »
Chodzi oto że wkurza mnie taka sytuacja że załączam WS słychać brrrr, wyłączam nie słychać, cokolwiek był by tam podpięte pod tractionmotors nie powinno to tak działać.

39
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Grudnia 2019, 21:36:53 »
Nie z 2016 tylko 2004. A problem występuje co najmniej od tam tego czasu i w obecnym EXE jak najbardziej też. Nie nie jest uzasadnione, niema nastawnika na pozycji jazdy nie ma dźwięku pracujących silników, tym bardziej z kierunkiem na 0.

40
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Grudnia 2019, 21:14:53 »
Może trakcyjnych ale to nie zmienia faktu że takiego uzależnienia nie powinno być.

41
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Grudnia 2019, 21:08:23 »
WS nie ma nic wspólnego z dźwiękiem przekładni na żadnej lokomotywie a problem występuje od co najmniej wersji "eu07-160704-unoff" a więc od wielu wielu lat dokucza mi to zjawisko.

42
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Grudnia 2019, 20:25:51 »
W temacie dźwięków, czy dało by rade uniezależnić dźwięk przekładni podczas toczenia się od załączenia WS'a?

43
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Listopada 2019, 23:48:02 »
Jechałem na wstecznym w któreś z skrajnych (końcowych) kabin po czym zmieniłem kabinę na przeciwną skrajną żeby kontynuować jazdę w tym samym kierunku a lokomotywy ruszyły w przeciwnym kierunku. Sytuacja się nie powtórzyła.

44
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Listopada 2019, 18:36:29 »
Niestety problem z jazdą w odwrotnym kierunku niż wybrany wystąpił ponownie, nie rozłączałem lokomotyw (miałem Rainstedowe 119, lecz przechodziłem za pomocą F5).

45
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 12:26:56 »
U mnie po kilku krotnej zamianie lokomotyw za pomocą F5 siódemka zaczęła jeździć na odwrót niż wybrany kierunek. Poza tym na lokomotywie zasilanej z sprzęgu ogrzewania nie świeci się lampka ogrzewania i mimo pracującej przetwornicy nie mogę uruchomić sprężarki.

46
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 19 Listopada 2019, 13:37:00 »
W tym symulatorze symulujemy rzeczywistość, a w rzeczywistości nikt nie przekracza maksymalnej prędkości ekspolatacyjnej. IMO nie ma sensu, by ta wskazówka dalej się przesuwała.
Przepraszam ale się nie zgadzam, kompletnie nierozumieniem takiego podejścia przecież może zdarzyć się taki przypadek że lokomotywa przekroczy prędkość, tak samo można by było powiedzieć:
"W tym symulatorze symulujemy rzeczywistość, a w rzeczywistości nikt nie pozwala na hamowanie nagłe wywołane przez Czuwaka. Nie ma sensu, by następowało hamownie nagłe."

47
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Listopada 2019, 15:50:35 »
Dziękuje bardzo za fachową odpowiedź, no jeszcze pytanie skoro przetwornica teoretycznie by chodziła to czy sprężarka także? Chce się upewnić bo w MaSzynie sprężarka nie chodzi bez WS mimo pracującej przetwornicy.

48
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Listopada 2019, 14:51:38 »
A czy do pracy przetwornic potrzebny jest WS jeśli mamy zasilanie ze sprzęgu ogrzewania?

49
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Czerwca 2019, 16:44:19 »
@ST44-003 można tak ale wtedy nie mamy kontroli nad tym ogrzewaniem, po za tym gdzie realność? Bo to nie chodzi oto żeby jakoś działało tylko żeby dobrze działało.

Edit: w twojej wersji było tak jak pisałem ale gdy damy pomiędzy zimną a wagonem to już dało się kontrolować ale moim zdaniem sprawa nie jest rozwiązana

50
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Czerwca 2019, 09:42:53 »
Dziękuje @EU40 i @miko22 za wyjaśnienia.
Cytuj
Nie wiem, jak jest w przypadku innych lokomotyw dwuczłonowych, ale możliwe, że tak samo.
W ET40 miedzy członami są sprzęgi grzewcze.

51
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Czerwca 2019, 18:48:23 »
Odkryłem poważny błąd, lokomotywy nie przepuszczają napięcia na sprzęgu dalej czyli jak mamy lokomotywę zimną w składzie to wagony za nią nie mają grzania.

52
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Stycznia 2019, 15:39:11 »
Tak FS to jest pozycja szybkiego napełniania, jak zgaduje oznacza "Fast Supply" ale uniemożliwia popełnienia PG (mam namyśli ponad 5 bar) a z kolei RP to jak myślę "Runing Position".

53
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Stycznia 2019, 11:24:51 »
A ja się zastanawiam dlaczego animacja przełączników, przycisków odtwarza się płynnie jeśli uruchomimy ją z klawiatury a gdy uruchomimy ją myszką to odtwarza się nagle.
Przykład otwieramy klapę Ackermana za pomocą klawiatury i podnosi nam się płynnie a gdy naciśniemy myszką to tak szybko. Dobrze to też widać na przykładzie baterii.

PS. EN57AKL ciągle popełnia PG na FS.

54
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Stycznia 2019, 18:10:57 »
Chciałem tylko powiedzieć że bardziej logiczne było by "ctrl + ;" bo samo ";" załącza podświetlanie mierników co łączy się z podświetleniem pulpitu czy rozkładu jazdy chociażby dlatego
że jest to oświetlenie tylko partii pulpitu a z kolei " ' " oświetla całą kabinę wiec "Shift + ' " nadawał by się do oświetlania np. szafy WN czy maszynowni bo tam też całościowo oświetlamy.

Ja mam tak ustawione:

dashboardlighttoggle shift ; // przelaczenie stanu oswietlenia pulpitu
timetablelighttoggle ctrl ; // przelaczenie stanu oswietlenia rozkladu jazdy // ctrl ; powinno iść raczej jako przyciemnienie podświetlania mierników (niemamy)
                                                                                                          // shift ' jako oświetlenie kabiny WN

55
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 14 Stycznia 2019, 11:48:31 »
Załączyłeś sygnalizacje?

56
Bocznica / Odp: en57 v1 lowpoly.rar
« dnia: 02 Listopada 2018, 12:35:54 »
To była propozycja tylko :)
//Post nic nie wnosi do tematu. Bocznica. RoboBatman.

57
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Października 2018, 16:02:44 »
Załączając oświetlenie kabiny, na zewnątrz nic się nie zmienia dawniej było widać czy się świeci czy nie. Rozumiem, przepraszam.

58
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Października 2018, 01:19:19 »
Chciałem tylko powiedzieć że świeże szyny na zwrotnicy się nie błyszczą tylko są zardzwiele wiec jak najbardziej tor nieużywany cały czas będzie brązowy a tor używany zrobi się czysty.

59
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Sierpnia 2018, 20:21:35 »
Proszę Pana ja rozumiem że to się tak nazywa ale nie może być tak że jest kilka rzeczy które się nazywają tak samo a pokazują co innego, chce to uporządkować.

Edit: nawet jeśli mam tam napisane że tu są rurki a tam zbiorniki to i tak się miesza wszystko i jest chaos.

60
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Sierpnia 2018, 19:39:07 »
Po co dwa razy wartość przewodu głównego czyli 'pipe pressures: brake' oraz 'control' pżecierz to jest to samo.
A co do interfejsu to myli mi się przewód 'brake' oraz 'main' bo 'main' to znaczy główny a po polsku jest to zasilający oraz
w przypadku zbiorników to zamiast 'brake' powinno być po angielsku 'auxiliary' czyli pomocniczy.

PS. zamiast 'main' można dać 'feeding'
PS2. ^oczywiście jeśli chodzi przewód a nie zbiornik który jest oczyście 'main'

jak byś miał problem tmj@ to dam ci skrina z rozpisaniem jak powinno być napisne :)

Strony: 1 [2] 3 4 5