Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ciasto

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« dnia: 05 Listopada 2012, 13:18:17 »
Nawet gdyby się otarły na tym rozjeździe, to jaka znowu "katastrofa"? Gdzie tu do katastrofy. To raczej poziom dziennikarstwa w tym kraju leży i kwiczy, a nie urządzenia srk. Które tu zresztą i tak mogłyby wiele nie zmienić, nawet gdyby były nie wiem jak zachodnie i dofinansowane.
Tak czy siak zagrożenia życia tu nie widzę. A ostatnio rejsowy pekaes wpadł do rowu, 8 osób w szpitalu. Słyszeliście coś o tym? Ja ledwo, w lokalnej gazecie.
A tu nic się nie stało i nagle temat tygodnia. Wyluzujcie.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Awaria semafora????
« dnia: 17 Lipca 2012, 19:00:26 »
Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy).  ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]

Tak po krótce: ruchomy odstęp blokowy pojawia się dopiero w poziomie 3. Poziom 2 różni się od 1 głównie ciągłą transmisją zezwoleń na jazdę do lokomotywy (drogą radiową, a nie balisami przełączalnymi). Tak więc pozostawienie semaforów jest tu jak najbardziej sensowne. Odstępy oraz przebiegi w stacjach pozostają tak jak dziś.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Awaria semafora????
« dnia: 17 Lipca 2012, 10:33:04 »
Na wjeździe rozumiem?

Wjazd na Zachodnią od strony Centralnej, konkretnie na rozjeździe nr 40.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Awaria semafora????
« dnia: 16 Lipca 2012, 20:06:17 »
Akurat tam stałem, więc doprecyzuję. Zatrzymał się stojąc już pierwszym wózkiem na łuku rozjazdu. Jest to ciekawe, bo ów "niepewny" semafor wyświetlany jest właściwie co chwilę, i tylko dla tego jednego pociągu zrobiłby coś dziwnego..? Tak czy siak pociąg powinien być prowadzony przez dwóch maszynistów, więc zapewne mamy dwóch świadków.

5
Z ciekawości, wiadomo który przekaźnik?

6
Bieżące kolejowe / Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« dnia: 01 Listopada 2011, 22:13:24 »
Od niedawna semafory z dwoma pasami stoją na posterunku Warszawa Płudy, zdjęcie:
http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/11/59489.jpg

Uściślając, Warszawa Płudy to przystanek osobowy, a nie posterunek odgałęźny. Semafory należą do stacji Warszawa Praga i nastawiane są z nastawni WPT.

http://www.kombud.com.pl/automatyka/produkty/latarnie_skt6r,14,1.html
"SKT-661R   Pomarańczowe, matowe-białe, pomarańczowe, pomarańczowe, czerwone, zielone
Układ barw podano w kolejności rozpoczynając od dolnej komory sygnałowej" O takim cudzie nie słyszałem jeszcze. Sześciokomorowy karzełek z trzema pomarańczami  :D

A to akurat rozwiązanie spotykane (np. Brzeg, Częstochowa Os.), nie dodano w tym opisie informacji, że lampy są umieszczone po 3 w dwóch kolumnach, co pozwala uzyskać sygnały zgodne z przepisami.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 24 Sierpnia 2011, 12:05:37 »
Jeśli już dolne pomarańczowe światło semafora słabiej świeciło i nie było go widać dobrze z powodu np. świecącego słońca, na tarczy idąc dalej tym tokiem myślenia również musiałoby świecić słabiej.

Zaraz zaraz, nawet jeśli przygasło dolne pomarańczowe na wjazdowym (co jest mało prawdopodobne, ale jednak możliwe), to na tarczy Vmax zapowiadane jest zielonym ciągłym, a 40 pomarańczowym migającym, to już nie jest kwestia przygaśnięcia, a przy zwrotnicy ustawionej na bok zielone się na tarczy nie zapali, bo i jak...

8
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Górka rozrządowa - plany, wymiary
« dnia: 12 Stycznia 2009, 23:28:58 »
Jeśli chodzi o nachylenia: najazd na górkę 20 promili, a następnie w dół 50 promili (tak mniej więcej do pierwszych rozjazdów), potem 15-17 promili.

Strony: [1]