Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dymus

Strony: [1] 2 3
1
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 01 Września 2020, 13:18:16 »
Kilka fotek.

2
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 11 Listopada 2019, 21:32:41 »
Nowa sieć trakcyjna, ciąg dalszy.
Przygotowałem bogaty zestaw izolatorów trakcyjnych. Przyznam że trochę popuściłem wodze fantazji i mają dość ciężką geometrię, ale w przygotowaniu jest już odchudzony LOD.
1. LT40x, ceramiczne, 2 klosze - najczęściej spotykany na polskich torach.
2. LT60x, ceramiczne, 10 kloszy - póki co spotykane jedynie na CMK, przeznaczone do sieci o napięciu 25kV.
3. LT40x-K, kompozytowe
4. LT40x-K-70, kompozytowe, spotykane m.in na odcinku Sosnowiec Dańdówka - Sosnowiec Kazimierz oraz na odcinkach LK26 z pilotażowo wdrożonym aluminiowym systemem podwieszenia.
5. Izolatory z żywicy organicznej
6. Izolatory skatalogowane w katalogach Kolprojektu (ESN-2005, ESN-2052, ESN-2207, ESN-2135, LK-280)

3
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 05 Października 2019, 15:49:40 »
Nastała jesień. Automatyczna zmiana tekstur otoczenia, zależnie od pory roku. Na większości scenerii niestety wygląda o wiele gorzej przez bezsensowne kompozycje roślinne.

4
Naszła mnie ochota na odrestaurowywanie starych modeli. Na pierwszy ogień idzie ponad 16-letni model budynku dworca z Bruchniewa.

Ponieważ nie miałem współczesnych zdjęć obiektu, byłem zmuszony namalować teksturę na własną rękę.

Na początku wyciąłem ze starego układu tekstury każdą ścianę do osobnego pliku i przeskalowałem do wyższej rozdzielczości.
Następnie na taki obraz nakładałem kolejne warstwy. Na początku czystą teksturę betonu, a na nią nanosiłem zabrudzenia, zacieki i dziury po odpadniętym tynku, sugerując się wyglądem pierwotnej tekstury oraz zdjęciami poglądowymi.

W efekcie powstała całkiem fotorealistyczna tekstura w dość dużym stopniu wierna oryginałowi.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 20 Czerwca 2019, 20:06:28 »
To ładniejsze z pantografami to Elektryczny Zespół Trakcyjny typ 45WE nr 018 (EN79-005) z pociągiem z Tarnowa. :P
To brzydsze z pantografami to wagon ze wsadzonymi urządzeniami 3kV do ogrzewania wagonów od lat nie używany i nawet nie stojący na torach. Dziwię się, że jeszcze tam stoi mimo totalnej przebudowy Płaszowa :)

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Kwietnia 2019, 01:23:22 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- lekcje dla AI, jadac luzem traksem ai nie powinna juz generowac raportow do UTK pod co drugim semaforem

- przygotowane przez youBy poprawka w obsludze poslizgu oraz eksperymentalny wariant hamulca lokalnego dla traksowatych

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek kol szorujacych po lukach moze byc rowniez dzwiekiem skladanym; wybor probki dokonywany jest na podstawie predkosci pojazdu

7
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 10 Października 2018, 07:47:18 »
Stele. nie przesadzaj z realizmem bo nigdy nie wyjdzie.

8
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 13 Maja 2018, 09:10:14 »
W dniu dzisiejszym, w ramach dni techniki kolejowej, przy jednym z peronów w Macierzewie odbywa się wystawa taboru elektrycznego. Zaprezentowane są 3 lokomotywy: EP07-338 w malowaniu z 2009 roku, EP07-338 w malowaniu z 2012 roku, oraz EP07-338 w malowaniu z 2016 roku. Niektórzy marudzą, że podobno tylko jedna lokomotywa została pokazana. Zdania tego nie podzielają organizatorzy, którzy pokazują zdjęcia, na których widać trzy lokomotywy.
Pytanie - ile lokomotyw było na wystawie - pozostaje otwarte...

9
Trasy / Odp: Zmienianie prześwitu pomiędzy szynami w 3dMaxie.
« dnia: 01 Maja 2018, 14:39:17 »
Dymus mnie uprzedził. Uprzedzając kolejne pytanie, szerokość jest w metrach. W tym polu zamiast przecinka trzeba dać kropkę.

10
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sygnalizacja CD (Czeskie Drahy)
« dnia: 16 Listopada 2017, 21:16:41 »
Dzięki tego mi brakowało. Ostatnio nie mam czasu się zająć ale już kończę testową scenerię CD gdzie jest 5 stacji plus 1 podg oraz przejście graniczne do PL i jedna stacja w PL

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zbyt ciemny model 6Dg
« dnia: 19 Września 2017, 20:38:11 »
.... No oczywiście że nie ma. Kto takie buble przepuszcza? Jak coś takiego jest w normie to w sumie marnowaliśmy tylko czas na symulator, trzeba było wydawać w fazie alfa.
Zawsze byłem zwolennikiem wydawania dodatków w fazie alfa. Wszystkie założenia jakości, testy i inne bzdety tylko hamują popularność maszyny. Na poważnie, jestem pod wrażeniem ścigania wycieków i zgnicia setek fajnych rzeczy na dyskach zdolnych budowniczych maszyny.

12
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lipca 2017, 01:10:47 »
Troche to potrwalo, ale w dzisiejszym uaktualnieniu mamy w exe nastepny feature, a wlasciwie poltora:

- wprowadzona obsluga urzadzen kabiny przy uzyciu myszy. Do przelaczenia trybu pracy uzywany jest klawisz Alt. W trybie obslugi mysza kamera pozostaje nieruchoma a zamiast niej porusza sie kursor, ktorym mozna aktywowac urzadzenia. Dla wiekszosci urzadzen do aktywacji sluzy lewy przycisk, w przypadku urzadzen jak nastawnik, hamulec lub wielopozycyjne pokretla lewy przycisk przestawia urzadzenie 'do przodu' zas prawy 'do tylu'.
-- w standardowym trybie pracy symulatora kursor myszy podswietla jedynie urzadzenia zdefiniowane w pliku .mmd, podajac ich ujednolicone nazwy. W trybie debug podswietlane sa wszystkie czesci kabiny, a zamiast nazw ujednoliconych wyswietlane sa nazwy submodeli. W zalozeniu powinno to pozwolic na latwiejsze wylapywanie jak nazywa sie dany element, dla osob zainteresowanych rozbudowa plikow .mmd o nowe przyciski itp.

- wspomniane "pol" feature to dodatkowa funkcjonalnosc wprowadzona przy okazji w trybie ruch poza kabina pojazdu -- w trybie tym, gdy wlaczony jest debug mode i aktywowany zostanie tryb obslugi mysza, symulator wyswietla nazwe obiektu scenerii wskazanego mysza, o ile dany obiekt ma nazwe zdefiniowana w pliku .scn W zalozeniu pozwala to na latwe i szybkie okreslenie pod jaka nazwa w pliku scenerii zostal umieszczony dany tor, semafor itp, co moze sie przydac przy testowaniu lub budowie.

oprocz tego:

- dodane automatyczne wykrywanie, odrzucanie i zglaszanie nieprawidlowych trojkatow definiowanych w plikach scenerii

- dodana automatyczna korekta parametrow uv dla obiektow z wlaczonym zawijaniem tekstur, co powinno wyeliminowac bledy w wyswietlaniu tychze

- poprawka, symulator powinien teraz odrzucac (i zglaszac) obiekty umieszczone poza granicami mapy, zamiast wysypywac sie na tym

13
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka: rewizja 37, stan na 12.10.2023 r. (210 MB)
Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

14
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Marca 2017, 13:20:28 »
EDIT: Po różnych walkach mam wrażenie, że symulator sobie nie radzi z tak dużą scenerią.

No widzisz, ale gdyby tak rzeczywiscie bylo, to te same efekty bylyby tez obserwowane przez innych. A tymczasem na roznych innych komputerach, w tym moim, sceneria obslugiwana jest normalnie. Z tym ze rzeczywiscie Kaliska /jest/ duza -- to jest ~1.2-1.3 gb zajetej pamieci na sam simulator wiec mozliwe ze na slabszych konfiguracjach i/lub przy zaladowanych innych programach moga zaczac pojawiac sie klopoty. Podobne ograniczenie dotyczy karty graficznej -- przepisany symulator zuzywa wiecej pamieci na kazda teksture, wiec moze jej zaczac brakowac szybciej niz na starym exe (zobacze czy da sie tutaj wprowadzic jakies ulepszenia, ale na razie jest jak jest)

Niestety, te crashdumpy generowane przy wymuszonym zamknieciu okna raczej nie pomoga, bo wyskakuja wtedy z innej przyczyny -- aplikacja jest zmuszona by sie zamknac i robi to troche "nie po kolei", probujac np zwalniac zasoby ktorych juz nie ma. Czyli to akurat nie pomoze w dojsciu, co tam u ciebie idzie nie tak :/

edit:
OK, w dzisiejszym uaktualnieniu mamy:
- poprawiony blad ciaglego syczenia w sytuacji, gdy symulator byl uruchamiany z zalaczona pauza.
- przywrocone roznicowanie oswietlenia w tunelach, wykopach itp. Tutaj uwaga, efektem ubocznym jest ponowne dzialanie swiatel 'zawsze', by prowizorycznie umozliwic oswietlanie tuneli itp bez skomplikowanej zabawy w skanowanie torow naprzod by sprawdzic, czy jest tam tunel itp.
- nie pamietam czy naprawa falownikow zmiescila sie w poprzednim uaktualnieniu, czy jest w tym, ale tak czy owak tez powinny dzialac

W sumie oznacza to, ze stan uzywalnosci jest teraz z grubsza taki jak starego exe. Oprocz kierowcow-samobojcow, ale zeby wyciac tamten krzak potrzebny jest tor testowy. Wiec ten blad bedzie usuniety kiedy tor sie pojawi (albo kiedy zaimplementujemy w symulatorze edycje z poziomu exe, bo raczej nie widze mozliwosci ze sobie sam taki tor inaczej wyprodukuje :d

15
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 18 Lutego 2017, 17:58:58 »
Nie ma czegoś takiego jak "systemowe ustawienia karty graficznej". Wszystko ustawia się z poziomu GL.
Nazwalem to systemowym w sensie "na ta chwile symulator nie ustawia tego w kodzie, wiec trzeba sie pofatygowac do panelu kontrolnego karty z reguly dodanego do systemu przez instalator sterownikow". Chociaz jakby sie zastanowic to mozna by go przy okazji dodac do kodu, uprosciloby to sprawe.

edit: ok, wstawilem to bezposrednio do symulatora. Filtrowanie domyslnie ustawione jest na wartosc 8, na wypadek starszych kart o mniejszej wydajnosci. Konkretna wartosc mozna sobie ustawic w .ini, zapisem
anisotropicfiltering wartosc

Przy okazji w tym uaktualnieniu powinna byc juz wlasciwa wersja sterowania w kabinie B (a takze uniezaleznienie predkosci ruchu w kabinie od fps)

16
Na warsztacie / Odp: Planowane zmiany w exe
« dnia: 17 Lutego 2017, 14:01:02 »
Jak dla mnie dość dobrze sprawdza się system trainzowy - tzn. jako podstawę mamy klikanie elementów myszą - kursor jest widoczny cały czas. Aby kręcić głową przytrzymuje się PPM. Uzupełnieniem powinny być skróty klawiszowe dla funkcji, które naturalnie powinny być "pod ręką" - czyli nastawnik, hamulce, syrena i czuwak. Natomiast rzeczy "konfiguracyjno-uruchomieniowe" typu światła czy różne rzeczy do włączenia podczas uruchamiania jak najbardziej nadają się do obsługi myszką.

17
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 23 Stycznia 2017, 17:51:27 »
One od dawna sa publiczne tylko nie tu
 A ja nic nikomu nie bronie bardzo prosze brac.
Włodku, wielka ode mnie prośba. Wystaw te pliki w dziale devsów. Jeśli jest Twoja zgoda na ich wykorzystanie a nie chcesz dawać i męczyć się z tym w testach, to będzie najlepsze rozwiązanie. Wiele nieskończonych rzeczy tam było, choćby Bałtyk i teraz jest dobra sceneria z tego.

Strony: [1] 2 3