Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - fuji8

Strony: 1 [2] 3
31
Na warsztacie / Scenerie realistyczne, etap prac f2305-f2308
« dnia: 30 Maja 2023, 17:35:20 »
Przechodzę z plikami zmian na system miesięcznych paczek, zgrupowanych w 3 etapy w ciągu roku. Plan jest taki, żeby paczki "01", "05", "09" zawierały nowe rzeczy (reorganizacja plików, wydłużenie tras, nowe misje). Kolejne paczki ("02", "06", "10") mają mieć przede wszystkim poprawione błędy w zakresie torów, sygnalizacji oraz przebiegu misji. Następnie ("03", "07", "11") będzie głównie uzupełnianie obiektów poza główną infrastrukturą (otoczenia, sieci trakcyjnej, torów bocznych), może się też zdarzyć reorganizacja wybranych misji. Na koniec cyklu ("04", "08", "12") przypadną poprawki detali wizualnych.

Teoretycznie stan stabilny powinien być osiągnięty w paczce linia61-f2304, ale nie miałem warunków, by przetestować misje. Przetestowałem dopiero teraz i przy okazji poprawiłem trochę drobiazgów, które się prześlizgnęły wcześniej. Paczki będą publikowane pod adresem https://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_23.04/ — chyba że jakaś nowa paczka całościowa MaSzyny wprowadzi istotne zmiany. W tym wątku można zgłaszać błędy znalezione w paczkach od linia61-f2305 do linia61-f2308. Testowanie paczek z poprawkami będzie osobno — patrz Testy chwilowe.

Faza f2305 (zakończona) — nowe odcinki tras

* Przeniesienie testów na MaSzyna 23.04.
* Dodana trasa Katowice – Lubliniec – Kępno.
* Dodana trasa Katowice – Gliwice – Lubliniec.
* Dodana trasa Tarnowskie Góry – Fosowskie.
* Dodana LK146 po przeliczeniu do map (pozioma).

Faza f2306 — poprawki misji oraz infrastruktury

Proponowane zmiany:
* Skrypty sterujące dla LK181.
* Skrypty sterujące dla LK152.
* Skrypty sterujące dla LK272.
* Uruchomienie ruchu na LK146.
* Przegląd i korekty infrastruktury od Lublińca do Ozimka.
* Korekty kątów obrotu i wysokości rezonatorów SHP.

Misje i propozycje zmian:
* ir38121_kat — dodanie pociągów dekoracyjnych
* linia61_osobowy1 — dodać pośpieszny na LK146
* linia61_osobowy1a — uzupełnić ruch na LK131
* linia61_osobowy1b — ruch na LK131, zmiana roku na 2007?
* linia61_osobowy1c — ruch na LK131, zmiana roku na 2007?
* linia61_osobowy2 — korekta ruchu w Lublińcu na LK143
* linia61_tlk-1 — poprawić obsługę w Toszku
* linia61_tlk2 — dodatkowy ruch towarowych
* linia61_tlk38501 — przestawić przed Hanulin
* linia61_tlk83500 — dodatkowy ruch towarowych
* linia61_towarowy2 — obsługa priorytetu dla TLK
* linia61_towarowy3 — dodatkowy ruch na LK143
* linia61_towarowy4 — dodatkowy ruch
* l61+l144_lotos — analiza pod kątem użycia rozkładów
* l61+l144_towarowy_1 — reorganizacja pod rozkłady

Faza f2307 — uzupełnienie infrastruktury, przebudowa misji

Korekty infrastruktury:
* Poprawki ułożenia torów stacji Fosowskie.
* Bocznica północna w Lublińcu.
* Korekty profilu pionowego w Częstochowie Osobowej.
* Uzupełnienie sieci trakcyjnej w okolicy Gliwic.
* Uzupełnienie sieci trakcyjnej w okolicy Kępna.
* Uzupełnienie sieci trakcyjnej w okolicy Opola.

Misje i propozycje zmian:
* linia61_osobowy3 — dołączenie Opola
* linia61_pospieszny1 — dodanie Opola?
* linia61_regio — dodanie Opola?
* linia61_tlk26100 — uruchomić z rozkładami 2010
* linia61_towarowy1 — przystosować do rozkładów
* l61+l144_osobowy — dołączenie Opola, dodatkowy ruch
* l61+l144_pospieszny — usunąć trwałe opóźnienia
* l61+l144_tlk — dołączenie Opola
* l61+l144_spalinowy — przystosować do rozkładów?
* l61+l144_towarowy — dołączenie Opola
* tg180'07-11 — uruchomenie EZT Katowice – Kluczbork

Faza f2308 - poprawki otoczenia i błędów wizualnych

* Zakończenie dekorowania okolicy Kaliny (ściany lasów).
* Porządkowanie terenu w okolicy Kalet.
* Porządkowanie terenu w okolicy Wyczerpów.
* Korekta ścian lasu w Lublińcu (wchodzą na bocznicę).
* Korekta przejazdów w Lublińcu.

Po opublikowaniu tej paczki w sierpniu 2023 mam zamiar zabrać się za przebudowę sieci trakcyjnej. Do zrobienia będzie także integracja LK139 z północną częścią — da się to przejechać, ale skala braków tam wypadła mi poza świadomość. Niezależnie od tego mogą się pojawić paczki o innej nazwie, jeśli ich zakres będzie wychodził poza obszar określony paczką linia61-f2305.

32
Podejrzewam, że jest więcej semaforów do poprawienia. A w każdym razie ja w 2015 miałem przygotowane poprawki do kilkudziesięciu. Jest np. kwestia prędkości dla Sz, która powinna być zależna od blokady (irytowało mnie to, że większość semaforów miało wpisane 20). Jest kwestia sterowania To/Sp, którego część semaforów nie posiada — zaproponowałem kiedyś, aby eventy zaczynane od "none_" były ignorowane, co daje możliwość dopisania sterowania To/Sp do każdego semafora i następnie brak To/Sp jest ignorowany. Jest kwestia dwóch prędkości dla manewrów, robiłem osobny sygnał "_M40" dla manewrów po torze wolnym z prędkością 40km/h zamiast 25km/h, ale nie pamiętam skali tej modyfikacji. Przydałaby się też możliwość podawania Sz niezależnie od pozostałych świateł (zastępczy z wątpliwym)...

33
Na warsztacie / Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 25 Kwietnia 2023, 15:53:17 »
Nie wiem, czy będzie zainteresowanie taką formą testów... Czasem po wprowadzeniu zmian wrzucam paczki pod adresem:
http://rainsted.com/warsztat/chwilowe/

Obecnie jest tam paczka linia61-230425.7z, która służy do testów zmian w skryptach sterujących stacjami od Lublińca do Kluczborka. Testuję misję "linia61_towarowy3", gdzie EN57 jako 46935 powinien przejechać przez Lubliniec, dojechać do Kluczborka, tam zmienić kierunek jazdy i wrócić do Lublińca. U mnie działa. Ponieważ inne misje chyba nie sięgają do Kluczborka, do przetestowania są pozostałe misje, w których coś wjeżdża do Lublińca albo z niego wyjeżdża. Zwracać uwagę głównie trzeba na sygnały podawane na semaforach. Błędne sygnały na To mogą wynikać z braku obsługi To w semaforze. Zakres testów obejmuje również wcześniejsze etapy, czyli przejezdność torów oraz ciągłość sieci trakcyjnej. Proszę nie zwracać uwagi na inne błędy w sygnalizacji (np. braki W6a, W13, sygnalizacji przejazdowej), źle stojące naprężacze, ani na otoczenie, gdyż na obecnym etapie testów nie mają one znaczenia.

Wymagane są podstawowe umiejętności w zakresie obsługi plików, aktualizacji składów, awaryjnego przepychania pociągów w razie korka itp. Paczka może wymagać wcześniejszego wgrania paczek linia61-f2208.7z, linia61-f2301.7z oraz linia61-230225.7z (składy z MaSzyna 22.11), spod adresu http://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_21.04/. Przed wgraniem paczek zalecałbym zrobienie sobie kopii katalogu scenery. Nie testowałem na najnowszej paczce MaSzyny (nie mam miejsca na dysku).

W dalszej kolejności będę uruchamiał skrypty na trasie Tarnowskie Góry – Lubliniec, potem przejezdność trasy Katowice – Kluczbork. Chyba że mnie ktoś namówi na odgruzowanie trasy Kluczbork – Kępno.

34
Jest mi bardzo miło powrócić na forum, zresztą od jakiegoś czasu nieśmiało tutaj zaglądałem :) Chyba nie miałem okazji tego nigdzie napisać, ale bardzo mnie cieszy to, że moja sceneria, w dodatku z nowymi scenariuszami, trafiła do wydań MaSzyny. Wiem, że bardzo daleko jej było do ideału. Tym bardziej ucieszyłem się, gdy zobaczyłem ją w paczce. Dzięki!

35
Cześć!
Oddany przeze mnie odcinek scenerii rzeczywiście był inspirowany linią 315, choć tak jak @fuji8 słusznie zauważył, moim (zdecydowanie zbyt ambitnym) celem było skupienie się na odcinku Rogoźnica - Przybyłowice (i w kierunku "Rogoźnicy" położyłem dość dużo terenu - nie wiem, czy ktoś z Was kiedyś się zapuszczał w tamte rejony w MaSzynie).

Na grafice zamieszczonej przez @Ra widać, że im dalej od centralnej stacji scenerii ("Jawora"), tym więcej odbiega od rzeczywistości. Może stację Jawor i wyjazd w kierunku Jasnowidzy (czyli Snowidzy) bylibyście w stanie wykorzystać. Dalej może być ciężko, bo to 100% fikcji. Dodam jeszcze, że "Roztocze" z Roztoką (na linii 331) ma raczej mało wspólnego - inspiracja nazwą.

Na temat samego przebiegu linii w terenie wiem niewiele. Ale jeśli byłbym w stanie jakkolwiek pomóc, dawajcie proszę znać. Może jestem mało obiektywny, ale myślę, że to dobry fragment na (dawnej) kolejowej mapie Polski, aby go odtworzyć. Ten obszar Dolnego Śląska nie ma jakichś niezwykle oryginalnych elementów krajobrazu, które ciężko by było odzwierciedlić. Nie ma spektakularnych gór, jezior ani dużych miast. Ten fragment trasy, który ja kojarzę (właśnie początkowy), to typowe Całkowo - pola, drzewa, drogi polne i asfaltowe, typowa zabudowa wsi.

36
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Kwietnia 2023, 18:25:47 »
Kabina EN57-1919:
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57-1919%20-%20KABINA.7z

Kabina EN57-1947:
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57-1947%20-%20KABINA.7z

Class 66180 (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Class%2066180.7z

3E/1-003 (2 czoła + bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/3E-1-003.7z

Zbożówki ze składu X4E-671; różne - boki i czoło ostatniej:
https://eu07.pl/userfiles/28235/Zbo%C5%BC%C3%B3wki%20ND10042023.7z

EU07E-083 (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EU07E-083.7z

Oprócz tego X4E-671 i 6193 061 - zasady takie same. Jest jeszcze 45WE-020 z graffiti, ale tym sam się raczej zajmę.

37
Nałożyłem dostępne tory. Jak widać, będzie to raczej karkołomne, żeby coś z tego wycisnąć. Bardziej by się Całkowo nadawało do wpasowania, bo tam jest więcej łuków... ;) Obejrzałem też scenerię, otoczenie szału nie robi. Nie mam też ambicji, aby zrobić z tego jakąś super realistyczną trasę. Widziałbym to tak:
1. Tworzę dwa osobne podkatalogi, aby nie psuć pierwotnej scenerii. Do pierwszego (np. jawor0) kopiuję pliki i łączę je razem, aby było wygodniej przeliczać do drugiego z nich (np. jawor1).
2. Ustawiam Jawor bardziej do map. Ewentualnie rozważę skalowanie wzdłużne, jeśli to urealni długość stacji i nie zepsuje otoczenia. Na tym etapie nadal powinny działać pierwotne misje.
3. Jeśli Jawor wyjdzie w miarę sensownie, przeliczam szlak Jawor – Roztocze (tzn. głównie otoczenie) i modyfikuję rozkłady, nie ingerując w działanie misji.
4. Zamiast stacji Roztocze wstawiam układ torowy Malczyc (otoczenie będzie ze stacji Roztocze). Dostosowuję misje do innych układów torowych. (Być może będzie to w osobnym katalogu, np. jawor2.)
5. Wedle moich danych Malczyce są na wysokości 118m n.p.m., natomiast Jawor na 195m — w którymś momencie zrobię profil pionowy. Jak się uda, to zrobię odczyt profilu z danych wysokościowych.
6. Ewentualnie spróbuję dopasować "nadmiarowe" kawałki torów do linii 331 Jawor – Roztoka.
7. Stan docelowy: pierwotne misje mają działać mniej więcej tak samo, a potencjalnie ma być możliwość podłączenia szlaków do Jaworzyny, Legnicy i Marciszowa...
8. Wyjazd do portu naprawię tak, by był przejezdny. Spróbuję tam wstawić odpowiedni teren.

38
Myślałem także o awariach, ale tych prostych. Ostatecznie jednak doszedłem do wniosku, że spora liczba użytkowników to "gracze" i sprawia im problem już uruchomienie pojazdu i sama jazda, a co dopiero zastanawianie się nad usunięciem awarii.
A ja planowałem zrobić wyświetlanie schematu elektrycznego wraz z wizualizacją przepływu prądu oraz możliwością podpierania styczników i samodzielnego robienia przerw i zwarć. A nawet z opcją zrobienia wejścia na drugi układ przy pomocy odbloku nadmiarowego przetwornicy. ;)


39
Na warsztacie / Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 01 Kwietnia 2023, 22:38:05 »
Nie ma paczki "całościowej". Każda z części składowych: Linia 61 (Częstochowa Stradom – Herby – Lubliniec), Linia 61+144 (Lubliniec – Ozimek), Linia 181 (Herby Nowe – Kępno), Częstochowa Osobowa, Kaliska (Zduńska Wola – Częstochowa Osobowa), Opole, Tarnowskie Góry (Katowice – Lubliniec/Herby – Kluczbork – Kępno), Linia 139 (Katowice – Żywiec – Słowacja) — była tworzona przez innego autora, według innych standardów, przez co może wymagać innego zakresu poprawek. Póki co priorytetem dla mnie było połączenie tego razem i uzyskanie przejezdności, co się udało zrobić pod koniec ubiegłego roku (2022). Aktualnie jestem na etapie przygotowania rozkładów i uruchomienia ruchu pociągów, co pozwoli z grubsza sprawdzić poprawność sygnalizacji i wyeliminować błędy krytyczne (uniemożliwiające jazdę).

Nie przyglądałem się brakom tekstur. Paczki ze słupami nie udało mi się zlokalizować, zresztą po uruchomieniu ruchu planuję zająć się reorganizacją mocowań, może przy okazji ją znajdę. W Katowicach perony są bez tekstury, bo albo tekstura per7asfalt wypadła z paczki, albo jej nigdy nie było. Teren w wielu miejscach wymaga co najmniej wstawienia poprzeczek na niweletach, co jeszcze nie zostało zrobione. Jeśli coś możesz zrobić, to zastanów się, jakie zmiany mogłyby dać możliwie najlepszy efekt w najkrótszym czasie.

41
To, że Ty nie chcesz, to nie musi znaczyć, że większość nie chce.

42
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Marca 2023, 19:09:12 »
ET22-910 (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-910.7z

43
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 08 Marca 2023, 01:28:38 »
Osobiście, jako twórca, z dużą rezerwą patrzę na sytuację, w której osiągnęliśmy pewien poziom dokładności oferowany przez narzędzia edytorskie a następnie będziemy iść w uproszczenia czyli wrócimy do czasów przed powstaniem/wykorzystaniem obecnie stosowanych narzędzi.

Cieszę się, że poruszyłeś te aspekty. Zakładam podejście, które chyba zbyt słabo zaznaczyłem w pierwotnym tekście:
  • EXE oraz pliki zachowają dotychczasową funkcjonalność - żadnych cięć i wywrotek formatów.
  • Uproszczeniu ma być poddane UI oraz UX - krótko mówiąc chodzi o zwiększenie wygody użytkowania (edytowania).
  • Wydaje mi się, żę wyeliminowanie przełączania się między edytorami zależnie czy robisz trasy, czy układasz scenerię, będzie plusem
  • Zanim zostanie napisana linijka kodu, chciałbym zrobić konsultacje z docelowymi użytkownikami, zebrać wiedzę jak pracują i jakie mają problemy
  • Wiedzę dziedzinową chciałbym pozyskiwać od specjalistów, lub (jeśli będą chcieli) zaprosić ich do programowania

Mając nowy codebase edytora będzie możliwość dobudowywania usprawnień. Przykład: podobno mozolne jest obsiewanie trawy. Jeśli exe nie będzie wspierał proceduralnego generowania zielonego, to edytor może zawierać odpowiednie funkcje załatwiające temat jednym klikiem.

Wy powinniście się skupić na mięchu - na odwzorowaniu przebiegu linii. Dekoracje powinny być robione automatycznie, półautomatycznie lub przez miłośników dekorowania scenerii. Dodasz wielokąt o nazwie "las", i na scenerii w tym miejscu pojawi się wygenerowany las (czy to będą płaszczyzny czy drzewka - to już do ustalenia).

A jeśli można byłoby jakoś usprawnić (-> skrócić czas) opracowywania linii, biorąc pod uwagę workflow jaki stosujecie, to byłoby już całkiem świetnie. W tym zakresie mam najmniejszą wiedzę. Wiem jak to wygląda w plikach, w formie literek i cyferek, ale jak pracujecie i z czym walczycie - nie.

Chciałbym też zaznaczyć, że projekt musi mieć jasno określone założenia, które będą musiały być pilnowane. Żadnych hype, ucieczek w bok - reżim twórczy mozolnie prowadzący do celu. Tak jak w b2b realizujesz oprogramowanie wg potrzeb biznesowych a nie swojego widzimisię, tak tu realizujesz soft na potrzeby specjalistów dziedzinowych.

PS. Ponieważ zakładamy pełną kompatybilność plików z danymi, to zamienne używanie Rainsteda będzie możliwe, dopóki ktoś nie zrobi zmian w EXE za którymi Rainsted nie pójdzie.

44
Poszukuję, chcę zrobić / Edytor Scenerii
« dnia: 06 Marca 2023, 02:24:06 »
Cześć.

W paru niedawnych wątkach traktujących pobocznie o przyszłości MaSzyny, przewinęło się stwierdzenie że symulatorowi brakuje scenerii, a to głównie przez poziom skomplikowania narzędzi edytorskich. Kilka miesięcy temu, w jakiejś tam rozmowie z synem, uznałem podobnie - nie mieliśmy czym zrobić scenerii, a próg wejścia w obecne narzędzia okazał się zbyt wysoki i temat odpuściłem.

Zakiełkował mi wtedy pomysł zrobienia edytora do MaSzyny, a że proste to nie będzie, i że mam tam jakieś doświadczenie w developerce i różnych projektach, i biorąc pod uwagę dość ograniczony czas na zabawę, to założyłem że twórcy edytora muszą skupić się na mięchu a nie programowaniu kontrolek UI albo 3D. Na to nie ma po prostu czasu i zasobów. Pisanie w C(++) nie kalkuluje się - szczególnie do projektu edytora, bo to nie silnik symulatora który ma być jakoś super optymalny. Założyłem też, że edytor musi być multiplatformowy, co samo w sobie staje się pewnym wyzwaniem.

Ponieważ amatorsko interesuję się gamedevem (ścieżka kariery, którą ostatecznie nie poszedłem bo łatwiej było zarobić na tabelkach dla biznesu), jestem zwolennikiem opensource, lubię MaSzynę ponad inne symulatory (kolega EU40 pisze o jakiejś "magii" i wydaje mi się, że go rozumiem), no i przyszedł w końcu kryzys wieku średniego, to zacząłem kręcić się wokół niespełnionych ambicji młodości, czyli wokół narzędzi do gamedevu (w międzyczasie zbierając złom na pulpit do MaSzyny). Przeszedłem przez Unity, Unreal Engine, przyglądałem się samym silnikom oraz wynalazkom typu Bevy (w Rust), a do poduszki czytałem o OpenGL. W tej podróży przewijał się ciągle, trochę na zasadzie love-hate, wieloplatformowy silnik/edytor opensource - Godot (https://godotengine.org/).

Macałem Godota (!) w różnych kontekstach i z różnymi pomysłami. Zachłysnąłem się możliwościami współczesnego gamedevu, gdzie mogłem skupić się na mięchu a nie mapowaniu rysunków na trójkąty, mając jednocześnie otwarte źródła do ewentualnego spatchowania renderera wg potrzeb. Przemknął mi oczywiście irracjonalny pomysł "przepisania MaSzyny na [wpisz nazwę ulubionego engine]", ale znam trochę exe Symulatora i wiem że w fizyce dzieje się sporo. Wiem, jak czasem niektóre rozwiązania z wielu warstw są od siebie mocno zależne. Zrozumiałem siłę customowego renderera (bo gotowce, mimo cudów na kiju, wbrew pozorom mogą być ograniczone, zbyt generyczne, i bez patchowania niekoniecznie optymalne do tego zadania), jego lekkości, w tym czasu kompilacji. Pomysł "przepisania" MaSzyny, nawet jako wieloosobowy projekt, ostatecznie skreśliłem - nie miałby szans na powodzenie przede wszystkim dlatego, że nie wnosiłby niczego nowego poza PBR (do którego konwersja byłaby raczej czasochłonna), IK, łatwiejszym skryptowaniem, poukładanym kodem (z nowymi chorobami wieku dziecięcego), i może jeszcze jakimiś kilkoma pierdołami.

Siłą MaSzyny jest content, fizyka, swoboda konfiguracji i eksploatacji symulatora, pomieszana ze wspomnianą magią oraz podlana otwartymi źródłami, które tworzą społeczność. A jak wiemy, społeczność ma problem z dostarczaniem contentu. I tym sposobem docieramy do zamysłu projektu, który chciałbym nazwać ogólnie Edytorem MaSzyny, a którego realizację chciałbym zaproponować narzucić z użyciem Godot Engine. Jednym z problemów jest nasz czas, a właściwie jego deficyt - mamy go za mało na projekty poboczne, dlatego gotowiec w wielu aspektach nas wyręczy. A że nie jest to engine dla samego Symulatora, to nie powinno mieć dla nikogo znaczenia czy ma jakąś funkcję czy nie, czy go ktoś lubi czy też nie. Celem jest budowa narzędzia lub wielu narzędzi do Symulatora.

Ale że robić edytor do gry w edytorze gier? Dokładnie. I nie jest to wyjątek (vide Material Maker i inne). Godot ma pewną unikalną cechę w porównaniu do innych silników - ma świetnie zrealizowane, współgrające ze sobą 2D i 3D, gdzie dla 2D jest cały zestaw komponentów dla UI. Zapewnia wieloplatformowość, renderer 3D, rozszerzalność i wygodne mechanizmy tworzenia narzędzi (w tym pluginów samego edytora), wygodny hierarchiczny system scen i węzłów, skryptowy język do szybkiego prototypowania GDScript (czerpiący z Pythona garściami), i szereg pierdół ułatwiających pracę nad narzędziem. Do tego jest opensource, na licencji MIT (żadnego bulenia korporacjom), i odpali się nawet na Androidzie (nie wiem po co, ale sportowali go na Andka - ponoć ktoś tego używa w podróży pociągiem). Niewątpliwą zaletą jest też to, że można zacząć dłubać narzędzie niekoniecznie znając algebrę (do tej pory łamię sobie głowę na kwaternionach, a coś tam mimo tego wychodzi). Czyli próg wejścia jest stosunkowo niski, a system operacyjny programistów i późniejszych użytkowników nie będzie miał znaczenia (można nawet próbować wydać build w WebGL i odpalać edytor w przeglądarce).

Czego nie ma na teraz Godot? Nie czyta plików MaSzyny (E3D, SCN, itd), oraz nie obsługuje DDS-ów w runtime (importer obsługuje, ale nas interesuje runtime). Te pierwsze da się ogarnąć w formie pluginu do Godota, czego jakiś tam prototyp mam i wsysam sobie testowo obiekty z MaSzyny. To drugie (DDS) będzie wkrótce obsługiwane w upstreamie (moje patche czekają na merge, bo dostały względnie niski priorytet). Czyli narzędzie do budowy narzędzia jest niemal gotowe do użycia.

Po co piszę post zamiast robić ten edytor w tym tak wspaniałym narzędziu? Doskonale zdaję sobie sprawę, że sam tego nie pociągnę. A nawet jeśli pociągnę, to zakładając że nie umrę ze zgryzoty lub nie wpadnę pod pociąg, projekt musi spotkać się z zainteresowaniem społeczności MaSzyny. Choćby dlatego, żeby ktoś inny mógł prowadzić rozwój edytora dalej, oraz żeby sami twórcy contentu byli zainteresowani modernizacją swojej narzędziowni. Żeby to wszystko zadziałało, musielibyśmy mieć określoną ogólną wizję przyszłości Symulatora, którą wg mnie przede wszystkim jest content. Dopiero później, kiedy Edytor już coś tam mógłby zmieniać, można byłoby zacząć pochylać się nad usprawnieniami exe/renderera, który mógłby zacząć pozwalać na np. heightmapy, automayczne sianie trawska, splatmapy i inne cuda na kiju, które Edytor Scenerii wspierałby na bieżąco wraz z rozwojem EXE.

Tak sobie wyobrażam rozwój Symulatora. Tyle ode mnie tej nocy. Pozdrawiam.
Marcin



45
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 09 Grudnia 2021, 11:29:06 »
Co to jest rok na zrobienie odcinka ponad 200km, dwutorowego, zelektryfikowanego z SBL. W dodatku mając godzine czasu dla siebie dziennie gdzie nie co dzień się chce. Wątpię, że do końca 2022 się wyrobię. W załączniku widok na Bydgoszcz Główną Tow (BGB). Na pierwszym planie tory linii Kutno - Piła.

19.02.2023
Zakończyłem przypisywanie semaforów oraz wstawianie odcinków izolowanych. Następny etap: wpisywanie zamykania semaforów do odcinków izolowany i wstawianie zwolnień. Będzie można puszczać Ai niech szuka null tracków.

46
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

47
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 14 Lutego 2023, 22:50:43 »
Trochę z Chałupek:
Nurki 753 AWT/PKPCI (boki na dwie części, czoło duży skos - bardziej podglądowe):
https://eu07.pl/userfiles/28235/753%20AWT.7z

Beczki ze składu LTE (boki + czoła skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Beczki%2014022023.7z

E186-133 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/E186%20133.7z

EN57-2072 - wyświetlacze boczne:
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57-2072.7z

ET22-2028 (czoło skos + bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-2028.7z

ET41-128 (Czoła skos + bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET41-128.7z

TEM2-305 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/TEM2-305.7z

181 002 (bok + 2 czoła skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/181%20002.7z

182 099 (bok + 2 czoła skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/182%20099.7z

Do tego informuję uprzejmie iż dysponuję Vectronami:
193 261 (bok + czoło lekki skos)
1293 187 (bok + czoło)
383 051 (bok + 2 czoła)
EU46-516 (bok + 2 czoła)
EU46-518 (bok)
193 489 (bok)

Zainteresowanym mogę wysłać na pv, lecz ponownie, w wypadku ewentualnego wyjścia modelu, zastrzegam sobie prawo pierwszeństwa do wykonania skórek.

48
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 13 Lutego 2023, 19:15:14 »
Dostawa świeżych zdjęć w postaci:
EU07-1518 (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EU07-1518.7z

EU07-1529 (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EU07-1529.7z

ET22-906 (bok + 2 czoła):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-906.7z

ET22-2031 (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-2031-r2.7z

ET22-984 (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-984.7z

ET41-194 (2 boki + 2 czoła):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET41-194.7z

Oprócz tego 6193 005 Lotosu, bok + czoło, zainteresowanej osobie mogę dać na pv, jednak w wypadku wyjścia modelu, jestem skłonny wykonać skórkę samodzielnie.

49
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Lutego 2023, 22:54:23 »
I tym oto pięknym akcentem dochodzimy do próby zakopania uznanego projektu tworzonego od ponad 20 lat na rzecz jakiegoś szamba którego premiera jest co chwilę przesuwana bo to nigdy nie będzie miało jakiegokolwiek poziomu poza niby grafiką :D To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić. Od tego już były Trainz i MSTS tworzone przez wielkie firmy. A wierzyć w to że ta "nowa jakość" która by nie istniała bez biednej maszyny podbije rynek to jak branie pożyczki w Providencie twierdząc że to jest uczciwe. Siedzę w MaSzynie już 14 rok, i nadal uważam że jak na darmowy projekt przekracza ona swoje możliwości kilkukrotnie. I widząc jaki poziom jest MaSzyny sądziłem że jak pogram sobie w wytwór giganta jakim jest Microsoft, a dokładnie MFS doświadczę jakichś pozytywnych wrażeń, a tu wielka kupa. Skoro Microsoft nie potrafi zrobić symulatora na poziomie to wiara w to że szimrejl odniesie jakiś sukces jest co najmniej formą naiwności. Bo trzeba jeszcze zbadać rynek i sprawdzić ile jest odklejenców którzy wydadzą swoje pinionżki na coś nowego, co na etapie trailów itp. nie działa. Co z tego że wygląda jak wymagania sprzętowe są niewspółmierne do oczekiwań, po obniżeniu ustawień wygląda jak MSTS 15 lat temu, a oferuje kilka sztuk taboru? ŻART.

50
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 11:34:44 »
Mam takie wrażenie, że wszyscy tutaj pogrzebali Maszynę żywcem z góry zrzucając winę na "brak rozwoju". Zawsze jest tak, że najwięcej mają do powiedzenia ci, którzy nawet nie kiwnęli palcem na cokolwiek i teraz powtarzają tę samą narrację.

51
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 04:55:05 »
Podstawowe pytanie. Na jakiej podstawie twierdzicie że MaSzyna upada? Dyskusja potoczyła się w kierunku paniki z powodu funkcji, jak jedna z wielu. Podstawą MaSzyny są twórcy, gdyż bez ich ciężkiej pracy, nie osiągnelibyśmy poziomu na jaki, moim zdaniem doszliśmy. Jeżeli ktoś traktuje Naszego Symka jako maszynkę do trzepania kasy, pisząc o komercjalizacjach, powinien zastanowić się nad tym, czy trafił na odpowiednie forum.
Moim skromnym, temat wątku jest prowokacją w celu samozniszczenia MaSzyny od środka.
Uszanuję każdą władzę, realizującą podstawowy cel.

52
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 05 Lutego 2023, 08:27:44 »
Żadne wybory nie mają sensu, bo wiadomo jak się skończą. Niech się wypowie ktoś, kto do tej pory za to odpowiadał. Może były admin, może ktoś kto płaci za utrzymanie tego serwisu.

Nie znam sie, wiec chetnie sie wypowiem.

Placimy z Wingerem za serwer i domene, ale od wielu lat nie mamy czasu na sledzenie forum, wiec nie wiemy kto nadaje sie do roli admina. Do tej pory spolecznosc sama to jakos ogarniala i admini wyznaczali swoich nastepcow.

Propozycja - trzeba zwrocic sie do osob, ktore ostatnio byly aktywnymi adminami (i ogarniaja biezaca sytuacje), zeby kogos wskazaly?

53
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Stycznia 2023, 15:43:20 »
ET22-2031 (bok + podgląd drugiego boku + detale + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-2031.7z

ET22-1181 (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-1181.7z

3E/1-009 (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/3E-1-009.7z

193 272 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/193%20272.7z

Platformy Sgns MFD Rail (góra trochę, bok + czoło od góry):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Platformy%20Sgns%20MFD%20Rail%2029012023.7z

3E-100-063 (Dwa boki + czoło lekko rozmazane - autor czoła - Rafał Malik - jak będzie lepsza okazja to dorobię) - JESZCZE nie jest odebrany:
https://eu07.pl/userfiles/28235/3E-100-063.7z

54
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 10:37:59 »
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
A czego się spodziewałeś, jak w moderacji siedzi część osób co w TD2 - metody uciszania takie same :D

Co do samego symulatora, miałem okazję pograć w Playtest i mam mieszane uczucia. Wiem, że kilka osób stąd jest zaangażowanych w projekcie, część osób, które znam osobiście również i wypowiadanie się negatywnie nie jest dla mnie komfortowe. Więc może najpierw zacznę od plusów:
- pomysł na samą rozgrywkę, tak jak wyglądało to w Playtestach, że wchodzimy na pociągi, które jeżdżą już po mapie i przejmujemy od AI - petarda, zawsze mamy generowany ruch, nie ma graczy a chcesz po dyżurować np. nocą? Elegancko, pociągi jeżdżą jak w ISDR,
- graficznie również na plus, przytemperowałbym niektóre kolory, bo większość rzeczy jest za jaskrawa, zbyt czysta, świeci się okropnie, ewidentnie ktoś to przejaskrawił wszystko, a suwaczki w ustawieniach niewiele pomagają. Natomiast modele pojazdów - fajnie to wygląda, widać, że się przyłożono,
- dyżurowanie bez osobnych programów, komunikacja również wewnątrz gry - super,
- dużo osób narzeka na optymalizację nawet na lepszych sprzętach, u mnie stabilnie, wszystko na full na RTX2060, Ryzen 3700x, żadnych przycięć. Może kwestia tego, że dużo osób ma już po prostu syf na tych swoich maszynach?

I chyba to by było na tyle z plusów, lecimy minusy:
- nie grywalny pulpit kostkowy na czas Playtestu, pełno dziwnych błędów na SCSie,
- brak urozmaicenia, manewrów, rozłączania składów, ładunków dla wagonów itp. przepuszczamy pociągi z lewej na prawą i odwrotnie. Szał, jak puścimy pociąg przez tor dodatkowy,
- pełno bugów graficznych, przenikających roślinności i lewitujących, przewodów NN/WN przechodzących pod siecią trakcyjną, spadające samochodów z wiaduktów, wjeżdżające na przejazd pomimo zamkniętych zapór, pełno dziur w obiektach - brak kolizji i wpada się pod ziemię,
- niepoprawna praca SSP,
- zbugowane AI na dyżurkach, nie radziło sobie z większą ilością pociągów,
- za długie scenariusze w EA, w realu jak mam służbę, gdzie jadę ciurkiem ponad 3h woła o pomstę do nieba, a gdzie siedzenie tyle przed ekranem... przydałoby się coś krótszego,
- podczas Playtestu wyłapano multum błędów na takim krótkim odcinku trasy, nawet nie chce wiedzieć, ile jest na całym aż do Warszawy...
- miasta, wsie, lasy i pola, widać że to wszystko generowanie, od tak żeby było, zero zróżnicowania, kilka charakterystycznych obiektów, reszta kopiuj/wklej, kompletnie nie czuć klimatu Polski. Screeny i filmy na Fb/YT robione w najlepszych miejscach. Innych takich miejsc na pewno nie spotkacie nigdzie indziej,
- generalnie zero jakieś rozrywki i zabawy, mamy symulatory gdzie można porządnie pojeździć/po dyżurować, tutaj chociażby na Playtest nie wiem jaki był cel. Ot tak zasiadasz za kołem i lecisz bez konkretnego celu. Lepiej się bawiłem pierwszy raz w TD2 gdy były tylko stacje Buk, Cis, Grab, Ligota, z trzema budynkami na krzyż, lokomotywa EU07 i kwadratowy Impuls, niż w SimRailu, serio.
- projekt, który chce mieć status symulatora i równolegle tworzony jest symulator również szkoleniowy, a tutaj pełno merytorycznych błędów, wręcz nakazów łamania obowiązujących przepisów kolejowych, od wymuszania jazdy na złym oświetleniu czołowym, po złe wskazówki do jazdy na zastępczy, czy na semaforach z podwyższeniem prędkości, razi to po oczach fest.
- wrzucenie do jazdy Elfa 1 to też pomyłka, ta maszyna to strup do jazdy, szczególnie z tym zadajnikiem jazdy i hamowania. Prościej kiblem się jeździ niż tym cudem, a jeszcze lepiej byłoby jakiegoś Impulsika wrzucić.

Ogólnie to co pokazano na Playtest, można było zrozumieć, było widać, że zgłaszane błędy w mniejszym/większym stopniu były eliminowane, mimo wszystko się zawiodłem. Taki długi czas był hype, nakręcanie obserwatorów, a wyszło trochę (tak jak ktoś pisał na Steam) jak z Cyberpunkiem. Chwalenie się zdjęciami, jaki ma się ogrom ludzi i studio, a lepsze efekty osiąga kilku zapaleńców grzebiących w czymś w wolnej chwili.

Branie teraz 150zł za EA to gruba przesada, po prostu odblokowano dalszą część trasy, po której można było się spodziewać, że będzie zbugowana jak jej wcześniejsza część w Playtest. A wyszło w sumie jeszcze gorzej, bo błędy wróciły, a na szlakach pusto, nic nie jeździ, z nikim się nie miniecie.
Jakaś drobna opłata pokroju 20zł Supportera tak jak w TD2 miała by sens - udostępnić jeszcze edytor i gracze sami zbudowali by na tej bazie fajny projekt. trasy, stacje, posterunki.
Środowisko kolejowe jest jakie jest, pełno dzieci, którym pokażesz Pendolino i wyrzucą każdy (nie przez siebie zarobiony) pieniądz, mimo wszystko apeluję, szanujmy swoje oszczędności i czas. Gdyby społeczność tworzącą MaSzynę wesprzeć taką kwotą, mielibyśmy tutaj bezkonkurencyjny produkt.

55
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 12 Stycznia 2023, 18:19:02 »
6Dg-193 Majkoltrans, dwa czoła + bok:
https://eu07.pl/userfiles/28235/6Dg-193.7z

EP05-23, czoło skos + bok:
https://eu07.pl/userfiles/28235/EP05-23.7z

113Aa w nowym schemacie (czarny pas):
https://eu07.pl/userfiles/28235/113Aa%20nowy%20schemat.7z
Te zdjęcia akurat są dość trudne, bo robione wieczorem, odszumić trzea i odessać niebieski przede wszystkim.

56
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 11 Stycznia 2023, 23:09:28 »
Mała wielka prośba — o dodanie funkcji ukrywającej archiwalne pojazdy, podobnej do tej ukrywającej scenerie. Jeśli w pliku textures.txt danego pojazdu znalazłaby się fraza, czysto przykładowo
//archiveto pojazd nie byłby wyświetlany w magazynie. Opcja ukrywania byłaby domyślnie aktywna, a próbie jej wyłączenia towarzyszyłoby wyskakujące okno z tekstem w stylu
Cytuj
"Czy na pewno chcesz uwidocznić archiwalne pojazdy? Należy mieć na uwadze, że odbiegają one od obecnych standardów."

Nie ma co ukrywać, że estetyka modeli odbiegających od obecnych standardów może w jakimś tam stopniu odpychać użytkowników lub potencjalnych nowych twórców. Pojawiło się kilka innych propozycji dot. tego, co zrobić ze starymi modelami, tylko wtedy generują się problemy z instalatorem, repozytorium i niedostatecznym zadowoleniem pewnej grupy osób. Uważam więc, że to najlepsze wyjście z sytuacji, niekrzywdzące nikogo, łatwe i przyjemne w obsłudze (i w wykonaniu, mam nadzieję, niespecjalnie trudne).

57
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 06 Stycznia 2023, 17:12:25 »
ET21-548, legnicki zabytek - dwa boki, dwa czoła, jakieś detale:
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET21-548.7z

ET22-1068 - dwa boki, dwa czoła:
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-1168.7z

ET22-1150 - dwa boki, dwa czoła:
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-1150.7z

ET22-2000 - dwa boki, dwa czoła (połowa z telefonu):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-2000.7z

ET41-001 - dwa boki, dwa czoła, focone raz w pełnym zachmurzeniu (dwa czoła, pełen człon B i jedna strona A) oraz pod koniec dnia lekko słonecznego (dwa boki i czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET41-001.7z

SA135-003 - bok + dwa czoła skos:
https://eu07.pl/userfiles/28235/SA135-003.7z

36WEh-014 - bok + czoło:
https://eu07.pl/userfiles/28235/36WEh-014.7z

EN57AL-1501 - bok + czoło skos:
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57AL-1501.7z

EN57AL-1938 - czoło lekki skos + czoło proste + bok:
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57AL-1938.7z

409Da-472 - 2 czoła i bok:
https://eu07.pl/userfiles/28235/409Da-472.7z

EP07-514 - czoło + bok:
https://eu07.pl/userfiles/28235/EP07-514.7z

58

Ogólnie wracam do nauki budowy taboru, jak będzie się na tym dało jeździć to coś pojadę i się udzielę bo szkoda mi trochę już czasu na ten bałagan. Najlepiej fotografować siódemki i wydawać pierdyliony skinów zamiast rzucić moce developerskie na trasy nawet z zaznaczeniem "ku...rrrr nie robimy skinów, wszyscy robimy trasy bo nie ma gdzie jeździć". Skoro wszystkiego można się nauczyć to niech devi uczą się rainsteda, ja nie mam czasu bo robię świadectwo. I żeby była jasność, zero pretensji do tych co pracowali nad tą i każdą inną scenerią. Szczać za to ze śmiechu mi się chce jak w TD jest kolejny skin do taboru. Zmarnowane moce i czas.


Maszyna to nie jest praca z jakimiś umowami o dzieło i tutaj tworzy się hobbystycznie, robiąc co się chce i kiedy się chce i żaden członek społeczności nie będzie mówił deweloperom, czy można tworzyć skórki taboru, czy może jednak nie można ich tworzyć i zamiast tego trzeba tłuc scenerie. Tym bardziej jeżeli przychodzi z ulicy i zaczyna dyktować ludziom co robić, po czym się wycwania, że "to nie moja robota, a tak w ogóle to nie mam czasu, bo uczę się na świadectwo."

59
Na jakiej podstawie te punkty za używanie słowa "burdel"?
Bo tak, a o co chodzi?

60
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 15:56:51 »
Dobrze, że w innych środowiskach nie ma żadnych przepychanek, przez które część osób odchodzi z projektu, albo ogranicza dostępność publikowanych dodatków. Sugerowanie, że tylko w maszynie takie rzeczy się dzieją świadczy wyłącznie o niedostatecznym zgłębieniu tematu.

Strony: 1 [2] 3