Wagony wypadły z torów z powodu najechania na żeberko. Przedstawiam poniżej układ torowy stacji, stan toru nr 21 przy peronie "1". Widać, że tor nr 21 pełnił rolę "oporka". Rozpędzona masa taboru, niedbałość o żeberko ( patrz konstrukcję toru ochronnego ), za bliskie usytuowanie kozła oporowego przed budynkiem stacyjnym, urządzenia w stanie zasadniczym, które kierują stoczony tabor na tor ochronny "21" i katastrofa gotowa.
- źródło załączników:
http://semafor.prv.pl/Edycja:
Proszę bardzo, z instrukcji ID1:
"
Jeżeli żeberko ochronne prowadzi w kierunku trwałej przeszkody, odległość kozła
oporowego od przeszkody powinna wynosić, co najmniej 100 m, a tor powinien być
zasypany ponad główką szyny na długości co najmniej 30 m na wysokość od 0,15 m na
początku zasypania do 0,30 m przy koźle oporowym. Dopuszczalne jest, w uzasadnionych
przypadkach, zmniejszenie odległości kozła do przeszkody do 50 m, pod warunkiem
zasypania terenu za kozłem warstwą o grubości co najmniej 0,50 m na długości nie mniejszej
niż 30m."