Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - pinokio

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 14 Kwietnia 2024, 14:44:28 »
Masz dostęp do wgrywania rzeczy na repo? Takie rzeczy typu poprawki torów można śmiało robić.

2
Pozdze moze ci oszczedze troche roboty. Na wersji paczki z pierwszego postu rev 450 udalo mi sie wlokniarza objechac. Na eersji z repo ten blad jest.

Nie będziemy sobie niczego oszczędzać. Te obecne eventy całościowo pójdą do kosza. Przez lata powstały rozwiązania w maszynie bardzo ułatwiające sterowanie ruchem. Np odcinki izolowane, rozpoznawanie po R.J. Mam już opracowany nowy schemat sterowania ruchem. Uzbroi się w cierpliwość. Do dwóch tygodni wyślę ci coś do testów. O wiele szybciej i łatwiej będzie mi to napisać na nowo niż grzebać po logach i szukać igły w stogu siana.

3
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 09 Października 2023, 00:10:53 »
Cześć.

Nagrałem kolejny preview z postępów prac. Tym razem jest zalążek tego, czego nie miało być w pierwszych wersjach - edycja i eksport torów, a właściwie dowolnych node tracków (tory, drogi, rzeki, itp). Sama serializacja była formalnością, bo node track jest w miarę prosty.

W tym miejscu chcę nadmienić, że tory są w Maszynie bardzo fajnie przemyślane. Niby proste, ale zasada ciągłości toru oparta o współrzędne punktów daje bogate możliowości budowania niezależnych obszarów i łączenia między nimi linii. Gdyby EXE obsługiwało jakiś rodzaj streamingu, to można byłoby przejechać Polskę wzdłuż i wszerz :)



Edytor nadal jest w edytorze (jako editor plugin do Godot Editor), jednak docelowo tak nie pozostanie - są pewne ograniczenia i zbyt wiele można zepsuć, ale na prototyp / proof-of-concept póki co wystarcza. W tej chwili najważniejsza jest obsługa wszystkich obiektów występujących w Symulatorze, tak import jak i eksport. Dopiero mając ten "klocek" będę pracował nad docelowym UI edytora.

Ponieważ obawiam się że nadwyrężę zasady forum tymi postami, a chcę co jakiś czas wrzucać informacje o postępach, to założyłem dedykowany serwer na Discord: https://discord.gg/ArkzuXGP

4
I nastała jesień..

5
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

6
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 30 Stycznia 2023, 20:42:28 »
AI i ciężkie, długie ładowne brutta. Już kiedyś sygnalizowałem problem, dziś dla testu puściłem na torze doświadczalnym ET41+35x622Za,  3700 Ton, 600 metrów. Rozruch ze "sprężynowaniem" ale całe kółko TD jamnik dał radę. Problem pojawił się gdy zatrzymał się na S1 przed żeberkiem, po podaniu semafora i rozjazdu na bok ET41 wciągnęła połowę składu i nagle AI zdecydowało żeby dać nastawnik na zero i skład został rozerwany, dodam jeszcze że WS-a nie wywaliło ani nie została przekroczona prędkość jazdy. Podobne sytuacje przy ciężkich pociągach obserwowałem na kaliskiej gdzie dodatkowo obecne mogą być "dziury" w scenerii oraz spore wahania napięcia w sieci trakcyjnej. Na innych sceneriach nie zaobserwowałem podobnego problemu ponieważ większość z nich jak np. L053 ma "kolejkowe" składy towarowe wynikające ze zbyt krótkich torów stacyjnych które to nie pozwalają na zestawienie dłuższych pociągów, adekwatnych do mocy i możliwości lokomotyw np. ET41/42, E6ACT, TRAXX itd. Obserwując zachowania AI domyślam się że wirtualny mechanik zbyt raptownie operuje nastawnikiem oraz kranem hamulca choć w mniejszym stopniu, co daje ww. efekt sprężynowania i w rezultacie rozerwanie pociągu.  Zauważone na czystej paczce 22.11 i wcześniejszych.
Drugi mój pomysł dotyczący największej bolączki MaSzyny - scenerii. Ciekawym rozwiązaniem byłoby stworzenie jakiegoś edytora scenariuszy w oparciu o exe, podobnie jak edytor pod F11. Na dzień dzisiejszy możemy wyświetlać nazwę toru, semaforów, rozjazdu itd. Wskaźników już nie, eventów przypisanych do toru także. Coś co moim zdaniem byłoby pomocne to np. edytor/generator eventów/scenariuszy w oparciu o fizyczne "kliknięcie" lub zaznaczenie na scenerii szlaku/drogi przebiegu, nadając pociągom flagę braną chociażby z rozkładu jazdy (za pomocą event whois) opracowując tym samym we wstępnie zdefiniowanej logice dyżurnego ruchu czy towarowy puszcza pośpiecha czy może się doturlać do następnej stacji. W skrócie LCS w MaSzynie, tworzenie scenariuszy za pomocą exe a nie notatnika. Domyślam się że jest to projekt kategorii science-fiction i sam przedstawiłem to dość chaotycznie ale taka idea jest moim zdaniem ciekawa.
Na koniec tego przydługiego posta dodam że od ponad 15 lat jeżdżę w MaSzynie (z przerwami), przez ten czas nastąpił gigantyczny progres projektu dzięki pracy wielu osób, niestety w porównaniu do ilości, ciągle podnoszonej jakości taboru i możliwości exe borykamy się z problemem który ktoś trafnie nazwał "mamy czym jeździć, nie mamy po czym", stąd pomysł na edytor scenariuszy.
Z mojej strony pozdrawiam i dziękuję wszystkim osobom które przyczyniają się do rozwoju MaSzyny, podziękowania również dla @jakubg1 za otwarcie tematu nad rozwojem projektu, chęć do pracy nad exe i wysłuchanie naszych "gorzkich żali".

7
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 17:37:30 »
System dynamicznie generowanych ostrzeżeń dla szlaków. Raz jedziemy i tu będzie zwolnienie, innym razem tam, a innym razem opuszczenie pantografów. Brzmi ambitnie ale byłoby zaje...ekhem fajne.
Zupełnie oderwany od rzeczywistości bajer. Jadąc daną linia maszynista ma mieć znajomość szlaku, a ty chcesz zgadywankę co za następnym łukiem nowego nas czeka.

8
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 22 Grudnia 2022, 18:03:43 »
Cześć, idą święta więc trzeba nieco odkurzyć wątek :) Projekt oczywiście nie umarł tylko ciągle się rozwija. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zostały ułożone tory na linii 31 do samej Hajnówki (doszło 8 nowych stacji: Mordy, Niemojki, Platerów, Siemiatycze, Nurzec, Czeremcha, Witowo, Hajnówka). Na linii 55 i na stacji Siedlce została dodana sygnalizacja, ukresy i część wskaźników. Cała linia 55 została wypoziomowana zgodnie z wcześniej wprowadzonym profilem pionowym.

Kolejne prace w kontekście linii 55 skupią się na optymalizacji i dodaniu terenu, natomiast na linii 31 prace będą obejmować profil pionowy i wypoziomowanie torów.

Krótki opis załączonych screenów:
mapa22 – mapa całego projektu
Siedlce1 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Łukowa/Czeremchy
Siedlce2 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Mińska Maz.
Sokolow1 – st. Sokołów Podl., widok w kierunku Siedlec

9
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 27 Listopada 2022, 11:10:32 »
Niech ten trailer zostanie w wątku "MaSzyna Trailer?" https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28127.msg562274.html#msg562274.

10
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 27 Listopada 2022, 09:57:18 »
oczywiście film został dopracowany :)

11
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 25 Września 2022, 11:44:35 »
Może taki trailer na 2022 rok ?? Mój ukłon dla wszystkich twórców Maszyny. :)



12
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

13
Cześć, w końcu udało mi się przysiąść i złożyć jakiś sensowny filmik - prezentację mojego projektu. Jest również parę nowości... Dodane zostały pewne smaczki wizualne jak np. blendy słoneczne. Z kwestii technicznych - uruchomiłem haslera, uporządkowałem działanie kontrolek, ożywiłem nastawnik kierunkowy. Na koniec pobawiłem się dźwiękami i finalnie nie ma już ich podwojonych przez program i realny pulpit. Pomysłów na przyszłość jest cała masa :)
Oryginalna kolumna dalej zostaje w sferze marzeń, ja dalej takowej poszukuję.




14
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Projekt i informacje z nim związane:

Z dniem 20.11.2022 projekt zatrzymał się na następującym stadium:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, teren, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk, sieć trakcyjna (odcinek Zakopane - Sieniawa, jedynie prowadzenie przewodu jezdnego oraz konstrukcje wsporcze);

Do paczki dołączone zostają dwa scenariusze dotychczas wykorzystywane przez autorów do testów - "Tatry - scenariusz demonstracyjny", oraz "Tatry - scenariusz deweloperski". Scenariusz demonstracyjny pozwala na przejechanie odcinka z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego pociągiem 13413 "Tatry" z rozkładu 2011/2012, oraz pociągiem powrotnym (przesiadka na jedną z lokomotyw odstawioną na Spyrkówce w Zakopanem). Istnieje również możliwość przejażdżki osobowym 22120 w odwrotnej relacji. W plikach znajdują się również rozkłady dla innych pociągów - mądre głowy sobie skleją. Koniecznie należy nadmienić - brak jest eventów sterujących, przebiegi należy nastawiać sobie ręcznie pod klawiszem Tab (render pełny).Scenariusz deweloperski zawiera tylko jeden skład bez rozkładów. Wszystkie pliki są odpowiednio ponazywane i posegregowane, zwłaszcza w folderze /scenery. Dotyczy to również zestawu plików źródłowych, który zostanie wydany osobie, która byłaby zainteresowana ewentualnym dalszym rozwijaniem projektu. Powinno to w znaczący sposób zachęcić do pracy, gdyż myślę, że nawet osoba nie znająca struktury symulatora prędko byłaby się wstanie połapać co jest czym :).
W paczce znajduje się repack paczki sieci trakcyjnej autorstwa @bohunIC (oryginały wysięgników), @danniel (warianty wysięgników) oraz innych autorów (bramki, słupy, odłączniki, kotwy - autorów ciężko zidentyfikować). Paczka znajduje się w osobnych folderach "siec_trakcyjna_ph". Docelowo zestaw tych elementów, (po włączeniu w niego słupów, odłączników, naciągów, przewodów wzmacniajacych oraz LPNów), miał zostać opublikowany jako "placeholder" pod przyszłą publikację całkowicie nowej paczki sieci trakcyjnej, nad którą od roku pracę prowadzi @Blaclava, @JAN21, @KolejWPolsce, @Celuś. Paczkę tą cechować miało bezproblemowe pasowanie do siebie wszystkich elementów, brak wariantów łączonych (wszystko osobno, budowa z "klocków" - mniej plików), oraz w efekcie - możliwość banalnej wręcz podmiany w momencie wyjścia paczki pełnej. Nie wszystko jednak udało się z tego zakresu zrealizować. Pośród plików znaleźć można również pewne elementy z poprzedniej "próby" odtworzenia Zakopianki - mosty autorstwa @PEKAP i @Kolejarz.

Podziękowania:

Serdecznie dziękuję wszystkim którzy przez ostatnie 12 miesięcy pomagali w rozwoju projektu, począwszy od samego wprowadzenia mnie "w" Maszynę, po aktywną pomoc, poprzez testy. po dobre słowo. Dziękuję za mile spędzony czas i za wspólne rozwijanie symulatora. Nic ze sobą do grobu zabierać nie zamierzam, postaram się czynnie odpowiadać na pytania oraz nawet w pewnym stopniu wspomóc osoby zainteresowane ewentualnym rozwijaniem projektu. Sama jednak w opisanej wyżej sytuacji nie jestem w stanie dalej pracować (pełny opis sytuacji znajduje się w poście #22). Zatem z nazwiska i za co:

- @Ra - Wysłuchiwanie mojego ględzenia i rozwijanie edytora;
- @JAN21 - Wprowadzenie do symulatora, aktywna pomoc przy projekcie, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @GOPdriver - Wprowadzenie do symulatora;
- @Toprus - Tony materiałów historyczno-fotograficznych, testy, aktywna pomoc przy projekcie;
- @Balaclava - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastruktrukturalnym, wielokrotne otwieranie oczu w kontekście Blendera, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Kolejarz - Tony materiałów historyczno-filmowych, setki zdjęć i pomiarów;
- @KolejWPolsce - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastrukturalnym;
- @youBy - Wysłuchiwanie mojego ględzenia, i wprowadzenie istotnych zmian w exe (widoczky :DDD), pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Stele - Niby tylko, ale aż - wyciągnięcie z szafy karłów do Chabówky;

Changelog:
/20.11.2022/ - Wydanie scenerii w wersji pre-Alpha
/21.01.2023/ - Nowa paczka scenerii, poprawiono wpisy powodujące niezaczytywanie się modułów scenerii (domki, teren)



Disklejmery:

- Każdą kolejną paczkę należy instalować nadpisując pliki (chyba że przy wydaniu będzie napisane, że należy zrobić inaczej
- Przed instalacją każdej nowej paczki scenerii należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby nic podczas wypakowywania dołączonych do paczki ich nowych wersji się nie pomieszało!
- Przed instalacją każdej nowej poprawki scenerii (do nich nie są dołączane pliki *.sbt) należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby mogły się one wygenerować na nowo!
- Sceneria jest ciężka, a wczytywanie zwłaszcza na słabym sprzęcie zajmuje długo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości.

Peace.

15
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 06 Lutego 2021, 22:11:39 »
Heh, to juz drugi projekt w Rainsted w którym widze kiszacy sie latami odcinek Lubliniec - Katowice. Ja tam na brak weny zapuszczam sobie na dobranoc Cabviewy z weglówki. Albo jade po prostu na ta linię na kilka godzin. I jakoś wena wraca :-)

Spieszę poinformować, że właśnie skończyłem ustawiać semafory na całym odcinku ZWK-Bydgoszcz. Teraz żmudnie pracuję nad przypisywaniem semaforów. Potem plan przewiduje elektryfikację. Po nowym roku wejdę w posiadanie starych WOS-ow z tego odcinka, dojdą sierżanty. Przewiduję stan na rok 2000-2005. Trzeba będzie napisać choć w prosty sposób sterowanie ruchem i będę mógł puścić pierwszą partię węgla do portów. Zobaczymy ile czasu zajmie pociągowi towarowemu przejechanie tego odcinka. Sporo się obijałem w tym roku i dlatego wydanie tego odcinka w tym roku jest oczywiście nie realne. Pozdrawiam.

16
Symulator / Odp: Seria prezentacji MaSzyna
« dnia: 16 Sierpnia 2021, 19:07:58 »
 Przedpremierowo prezentacja elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57AL


17
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 08 Stycznia 2021, 00:19:39 »
Dzisiaj będzie sporo obrazków, bo dość sporo się zmieniło od ostatniego razu. Linia 61 została wydłużona do Włoszczowej, Na Wiedence skończyłem prace przy Zawierciu, ożywiłem dawny projekt Linii 64 Kozłów - Koniecpol, Turów doczekał się starego peronu i przybyło dużo terenu w okolicach Turowa i w stronę Lusławic. W temacie Linii 64 - Dorobiłem brakujący odcinek torów od Starzyn do Koniecpola, oraz wypoziomowałem całość, wraz z łącznicą do Psarów, przerobiłem układ torowy na stan po modernizacji szlaku w 2011 roku (usunięcie dwóch esów w miejscu dawnych przystanków) i dodałem brakujące semafory w Starzynach. W końcu jest kawałek torów, żeby sobie trochę dłużej pojechać :). Planuje także dorobić połączenie CMK z Zawierciem i Włoszczową Północ. Poza torami, drutem i sygnalizacją nie przewiduje większych prac na CMK i LK64. Może kiedyś, jak L61 będzie dociągnięta na gotowo do Kielc, a Wiedenka do Katowic ;) Poza tym, doszły jakieś drobne zmiany na Rakowie, a tory na Stalowni nadal nie wypoziomowane przez co prace nad Częstochową stoją w miejscu :/

18
Forum / Nowy Rok 2021
« dnia: 31 Grudnia 2020, 14:18:12 »
Szczęśliwego Nowego Roku, spokojniejszego od mijającego,
Życzy załoga EU07.PL

19
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 15 Listopada 2020, 21:15:27 »
Ale co ja bym zmienił? Na pewno pozbył się nrd-owców/akademików pamiętających wasyla i zamienił je na inne. Nie podoba mi się trochę ułożenie różnych pomieszczeń po lewej (screen krzyzowa_2). Wiem, że to symek kolejowy, ale ja akurat zwracam uwagę na szczegóły tj. ustawienie i użycie obiektów.

Przyjacielu uwagę wziąłem sobie głęboko do serca i zacząłem produkcję wysokich jakościowo (tekstury) budynków. Poniżej przedstawiam kilka z tych które powstały w ostatnich dwóch godzinach.

EDIT2. Nowe budynki zastąpiły te "z czasów Wasyla". Idę na miasto popstrykać zdjęcia kamienic i pojadę na wioskę zrobić zdjęcia domów jednorodzinnych, bo teraz jest bieda.

20
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 21 Października 2020, 16:25:56 »
Usuń plik .sbt.

21
Tabor kolejowy / Odp: Co jest na fotografii?
« dnia: 09 Czerwca 2020, 20:52:24 »
To jest prostownik rtęciowy w metalowej obudowie mam zdjęcie takiego w książce.
Możesz zapodać jakiś opis, gdzie był stosowany i jakie maił parametry?
Zapewne jest to naczynie z zespołu prostownikowego używanego w dawnych czasach na podstacjach trakcyjnych PKP. Produkcji fabryki EAW z NRD. W jednym zespole pracowały po dwa takie urządzenia połączone równolegle. Jeżeli mnie pamięć nie myli, to napięcie wyjściowe było 3300V a prąd ciągły 330A z jednego naczynia. Za to przeciążalność ich była bardzo duża. Taki zespół wymagał bardzo skomplikowanej, dodatkowej automatyki zabezpieczającej. Między innymi była stosowana blokada tyratronowa. Po prostu na dodatkową siatkę sterującą było podawane ujemne napięcie w celu zablokowania prostownika, w chwili gdy groził zapłon wsteczny. Ten prostownik miał fabrycznie zrobioną próżnię i był nierozbieralny, co ułatwiało obsługę i zmniejszało ilość części, które mogły ulec uszkodzeniu. Od strony rozdzielni prądu stałego 3kV był jeszcze wtedy stosowany wyłącznik szybki katodowy, aby nie rozerwało naczynia w przypadku zapłonu wstecznego. Transformator główny zasilający takie naczynie był w wykonaniu specjalnym i posiadał na wejściu trzy fazy (co oczywiste) oraz na stronie dolnego napięcia sześć faz. Ten prostownik wymagał bardzo stabilnej temperatury anod i albo były grzane, albo były chłodzone.

22
Screeny / Trailer EN57AKŁ
« dnia: 08 Lutego 2019, 17:28:33 »
Z racji ważnej dla symulatora premiery pierwszego asynchronicznego EZT postanowiłem zrobić trailer EN57AKŁ.
Zapraszam do oglądania i oceny :)


23
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 03 Stycznia 2019, 18:59:35 »
Wziąłem się dziś za tą scenerię po przerwie. Nie ukrywam że, zmotywowało mnie do tego ostatnie ożywienie w tym wątku. Chce scenerie wizualnie przystosować do 1995 roku ale z rozkąłdami raczej młodszymi o 10 lat. Dodam kilka nastawni odstępów blokowych, "odbuduję" posterunek bocznicowy w Sieradzu Męce, odbuduje bocznice do Zelowa itd. itp.

P.S.
Jak to jest z ta nową siecią trakcyjną? Jest już komplet, można jej używać?

24
Bocznica / Odp: NIEPODLEGŁA
« dnia: 11 Listopada 2018, 08:03:15 »
(...)możemy cieszyć się równierz takimi pojazdami jak EU07, Griffin i inne, którymi możemy cieszyć się w MaSzynie.(...)
Dziękuję równierz za to że możemy pisać na tym forum po polsku.(...)
Chyba nie wszyscy mogą pisać po polsku...

25
Jeszcze kilkanascie, badz kilkadziesiat godzin i wszystko bedzie nowe. Dajcie sobie spokoj z tamtymi paczkami nie dzialajacymi i tak na nowych exe.

http://eu07.pl/userfiles/307/priv-kl.rar

Na razie 4 słuzby. Osobówka Poznan - Kalisz w dwie strony i przejazd Cegielskim w dwie strony. W linku paczka całościowa.

26
Na warsztacie / Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 10 Listopada 2017, 20:50:31 »
Chciałem zakomunikowac że uruchomiłem kolejny swój projekt o nazwie jak w tytule. Zamierzam zrobić trasę do symulatora, podzieloną na 4 scn zbudowaną na podstawie istniejącyh w realu linii kolejowych.  Bedzie ona wiodła ze stacji Zabrze Biskupice do stacji Gdańsk Port Północny. Odcinek 1 to ZB-ZWK 2 to ZWK-BWT, 3 BWT-ZT i 4 ZT-GPP.  Obecnie mam zrobione tory z Herb Nowych do ZWK.

27
Na warsztacie / Udźwiękowienie przełączników w kabinach
« dnia: 15 Lipca 2017, 14:09:06 »
Pobawiłem się z moimi dźwiękami przycisków itp. Krótko mówiąc : Brawo @tmj!



Tu można zobaczyć u siebie. Dźwięki nie są najlepsze ale jako "demonstrator technologii" się nadają.
http://eu07.pl/userfiles/21101/priv-303e_sound.7z

28
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka: rewizja 37, stan na 12.10.2023 r. (210 MB)
Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

Strony: [1]