Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tomekilawa

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10
241
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 01 Maja 2010, 19:13:08 »
No chyba, że pomyliłem się, i takie coś jest stosowane przy jeździe "starej" jednostki i Spota.
EN57 (SPOT) ma inny rozrząd i drzwi nie otwierają się tak jak powinny jeśli jest połączenie : EN57 (SPOT) + EN57 ("zwykły") i na odwrót. Więc i hamulce nie będą współpracować. "Klawiature" sterującą ma na innej wysokości, itp.

242
Symulator / Odp: Masa brutto pociągu
« dnia: 30 Kwietnia 2010, 22:47:42 »
prowadził byka z 3600 na haku. A maksymalna "udźwig" byka to ile tak na oko?
Hmm jak już to ciągnął 3200 ton. ET22 na max. może chyba właśnie 3200t (no i oczywiście liczy się też wytrzymałość sprzęgu itp.).

243
Uruchamianie Symulatora / Odp: Dziwny błąd
« dnia: 29 Kwietnia 2010, 11:29:33 »
A kto powiedział, że nie uruchamiałem przez Rainsted? Właśnie w tym programie wyskoczył mi błąd.

Nie w Rainsted wystąpił ten błąd. On wystąpił w eu07.exe podczas ładowania scenerii. Jedyny sposób jaki widze to odnajdź tę "5" poprzez notatnik/wordpad skopiuj i wklej na forum linijki z tym co znalazłeś.

244
Na warsztacie / Odp: Maszynowo (ex. Quark2008SE) autorstwa @BouhnIC
« dnia: 25 Kwietnia 2010, 16:31:35 »
Czy układ torów będzie taki jak oryginalny Quark, nowe odcinki torów + nowy teren?

PS: Takie pytanko : ile km będzie przewidziane do jazdy? ;>

245
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 17 Kwietnia 2010, 14:19:29 »
No to w takim razie gdzieś jest błąd. Proszę moderatora/administratora o wydzielenie do nowego tematu w dziale "pomoc doraźna".
To nie jest błąd, tylko 4E-004 (PTKiGK Zabrze) to nie ta sama co EU07-004 (z PKP). @Libertyn napisał że ta 4E-004 była dawniej jako EU07-125. 004 to numer nadany przez właściciela, a 4E to seria (seria nadana w fabryce).

246
Pomoc w tworzeniu / Odp: Programy do modelowania obiektó 3D do MaSzyny.
« dnia: 12 Kwietnia 2010, 00:04:59 »
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/item?siteID=123112&id=14707612 - 30 dniowy trial 3ds 9
Trochę za krótko - to tylko 30 dni, za dużo się w tym czasie nie zdziała.

247
Pomoc w tworzeniu / Odp: Programy do modelowania obiektó 3D do MaSzyny.
« dnia: 11 Kwietnia 2010, 21:46:04 »
Chyba wiertarki. Tworzenie modelu trwa kilka tygodni po kilka godzin, potem poprawki itp.
No wiesz nigdy nie tworzyłem szczegółowego modelu 3D. Na warsztacie mam tylko budynki z najbliższego otoczenia. Te kilkanaście godzin przyjąłem umownie, myślałem że krócej się tworzy.

248
Pomoc w tworzeniu / Odp: Programy do modelowania obiektó 3D do MaSzyny.
« dnia: 11 Kwietnia 2010, 21:34:32 »
No ja też umiem trochę w 3DS. Tylko problem jest z wycinaniem elementów, szczególnie martwi mnie to jak wyciąć powiedzmy małe elementy, zaokrąglić obiekt itp. Do tego jest to strasznie żmudne. Zastanawiam się jak to robią twórcy taboru że w kilkanaście godzin potrafią zrobić model z zaokrągleniami i wcięciami, małymi elementami.

249
Pomoc w tworzeniu / Odp: Programy do modelowania obiektó 3D do MaSzyny.
« dnia: 11 Kwietnia 2010, 21:23:23 »
Najlepiej gdyby program w którym byśmy tworzyli był po polsku. Próbuję się bawić 3DS ale ciągłe tłumaczenie funkcji z ang. mnie denerwuje. Nieznam blendera, jeśli jest po polsku można go wypróbować, a nie skreślać odrazu.

250
Pomoc w tworzeniu / Odp: Programy do modelowania obiektó 3D do MaSzyny.
« dnia: 11 Kwietnia 2010, 21:16:14 »
Modelować się da bo program jest do grafiki 3D. Tylko trzeba się w skrypty zaopatrzyć, ewentualnie w konwerter z innego formatu do *max, lub *3ds.

251
Pomoc w tworzeniu / Odp: Programy do modelowania obiektó 3D do MaSzyny.
« dnia: 11 Kwietnia 2010, 21:10:31 »
Najlepiej napisz jakie to programy. Wtedy się pomyśli i jeśli dany program będzie dobry, być może ktoś wykona odpowiednie skrypty do eksportu i importu.

252
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 09 Kwietnia 2010, 12:04:14 »
Być może chodziło o 1 bar/at/atm ;-)

No sorki, jednostki ciśnienia mi się pomyliły. :P

253
Na warsztacie / Odp: Oświęcim - Katowice
« dnia: 08 Kwietnia 2010, 22:29:43 »
Tak, ale jak będzie w pracy to może to wykorzystać i w miarę możliwości/wolnego czasu (przerwa na coś do jedzenia, coś w tym stylu) może coś z fotografować.

254
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 08 Kwietnia 2010, 22:04:48 »
Więc jak dokładnie wygląda próba hamulca w EZT? Maszynista najpierw hamuje hamulcem na pozycji hamowania elektropneumatycznego, luzuje a następnie hamuje na pozycji hamowania pneumatycznego?
Z tego co obserwowałem w kabinie EN57 to wykonuje się próbę tylko pneumatykiem. Wystarczy nabić trochę powietrza, tak gdzieś 1mpa wystarczy.

Krzysiek626

255
Na warsztacie / Odp: Oświęcim - Katowice
« dnia: 08 Kwietnia 2010, 21:51:20 »
Cytuj
Takie zezwolenie wcale nie uprawnia do fotografowania będąc na obszarze kolejowym… SOK ma prawo a nawet obowiązek interweniować. No chyba, że wystąpisz do Komendy Głównej SOK o oddzielne zezwolenie. Z tym, że wątpię żeby je wydali.
Jest opcja że jakiś pracownik kolejowy mający uprawnienia od SOK po fotografuje i udostępni jako materiał do celów "MaSzynowych".

256
Na warsztacie / Odp: Oświęcim - Katowice
« dnia: 08 Kwietnia 2010, 21:19:42 »
Zezwolenie na fotografowanie <> zezwolenie na przebywanie na terenie kolejowym (wydawane przez SOK).
Jak coś to chodzi mi o zezwolenia na przebywanie na terenie kolejowym i przechodzenie przez tory.

257
Na warsztacie / Odp: Oświęcim - Katowice
« dnia: 08 Kwietnia 2010, 20:22:15 »
Jestem z Oświęcimia i od razu mówię, że z foceniem na torach detali niema szans na wschodniej głowicy.
Nie ma problemu jeśli ktoś ma zezwolenia od PKP PLK. Raczej SOK nie doczepi się że ktoś fotografuje - jego sprawa - zezwolenia ma to SOK nie ma nic do rzeczy.

258
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 07 Kwietnia 2010, 15:59:32 »
Jest to hamulec ręczny.
Czyli to nie błąd? W trybie debugmode wskazuje nam że to właśnie hamulec pomocniczy.

259
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 07 Kwietnia 2010, 15:34:01 »
To co to jest za hmulec co nim hamujemy w kiblu 1 - 7?
Pomocniczym, ale w realnym świecie EN57 go nie ma. Poprostu trzeba go jakoś wykulczyć w exe i chk.

260
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 05 Kwietnia 2010, 21:25:53 »
Przeciwnie - problem jest znany i da się coś z tym zrobić :)

Chodziło mi w sensie tego że teraz są ważniejsze rzeczy na głowie jeśli chodzi o *exe. ;)
koniec OT.

PS: Pewnie prawie nikt tego nie zauważył bo ktoś kto jest często w kabinie EN57, itp. widzi że na EZT nie ma hamulca pomocniczego i nie należy go używać (bo go nie ma, nawet w MaSzynie).

261
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 05 Kwietnia 2010, 20:05:16 »
A można podłączyć hamulec pomocniczy do dźwigni ręcznego?

Nie, ponieważ ręczny jest mechaniczny, a hamulec pomocniczy pneumatyczny.

A jeżeli mówimy o hamulcach to czy Knorra można połączyć z Oerlikonem?

Tak, można bo obydwa są pneumatyczne.

262
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 05 Kwietnia 2010, 19:52:21 »
Hamulec ręczny stosowany jest tylko gdy opuszcza się dany pojazd trakcyjny, by tabor nie zbiegł. Co do siły to niewiem jak to opisać - jest silny na tyle by tabor mógł utrzymać w bezruchu.

263
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 05 Kwietnia 2010, 19:46:51 »
W EZT się ich nie stosuje bo każdy człon musiałby mieć podłączenie do zaworu pomocniczego maszynisty. Za dużo zachodu i nie jest stosowany w EZT-ach. Co do błędu pewnie nikt go nie znalazł, bądź nie da się z tym nic zrobić.

264
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 04 Kwietnia 2010, 22:41:58 »
Ja chodzę do 2 klasy Gimnazjum Nr 1 w Iławie.

265
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 03 Kwietnia 2010, 19:46:32 »
Et22 z nietypowym transportem: http://www.youtube.com/watch?v=lXFUC2o4EM0
Niech mi ktoś wyjaśni co to jest za ostatni wagon ciągnięty przez ET22?
To chyba SPENO (szlifierka torowa, do szlifowania szyn).

266
Tabor / Odp: Ruszanie SN61
« dnia: 28 Marca 2010, 17:13:57 »
Witam! W SN61 jest inne sterowanie (przekładnie mechaniczna). Musisz wpierw dać nawrotnik d lub r (w zależności od kierunku). Później dać + i wcisnąć M, dalej jest jak z elektrowozem z tym że masz biegi dodatkowe na / na num. i zdejmowanie biegów *. Scenerie ładują się wolno bo MaSzyna zajmuje dużo pamięci RAM, a ładowanie jest tekstowe (chyba).

267
Tabor / Odp: Problem z ED72 i nie tylko
« dnia: 14 Marca 2010, 20:15:37 »
Nie każdy skład jest do prowadzenia. Widocznie ten skład tylko stoi i nie ma dla niego misji.

268
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 05 Marca 2010, 21:35:49 »
lokomotywa: EU07-187
ilość wagonów: [pospieszny, nr1612 TLK "BARBAKAN" 8 wagonów - długość: 196m],  [osobowy, pociąg nr3342 3 - 73,5m].a
sceneria: Linia053-sluzba-night-1
opis misji: Mamy do dyspozycji lokomotywę EU07
- Startujemy z lokomotywowni Dębica Osobowa.
- Prowadzimy pociąg nr1612 "BARBAKAN" do Sandomierza 
przez Stacje Turów i Skwarki.
- W Sandomierzu podpinamy się do składu nr3342
i jedziemy do Dębicy przez Rudawe i Turów.

Uwagi: jazda nieukończona (brak czasu).
 

269
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3ds - pytania
« dnia: 01 Marca 2010, 10:55:23 »
Mam pytanie, jak zmierzyć w prosty i szybki sposób odległości w 3DSie? Bo eksportować i uruchamiać MaSzyne i mierzyć odległość jest za męczące.

270
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 01 Lutego 2010, 21:10:47 »
Na 2 pytanie mam część odpowiedzi : - Jeśli zaniknie sterowanie to w sumie już nic się nie da zrobić (jedynie na warsztacie). Z urządzeń to jakieś przekaźniki "wariują". Dlatego też na przykład PKP Intercity zarzżyczyło sobie na swoich lokomotywach zdemontować wyłączniki rozrządu na pulpicie (styki są zmostkowane na stałe). Wystarczy wyłączyć WSa i wyjąć klucz nastawnika kierunkowego, a później włożyć klucz kierunkowy i załączyć WS - a sterowanie przejdzie na drugą kabinę.

Krzysiek626

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10