Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tomekilawa

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
181
Będzie jechał tylko dziś i jutro?
Tak.

182
Bieżące kolejowe / Pociąg pomiarowy PKP Energetyka na linii 353.
« dnia: 22 Czerwca 2010, 12:03:25 »
Dziś po linii Poznań Główny - Korsze przez Toruń, Iławę, Ostródę, Olsztyn jedzie skład pomiarowy złożony z wagonu pomiarowego z lokomotywą SU45 na czele. W Iławie jest on o godzinie 13:41/13:48 . Skład ten wraca o godzinie 19:20 (Iława Główna) i jedzie do Poznania. Na drugi dzień wyjeżdża do Poznania o 8:10, skład będzie prowadzić SU46. Kto ma chęć niech zapoluje ;).


   « Dodano: 22 Czerwca 2010, 14:37:26 »
Jednak skład chyba złapał opóźnienie. Byłem, czekałem i nie przyjechał. ;/

183
Bocznica / Odp: BMP na DDS
« dnia: 22 Czerwca 2010, 12:18:29 »
Witam. Można zmienić za pomocą narzędzi @Mariusza1970. Można też za pomocą programów graficznych takich jak Gimp, Adobe PhotoShop itp.

184
Pomoc w tworzeniu / 3DS - pytania
« dnia: 19 Czerwca 2010, 22:22:41 »
Witam. Jak zmienić położenie wierzchołków (zaznaczone niebieską otoczką)? Chodzi mi o przesunięcie w tą stronę co strzałki idą.


   « Dodano: 19 Czerwca 2010, 22:31:33 »
Dziękuję, zadziałało.


185
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony InterREGIO
« dnia: 19 Czerwca 2010, 14:31:07 »
I dlaczego nie ma oznaczeń która to klasa wagonu?
Bo InterRegio to pociągi tylko z 2 klasą.

186
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony InterREGIO
« dnia: 19 Czerwca 2010, 14:22:20 »
Jest to wagon PR pod pociągi InterRegio. Z tego co tu widać to zwykły 111a/112 pomalowany w ten schemat malowania.

187
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z dźwiękiem wycia wentylatorów.
« dnia: 16 Czerwca 2010, 12:29:28 »
Modulowany, znaczy, że ma on zmienne natężenie głośności i przez to jest raz cichszy a raz głośniejszy, np. dźwięk hamowania lub runningnoise.
O ile się nie myle ten dźwięk który chce zmienić kolega @patryk07021 to dźwięk wentylatorów oporników rozruchowych, a jego modulacja zależy od natężenia prądu który dostają.

188
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z dźwiękiem wycia wentylatorów.
« dnia: 15 Czerwca 2010, 20:21:11 »
A przesłać Ci nagranie z kabiny...? Nie mów że wszelakie, bo napewno tak nie jest. Tak samo przetwornica EP09, w kabinie brzmi zupełnie inaczej aniżeli w symulatorze.
Sądzę że chodzi Ci o jakość dźwięku. Zależy jakim sprzętem nagrywasz dźwięk i jak obrabiasz no i w jakiej jest jakości. Czasem jak ktoś ma "tanią, starą/zepsutą" kartę dźwiękową i również takie słabe głośniki to też jakość dźwięku spada. Dokończ ten swój dźwięk i daj go do testu dodatków, jeśli przejdzie testy pomyślnie zostanie opublikowany.

189
Pomoc w tworzeniu / Odp: Perony w Turowie na linii 053
« dnia: 15 Czerwca 2010, 20:10:52 »
Da się to sprawdzić w Rainsted w podglądzie scn. Jeśli peron będzie jako road będzie to zaznaczone jako droga pomiędzy torami. Jeśli będzie z trójkątów będzie oznaczona jako normalny teren na podglądzie. Oczywiście w MaSzynie będzie on inaczej oteksturowany.

190
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z dźwiękiem wycia wentylatorów.
« dnia: 15 Czerwca 2010, 19:07:18 »
Witam. Od pewnego czasu zacząłem interesować się tworzeniem i obróbką dźwięków. Zająłem się dźwiękiem 09]rvent.wav, gdyż jest nierealistyczny.
Niestety ale zaprzeczę. Wszelakie dźwięki słyszalne w kabinie są nagrywane w kabinie = że są na max realne.
Gdy przygotowałem swoją propozycje i wstawiłem ją do mmd lokomotywy EP09, okazało się, że w symulatorze brzmi to całkowicie inaczej niż odtwarzając w Winampie, czy Nero Wave Editor. Jak to można zmienić?
Pozdrawiam
Niektóre dźwięki są modulowane. Dźwięki te są zależne od różnych czynników takich jak prędkość i moc, natęrzenie prądu itp. Oznacza to że ich brzmienie w symulatorze będzie inne niż jakbyś słuchał ten plik w odtwarzaczu.

191
Bieżące kolejowe / Odp: Tiry na tory
« dnia: 15 Czerwca 2010, 13:12:52 »
A co z zahamowaniem takiego tira mknącego 140km/h? Przypominam, że wartość tarcia na szosie jest wiele większa niż na szynach, więc taki tir musiałby mieć odpowiednio dostosowane hamulce.
Hamulec na nastawie P + Rapid (czy jakoś tak) ;)

192
Bieżące kolejowe / Odp: Tiry na tory
« dnia: 15 Czerwca 2010, 12:13:05 »
w Stargardzie widziałem na stacji ciężarówkę mercedesa na szynach
Chyba chodzi Ci o kolejowy pojazd techniczny.

193
Bieżące kolejowe / Odp: Tiry na tory
« dnia: 15 Czerwca 2010, 11:32:26 »
Cielawy artykuł dotyczący akcji "Tiry na tory" - spojrzenie na sprawę od drugiej strony
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/tiry-na-torach-bzdura-na-resorach,1490224,415
Trochę bzdurne teksty są w tym artykule, np.: to
Cytuj
Ciężarówka poruszająca się po drodze z prędkością 50 km/h to "zawalidroga" i "norma". Pociąg towarowy rozwijający 50 km/h to istny "Sokół Millenium"... Liczbę kilkunastokilometrowych odcinków sieci kolejowej, po której pociągi towarowe mogą poruszać się z prędkością 120 km/h policzyć można na palcach jednej ręki.
Niby gdzie na świecie i w Polsce pociągi towarowe poruszają się 120km/h. Tylko w Niemczech i Austrii jeżdżą pociągi towarowe i prowadzą je lokomotywy Siemensa Eurosprinter ES64F4. Bodajże mają one dopuszczalną prędkość 140km/h ze składem 3300t.

194
Pomoc w tworzeniu / Odp: Perony w Turowie na linii 053
« dnia: 14 Czerwca 2010, 15:47:09 »
Jedyne co pomoże to posiadanie pliku max z trasą. Później wystarczy otworzyć plik i dać dłuższy peron (tamten można usunąć. Dać boxa i dać teksturę peronu.) Obejdzie się bez niszczenia/modyfikowania innych elementów.

195
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tekstury
« dnia: 12 Czerwca 2010, 20:39:34 »
Ja konwertuję i ogólnie robie w gimpie. Oczywiście PS czy też inny program też może być :D

196
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tekstury
« dnia: 12 Czerwca 2010, 20:12:57 »
Mam zamówiony BenQ C1035, czyli nawet komórką 5mb pixeli można robić fotki... Niewiedziałem.
Tu się mylisz. Tylko aparat ma taką optykę która jest w stanie zrobić dobre zdjęcie. Aparat fot. w komórce ma tylko 1 soczewkę i to plastikową. Przez co fotki z kom. to wielkie dno, nadają się tylko tak dla siebie do pooglądania...

197
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tekstury
« dnia: 12 Czerwca 2010, 19:48:57 »
Czy aparat cyfrowy 10 mln pixeli może być, czy musi być lustrzanka?
Zdjęcia na fototekstury mogą być robione aparatem starym o małej ilości mpx oczywiście wiadome że nie może być to np.640x480. Po drugie nie wykorzystasz tyle mpx, wystarczą 3mpx. Do tego waga pliku rośnie. Nie każdy ma również lustrzankę :P.

198
Tabor / Odp: Problem z kabiną
« dnia: 08 Czerwca 2010, 16:21:02 »
Pewnie to od tego że kabiny są odwrócone w max'ie. W sensie że są ustawione jak prawdziwe kabiny - czyli A np. w stronę lewą, a B w prawą.

199
Bocznica / Odp: SM42
« dnia: 07 Czerwca 2010, 17:16:04 »
Skąd ta pewność?
No, to w testach.

200
Bocznica / Odp: SM42
« dnia: 07 Czerwca 2010, 12:06:14 »
Są obecnie w tworzeniu. Narazie możesz pocieszyć się nową SP42.

201
Symulator / Odp: Nowa funkcja kamery
« dnia: 05 Czerwca 2010, 13:59:08 »
Dementuję plotkę.
Można za to zmienić w mmd granice poruszania.
Można jaśniej? ;> Zaciekawił mnie temat. :D

202
Symulator / Odp: Nowa funkcja kamery
« dnia: 04 Czerwca 2010, 22:12:26 »
Wybierasz pojazd i na debugmode wychodzisz z pojazdu (nie przez F4, tylko normalnie, strzałkami, OIDP na debugmode były "olewane" granice kabiny).
Tak, jest taka możliwość w debugmode. Tylko że na tym filmiku wyraźnie jest widać że to nie w trybie debugmode. Pewnie to możliwość dodana do najnowszego exe by @yB. ;)

203
Pomoc doraźna / Odp: Znikający lok i rozrywanie się składu
« dnia: 02 Czerwca 2010, 22:10:49 »
W evencie trzeba dać parametr nazwa_semafora_S6 Oczywiście zamiast "nazwa_semafora" dajesz unikalną nazwę semafora w scenerii.

204
Tabor / Odp: Woltomierz
« dnia: 01 Czerwca 2010, 23:09:03 »
Otwórz model kabiny (są 2 pliki dla kabiny A i B). Znajdź w nich linijkę "map:" odpowiadającą za teksturę woltomierza sprawdź czy taki plik masz, sprawdź czy nazwy się zgadzają w pliku T3D i ta nazwa pliku tekstury, a jeśli się nie zgadza to odpowiednio dopasuj nazwy. Jeśli go nie masz, to raczej nie licz że ktoś Ci go udostępni (model+kabina) nie są opublikowane.

205
Tabor / Odp: Woltomierz
« dnia: 01 Czerwca 2010, 22:30:47 »
Może być to również spowodowane brakiem pliku, lub uszkodzeniem tego pliku. W pliku T3D kabiny znajdują się dane dotyczące teksturowania. Otwiera się go notatnikiem i co jakiś czas w blokach tego pliku jest linijka : "map:" po dwukropku jest nazwa tekstury z rozszerzeniem.

206
ponieważ normalnie manometry i woltomierze są podświetlone lampką na suficie
bzdura totalna, są podświetlane normalnie, jak w EU07 lub ET22, Nie wyobrażam sobie jazdy w nocy z zapaloną lampą w kabinie, byłoby to wręcz prawie niewykonywalne.
Ad.1: ET21-622 mylisz się. W starych EN57 (przed NR lub NG) podświetlenie przyrządów to mała lampka świecąca z sufitu. Jak będę nie długo w kabinie EN57 to wykonam zdjęcia.
Ad.2: Co do możliwości podświetlenia reszty pulpitu można dać plane i do tego teksturka z alphą. No i później przypisać to do przełącznika podświetlenia przyrządów i hula.

207
http://kolejnamazurach.prv.pl/
Strona o niektórych liniach kolejowych z moich stron (czynnych i nieczynnych). Bardzo amatorska, ale jest na niej ogrom informacji. Chwała autorowi. Z tego względu polecam.
Znam autora tej stronki osobiście ;).

Bocznica.
ZiomalCl

208
Bieżące kolejowe / Odp: DTK 2010
« dnia: 16 Maja 2010, 13:39:54 »
A czy w Warszawie/Łodzi coś będzie? (chodzi mi o wystawę taboru).
W Warszawie na bank będzie.

209
Inne niekolejowe / Odp: Borland Builder 6
« dnia: 15 Maja 2010, 22:36:13 »
Zawsze możesz dorzucić do paczki z programem potrzebne pliki. Bądź zrobić oddzielną paczke z bibliotekami/komponentami do wrzucenia w Windowsa.

210
Bocznica / Odp: Wydzielono z Projekt Rochowice
« dnia: 14 Maja 2010, 11:28:03 »
W miarę możliwości proszę odpowiedzieć mi jeszcze na to pytanie:
Jakimi lokomotywami będzie można jeździć po tej scenerii?
Jakimi sobie ustawisz w starterze Rainsted.

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10