Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Bombardier

Strony: 1 2 [3] 4 5 6
61
Na warsztacie / Odp: WMB-10
« dnia: 21 Września 2010, 21:05:09 »
Wydaje mi się, że u Ciebie dach jest pionowo prosty. Patrząc z boku dostosuj wierzchołki tak, jak w załączniku.

62
Na warsztacie / Odp: WMB-10
« dnia: 21 Września 2010, 15:01:39 »
Widzę, że jest nałożony box jako ten dach, przenika on przez model, w związku z czym wykonanie przyszłej kabiny może być problemowe.
Można też zrobić takie skrzywienie tak:

* convert to editable mesh
* zaznaczasz płaszczyznę dachu
* robisz extrude
* ściskasz po szerokości oraz podnosisz powstały segment

punkty 3 i 4 powtarzasz kilka razy, aż do wymarzonego efektu.


Moim zdaniem, ta metoda jest wygodniejsza, gdyż wierzchołki od razu sa ze sobą połączone - nie będziesz musiał w przyszłości robić Weld lub Collapse.

63
Na warsztacie / Odp: WMB-10
« dnia: 21 Września 2010, 14:43:26 »
WSK, mógłbyś pokazać siatkę? Mam pewne przypuszczenia i sądzę, że jedną rzecz dałoby się zrobić prościej.

64
Na warsztacie / Odp: WMB-10
« dnia: 21 Września 2010, 13:54:28 »
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=14068.0;attach=12798;image
Nie wiem czy z tego korzystasz, czoło jest podobne (szczególnie, jeśli chodzi o dach).

65
Na warsztacie / Odp: WMB-10
« dnia: 21 Września 2010, 12:51:42 »
Cała geometria jest do kitu. Zauważ, że dach nie jest płaski, tylko lekko wygięty. Do tego wydaje mi się, że całość jest za wąska.

66
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 20 Września 2010, 17:06:21 »
Realizując jedną z faz projektu "pseudospot" wpadłem na dobry pomysł, jak zrobić teksturę pulpitu (samego blatu) w przypadku niedoboru zdjęć.
szogun, otwórz swój projekt w 3ds maksie, a następnie przełącz widok na TOP. Zrób screena, wstaw to w jakiś program graficzny oraz obrób tak, aby była jedynie siatka tego, co Ci potrzeba (warto jest rozrysować sobie kształt przyszłej tekstury pulpitu, tworząc odcinki i krzywe tak, aby stworzyć docelowy kształt przyszłej tekstury). Potem, wrzucasz zdjęcia które masz oraz dopasowujesz je odpowiednio, retuszujesz, wywalasz niepotrzebne elementy. Ciężko to zobrazować słowami, dlatego w załączniku masz podgląd na to, jak rozwiązałem to wczoraj w swoim projekcie.
Moim zdaniem, gdy nie mamy odpowiednich materiałów, lepszy taki sposób tworzenia, niż powielać wielokrotnie jeden kwadrat z tekstury. Jest to też metoda dość plastyczna, pozwala przyszłym twórcom na szybkie i wygodne tworzenie alternatywnej, realistycznej wersji kabiny.

Aha, można też zrobić analogicznie jak w przypadku tworzenia tekstury z góry, stworzyć od razu teksturę z boku, łącząc ją ładnie z teksturą góry. Wtedy jest jeszcze elastyczniej.

67
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 13 Września 2010, 21:52:34 »
Cytuj
Próbowałem już coś z oteksturowaniem tych obwódek, mierników ciśnienia, termometrów, to wyszło z tego jedno wielkie rozmazane coś
Po pierwsze, mapowanie wymaga czasu i odpowiednio spreparowanej tekstury. Przy odrobinie wprawy, jest to rzeczą prostą.
Po drugie, zaznaczyłem Ci czerwoną strzałką, co wymodelować od nowa, a nie tylko oteksturować. Niedawno była rozmowa z pewnym userem, też się spierał, że jak tekstura kiepska, to i model musi być do niczego.
Oferowałem Ci pomoc, nie dostałem żadnego odzewu - okej. Zrozumiałem to jako to, że z kabiną radzisz sobie świetnie.

68
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 13 Września 2010, 21:43:29 »
Niestety, ale po pobraniu paczki ze zdjęciami które umieścił Żuk, stwierdzam, że niektóre elementy możesz wykonać.
Wiem, że to kłóci się z moimi zasadami, lecz mając znikome materiały na pewną kabinę, postanowiłem ją robić. Efektem jest mozolna, lecz efektywna praca.

Jeszcze powiedz mi, teksturę pulpitu (gdzie są hebelki) robiłeś techniką łączenia zdjęć, czy wycinania napisów i wklejania w odpowiednie miejsce na wcześniej spreparowanej teksturze bóg wie skąd?

69
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 13 Września 2010, 21:06:03 »
W załączniku moje propozycje, co należy zrobić:

* czerwona strzałka oznacza: wymodeluj od nowa,
* różowa strzałka oznacza: oteksturuj od nowa, tworząc nową teksturę,
* brązowa strzałka oznacza: coś chyba poszło z geometrią, jest krzywe.

Trochę a'la Jacek Gmoch, ale moim zdaniem będzie szybciej i prościej.

70
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 07 Września 2010, 21:18:47 »
Cytat: Mutopompka
zmień te "startowania" na rozruch.
Nie zgadzam się z tym, moim zdaniem jeśli coś jest zrobione na podstawie tego, co istnieje w rzeczywistości (kabinka jest [będzie?] docelowo ze zdjęć), to nie zmieniajmy tego. Skoro tak było na rzeczywistej maszynie, tak powinno być i w symku.
Ot, takie uroki tworzące klimat. ;-)

71
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 07 Września 2010, 20:22:31 »
W Twojej kabinie poprawna kolorystyka występuje tylko na czterech elementach. Mam prośbę - zrób jeden element na modelu - jeden element na teksturze. Przynajmniej, jeśli chodzi o te większe, strategiczne elementy.
Całą "ostoję" pulpitu zmapuj od nowa, wykorzystując do tego dobrze zrobioną teksturę. Nie może być tak, że kolory aż tak odbiegają od siebie.
Wydaje mi się, że panel z trzema manometrami (ten, na którym jest m.in. ciśnienie oleju) jest zbyt okrągły. Wymodeluj nowy, zgodny ze zdjęciami. Potem ładnie go oteksturuj.
W razie problemów z modelem, mogę Ci w czymś pomóc.

Po dokładnym obejrzeniu stwierdzam, że większość tekstur jest do ponownego zrobienia.

72
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 07 Września 2010, 20:10:12 »
Możesz wrzucić poglądowe zdjęcie kabiny w rzeczywistości? Zmapowałbym kilka elementów inaczej.

73
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 04 Września 2010, 17:40:25 »
Cytat: Rozi
Z tego co ja zauważyłem, to ta kabina jest trochę niewymiarowa

Cytat: nazwa pliku w załączniku
chybatyxp.JPG

?

74
Na warsztacie / Odp: Projekt kabina gagarina by Tomek "ST40S"
« dnia: 03 Września 2010, 20:32:54 »
Dlaczego po prostu nie zrobisz dziur w panelu? To jest roboty na góra 15 minut.
Druga rzecz, pół pulpitu jest zmapowane "zieloną farbą" na odwal, tj. zaznaczone polygony, wybór typu mapowania w UVW Map i cześć. To powoduje efekt rozciągnięcia, nie wygląda zbyt atrakcyjnie. Są dwie możliwości:

* albo zrobić tak, jak jest to w najnowszych siódemkach oraz ET41, czyli większość elementów ma swoją własną teksturę (nie mapowane z jednego kwadracika 128x128),
* drugą możliwością jest umieszczenie "zielonej farby" na oddzielnej teksturze, powiększenie jej do odpowiednich rozmiarów, zrobienie z niej tekstury seamless (przy powielaniu nie widać przejść) oraz zmapować to dostatecznie ładnie.

Jeszcze prosiłbym screen kabiny zmodernizowanej ST44, lecz od frontu, z oczu maszynisty.

EDIT:

Cytat: LHS_ST40s
Dlatego że boolean mało kiedy działa jak trzeba a cut zwykle wycina koszmarne otwory.
Fakt, Boolean jest koszmarnym narzędziem, lecz przy odrobinie wprawy nie ma problemu z jego obsługą. Ja osobiście mam na niego metodę, z reguły się sprawdza, roboty nie wykonuje tylko automat, lecz przynajmniej wszystko wygląda w miarę dobrze.

75
Na warsztacie / Odp: Projekt kabina gagarina by Tomek "ST40S"
« dnia: 03 Września 2010, 19:51:06 »
Zapytam inaczej, czy w Twojej kabinie manometry są osadzone w dziurze w tym blacie, czy też jest to zrobione bez dziury, na złudzenie optyczne?

76
Na warsztacie / Odp: Projekt kabina gagarina by Tomek "ST40S"
« dnia: 03 Września 2010, 15:55:45 »
Pokaż mi panel z manometrami od boku (najlepiej od lewej strony). Mam pewne przypuszczenia. Chodzi o kabinę zwykłego gagara.

77
Bocznica / Odp: Amiga i nie tylko. W co najczęściej graliście?
« dnia: 01 Września 2010, 20:01:33 »
Cytuj
Ja mam chyba FC Ultra.

Panie, NESa z Amigą pomyliłeś? Jak można! Chłosta!

Proszę o wydzielenie niepotrzebnych postów na bocznicę.

78
Inne niekolejowe / Odp: Amiga i nie tylko. W co najczęściej graliście?
« dnia: 01 Września 2010, 17:05:10 »
WinUAE 2.1 bodajże. Z emulatorów nie korzystam, chyba, że jest coś, czego nie odpalę na CDTV (1MB RAM robi swoje).

79
Inne niekolejowe / Odp: Amiga i nie tylko. W co najczęściej graliście?
« dnia: 01 Września 2010, 16:18:25 »
Cytat: Sawi
Co do wspomnianych przez ciebie dem nie kojarzę ich kompletnie.
To przecież najważniejsze dema, jak można ich nie kojarzyć? :-)

Cytat: szogun
Pewnie te emulatory nie współpracują z Win7.
Współpracują. Nie piszmy głupot.

80
Jak dasz rady, to obie wersje, nie widzę problemu zrobienia dwóch kabin ;-)
Jeśli będziesz je focił, postaraj się o to, żeby zdjęcia nie były rozmazane.

81
Bocznica / Odp: Drzewka :]
« dnia: 31 Sierpnia 2010, 20:00:14 »
Na razie zaniechaj produkcję nowych drzewek, mam nową metodę ich tworzenia w bardzo krótkim czasie. Więcej informacji i screenów na dniach.
Wysyłając Ci na PW propozycje, nie wiedziałem o tej metodzie, która zapewnia realny wygląd i dość małe żarcie zasobów.

82
Dzięki wielkie, lecz przesyłałeś mi to kiedyś, zaś ten pojazd to bodajże KMowy, zmodernizowany EN57. Nie przewiduję aktualnie tej wersji kabiny, chociaż...
Ponawiam swoje prośby i w tej wiadomości. Pilnie potrzebne zdjęcia na tekstury kabin EN57-20xx oraz EN71-100.

83
Bardzo proszę o wrzucanie do wątku - lub wysyłanie na PW - zdjęć kabin zmodernizowanych EN57-20xx oraz EN71-100. Będę też bardzo wdzięczny za umieszczanie zdjęć na tekstury modelu, szczególnie jeśli chodzi o jednostkę EN71.
Wydane zostaną najprawdopodobniej dwa pojazdy, EN57-20xx oraz EN71-100. Aktualnie czekam na więcej zdjęć, lecz może Wy, użytkownicy forum, posiadacie coś w swoich zbiorach.

84
Bocznica / Odp: House pack
« dnia: 30 Sierpnia 2010, 16:35:18 »
Źle się wyraziłem, chodziło mi o obiekty wpisane w scenerię, lecz nie poprzez include, lecz przez bezpośrednie wpisy z trójkątami w scn.

85
Bocznica / Odp: House pack
« dnia: 30 Sierpnia 2010, 16:21:54 »
A da się stosować LoD dla obiektów nie będących dynamic? Jeśli tak, to można rozwiązać to właśnie tym sposobem.
Trzeba zrobić nowe drzewa, aktualne są koszmarne. W grę wchodzi nawet nowy model. Jak ktoś chce się wykazać, to bardzo proszę, gdzieś na dysku zalega mi mnóstwo gotowych tekstur, pobranych w paczce.

86
Na warsztacie / Odp: M62... I co dalej? :)
« dnia: 14 Sierpnia 2010, 12:51:01 »
Ja tak gwoli estetyki; nie od dziś wiadomo, że do większych obiektów trzeba więcej segmentów w przypadku brył obrotowych (cylinder, torus, cone, (geo)sphere), zaś w przypadku mniejszych - mniej. Dlatego mam prośbę o nieszczędzenie poly na rzecz większych elementów.
Oczywiście nie chodzi o to, by robić elementy z liczbą segmentów na wyrost (przypomniała mi się sytuacja z jednym modelem), ale w przypadku takich elementów jak koło nastawnika, koła w wózkach nie wolno szczędzić poly.
Patrykos, nastawnik ładny, lecz główne koło ma 22 segmenty (o ile nie pomyliłem się w liczeniu). Symek praktycznie nie odczułby, jeśli koło miałoby 40 segmentów.
Nie twierdzę też, że robię jakieś rewolucje - sam niedawno byłem oszczędny przy tworzeniu taboru, lecz teraz trzeba patrzeć nie tylko na wielkość pliku wynikowego, wszak estetyka też jest ważna :-)

BTW, kiedyś wygrzebałem coś takiego, może się przyda komuś:
http://eu07.pl/userfiles/4984/priv-kabina1.jpg

87
Amiga...
Grało się, grało - moje ulubione gry to North&South, Cannon Fodder, Superfrog, Fire & Ice i Pinball Fantasies/Dreams. Ale co tam gry, demoscena miażdżyła. Moje ulubione dema to Desert Dream, State of the Art, 9 Fingers, World of Commodore, Jesus on E's i polskie Technological Death.
Dość niedawno kupiłem na Allegro -  z sentymentu - pełny zestaw z Amigą CDTV - taki, jaki miałem kiedyś. W wolnych chwilach odpalam na niej demka - nostalgia niesamowita. Szkoda, że nie mam drugiej FDD żeby włączyć Jesus on E's, żonglerka dyskietkami fajna nie jest ;-)

88
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Pilnie potrzebne plany EN57-20xx
« dnia: 28 Lipca 2010, 11:50:45 »
Właśnie dlatego proszę o materiały, na początek chciałbym zacząć normalnego, 20xx SPOTa. Bliźniacze modele zrobiłbym później.
Jako że plany które posiadam są od zmodernizowanego EN71, nie widzę problemu dla którego nie zrobiłbym też tego pojazdu. Rzekłbym - upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

89
Plany bliźniaczego pojazdu - EN71 - dostarczył mi mechatronik - ogromny ukłon za to w jego stronę.

Przydadzą się wszystkie materiały, selekcja nastąpi najwyżej podczas robienia tekstur. Mam sfoconego EN57-2057, lecz bez czoła. Na pierwszej teksturze pod nowe mapowanie został zrobiony EN57-1094. Jeśli któryś z forumowiczów posiada zdjęcia na tekstury tego pojazdu - bardzo proszę o wrzucenie zdjęć w ten wątek. Proszę też o materiały na zmodernizowanego EN71.

90
Pilnie poszukuję planów zmodernizowanego EN57. Mapowanie wraz z teksturą jest już od dawna zrobione (autorem jest Sigman), czeka już tylko na dobry model. Planów potrzebuję już od dłuższego czasu.

Tak, wiem - jest niżej wątek, lecz mój post przewija się gdzieś w środku. Jeśli nowy wątek będzie bardziej zauważalny i być może dzięki niemu otrzymam plany, postanowiłem go napisać.

Strony: 1 2 [3] 4 5 6