Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: 1 ... 54 55 [56] 57
1651
Bieżące kolejowe / Odp: Śmierć, głupota
« dnia: 24 Stycznia 2009, 07:15:10 »
...a także informujemy, że nazwa działu brzmi: Inne niekolejowe :)

Słuszna uwaga, przenoszę do działu "Bieżące kolejowe"

Andrzej.

1652
Publikacje / Odp: Nowa wersja kabiny SM03
« dnia: 21 Stycznia 2009, 22:24:51 »
james.szczesny napisał:
Cytuj
Napełnianie uderzeniowe [ ./Del ]
Pozycja neutralna [ 4 ]
Hamowanie
Hamowaie nagłe [ 0 ]

Pozycje sterownika hamulcowego H14K1 (systemu Knorr`a) są następujące:
I     napełnianie, luzowanie
II    jazda
III    odcięcie, podwójna trakcja
IV    ustalenie stopnia hamowania
V    hamowanie służbowe
VI    hamowanie nagłe.
Sterownik Knorr`a D2 ma mniej więcej podobne pozycje.
Nie byłem w SM03, ale wydaje mi się, że w SM03 zastosowano sterownik hamulcowy Knorr`a, natomiast zawór rozrządczy jest Westighouse`a (podobnie jak w ET21).



1653
Bieżące kolejowe / Odp: ET22-079 z EC Polonia
« dnia: 10 Stycznia 2009, 21:05:30 »
Taa..piszcie sobie co tam chcecie o ciągnięciu EC przez ,,byka".
ET22 może prowadzić wagony z drzwiami odskokowo-przesuwnymi, tylko i wyłącznie wtedy, kiedy ma na czołownicach zamocowany pneumatyczny sprzęg zasilający(koloru żółtego), ze względu na ich zasilanie.
Niestety niewiele loków z tej serii takowy sprzęg posiada.. i to jest tak naprawdę jedyne ,,ale" co do ciągnięcia IC przez ,,byczka".

1654
Bieżące kolejowe / Odp: E30 = 160 km/h??
« dnia: 09 Stycznia 2009, 21:42:00 »
cytat Piotrek:
Cytuj
Pogórze jest wytrasowane na 8 wagonów, czyli masa składu wynosi wtedy 419,5t, masa hamująca 580t, a % masy hamującej - 138%.

Cały skład jest na klockach. Masy hamujące pociągu wystarczające są więc tylko dla prędkości 150km/h.

Dane do obliczeń: masa EP09 - 83,5t, masa hamująca na R - 100t; masa 111A (pełnego) - 42t, masa hamująca na R - 60t.
Masa hamująca lokomotywy EP09 wynosi przeważnie w położeniu R+E=140t :) (to,że niektórzy kierownicy pociągów przyjmują 100t świadczy o ich braku pojęcia i tak 40t masy hamującej idzie w plecy)
Bez sprawnego hamulca elektrodynamicznego wg Mw-56, czy też Cw-1 lokomotywa nie ma prawa wyjechać z szopy.

1655
Na warsztacie / Odp: Hasler bern - wymiary, zdjęcia, rysunki
« dnia: 02 Stycznia 2009, 07:02:21 »
ST44-003 napisał:
Cytuj
A`propo tych skrzyń z aparaturą od tego tachosia, myślę że przydało by się ją zwymiarować i zrobić do symka :)
więc ponawiam mój cytat:
Cytuj
W takim razie dostarczę ci wymiary i fotki tych prędkościomierzy (jak tylko dorwę te loki).
Kilka lat temu zrobiono już teksturkę prędkościomierza do EP08-009 a oto dowód:
http://img256.imageshack.us/my.php?image=kab9yi.jpg

1656
Na warsztacie / Odp: Hasler bern - wymiary, zdjęcia, rysunki
« dnia: 01 Stycznia 2009, 21:37:41 »
Cytuj
Mogę jeszcze dodać takie info na temat tych haslerów: w 008, 009 i 010 są od siebie w ogólnej mierze różne (wyświetlacze, trochę inna obudowa). W kabinie też zamontowana jest skrzynka (a`la komputer) w którym zawarte są wszystkie dane z przebiegu i jazdy :)
Zgadza się, te prędkościomierze rejestrują dosłownie wszystko.
Wiem jeszcze, że są produkcji czeskiej i na pewno nie są ,,haslerami" :)

1657
Na warsztacie / Odp: Hasler bern - wymiary, zdjęcia, rysunki
« dnia: 01 Stycznia 2009, 15:45:15 »
W takim razie dostarczę ci wymiary i fotki tych prędkościomierzy (jak tylko dorwę te loki). Z tego co pamiętam różniły się kolorystyką tarcz. Ciekawostką jest to, że w chwili, kiedy wjedzie się wskazówką prędkościomierza w czerwony obszar (powyżej 140 km/h) uruchamia się hamulec samoczynny :)
kabina EP08-009 link:
http://galeria.kolejowa.net/displayimage.php?album=8&pos=29
kabina EP08-008 link:
http://www.d29-8.cal.pl/galeria/displayimage-12-8.html

1658
Na warsztacie / Odp: Hasler bern - wymiary, zdjęcia, rysunki
« dnia: 01 Stycznia 2009, 15:20:28 »
A masz w planach zrobienie tekstur czeskich prędkościomierzy stosowanych między innymi na EP08-008,009,010 ?

1659
Bieżące kolejowe / Odp: Zawód - maszynista
« dnia: 28 Grudnia 2008, 08:27:05 »
:) A w szczególności od nabytych umiejętności.
Niegdyś w lokomotywowni W-wa Olszynka Grochowska jeździli najlepsi maszyniści a ci, którzy sobie nie radzili byli przenoszeni do ruchu osobowego. To było związane z opóźnieniami pociągów, po prostu jak mechanik nie potrafił naprawić loka na szlaku i nie daj Boże został zatrudniony lok z innej szopy miało to istotne znaczenie na zmianę planu pracy danego mechanika na przyszły miesiąc. Nie znaczy to oczywiście, że wszyscy maszyniści na osobowych znaleźli się po ,,odpadku" z planu pociągów kwalifikowanych. Po prostu wszystko zależało od tego jakie pociągi obsługiwała dana lokomotywownia.
Polecam do poczytania historię maszynisty Włodzimierza Dołubizny, którego historia jest opisana pod linkiem:
http://www.maszynista.cal.pl/czytaj_pl.html

1660
Bieżące kolejowe / Odp: Technikum kolejowe dla dorosłych.
« dnia: 30 Listopada 2008, 18:10:40 »
EU07-483 trafił za nastawnik :)
Pamiętam warunki, jakie narzuciła Dyrekcja Trakcji w Krakowie, co do wymagań, aby na stanowisko pomocnika maszynisty kierować absolwentów TK po eksploatacji taboru kolejowego, nie ujmując absolwentów trakcji. Podpierano się tym, że tylko eksploatacja przygotowuje do pracy za nastawnikiem. To był IDIOTYZM niesamowity!
Całe szczęście została przecięta wstęga dziwnych uzależnień trakcyjnych od jednej osoby..

1661
Bocznica / Odp: Niedziała link.
« dnia: 30 Listopada 2008, 08:12:04 »
A tak w ogóle, to najlepiej poczekać do Świąt :) wyjdzie nowa paczka  z ulepszoną EP09.

Post, nie ma nic wspólnego z tematem. Jeżeli nie masz nic konkretnego do napisania - nic nie pisz.
Bocznica.

REWIZOR

1662
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukuję zdjęć wagonów osobowych
« dnia: 30 Listopada 2008, 07:47:09 »
Ja ci prześlę FLOYD całą serię, tylko napisz które elementy wagonów Cię interesują.

1663
Bieżące kolejowe / Odp: Technikum kolejowe dla dorosłych.
« dnia: 30 Listopada 2008, 07:44:40 »
Zacznijmy od tego, że technikum kolejowe było kiedyś...dzisiaj mamy szkółki, które kształtują kandydatów na polibudę na wydział transportu kolejowego.
Profilu typu trakcja elektryczna, eksploatacja taboru kolejowego niestety już nie znajdziesz a szkoda :(
Co do szkoły w Warszawie - moja znajoma ma syna który od tego roku kształci się na technika elektryka, ma niektórych ,,starych" kolejowych wykładowców, którzy potrafili wpoić podstawowe zasady kolejowe do młodych główek. Dowiedz się dokładnie, czy w Wawie jest tylko jeden kierunek, bo z tego co wiem to było ich sporo.

1664
Na warsztacie / Odp: Nowości 2008 by Sakorius - Profeta - Sigman - EU05
« dnia: 15 Listopada 2008, 18:54:42 »
Jak wychodziła z taśmy była jeszcze ładniejsza, bo miała część dachu od strony czoła pomalowanego na żółto. Tak wychodziły EP09 w fabrycznym malowaniu chyba aż do Nr EP09-016.
Dokładnie tak jak na tym linku:

http://picasaweb.google.pl/agentm18/OLSZYNKAGROCHOWSKA#5187363733015469842

1665
Tabor kolejowy / Odp: Siódemki PKP IC
« dnia: 23 Października 2008, 21:13:24 »
A Południowy kolego ze stolicą in Krakau? :)

1666
Bieżące kolejowe / Odp: EP05 wraca na szlak...
« dnia: 23 Października 2008, 07:06:53 »
Najważniejsza rama cała i można robić cuda :)
miło mi poczytać o bajce w temacie reanimacji EP05..Wystawili w tamtym tygodniu 01 i 18-kę pod okno dyspozytora i od razu robicie sobie nadzieję.. niestety te loki już są opitolone na złom a niebawem dołączy 16. Podejrzewam, że 23 też pójdzie na żyletki i tak po jakichś 20-tu latach ktoś się obudzi dlaczego nie odstawiono 1-sztuki do MK.Tak samo jak EP01.

1667
Bieżące kolejowe / Odp: EP05 wraca na szlak...
« dnia: 22 Października 2008, 18:28:32 »
Niestety życie 16-tki dobiega końca..stoi na Odolanach biedactwo i oczekuje gilotyny :(

1668
Tabor / Odp: EP40 - przejście do kabiny B
« dnia: 22 Października 2008, 14:03:07 »
Już ok! Skopiowałem korytarz.t3d z EP09 i odpala się pięknie.
Dzięki chłopaki!
A tak w ogóle, to coś toporne to EP40 :(
Zanim osiągnie 160 km/h to trza się porządnie napocić.

Zamykam.
Akvin

1669
Tabor / EP40 - przejście do kabiny B
« dnia: 21 Października 2008, 20:04:54 »
A ja mam dziwny problem z przejściem do kabiny B :( Kiedy włączam END wywala mnie z symka.

REWIZOR

Wydzielam.
Akvin

1670
Bocznica / Wydzielone z "Kabina su45-213"
« dnia: 21 Października 2008, 18:55:31 »
Po prostu kolega szczesny widzi tylko jeden kran Oerlikona FVEL ;P stosowany zaiste na EN57.Witamy na wysokich kołach!

"Nie odpowiadaj bez potrzeby w wątkach w których ostatnia odpowiedź pojawiła się ponad 2 miesiące temu."
Proszę zapoznać się z Regulaminem.
Akvin


1671
Tabor / Odp: Nastawnik jazdy
« dnia: 05 Października 2008, 22:15:45 »
Poprawiona fiza :) dzięki!
Popraw sobie tylko haslera w kabinie B (jest RT9). Teraz pozostaje jeszcze kwestia nastawnika w EP09
Pozdrawiam!




REWIZOR

1672
Tabor / Nastawnik jazdy
« dnia: 04 Października 2008, 00:50:17 »
Chciałbym zmienić nastawnik jazdy w kabinie EP08 ze starego na nowy (stosowany w nowych kabinach EU07). Czy mógłbym uzyskać informację w jaki sposób mogę to zrobić. Stare nastawniki między innymi w eu07, ep09 są niestety skromne i rzucają mną torsje podczas ich używania w trakcie jazdy. Za pomoc z góry dziękuję.




REWIZOR

1673
Bieżące kolejowe / Odp: Praca w PKP Intercity
« dnia: 03 Października 2008, 22:20:33 »
hmm..zacznijmy od tego co to za ważna figura ten pomocnik? Bo wg mnie facet pierdzi w fotel przez całą drogę i nie może się doczekać kiedy chwyci za nastawnik dla frajdy. Po prostu ucząc się na pomocnika jest się na szkoleniu (a więc jeszcze pomocnikiem się nie jest) Zda egzamin i dopiero można gadać o pieniądzach na stanowisku pomagiera. Do tej pory Kargule robiły to samo a prawda jest taka, że PKP Cargo miała zawsze w nosie loki pasażerskie.Po skończeniu trakcji kazali mi kiedyś pójść na przysłowiowy szczaw, bo nie mieli miejsca na młodą kadrę..Parę lat i widać po lokach co za porządna firma. Trzeba się cieszyć, że IC wzięło loki pod opiekę, skoro nie było kasy na ich naprawy.

1674
Publikacje / Odp: Przerobiona Kabina EU07
« dnia: 30 Września 2008, 15:31:48 »
A oto kabiny lokomotyw EU07-182 oraz EP08-006. Proszę zwrócić uwagę na obudowę nastawnika jazdy (EU07-szara, EP08- zielona). Ponadto dolna część obudowy nastawnika jest osłonięta filcem.

1675
Publikacje / Odp: Przerobiona Kabina EU07
« dnia: 27 Września 2008, 20:45:00 »
,,Uderz w stół a nożyce się odezwą". Ja tylko westchnąłem, że nie ma i w tych kabinach metalowych osłon okien czołowych i tyle.Reszta mi się bardzo podoba, jeżeli chodzi o kabinę i jestem podziwu dla autora.
Po niedzieli podrzucę kilka fotek kabiny (mam nadzieję, że trafię na jakąś ładną i wyczyszczoną kabinę siódemeczki, bo jak na razie to widzę kilka warstw zielonej farby niedbale rozbryzganej po pordzewiałym pulpicie...)

REWIZOR

1676
Publikacje / Odp: Przerobiona Kabina EU07
« dnia: 27 Września 2008, 06:54:55 »
No tak..sorki Bart.
Kabina została poprawiona i zainstalowane zostały metalowe osłony okien czołowych. Szkoda jedynie, że tylko niektórzy mogą sobie na niej pojeździć a szkoda (kolejna wersja kabiny mogłaby już mieć taki szczegół). No cóż-trzeba zakasać rękawy i samemu się za taką kabinę zabrać.

1677
Publikacje / Odp: Przerobiona Kabina EU07
« dnia: 26 Września 2008, 23:35:55 »
Masz rację MKaczy .. kabina w TRS jest podobna do Twojej :P ,ale nie ważne..
Wg mnie w kabinie brakuje jeszcze metalowych osłon okien czołowych wewnątrz kabiny (byłoby już całkiem jak w realu)
Do tej pory obszar koło ram okien był zawsze zielony :( ale i tak byłoby super gdyby siódemeczki miały w realu taki porządek jak w kabinach naszego Symka.
Dzisiaj odwiedziłem kilka siódemek na naprawie na Olszynce Grochowskiej i byłem zszokowany widokiem kabin..syf i malaria! EU07-241,warszawska 458.. i jeszcze jakaś łódzka w której brakowało szkiełek w kontrolkach a zamiast nich był wetknięty kolorowy papier :( DNO 

1678
Publikacje / Odp: Przerobiona Kabina EU07
« dnia: 25 Września 2008, 22:55:22 »
http://pl.youtube.com/watch?v=HaybsePvnTc&feature=related
a może by tak zastosować taką oto lampkę czuwaka?
Wiem, że to spapugowana od nas przez TRS kabina i nie wypada poruszać wątku związanego z TRS..ale podoba mi się miganie czuwaka.Podpowie mi ktoś jak regulować częstotliwość migania lampki czuwaka i SHP? za doradę z góry dziękuję.

1679
Publikacje / Odp: Przerobiona Kabina EU07
« dnia: 13 Sierpnia 2008, 09:41:28 »
No, nie bardzo są identyczne. EP08 konstrukcyjnie miała elektrycznie podgrzewane szyby. zresztą nie przełożę samego Haslera, bo fizyka nie jest ta sama.

1680
Publikacje / Odp: Przerobiona Kabina EU07
« dnia: 13 Sierpnia 2008, 08:49:29 »
Przepraszam, że poruszam temat w kabinie EU07, ale nie chcę zakładać nowego wątku.
Czy mamy w Maszynie czeski prędkościomierz stosowany na lokomotywach EP08 - 008, 009, 010?
Tak nawiasem pisząc..szkoda, że nikt nie przerabia kabin lokomotyw EP08.

Strony: 1 ... 54 55 [56] 57