Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: 1 ... 53 54 [55] 56 57
1621
Na warsztacie / Odp: Hasler bern
« dnia: 11 Września 2009, 18:02:02 »
W tym wątku od kilku miesięcy nikt nie pisał a ja nie chcę zakładać nowego, więc wybaczcie.
Po kilku próbach na GIMPIE stworzyłem Haslera do lokomotywy EP08.
Jak już wszystko będzie grało jak należy, to rzucę linka do jazdy pokazowej EP08-014.

1622
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« dnia: 09 Sierpnia 2009, 10:23:55 »
Znalazłem w wikipedii:
Cytuj
Różnice pomiędzy typami 303E i 4E [edytuj]

    * pudło samonośne z ostojnicą (przystosowane do montażu sprzęgu samoczynnego)
    * zmiana rozrządu (przez co jazda w trakcji ukrotnionej jest możliwa tylko w obrębie jednego typu: 4E lub 303E)
    * ryflowane blachy poszycia (pudło samonośne jako element konstrukcyjny)
    * masa: 83,4 t
    * długość: 16235 mm
Macie rację z tym łączeniem 2 typów :P
stosowanie 55 zamiast 23 eliminuje problemy związane z pantografami.

Skoro już jesteśmy przy temacie-jest to seria EP a więc co robi podłączona do EAOSów ?

1623
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« dnia: 09 Sierpnia 2009, 06:54:18 »
A moim zdaniem miałeś złe wpisy pojazdów w scenerii albo stosowanie innego exe niż z DieselPacka. Jeżeli nie grzebałeś w plikach chk to wszystko działa jak należy.
Tak się składa, że fizyka 4E i 303E nie stanowi problemu przy sterowaniu wielokrotnym, gdyż obydwie charakterystyki są przybliżone i nieraz zakładało się warkocze pomiędzy tymi dwoma typami.
Najpierw wypróbuj paczkę taką jaką wydał autor (z zaleceniami jakie exe stosować) a później pobaw się w matematykę :)
Ja osobiście zauważyłem, że przy sterowaniu wielokrotnym opada patyk z tyłu na drugim pojeździe i to uznaję za nieprawidłowość, ale rzuca się w oczy tylko na zewnątrz.


1624
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« dnia: 08 Sierpnia 2009, 22:27:28 »
Szanowny P.J.
Proponuję umieścić właściwe wpisy pojazdów w scenerii, tzn:
node -1 0 EP07-183 dynamic PKP\4E 4E-ep-zez-183.tga 4E-ep-zez 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EP07-211 dynamic PKP\4E 4E-ep-zez-211.tga 4E-ep-zez 0.0 connected 3 0 enddynamic
(przy pierwszym loku cyfrę 23 zamiast 3, natomiast przy drugim niech pozostanie 3).
Kilka minut temu jeździłem z EAOSami na ukrotnieniu i prowadziło się pociąg bez najmniejszych problemów, więc proszę nie baw się w Pitagorasa z tymi wzorami, tylko zmień wpisy na odpowiednie.
Natomiast, jeżeli twierdzisz że ET41:
Cytuj
To jest inny model pojazdu u nas w maszynie, więc nie warto porównywać go z tym modelem 4E.
to gratuluję znajomości taboru trakcyjnego..

Pozdrawiam WLKP!

1625
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« dnia: 08 Sierpnia 2009, 19:23:12 »
Cytuj
EU07 ma tylko 43 pozycje nastawnika.

Masz świętą rację youBy.
Mój studencki błąd..poprawiam MCPN z 48 na 43.

1626
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« dnia: 08 Sierpnia 2009, 13:47:49 »
Proponuję zamianę parametrów ustawień hamulca na następujące:

Cntrl. BrakeSystem=Pneumatic BCPN=6 BDelay1=15 BDelay2=4 BDelay3=35 BDelay4=25 ASB=Manual LocalBrake=PneumaticBrake DynamicBrake=Passive MCPN=43 SCPN=6 AutoRelay=No IniCDelay=0.5 SCDelay=0.1
-1 0.7    -1   60 Pneumatic
 0 0.5   -1   9  Pneumatic
 1 0.44 -1   9  Pneumatic (realniej należałoby wpisać 0.45 ale hamulec wolno działa)
 2 0.40 -1   9  Pneumatic
 3 0.36   -1   9  Pneumatic
 4 0.32   -1   9  Pneumatic
 5 0.28   -1   9  Pneumatic
 6 0   -1   35 Pneumatic

Kabina zdecydowanie lepiej podoba mi się od poprzedniej wersji, chociażby ze względu na okna oraz dźwięk pozycji nastawnika-real!

1627
Trasy / Odp: Drawinowo: pociąg towarowy.
« dnia: 28 Czerwca 2009, 07:26:49 »
Masz rację libertyn89. Zamieniłem exe na KURS90 i nic się nie zmieniło. Tak więc to nie wina exe, tylko eventów na trasie w okolicach Grabówka. Cóż - wgrywam Drawinowo jeszcze raz.
Pozdrawiam

1628
Trasy / Odp: Drawinowo: pociąg towarowy.
« dnia: 25 Czerwca 2009, 20:46:51 »
Dla mnie sprawa prosta: jeżeli przy wpisie chk 0,45 na I-szym stopniu hamowania:
 hamulce w pociągu słabo się uruchamiają, to niestety, ale dalsza jazda nie ma sensu..tak niestety jest w KURSIE 90 -dalsze obniżanie ciśnienia jest niewskazane, z uwagi na nie realne wskazania ciśnienia w przewodzie głównym i cylindrze hamulcowym. Diesel Pack jest pod tym względem lepszy.
Zaraz podmienię exe na KURS 90 i zobaczymy co się z tym ,,ruskiem" dzieje.

Pozostałem na Diesel Packu`u. Wywaliłem połowę składu towarowego,zamieniłem ,,ruska" na setkę ,,bolka i lolka" ET41 i działa jak marzenie. Niestety 3/4 sygnalizatorów przejazdowych wskazuje niezamknięcie rogatek, ale tego już nie dam rady naprawić.
Dzięki serdeczne za pomoc!
Pozdrawiam!

1629
Trasy / Odp: Drawinowo: pociąg towarowy.
« dnia: 25 Czerwca 2009, 11:46:06 »
Akurat ten towarniak ciągnie rusek ET42, ale możliwe że na innym loku ten pociąg wyruszy. Wydaje mi się jednak, że to jednak wina exe, bo na KURSie90 trasa działała bez problemów (gdyby nie wadliwe działanie hamulców w KURSIE jeździłbym nim do dzisiaj).
Dwa miesiące temu miałem problem z innym towarowym, który wyjeżdżał z Włodowic. We Włodowicach Zachodnich wykoleił się w połowie składu i tak ciągnął aż do Tunelu (gdzie niestety na niego najeżdżałem z bardzo dużą prędkością). Zmniejszyłem wówczas składzik o połowę brutta i było ok.

1630
Trasy / Drawinowo: pociąg towarowy.
« dnia: 25 Czerwca 2009, 06:00:24 »
Po zainstalowaniu Diesel Pack`a pojawia mi się problem na trasie Drawinowo, mianowicie pociąg towarowy nie rusza w ogóle z Drawinowa a po przyjeździe do stacji pociągiem IC z EP09 i wykonywaniu manewrów właśnie wyżej wspomniany stojący pociąg towarowy przeszkadza w ich wykonywaniu.
PS. towarowy ma podany semafor wyjazdowy.
Czy może to być winą Diesel Packa, czy wpisami w events?

1631
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadki kolejowe
« dnia: 15 Czerwca 2009, 21:58:21 »
:) nie gniewaj się iwan.
Po prostu argumenty z GM są mało przekonywujące. Ja też mogę sobie powiedzieć, że przyczyną wypadku kolejowego pod Ursusem był np. błąd dyżurnego ruchu. Mało faktów.

1632
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadki kolejowe
« dnia: 15 Czerwca 2009, 21:52:46 »
Jakoś nie przekonuje mnie gość z GM w sprawie wypadku w Krzewiu?

1633
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadki kolejowe
« dnia: 15 Czerwca 2009, 21:49:54 »
Co to jest WD?

1634
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadki kolejowe
« dnia: 15 Czerwca 2009, 21:37:58 »
Cytuj
Obowiązkiem pomocnika jest obserwacja sygnałów, oraz wzajemne informowanie się o nich z maszynistą. Zawsze większa szansa, że zauważyłby jakieś nieprawidłowości.
Co mówią przepisy wiemy, ale doskonale wiemy jakie są realia..Jak pomagier nie kimie to ma dużo do gadania w kabinie maszynisty (chyba, że rozmawiają o pupie Maryni). Z dwojga złego uważam, że opcja z jazdą w pojedynkę była w tym przypadku bezpieczniejsza, mając na względzie skutki wypadku.
Cytuj
O ile w ogole to bylo zle odczytane a nie blad semaforow.
W tym przypadku bład semaforów był całkowicie wykluczony. Linia E-20 na odcinku Warszawa - Kunowice jest wyposażona w rejestratory wskazań semaforów.
Cytuj
To jest jednak duza inwestycja, a lakomy kasek dla zlomiarzy. Wystarczy przeciez cos takiego jak PZB niemieckie, to nawet nie trzeba by nowych czesci, tylko by mozna wykorzystac obwody SHP.
Koleje Czeskie już dawno wdrożyły sygnalizację kabinową a u nas pomimo ilości wypadków nadal nie. Co do dużej inwestycji- najważniejsze jest bezpieczeństwo.

1635
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadki kolejowe
« dnia: 15 Czerwca 2009, 21:10:12 »
A może odpowiecie Panowie co by dała obecność pomocnika?
Wg mnie doszłoby do wykolejenia przy prędkości 160 km/h i skutki byłyby bardziej tragiczne. Po prostu maszynista źle odczytał wskazania semafora i tak doszło do wykolejenia. System zabezpieczenia jest do bani na PKP i tyle! Sygnalizacja kabinowa rozwiązałaby sytuację.

1636
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« dnia: 29 Maja 2009, 22:20:50 »
KAbina i modele świetne!
Poczułem się jak w prawdziwym ,,angliku".
Jest tylko kilka uwag, które zmienić to błachostka:
1. Przepalona lampka ,,jazdy na oporach";
2. Wszystkie lampki kontrolne ledwie żarzą;
3. SHP i czuwak ledwo widoczne.
4. hehe..troszkę dziwne, że podczas prowadzenia 14-tu wagonów można nastawnik ustawić po pierwszej pozycji w 1/4 obrotu ;) - to się w praktyce nie zdarza, bo od razu nadmiarowy wybije.

To tylko moje drobne uwagi. Model jest wspaniały! Jeszcze tylko maluśka przeróbka na EP08 i DRŻYJTA NARODY!!

1637
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« dnia: 17 Marca 2009, 23:47:54 »
Szkoda, że przez naszą zbetoniałą PLK-ę nie można tymi składami wjeżdżać do tunelu średnicowego. Widać jak skrajnię dla taboru UIC respektuje się przy wszelkich modernizacjach linii. Coś takiego to tylko na PKP...

1638
Bieżące Symulatorowe / Odp: Bałtyk- misja EU07
« dnia: 17 Marca 2009, 23:42:41 »
Nie sprawdzałem tego w obecnych instrukcjach, ale z tego co pamiętam jazda lokomotywy ,,z tyłu" była nie tak dawno surowo zabroniona. Zresztą przepisowo znajdę każdy argument do tego, aby lok z tyłu nie mógł jeździć z podniesionymi patykami.

1639
Bocznica / Odp: Kabina zwykłej siódemki
« dnia: 17 Marca 2009, 23:32:35 »
Czekamy więc kolego do soboty. Jeżeli uda się tak szybko zrobić kabinę do EU07 to będę pełen podziwu.
To, że mamy już kabinę EU07 w zbiorze Maszyny, nie znaczy, że inni mają absolutny zakaz wykonywania nowych modeli (tym bardziej, że do tej pory nie zauważyłem w ani jednym modelu aluminiowych osłon okien czołowych w kabinach ,,siódemek").
Proponuję tomikxxx-ie, abyś umieścił pierwsze zdjęcia z prac nad kabiną w sobotę i do tego czasu za dużo nie pisał o swoim zapale do zrobienia nowej kabiny. Było już na naszym forum duże grono tych, którzy naobiecywali i nic nie zrobili.
Ufam, że kabina wywoła upadek mojego dolnego uzębienia na podłogę nowej kabiny EU07 ;)

1640
Bieżące kolejowe / Odp: Przejechanie S1
« dnia: 15 Marca 2009, 21:14:45 »
Nie ma czegoś takiego jak wypadek bez następstw. Wg Ir-8 (R-3) jest to po prostu INCYDENT (w starej instrukcji R-3 było to wydarzenie).
Niezapominajmy, że maszynista ma zawsze prawo zażądać szczegółowej próby hamulca w sytuacji, kiedy pociąg nie zatrzymał się tam gdzie powinien ;) więc nie skazujcie biedaka od razu na kanał, albo utratę pracy. Instrukcje i przepisy są po to, ażeby z nich korzystać.

1641
Bocznica / Odp: Wydzielone z lini61...
« dnia: 23 Lutego 2009, 07:12:51 »
A czy na stacji Julianka jest przewidywany pomnik ku czci ofiar katastrofy kolejowej, która miała miejsce 2.11.1976r ? Z tego co pamiętam znajduje się tuż obok linii kolejowej.

1642
Bocznica / Wydzielone z "Nowe składy Kolei Mazowieckich"
« dnia: 19 Lutego 2009, 21:19:16 »
Mannerheim czy przypadkiem nie napisałeś na forum MSTS-a, że nasza Maszyna nie dorównuje ZUSI?

link:
http://www.msts.fora.pl/inne-symulatory-kolejowe,24/maszyna,225.html

Jeśli dyskutujesz w już rozpoczętym wątku, trzymaj się jego tematu.
Akvin

1643
Bieżące kolejowe / Odp: Russian extreme
« dnia: 19 Lutego 2009, 17:06:00 »

To też niezłe ; )

1644
Bocznica / Odp: Wykolejenie EP09 w Pszczynie
« dnia: 17 Lutego 2009, 09:28:36 »
Po pierwsze: na ty to tramwaj staje.
Po drugie: przeczytaj dokładniej co napisałem, zwłaszcza słowo ,,radzę".
Po trzecie: Arystokrata? Wprowadzasz walkę klas? ;)

1645
Bocznica / Wydzielone z "Wykolejenie EP09 w Pszczynie"
« dnia: 17 Lutego 2009, 05:17:57 »
Cytuj
Jak doniósł tata (xDD) dnia 15 lutego br. w stacji Pszczyna podczas postoju EP09-026(?) z ex.Sobieski lokomotywie spadła oś!
Radzę umieścić temat na bocznicy, zanim przeczyta go Przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych..okoliczności powstania incydentu bada niezależna komisja a takie ,,dziwne" donosy dotyczące przyczyny zdarzenia nie przystoją zawodowi kolejarza i miłośnikowi kolei.

Wydzielam.
Akvin

1646
Bieżące kolejowe / Odp: Instrukcja Ir1 do pobrania.
« dnia: 08 Lutego 2009, 08:29:39 »
Nieprawda!
Powyższa instrukcja jest nieaktualna!
Najnowsza jest z 2008r mam ją w postaci książkowej, ale jeszcze nie widziałem jej w wersji elektronicznej.

1647
Trasy / Odp: Zderzenie z EN57 na trasie Linia546
« dnia: 25 Stycznia 2009, 18:35:09 »
A ja nie polecam exe KURS90 do linii546. Gdy dojechałem do Krosowa z misją EU07, to po przejechaniu ,,kibla" stałem cały czas pod S1 (nawet zwrotnica się nie przełożyła).
Zainstalowałem exe DieselPack i wszystko jeździ jak należy.
Co ciekawe zarówno w exe KURS90 jak i DieselPack wjazdowy do Krosowa po przejechaniu EN57 cały czas świeci się pomarańczowym ciągłym. Nawet jak wyjedzie się z Krosowa na szlak EU07 to nadal uparcie świeci się pomarańczowe. Muszę chyba powiadomić jakiegoś Kontrolera ds. automatyki ;)

1648
Publikacje / Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
« dnia: 24 Stycznia 2009, 17:53:24 »
Dokładnie właśnie o to mi chodzi. Ogólnie mówi się o tym jako o ,,teście działania czuwaka" a ja raczej uważam, że to zabezpieczenie, aby maszynista nie położył cegły na przycisk.

1649
Publikacje / Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
« dnia: 24 Stycznia 2009, 17:44:25 »
A ciekaw jestem, czy w naszym Symku możliwe jest uaktywnienie czuwaka po dowolnym naciśnięciu spacji (byłoby very, very realnie).

1650
Bieżące kolejowe / Odp: Standard pociągów
« dnia: 24 Stycznia 2009, 07:46:18 »
Skoro już tak chcesz zrobić turnee po RP, to proponuję następujący przejazd:
Wyjazd z Katowic 30.01.2009r o godz. 7:34 pociągiem 38103, przyjazd do Poznania Głównego o13:12.
Z Poznania Głównego o 13:38 masz TLK 2810 do Szczecina Głównego, przyjazd o 16:10.
Ze Szczecina Głównego o 17:09 wsiadasz w 85104 do Gdyni Głównej (przyjazd21:40).
Z Gdyni Głównej o 23:25 jedziesz 83202 do Warszawy Wschodniej (przyjazd 31.01.2009r o 04:56).
Z Warszawy Wschodniej o 06:42 jedziesz 12201 do Lublina (przyjazd 09:10).
Z Lublina o 10:45 pośpiechem 26100 do Kielc (przyjazd 13:51).
Wreszcie z Kielc o 14:46 jedziesz ,,kiblem" 2435 do Katowic (przyjazd 18:17).
Jak Ci się uda przejechać całą trasę, to podziel się z nami wrażeniami z podróży.
:)
Pozdrawiam!

Strony: 1 ... 53 54 [55] 56 57