Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 57
1471
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 20:35:39 »
Sorki. Faktycznie tu chodzi o Antoninów a nie Rembertów :) dzięki za uwagę Mannerheim.
Ale sytuacja będzie podobna. Pierwszy samoczynny za Antoninowem na "Stój", więc semafor w Antoninowie "pomarańczowy" a ostatni samoczynny na S3.
A tak poza nawiasem, czy trasa do Lublina w MSTS jest już skończona? Tam przecież jedziemy przez podg. Antoninów :) Szacunek dla autora.

1472
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 20:27:42 »
Cytuj
No to teraz Was zagnę
Hej stary zaginaczu ;) A może wyjazd będzie na "Stój" i wtedy świeci się na wjazdowym pomarańczowe.
Ale tak samo jak w powyższym przypadku: wcześniejszy semafor ograniczał już prędkość przejazdu przy tym semaforze.

1473
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 20:17:43 »
Bo to jest kolej właśnie. Piękna, wspaniała i nie do końca zrozumiała :D

1474
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 20:08:53 »
A definicja zielonego migającego?Pojmuję, że chodzi o sytuację, kiedy nie mamy podanego semafora wjazdowego i wjazdowy wyświetla "Stój", ostatni samoczynny "pomarańczowe", (który informuje, że wjazd jest na 40 lub 60) a przedostatni wtedy miga na zielono. To akurat jest jasne, ale definicja S3 jest taka, jak wcześniej zacytowałem wg Rozporządzenia. Dochodzi do wypadku kolejowego i Prokuratora będzie interesowało jedno: czy maszynista prowadził pociąg zgodnie z przepisami.

Cytuj
Wazny jest tutaj podpunkt b). Ale mozliwe, ze ja go zle interpretuje.
Nie powiedziałbym od razu, że go źle interpretujesz, bo przy takiej sytuacji dużo kolejarzy ma swoje zdanie. Ja uważam, że jeżeli mamy definicję S3, to powinniśmy ją stosować. Dajmy na to nie ograniczyliśmy prędkości do 100km/h i doszło do przejechania semafora wjazdowego wskazującego "Stój"..I kuku.

1475
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 19:55:04 »
Hmm.. A na czym to rozgraniczenie polega w przypadku odczytywania sygnałów?

1476
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 19:40:20 »
Cytuj
Semafor wjazdowy jest semaforem półsamoczynnym, czyli chyba niekoniecznie 100 km/h. Np.: Po minięciu "snajpera" masz S5, (który nie mówi o prędkości) i z jaką prędkością jedziesz? Snajper miga, bo nie masz wyjazdu. Czy taka sytuacja jest możliwa?

Póki co obowiązuje nas Rozporządzenie MI o prowadzeniu ruchu kolejowego, na podstawie którego powinien być przejazd z prędkością do 100km/h. :)
Cytuj
S3 Jazda z najwyższą dozwoloną szybkością nie większą niż 160 km/h, a przy następnym semaforze z szybkością 100 km/h.

1477
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadki kolejowe
« dnia: 06 Lutego 2011, 21:09:58 »
A taki jak każdy wypadek kolejowy :) nie ma winnych!
Dyżurni ruchu nadal nie ostrzegają mechów o jeździe na bok. Za to mamy wyremontowaną stację Krzewie, po której znów jeździmy 160 km/h.

1478
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 06 Lutego 2011, 10:30:19 »
To był wypadek na stacji Strażów we wrześniu 1979r. Do kasacji krakowska EU07-168, która miała już nieprzyjemność brać udział w wypadku kolejowym pod Julianką w 1976r.
W Strażowie zawinili elektromonterzy, którzy odwrotnie połączyli przewody semafora. Pociąg międzynarodowy nie miał podanej drogi przebiegu, ze względu na wagon pociągu towarowego, który nie zdążył zjechać na bok. Maszynista zamiast światła czerwonego zobaczył zielone.

1479
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 05 Lutego 2011, 09:42:35 »
Cytuj
To nie możliwe. Automatyka prędzej się sfajczy, jeśli miałaby podać zły sygnał. Choć zawsze jest opcja, że ktoś ręcznie w przekaźnikowni zrobi odpowiednie zwarcie i nieszczęście gotowe. Jednak zabezpieczeniowcy muszą odpisać w książce usterek swoją wizytę tam i jej powód, oraz zaplombować drzwi/klucz plombownicą ze swoim numerem.
Absolutnie się z tym stwierdzeniem nie zgadzam! Maszynistę obowiązuje zasada: nie ufaj na 100% nikomu.
A oto przykład z jakim się kilka świetlnych lat temu sam spotkałem, gdy siedziałem "po lewej".
Ostatni samoczynny migał na zielono, czyli wjazd w stację na 100. Stacja jest na łuku, lecz celowo nie podaję jej nazwy. Z daleka wjazdowy wyglądał bardzo fajnie, bo widzieliśmy górne zielone. W odległości ok. 200 m od wjazdowego zauważyłem, że nie widzę dolnego pomarańczowego, tylko górne zielone i zielony pasek. Mechanik natychmiast dał w nagłe i zażądał rozkazu, bez żadnego ale. Zatrzymaliśmy się już za semaforem, ale przejeżdżając obok semafora zauważyłem, że dolne pomarańczowe się świeci, a raczej leciutko żarzy a więc wg schematów srk obwód był zamknięty. Problem polega jednak na tym, że należytego sygnału nie widać. Wystarczy, że styki zaśniedzieją lub się opalą, obwód żarówki się zamyka ale sygnału nie widać. Aż strach pomyśleć, co by się stało, gdyby taka sytuacja miała miejsce w sytuacji wjazdu na 40-kę.
Co do tematu sygnałów zastępczych, to wystarczy się przejechać na linii Warszawa - Lublin. Tutaj można spotkać sygnały zastępcze wg swojej własnej instrukcji o sygnalizacji. Nie migają tylko świecą na stałe..

1480
Bieżące kolejowe / Odp: Kabiny EP08.
« dnia: 31 Stycznia 2011, 20:46:48 »
I właśnie w tym temacie się wypowiedziałem. Na "śwince" takiego cudeńka nie ma a przynajmniej ja nie widziałem.

I nie ma (patrz załącznik).

1481
Bieżące kolejowe / Odp: Kabiny EP08.
« dnia: 31 Stycznia 2011, 18:57:41 »
Sterowanie patyków z maszynowni na EP08 o konstrukcji z lat 70-tych?? Jaja sobie z Symka robicie? W maszynowni, to możemy sobie co najwyżej tlenem podmuchać, aby patyk miał siłę się podnieść, przestawiamy zawór zasilania pantografów a podnosimy je heblami z pulpitu.
Skąd Ci się kolego wzięły jakieś zawory?
Cytuj
Co ty gadasz. Zobacz na zdjęcie EU40, jakoś nie widzę grzybka do opuszczania. Chyba, że się mylę :]
Jak widać na załączonym obrazku-takiego grzybka do opuszczania nie ma. To nie EP09 ;)

1482
Bieżące kolejowe / Odp: Para z wózków BDHPUMN
« dnia: 29 Stycznia 2011, 18:33:02 »
Cytuj
Gdy jechałem pociągiem z Katowic do Warszawy Zachodniej za Częstochową z (chyba) wózków zaczęła lecieć para. Pociąg zaczął hamować, konduktor wyszedł i coś odkręcił. Jak to się stało i co to było?
Zapewne jest różnica pomiędzy zapachem pary(pachnie) a spalenizny (śmierdzi) :)

http://www.youtube.com/watch?v=rcjqsGXtaLc
Zapewne była identyczna sytuacja jak na filmie, czyli luzowanie odluźniaczem urządzeń hamulcowych.
Najczęściej jest ono konieczne z uwagi na przeładowanie ciśnienia sterującego w zaworze rozrządczym hamulca ponad wartość wymaganą 0,5 MPa, czyli jak wyżej wspomniano na skutek przeładowania hamulca falą uderzeniową, ale nie zawsze. Często bywa, że samoczynny nastawiacz skoku tłoka cylindra hamulcowego po prostu się zacina a wtedy odluźniacz raczej nie pomoże. W takim przypadku zahamowany jest tylko jeden wózek. Jest to typowa mechaniczna usterka hamulca.
Jeżeli mamy wagon zahamowany na skutek usterki pneumatycznej, wyłączamy hamulec wagonu zaworem odcinającym a następnie pociągamy za pręt odluźniacza. Jeżeli odluźniacz nie zadziała, najlepiej jest popukać w niego od dołu w taki sposób, aby otworzył się w nim zaworek i wypuścił powietrze sterujące. Jeżeli i to nie pomoże, można zastosować jeszcze inne metody:
1. Wcisnąć kilkukrotnie przycisk do sprawdzenia Rapidu. Ciśnienie powinno ujść do atmosfery innym otworem ;).
2. W ostateczności uciąć wężyki przeciwpoślizgowe, które mają za zadanie lekko upuszczać ciśnienie z cylindra hamulcowego podczas poślizgu. Ucięcie przewodu spowoduje przede wszystkim ucieczkę powietrza ze zbiornika pomocniczego, więc załączenie do działania zaworu odcinającego hamulca już nie wchodzi w rachubę.
Po dokonaniu luzowania powinno się wg przepisów wykonać szczegółową próbę hamulca zespolonego..I to ma wady i zalety. Szczegółowa, to przede wszystkim za dużo, jak na taką sytuację, natomiast uproszczona byłaby w takich sytuacjach próbą hamulca robioną bez sensu. Uważam, że wystarczyłoby dokonać jedynie sprawdzenia zahamowania i odhamowania wszystkich wagonów w składzie pociągu i jechać dalej.
A swoją drogą, zachowanie drużyny konduktorskiej i pasażerów na powyższym filmie jest naprawdę ciekawe. Tutaj Kierpoć chodzi sobie, skacze, ogląda; Konik schodzi sobie z loka w celu odcedzenia kartofelków w pobliskich krzakach; Pasażerowie wybierają podróż z napędem sił w nogach..Bardzo dobry przykład funkcjonowania polskiej kolei od strony kamery.

1483
Inne niekolejowe / Odp: Nastawnik na allegro
« dnia: 27 Stycznia 2011, 20:33:40 »
Albo od Tamary. Skąd ma ten nastawnik? :) Tym chata bogata, co ukradnie tata..

1484
Bieżące kolejowe / Odp: Praca rewidenta w USA, Rosji
« dnia: 20 Stycznia 2011, 16:14:02 »
U naszych zachodnich sąsiadów (DB) uproszczoną próbę hamulca wykonuje się tylko na ostatnim wagonie. Ciekawostką jest to, że działanie hamulca sprawdza się w ruchu, po przejechaniu jakichś 5 m do przodu z obserwacją hamowania ostatniego wagonu. Niezłe i praktyczne.

1485
Cytuj
w każdej plotce jest trochę prawdy.
Daj Bóg :)

1486
Niniejszym informuję zainteresowanych, że film Bombardiera http://www.youtube.com/watch?v=U03r6yGXip4 zajął pierwsze miejsce w konkursie na film promujący MaSzynę. Proszę o zamknięcie tematu.

1487
Bieżące kolejowe / Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« dnia: 09 Stycznia 2011, 10:55:36 »
Cytuj
I to jest sedno sprawy. Mamy XXI wiek. Czy nikt nie pomyslal aby utworzyc komputerowa baze wagonow?
Wagony już od dawna posiadają taką bazę i to co najmniej 15-tu. O EWP kolega słyszał?


Jak pisałem we wcześniejszych wątkach to nie kolejarze są temu wszystkiemu winni, bo z pustego i Salomon nie naleje. :(

1488
Bieżące kolejowe / Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« dnia: 08 Stycznia 2011, 19:22:48 »
Co tu więcej pisać: pociąg jest międzynarodowy. Czy są wagony innego zarządu kolejowego czy też nie, odpowiada za niego kolej przyjmująca, czyli w tym przypadku przewoźnik IC.

1489
Bocznica / Odp: Zaginione wagony Intercity
« dnia: 07 Stycznia 2011, 16:58:02 »
Cytuj
Szkoda że w tym temacie zaślepienie fanbojów IC psuje merytorycznie temat :/ Za chwilę co niektórzy zaczną pisać że tyle odstawionych wagonów to norma i zawsze tak było i w ogóle jest ok. Aaa jeszcze ta teoria spiskowa na temat konta na YT, kolega libertyn89 powinien zostać scenarzystą dramatów :D
Hehe..dobre! Dajmy zatem medal autorowi filmu. Minie może miesiąc i dla przykładu ponagrywa prywatnych przewoźników jak załadowują do wagonów towar ponad ładowność, maszynistów którzy wbrew ustawie palą papierosy w lokomotywach, konduktor w upalny dzień ściągnął czapkę z głowy itp.
Ja już więcej nie piszę w tym wątku, bo również spółkowym fanatykiem nie jestem, tylko wyniknęło to z mojej reakcji na tanią sensację :)

1490
Bocznica / Odp: Zaginione wagony Intercity
« dnia: 07 Stycznia 2011, 15:07:41 »
Rzeczywistość Szanowny Kolego jest taka, jak ustaliło towarzystwo na Wiejskiej, więc może tak trzeba cofnąć się w czasie i sprawdzić gdzie trafia kasa na kolejnictwo. Mydli się wokoło oczy o zastrzyku dla kolejnictwa, tylko gdzie on trafia? W większości na modernizacje linii a przewoźnicy muszą sobie jakoś radzić. Nagranie tego filmu przypomina mi raczej kopanie leżącego.

No fakt, że po obejrzeniu tego filmu może poruszą się niektórym sumienia :)

1491
Bocznica / Odp: Zaginione wagony Intercity
« dnia: 07 Stycznia 2011, 09:05:22 »
Cytuj
Kolega  EU40 to widzę zawzięcie broni "spółczyny" PKP Intercity (:, zupełne podejście "lajtowe" jak całej prezesury PKP IC i pani rzecznik;]].
Tylko filmik jak to określiłeś "kretyna" tutaj nawet moim zdaniem podchodzi to pod obraze jego osoby (ale mi to lata w tym momencie pod co to podchodzi tylko stwierdziłem),

Ja zawzięcie bronię ogólnie kolejnictwa (zarówno IC, IR, Cargo) patrząc na takie pseudo-reportaże, bo wchodzenie na teren kolejowy i nagrywanie, bez zgody gospodarza jest wyjątkowo nieetyczne, więc śmiem twierdzić,  że tak jak wcześniej napisałem jest w istocie. Czemu w tak trudnych dla kolei czasach nie nagrał tego, co jest na niej piękne?

Hehe..nie podoba się koledze pani rzecznik? ;)

1492
Bocznica / Odp: Zaginione wagony Intercity
« dnia: 06 Stycznia 2011, 18:40:24 »
Żeby to zrozumieć musisz obserwować tą grupę odstawczą przez kilka lat. Latem się kurczy, zimą rośnie z wiadomych przyczyn :)
Cytuj
Jakoś nie pomyślałem o tym, aby sprawdzić, kiedy wagony miały ostatnie rewizje - na filmie było pokazane, że nawet od 2007 roku wagony się nie ruszyły.
Musisz się jeszcze sporo nauczyć. Na filmie rok 2007 oznacza rok wykonania rewizji albo modernizacji. :)
Jeżeli już terminy się pokończyły na niektórych, to w 2010.

1493
Bocznica / Odp: Zaginione wagony Intercity
« dnia: 06 Stycznia 2011, 17:52:31 »
Całkiem możliwe.
"To kolejny wagon BWE - nówka sztuka, nie śmigana"..
Zupełna kompromitacja. 154A z 1998r. pomalowany w barwy BWE od 2001r. Normalnie więcej takich tzw. "miłośników kolei".

1494
Bocznica / Odp: Zaginione wagony Intercity
« dnia: 06 Stycznia 2011, 17:33:05 »
Jakiś "kret" nagrał obrazek, który na Grochowie można oglądać od lat, nawet w czasach świetności firmy. Ktoś chciał zaimponować a teraz wszyscy się podniecają. Wagon wylatuje swoje, jest odstawiany na bok i czeka na termin wejścia. Dochodzą do tego naprawy awaryjne (zwłaszcza zimą) oraz oczekiwanie na usunięcie usterki w ramach reklamacji. Jedyne do czego mam zastrzeżenie, dotyczy dopuszczenia do nagrania filmu przez pracowników firmy ochraniającej teren wagonowni. W dzisiejszych czasach przy zastosowaniu kamer ochrony..

1495
Cytuj
Odnośnie EU44 masz racje natomiast na łukach i tak max bodajże by 160 poleciał - tam aby wyciągnąć max potrzeba skład zespolony (sprawę wychylnego pudła zostawmy)
No, teraz to już w pełni dałeś. :)
EU44 może po polskich torach jeździć 160km/h tylko dlatego, że UTK zabroniło jazd z większą prędkością po polskich torach wszystkimi pojazdami przewoźników. Z większymi prędkościami można jeździć tylko w jazdach specjalnych (oczywiście za pozwoleniem UTK, które dobiera "anioła stróża", który ma brać udział w jeździe).
Z Twojego postu wynika, że byle skład zespolony może jeździć na tej linii, bo jest składem zespolonym, natomiast EU44 nie, bo jest lokomotywą.
Oczywiście mamy dzisiaj Wigilię i odbierz to proszę w formie żartobliwej.

1496
Cytuj
I teraz MI ogłasza przetarg na obsługę E65 i co, w warunkach jest zawarte "prowadzanie pociągów z prędkością 200km/h" to Polscy przewoźnicy nie spełniają warunków przetargu i lipa a DB owszem.

Tak obserwuję Twoje posty i zastanawiam się, czy nie siedziałeś razem w ławce z Panem Engelhardtem..Nie słyszałeś o tym, że Przedsiębiorstwo PKP od 1996r. dysponuje taborem dostosowanym do prędkości 200km/h (wagony Z1A, Z1B, 145Ac,152A,152Aa,154A,154Aa,508A,158A, 159A)? Czy nigdy nie słyszałeś o lokomotywach EU44?
Wracając do wątku:
To że dzisiaj r..ło się polskie kolejnictwo nie świadczy że zrobili to sami kolejarze. Przesądziły o tym w 100% zmiany polityczne, rozpoczęte przez PIS pozbywaniem się fachowców na których opierały się Spółki a skończywszy na obecnej frakcji rządzącej, która może się poszczycić między innymi tym, że zmusiła w extra szybkim czasie IC do wchłonięcia OPM oraz zaplecz trakcyjnych PKP CARGO. Od 2008r. Intercity stało się kolosem na glinianych nogach, zżeranym przez politykę, związki zawodowe, wazeliniarzy i z księżyca wziętych eksperymentatorów.

1497

1498
Zabrali premię czy nie zabrali, ale słowa na mównicy sejmowej padły :)
http://www.youtube.com/watch?v=zf4lv9MIzuk

1499
Zawieruchę wywołał tylko i wyłącznie sam rozkład jazdy pociągów pasażerskich, który nie jest skoordynowany z realną rzeczywistością. Przewozami towarowymi akurat nikt się tutaj nie przejął. Lud znalazł ofiarę, lud chce krwi, lud został pocieszony kozłem ofiarnym. No cóż, ja to skomentuję w inny sposób: jak źrebak garnki pobił, to kobyłę w d..ę bito.

1500
Przypominam, że w dniu dzisiejszym upływa termin konkursu (godz 24:00) na najlepszy film promujący Maszynę.

Strony: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 57