Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 57
1441
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 19 Maja 2011, 19:25:11 »
I Zakład Centralny na Grochowie.

1442
Witam.
Jutro prześlę Ci całą w komplecie, no chyba, że załatwisz mi teraz lepsze łącze :D
Cóż to za wydanie, bo w mojej wersji jest 285 stron i to wg spisu treści?
Kojarzę też tą knigę z pracy. Osobiście uważam, że są lepsi fachmani od Teobalda N.

1444
Niestety na skutek uderzenia pudło 392 wyrwało się z wózków i zaczęło szarżować po pierwszym wagonie..Jeżeli są tylko 2 ofiary śmiertelne, to naprawdę cud.
Nic dodać, nic ująć. Powtórka Poledna.
Wieczny odpoczynek ofiarom tej tragedii + +

1445
Bocznica / Wydzielone z: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 17 Kwietnia 2011, 20:14:49 »
Aaa! To jest ta wersja szyby która będzie odbijała kamienie z powrotem w stronę rzucającego łobuza :)
To jest dopiero modernizacja!

To powinno być w ROTFL. Bocznica.
Krzysiek626

1446
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 09 Kwietnia 2011, 19:09:28 »
Ósemka ma inne łożyska niż EU07, ale nie chodzi tu o maźnicze, tylko o łożyska toczne w wale drążonym (EU07 ma ślizgowe).
Myslę, że maszynistom może nie przypaść do gustu układ drzwi wejściowych do loka. Wchodzenie przez drugą kabinę, albo zejście z peronu i ganianka od międzytorza..Widocznie coś tam musieli za urządzonko wstawić.

1447
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 09 Kwietnia 2011, 18:56:18 »
No z ta prędkością to zobaczymy, bo plany są na 160km/h. Układ biegowy miał zostać nie tknięty.
Czytając Wasze komentarze dotyczące przeróbki EU07-495 zastanawiam się czemu wpadacie w panikę. Mi tam się bardzo podoba nowy wygląd:
1. Nareszcie 2 szyby czołowe. To środkowe okno było naprawdę potrzebne jak żabie telewizor.
2. Patyki połówkowe i to o bardzo dobrych parametrach, nie wspominając o wyglądzie.
3. Projektory czołowe w formie halogenu o idealnym wyglądzie.
4. Wyświetlacz na czole pojazdu kolejowego z napędem, zgodnie z Rozporządzeniem MI w sprawie oznakowań pojazdów kolejowych.
5. Barwy IC, w których angliki wyglądają ładnie. Chyba nie myślicie, że IC będzie kazało malować sobie loki na peerelowską zieleń?
6. Nareszcie zniknęły żaluzje z dachu.. kto jeździ, to wie że tylko same problemy były z nimi.
Jedno co mnie zastanawia to wygląd ostojnicy. Popatrzcie na ten namalowany na niej biały pas. Wygląda to trochę dziwnie na tej fotce, tak jakby kabina została położona na ostojnicę.

1448
Przejdź na pw, to pogadamy. ok?

1449
Dlatego pytam jakie ma wykształcenie osoba, x". Jeżeli nie spełnia zapisów Rozporządzenia to po co wysyłać go na szkolenie?
Wejdź na Rozporządzenie MI z dn. 16 sierpnia 2004r. w sprawie stanowisk bezpośrednio związanych z ruchem i na str. 14875/6 masz napisane wszystko co robić aby zostać pomocnikiem maszynisty.

1450
Napisz jakie masz wykształcenie i od tego zacznijmy. Wymagana specjalność mechaniczna lub elektryczna. Oficjalnie pomocnik maszynisty nie jest już stanowiskiem związanym z bezpieczeństwem ruchu (głupota, ale z interpretacji prawa tak wynika), więc na dobrą sprawę nie ma formalnych wymagań na to stanowisko.

1451
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w instrukcjach Ir-1, Ie-1 od 08.04.2011
« dnia: 03 Kwietnia 2011, 15:21:14 »
Nie tak do końca.
Do tej pory procent wymaganej masy hamującej był dla pociągu a nie na linie kolejowe. Maszynista tego nie widzi, ale jest to problem dla rewidentów taboru oraz rzecz jasna dla kierowników pociągów, którzy sporządzają dokumentacje pociągową. No i oczywiście dochodzą tu jeszcze niektórzy dyżurni ruchu, którzy panicznie boją się wypisywać rozkazy na takie przypadki, które w ostatnim rozkładzie często występują.
Problem na pewno wystąpi gdy w pociągu jest mało wagonów i nie ma, czym hamować".

1452
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w instrukcjach Ir-1, Ie-1 od 08.04.2011
« dnia: 03 Kwietnia 2011, 13:00:38 »
Cytuj
"3. Procent wymaganej masy hamującej (Pw) pociągu, który w rozkładzie jazdy pociągów jest podany dla określonej linii kolejowej, ustala się w zależności od:

1) drogi hamowania na odcinkach, po których kursuje ten pociąg;

2) sposobu hamowania pociągu:

a) I - hamulcami zespolonymi szybko działającymi (P, R, R + Mg),

b) II - hamulcami zespolonymi wolno działającymi (G);

3) prędkości jazdy pociągu;

4) pochyleń miarodajnych na drodze jazdy pociągu.
Na podstawie tego zapisu wymagany procent hamowania powinien być przypisany do linii a nie jak dotychczas do obostrzonego warunku gdzieś tam na trasie pociągu. I dobrze!
Przykład absurdu: pociąg jedzie przypuśćmy z Gdyni do Przemyśla i procent jest przypisany jeden na całą trasę z uwzględnieniem prędkości 160 km/h, która to jest na jednym z odcinków na CMK. Biedna "siódemka" ma masę hamującą "do tyłu" w stosunku do ciężaru własnego, tak więc przed rozpoczęciem biegu w Gdyni może powodować brak masy hamującej w pociągu, wyjazd powinien więc odbyć się na rozkaz ograniczenia prędkości. Pociąg dojedzie do Warszawy, wymiana na EP09 i nagle masy hamującej wystarcza, a więc rozkaz jest już niepotrzebny. Pociąg dojeżdża do Krakowa. Wymiana lokomotyw z EP09 na EU07 i .. znowu wychodzi mała masa hamująca!
Na podstawie tak ułożonego Rozporządzenia inny procent powinien być dla takiego pociągu na linii Gdańsk-Warszawa a inny na linii Warszawa-Kraków.

1453
Screeny / Odp: Moja wersja kabiny EN57
« dnia: 02 Kwietnia 2011, 21:54:49 »
Cytuj
@szogun To podświetlenie, wygląda jakby żarówka świeciła nad stanowiskiem maszynisty, a nie podświetlenie manometrów.

Dobrze jest! Nie zmieniać!

1454
Bieżące kolejowe / Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
« dnia: 31 Marca 2011, 20:56:39 »
Wszystko jest określone w Dokumentacji Systemu Utrzymania danego pojazdu. Przewoźnik określa czynności i zakres prac, UTK dokonuje weryfikacji i zatwierdzenia.
Możliwe jest wystąpienie sytuacji, kiedy mamy ten sam typ pojazdu a różnice w warunkach dokonywania poziomów utrzymania, co wcale nie jest czymś negatywnym. Najważniejsza jest gwarancja, że poziomy są dokonywane starannie.

1455
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 20 Marca 2011, 11:05:24 »
Alexandra Stan :)
Kolejna gwiazdka z Rumunii

http://www.youtube.com/watch?v=lAhHNCfA7NI


1456
Wczoraj, na terenie Olszynki Grochowskiej odbyła się wspaniała inscenizacja bitwy grochowskiej, która rozegrała się w dniach 25-26.02.1831 r. na terenie dzisiejszej lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska.
Wspaniałe widowisko poświęcone pamięci bohaterom największej bitwy powstania listopadowego.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,9171233,Krwawa_bitwa_pod_Olszynka__Rosjanie_zatrzymani__zdjecia_.html

1457
Bocznica / Odp: "Na EURO 2012 pociągi... pożyczymy"
« dnia: 26 Lutego 2011, 17:49:16 »
Tak, do Ciebie :)
Wystarczy powoli i dokładnie przeczytać powyższe, aby to zrozumieć.
Czy zgodnie z regulaminem tekst umieściłeś, nie mi o tym sądzić. Tylko czytając Twój post nie wiadomo, co jest zacytowane, a co jest osobistymi przemyśleniami.
Ja się ustosunkowałem do fragmentu tekstu, na podstawie którego PRL-owskim zwyczajem złą sytuacje na kolei zwalasz na prezesów i dyrektorów a zwykłych szarych pracowników oczyszczasz z tej odpowiedzialności.
A może tak warto pomyśleć też o odpowiedzialności Ministerstwa Infrastruktury?
Po Twoim poście widzę, że dopiero zaczynasz, więc polecam przeczytać ten wątek:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17782.msg197536.html#msg197536
Nie do końca więc mącą tylko kolejarze..

1458
Bocznica / Wydzielone z: "Na EURO 2012 pociągi... pożyczymy"
« dnia: 26 Lutego 2011, 08:43:33 »
Cytuj
Takie są niestety efekty gdy na kolei rządzą nieudacznicy z politycznego nadania. Jeśli ktokolwiek skompromituje Polskę podczas tych mistrzostw, to na pewno będą to kolejarze! Ale nie ci z dołu (konduktorzy, maszyniści, kasjerki itd.) tylko ci z central spółek PKP (prezesi, dyrektorzy).
O proszę! Następny zorientowany w sytuacji!Obrońca klasy robotniczej!
Powiedz lepiej skąd mają się znaleźć pieniądze na naprawę taboru? Czy nie widzisz, że problem polega na tym, że niezbędna jest pomoc Państwa, skoro nie chcemy się skompromitować?
Jeżeli chcesz wiedzieć, to nie ma w tej chwili znaczenia kto tą kolej kompromituje wśród kolejarzy, bo zapewniam Cię, że zdarzają się właśnie tacy jako: prezesi, dyrektorzy, konduktorzy, maszyniści, kasjerki i wielu innych.

1459
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywa EU07-303 Małgorzata
« dnia: 24 Lutego 2011, 18:36:34 »
Cytuj
Jednakże zdjęcie zrobione ok. godziny 14.30 na Warszawie Wschodniej.
Widocznie zrobiła oblot do Łodzi i z powrotem. Ja ją widziałem rano jak pędziła w kierunku Zachodniej.

1460
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywa EU07-303 Małgorzata
« dnia: 24 Lutego 2011, 17:18:52 »
Potwierdzam. Też ją widziałem jak ciągnęła jakiś TLK. Wyprzedzała SKM-kę pomiędzy Śródmieściem a Ochotą, gdzieś ok. 9:30.

1461
Screeny / Odp: Wagon 111Arow
« dnia: 22 Lutego 2011, 09:35:17 »
Cytuj
http://www.wagony.net/index.php?url=111Arow

No chyba nie...

Ale jaja. Przepraszam.
Tabliczki i numer powinny zostać. Proszę sobie wyobrazić jak wyglądałaby lokomotywa bez numeru?

1462
Screeny / Odp: Wagon 111Arow
« dnia: 21 Lutego 2011, 14:45:07 »
Kratka wlotu powietrza do ogrzewania nawiewnego powinna znajdować sie pośrodku wagonu. Coś tu jest nie tak jak trzeba.

1463
Bieżące kolejowe / Odp: Działanie SBL
« dnia: 18 Lutego 2011, 20:28:45 »
Cytuj
Nawet nie 140. D29-351 Szczecin Gł. - Poznań Gł., odcinek Szczecin Dąbie SDA - Stargard Szcz. Vmax=120/130, czterostawna SBL.
Od Krzyża w górę była szlakowa 140 km/h, więc uznajmy, że linia raczej jest na wyższe prędkości niż 130 km/h.

1464
http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20042122152
Przed chwilą sprawdzałem. Rozporządzenie jest nadal obowiązujące.

1465
Jak to Rozporządzenie utraciło moc? Na jakiej podstawie?

1466
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 09 Lutego 2011, 17:07:29 »
A to tylko IC jest na Świecie? Twoje posty świadczą o tym, że nie wiesz jaki jest podstawowy cel przewozów pasażerskich. Ktoś Ci pioko naopowiadał bajek o IC w tvn24, a Ty w nie uwierzyłeś. Jak coś się nie podoba, to sam uruchom pociągi, aby zaspokoić podróżnych.
Główny problem jest jeden: brakuje funduszy na kolejnictwo w dziedzinie inwestycji w tabor, dlatego pociągi wyglądają, jak wyglądają. Gdyby nie nastąpiło włączenie do struktur załogi IC 3-krotnie większej niż firma liczyła w 2007, takie sytuacje nie miałyby prawa mieć miejsca.

Rozi

1467
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 09 Lutego 2011, 07:48:28 »
A można podejść też innymi kategoriami:
Z racji tego, że uruchomiony jest pociąg EIC "Lech", uruchamiany jest godzinę wcześniej pociąg TLK dla tych, których nie stać na przejazd EIC.

Interpunkcja.
Rozi

1468
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 08 Lutego 2011, 19:56:41 »
Cytuj
Cargo z IC powinni się jakoś dogadać - w końcu Cargo nie ma kasy, a IC pasażerów.
No już raz w 2008 się dogadali i w efekcie teraz jeżdżą dwa wagony, bo na więcej IC nie stać. Fakt, że w środku tygodnia i tak tym nikt nie jeździ, ale zestawienie pociągu, to zestawienie.

1469
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 08 Lutego 2011, 15:58:39 »
A tak na zdrowy chłopski rozum: mamy pomarańczowe, więc jest to sygnał dla nas, że semafor bedzie na "stój". Jaki jest więc sens jechać przy nim z prędkością ponad 100 km/h? Moim zdaniem do definicji pomarańczowego przydałoby sie dodać informację, że jazda poza niego nie powinna być większa niż 100 km/h. Ale to niemożliwe, ze względu na blokadę półsamoczynną, ale od czego są tarcze ostrzegawcze?

1470
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 20:56:41 »
Cytuj
Na tamtym odcinku trzystawna.
I wszystko jasne :) Jakie semafory są możliwe do wyświetlenia na tej blokadzie?

Strony: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 57