Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: 1 ... 4 5 [6]
151
Bieżące kolejowe / Odp: Czołowe zderzenie pociągów pod Poznaniem
« dnia: 19 Września 2017, 17:36:15 »
Nie patrz na blachy, patrz na ostojnice i czołownice. Jeżeli nie są trafione, to można wiele.
Oczywiście wszystko można. To tylko kwestia ceny. Prostowanie belek (bądź wymiana kabiny). Ze 2-3 bańki.
A za tą kasę już lepiej nowy pojazd kupić.

152
Bieżące kolejowe / Odp: Czołowe zderzenie pociągów pod Poznaniem
« dnia: 19 Września 2017, 16:14:21 »
Jak toćka w toćkę. Z tym że w 001 w kabinie B jest Hasler z cieńszą czcionką na cyferblacie. Fotki udostępniłem razem z 001, ale pewien gość zrobił model zewnętrzny a kabinę olał.

153
Bieżące kolejowe / Odp: Czołowe zderzenie pociągów pod Poznaniem
« dnia: 18 Września 2017, 17:02:32 »
Jasna cholera! 08-006.
Szkoda maszyny.

154
Bieżące kolejowe / Odp: Wstawki kompozytowe
« dnia: 15 Września 2017, 22:29:44 »
Gdybyś miał o tym szersze pojęcie, to wiedziałbyś że to efekt ,,jazdy na smyku".
I tu przyznaję ci rację. Nic nie jest w stanie na długo wytrzymać temperaturę ponad 500 stopni C. Czy to żeliwne czy kompozytowe.

155
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Września 2017, 18:03:56 »
Tym razem odwiedzimy pięknie brzmiący nazwą pociąg ,,PORTA MORAVICA", złożony z 2 czeskich i 2 austriackich wagonów.
Przybliżyłem też nieco wygląd sygnałów końca pociągu.

http://eu07.pl/userfiles/4746/foto-CKwagony.rar


156
Tabor / Odp: Wagon Z1 z teksturą DB
« dnia: 15 Września 2017, 15:33:38 »
Lepiej pojedź do Frankfurtu i obfoć co przyjeżdża. Wózki i wymiary pudła całkowicie niezgodne z rzeczywistością. 25ANp na niemieckim wagonie??
Jeśli już to coś z rodziny MD (Minden Deutz).

157
Kiedyś była kładka na peron. Teraz nie wiem czy jest.
A może to imigrant, bo tak milczą.
Dalej nie mogę zrozumieć jak to się stało, że poraził go prąd z patyk, spadł z dachu na ziemię, rzucił kamieniem w szybę boczną lokomotywy, poranił maszynistę i grożąc mu, wymusił jazdę przez 1,5 km. NMo i oczywiście cel tego wszystkiego.

158
Bieżące kolejowe / Odp: Wstawki kompozytowe
« dnia: 11 Września 2017, 18:57:32 »
Wózek z monoblokami i hamulcami tarczowymi kosztuje ok 1 mln za dwie sztuki.
Przeróbka obręczowanych na monobloki nie wchodzi w grę, bo trzeba przerabiać cały układ hamulcowy.
Kilka lat temu spotkałem się z pękniętym wieńcem na monobloku w jednej z czeskich knajp.

159
Tabor / Odp: Lokomotywa EU07-409 z kabiną do pobrania
« dnia: 10 Września 2017, 20:53:11 »
Chłopaki...qrwa mać. A niech tam z tym banem!
Jestem gupi osioł.
Przyczyną nieprawidłowości był nie zainstalowany program 7-zip..
Miłej nocki. Dobranoc..
Aktualizacja.
Niestety jest błąd. Brak możliwości przełączenia nastaw hamulca GPR.

160
Bocznica / Odp: Skrzynia z symbolem [T]
« dnia: 03 Września 2017, 15:04:51 »
Nadawanie loginów z konkretnym numerem loka, od jakiegoś czasu jest zabronione Regulaminem.
Są równi równiejsi Droga Administracjo?

161
Krzysiek ma rację. Złagodzę opis, bo faktycznie są tu osoby, które z cudzego nieszczęścia robią sobie fascynację.

162
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Kwietnia 2017, 11:52:03 »
Windows7 Home Edition 64-bit. :(
Dziadostwo. Nie polecam.
Dzięki Krzysztof! Spróbuję dokonać instalki, za Twoją poradą.

163
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 06:09:33 »
Myślenie maszynisty pociągu towarowego. Moim zdaniem wyłącznik ogrzewania, jak najbardziej powinien zostać. Spełnia on funkcję bezpieczeństwa i jest zakodowany w psychice maszynisty kiedy i jak ma go używać. Macie do wykorzystania jeszcze inne przyciski (rolety, drzwi, wiatraczki, okno) które spełniają już mniejszą rolę.

164
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 06 Marca 2017, 21:53:27 »
A ja mam nawet fotki nieboszczki 002..dosyć liczne. Coś można byłoby sklecić. Ale dźwięku oryginalnego nie usłyszysz.

165
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 06 Marca 2017, 19:52:17 »
Z tego co pamiętam, to była kompletna. Pobierz paczki 2007-2008, to może na nią natrafisz. EP40-41 też tam gdzieś powinna się krzątać.

166
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 22 Lutego 2017, 15:42:29 »
Głodnemu chleb na myśli.. Określenie narządy, dotyczy całego organizmu i zapewniam, że przy wysokim ciśnieniu, przewody gumowe fruwają na wszystkie strony (zwłaszcza zasilający). Wystarczy, że w pgh lokomotywy będzie ciśnienie 0,5 MPa i pracownik połączy pojazd z wagonem. Lekki spadek, czas luzowania na P 16-20 sekund, zanim połączysz aparat cięgłowy, wagon Ci pryśnie w siną dal..Nie jeden się o tym przekonał.
Cytuj
Chodzi o zapinanie pociągu na postoju.
A jak myślisz, o czym piszę? Uważasz, że przepisy pozwalają na łączenie aparatów cięgłowych w biegu?

167
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 22 Lutego 2017, 03:17:31 »
Akurat ta sytuacja zaistniała pomiędzy wagonami, i nie założony był jedynie pałąk na hak.

Jako dodatek, pozdrawiam "geniusza", który umieścił w instrukcji pierw łączenie haka, a później sprzęgu hamulcowego.
Ja Ciebie też pozdrawiam i ostrzegam przed oberwaniem w narządy główką sprzęgu (szczególnie przewodu roboczego), gdy lokomotywa odepchnie wagony.


pod względem odporności względem siły cięgłowej, to zasadne jest łączenie pałąkiem (uchem jak to żargonowo określają), od strony pojazdów czołowych.
Jakoś nie bardzo umiem sobie wyobrazić niejednakowość rozkładu sił w takim przypadku (czyje ucho za czyj hak). Możesz wyjaśnić to szerzej? Możesz mnie też odesłać do literatury :)
Wynika to z kierunku naprężenia aparatów cięgłowych. W trakcie rozruchu, naprężenie powinno rozkładać się równomiernie (od sąsiedniego pojazdu). Wiem, że jest to trudne do zrozumienia, ale ,,po chłopsku": zawsze pozostaje luz pomiędzy pałąkiem a hakiem cięgłowym. Przy ruszaniu (zwłaszcza ,,z kopyta") każda z czołownic dostaje porządnie ,,w d...ę". Pod względem rozkładu sił, lepiej jak obciążenie działa z tyłu, jak z przodu.
O literaturę nie pytaj, gdyż tzw. Naukowcy (mam na myśli młodsze narybki), nie posiadają tzw. wyobraźni i sami nas często pytają ,,jak to działa?".

168
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 11 Lutego 2017, 08:51:28 »
Chyba nie ma zasady. Obserwuję to często i widzę, że zasady nie ma, podejrzewam że rewidenci zakładają tak, jak jest akurat wygodnie. Zauważyłem jedynie, że gdy maszyniści sprzęgają się z wagonem to prawie zawsze używają ucha z wagonu.
Primo: Rewident taboru nie jest upoważniony do łączenia sprzęgów. Jest to czynność manewrowa, a rewidenci nie posiadają na to odpowiednich badań.
Secundo: Kierunek łączenia nie jest określony przepisowo, ale pod względem odporności względem siły cięgłowej, to zasadne jest łączenie pałąkiem (uchem jak to żargonowo określają), od strony pojazdów czołowych.

169
Inne niekolejowe / Odp: Z cyklu: archiwalne artykuły PRL
« dnia: 26 Maja 2014, 17:41:46 »
Jeśli chodzi o wypadki, to na pewno mam dosyć obszerne artykuły o wypadku kolejowym pod Radkowicami. Co do tarnobrzeskiego, to szczerze napiszę - nie wiem. Tego jest naprawdę sporo, więc nie miałem czasu wszystkiego przejrzeć.
Wracając do głównego wątku; krótka historyjka z małej stacyjki Sól, bez wskazania dokładnej daty. Na szczęście dość humorystyczna, jednakże dająca do myślenia czym może zakończyć się zakrapiana zabawa w trakcie pełnienia obowiązków służbowych.

170
Inne niekolejowe / Głupota onet.pl sięga zenitu..
« dnia: 06 Stycznia 2014, 14:45:49 »
Tak jak w tytule. Wystarczy w tej chwili wejść na stronę główną onet.pl i ukaże na się tytuł:,,Tragiczny wypadek w centrum Łodzi, maszynista był pijany".
Pijany owszem był, ale motorniczy tramwaju. Ale hasło w eter: maszyniści to pijaki!
Za takie pomyłki, redaktorzy powinni być pociągani do odpowiedzialności.

171
Za tę fatalną wypowiedź, władze Kolei Dolnośląskich powinny polecieć na ,,zbity ryj". Skoro przesuwają się obręcze w położeniu R, to jak pojazd uzyskał świadectwo instytucji badawczej? Gdzie jest UTK?

172
Inne niekolejowe / Odp: Pytanie na temat pagonów.
« dnia: 30 Września 2011, 18:40:32 »
To dystynkcje kolejowe :)
Niebieski kolor oznacza służbę mechaniczną (niektórzy niesłusznie nazywali ten kolor tylko ,,trakcyjny", gdyż nosili go również ,,wagonowcy"). Belki i tzw. gwoździe były złote, bądź srebrne w zależności od grupy. Dla przykładu: starszy maszynista nosił 2 złote belki i dwa złote gwoździe, mając 14-tą grupę. Maszynista z 13-tą grupą nosił dwie złote belki i jeden gwóźdź. Wychodzi więc na to, że: jedna belka oznaczała 6 grupę, natomiast jeden gwóźdź jako uzupełnienie jednej grupy.
Prezentowany mundur oznacza więc pracownika z 10-tą grupą (pomocnik z lat 90-tych?). Gościu odwrotnie przyszył dystynkcje. :D
Ale różnie z tym oznaczeniem bywało. W latach osiemdziesiątych XX w. maszyniści nosili mundur jak powyżej. W latach 90-tych nastąpiła zmiana grup na kolei (skok o 2 w górę), więc dodano jedną belkę i 1 gwoźdź w przypadku ,,maszynisty" (starsi dostali 2 gwoździe).
Inne oznaczenie było srebrnych oznaczeń: Jedna srebrna belka to prawdopodobnie były 4 grupy (konduktorzy mieli 8-mą grupę więc mieli jedną srebrną belkę i 4 gwoździe).
Najczęściej można było spotkać dystynkcje z kolorami:
czerwony - ruch
niebieski - mechaniczny
zielony - drogowy
pomarańczowy - srk i dalej już nie pamiętam.
Noszenie takich dystynkcji zostało zniesione w drugiej połowie w lat 90-tych. Za czasów PiS wprowadzono nieobowiązkowo nowe wzory dystynkcji z różowym otokiem, które w ogóle nie odnoszą się do kategorii pełnionej służby.

Uczniowie techników kolejowych nosili zimowe mundury kolejowe przez cały rok. Na marynarkach mieli naszyte dystynkcje z srebrnie wyszywanymi skrzydłami rodła kolejowego na czarnym polu, na którym naszyty był pasek z kolorem wydziału jak powyżej. Dystynkcje nie miały belek i gwoździ. Jedynym oznaczeniem ucznia była tzw. krokiewka, której ilość była zależna od aktualnej klasy. Do dnia dzisiejszego zachowałem wszystkie!
Polski film ,,Yesterday" z 1984r. jest właśnie historią maturzystów jednego z techników kolejowych.
Dla zaintersowanych:
http://www.youtube.com/watch?v=IjKXSajFB1o

Strony: 1 ... 4 5 [6]