Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MichałŁ

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 38
91
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik ziemnozwarciowy
« dnia: 03 Listopada 2016, 15:57:47 »
To czy jest zastosowany przekaźnik różnicowy czy ziemnozwarciowy zależy od typu instalacji.
Instalacje, które są w jakiś sposób połączone z "masą" urządzeń czy to w postaci uziemienia jak w domach, czy stanową jeden biegun zasilania jak na elektrowozach, wymagają zastosowania przekaźników różnicowych.
Instalacje które są całkowicie izolowane od "masy" czyli jak to by powiedzieli elektrycy instalacje IT tam mamy przekaźniki ziemnozwarciowe. Nazwa ziemnozwarciowy wynika z tego że takie przekaźniki nie są tylko w lokomotywach ale też w innych instalacjach separowanych od ziemi.

A co do działania ziemnozwarciowego na SM42 to mieliśmy dwa niecodzienne przypadki. Raz winna była oprawka oświetlenia woltomierza WN. Drugi raz przyczyną było złe ustawienie styków przekaźnika PRS

92
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik ziemnozwarciowy
« dnia: 02 Listopada 2016, 15:28:26 »
Właśnie przekaźnik róznicowoprądowy a ziemnozwarciowy, mimo ze pełnią podobne funkcje, są to całkiem inne urządzenia działające na innej zasadzie choć oba sprawdzają stan izolacji.

Przekaźnik różnicowoprądowy porównuje wartość prądu na wejściu i wyjściu z obwodu jeżeli ta wartość się nie zgadza (czyli prąd ucieka nam przez uziemienie) to wyłącza obwód. Takie przekaźniki są w elektrowozach bo tam "masa" lokomotywy stanowi jeden biegun zasilania obwodu głównego.

Przekaźnik ziemnozwarciowy  sprawdza czy nie pojawiło się napięcie między siecią a elementami które powinny być od niej izolowane. Taka siecią jest zwykle właśnie obwód główny lokomotywy spalinowej

93
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 27 Października 2016, 21:55:21 »
To zadam pytanie tak. Czy jeździ się na 4 podniesionych patykach ?

Cytuj
Ujednolicenie to nie jest montaż większej ilości tego samego elementu. Ujednolicenie, to na przykład montaż tej samej sprężarki w kilku różnych modelach lokomotyw,...
Albo też stosowanie ujednoliconych schematów obwodów, wiązek elektrycznych czy pneumatycznych.
Co do ujednolicenia Ty widzisz pantograf jako taki i może wtedy dodanie jeszcze jednego wygląda dziwnie. Ale taka zmiana pozwala nam na stosowanie takich samych obwodów rozrządu czy pneumatycznych co za tym ułatwia produkcję. Często nawet różne serie taboru mają podobne a wręcz takie same schematy dlatego ze produkowała je jedna fabryka.

94
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 27 Października 2016, 19:51:13 »
Dla różnych zarządów ale w jednej fabryce. Wtedy mamy takie same sterowanie i nie trzeba przejścia wysokiego napięcia miedzy członami. Ogólnie wtedy maszyny różnią się tylko tym czym nasze eu07 i et41. Więc łatwiejsza produkcja
A to jaki chcesz pantograf to taki sobie zamontuj http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=130041c.jpg
Znając nasze PKP to i by pewnie ET40 miało połówkowe i hamulec Dako i ich reflektory itd.

95
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 27 Października 2016, 14:42:03 »
A ja twierdził bym że 4 pantografy to wynik ujednolicenia z serią 130.

96
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 24 Października 2016, 17:12:01 »
Cytuj
Czy na wyjazdowym może być podany sygnał S13?
A ja powiem że może być podany. Jeżeli długość szlaku jest tak mała, że wyjazdowe z jednego posterunku są jednocześnie tarczami ostrzegawczymi do drugiego.
Przekład Gliwice ->podg Szobiszowice

97
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 17 Października 2016, 19:39:39 »
Cytuj
Na sieci PKP jest stosowana sygnalizacja prędkościowa. Sygnały zezwalające na jazdę z ograniczoną prędkością obowiązują "odtąd, dotąd" w zależności, czy jest to semafor kształtowy, czy świetlny, następnie jest jeszcze różnica czy jest semaforem wjazdowym, wyjazdowym lub drogowskazowym.
Ja nie rozumiem czym może różnić się ten sam sygnał podawany na semaforze wyjazdowym czy drogowskazowym? Albo świetlnym czy kształtowym?

98
Symulator / Odp: Sterowanie wentylatorami oporów
« dnia: 12 Października 2016, 20:46:34 »
Cytuj
Co to znaczy cały czas?
Na 181/2/3 opory są chłodzone tym samym wentylatorem co silniki trakcyjne a jest on napędzany z przetwornicy. Na sputniku jest oddzielny wentylator ale pracuje cały czas  jest załączany na pulpicie.

Cytuj
Ludzie, wy na prawdę myślicie, że opory i inne podzespoły lokomotywy są jak z porcelany?
Teraz rzeźnicy jeżdżą, na czeskich sprzętach to co chwilę wymieniają opory.

99
Symulator / Odp: Sterowanie wentylatorami oporów
« dnia: 12 Października 2016, 15:26:47 »
Na 181 182 183, na sputniku są wentylatory oporów pracujące cały czas.

100
Symulator / Odp: Prośba o wskazówki odnośnie prawidłowego rozruchu
« dnia: 03 Października 2016, 15:15:44 »
Cytuj
Należy przy tym pamiętać o częstym zmienianiu pozycji "góra-dół", by nie ciągnąć cały czas na jednym oporze.
Nie rozumiem tego. Przecież to nie jest tak że na każdej pozycji pracuje inny rezystor. Pracują wszystkie które nie są zwarte.

101
Trasy / Odp: całkowo tartak - zerwanie sprzęgu
« dnia: 26 Sierpnia 2016, 07:21:04 »
Tak się właśnie sprawdza czy powietrze dochodzi na koniec składu.

102
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wskaźnik W23
« dnia: 21 Sierpnia 2016, 15:11:34 »
Te żółte skrzynki to obudowy układów EON, dławiki torowe wyglądają inaczej. Zaś ich żółty kolor nie jest regułą.

103
Screeny / Odp: Poradnik hamowania
« dnia: 19 Lipca 2016, 19:57:35 »
To nie są różne szkoły tylko inne sposoby użycia różnych zaworów. Pierwszy to Fv4a drugi to H14K1. Na ruskim czy czeskim było by jeszcze inaczej.

104
Tabor kolejowy / Odp: Rodzaje olejów zastosowane w lokomotywach
« dnia: 14 Lipca 2016, 19:25:17 »
W przekładniach głównych dalej jest smar KZ albo centurail. Ja aplikuję tylko KZ. Choć też słyszałem o takim smarze w postaci takich "serdeli" co wygląda jak byś naładował kazetnicę stolcem. Podczas montażu wkłada się te serdele do obudowy i składa, potem to kakao rozprowadza się po przekładni i nic nie trzeba potem dolewać.

105
Inne niekolejowe / Odp: Pilne! Sterowanie tyrystorem.
« dnia: 22 Czerwca 2016, 17:52:19 »
Tu jest podobny układ.
http://www.pomogala.ru/teplovoz/teplovoz_46.html
Trochę inny układ połączeń ale on działa. Może to coś pomoże.

106
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik nadmiarowy przetwornicy - film
« dnia: 24 Maja 2016, 19:38:17 »
Faktycznie, mój błąd. Patrząc na schemat ET22 zasugerowałem się tym uzwojeniem...
podczas, gdy obok po niskiej stronie było uzwojenie wzbudzenia idące do regulatora :)
Tu akurat zasugerowałeś się dobrze. Bo takie uzwojenie tam jest ale jego główne zadanie jest realizowane podczas rozruchu aby przyśpieszyć wzbudzenie się prądnicy. Potem większość pola wytwarza uzwojenie bocznikowe sterowane regulatorem.

107
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik nadmiarowy przetwornicy - film
« dnia: 23 Maja 2016, 17:49:14 »
Skąd zasilane jest wzbudzenie prądnicy przetwornicy. Z baterii akumulatorów?
Na EU07 z akumulatorów, a na ET22 z 3kV w szeregu z silnikiem przetwornicy.

Błądzisz synu ale błądzić jest rzeczą ludzką. Prądnice przetwornic w tych przypadkach mają wzbudzanie własne bocznikowe i dodatkowo regulator napięcia do stabilizacji jego wartości.  Więc potrafi wytwarzać napięcie na wybiegu mimo tego że jest wyłączaona hebelkiem.

108
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 02 Maja 2016, 19:52:27 »
Za czasów planowych maszyn potrafiły na PO zjeżdzać maszyny z liniowymi których nie trzeba było szlifować ani czyścić kominów.
Niestety te czasy już nie wrócą. Teraz Maszynistę interesuję żeby objechać i mieć spokój.

Podczas jazdy liniowej nie ma to znaczenia, podczas przetoku pasażerskiego gdzie występuje częsta konieczność mocnego naciśnięcia składu robi to dużą różnicę.
U mnie to jest zwykle dawanie na 0 z 1,5kA więc i tak ciągnie po komorach i stykach.

109
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 01 Maja 2016, 14:17:43 »
Z tym oszczędzaniem styków to jakoś nie widzę różnicy między maszynami z normalnym i "skręconym" wzbudzaniem. Jak maszynista daje z wysokich pozycji na 0 to nie ma to aż takiego znaczenia.

110
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 16 Kwietnia 2016, 07:05:30 »
A u mnie np nie używają tego w ogóle choć mamy tylko pracę przetokową. Trochę jest to niepraktyczne bo na jeździe manewrowej trzeba używać nastawnika i potencjometru. Spróbujcie jechać 42 do tyłu wyglądając przez okno i jeszcze operować nastawnikiem i potencjometrem ani to wygodne ani to bezpieczne. Jak ktoś chce mieć płynną jazdę to lepiej delikatnie skręcić wzbudzanie na jeździe liniowej rezystorami w szafie i jest dobrze.
Moim zdaniem jazda manewrowa to fajny bajer ale niepraktyczny w rzeczywistości, może tak jak poprzednik napisał jak się tylko spycha z górki to tak ale nie przy normalnej pracy przetokowej. Więc nie dziwię się że np sm31 już nie ma tego rozwiązania. Tam zastosowano dużo mądrzejszy bajer w postaci ruszania z serwomotorem wzbudzania ustawionym na minimum to powoduje ze lokomotywa rusza bardzo płynnie. Dziwie się ze nie zastosowano tego w 42 (regulator jest ten sam) bo nie wymagało by to jakiś kosmicznych zmian układu.

112
Infrastruktura kolejowa / Odp: Co to za wskaźnik
« dnia: 12 Kwietnia 2016, 18:22:04 »
Ten wskaźnik pokazuje profil szlaku.
Czarna lewa część dotychczasowy zaś biała prawy dalszy. Na białej części jest namalowana wartość wzniesienia (spadku) i jego długość
W tym przypadku wskaźnik pokazuje że przejeżdżamy z podjazdu na tor prosty.

113
Symulator / Odp: Rozerwany skład
« dnia: 12 Kwietnia 2016, 18:07:39 »
Sprzęg powietrzny rozpina się sam tak jak na tym filmiku

Zwykle bez jakiś uszkodzeń. Czasami może wydmuchać uszczelki więc trzeba złożyć nowe.

114
Symulator / Odp: Rozerwany skład
« dnia: 12 Kwietnia 2016, 16:21:26 »
W maszynie nie zrobisz nic trzeba od nowa.
Ale w rzeczywistości zwykle ma się drugi sprzęg, no chyba że wytargało cały hak z wagonu.

115
Zbiornik wyrównawczy kranu 394, 395 ma 20L pojemności i jest umieszczony gdzieś blisko niego zwykle pod kabiną.
Manometr jest na pulpicie w przypadku TEM2 są dwie możliwości na kanciastej jest to pierwszy od prawej, na okrągłej pierwszy od lewej.

116
Tabor / Odp: Luzowanie składu
« dnia: 30 Marca 2016, 13:57:56 »
...Przełączam kran w pozycję odcięcia (ctrl+num5). Zrobiłem to po to, żeby poczekać na wyrównanie się ciśnienia na PG (manometr pokazuje ile jest w loku i nie wiadomo co jest na wagonach). Wskazówka spada do 0,42MPa, czyli część hamulców dalej trzyma.

Z tym odcięciem to pojechałeś po bandzie. Po wyluzowaniu (a po części także i w trakcie luzowania) z PG jest brane powietrze w celu uzupełnia zbiorników pomocniczych, sterujących itp. więc nie masz co się dziwić że po daniu w odcięcie ciśnienie ci zaczęło spadać.

117
Układ wzbudzania TEM2 ogranicza maksymalny prąd prądnicy do około 1900A niezależnie od pozycji nastawnika. Nie ma tam żądnych przekaźników nadmiarowych. Tak na dłuższą jazdę trzeba uważać tylko żeby prąd nie przekraczał wartości prądu ciąłego

Obsługując zawór maszynisty nie patrzymy na manometr PG tylko na manometr zbiornika wyrównawczego. Podczas napełniania na nim ustalamy sobie do jakiego ciśnienia kran ma nam dobić PG. Mozę to być 5; 5,4 itp. potem na pozycji jazdy kran automatycznie wyrówna nam to ciśnienie do wartości roboczej. Ten kran pozwala nam na odhamowanie przeładowanych wagonów bez potrzeby używania odluźniacza w każdym z nich. Po prostu pompujemy do takiego ciśnienia żeby wagony wyluzowały i czekamy aż wyrówna

119
Bieżące kolejowe / Odp: ET22 - hamulec
« dnia: 20 Marca 2016, 19:55:25 »
W zbiorniku sterującym zostało ciśnienie (zamknięty zawór odcinający w Lst1) co spowodowało połączenie cylindrów hamulcowych ze zbiornikiem pomocniczym.

120
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przycisk piasecznicy
« dnia: 17 Marca 2016, 19:55:51 »
A na jakich lokomotywach tak jest? Zwykle piasecznica jest włączana "prądem" Więc wyłączeniu baterii nie powinna sypać.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 38