91
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik ziemnozwarciowy
« dnia: 03 Listopada 2016, 15:57:47 »
To czy jest zastosowany przekaźnik różnicowy czy ziemnozwarciowy zależy od typu instalacji.
Instalacje, które są w jakiś sposób połączone z "masą" urządzeń czy to w postaci uziemienia jak w domach, czy stanową jeden biegun zasilania jak na elektrowozach, wymagają zastosowania przekaźników różnicowych.
Instalacje które są całkowicie izolowane od "masy" czyli jak to by powiedzieli elektrycy instalacje IT tam mamy przekaźniki ziemnozwarciowe. Nazwa ziemnozwarciowy wynika z tego że takie przekaźniki nie są tylko w lokomotywach ale też w innych instalacjach separowanych od ziemi.
A co do działania ziemnozwarciowego na SM42 to mieliśmy dwa niecodzienne przypadki. Raz winna była oprawka oświetlenia woltomierza WN. Drugi raz przyczyną było złe ustawienie styków przekaźnika PRS
Instalacje, które są w jakiś sposób połączone z "masą" urządzeń czy to w postaci uziemienia jak w domach, czy stanową jeden biegun zasilania jak na elektrowozach, wymagają zastosowania przekaźników różnicowych.
Instalacje które są całkowicie izolowane od "masy" czyli jak to by powiedzieli elektrycy instalacje IT tam mamy przekaźniki ziemnozwarciowe. Nazwa ziemnozwarciowy wynika z tego że takie przekaźniki nie są tylko w lokomotywach ale też w innych instalacjach separowanych od ziemi.
A co do działania ziemnozwarciowego na SM42 to mieliśmy dwa niecodzienne przypadki. Raz winna była oprawka oświetlenia woltomierza WN. Drugi raz przyczyną było złe ustawienie styków przekaźnika PRS