Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MichałŁ

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 38
61
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 08:41:37 »
Dobrze. Ale problem dotyczy nie et42 tylko et41. To muszę jakąś linijkę z mmd et42 zamienić z mmd et41?

62
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 07:37:24 »
Ja tu trochę błądzę. Nie wiem jak naprawić problem z tan problem z pantografami w et41, które nie chcą się podnosić.
Znalazłem to:
Cytuj
Na nowych exe nie działa mi et41_v2 wstawiony jako AI. Mimo wstawienia z V=0.1 lok się nie uruchamia. W errors.txt jest coś takiego:
Kod: [Zaznacz]

Animations tag is missing from the .mmd file "dynamic\pkp\et41_v2\203e-a.mmd"
Animations tag is missing from the .mmd file "dynamic\pkp\et41_v2\203e-b.mmd"


Jak rozumiem fakt braku animacji powoduje, że lok nie ma prądu (bo nie podnoszą się pantografy)? Ktoś mądry jest w stanie te animacje dopisać?
i to
Cytuj
Zrobione dawno temu. :) http://eu07.pl/daily/export/dynamic/pkp/et42_v2/
Ale za bardzo nie wiem co z tym zrobić. Może ktoś pomoże.

63
Na warsztacie / Odp: Odświeżone charakterystyki dla SM42
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 20:19:22 »
Tak.
Na pierwszej pozycji zamknięte są styczniki linowe i stycznik SPL zamykający obwód uzwojenia rozmagnesowujacego.
Na drugiej pozycji zamyka się SWW czyli uzwojenie wzbudzania bocznikowego i SOL lub SOM czyli uzwojenia wzbudzania obcego albo pracy liniowej albo manewrowej, w zależności od ustawienia przełącznika jazdy manewrowej. Oczywiście to wszystko uzwojenia wzbudnicy. Wzbudnica zasila stojan prądnicy głównej bezpośrednio bez żadnych styczników.

Co do pozycji wstępnych. Na nowej szafie na pozycji 2,3,4 w obwodzie wzbudznia obcego jest opornik fabrycznie ma on takie nastawienie
2. 223 omy
3. 73 omy
4. 13 om
5 i dalej opornik ten jest zwarty i reguluje tylko woodward i rezystor ROL.
Więc mniej więcej tak jak zmienia się rezystancja na pozycjach wstępnych tak i zmienia się moc.

Ale w życiu różnie bywa jak maszyna dawno opornika nie widziała. Na jednej lokomotywie na 4 pozycji ledwie 3 wagony ciągnie a na drugiej maszynie wyrywa siedzenie spod zadka.

64
Na warsztacie / Odp: Odświeżone charakterystyki dla SM42
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 18:53:20 »
Masz rację czasami 42 z nową szafą rusza z pierwszej pozycji. Wynika to  tego że prądnica ma dostateczny magnetyzm szczątkowy aby wytworzyć napięcie potrzebne do ruszenia. Zwykle to zjawisko zachodzi kiedy zdejmiemy nastawnik z wysokiej pozycji na 0.
Taka ciekawostka 42 nawet bez załączonego wzbudzania potrafi na 8-9 pozycji rozpędzić się do 3-4 km/h na płaskim torze tylko z magnetyzmu szczątkowego prądnicy.

A też spotkałem się z nową szafą ruszającą z pierwszej pozycji ale w wyniku bajzlu w kablach.

65
Na warsztacie / Odp: Odświeżone charakterystyki dla SM42
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 18:01:31 »
101D i przeważająca większość 6Da maja nowe szafy, więc ruszają z drugiej pozycji. U ciebie wszystko rusza z pierwszej.
Tu też będzie problem natury Exe bo jak na nowej szafie schodzimy z góry na pozycję 1 to prąd silników trakcyjnych nie zanika gwałtownie, tylko pomału wraz z odwzbudeniem PG. Ekipa od C++ mogła by coś tam pokombinować.

66
Na warsztacie / Odp: Odświeżone charakterystyki dla SM42
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 14:34:43 »
Dla 6Da można spotkać  masy służbowe 70 i 72 tony. w zależności ile maja zbiorników paliwa i balastu. Choć to i tak nie jest konsekwentnie przestrzegane.
SP42 miały SHP.

67
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 12 Marca 2017, 18:36:34 »
Ale sytuacja jest ciekawa. Nasi mieli gotowy silnik C22 ale ktoś stwierdził ze trzeba kupić licencję na niedopracowany silnik FIAT'a.

68
Symulator / Odp: Dziwadełka
« dnia: 19 Lutego 2017, 08:39:40 »
Cytuj
Co ciekawe niedawno dowiedziałem się, że podobna konstrukcja istnieje w rzeczywistości. Powstała w Rosji, poprzez wpięcie pomiędzy człony 2M62 kilku wagonów pasażerskich, które wyposażono w gniazda i przewody sterowania wielokrotnego...
Dobrze mówi, polać mu.
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=542562&LNG=RU#picture

69
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 15 Lutego 2017, 19:37:12 »
Moim zdaniem ten zapis miał sens kiedy jeszcze można było łączyć wagony w biegu. Wtedy zarzucanie sprzęgu jako pierwszego miało jakiś wpływ na bezpieczeństwo. A teraz kiedy do luki możesz wchodzić tylko po dojechaniu, to jeden zwis.

70
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 10 Lutego 2017, 21:17:33 »
Ja raczej bym powiedział że w większości przypadków to sprzęg maszyny ląduje na haku wagonu. W przetoku to 99% przypadków. Co tak naprawdę decyduje ? Zwykle sprzęg maszyny jest lepiej rozruszany więc jest bardziej skory do współpracy.
Do tego trzeba rozkręcać przy jeździe na ciasne łuki. Potem kiedy skład jest gotowy do wysyłki ktoś ma wątpliwą przyjemność skręcać wszystko.

71
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa ST44
« dnia: 24 Stycznia 2017, 15:18:38 »
Silniki D49 Produkują od początku lat 70. Zawsze ciekawiło mnie to dlaczego od razu nie dawali tych silników do M62, tylko dopiero po modernizacjach.

72
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa ST44
« dnia: 22 Stycznia 2017, 18:53:31 »
Tak różnią się one nazwą jak i silnikiem i wizualnie.
Ten Zielony to jest prawdziwy Gagarin  z silnikiem dwusuwowym.
Natomiast te nasze są to Kołomny już z silnikiem czterosuwowym który miał być lepszy. Różnią się też kabiną ale to już jest szczegół

Nie wiem czy to takie nasze. Za wschodnią granicą też robi się takie modernizacje.

Czterosuwowe silniki 12CzN 26/26 mają owszem taką samą moc jak 14D40, ale są oszczędniejsze w eksploatacji. Pierwsze w PL silniki Kołomny zastosowano w "Gagarinach" PMT o nr 0161 i 1841....
14D40 też jest z Kołomny. Jego typ GOST 12DN23/30. Więc można by napisać że każdy Gagar z ruskim silnikiem to Kołomna


73
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa ST44
« dnia: 22 Stycznia 2017, 11:52:35 »
Ten zielony to jest prawdziwy Gagarin z starym radzieckim dwusuwowym silnikiem 14D40. Ostatnie z tym silnikiem jeżdżą do końca tego roku. Te nasze to nie gagariny tylko Kołomny. Są po modernizacji z silnikiem czterosuwowym 12Czł/26 który miał być lepszy od tych starszych silników a okazał się być o wiele wiele gorszy.
Możesz rozwinąć trochę ten temat dlaczego 2-D49 jest gorszy od 14D40?

74
Bieżące kolejowe / Odp: Nie znajome mi malowanie
« dnia: 15 Stycznia 2017, 16:46:24 »
To nie jest tak dokładnie.  Żeby wagon mógł jeździć międzynarodowo musi spełniać odpowiednie warunki ale nie musi spełniać wszystkich do ruchu wewnętrznego. Spróbuję to wyjaśnić na przykładach.
Np. wagony pasażerskie W ruchu międzynarodowym muszą mieć możliwość automatycznego dostosowania do rodzaju napięcia w sprzęgu WN. Ale niektóre polskie wagony dla oszczędności pozbawiano tej możliwości, wiec mogą jeździć tylko w kraju.
W wagonach towarowych np. W ruchu międzynarodowym mogą być tylko monobloki.
Wymagania dotyczą wielu elementów.

Cytuj
Przecież ten sam rozstaw szyn, te same sprzęgi.
Nawet sprzęg sprzęgowi czy bufor buforowi nie jest równy.

75
Bieżące kolejowe / Odp: Hamulce kolejowe, wątpliwości
« dnia: 17 Grudnia 2016, 05:34:11 »
Einfachsteuerventil to zawór rozrządczy prosty w Polsce miało to chyba oznaczenie knorr K
Pierwszym luzującym stopniowo knorrem był Kunze-Knorr.  Kunze-Knorr był bardzo skomplikowany w budowie i był nadal hamulcem wyczerpalnym.
Potem wszedł Hildebrand-Knorr, to już była rewolucja. Zawór ujednolicony, gdzie dostępny już był rapid i ABS.
KE to już nowa technologia produkcji wszelkie tłoczki i suwaki mebranami i zaworami co znacznie ułatwiło utrzymanie.

76
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch, nastawnik (joystick) w CD 150/363
« dnia: 01 Grudnia 2016, 17:33:48 »
Co do DAKO BSE jest taki filmik:

77
Bieżące kolejowe / Odp: Dlaczego lokomotywy mają dwa tony syreny?
« dnia: 21 Listopada 2016, 06:17:31 »
Polskie syreny SKN, SKW
Sorry, że offtop, ale w jakich pojazdach są takie syreny zabudowane?
Chyba nie skłamię jak napiszę, że na wszystkich polskiej produkcji. A chyba i nie tylko. Bo lata eksploatacji, naprawy, modernizacje zrobiły swoje.

Co do użycia. Przynajmniej tak na przetoku, to przeważnie używa się tej "słabszej" trąbki. W końcu ustawiacz też ma uszy i chce ich używać na emeryturze. Zaś ta "mocniejsza" trąba idzie w ruch dopiero jak rzeczywiście jest zagrożenie jakimś spiknięciem.

78
Bieżące kolejowe / Odp: Dlaczego lokomotywy mają dwa tony syreny?
« dnia: 20 Listopada 2016, 20:01:59 »
Ruskie M62 podobnie jak Czeskie '163' i pochodne posiadają oprócz tego gwizdek. ;)
Polskie ST44 czy tamary też posiadają gwizdek.

Cytuj
Cudem? Śnieg wystarczy
Polskie syreny SKN, SKW jeżeli nie mają "strzałek" a są zabudowane wylotem tuby w kierunku ruchu to przy ponad 100km/h też przestaja trąbić.

79
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik ziemnozwarciowy
« dnia: 04 Listopada 2016, 15:42:59 »
Cytuj
W rozpatrywanej SM42 ostoja nie jest elektrycznie połączona z kołami. Maźnice są prowadzone bezluzowymi prowadnikami typu Alsthom, gdzie nie popatrzeć, to mamy warstwę gumy. Maźnice SM42 nie mają szczotek uszyniających, ani tym bardziej systemu linek lub innych elastycznych przewodów ku nim prowadzących. Oś zestawu kołowego nie powinna metalicznie się stykać z panewkami, bo w czasie jazdy wytwarza się film smarny. Zęby przekładni też są nasmarowane. Resory piórowe mają na końcu elementy gumowe itd. itp
Ale mimo wszystko na 42 idzie spawać jak podłączymy "-" spawarki do szyny więc jakoś ten prąd znajdzie sobie drogę.

80
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik ziemnozwarciowy
« dnia: 03 Listopada 2016, 15:57:47 »
To czy jest zastosowany przekaźnik różnicowy czy ziemnozwarciowy zależy od typu instalacji.
Instalacje, które są w jakiś sposób połączone z "masą" urządzeń czy to w postaci uziemienia jak w domach, czy stanową jeden biegun zasilania jak na elektrowozach, wymagają zastosowania przekaźników różnicowych.
Instalacje które są całkowicie izolowane od "masy" czyli jak to by powiedzieli elektrycy instalacje IT tam mamy przekaźniki ziemnozwarciowe. Nazwa ziemnozwarciowy wynika z tego że takie przekaźniki nie są tylko w lokomotywach ale też w innych instalacjach separowanych od ziemi.

A co do działania ziemnozwarciowego na SM42 to mieliśmy dwa niecodzienne przypadki. Raz winna była oprawka oświetlenia woltomierza WN. Drugi raz przyczyną było złe ustawienie styków przekaźnika PRS

81
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik ziemnozwarciowy
« dnia: 02 Listopada 2016, 15:28:26 »
Właśnie przekaźnik róznicowoprądowy a ziemnozwarciowy, mimo ze pełnią podobne funkcje, są to całkiem inne urządzenia działające na innej zasadzie choć oba sprawdzają stan izolacji.

Przekaźnik różnicowoprądowy porównuje wartość prądu na wejściu i wyjściu z obwodu jeżeli ta wartość się nie zgadza (czyli prąd ucieka nam przez uziemienie) to wyłącza obwód. Takie przekaźniki są w elektrowozach bo tam "masa" lokomotywy stanowi jeden biegun zasilania obwodu głównego.

Przekaźnik ziemnozwarciowy  sprawdza czy nie pojawiło się napięcie między siecią a elementami które powinny być od niej izolowane. Taka siecią jest zwykle właśnie obwód główny lokomotywy spalinowej

82
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 27 Października 2016, 21:55:21 »
To zadam pytanie tak. Czy jeździ się na 4 podniesionych patykach ?

Cytuj
Ujednolicenie to nie jest montaż większej ilości tego samego elementu. Ujednolicenie, to na przykład montaż tej samej sprężarki w kilku różnych modelach lokomotyw,...
Albo też stosowanie ujednoliconych schematów obwodów, wiązek elektrycznych czy pneumatycznych.
Co do ujednolicenia Ty widzisz pantograf jako taki i może wtedy dodanie jeszcze jednego wygląda dziwnie. Ale taka zmiana pozwala nam na stosowanie takich samych obwodów rozrządu czy pneumatycznych co za tym ułatwia produkcję. Często nawet różne serie taboru mają podobne a wręcz takie same schematy dlatego ze produkowała je jedna fabryka.

83
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 27 Października 2016, 19:51:13 »
Dla różnych zarządów ale w jednej fabryce. Wtedy mamy takie same sterowanie i nie trzeba przejścia wysokiego napięcia miedzy członami. Ogólnie wtedy maszyny różnią się tylko tym czym nasze eu07 i et41. Więc łatwiejsza produkcja
A to jaki chcesz pantograf to taki sobie zamontuj http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=130041c.jpg
Znając nasze PKP to i by pewnie ET40 miało połówkowe i hamulec Dako i ich reflektory itd.

84
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 27 Października 2016, 14:42:03 »
A ja twierdził bym że 4 pantografy to wynik ujednolicenia z serią 130.

85
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 24 Października 2016, 17:12:01 »
Cytuj
Czy na wyjazdowym może być podany sygnał S13?
A ja powiem że może być podany. Jeżeli długość szlaku jest tak mała, że wyjazdowe z jednego posterunku są jednocześnie tarczami ostrzegawczymi do drugiego.
Przekład Gliwice ->podg Szobiszowice

86
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 17 Października 2016, 19:39:39 »
Cytuj
Na sieci PKP jest stosowana sygnalizacja prędkościowa. Sygnały zezwalające na jazdę z ograniczoną prędkością obowiązują "odtąd, dotąd" w zależności, czy jest to semafor kształtowy, czy świetlny, następnie jest jeszcze różnica czy jest semaforem wjazdowym, wyjazdowym lub drogowskazowym.
Ja nie rozumiem czym może różnić się ten sam sygnał podawany na semaforze wyjazdowym czy drogowskazowym? Albo świetlnym czy kształtowym?

87
Symulator / Odp: Sterowanie wentylatorami oporów
« dnia: 12 Października 2016, 20:46:34 »
Cytuj
Co to znaczy cały czas?
Na 181/2/3 opory są chłodzone tym samym wentylatorem co silniki trakcyjne a jest on napędzany z przetwornicy. Na sputniku jest oddzielny wentylator ale pracuje cały czas  jest załączany na pulpicie.

Cytuj
Ludzie, wy na prawdę myślicie, że opory i inne podzespoły lokomotywy są jak z porcelany?
Teraz rzeźnicy jeżdżą, na czeskich sprzętach to co chwilę wymieniają opory.

88
Symulator / Odp: Sterowanie wentylatorami oporów
« dnia: 12 Października 2016, 15:26:47 »
Na 181 182 183, na sputniku są wentylatory oporów pracujące cały czas.

89
Symulator / Odp: Prośba o wskazówki odnośnie prawidłowego rozruchu
« dnia: 03 Października 2016, 15:15:44 »
Cytuj
Należy przy tym pamiętać o częstym zmienianiu pozycji "góra-dół", by nie ciągnąć cały czas na jednym oporze.
Nie rozumiem tego. Przecież to nie jest tak że na każdej pozycji pracuje inny rezystor. Pracują wszystkie które nie są zwarte.

90
Trasy / Odp: całkowo tartak - zerwanie sprzęgu
« dnia: 26 Sierpnia 2016, 07:21:04 »
Tak się właśnie sprawdza czy powietrze dochodzi na koniec składu.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 38