Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MichałŁ

Strony: 1 ... 36 37 [38]
1111
U mnie w Krasnymstawie ( miasteczko między Lublinem a Zamościem) jeżdżą
ST44
SM48
SM42
SP32
SU45
A niedaleko w Zamościu dużo szerokotorowych ST44 i SM48 na LHS

1112
Bieżące kolejowe / Odp: Praca jako kierownik pociągu
« dnia: 17 Stycznia 2008, 07:03:29 »
Ja kiedyś słyszałem, że maszynista miał coś z okiem zrobiono mu operację laserem. Po takiej operacji mógłby pilotować samolot pasażerski ale nie może prowadzić pociągu.

1113
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 15 Stycznia 2008, 18:50:41 »
A sezonowy pospiech Kolobrzeg-Bielsko-Biala na odcinku Szczecin-Kolobrzeg byl targany planowo stonka bo nie bylo SU45 do obslugi:)
A w Lublinie stoi kilka sztuk jako złom.

1114
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 15 Stycznia 2008, 17:39:40 »
To może się i mylę,ale w moich okolicach to ciągną składy po 3 albo 4 wagony.a mogą przecież więcej.

1115
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 15 Stycznia 2008, 16:04:45 »
Kolejne pytanie. Dla czego seria SP32 i SU45 jest tak "tempiona" czyli dużo tych loków jest ciętych?
SP32 były bardzo zawodne szczególnie silniki spalinowe chciano je zmodernizować ale pieniędzy wystarczyło na kilka sztuk.
SU45 myślę,że jest za duża do dzisiejszych potrzeb.

1116
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 15 Stycznia 2008, 15:58:47 »
Gniazda działają tylko rzadko widać je w użyciu 

1117
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 15 Stycznia 2008, 12:33:37 »
Miałem na myśli że w ukrotnieniu.Ale mimo że jest przepis o tym że ma być pomocnik w lokomotywie sterowanej to nigdy nikt w niej nie jechał.

1118
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 15 Stycznia 2008, 09:57:16 »
Jak u mnie St44 w podwójnej trakcji ciągneły pociągi to w drugim nie było nikogo

1119
Bieżące kolejowe / Odp: ulubione lokomotywy
« dnia: 14 Stycznia 2008, 17:23:07 »
Moje ulubione loki to TEM2(SM48) i M62(ST44) oraz i różne wersje. mają prostą konstrukcje.

1120
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 13 Stycznia 2008, 13:11:37 »
O to mi właśnie chodziło Dzięki Ci bardzo

1121
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 13 Stycznia 2008, 10:42:52 »
hejnal, ja wiem że lokomotywom jest obojętne w którą stronę jadą. Ale musi być coś co odpowiednio przełączy nawrotniki. Np. jeżeli są 2 lokomotywy złączone tak, że przody są zwrócone w tą samą stronę, to jak maszynista ustawi nastawnik kierunkowy do przodu to nawrotniki w 2 lokomotywach ustawią się na do przodu, bo obie będą jechać przodem do kierunku jazdy. A jeśli będą sczepione tyłami, to nawrotnik w pierwszej ustawi się do przodu, a w drugiej do tyłu, bo ta druga będzie jechała tyłem do kierunku jazdy.

1122
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 13 Stycznia 2008, 07:33:26 »
Zrozumiałem a przepis o tym ,że drużyna trakcyjna ma się składać z maszynisty i tylu pomocników ile lokomotyw to tez znam.
Chciałbym zadać jedno pytanie.
Jak jest w trakcji wielokrotnej rozróżniany kierunek ustawieni lokomotyw? Bo mogą być sprzęgnięte przodami do siebie lub tyłam albo zwrócone w tą samą stronę.I od tego przecież musi być odpowiednio ustawiony nawrotnik w obu lokomotywach.

1123
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 12 Stycznia 2008, 20:10:36 »
 pomocnik może wykryć usterki które dają jakieś sygnały np. nienasmarowane łożyska,które głośno pracują. Ale nie zobaczy np.uszkodzenia izolacji uzwojeń, wtedy zadziała przekaźnik różnicowy a to jest  już syganlizowane w lokomotywie prowadzącej.
A sygnalizacja nie musi pokazywać każdej drobnostki, wystarczy aby pokazywała takie które zagrażają bezpieczeństwu

1124
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 12 Stycznia 2008, 18:47:26 »
pomocnik może być podczas konwojowania nieczynnej lokomotywy ale po co przy trakcji wielokrotnej. przecież nawet jak by coś sie zepsuło to nie może wejść do przedziału WN. a lokomotywy posiadają sygnalizację która pokazuje nieprawidłową pracę lokomotywy sterowanej

1125
Bocznica / Odp: 401Da - pierwsze screny.
« dnia: 12 Stycznia 2008, 17:53:10 »
bardzo ładna tylko reflektory jakieś małe się wydają

1126
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 12 Stycznia 2008, 17:45:59 »
Słyszałem ,że jazdę na przednim pantogrfie przy 2 elektrowozach stosuje sie po to aby w razie uszkodzenia pantografu w pierwszej nie spadł na dach drugiej i nie uszkodził elektryki na dachu

1127
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec Matrosowa
« dnia: 09 Stycznia 2008, 16:28:50 »
Dzięki za odpowiedź.to tak jak w naszych EZT

1128
Tabor kolejowy / Hamulec Matrosowa
« dnia: 09 Stycznia 2008, 14:30:36 »
Znalazłem ciekawą stronę http://oltep.km.ru/hepl_torm/oglavl.htm są tu opisy radzieckich hamulców. mam pytanie do czego mogą służyć styki elektryczne na zaworze maszynisty? Bo na walentynach zawór jest bez tych styków.Pytam się bo nie znam języka

1129
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 08 Stycznia 2008, 15:16:32 »
To może z tym dodatkowym przesadziłem. Ale na LHS-sie ciężkie składy z rudą prowadzą 2 gagary. a poślizg na 2 lokach naraz rzadko się zdarza chyba że szyny są bardzo śliskie.

1130
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 08 Stycznia 2008, 13:24:37 »
przy poślizgu w gagarze można sobie pomóc hamulcem dodatkowym.

1131
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 07 Stycznia 2008, 19:39:55 »
A to nie jest bezpiecznik nadmiarowy?
Nie bo amplistat nie wyłącza obwodu głównego tylko utrzymuje wzbudzanie prądnicy aby nie został przekroczony maksymalny prąd i napięcie prądnicy głównej oraz obciąża silnik odpowiednio do macy jaką rozwija

1132
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 07 Stycznia 2008, 16:38:29 »
Gagarin ma zabezpieczenie nadprądowe jest nim uzwojenie sterujące amplistatu, które obniża wzbudzanie wzbudnicy kiedy prąd w obwodzie głównym dochodzi do granicznej wartości.

Strony: 1 ... 36 37 [38]