Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MichałŁ

Strony: 1 ... 35 36 [37] 38
1081
Bocznica / Rotfl!
« dnia: 07 Lutego 2008, 19:57:21 »
to mi sie najbardziej podoba w radzieckiej koleji że oni kobinuja jak mogą żeby zrobić lokomotywy dla ich potrzeb.   ja na to mówie: Odpowiedni sprzęt do odpowiednich zadań.

1082
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 05 Lutego 2008, 20:19:24 »
Znowu trochę źle sie wypowiedziałem chodziło mi o to że napięcie na silnikach wentylatorów wynosi tyle samo co spadek napięcia na opornikach.

1083
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 05 Lutego 2008, 19:46:02 »
Podobnie działa bocznik amperomierza "zamienia" prąd w napięcie.
a tak z ciekawości obliczyłem że dla ET22 przy prądzie 500A spadek napięcia na opornikach z których są zasilane wentylatory wynosi dla zimnych oporników 415.5V a dla gorących 450V.A te napięcie powoduje przepływ padu przez silniki wentylatorów.

1084
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 04 Lutego 2008, 16:28:24 »
ja widziałem schemat na trakcja.rail.pl

1085
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 04 Lutego 2008, 16:18:58 »
proponuje zobaczyć schemat obwodu głównego z EU07 lub ET22 tam wszystko widać

1086
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 04 Lutego 2008, 15:25:02 »
Wentylatory są zasilane ze spadku napięcia na części oporników czyli silniki wentylatorów są włączone równolegle do pary oporników. Kiedy przez opornik płynie prąd na oporniku występuje spadek napięcia czyli między jego końcami jest napięcie większe im większy jest prąd. Te napięcie wywołuje przepływ prądu przez silniki wentylatorów.

1087
Mi chodziło o to że nie sprawdza się czasu przyśpieszania.Tylko czy podczas zwiększania obrotów dobrze działa system regulacji wzbudzania.

1088
 Ale jak podłącza się lokomotywę po naprawie pod opornik to  reguluje się wzbudzanie dawkowanie pompy i dużo innych rzeczy.Potem trzeba chyba to sprawdzić czy jest wszystko dobrze.

1089
Jak już jesteśmy przy obrotach to ja poprosze obroty na każdej pozycji do TEM2.
obroty TEM2
0. 300
1-2. 300
3. 330
4. 400
5. 480
6. 570
7. 650
8. 750


Ale takie ruszanie gagarem z miejsca przy naglym przestawieniu na ostatnia pozycje to w realu zwlaszcza przy ciezszym skladzie zapewne nie jest dopuszczalne, bo wtedy sprzegi ciepria i moze nawet dojsc do rozerwania skladu.
Wcześniej dojdzie do rozerwania tulei i urwania głowic. Na wyższą pozycje sie wrzuca dopiero po ustaleniu się obrotów danej pozycji i tak jest na każdej spalinówce z nastawnikiem. W dół można od razu na zero nawet z najwyższej pozycji.
a czego ma od razu urywać głowice przecież na próbach na oporniku sprawdza się przyśpieszanie silnika pod obciążeniem od biegu jałowego do maksymalnych obrotów i jakoś głowic nie urywa.Nastawnik przestawia sie stopniowo żeby nie rozerwać składu

1090
SM42
0. 496
1-4. 496
5. 568
6. 640
7. 712
8. 784
9. 856
10. 928
11. 1000
a z tym ustaleniem obrotów to nie trzeba sie patrzyć na obrotomierz bo przecież słychać kiedy silnik przestaje zwiększać obroty.

1091
a jaką chcesz lokomotywę

1092
Tabor kolejowy / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 01 Lutego 2008, 19:45:39 »
no ale to znaczy, że można dać od razu dajmy na to 5 pozycję, czy trzeba sie pilnować i nie zajeżdżać silnika załączając pozycje powoli?
pozycję zmienia sie stopniowo żeby płynie zwiększać siłę pociągową aby nie rozerwać składu i żeby nie wywaliło nadmiarowego.Słyszałem kiedyś że kiedy rusza się ciężkim składem to przestawiać nastawnik jak ustalą się obroty dla tej pozycji co jest teraz

1093
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 31 Stycznia 2008, 18:16:40 »
Fajnie wygląda na dwuosiwych wózkach

1094
Bieżące kolejowe / Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« dnia: 31 Stycznia 2008, 14:27:40 »
Elektronik na szopie będzie potrzebny za pare lat, jak wejdą nowe loki i ew. stare po gruntownej modernizacji...
Na LHS to by byli już potrzebni bo nowe St44 300X to więcej stoją niż jeżdżą bo elektronika się psuje.Nawet nowy przetarg na modernizację obejmuje już tylko wymianę silnika z kołomnej i chyba sprężarki tak samo jak w St44 1201.
Ja też chodzę do tech elektronicznego to uczę się też dużo z elektryki

1095
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 29 Stycznia 2008, 17:29:48 »
ten schemat jest w książce niestety po rosyjsku http://kachegaroff-line.ru/books/books/OLD_BOOK_ID-66.DJVU
strona chyba 153

a to odnośnik do strony z książkami o rosyjskich lokomotywach http://kachegaroff-line.ru/books/index.html
 
Jeszce jedno pytanie od której pozycji nastawnika zwiększają się obroty silnika?

1096
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 28 Stycznia 2008, 15:27:08 »
Dzięki hejnal miałeś rację właśnie znalazłem schemat i widze że prąd prądnicy przepływa przez jedne z uzwojeń wzbudnicy i tak trochę steruje.A to ruskie wymyślili pełna automatyka. a bocznikowanie jest jak w ST44
A z tym opornikiem to pomyłka bo myślałem że wskaźnik przy regulatorze to pokazuje położenie suwaka opornika jak w SM42 ale tu jest inaczej.

1097
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 27 Stycznia 2008, 19:43:42 »
Ale przecież musi być coś co będzie sterowało wzbudzaniem żeby silnik był odpowiednio obciążony niezależnie od obrotów.Bo jak by tego nie było to przy ruszaniu kiedy przez silniki płynie duży prąd to silnik byłby z mocno obciążony a kiedy sie rozpędzi to odciążony. wiem że tamara ma opornik przy regulatorze obrotów który zmienia opór przy zmianie obciążenia silnika ale czy on od razu reguluje wzbudzanie wzbudnicy tak jak w SM42?
i jeszcze małe pytanie Czy TEM2 ma przekaźnik nadmiarowy który wyłącza obwód przy za dużym prądzie.

1098
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 27 Stycznia 2008, 08:14:54 »
Dzięki za link. bardzo ciekawe a z językiem sobie poradze.
a jak walentyna ma sterowane wzbudzanie? ampilistatem jak w ST44 czy może w inny sposób

1099
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 26 Stycznia 2008, 20:45:28 »
Akurat wszystkie tamary w jakich byłem w środku takiego schematy nie miały, ale wiem że niektóre mają i właśnie o taki schemat mi chodzi. czy ktoś go ma na kompie i mógł by mi przesłać albo podać link gdzie można go znaleźć.

1100
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 26 Stycznia 2008, 19:36:05 »
wymyśliłem sterowanie do takiego loka. w każdej kabinie były by 2 nastawniki pierwszy do sterowania przy napędzie elektrycznym (jak w ET41).musiał by mieć tylko mniejszą kierownicę żeby się zmieścił obok niego drugi który by miał np.8 pozycji jak w lokomotywie spalinowej.
kiedy jechało by sie pod drutem to sterowanie było by jak w zwykłym elektrowozie( pozycje oporowe, bezoporowe i boczniki). Zaś kiedy pracował by silnik spalinowy to silniki trakcyjne połączone by były równolegle ze zwartymi opornikami ,prądnica podłączona pod WS i biegun ujemny obwodu WN , a moc regulowało by się drugim nastawnikiem jak w spalinówce oraz wzbudzanie prądnicy i boczniki  jak w gagarinie.

1101
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 26 Stycznia 2008, 17:36:14 »
Ale nie głupi pomysł z taką "dwusystemową" lokomotywą nie trzeba by zmieniać lokomotyw kiedy trakcja się kończy. można by taką zrobić np. z ET41 wyjąć z jednej sekcji elektrykę i wstawić silnik z prądnicą na 3000V.tylko by trzeba pomyśleć jak tym sterować.

1102
Tabor kolejowy / TEM2 (SM48)
« dnia: 26 Stycznia 2008, 14:04:46 »
Szukam schematów obwodu głównego i sterowania lokomotywy TEM2 (SM48). chciałbym się dowiedzieć jak jest sterowne wzbudzanie prądnicy. Nigdzie nie mogę takich znaleźć. Czy mógłby ktoś mi pomóc.

1103
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec Matrosowa
« dnia: 25 Stycznia 2008, 19:50:04 »
Dzięki hejnal. właśnie zobaczyłem że 394 i 395 różnią się tylko wycięciami tarczy która ustala położenia dźwigni zaworu. 394 ma "gładkie" przejście między IV,IVa i  V  a 395 ma jeszcze "garba" dla ustalenia pozycji Va

1104
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec Matrosowa
« dnia: 25 Stycznia 2008, 17:31:03 »
ja widziałem na rosyjskiej stronie że są pozycje V i Va a zawór maszynisty ma oznaczenie 395 może to z tego wynikają różnice. A IV to jest odcięcie bez zasilania PG.
dzięki za odpowiedź

1105
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec Matrosowa
« dnia: 25 Stycznia 2008, 09:26:08 »
 Mam znowu pytania dotyczące hamulca matrosowa.
1.Czym różni się pozycja hamowania V od Va?
2.Dlaczego w st44 zmieniano matrosowa na oerlikona a np. sm48 już nie?
3.Jak sprawuje sie matrosow w pracy a jak oerlikon czyli który jest prostszy w obsłudze?

1106
Tabor kolejowy / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 19 Stycznia 2008, 19:57:32 »
amplistat steruje wzbudzaniem przez regulację wzbudzania wzbudnicy i utrzymuje je tak aby nie został przekroczony maksymalny prąd i napięcie obwodu głównego i żeby silnik był obciążony odpowiednio do mocy jaką rozwija.

1107
Tabor kolejowy / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 19 Stycznia 2008, 17:00:41 »
ja myślę że rzadko rusza się dopiero z ostatniej pozycji przecież to by musiał być bardzo ciężki skład. Ja widziałem jak na LHS ruszali ze składem 2xSt44 4000T rudy z wysokiej pozycji( 14-15) ale tam mają sprzęg samoczynny

1108
Tabor kolejowy / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 19 Stycznia 2008, 16:50:33 »
gagarin nie ma regulatora woodwarda tylko podobny do niego rosyjski.a jego wpływ na tempo zwrostu obrotów jest małe. przecież jak sie da nastawnik na 15 pozycję to regulator ustawi maks. dawkę paliwa  a kiedy silnik osiągnie odpowiednie obroty to zmniejszy dawkę do odpowiedniego poziomu.  a podczas ruszania trzeba nastawnik przestawiać stopniowo. nawet do ostatniej pozycji bo gagarin nie ma takiej siły pociagowej by rozerwać sprzęg

1109
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 19 Stycznia 2008, 08:00:44 »
Na woltomierzu pokazywane jest napięcie. A na amperomierzu natężenie.
Amperomierz NN ma zero na środku skali i pokazuje czy prąd do baterii wpływa czy wypływa tzn.czy jest ładowana przez przetwornicę czy nie.Mi się wydaje,że kiedy film sie zaczyna to przetwornica już chodzi bo amperomierz NN jest powyżej zera a maszynista włącza sprężarkę i wtedy spada napięcie i prąd ładowania baterii. A jak sprężarka się rozkręci to napięcie rośnie bo spadł prąd pobierany przez sprężarkę.

1110
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 18 Stycznia 2008, 16:51:18 »
do robienia zimnego rozruchu trzeba opuścić pantografy ,uszynić obwód główny i  przełączyć przełącznik zimnego rozruchu.

Strony: 1 ... 35 36 [37] 38