Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MichałŁ

Strony: 1 ... 34 35 [36] 37 38
1051
Screeny / Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« dnia: 15 Marca 2008, 19:47:16 »

Co do sygnalizacji proponuje tę stronę http://www.przepisowa.prv.pl/ instrukcja WE1
wskaźnik W4 gdzieś widziałem ograniczenia też a W16 w WE1 jest tylko nigdy go nie widziałem

1052
Na warsztacie / Odp: Realistyczna trasa kolei piaskowych
« dnia: 14 Marca 2008, 06:54:53 »
Świetna robota wygląda jak prawdziwa.

1053
Tabor kolejowy / Odp: 311D na LHS
« dnia: 13 Marca 2008, 17:10:18 »
Z tymi numerami to jest tak:
Z newagu wyjechały jako 311D-14 311D-15 (naklejone chyba na taśmie http://lhs.pl/zdjecia/K.Bugaj.DSC16751) a na LHS oznaczyli je jako 311Da-01 311Da-02

1054
Tabor kolejowy / Odp: 311D na LHS
« dnia: 13 Marca 2008, 14:11:41 »
Ciekawe jak będą się spisywać w pracy.Czy będą mniej zawodne niż ST44-300X

1055
Publikacje / Odp: Tekstura TEM2-099
« dnia: 12 Marca 2008, 17:47:17 »
Wreszcie pojawia się w maszynie trochę taboru spotykanego na lubelszczyźnie. A do TEM2 przydała by się dobra kabina i fizyka.

1056
Publikacje / Odp: Tekstura TEM2-099
« dnia: 12 Marca 2008, 14:30:59 »
Sigman bardzo ładne tylko linki nie działają.

1057
Inne niekolejowe / Odp: Wahadłowcem w kosmos
« dnia: 17 Lutego 2008, 11:53:37 »
Satelita jest wojskowy może amerykanie nie chcą żeby jakaś tajemnica wojskowa dostała się w niepowołane ręce nawet jeśli by to miała być spalona kupa złomu,może dlatego go chcą zestrzelić.

1058
Pomoc doraźna / Odp: SRJP
« dnia: 16 Lutego 2008, 08:27:52 »
Mieszkam 20 km od LHS jak pojade do bortatycz to zawsze zobacze jakiś pociąg. Ale gdzieś na szlaku rzadko udaje mi sie coś trafić.

1059
Pomoc doraźna / Odp: SRJP
« dnia: 15 Lutego 2008, 19:35:10 »
Szukałem i znalazłem tylko archiwalne a aktualnego nie.

1060
Pomoc doraźna / SRJP
« dnia: 15 Lutego 2008, 19:03:33 »
Mam pytanie gdzie mogę znaleźć aktualny służbowy rozkład jazdy pociągów na LHS?

1061
Publikacje / Odp: [premiera] ST44BF (seria 3000)
« dnia: 14 Lutego 2008, 14:26:28 »
Czy w maszynie jest trasa z szerokim torem?

1062
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 11 Lutego 2008, 18:05:53 »
Ja widziałem 2 ST44 z 4000T rudy na LHS jadące pod górę.

1063
Bocznica / Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« dnia: 11 Lutego 2008, 16:33:55 »
A na jednej nodze będzie łatwiej ciągnąć ci wózek ze śmieciami czy jak staniesz na 2 nogach ??
Znowu porównujesz 2 różne rzeczy które nie mają ze sobą nic wspólnego. przecież dodania osi bez zmiany ciężaru nic nie da bo liczbz osi sie zwiększy a nacisk na oś spadnie i wyjdzie na to samo.

1064
Bocznica / Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« dnia: 11 Lutego 2008, 16:06:36 »
Ja myślę że ty mylisz siłę pociągową z mocą lokomotywy

1065
Czyli z tego co tu przeczytałem to jeżeli prądnica główna jest prądu przemiennego to silnik jest uruchamiany z wzbudnicy lub prądnicy pomocniczej.

1066
Bocznica / Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« dnia: 11 Lutego 2008, 15:59:03 »
Ale która była by mocniejsza ważąca 120 ton z układem BoBo czy ta sama z układem CoCo
Moim zdaniem to moc lokomotywy nie zależy od liczby osi,taki jaki byś silnik włożył taką by miała moc

1067
Bocznica / Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« dnia: 11 Lutego 2008, 15:52:15 »
po pierwsze lokomotywa ważąca 120T i układzie Bo Bo nie mogła by jeździć w Polsce a nawet nie wiem czy gdzieś w europie.
po drugie przykład z Czech lokomotywa 771(S200) ma moc silnik o mocy 993 kW masa 123T układ Co Co a lokomotywa 749 moc 1103kW masa 75T układ Bo Bo  a więc Bo Bo jest mocniejsza od Co Co

1068
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 11 Lutego 2008, 15:14:44 »
 BR232 to może układ Do Do taki jak w np. TEM7 jest jeszcze lepszy od Co Co

1069
Tabor kolejowy / Odp: Dane techniczne SM41
« dnia: 10 Lutego 2008, 17:05:41 »
przecież bocznikowania w SM42 jest tylko nie tak jak w prawdziwej  a przy hamowaniu to niema tam pozycji tylko jest płynnie bo krzywka nastawnika naciska na zawór dodatkowy.

1070
Prądnica grzewcza jest też prądu zmiennego.

Pisz starannie.
Akvin

1071
Tabor kolejowy / Odp: Dane techniczne SM41
« dnia: 10 Lutego 2008, 15:40:02 »
ciężar służbowy 61,8T
moc 600KM
siła pociągowa maks. 18600kG
tyle pamiętam
taka ciekawostka silnik z SM41 XVI Jv 170/240 jest widlastą odmianą silnika VIII JAT 170/240 z SN52 silniki mają te same wymiary cylindrów tylko z SN52 ma 8 cylindrów w rzędzie a z SM41 16 widlasty

1072
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 09 Lutego 2008, 20:05:03 »
Ja uważam że układ Co Co stosuje sie dlatego że masa takich lokomotyw oscyluje między 116 a 123T czyli żeby zachwać dopuszczalny naciska na osie musi mieć 6 osi

1073
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 09 Lutego 2008, 18:15:51 »
Ale masz pytania wybrał bym BR232 Co-Co bo BO-Bo miała by przekroczony nacisk na oś mineszą moc bo by miała mniej silników trakcyjnych A poza tym jak coś rosjanie wymyślą to niech już tak będzie.
Jeżeli zwiekszanie liczby osi ponad to co potrzeba dla osiągnięcia dopuszczlnego nacisku na oś dawało by jakieś korzyści to dawno by to robiono. 

1074
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 09 Lutego 2008, 17:56:48 »
gdzie byś włożył 4 oś trzeba by dodać po jednej do wózka żeby był symetryczny układ osi a pewnie by to mocno siły pociągowej nie zwiększyło.możesz to policzyć wyżej masz napisane jak
moc Br232 by sie nie zwiększyła jeżeli by nie zminino silnika spalinowego a Et22 każdy silnik ma 500kW mocy ciągłej

1075
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 09 Lutego 2008, 17:47:48 »
Maksymalna siła jaką może przenieść przez oś wyraża wzór F=fN  f to wspóczynnik tarcia (dla szyny ok 0,33). EU07 waży 80T nacisk na oś 20T czyli 200kNczyli F=0.33*200kN *4(bo mamy 4osie) co nam daje 264kN możliwej do przeniesienia siły pociągowej.
a teraz gdyby EU07 miał 6 osi to F=0.33*133kN(bo spadł nacisk na oś)*6(bo jest 6 osi)co daje nam 263.34kN możliwej do przeniesienia siły.
czyli zwiększenie liczby osi napędnych nie zwiększyło siły pociągowej a nawet jest mniesza o 0,66kN. w paktyce prawdobnie by nie zmalała bo 2 osie z silnikami swoje ważą pewnie by była prawie taka sama.

1076
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 09 Lutego 2008, 17:19:13 »
PS. I niech nikt nie mówi że ilość osi nie wiąże sie z siłą ...
Możemy to porównać nawet do aut które mają 4x4 ... I co szybciej sie zwinie spod świateł :
Panda 1.2 4x4
czy zwykła Panda 1.2 
Nie porównuj pandy do lokomotywy bo współczynnik tarcia między ogumionym kołem a asfaltem jest wiele większy niż stalowego koła o szynę. Jeżeli dodasz osi do lokomotywy a nie zmienisz masy to siła pociągowa na pewno nie wzrośnie a raczej spadnie bo zmniejszy się nacisk na oś a tym samym na siła pociągowa

1077
Mam pytanie jak jest uruchamiany silnik spalinowy jeżeli prądnica główna jest prądu zmiennego jak w SP32, SP47? Bo jak jest na prąd stały to w czasie rozruchu pracuje jak silnik szeregowy zasilana z akumulatorów a przecież jak jest prądu zmiennego to już tak nie może być. Czy wtedy jest jakiś falownik czy może jakiś oddzielny rozrusznik?

1078
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 09 Lutego 2008, 08:17:02 »
Jest jedna duża różnica między lokomotywami spalinowymi a elektrycznymi. Spalinowe mają największą siłę pociągową kiedy stoją w miejscu, a elektryczne (przynajmniej te z rozruchem oporowym) dopiero jak wejdą na pierwszą pozycję bezoporową.Z tego wynika że podczas ruszania maksymalna siła pociągowa ET22 wynosi ok.320kN a ST44 380kN chociaż ET22 ma ponad 2 razy większą moc.Ale moc ma znaczenie już podczas rozpędzania bo gdy moc jest większa to siła pociągowa spada wolniej, przy 60km/h siła ET22 wynosi 125kN (100% wzbudzania) a ST44 tylko 80kN.

1079
Bocznica / Rotfl!
« dnia: 08 Lutego 2008, 15:42:24 »
Ja słyszałem że na białorusi są pseudo spalinowe zespoły trakcyjne: wagony pasażerskie a na końcach po jednej sekcji 2M62

1080
PS Jak chcecie się czegoś dowiedzieć możecie zerknąć tu: http://www.transportszynowy.pl/budowaloks.php
To jest ciekawa strona zawiera dużo informacji o technice kolejowej. Ale dokładnych informacji ja dowiaduje się z książek pt. "Lokomotywy Spalinowe Serii XXyy" w nich są dokładne informacje o budowie i działaniu podzespołów lokomotywy danej serii.

Strony: 1 ... 34 35 [36] 37 38