Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 35
781
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 27 Grudnia 2014, 14:50:45 »
Początkowo skrót TLK oznaczał: Twoje Linie Kolejowe. Pewnie chodziło o zbliżenie się do pasażerów po przejęciu przez PKP IC pociągów pospiesznych. Czy czasem nowe TLK nie były prowadzone planowo w niektórych relacjąch z Vmax 160 z EP09 na czole?

Co do usterkowości np. 31WE to trzeba się zastanowić nad tym, o jakie usterki nam chodzi? Czy o że tak powiem mechaniczno - energetyczne, czy bardziej związane z wyposażeniem pojazdu (SIP, monitoring, łacza LAN)? Ogólnie jest tak: jak sobie odbierzesz pojazd to taki będziesz miał! PESA i NEWAG NS/GLE stosuje od dawna zasadę: "aby za bramę". Jak się tego (odbiór techniczny) przypilnuje jednak to wóz może okazać się dość niezawodnym zbierając pochwały, dzięki którym można będzie powiedzieć, iż Impulsy 31WE to super sprawa! OK, zgodzę się, że te ezety są bardzo niezłe, ale nigdy nie porównujmy ich do Pendolino, które przy okazji ma swoje mankamenty w tym brak systemu przechyłu pudła. To tak, gdybyśmy porównali odrzutowiec np. Jak40 z B787 Dreamliner! Ten lata i ten, ale to tyle wspólnego...

Dobrze, że w PL zaczęto produkować i to dynamicznie pojazdy na 160 km/h, bo nawet jeśli nie są jeszcze super to przy tylu zmianach, doświadczeniach i setkach tysięcy przejechanych km należy założyć, że będzie tylko lepiej. Daleko nam jednak do TGV, ICE, czy innych ETR...       

782
Na warsztacie / Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« dnia: 27 Grudnia 2014, 14:32:21 »
Rozumiem, że scenerię SKP ("Sceneria przystosowana do MaSzyny 08.13") można zainstalować pod 10.14? Pytam, bo na początku instalacji pierwsze pliki chciały zastąpić nowsze, które mam w 10.14. Póki co wstrzymałem po kilku sekundach instalację.

783
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 21 Grudnia 2014, 13:31:17 »
Tak, macie rację Koledzy! Pisząc, że SIFA działa jak CA miałem na myśli to, że jest to system na pokładzie nie odbierający sygnałów z zewnątrz jak SHP/ECTS. SIFA to oczywiście system pasywny. Działa jak się nie mylę co 30 sek.

784
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 20 Grudnia 2014, 20:50:41 »
@dyszka, Maciej: Koledzy, czytam o Waszych problemach i wyobraźcie sobie, że ja nie mam żadnych poważnych. Ktoś jakiś czas temu zaproponował, aby patche pobrać jeden po drugim i zainstalować jak należy. Mimo, że odświeżam pomysł, to może warto z patch'ami powalczyć od nowa?   

785
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 20 Grudnia 2014, 20:35:30 »
@bartiprog, @borys_q: CA jest podstawowym obok SHP i RS systemem bezpieczeństwa na kolei w Polsce, ale... jeśli są zamontowane na pojeździe systemy wyższego rzędu lub inne podobne, to jedną z ich funkcji jest odbieranie sygnałów SHP i generowanie sygnałów CA (inaczej IK/UTK nie dopuściłyby wozu do eksploatacji na torach PKP PLK SA). Innymi słowy, ETCS1 i ETCS2 (ERTMS) działają na takiej zasadzie, że odbierają sygnały SHP i jeśli linia jest dostosowana do ETCS level 1/2 to nie znaczy, że EN57 nie może już tam jechać. ERMTS i ETCS1 akceptuje SHP i generuje swój sygnał CA. Pendolino ETR610 posiada systemy: SHP, LZB, PZB, Mirel i ETCS.

BTW, SIFA i PZB na wozach interoperacyjnych w PL są przełączane na granicy przez mechanika (np. Traxxy, Class66, Husarz, Vectron, E189).

SIFA działa jak CA.

786
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 14 Grudnia 2014, 19:35:22 »
@Krzysiek: masz rację, bo gdy prześledzimy historię wprowadzania dużych prędkości w latach 80 za sprawą "modernizacji" EP05 i innych prób "systemem gospodarczym" (EP23, EP40), to po tych wielu latach jest to kolejny krok, z którego należy się cieszyć. Osobiście uważam, że wcześniej, czy później kolej w PL musiała pójść w składy zespolone, a twierdzenie, że 250 km/h nie pojedziemy nie jest do końca obiektywne. Składy kupuje się na 30 lat eksploatacji i należy myśleć rozwojowo, bo może za parę lat na CMK będzie 250...     

787
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 14 Grudnia 2014, 19:13:46 »
Do uszkodzeń toalet w układzie zamkniętym przyczyniają się często pasażerowie, gdyż wrzucają do muszli ręczniki (duże ilości), a nawet małe butelki... Ręczniki powinny mieć odpowiednie parametry i powinny się rozpuszczać szybko w wodzie, ale ich jakość i kto powinien dostarczać odpowiednie to inna historia. Nie mam tutaj na myśli toalet na ED250, ale myślę, że temat usterek jest bardzo podobny. Ludzie są nauczeni przez lata, że kibel bierze wszystko i nie wiedzą (nie muszą), że toalety są pneumatyczne, posiadają zasuwy i sterowane są elektroniczne.

Sprawdzianem dla ED250 będą niskie temperatury pod kątem:
- działania ogrzewania dysz piasecznic, rozkładanych schodków i samych drzwi (w tym szczelność)
- skuteczności ogrzewania i jego rozmieszczenia
- wytrzymałości wkładek węglowych na pantografach
- systemu ogrzewania WC
- sprawności układu pneumatycznego (woda/wilgoć w układzie).

To tak pod kątem "Akcji zima" ;) Potem dojdą wątki (a może nie) problemów z monitoringiem, Systemem Informacji Pasażerskiej i inne typowe, z którymi borykają się spółki eksploatujące nowy tabor elektryczny...

PKP IC może się spodziewać, że wielu pasażerów z rodzaju tych upierdliwych umili im życie swoimi skargami (często naciąganymi i mocno przerysowanymi)...

788
Wydział zamówień / Odp: Lifting SM40 i SM41
« dnia: 14 Grudnia 2014, 12:42:27 »
@ST44-003: na SM40 i SM41 montowano pomocniczy zbiornik paliwa i zbiornik wody.

789
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 13 Grudnia 2014, 21:08:21 »
Czy to nie Poznań Wschód? Tam są rozjazdy na 100 km/h.

790
Wydział zamówień / Odp: Lifting SM40 i SM41
« dnia: 13 Grudnia 2014, 19:50:04 »
SM40 na czterech drzwiach od maszynowni (po każdej stronie) miały tylko w górnej części "wentylację", nie miały barierek (później je zamontowano) i nigdy nie miały tabliczek serii - seria SM40 malowana była farbą. Pamiętam te wozy ze Szczecina Dąbia.

791
Bieżące kolejowe / Odp: Instrukcja Ie-1a (dot. ETCS 1)
« dnia: 12 Grudnia 2014, 21:31:42 »
ETCS level 2 i GSM-R jako ogólny system ERTMS są testowane na E30 na fragmentach odcinka Miłkowice - Bolesławiec przez EP09-012 i 029, które utrzymywane są specjalnie przez szopę PKP IC we Wrocławiu (maszynki mają zabudowane urządzenia ETCS). Maszty GSM-R też powstają po drodze od samego Węglińca.

792
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 11 Grudnia 2014, 18:37:30 »
Przecież to media rozpętały aferę, że składy Pendolino będą wypróżniane z fekali co trzeci dzień w Warszawie na Grochowie. Gdyż tylko tam są przystosowani.
OK, ale skoro wielu z nas uważa się za osoby, które sporo o kolei wiedzą to powinniśmy "odcedzać" medialne sensacje od prawdy rzeczywistej. Bardzo często media robią tak:
1. reporter przyjeżdża z kamerą na miejsce zdarzenia, aby zrobić materiał
2. fajnie jak zapyta ludzi znających się na kolei lub odpowiedzialnych (pracownicy przewoźnika, PLKi itd)
3. często jednak po zadaniu pytania nie słuchają wyjaśnień/nie rozumieją ich i zaczynają "szyć temat" po swojemu i z reportażu wychodzi knot
4. knot ten w wydaniu takiego dziennikarza idzie w TV i ludzie, dla których telewizor jest medium informacyjnym i wg telewizora żyją, wierzą we wszystko co tam jest wypowiadane (posłuchajcie czasem relacji z wypadków, gdzie co chwile w TV zmieniają relację pociągu, który uległ wypadkowi generując niepokój kolejnych rodzin pasażerów albo informacji o innych zdarzeniach, gdzie dziennikarka w końcu twierdzi, że "tory były złe"...).

Podsumowując, skoro media "rozpętują afery" to nie dajmy się zwariować, bo pewnie w PKP IC ktoś w dobrej wierze coś wyjaśniał, a reporter dopisał sobie historię i tzw. "afera" gotowa. Powinniśmy wiedzieć, że coś tutaj jest nie tak... 

793
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 10 Grudnia 2014, 20:22:35 »
@AtapiCl: SPOT'y weszły do eksploatacji jak pamiętam już wcześniej, bo w 2006 roku. Nawet otrzymały nr 2001 - 2003, które już kiedyś istniały na PKP;)

794
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 10 Grudnia 2014, 19:06:15 »
@jageer, @macius5991: proszę zwrócić uwagę na to, że w utrzymaniu ezt nie zawsze chodzi o to, aby się obstawić na stacjach końcowych urządzeniami lub usługami (woda/fekalia) z prostego powodu - toalety mogą mieć spore zbiorniki na W/F i nie muszą wymagać wykonania opróżnienia, czy wodowania po jednym kursie (ważne jest też to, aby miały ogrzewanie). Owszem, liczba podróżnych będzie spora, ale jestem pewien, że PKP IC na podstawie obserwacji zadecyduje, czy i gdzie zlecić takowe usługi (nie muszą to być zawsze wielkie instalacje stacjonarne). Czasami bywa też tak, że poziom takich usług jest fatalny (w tym sprzątanie) lub nie ma za bardzo możliwości technicznych.

BTW, zwracam uwagę Koledzy także na to, że fani kolei (miłośnicy, mikole, dzieci neostrady itd) mają jeden wspólny mianownik: nie pracując w utrzymaniu pojazdów zawodowo, a interesując się tylko transportem, koleją lub taborem i tylko fotkami mogą być nieświadomi wielu realiów, procedur, czy rozwiązań jakie stosują dani przewoźnicy.
Piszę o tym świadomie, gdyż jakieś 25 lat temu starszy kolega powiedział mi patrząc na moje zacięcie do kolei i pasji: lepiej się interesować koleją niż na niej pracować z uwagi na skomplikowane zadania... (to był tekst, który usłyszałem mając 14 - 15 lat). Do dziś jestem miłośnikiem kolei i fotografem, ale też i zawodowo związanym z planowaniem utrzymania taboru i proszę mi wierzyć, że wyciąganie wniosków z informacji medialnych jest nieco niebezpieczne, gdyż one bywają nie do końca prawdziwe.

  Dodano: 10 Grudnia 2014, 19:33:11
Podepnę się pod temat o Pendolino. Mniej więcej od tygodnia, do Wrocławia przyjeżdża skład i wraca z powrotem, w stronę Opola. Czy to są jakieś jazdy testowe? Czy mechanicy robią znajomość szlaku?
Z pewnością chodzi o autoryzację na ED250.

795
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 10 Grudnia 2014, 19:24:17 »
A jak myslisz? Wysoka usterkowosc, zle wykonanie, nieodpowiednie materialy, urzadzenia i aparaty.
Dodam (chodzi o kolejne odmiany AL, AKM, AKD i to bardzo ogólnie): sprawność silników ansynchronicznych, sterowanie drzwiami, skuteczność ogrzewania, odmienność rodzajów klimy, słabo ergonomiczny pulpit maszynisty, różna jakość wydajności sprężarek głównych, różna sprawność przedziałów WC, rozmieszczenie/ilość i jakość wycieraczek, sposób uruchamiania (z szafy NN, czy już z pulpitu), sprawność monitoringu, SIP - systemu informacji pasażerskiej, sprawność wtyczek Hartinga pomiędzy członami, grupowanie silników (jeden falownik steruje 2 silnikami), problemy z wózkami silnikowymi, skomplikowany system rejestracji danych Deuta - Werke (zamiast ATM)... Jest tego milion i każdy podtyp ma inne problemy...     

Nie jest też do końca tak źle, ale często minusy przysłaniają plusy.

796
Symulator / Odp: Repainty w przypadku braku zdjęć
« dnia: 08 Grudnia 2014, 14:25:57 »
Tak, EP08-002 wygląda na mój twór. Bawiłem się jeszcze przy teksturach SP47-001, EP23-001 (troszkę inna niż ta, którą wrzuciłeś), ST44-2057, ET41-008 i kilkoma EU07, ale zdaje się, że "nie wypuszczałem" ich dalej. Zabawa z Paint'em była na moje potrzeby i dziś to wygląda nieudolnie i komicznie, ale uwierzcie, że w 30 min miałem schematy malowania lokomotyw jakie tylko chciałem. Męczyłem się także przy ET22 z CTL (oryginalne barwy), ale miałem później jakąś tam frajdę;)
Barwy czasem wydawały się cukierkowe lub zbyt gładkie, ale nie były z palety Paint'a. Za każdym razem próbkę pobierałem z fragmentu zdjęć, ale potem skoro nie było patyny i próbka koloru trafiała na duże powierzchnie to efekt troszkę był sztuczny. Jednakże lepsze to niż praca na palecie barw z programu...

797
Symulator / Odp: Repainty w przypadku braku zdjęć
« dnia: 07 Grudnia 2014, 15:24:59 »
A propos "odgrzania" tematu, przypomniały mi się stare dzieje, gdy bodaj 10 lat temu tworzyłem w Paint'cie proste tekstury (bez opisów i oznaczeń) historycznych loków. Wtedy do publikacji trafiły EP08 w pierwotnym malowaniu, EP23 i chyba wersja marokańska jako typ 201Eg. Fajnie to wówczas wyglądało. Technika i pomysły się jednak zmieniają i te 10 lat, przez które śledzę postępy na MaSzynie pokazują jak wielki jest tutaj postęp i jak wielka praca została wykonana przez Twórców. Dekada w MaSzynie to przepaść in plus!
Wrzuciłbym jako ciekawostkę stare tekstury, ale zapodziały mi się na starym dysku;) Może ktoś to jeszcze posiada?;)   

799
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 18 Listopada 2014, 15:03:00 »
@szy_mat: nie było z WS-em żadnych problemów. Może dwa razy za mocno "zakręciłem kołem" i nadmiarowy mi strzelił przy prądzie rozruchu ponad 600A, ale to tylko tyle. WS był cały czas załączony.

800
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 17 Listopada 2014, 20:16:15 »
@szy_mat: przejechałem misję "l053-sluzba-5-night" i nie miałem żadnych problemów! Owszem, jest kilka miejsc, gdzie występuje poślizg, ale po to jest piasecznica i technika rozruchu pociągu, aby dać sobie z tym radę. Dodam, że rozruch EP07, którą podpiąłem nie przekraczał 600A i ze składem dedykowanym 360 t dałem sobie spokojnie radę.

801
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« dnia: 14 Listopada 2014, 23:57:53 »
@borys_q: zgadzam się, bo chyba nikt nie pomyślał o tym, że gdy pociągi się wyprzedzają na szlaku z banalizacją to Pc2 ma się nijak... Wtedy oba tory w jednym kierunku są zajęte przecież i wobec tego dla kogo byłby ten Pc2 na szlaku dwutorowym?
Inna sprawa: PKBWK na pewno sprecyzowała swoją rekomendację i od tego trzeba zacząć.

802
Tabor kolejowy / Impuls 31WE
« dnia: 11 Listopada 2014, 11:44:46 »
Impuls pojachał z taką prędkością podszas testów, czyli nie miał wtedy jeszcze ustalonej prędkości eksploatacyjnej.
Jeżeli wskazówka haslera doszła do prędkości eksploatacyjnej np. na ósemce, to lokomotywa nie powinna się wyłączyć? U nas w Maszynie nic się nie dzieje. Lokomotywa dalej się rozpędza.
Impuls miał ustaloną prędkość eksploatacyjną od samego początku. Pojazd zbudowano z użyciem podzespołów, komponentów i oprogramowania przewidzianych dla prędkości 160 km/h. Zanim 31WE pojechał na CMK odbywał szereg jazd testowych w Żmigrodzie, gdzie został "dosterowany". Test na CMK był ciekawą akcją pod kątem technicznym jak i reklamowym dla Newagu. Po testach na CMK 31WE przyjechał bezpośrednio do nowego właściciela. Co ważne, jazdy na CMK w lutym 2013 nie testowały stricte konstrukcji 31WE, bo to było już zbadane - chodziło bardziej o typowe doświadczenie i pobicie kolejnego rekordu.
Wiadomość raportowana. Za wiele nie ma wspólnego z tematem. Zatem wydzielam do nowego wątku.
Sawi

803
Bocznica / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 10 Listopada 2014, 14:57:14 »
Marcel, taki naczelnik to na prawdę antyk... Szereg takich osób miałem nieprzyjemność poznać w latach 90, gdzie odwiedzałem różne lokomotywownie. Byli na szczęście też równi goście! 

Reg. zakazy 12.
Bocznica.
Benek

804
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 10 Listopada 2014, 14:41:45 »
Słupów trakcyjnych na międzytorzu mostów/wiaduktów dwutorowych nie powinno się stosować ze względu na układ statyczny obiektów inżynieryjnych. Poza tym dochodzi tutaj temat sposobu posadowienia słupów, skrajnia, konstrukcja mostu/wiaduktu (takie obiekty pracują na długości)... itd. Przy teoretycznym wykolejeniu taboru ma moście i ścięciu słupa trakcja "leży" w 100%. Co prawda na torach są odbojnice, ale nie zawsze uda im się zminimalizować skutki wykolejenia.

805
Bieżące kolejowe / Odp: Tilt shift - zdjęcia stacji kolejowych
« dnia: 09 Listopada 2014, 15:43:21 »
Przykład kolejnego zdjęcia "tilt shift"...;) Taki kadr bardzo uwiarygadnia przedmiotowy filtr.

806
Bieżące kolejowe / Odp: Tilt shift - zdjęcia stacji kolejowych
« dnia: 02 Listopada 2014, 12:53:41 »
Moim zdaniem nie każdy kadr nadaje się do użycia "tilt shift'u" i raczej w tym tkwi problem.

807
Bieżące kolejowe / Odp: Tilt shift - zdjęcia stacji kolejowych
« dnia: 28 Października 2014, 17:17:50 »
Nowe lustrzanki cyfrowe np. Canon EOS 650D posiadają w swoich "bajeranckich" opcjach funkcję różnych filtrów twórczych, a w tym "Efekt miniatury", dzięki któremu możemy otrzymać fajną dioramę, a więc coś w rodzaju Tilt shift.

Reg. obowiązki 2.
Proszę zmniejszyć wagę załącznika.
Benek

808
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 16 Października 2014, 08:30:29 »
170-lecie Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej (otwarcie odcinka Wrocław-Legnica) - 19.10.2014

Szybki "Latający Dolnoślązak”

W 1844 r. pomiędzy Wrocławiem a Legnicą przejechał pierwszy pociąg. 170 lat później, dokładnie 19 października, przejadą tą trasą jedne z najnowocześniejszych pociągów w kraju - 36WEa Impuls Kolei Dolnośląskich. Pojazdy te zostały zakupione w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską. Zapraszamy na dworzec kolejowy w Legnicy, gdzie będzie można zobaczyć, jak wygląda współczesna, nowoczesna kolej.
Pociąg Kolei Dolnośląskich złożony z dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych 36WEa Impuls pokona trasę z Wrocławia do Legnicy w 37 minut.  W oficjalnej prezentacji taboru na dworcu w Legnicy weźmie udział Jerzy Michalak Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego. Na pasażerów naszych promocyjnych pociągów przygotowaliśmy niespodziankę. Zapraszamy więc do naszych promocyjnych pociągów „Latający Dolnoślązak” już w najbliższą niedzielę.
Bezpłatnemu przejazdowi, w ramach obchodów 170 rocznicy otwarcia połączenia Wrocław - Legnica, towarzyszyć będzie wiele atrakcji. Mieszkańców Legnicy zapraszamy na wystawę taboru, która odbywać się będzie na dworcu w Legnicy. Będzie można usiąść za pulpitem sterowniczym takich lokomotyw jak: EU07A, BR285 z rodziny „Traxx” udostępnionych przez naszych partnerów PKP Intercity oraz Lotos Kolej, a także szynobusu SA135 w barwach KD SA. Na torze 11 przy peronie 4 dla wszystkich śmiałków niespodzianka -  przejażdżka drezyną ręczną - o ile „pary” wystarczy. Moc atrakcji czeka również na najmłodszych miłośników kolei - pokazy, animacje i drobne kolejowe upominki. Na parkingu przy dworcu Straż Ochrony Kolei będzie prezentowała specjalistyczny wóz, gdzie będzie można obejrzeć jak strażnicy dbają o bezpieczeństwo ludzi i ładunków oraz dowiedzieć się co na kolei robi pies.
Przy peronie 4 będzie można również obejrzeć „bohaterów” całego wydarzenia - 36WEa Impuls oraz dowiedzieć się dlaczego te pojazdy są najnowocześniejszymi w kraju. Najnowsze pociągi Kolei Dolnośląskich, to trójczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne o wysokim standardzie wykończenia wnętrz, które mają 165 miejsc siedzących w układzie otwartym. Każdy z pojazdów wyposażony jest w klimatyzację, wi-fi,  indywidualne gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej na zewnątrz i wewnątrz składu.
Producent pojazdów, nowosądecka firma Newag, położył duży nacisk na wygodę podróżowania osób niepełnosprawnych. Oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji są urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem, oraz specjalnie przystosowane toalety. Dla osób podróżujących z małymi dziećmi dostępny jest przewijak.
Pojazdy mogą rozwijać prędkość do 160 km/h. Na tory Dolnego Śląska wyjadą w grudniu bieżącego roku i zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Wrocław - Wałbrzych, Wrocław – Jelenia Góra oraz Szklarska Poręba Górna  - Jelenia Góra, Wałbrzych, Wrocław.
Projekt zakupu 6 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Całkowita wartość projektu to 81 486 270, 00 PLN, wkład Unii Europejskiej to 56 306 975,00 PLN.

Program ogólny:

Data: 19 października 2014 r.
Miejsce: Legnica, Dworzec Kolejowy

09:00-16:00 - Wystawa taboru kolejowego (lokomotywy PKP Intercity, Lotos Kolej, Koleje Dolnośląskie) dworzec w Legnicy, peron 5, tor 12
10:00 - 14:30 - Przejazdy drezyną ręczną, dworzec w Legnicy, peron 5, tor 11
10:00 - 15:00 - Pokazy i  animacje dla dzieci, dworzec w Legnicy, peron 5
10:00 - 14:30 - Prezentacja Straży Ochrony Kolei - wóz monitorujący oraz przewodnik z psem - pokaz, parking przy dworcu kolejowym  w Legnicy
10:00 - 10:37 - Wrocław Główny: odjazd 10:00 „Latający Dolnoślązak” - bezpłatny przejazd promocyjny z Wrocławia do Legnicy nowymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi „Impuls” 36WEa Kolei Dolnośląskich
10:40 - 11:10 - Część oficjalna: przywitanie gości, przedstawienie linii Wrocław- Legnica oraz prezentowanych pojazdów (peron 4)
11:10 - 14:15 - Prezentacja elektrycznego zespołu trakcyjnego Impuls 36WEa, dworzec w Legnicy, peron 4,
12:00 - odjazd pierwszego pociągu do Wrocławia (Podczas jazdy wykład: Bogusław Molecki, „170 lat linii kolejowej Wrocław - Legnica”)
14:30 - odjazd drugiego pociągu do Wrocławia (Podczas jazdy wykład: Franciszek Restel, „Latający Ślązak - historia pierwszej śląskiej kolei dużych prędkości”)

Źródło: materiały reklamowe Kolei Dolnośląskich

https://www.facebook.com/KolejeDolnoslaskieSA/photos/a.237957196301559.48768.229527113811234/642831295814145/?type=1&theater
https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/aktualności/zapraszamy-na-przejazd-promocyjny-170-lecie-kolei-dolnośląsko-marchijskiej.html



809
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_08.14
« dnia: 05 Października 2014, 13:48:21 »
Sceneria "quarkmce2007":

1. nieprawidłowe usytuowanie słupków hektometrowych: na linii jednotorowej słupki z hektometrem nieparzystym są po prawej zgodnie z rosnącym kilometrażem, a po lewej z parzystym (nie stosuje się ustawiania ciągiem)
2. w km 40 - 42 nagle słupki uciekają od linii i sugerują, że zamiast obecnej poprowadzonej prostej, wcześniej przebieg miał być inny na tzw. "eSce".

810
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_08.14
« dnia: 12 Września 2014, 18:10:22 »
MaSzyna_patche_08_14: przy wjeździe do Pawianowa lokiem SU46 mamy "choinkę" na semaforze wjazdowym, jak w załączniku. W MaSzynie 08.13 było to samo.

Strony: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 35