Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 24
62
Tabor kolejowy / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 08 Listopada 2018, 08:13:54 »
W około 11m22sek tego filmu https://www.youtube.com/watch?v=wz_4l5btlQ8&feature=youtu.be&t=671 jest bardzo ciekawe nagranie

63
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 06 Listopada 2018, 17:27:56 »
Przy okazji ciekawostka - 99,99% "Gagarinów" w PL miało wózki z 4 cylindrami hamulcowymi, jednakże istniały wyjątki:

1. M62-1194, 1239, 1318 i 1601 z PCC Szczakowa miały tylko po 2 cylindry (tak jak w TEM2),
2. ST44-1500 z PKP miała wózki od TE109, czyli z Ludmiły (BR132) i posiadała 6 cylindrów hamulcowych.

64
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 06 Listopada 2018, 15:00:23 »
Końcówki na "garnkach" zawsze były na zewnątrz obudowy, a w maszynach z małymi reflektorami, końcówki montowano na przednim podeście niejako wewnętrznie.

EDIT: 06.11.2018
Niektóre wozy z małymi reflektorami nie miały żadnych "końcówek" np. M62 z Orlenu, czy M62M z RP (w obu przypadkach wybrane maszyny).

65
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 06 Listopada 2018, 14:07:45 »
Reflektor po stronie maszynisty jest "kopią" tego po stronie pomocnika...

66
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 29 Października 2018, 18:31:23 »
"Rumunem do Wojcieszowa Górnego - 03.11.2018"

Szczegóły:
https://kskwroclaw.evenea.pl/

cytat:
"Przejazd odbędzie się w wagonie służbowym, co prosimy wziąć pod uwagę w doborze ubioru. Prosimy także o przygotowanie siedzisk we własnym zakresie. Liczba miejsc w pociągu jest ograniczona".

Termin jest krótki, ale wynika to ze słabej komunikacji w strukturach właściciela lokomotywy. Organizator starał się o ten przejazd z wyprzedzeniem.

67
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 26 Października 2018, 13:14:21 »
@Daimler1916: dziękuję bardzo! Przepiszę te numery w całości: 232 457-2, 461-4, 519-9, 529-8, 534-8 i 568-6.

68
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 23 Października 2018, 22:15:36 »
Gdy poznam nr boczne to i historia maszyn się znajdzie...:)

69
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 23 Października 2018, 22:08:42 »
OK, to spróbuj spisać numer z cyfrą samokontroli, czyli 232 xxx-x.

70
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 23 Października 2018, 21:55:18 »
Pamiętaj, zrób zdjęcia nr bocznych :) To dla mnie ważne.

71
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 23 Października 2018, 17:03:16 »
@Daimler1916: czy udało Ci się ustalić nr BR232 w Maczkach?

72
Inne niekolejowe / Odp: Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 18 Października 2018, 18:17:52 »
Z drugiej strony są to potencjalni "dobrzy" i tani sprzedawcy mało używanego sprzętu. Osobiście wykonuję około 10 000 fotek rocznie i mam sprzęt od 5 lat, czyli wychodzi lekką ręką 50k fotek w tym czasie, ale podobny (może mniej wyszukany sprzęt) leżakujący w szafie przez taki sam czas, ale już bez gwarancji może mieć przebieg np. 1000 - 2000 fotek... i bardzo dobry stan.

73
Inne niekolejowe / Odp: Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 18 Października 2018, 18:07:51 »
Lustrzanka z całym dobrodziejstwem nawet za 30k, czy 50k będzie bezużyteczna, jeśli właściciel nie ma konkretnej wiedzy, a przede wszystkim jeśli nie wypracował/nie posiada swojego "warsztatu".
Znam ludzi, którzy kupili lustrzanki za 2 - 4 tysiaki i myśleli, że cena sprzętu spowoduje, że zdjęcia same się super wykonają. Byli rozczarowani, że:
- nie umieją ogarnąć funkcji aparatu
- fotki źle wychodzą
- aparat leży w szafie (od niechcenia robią nim zdjęcia na komuniach (nieudane) raz w roku lub proszą o wykonanie tych czynności "przyjaciół").

74
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 17 Października 2018, 11:59:53 »
Do dziś pracują 24 lokomotywy
Czy masz spisane nr tych loków? Wiem, że nie są to ich oryginalne nr.
Oprócz Polski wykorzystują je jeszcze Chiny.
Zapomniałeś o Ukrainie i Bułgarii.

75
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 11 Października 2018, 21:23:59 »
Dzięki za info! Czekam zatem na numery boczne. Czy możesz zdefiniować jeszcze datę ich przyjazdu?

76
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 11 Października 2018, 20:57:08 »
Na focie widać przecież numer BR232 - jest to BR232-519-9. O reszcie nie wiem.
Pytałem o wszystkie 5...

Za 3 tygodnie bd miał kolejne szkolenia w CTL więc jak cos to postaram się zrobić więcej zdjęć. :)
Przynajmniej zanotuj, albo pstryknij komórką same numery, jeśli nie uda się zrobić jakichkolwiek fotek (widzę, że maszyny są pozastawiane).

77
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 11 Października 2018, 20:48:25 »
Super, ale czy spisałeś numery boczne?

78
Tabor kolejowy / Odp: O dziewiątkach
« dnia: 08 Października 2018, 21:47:28 »
A gdzie mogę znaleźć informacje na temat niebieskiego (denaturat czy jakoś tak) i czerwonego (chyba PKP Cargo czy jakoś tak) malowania? Chodzi mi mniej więcej o coś takiego.
"Oceany" internetu XXI wieku...

79
Tabor kolejowy / Odp: O dziewiątkach
« dnia: 08 Października 2018, 21:45:56 »
@Stapox: to jest fajny temat to przegadania:) Przenieśmy to gdzie indziej:)

80
Tabor kolejowy / Odp: O dziewiątkach
« dnia: 08 Października 2018, 21:20:05 »
@ESK8: młody człowieku, skoro zaciągnąłeś "górną" fotkę Pawła Winnickiego z galerii WRP (https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=12544&mode=search) to tam wyjaśniono, że barwy tej lokomotywy w tamtych czasach są oryginalne. Takie malowanie miały lokomotywy EP09-001 i 002, a o 003 wyraziłem się już wyżej.

To jedyne jakie znalazłem ;). Czyli EP09 nie miała takich barw od zawsze? Ja tam tylko wiem że EP09-001 miała troszkę inne malowanie ale tak to nic poza tym ;). Zdjęcia jako dowód.
Uwierz, że nie odkrywasz Ameryki i bez obrazy:)


81
Tabor kolejowy / Odp: O dziewiątkach
« dnia: 08 Października 2018, 21:03:21 »
Zdjęcia są świetne! Krakowska EP09-003 ma nowe barwy fabryczne, bo podobnie jak 004 zaczęto je właśnie wtedy tak malować. EP09-005 - 007 zimą w styczniu 1992 przyszły na Olszynkę i ten schemat malowania wtedy zaczął się utrwalać.
Wagony XB na Ex Górnik i Krakus miały jak na zdjęciu już fabrycznie nowe jasne szerokie pasy. "Knajpy" i "Sypialne" WARS'u nigdy nie miały zmian malowania w tamtych czasach (WRdun - na bordowo/czerwony, WLAB-x - niebieskie.granatowe).

82
Tabor kolejowy / Odp: O dziewiątkach
« dnia: 08 Października 2018, 20:26:20 »
@MR6: no właśnie słabo z nimi... Nie spotkałem się do tej pory z takowymi.

83
Tabor kolejowy / Odp: O dziewiątkach
« dnia: 08 Października 2018, 20:03:07 »
Niedługo potem w Starzynach nastąpiło czołowe zderzenie ekspresu ,,SAWA" prowadzonym EP09-003 z pociągiem osobowym ,,GIEWONT" na ED72
ED72-002
EP09-003 miała zmiażdżoną jedną kabinę. Jako dawca organów na wysokości zadania stanęła wówczas EP09-001. Reszta na żyletki.
Mamy zatem "nową" EP09-001" (bis) i EP09-003 ze "starą" kabiną "001" (nie mylić z pulpitem)...

84
Tabor kolejowy / O dziewiątkach
« dnia: 08 Października 2018, 18:13:00 »
Wtedy chyba Wawel był na zmianę Ex i pospiesznym w relacji Kraków - Świnoujście z całkowitą rezerwacją miejsc. Na tym pociągu poległa oryginalna EP09-001 w wypadku.

Edit:
W RJ 1990 - 1992 (był wyjątkowo dwuletni) "Wawel" był pospiesznym 38501/83502 Kraków - Świnoujście - Kraków i jechał przez Katowice - Kędzierzyn - Wrocław - Poznań.
Wypadek z EP09-001 był na Wawelu podczas jazdy inną trasą przez Konin (dość łamana trasa) i chyba był po 1992 roku.

Edit2:
EP09-001: wypadek na stacji Cienin w 10.1993. Maszyna dostała nowe pudło i wyszła jako EP09-001" w 1995 (wtedy produkowano EP09 od nr 038 wzwyż).

85
Bocznica / Odp: e583
« dnia: 08 Października 2018, 19:02:43 »
Albo ktoś w perfidny sposób/przez przypadek (niepotrzebne skreślić) wywalił fizykę.
Chyba przesadziłeś chłopie... Projekt MaSzyna jest rozwojową inicjatywą i twoje sugestie są tutaj raczej nie na miejscu.

86
Tabor kolejowy / Odp: Dziwne malowanie 1 klasy
« dnia: 08 Października 2018, 17:48:25 »
Ex Górnik i Krakus miał takie malowanie na wagonach XB, ale pamiętam inne Ex, które miały takie malowanie na 111A i 112A. Co do SK mam pytanie: czy kiedyś tam coś już publikowałeś?

87
Tabor kolejowy / Odp: Dziwne malowanie 1 klasy
« dnia: 08 Października 2018, 17:41:16 »
W swoim czasie napiszę o tym artykuł. Może do ŚK. Jeszcze nie wiem.
Dość nonszalancko to zabrzmiało, ale jestem ciekaw Twoich materiałów nt temat.

88
Tabor kolejowy / Odp: Dziwne malowanie 1 klasy
« dnia: 08 Października 2018, 17:23:41 »
Tak, to jest to samo. Pamiętam, że najpierw składy używane w ekspresach miały takie wagony z jasnym pasem.

89
Tabor kolejowy / Odp: Dziwne malowanie 1 klasy
« dnia: 07 Października 2018, 17:21:25 »
Tak malowano wagony na początku lat 90 wychodząc z ciemnego pierwotnego malowania.

90
Bieżące kolejowe / Odp: Zmodernizowany typ pantografu ET22
« dnia: 01 Października 2018, 20:59:33 »
Ciekawa uwaga. Zbadam temat dogłębniej. Póki co pewien byłem, że "mały pantograf" pozostał w typie 5ZL.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 24