Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 [2] 3 4 ... 26
31
Bieżące kolejowe / Odp: Predkosci na CMK
« dnia: 26 Grudnia 2019, 13:15:42 »
Jestem przeciwnikiem pokazywania prędkości w wagonach, gdyż jak napisał przedmówca są to dane z GPS, który się myli i odświeża co jakiś czas parametry. Dla pasażera to fajny bajer, ale są "znawcy", którzy uważają, że pociąg na 40-tce jechał 42 km/h... Kiedyś w Niemczech jechałem ICE niby 256, ale tak na prawdę było to 250 km/h. 

Prędkości podawane w wagonach nie są z rejestratora lokomotywy.

32
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 30 Listopada 2019, 12:51:33 »
@Sawi: weź pod uwagę fakt, że niektóre dokumentacje na różne diesle zostały uratowane przed zniszczeniem tylko dzięki temu, że ktoś wydał kupę szmalu na to - tutaj jest zatem dylemat moralny: czy udostępnić dla "gawiedzi", czy żądać zapłaty? Czy jest tutaj złoty środek? Chyba trudno go wypracować i trzeba uszanować niejako osobą posiadającą takie dane. Do niej należy decyzja.

33
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 30 Listopada 2019, 12:46:34 »
Trąbienie nic nie da, jeśli użytkownik drogi ma na uszach słuchawki z głośną muzyką... Widziałem monitoring z takich akcji i niestety ginęły młode osoby...:(

34
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 30 Listopada 2019, 10:20:52 »
Na sieci KWB Konin są miejsca, gdzie są zakazy używania sygnału "Baczność", co skutkuje niestety tym, że szczególnie składy jadące tyłem pomimo, że są wyposażone w kamery, to i tak "zgarniają" co jakiś czas użytkowników dróg... O takie zakazy walczyli mieszkańcy osiedli domków jednorodzinnych... Paranoja!

35
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« dnia: 24 Listopada 2019, 15:10:58 »
Jeszcze dwa słowa o oznaczeniu S200: jest to oznaczenie ówczesnej Huty im. Lenina w Krakowie, gdzie dla rozjaśnienia dodam, że pracowały tam oprócz parowozów m.in. serii TKp Śląsk, maszyny SM41 oznaczone jako S100, a potem także SM42 jako S400. Do HiL trafiły maszyny z nr 201 - 232 i 236 - 262, przy czym nr 249 - 262 trafiły już wcześniej do PTKiGK Rybnik. Jasno z tego wynika, że numery były zdublowane. Niczemu to nie przeszkadzało, bo obie firmy działały na swoich często zamkniętych terenach. Ogólnie oznaczenie S200 wprowadzone przez HiL było stosowane także przez inne zakłady, jako wersja przeznaczona do PL.

36
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« dnia: 20 Listopada 2019, 15:21:06 »
Trochę o S200:

"Seria S-200 (669.0, później 770) Lokomotywy sześcioosiowe w ruchu manewrowym to swoisty ewenement. Tego typu pojazdy stosowane były wyłącznie w bardzo ciężkich pracach manewrowych do przestawiania składów o masie 3000–4000 t brutto i w niewielu krajach je produkowano. Jedynymi takimi lokomotywami były szwajcarskie maszyny serii Am6/6 i Bm6/6, polskie SM31, radzieckie TEM2 i czechosłowackie T669.0. W 1963 r. w ČKD Praha, wzorując się na amerykańskich lokomotywach firmy Alco dostarczonych do ZSRR pod koniec II wojny światowej, zbudowano trzy prototypy – jeden na tor 1435 mm dla kolei ČSD, oznaczony T669.0001 oraz dwa na tor 1524 mm z oznaczeniami ЧЭM3-001 i 002 dla kolei radzieckich SŻD. Ich projektantem był Bohumir Jankovsky, który przy jej konstruowaniu wykorzystał doświadczenia z pracy lokomotyw ЧЭM2 (T458.1). Powstał pojazd o układzie osi Co’Co’ z sześciocylindrowym silnikiem spalinowym typu K6S310DR. Tu również silnik napędzał prądnicę prądu stałego (TD 802), która przekazywała prąd do silników trakcyjnych (TE 006). Przełożenie przekładni głównej wynosiło 73:18. Bardzo ciekawie skonstruowano wózki, w których osie zawieszone były na wahaczach i było to również rozwinięcie konstrukcji wózka dwuosiowego z lokomotywy ЧЭM2 (T458.1). W 1966 r. koleje ČSD zakupiły prototyp T669.0001 i złożyły zamówienie na następne egzemplarze. Również i koleje radzieckie SŻD złożyły duże zamówienie na ten typ pojazdu. Produkcja eksportowa kontynuowana była w zakładach ČKD Praha, a produkcję dla odbiorców krajowych – wobec braku możliwości technicznych – przeniesiono do Slovenských Metalurgických Zavodu (SMZ) w Dubnicy n. V. W trakcie produkcji wprowadzano zmiany konstrukcyjne, między innymi dodatkowe resorowanie za pomocą poduszek powietrznych i wyrównanie nacisków osi. Takie pojazdy oznaczone T669.1 produkowano od 1969 r. Dla ZSRR produkowano ich odmiany w wersjach: ЧЭM3T wyposażoną w hamulec elektrodynamiczny, ЧЭM3E z elektronicznym regulatorem jazdy. Dla kolei ČSD zbudowano 325 pojazdów i 77 dla kolei przemysłowych. Najwięcej jednak, bo aż 7455 pojazdów zbudowano dla ZSRR. Lokomotywy budowano również dla Indii (seria DEC 120, 12 szt. w latach 1973–1975 na tor 1676 mm), Albanii (seria T669.1, 62 szt.), Polski (seria S-200, 145 szt. w latach 1966–1990), Iraku (seria DES 3100, 100 szt. w latach 1979–1982) i do Syrii (seria LDE 1500, 25 szt. w 1983 r.). Ogólnie na eksport oraz na potrzeby kolei i przemysłu czechosłowackiego w różnych odmianach wyprodukowano w latach 1963–1995, na tory szerokości 1435 mm, 1524 mm oraz 1676 mm, łącznie 8200 lokomotyw. Do Polski pierwsze egzemplarze, oznaczone jako S-200, trafiły w 1966 r., a ich odbiorcą była ówczesna Huta im. Lenina w Krakowie, w której docelowo pracowało aż 60 lokomotyw tej serii, co stanowiło największe skupisko tych pojazdów w Polsce. Kolejne dostawy realizowano w kilku partiach w latach 1967–1990. Lokomotywy zamówiono głównie do obsługi bocznic kopalnianych i wiązało to się z wycofywaniem trakcji parowej. Jednymi z największych odbiorców były ówczesne ZKTiGK Boguszowice (później PTKiGK PW Rybnik, a obecnie PTKiGK S.A. Rybnik), kopalnie węgla kamiennego wchodzące później w skład NZGTK Spółka z o.o. Bieruń (obecnie NZTK Spółka z o.o. Wola), a także PTKiGK Spółka. z o.o. Zabrze. Lokomotywy serii S-200 dzięki swojej dużej mocy często oprócz pracy manewrowej zatrudniane są do prowadzenia pociągów z węglem. W 1996 r. lokomotywa S-269, należąca do PTKiGK S.A. Rybnik, została poddana modernizacji. Zabudowano silnik firmy MTU typu 12V396TC14 o mocy 1050 kW i prądnicę prądu przemiennego typu LSG-1200-90 produkcji wrocławskiej firmy Dolmel z elektronicznymi regulatorami pracy zespołu, a w układzie chłodzenia wstępny podgrzewacz wody. Zmodernizowano także kabinę maszynisty, część elektryczną (stosując dodatkowe obwody zasilane napięciem 24 V). Na innych lokomotywach S-200 wprowadzono wiele udoskonaleń i modyfikacji, jak np. montaż nagrzewnicy kabinowej, wycieraczek elektrycznych, nowych foteli maszynisty, układu GPS do nadzoru pracy pojazdu, SHP, radiotelefonu Pyrylandia z układem radio-stop oraz reflektorów halogenowych. Produkcja eksportowa lokomotyw ЧЭM3 do ZSRR okazała się po przemianach polityczno-gospodarczych w Europie Wschodniej dla ČKD Praha przysłowiowym gwoździem do trumny. Lokomotywy, których aż 85% produkcji kierowano właśnie tam, sprzedawano po bardzo zaniżonych cenach, a na dodatek za wiele z nich do dziś nie zapłacono. Zakłady ČKD Praha to pionierski zakład w dziedzinie konstrukcji lokomotyw. To właśnie tu powstało wiele udanych, niezawodnych i cenionych przez nabywców lokomotyw. Podejmowano kolejne projekty, jak np. w 1974 r. między innymi konstrukcja „Cyklopa”, czyli lokomotyw serii T499.0 z prądnicą prądu przemiennego, wózkami z zawieszeniem typu Flexicol, hamulcem elektrodynamicznym, automatyczną regulacją prędkości, czy elektronicznego sterowania układami elektronicznymi będącego protoplastą późniejszych układów w technice GTO. W 2000 r. majątek zakładu przekazano do sprzedaży i nawet późniejsze jego próby ratowania przez Siemensa nie przyniosły rezultatów".

Źródło: "TTS 4/2008", gdzie w bibliografii wykorzystano m.in. "[4]  Chiżyński J.: Lokomotywy spalinowe produkcji ČKD Praha eksploatowane przez prywatnych przewoźników. Świat Kolei 3/2007" mojego autorstwa.

37
Komisja powypadkowa ustali przyczynę zdarzenia, a stan pojazdu oceni PKP CARGO i wtedy zdecyduje co zrobić ewentualnie z członem A.

38
Bieżące kolejowe / Odp: Program "Kolejarze"
« dnia: 09 Listopada 2019, 16:36:24 »
Widziałem kilka odcinków i montaż materiału jest słaby. Mówią gdzieś tam o zespole napędowym od ST44, a pokazują od ET22, czy odwrotnie... Takich programów mimo wszystko jednak brakuje w polskiej TV (na pewno znaleźli by się odbiorcy np. młodzi fani kolei, pracownicy kolei spoza warsztatów - aby zobaczyli czym zajmują się ich koledzy itd.), ale z drugiej strony trudno laika bombardować rzeczami, których nie skuma nigdy... Stąd mamy więc temat podany takim jaki widzimy.

39
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Października 2019, 15:49:42 »
I dlatego zakręca się hamulec ręczny.

40
Tabor kolejowy / Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 13 Października 2019, 18:46:27 »
Trochę sami namieszaliście chyba, a ma być tak:
SU42 (przebudowa z SM42) typ 6D posiadały silnik spalinowy a8C22 oraz instalację ogrzewczą zasilaną z prądnicy głównej 500V (lata przebudowy 1975 - 1979),
SU42-501 - 540 typ 101D posiadają silnik spalinowy a8C22, a zamiast kotła WB-5 mają na pokładzie CAT3208 o mocy 180 kW (moderna 1999 - 2000), ogrzewanie 3kV,
SU42-1001 - 1010 typ 6Dl posiadają silnik spalinowy CAT C18 x 2 (lata modernizacji 2014 - 2015), ogrzewanie 3kV.

41
Tabor kolejowy / Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 12 Października 2019, 19:18:35 »
Agregat na SU42 był nienaturalnie bardzo głośny, co rzucało się od razu w oczy na peronie.

42
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót EP05
« dnia: 12 Października 2019, 19:16:43 »
Sporo się dzieje ostatnio z EP05 :) Jest plan, aby w przyszłym tygodniu pojechała do... Krynicy. Trudno powiedzieć, co z tego wyniknie.

43
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 16:42:56 »
Wyobrażam sobie jakie tam widoczki są...:)

44
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 16:34:24 »
Myślę jednak, że chodzi o długość wszystkich tras:

"VBSR7 to trasa oparta na rzeczywistości, która obejmuje Vestfoldbanen, Bratsbergbanen, Sørlandsbanen,
części Ransfjordbanen, Drammensbanen, Spikkestadbanen, Hortensbanen, Spikkestadbanen, Gardermobanen, Dovrebanen,
Herøya i Filipstad. (Oslo S-Drammen-Larvik-Skien-Kongsberg-Hokksund - Drammen-Oslo S) Hamar-Stavanger i Tinnoset".

45
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 16:28:21 »
Jeden scenariusz, czy wszystkie trasy?

46
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 16:15:56 »
Nawet MSTS, czy Trainz nie mają przesadnie długich dystansowo scenerii, bo to było by... zbyt nużące. Owszem fan kolei będzie trochę niezadowolony, ale komercyjny klient się znudzi.

47
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 09 Października 2019, 08:40:23 »
W poście nr 47 nawiązałem niegdyś do tematu długich tras: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30350.msg493640.html#msg493640

48
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Września 2019, 16:35:10 »
Pamiętajcie, że są różne ASDEK'i. Nie wszystkie wyposażone są w takie same podzespoły i jedne wyłapują obciążenia dynamiczne od zestawów (np. płaskie miejsca), a inne gorące "hamulce" (tarcze hamulcowe, maźnice), a jeszcze inne mają pewnie "full wypas".

49
Może by je przynajmniej powstawiać na scenerie, w ukrotnieniu do każdego składu ;d
Pamiętając, że z zasady łączą się 4E z 4E i 303E z 303E.

50
A może istotniejszym tematem jest "produkcja" odmiennych kabin do siódemek niż samych textur?

51
Pojawiają się na rynku inne ciekawe malatury, jak np. EU07-502 z LTC http://www.kw.wroclaw.pl/details.php?image_id=16650

52
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 31 Sierpnia 2019, 10:55:22 »
Tutaj https://www.wrphoto.eu/search.php?search_keywords=%22SN61+w+Grudzi%C4%85dzu%22 jest kilka moich czarno-białych zdjęć SN61 z MD Grudziądz z 1991 roku (dot. SN61-505, 510, 525, 530 i 548).

Pod tymi linkami są zdjęcia z 1993 roku, których autorem jest krzysieksn61:
SN61-527 https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=41849&mode=search
SN61-524 https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=41848&mode=search
SN61-525 https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=41847&mode=search

@Dróżnik Wiór: zakładam, że z tych ostatnich już korzystałeś...?

53
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Sierpnia 2019, 16:08:06 »
Skrajna głupota tego pracownika... Takie praktyki kończą się niestety bardzo źle.

54
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 25 Sierpnia 2019, 10:49:12 »
Na tablicy wagonu tego nie znajdziesz, ale żeby odróżnić te typy pomocna może być pojemność ładunkowa:
- 402R pojemność zbiornika 30,2 m3,
- 418R pojemność zbiornika 34,0 / 33,7 m3,
- 431R pojemność zbiornika 34,5 m3.
Oczywiście ważnym parametrem jest tutaj długość zbiornika.

55
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 20 Sierpnia 2019, 17:45:31 »
Maszyna SP45-139 stacjonowała nadal w Sierpcu, przy czym w 1993 Sierpc w ramach reorganizacji PKP został jednostką zamiejscową Kutna bez zmiany lokalizacji lokomotywy, a w 1997 wszedł w struktury Zakładu Taboru w Toruniu i nadal bez zmiany stacjonowania maszyny. Takie były wówczas kombinacje w strukturach PKP zanim w 2001 powstało PKP CARGO SA i do dziś wielu miłośnikom sprawia to problem w temacie przydziałów maszyn.

56
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Sierpnia 2019, 20:40:13 »
@mk1992: przede wszystkim "shadows yes" uwala ci symulator. Spróbuj bez cieni.   

57
bardziej mi chodzi o jakiegoś zboczucha kolejowego
Hmmm, czy aby nie przesadziłeś z opinią o hobbystach i Miłośnikach Kolei...?

58
Na warsztacie / Odp: Dym z komina
« dnia: 07 Sierpnia 2019, 08:18:17 »
Mam kolejne pytanie: czy pęd powietrza podczas jazdy ma wpływ na położenie dymu?

59
Czy "dymowa" atrakcja nie wpłynie na wydajność symulacji tak jak cienie?

60
Tabor kolejowy / Odp: Ewidencja taboru w Maszynie
« dnia: 05 Sierpnia 2019, 21:04:34 »
EP05, ET40 - działa, ale nastawnik dziwnie sam cofa się o kilka pozycji co trochę. Tak ma być?
401DA, 40CC, SU42, T448P - po wybraniu skład znika z zakładki wczytanie

"Czechy" mają wał kułakowy oraz inne sterowanie i tak ma być. Spróbuj najpierw zapanować nad nastawnikiem i "zamknąć" pierwszy układ. W/w diesle nie mają kabin, co jest opisane w dokumentacji...

Strony: 1 [2] 3 4 ... 26