Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 [2] 3 4 ... 24
31
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 24 Maja 2019, 13:22:11 »
Stolik zawsze może zostać pobazgrany przez graficiarzy...

32
Jeśli chodzi o Cargo, to trochę wyszedłem w przód, ale już sporo gagarinów stoi w Pesie.
Na pewno są tam ST44: 163, 206, 489, 615, 717 (!), 788, 862, 878, 949, 983, 992, 1056, 1081, 1083, 1103 i 2023.

@RoboBatman: tak, masz rację, bo nie sądzę, aby ktoś wysyłał Rumuny do Reloku chyba, że w PL ktoś odważy się na P5 tych maszyn...

33
ST44-1252 (ex 717) jest w fazie testów, seria do numerów 1289 różni się detalami od modernizacji ST44m z lat 2008-12 (ledy, klima, okna)
Masz na myśli kolejne 38 x ST44 przeznaczone na P5+M? W Białymstoku czekają na to (stan na 01.05.2019): ST44-089, 700, 1028, 1074 i 1109.

34
"Nowe" Ludmiły na pewno zastąpią ST43-R i TEM2. Obawiam się jednak, że na Rumuny nie będzie zbytu i pójdą na złom...

35
Bardzo fajne aktualne podsumowanie. BTW:
- warto "łapać" 3E/1-201 i 202 z PMT, bo choć są na sprzedaż to nadal jeżdżą w fajnych barwach PMT.
- 201E-277 jest po Oleśnicy (kończyli ją we wrześniu/październiku 2018).

36
W zasadzie jest to najlepszy pomysł! Fajnie, że Koledzy podpowiadają co i skąd zaciągnąć, ale gdy ktoś nie jest w temacie to zniechęca się, bo zakłada, że coś źle zrobi.

37
Bieżące kolejowe / Odp: Pantografy w Bombardier Traxx
« dnia: 20 Kwietnia 2019, 00:01:51 »
Traxx'y to fajny temat, ale do rzeczy, bo ich odmian w PL jest kilka:

F140DC - E483 (2 patyki); 3 kV
F140MS - E186, EU43 (4 patyki); 1,5/3 kV i 15/25 kV
P160DC - E583, EU47 (2 patyki); 3kV

BTW, niemieckie BR185 (F140AC) pracują na napięcie 15 kV, ale niektóre są na 15/25 kV i mają wtedy 4 patyki.

38
Bieżące kolejowe / Odp: ESIK- program dla fotografii kolejowej
« dnia: 07 Kwietnia 2019, 21:11:25 »
Hmmm, zły jest tytuł posta, bo w pierwszej chwili myślałem, że to program do obróbki zdjęć... Mam kilka uwag co do dodawania w tym programie pojazdów i wyświetlania:

1. zauważyłem, że IC Śnieżka pojechała wg aplikacji w dniu 03.04.2019 na Flircie ED160... - czy to nie błąd w dodawaniu pojazdu i prawidłowej identyfikacji składu (Flirty do Wrocka nie jeżdżą); poza tym ten skład jeździ na wagonach i nie przez Oleśnicę i nie do Jeleniej Góry i jeździ w C (03.04.2019 to środa)! - chyba, że to dane testowe i przykładowe...?
2. powinny być nr pociągów we wszystkich składach pasażerskich.

Trochę słaba ta aplikacja, bo nie gwarantuje poprawności danych (trasy i tabor). Może powinna być przynajmniej lista wyboru pojazdów, aczkolwiek to temat dość długi...

39
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót EP05
« dnia: 11 Października 2018, 20:46:34 »
Na dzień 17.10.2018 planowana jest kolejna służba EP05-23:

TLK 28102 Kochanowski (rel. Lublin - Kołobrzeg) na odcinku Łuków 07:03 lub Warszawa Wschodnia 08:19 - Bydgoszcz Główna 12:16,
IC 5118 Wieniawski (rel. Bydgoszcz Gł. 15:00 - Iława Główna - Warszawa Zachodnia 18:59) na całym odcinku.
TLK 82102 Kochanowski (rel. Kołobrzeg - Lublin) na odcinku Bydgoszcz Główna 15:49 - Warszawa Wschodnia 19:56

Na przyszłość proszę edytować ostatni post w celu dodania treści. Nie piszemy 4-5 nowych postów pod rząd.
Rozi


EDIT:
W dniu 25.11.2018 z okazji "Święta Kolejarza" lokomotywa EP05-23 zawita do Poznania, gdzie poprowadzi pociągi specjalne "TurKolu" w relacji:

poc. 77311 PIONIER Poznań Gł. - Kiekrz (przez Poznań Wolę);
poc. 77312/3 PIONIER Kierz - Poznań Gł. (przez Koziegłowy, Poznań Starołękę).

Z Warszawy do Poznania "Piątka" pojedzie z poc. 18100/1 "Gałczyński", a z Poznania poc. 71210/1 (przez Jarocin, Kalisz, Łódź) zaprowadzi wagony do Słotwin i dalej luzem do Warszawy.

RJ dla MOE 71210/1 (200 t):
Poznań Gł. 13:40, Jarocin 14:33, podg Franklinów 15:05. Kalisz 15:28/41, Sieradz 16:20, Zduńska Wola 16:36/51, Łódź Chojny 17:47/48, Łódź Widzew 15:56/18:04 i Słotwiny 18:24.

Uwagi:
IC 18100/1 "Gałczyński" pojedzie w zestawieniu: EP05-23 & EP08-001.

EDIT:
W dniu 24.01.2019 odbędzie się jazda testowa EP05-23 luzem wg rozkładu:

LPE 996600/1 Warszawa Wschodnia 13:34 - Łódź Widzew 15:02
LPE 196001/0 Łódź Widzew 15:15 - Warszawa Wschodnia 16:56

EDIT:
W dniu 30.03.2019 odbędzie się przejazd planowy EP05-23 z pociągami:

PWE 011106/7 Wawa Grochów 12:30 - WAC 12:45/50 - Wawa Zach. (12:54 bez zatrzymania) - Wawa Gł. Tow. WOA 13:04/42 - Wawa Zach. 13:51
MPE 11107 STARZYŃSKI Warszawa Zachodnia 14:06 - WAC 14:10/35 - Wawa Wschodnia 14:41/42 - Mińsk Maz. 15:05/06 - Siedlce 15:41/42 - Łuków 15:58/59 - Biała Podlaska 16:31
MPE 11116 STARZYŃSKI Biała Podlaska 19:22 - Łuków 19:56/57 - Siedlce 20:13/15 - Mińsk Maz. 20:52/53 - Wawa Wschodnia 21:16/19 - WAC 21:25/32 - Warszawa Zachodnia 21:39 i powrót przez WOA
PWE 011117 WOA 22:22 - Wawa Zach. 22:31/33 - WAC 22:37/55 - Wawa Wsch. 23:01/06 - Wawa Grochów 23:11

40
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy serii 21
« dnia: 28 Marca 2019, 14:44:12 »
Obecnie w PL znajduje się 17 lokomotyw serii HLE 21: w Bydgoszczy stoi 8 szt., a w Oleśnicy 9 szt. Z niektórych oleśnickich zaczęto usuwać azbest. Tutaj na drugim planie widać kilka maszyn: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=42187&mode=search

41
Bardzo bym prosił o jakieś ciekawe propozycje.

Swego czasu podpowiadaliśmy komuś na forum jaki sprzęt mógłby/powinien kupić, ale wątek ten bardzo się rozszerzył poza prostą odpowiedź, która z reguły prostą być nie może (podobnie jest z doradztwem kupna PC)... Z tamtego wątku zapytam tylko o jedno: do jakich celów chcesz wykorzystywać ten kompakt? Pytam, bo to pomoże Ci w doborze sprzętu.

42
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 19 Marca 2019, 16:35:00 »
Ad.2: pod oznaczeniami Lok. i DOKP często były oznaczenia: "ZNTK Poznań" i "Napr. rew.".

43
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria "Wrocław" i "Legnica"
« dnia: 04 Marca 2019, 12:30:08 »
Pytanie o scenerię "Legnica" jest bardzo trafne czasowo, gdyż 28.02.2019 oddano do użytku po modernizacji odcinek linii 289 z Lubina do Legnicy (na razie tylko w ruchu towarowym): https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwszy-pociag-kolei-dolnoslaskich-dojechal-do-lubina-na-razie-testowy-zdjecia-film-90830.html
 

44
Inne niekolejowe / Odp: Głośny zasilacz w nowym komputerze.
« dnia: 28 Lutego 2019, 20:58:15 »
W moim przypadku identyczna sytuacja skończyła się awarią zasilacza, który pociągnął za sobą kartę graficzną...

45
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 22 Lutego 2019, 15:52:39 »
Fajne te AeLki, ale nie powinny mieć poręczy przy pierwszym oknie (ezt Kolei Śląskich EN57/EN57AKŚ mają tam drzwi...).

46
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 15 Lutego 2019, 19:56:02 »
Z tego co obserwuje to większość ogłoszeń brzmi: "przyjmiemy kandydata ze świadectwem kategorii takiej i takiej". Świadectwo niby robi przewoźnik tak?
Licencja wydawana jest przez UTK i jej właścicielem jest maszynista (kawałek plastiku), ale faktycznie świadectwo wydawane jest przez przewoźnika (główna kategoria dla przewoźnika pasażerskiego to B1). Może warto dowiedzieć się o przewoźników, którzy mają ośrodki szkolenia... Tutaj dodam, że jeśli już ktoś posiada świadectwo, to nie ma możliwości dopisywania niczego długopisem - każda zmiana typu pojazdu, na który ma się autoryzację (dawne autoryzacje nie są ważne), infrastruktury, ruchu przygranicznego, noszenia okularów itd. wymaga wydania nowego świadectwa, gdzie te dane są nadrukowane. Ważne jest też to, że na świadectwie ma być symbol przewoźnika.

Aha, maszynista może posiadać kilka świadectw różnych przewoźników: w ruchu pasażerskim np. z kategorią B1, a w ruchu towarowym B2 lub oba naraz B.

47
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 14 Lutego 2019, 20:11:41 »
Fajnie, że widzisz dużo pozytywów w tym wszystkim i jest to pewnie efekt tego, że się interesujesz. Gdybyś podchodził do tego olewająco, to tak też traktowali by Cię ludzie, których wymieniłeś.

48
Dokładnie tak! EP07-243 poszła do Oleśnicy na P5 i była to idealna okazja, aby jej pudło posłużyło rozbitej EP08-006, która też już od jakiegoś czasu przebywała w oleśnickim zakładzie.

49
Screeny / Odp: Trailer EN57AKŁ
« dnia: 09 Lutego 2019, 20:17:49 »
Powiem szczerze, że jeśli takie trailery będą powstawać, to MaSzyna ma się czym reklamować. Świetny materiał i jestem pod wielkim wrażeniem! Gratuluję!

50
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Stycznia 2019, 18:52:33 »
Jakieś forumowe porady na temat pracy warsztatowej czy jazdy zawsze mile widziane :D
Jeśli trafisz na warsztat to zasada jest tylko jedna: niezależnie kto będzie cię nadzorował i jaką miał wiedzę i chęci aby cie uczyć (ludzie w serwisach patrzą krzywym okiem na maszynistów - uczniów) to wszystko zależy od ciebie! Nie wiesz czegoś: pytaj! Jeśli potraktujesz pobyt na warsztacie jako zło konieczne, bo interesuje cię kasa i nastawnik, to już na początku odradzam takie podejście, bo się szybko zemści.

Zatem: pytaj, ucz się, pokaż się z dobrej strony i interesuj się.

Bywa też tak szczególnie na pouczeniach: choćby wykładowca (zwykle MI - maszynista instruktor) był "mistrzem świata" w wykładach to ten, który ma słuchać jak nie będzie chciał to nie nauczy się niczego...

51
Pomoc doraźna / Odp: Lagi,zacięcia.
« dnia: 28 Stycznia 2019, 15:10:40 »
Procesor to nie wszystko. Może masz zbyt nowe stery do GF? Nie zawsze nowe znaczy dobre. Pisano kiedyś o tym na forum.

52
Tabor kolejowy / Odp: Różnice w kabinie ST43 oraz 060DA
« dnia: 05 Stycznia 2019, 13:43:40 »
Dla przykładu tak wygląda kabina ST43-R z CTL oraz 060Da z PTKiGK Zabrze.

53
Na warsztacie / Odp: Radosna twórczość Sebola82
« dnia: 09 Grudnia 2018, 16:56:22 »
Wiecie, że Class66 w odmianie JT42CWR (DB CPL) i FPL (JT42CWRM) różnią się m.in. pulpitami?

54
@MasterYoda: było w poście nr 292...

55
Nie poniesie żadnych konsekwencji pod warunkiem, że zgłosi to niezwłocznie dyżurnemu ruchu danej stacji. Jeśli takiego zgłoszenia nie ma to PKP PLK SA kieruje zapytania do przewoźników, którzy kręcą się w okolicy, a wtedy już może interesować się tym tematem Biuro Bezpieczeństwa PKP PLK. Docelowo może o tym być powiadomiony UTK oraz Prokuratura, bo mogą być podejrzenia umyślnego działania osób trzecich, które "bawią się" sygnałem ALARM w systemie RS.

56
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 25 Listopada 2018, 16:55:32 »
089 stoi na szopie w Bialymstoku, ale znajac zycie nas nie wpuszcza...

Jakie stosujecie zasady, aby wejść do szopy w Białym?

57
Bieżące kolejowe / Odp: Dragon 2 w specjalnych barwach
« dnia: 21 Listopada 2018, 18:15:00 »
@Kacu: z tego słyną "pisarze" z RK... Słabo znają się na kolei, a co za tym idzie wątki, które tworzą ciężko się czyta. Trzeba przywyknąć. Ja nie jaram się ich news'ami, bo bywa, że są już czasem nieco stare lub nudnawe.

58
Bieżące kolejowe / Odp: Dragon 2 w specjalnych barwach
« dnia: 21 Listopada 2018, 17:32:10 »
ET25-001 i 002 mają iść do Zakładu w Poznaniu, a tutaj widać, że 003 do Warszawy. Ciekawie wygląda Dragon 2 w takich okazjonalnych barwach (ostatnio widziałem w NEWAG'u 003 jeszcze w barwach firmowych).

EDIT:
Swoją drogą to Dragon 2 dla PKP CARGO powinien mieć serię ET24, bo to oznaczenie było wolne (ET24 jako Bo'Bo'Bo' istniała tylko na papierze).

59
W odniesieniu do zdarzenia z ET41-167 i podania przyczyny: "Przyczyna -wyparcie sieci trakcyjnej przez pantografy (niewłaściwy docisk)", to jest to typowe zagranie PLK, gdzie nikt prawdopodobnie nie zdążył/nie miał okazji zbadania docisku pantografu (który przecież został uszkodzony), a już spece z PLK wydają wyrok... Bywa, że w takich sytuacjach wina leży po stronie słupa trakcyjnego, bo nie wszędzie są montowane zabezpieczenia na ukośnikach wysięgnika, które zabezpieczają go przed unoszeniem.

60
Symulator / Odp: Rwanie i skakanie
« dnia: 18 Listopada 2018, 12:03:58 »
Nie zawsze instalowanie najnowszych sterowników karty graficznej to dobry pomysł. Czasem lepiej i skuteczniej sprzęt pracuje przy starszych sterach.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 24