Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 35
121
I dlaczego linii LHS nie są zelektryfikowane?
W chwili obecnej jest rozważana elektryfikacja PKP LHS i jej przedłużenie, ale przy budowie tej linii zakładano, że będzie to linia "dieslowska", do której obsługi zakupiono w ZSRR szerokotorowe maszyny ST44 o nr 2001 - 2068 oraz SM48. Poza tym w tamtych latach (otwarcie LHS w 1979) były inne priorytety w PL dotyczące elektryfikacji linii. Jest jeszcze jeden aspekt: jakie elektrowozy miałyby wg ciebie pracować na LHS, skoro łatwiej było pozyskać diesle o skrajni UIC, które na dodatek miały zamienne wózki na "normalny" tor? To ważne, bo zdarzały się przypadki, że Gagariny z LHS stacjonowały w MD Szczecinek (ST44-2029 i 2041) pracując co oczywiste na normalnym torze...

122
Tabor kolejowy / Odp: Terminal MTE-15 i coś jeszcze
« dnia: 10 Października 2022, 19:37:50 »
to nie jest oryginalne wyposażenie więc zależy od kreatywności tego kto montował.
Oryginalne nie jest, ale na pewno było montowane przez PKP CARGO lata temu.

Jeden włączał pompkę obiegową, a drugi powodował iż zaprogramowany zegar był w stanie uruchomić owe "webasto". Lampka sygnalizuje obecność płomienia w komorze spalania podgrzewacza.
Lokomotyw SM31 jest już mało, ale znam przypadek, gdzie to działa.

123
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 10 Października 2022, 19:22:18 »
Na screenie138 wiaty przystankowe mają za bardzo wysunięte dachy - wchodzą w skrajnię drogi.

124
Tabor kolejowy / Odp: Jak to było z oznaczeniami TEM2
« dnia: 06 Października 2022, 16:33:56 »
Raczej TЗM2ЭП, a nie ТЗМ2ЗЛ... Ostatnia litera П to P.

125
Tabor kolejowy / Odp: Jak to było z oznaczeniami TEM2
« dnia: 06 Października 2022, 13:30:47 »
W odniesieniu do oznaczeń fabrycznych, to spotkałem jeszcze TЭM2N i ТЭМ2У. Temat Tamar jest bardzo szeroki i czasami zagmatwany. Pierwszą w PL była maszyna oznaczona TEM2-001, która miała nr fabryczny 6740/1974 i trafiła do ówczesnego PMP PW Katowice. Kolejne maszyny z nr bocznym od 002 miały taki sam nr fabr., czyli także od 002 wzwyż. Bodaj w 1983 do polskiego przemysłu zaczęły trafiać pojazdy oznaczone fabrycznie ТЭМ2У, czyli TEM2 z "kanciastą" budą (pierwsza była TEM2-208). Na PKP pierwszą "kanciastą" była SM48-088. Ogólnie przemysłowych TEM2 było 310 szt., ale trafiały się także duble, czyli maszyny, które miały trafić na PKP: 088" (ex SM48-088), 261" (ex SM48-091), 277" (ex SM48-095), czy 278" (ex SM48-092). Niezależnie od tego, na PKP pracowały "właściwe" SM48-088, 091, 092 i 095...
W odniesieniu do maszyn SM48 (130 szt.), to pierwsza z nich trafiła na PKP w 1976 z oznaczeniem SM48-001 i nr fabr. 001. Kolejne pojazdy miały takie same nr boczne jak i fabryczne. Oczywiście w trakcie napraw niektóre przemysłowe TEM2 dostawały oznaczenie SM48, ale wynikało to z niewiedzy osób odpowiedzialnych za to. W drugą stronę nie było pomyłek. Ciekawostką na polskich torach była TЭM2-5455 z Ukrainy, która od 2008 jeździła po całej sieci PKP. Nie ma już tej maszyny, bo przebudowano ją w 2019 na 15D-105.

126
Tabor kolejowy / Odp: Nieprawidłowy dźwięk rozruchu EW58
« dnia: 03 Października 2022, 20:34:23 »
Układ wagonów w ezt:

EN57: ra+s+rb
EW58: sa+d+sb
EW60: ra+s+rb
EN71: ra+sa+sb+rb
ED72: ra+sa+sb+rb
ED73: ra+sa+sb+rb (na samym początku człony ra i rb były oznaczone jako a i b).

127
szczególnie nie powinno się podnosić pantografów powyżej 60 km/h
Na Impulsach jest blokada w tym temacie i nie da się podnieść dopóki prędkość jest za wysoka.

128
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o sygnałach ZEWowych
« dnia: 25 Września 2022, 21:38:20 »
Co do zasady jest to wg instrukcji co najmniej 1,5 sek. Chodzi o to, aby duży przycisk ALARM przypadkowo naciśnięty nie aktywował RS.

129
Symulator / Odp: Programy wymagane do działania MaSzyny
« dnia: 25 Września 2022, 16:29:08 »
Przy każdej paczce jest napisane aby nie instalować na dysku systemowym który w 99% przypadków jest oznaczony jako C.
Pewnie masz rację, ale ktoś mi wcześniej poradził co innego...

130
Symulator / Odp: Programy wymagane do działania MaSzyny
« dnia: 25 Września 2022, 15:44:38 »
Po pierwsze, MaSzyna musi być zainstalowana na dysku C komputera, z którego korzystasz, a nie na przenośnym.

131
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o sygnałach ZEWowych
« dnia: 25 Września 2022, 15:41:30 »
na Kolibrze musisz ustawić kanał 0 i tak samo zew3 i zew 1.
Możesz na Kolibrze zrobić test RS na kanale "0" wciskając "Alarm", ale będzie to tylko test działania systemu na lokomotywie.

132
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 25 Września 2022, 15:19:43 »
Wszystkie 3 są bardzo fajne ze szczególnym wyróżnieniem dla nr 1 i 2. Gratuluję!

133
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 17:56:32 »
7) z kamieniołomem to raczej szlak koło Osielca...

Chabówka jako węzeł i otoczenie wygląda bardzo fajnie!


134
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 04 Września 2022, 20:57:15 »
Spróbuj zahamować dodatkowym i wtedy popełniaj PG.

135
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Września 2022, 17:56:04 »
Wrzuciłem dzisiaj "Całkowo v2.0" do MaSzyny 2203. Odpaliłem scenariusz "calkowo_v2_pospwilb" i przy dojeżdżaniu do celu, czyli Janiszewa zaczął padać deszcz. No OK, w deszczu zjechałem do szopy i okazuje się, że tam jest chyba "dziurawy dach", bo w hali leje i leje... Czy to wynika z jakiegoś błędu?

136
Bieżące kolejowe / Odp: Części z Pulpitu EU07
« dnia: 24 Sierpnia 2022, 18:37:26 »
HCP nie produkuje elektrowozów od lat i nie mają na pewno nic. W NEWAGu NS jak i NEWAGu GLE od lat też nie ma części na zbyciu. NS zrobił ostatnie porządki kilka lat temu, a to co jest w Gliwicach (części pulpitów EU07 i ET22) to są prywatne części różnych przewoźników.

137
Wydział zamówień / Odp: Jednostka pływająca
« dnia: 23 Sierpnia 2022, 15:40:23 »
Z innej beczki: kabina z jakiego loka jest na screenie?


138
Symulator / Odp: Pozycja szeregowa nastawnika
« dnia: 23 Sierpnia 2022, 15:27:57 »
To może tak po chłopsku... ET22 ma takie stopnie rozruchu:

- na połączeniu szeregowym: 21,
- na połączeniu szeregowo - równoległym: 15,
- na połączeniu równoległym: 12.

To oznacza wprost:
- poz. 1 - 20 układ szeregowy,
- poz. 21 bezoporowa (możliwe jest bocznikowanie),
- poz. 22 - 35 układ szeregowo - równoległy,
- poz. 36 bezoporowa (możliwe jest bocznikowanie),
- poz. 37 - 47 układ równoległy,
- poz. 48 bezoporowa (możliwe jest bocznikowanie).

Zatem @Michał V-R, jeśli podpowiedzi sugerują "ustawić nastawnik w pozycji szeregowej", to musisz zejść do pozycji 21 albo ewentualnie do 0. Najpewniej jednak do poz. 21, aby nie jechać na oporach.

139
Bieżące kolejowe / Odp:  Opuszczenie pantografu przed zderzeniem.
« dnia: 21 Sierpnia 2022, 14:02:06 »
W ramach uzupełnienia - jeden z producentów zrezygnował z oddzielnego grzybka od zasilania na rzecz podpięcia do grzybka hamowania awaryjnego również wyłączenia napędu (pantografy/silnik diesla).
Ten oddzielny grzybek od opuszczania awaryjnego pantografów czasem miał kontrowersyjne położenie. Można się nim bawić na testach, gdzie wszystko dzieje się w sposób zamierzony, ale w sytuacji awaryjnej raczej użył był "dużego grzybka" i miał gdzieś pantografy. Jeśli jak pisze Maciek jedno podpięto do drugiego to tym lepiej.

140
Bieżące kolejowe / Odp: Opuszczenie pantografu przed zderzeniem.
« dnia: 20 Sierpnia 2022, 18:34:13 »
W ezt przede wszystkim, bo tam są większe szanse, gdyż podniesiony pantograf jest znacznie dalej niż na elektryku. Weźmy za przykład obniżenie sieci/jej stan awaryjny z innego powodu: wtedy ezt ma większe szanse niż lokomotywa elektryczna. To nie zmienia faktu, że w przypadku zagrożenia zderzeniem trzeba też myśleć o sobie...

141
Bieżące kolejowe / Odp: Opuszczenie pantografu przed zderzeniem.
« dnia: 20 Sierpnia 2022, 17:04:25 »
To co napisał @jakubg1 to jedno, choć w nowoczesnych lokomotywach elektrycznych, czy ezt można przejść przez maszynownię, bo RWN, FT i PSM są w zabezpieczonych modułach. Druga sprawa z tymi patykami to jest to, że może to pomóc nie zniszczyć pantografu, czy sieci przy "drobniejszych kolizjach". Najważniejsze jest jednak to, aby "walnąć w nagłe" i uciekać do tyłu.

A i jeszcze jedno jak to wygląda z lokotywami spalinowymi też musi ją mechanik wyłączyć? Chodzi oczywiście o silnik bo patyków nie ma.

W miarę czasu i refleksu tak, ale generalnie to nagłe hamowanie i ucieczka do maszynowni. W nowoczesnych lokomotywach są "czerwone" grzybki (w nowych elektrykach także) które załatwiają wszystko i są pod ręką.

"Drobniejsze kolizje" to rzecz bardzo umowna: wiele tragicznych wypadków było przy prędkościach nawet tylko około 40 km/h, gdzie kabina była niszczona w ułamku sekundy...

142
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 12 Sierpnia 2022, 22:12:21 »
Zrobiłem tak ja zaplanowałem wyżej i udało się zainstalować i odpalić 22.03 :) Wrzuciłem to na dysk C i wyłączenie antywirusa przy instalacji pomogło. Przy okazji przejechałem się "Wrzosami" z poc. 43150 na odc. Wolica - Mokra oraz luzakiem na "Bałtyku" do Alakowic po IC. Co prawda nie włączałem na razie cieni, ale wszystko u mnie działa i fps mam 60 :) Innych testów póki co nie robiłem, ale najważniesze, że MaSzyna ruszyła.

143
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 12 Sierpnia 2022, 19:32:52 »
Zainstaluj od razu na partycji to będzie wszystko działać, ścieżka powinna wyglądać mniej więcej tak:
C:/MaSzyna 22.03 D:/MaSzyna 22.03.
Wypróbuję jeszcze ten patent, choć wcześniej nie miałem żadnych problemów z instalacją poprzednich wersji. Przy okazji do instalacji wyłączyłem Avasta.

144
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 12 Sierpnia 2022, 18:45:20 »
Może inaczej: dlaczego nie pobrało, bo mam wrażenie, że rzeczywście mniej tych plików jest? Trudno mi to od razu porównać z inną wersją.

145
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 12 Sierpnia 2022, 18:22:30 »
Zaciągnąłem dziś MaSzynę 22.03 i poległem. Starter się odpala, jest okno wyboru scenerii, ale po próbie uruchomienia na moment pojawia się okno ładowania i to tyle... Przy okazji pojawia mi się komunikat jak w załączniku. Proszę o jakąś radę. Dodam, że mam antywirusa Avast.

146
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 04 Sierpnia 2022, 11:39:36 »
Może nie do końca odpowiem na Twoje pytanie, ale warszawskie ezt posiadające np. klimę Thermo-King mają częściej wykonywane przeglądy tego układu z uwagi na kursowanie przez tunel średnicowy, który generuje większą ilość zanieczyszczeń niż jazda pod gołym niebem...

147
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 14 Lipca 2022, 11:35:42 »
Dla przykładu na E4MSU-001 jest tak:
- dwa wewnętrzne są na 3kV,
- skrajne są na 15/25kV.
Skrajne od wewnętrznych różni np. siła docisku do sieci, która dla prądu zmiennego jest mniejsza.

Na ET43 (E6MST) dla PKP CARGO jest jeszcze inaczej, bo są tylko dwa "uniwersalne" pantografy na 3/25kV, które same regulują docisk do sieci w zależności w jakim systemie mają pracować. Działa to mniej więcej tak, że lokomotywa sama bada napięcie używając dla bezpieczeństwa najpierw mniejszego docisku.

148
O samej "powolnej" wiem i określenie to dotyczyło np. semafora z dwoma światłami pomarańczowymi i faktycznie słyszałem takie określenia w Małopolsce. Gdzie indziej z kolei (chyba Poznań) słyszałem: "tarcz podana" zamiast "tarcza podana".

149
czasowe powolne
Co to jest za termin? W nomenklaturze kolejowej nie znam takiego.

150
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 11 Lipca 2022, 21:30:19 »
Lata temu miałem taki przypadek jadąc nocnym pospiesznym Wrocław - Przemyśl: na czole była krakowska EU06, która w pewnym momencie przy 120 km/h straciła miedziany ślizgacz, który pod wpływem pędu powietrza uderzył dopiero w dach trzeciego wagonu, w którym jechałem i odbijając się poleciał w ciemność gdzieś w pola. Od razu wiedziałem co się stało, a z rozmowy z kierownikiem wynikało, że nikt nic nie słyszał w pierwszych dwóch wagonach. Tak więc zachowanie się złamanego pantografu lub jego elementów zależy od bardzo wielu czynników...

Akcja była nieco dramatyczna: 120 km/h, wielki błysk w nocy, nagłe hamowanie, mój wagon stanął na przejeździe w lesie, gdzie rogatka "waliła" przez 2h zanim przyjechała ekipa PKP-E, pociąg nocny i w moim przypadku umówione spotkanie na Śląsku na balangę...;)

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 35