Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
121
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 28 Grudnia 2019, 15:39:28 »
Rób tę prostszą dla ciebie, póki masz czas i chęci. Potem wrócisz do pracy i znikniesz na pół roku :D
Heh :D, dokończę tą gdyż mam ją najlepiej udokumentowaną.
Osobiście bardziej podobał mi się stary nastawnik, ale nie mam takich fotek.
Też tak uważam, ale za to mam parę zdjęć więc coś wykombinuje :p

122
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 30 Listopada 2019, 13:00:21 »
Dokładnie, tym bardziej, że powinno się trąbić przy wskaźniku. Jest to odległość +/- od 6 do 8 prędkości szlakowej. Przy szlakowej 160km/h wskaźnik ustawiony jest prawie 1300m przed przejazdem. Obecnie samochody są świetnie wygłuszone, w środku gra muzyczka (wcale nie trzeba napitalać) i naprawdę nie słychać trąbienia.
Przede wszystkim chcę dożyć czasów, kiedy ktoś wyżej pojmie, że w miejscu, gdzie są sprawne rogatki i sygnalizacja, w czasie ich pracy, nie powinno nikogo być na przejeździe! I nie ważne, czy ja będę trąbił, mrugał, machał (miał żółte czoło o zgrozo -.-), świecił i puszczał fajerwerki, tam ma nikogo nie powinno być.
Jeżeli zdjęcia z wypadków, informacje, różnego rodzaju akcje nie pomagają, to po prostu taki delikwent musi zginąć i tyle (oby tylko nie ciągnął za sobą osób postronnych).

124
Screeny / Odp: Welcome to Hel
« dnia: 04 Października 2019, 21:02:20 »
Zapraszam na mój kanał youtube gdzie linia 213 została odwzorowana przeze mnie na 2007 rok do symulatora Trainz simulator 2010:

&t=197s

125
Klimat początku lat 90 tych.

126
No chyba że ogłosimy wszem wobec że prasa kłamie? :)

No jak widać, nie będzie to hasło na wyrost. Zwłaszcza w tematach kolejowych.

127
W sumie to miałem już w planach złapanie takiej jednostki i obfocenie wszystkiego, bo dostęp miałbym bez problemu, ale nazywanie ludzi, dla których kolej to pasja i hobby "zboczuchami", ba, od niektórych w pracy usłyszałem że miłośnicy kolei są pojeb*mi... sorry, odechciało mi się. Radź se sam.

128
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Lipca 2019, 23:21:16 »
Wrzucenie do paczki jak najbardziej popieram, natomiast myślę można poczekać, aż skończę pracować nad zapowiedziami stacyjnymi w Janiszewie. Mam nadzieję, że uda się to zrobić jeszcze w lipcu, bo materiał już nagrałem, obrobiłem i właśnie kończę pisać eventy. Poza tym chciałbym jeszcze pochylić się nad uwagami @Jaca.

Co do dostosowania do obecnej paczki powinny być wszystko OK, przy kolejnych aktualizacjach staram się to robić na bieżąco.

129
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lipca 2019, 15:50:13 »
Może nie chce. Jedni nie rozumieją tych co nie odpoczywają inni nie rozumieją tych co odpoczywają. Dajmy każdemu żyć i niech każdy robi co chce ;) Znam kilkanaście takich przypadków. Jeden lubi to co robi, inny pracuje żeby wnuczkom opłacić studia, kolejny ma ciężko chorego członka rodziny i pracuje na emeryturze żeby opłacić operacje itp. Ile ludzi tyle historii. Ja osobiście też sobie nie wyobrażam żebym miał kiedyś siedzieć na emeryturze i "odpoczywać". Ale podobno tak jest, że jak człowiek przyzwyczajony jest do ciężkiej pracy to po jakimś czasie już nie usiedzi na miejscu... Życie :)

130
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Lipca 2019, 14:09:52 »
Cześć :D Czy wiadomo kiedy w najbliższym czasie odbędzie się rekrutacja na stanowisko maszynisty w Zakładzie Centralnym PKP IC? Czy młoda kobieta, która ukończyła 'żywieniówkę' i ma doświadczenie z WARSem, ma jakieś szanse w tym zawodzie?

Tak jak już wcześniej pisali użytkownicy tego forum. Jeżeli jesteś zdrowa, nie masz problemów natury psychicznej oraz masz wzrok i słuch na poziomie Rosyjskiej Dugi II to startuj.
Natomiast jeżeli chcesz zostać maszynista tylko dlatego ze nasłuchałaś się jakie to profity pieniężne są z tej pracy to radziłbym się zastanowić (najlepiej kilka razy). Bo może okazać się tak ze pieniążki to i może zarobisz ale wstawać rano (czy tez wieczorem) i iść do pracy z niezadowolona mina i pretensjami do całego świata jest raczej kiepskim pomysłem na 25 letnie zawodowe życie.
Taka dobra rada od maszynisty stażysty :)

131
Forum / Odp: "Znikające" polubienia
« dnia: 27 Czerwca 2019, 19:53:24 »
Wyłączyć polubienia i po problemie, to nie facebook czy jakiś inny (s)twór.
Facebooka nie mam, ale to się tu moim zdaniem sprawdza, bo można łatwo wyrazić np. poparcie czyjegoś pomysłu bez zaśmiecania tematu postami w rodzaju: "podoba mi się", "też tak uważam", "dobry pomysł"; co z resztą jest nieregulaminowe (zakazy pkt. 13.).

132
Co do wyprzedaży w CTL, zapodaję pełną listę lokomotyw na sprzedaż jako uzupełnienie poprzedniego postu:

133
Trochę czasu minęło, czas na update:

E6ACTd-106 RAILPOLONIA aka BUDOKRUSZ, zmienił barwy z "newagowych" na biało-czerwone.
201E-277, obecnie z zezem chyba po Oleśnicy, ale dalej jest to jedyny byk w malowaniu Wiskolu.

M62Y-375 (czarno-czerwoną byłą sekcję A posiadam na fototex, obecnie wyszła czarno-niebieska B) - obie w Ciechu, więc z dużym prawdopodobieństwem można je spotkać na Wapiennie, + 1848 PTT ex Orlen.
M62-961 RP podobno już się wyjeździł, więc jest raczej stracony.

EU07-183 Kolprem, nowe pomarańczowo-niebieskie malowanie. Poszukiwane inne wozy w Kolpremie, w czasie zmieniały się detalami (np. denaturatowy Orion z napisem Orion Kolej, poźniej Kolprem).

CTL Logistics pozbywa się łącznie 10 lokomotyw (ET21, TEM2, ST43) + w zamian będzie miał 6 BR232 (co najmniej jedna już jeździ, 534, zmiana barw na szare).

LTC Logistics nabyło M62-1556 i 3554 ex Unikol, co oznacza, że w Unikolu jest już tylko jeden niebiesko-żółty M62-1891.
LTC nabywa jeszcze 4 EU07 (424,427,50x i 37x), wszystkie po Oleśnicy (najpewniej) z dwoma szybami i nowymi typami reflektorów.

ST44-1252 (ex 717) jest w fazie testów, seria do numerów 1289 różni się detalami od modernizacji ST44m z lat 2008-12 (ledy, klima, okna).

ST48 PKP Cargo zaczęły już pojawiać się w ostatnich bastionach SM48 (po zejściu 127 zostały tylko szerokotorowe Tamary w Braniewie, Kuźnicy i Małaszewiczach).

Lokomotywy 15D (PKP ST48) posiada również Orlen Koltrans (2), Bartex (2, jedna ex Kolprem), Majkoltrans (1), Railpolonia (3, 15D-064 różni się detalami od 037 i 038), ZIK (1), LWB(1, w momencie pisania lokomotywa może jeszcze nie być używana, nastąpił jednak jej transport).

To jeszcze, Ecco Rail ex WAM EU07-043; EU07-080 pojawiła się w malowaniu szaro-szarym (jak 166,167), jednak ze zmianą detali w porównaniu do tych dwóch.

134
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 10 Lutego 2019, 21:47:07 »
Wstępne info o imprezie pod szyldem "Iwan&Ziemowit"
Termin: 13.04.2019
Start i koniec w Poznaniu Głównym.
Tabor: 2xMR Arriva

Trasa dokładna w linku https://images89.fotosik.pl/120/e506ef37d76b5fa1med.jpg?fbclid=IwAR3qJ4b8V_rb4wVHPrWzLCvfu6RvCaiZYvhU15XryRfFGqncZ7bIfmfMaDc

135
Screeny / Trailer EN57AKŁ
« dnia: 08 Lutego 2019, 17:28:33 »
Z racji ważnej dla symulatora premiery pierwszego asynchronicznego EZT postanowiłem zrobić trailer EN57AKŁ.
Zapraszam do oglądania i oceny :)


136
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 29 Października 2018, 16:16:19 »
Pragotron, jak to działa i wygląda od środka?  Budowa oraz zasada działania.


137
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 11 Października 2018, 20:55:07 »
Super, ale czy spisałeś numery boczne?
Niestety tylko tyle udało mi się uchwycić. 
Za 3 tygodnie bd miał kolejne szkolenia w CTL więc jak cos to postaram się zrobić więcej zdjęć tych BR. :)

138
Tabor kolejowy / Odp: O dziewiątkach
« dnia: 08 Października 2018, 21:36:40 »
Warto nadmienić, że schemat malowania na fabrycznej EP09 - 001 był również na drugim prototypie - 002. W schemacie między nimi były drobne równice, wydaje mi się, że delikatnie inne odcienie oraz czarne mocowania wieszaków.
EP09 - 001 miała również inną kabinę w stosunku do "seryjnych" dziewiątek. (https://scontent-waw1-1.cdninstagram.com/vp/286900c1802fb7a67e1647f56f016449/5C1A6FD5/t51.2885-15/e35/37568374_867561950118202_8843412910291025920_n.jpg). Zastosowano czarne hebelki, drewniane ramy okienne, inne fotele. Cała kabina pierwszego prototypu była utrzymana w pomarańczowych barwach. (Nawiasem mówiąc, prawie gotowa jest EP09 - 001 w fabrycznym stanie do symka)
W EP09 - 002 zamontowano pulpit w wersji poznańskiej. Sam pulpit był o bardzo różniącej się bryle. Miał płaski blat. Na lokomotywie zamontowano UPZ, który niestety się nie sprawdził. Warto również zaznaczyć, że w 002 było o wiele więcej miejsca w kabinie (nadal się zastanawiam jak to zrobili, czyżby wrocławski był bardziej wysunięty do tylnej ścianki?). Poznański pulpit było widać z okien maszyny.
Sądzę, że są to podstawowe różnice między tymi dwoma prototypami. Jak wiemy pulpit "poznański" nie wszedł do produkcji.

Prosiłbym o wydzielenie offtopica o EP09 do osobnego wątku. Fajnie by było kontynuować ten temat.

139
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 20:58:39 »
Manewry to sobie moze ustawiac jak chce. Na wjazd pociagiem ze szlaku na tor zajety musi byc papier. Definitywnie. I nie ma zadnej dyskusji co do tego.

Dokładnie. Trakcja manewrowa na tor zajęty jest dopuszczalna po otrzymaniu sygnału ręcznego, sygnału zezwalającego na semaforze lub tarczy manewrowej bądź po podaniu pozwolenia przekazanego przez urządzenia radiotelefonicznej łączności kolejowej. Natomiast wjazd pociągiem ze szlaku na tor zajęty określa Ir-1 par. 38 pkt 9.

140
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 28 Września 2018, 21:55:58 »

CabView Jasło-Łupków. Piękna pogoda, góry, zakręty, las.

141
Na warsztacie / Propozycja kilku mostów/wiaduktów dla scenerii Linia 61
« dnia: 25 Września 2018, 13:35:31 »
Chciałbym zaproponować kilka nowych modeli mostów/wiaduktów dla scenerii "linia61/144". Modele mogłyby posłużyć do zastąpienia tych dotychczasowych obiektów na scenerii, które najmniej przypominają swoje oryginały. Ich ewentualne zastosowanie pozostawiam do uznania @Ra, jako autora modyfikacji i urealnienia scenerii, a także tych, którzy chcieliby poeksperymentować we własnym zakresie.

Zastosowałem modułową konstrukcję modeli - są zestawiane w plikach .inc z poszczególnych zasadniczych elementów. Umożliwia to lepsze dostosowanie obiektów do sytuacji na scenerii, m.in. dzięki możliwym translacjom i obrotom elementów składowych. Na tej zasadzie można też z dostępnych elementów zestawiać inne obiekty. Modele powstały z wykorzystaniem niektórych - odpowiednio przystosowanych - elementów modeli tworzonych na potrzeby własnej scenerii.

Uprzedzając ewentualne pytania wyjaśniam:
•   Nowe modele nie są ścisłym odwzorowaniem realnych mostów/wiaduktów na interesującym obszarze. Wydaje się jednak, że przypominają je pod względem typu konstrukcyjnego, ogólnego pokroju i zasadniczych wymiarów (z rozsądnym przybliżeniem). Ponieważ nie miałem dostępu do szczegółowych informacji technicznych, do ich utworzenia wykorzystane zostały filmy z jazd i dostępne zdjęcia, w tym ortofotomapa.
•   Modele były z założenia wykonywane z poszanowaniem fps (jeśli chodzi o liczbę wierzchołków i odległości wyświetlania submodeli).
•   Co do szczegółów, to wiele elementów zostało świadomie pominiętych albo odwzorowanych w znacznym uproszczeniu lub jedynie symbolicznie, albo są tylko zamarkowane teksturą. Dotyczy to zwłaszcza elementów mało widocznych z pojazdu, a także drobniejszych i uznanych za mniej istotne dla ogólnego wyglądu obiektu.
•   Wykorzystane zostały uniwersalne tekstury dostępne w symulatorze lub ich modyfikacje oraz inne wykonane na własne potrzeby.
•   Modele elementów betonowych, przęseł z kratownicą otwartą i odbojnic obsługują tekstury wymienne - można je zmieniać w plikach inc. Wykazy pasujących tekstur znajdują się w nagłówkach plików t3d.
•   Modele .t3d i pliki .inc są przystosowane do wstawiania w edytorze RSF na poziomie główki szyny z zerowym przesunięciem w pionie. W przypadku wstawiania z poziomu podstawy szyny, należy je podnieść o 0.18 m.
•   Struktura katalogowa jest przyjęta na potrzeby własnej scenerii. Zwłaszcza podkatalogi w katalogach "models" i "textures" zawierają elementy stanowiące część pewnego całościowego spójnego systemu ze znaczącym symbolicznym nazewnictwem. Do katalogu "textures/eng" dodane zostały modyfikacje istniejących tekstur o nazwach „filar..” (żadne pliki nie są nadpisywane).

Dla celów testowych nowe mosty/wiadukty wstawiłem na jednej z najnowszych modyfikacji scenerii (z lutego 2018). Okazuje się, że po podmianie dotychczasowych obiektów, w niektórych miejscach powstają luki w terenie, które wymagałyby modyfikacji nasypów albo brzegów wykopów. W innych miejscach teren może zasłaniać przyczółki. W kilku przypadkach największe dziury zostały tymczasowo "załatane" dołączonymi do modeli protezami nasypów. Niektóre tory na obiektach wymagały podziału (tam gdzie tor na mostownicach). W kilku przypadkach modyfikacji wymagałaby sieć trakcyjna (zwłaszcza w przypadku wiaduktu LK61 tor nr 2 nad LK131, gdzie pod wiaduktem znalazły się dwa słupy z naprężeniem, przebijające razem z przewodami nośnymi pomost wiaduktu - słupy usunąłem dla testów).

Wykaz modeli:
1.   "most_L61_Gnaszyn_1.inc" - most kolejowy przed wjazdem do st. Gnaszyn, LK61 km 121.3, nad rz. Gorzelanka
2.   "most_L61_Gnaszyn_3.inc" - wiadukt kolejowy, szlak Gnaszyn-Blachownia, LK61 km 123.5, nad ul. Kolorową (a)
3.   "most_L61tor1-L131_old.inc" - wiadukt kolejowy, LK61 tor nr 1 nad LK 131, szlak Herby Stare - Liswarta, wariant starszy
4.   "most_L61tor2-L131.inc" - wiadukt kolejowy żelbetowy, LK61 tor nr 2 nad LK 131, szlak Herby Stare - Liswarta (a)
5.   "most_L61_Lisow.inc" - oddzielnie wstawiane dwa mosty kolejowe, LK61 km 141.0, wjazd na st. Lisów, nad rz. Liswarta
6.   "wiad_L131-DK46_HN.inc" - wiadukt drogowy żelbetowy na DK46 nad LK131, st. Herby Nowe (a)
7.   "most_L131-181_HN_1.inc" - wiadukt kolejowy, tzw. "Żelazny Most", LK131 nad LK181, koło st. Herby Nowe
8.   "most_L181_HN_1.inc" - wiadukt kolejowy żelbetowy, LK181, pod "Żelaznym Mostem" na LK131 (b)
9.   "most_L144_Fosowskie.inc" - most kolejowy, LK144, wyjazd ze st. Fosowskie, nad rz. Mała Panew (c)
10.   "most_L181_WD.inc" - most kolejowy, LK181 km 65.6, za wyjazdem  ze st. Wieluń Dąbrowa, nad rz. Pyszna (b)

Uwagi:
(a) - dołączone protezy nasypów dla tymczasowego załatania luk w terenie powstałych po zamianie modeli.
 (b) - na scenerii w ogóle brak dotąd takich obiektów, niezbędna jest przeróbka nasypów LK181 dla ich umieszczenia
 (c) - zdaje się, że w tej części scenerii (LK144) tory nie były jeszcze gruntowniej zmodyfikowane i nie pasują do ortofotomapy; tor na moście jest robiony chyba flexem o nieokreślonym promieniu i nie można go było rozsądnie podzielić dla celów testowych (wymagany jest odcinek bez podsypki na moście); w rzeczywistości most leży raczej na prostej lub może na połączeniu odcinka prostego z końcem krzywej przejściowej od strony stacji; na szybko ułożyłem surowy tor wjazdowy od strony Ozimka na ortofotomapie i to by się potwierdzało  (zrzut ekranowy mostu na tym torze w załączeniu).

Wśród elementów składowych są w sumie 4 modele przęseł z kratownicą otwartą, 4 modele przęseł blachownicowych, 2(4) modele przęseł żelbetowych belkowych, elementy jednej konstrukcji żelbetowej ramownicowej, elementy jednego wiaduktu drogowego żelbetowego, klika modeli przyczółków, filarów itd.

W dołączonym opisie przedstawiłem wykonane dla celów testowych zmiany w plikach "l61_tory.scm", "l61_elementy.scm" i "v3_teren.scm" (scenery\mw\MW_modyfikacje_v2.txt).

http://eu07.pl/userfiles/24693/priv-mw_mosty_L61_1a.7z

142
Tabor kolejowy / Odp: Kabina eu07 i ep07
« dnia: 04 Września 2018, 18:50:00 »
To ja zapytam inaczej - co miało na celu, że "EP07-376 i 389 otrzymały silniki odpowiednio LKb535 i LKc535" a nie EE541x jak reszta? Sprawdzenie tych silników i porównanie ich z dobrze znanymi EE541x czy po prostu co innego?
LKb i LKc535 to fabryczna nowa wersja EE541 z Dolmelu z łożyskami tocznymi (walcowymi) na wale drążonym. Dla odmiany silniki dla EP08 były budowane z wykorzystaniem odlewów kadłubów zwykłych EE541, gdzie gniazda łożysk były wycinane i wspawywane nowe o rozmiarach dostosowanych do innej centrali i łożysk baryłkowych. Cechowały się mniejszą sztywnością od litych staliwnych kadłubów w EU07 i dochodziło do "wybijania" tarcz łożyskowych prowadzących wał wirnika. LKb i LKc535 były propozycją Dolmelu dla PKP - pozbycia się raz na zawsze problemu pięty achillesowej EE541, czyli zacierania łożyska ślizgowego na czopach wału drążonego przy długotrwałej jeździe z vmax EU07/EP07.

143
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 16 Sierpnia 2018, 10:52:57 »
Pod zamieszczonym niżej linkiem znajdziecie bardzo starą książkę o pojazdach szynowych produkowanych w Wagenbau Breslau.
https://cyfrowa.stacjamuzeum.pl/zasoby/obiekt/albumy/albumy/breslauer-actien-gesselschaft-fur-eisenbahn-wagenbau-und-maschinen-bau-anstalt-breslau#main

145
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 10 Sierpnia 2018, 08:32:30 »
W koreańskich źródłach jest jasno podane, że ichniejsze CBK PTK opracowało Red Flag 1 na bazie tejże Skody E30. 
Można wierzyć, bądź nie, ale Pulgungi1 nie ma nić wspólnego ze Skodą 30E ani 12E. Lokomotywy EU04 i EU20 tym bardziej nie miały nic wspólnego z żadną Skodą czy SLM. To są konstrukcje totalnie różne. Silniki trakcyjne GBM530 były maszynami czterobiegunowymi o kadłubie wielokątnym oraz posiadały uzwojenia kompensacyjne,  które umożliwiało głębokie odwzbudzanie biegunów głównych (do 22%) i maszyna miała bardzo uniwersalną charakterystykę trakcyjną tzn. EU04 mogła bez problemu rozwinąć 130 km/h, ale ze względu na tramwajowe zawieszenie silników trakcyjnych ograniczono jej vmax do 110 km/h. Przeniesienie napędu z silnika na zestaw odbywało się za pomocą dwustronnej przekładni o zębach skośnych. Skody miały przekładnie jednostronne, w pełni odsprężynowane, a silniki trakcyjne bez kompensacji (dlatego wersje towarowe mają vmax=90 km/h). Korea to górzysty kraj i dlatego potrzebowała bardziej uniwersalnej maszyny do poprowadzenia zarówno pociągu towarowego jak i pasażerskiego. Prototyp zbudowano w ok. 1961 roku, a LEW Hennigsdorf był obecny na tamtym rynku. Sam dość dobrze pamiętam EU04, a w ok. 1992 analizowałem możliwość ożywienia tej lokomotywy zaraz po przywiezieniu jej z Muzeum Kolejnictwa na teren lokomotywowni Wrocław Główny. 
EDIT: poszukałem trochę i EU20 miała swój odpowiednik w ZSSR, gdzie dwie sztuki dostarczono z NRD na przełomie 1959/1960. Nazywało się to ЭО "Электровоз Опытный" a pierwotnie - Г1. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD%D0%9E

147
Te są najbardziej znane
911 - PESA Bydgoszcz
914 - NEWAG Nowy Sącz
915 – T.S. Opole
916 – WAGON Ostrów Wlkp.
917 - ZNTK Oleśnica
924 - ZNTK Mińsk Mazowiecki
930 – HCP – FPS Poznań
1034 - ZPNTMiU TABOR Dębica
1093 – PKP CARGOTABOR (Czerwieńsk)
2000 - PR Katowice (Częstochowa)
2001 - PR Lublin (Hrubieszów)
2002 - PR Gdynia (Słupsk, Chojnice)
2003 - REMTRAK (Idzikowice)
2004 – PR Poznań (Krzyż)
Tamte to będą zakłady typu Czerwińsk itp. spróbuje się czegoś dowiedzieć i dam znać.

148
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 13 Lipca 2018, 00:28:52 »
Dzięki za pomoc, wykaz zakładów dokonujących rewizji przyda się i na teraz i na daleką przyszłość. Ta zapowiada się pod znakiem SP45.
Tymczasem czas ukazać lekki szkic prac nad czterema ET21. Strojenie szczegółów łączeń w teksturze tego pojazdu to prawdziwa masakra. Zastanawiam się czy nie puszczać ich po kolei zamiast w wydaniu zbiorowym, w miarę tego, jak uda się jakąś z nich dokończyć ( na przykład 261, która jest już prawie gotowa), by na sam koniec zostawić numer 393, bo już stanowi przeszkodę. Czyli jak zwykle wyszukałem sobie jakiś ozdobny pojazd, kolorowany przez załogę. Maszyna jest z Węglińca, czyli wiadomo, że będzie kolorowo. Niestety są też problemy mniej lub bardziej trudne do podjęcia (wizerunek maszyny bardzo nieukończonej w drugim załączniku).

149
Tabor kolejowy / Odp: тэ109
« dnia: 06 Maja 2018, 02:55:39 »
Nie gadaj głupot. Dokumentacja jest ale nie ma ludzi, którzy się nią podzielą ;-) Zdobycie takich papierów niejednokrotnie trochę kosztuje…

150
Bieżące kolejowe / Odp: Zdjęcia EN57 wewnątrz
« dnia: 18 Kwietnia 2018, 20:36:21 »
EN57 było gdzies tak ponad 1000, więc TEN to świetne określenie. Gdyby EN57 był nowotworem to nauka by doceniła że jest "rzadko spotykany".

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9