Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
151
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 01 Lipca 2019, 09:50:34 »
Jest takie piękne powiedzenie, że "wypadki (i nie tylko) wpisane są w ryzyko zawodowe maszynisty"... Owszem, na każdym stanowisku zrobiona jest ocena ryzyka i każdy kandydat musi się z tym pogodzić co tam jest napisane. Inaczej jednak jest na gruncie, bo mam na myśli wypadki z ludźmi, a nie jest to przyjemne ani dla maszynisty, ani dla komisji powypadkowej. Czy każdy jest sobie w stanie z tym poradzić? Myślę, że nikt tego nie wie, dopóki nie będzie miał z tym większej lub mniejszej styczności. Zatem jest to ryzyko, które wcześniej czy później wystawi was na próbę... Oczywiście wyżej pisano też o służbach nocnych, ale może też trafić się seria ciężkich służb pod rząd i będzie to kolejny negatywny aspekt pracy, ale są też przyjemniejsze chwile w tym zawodzie i każdy odbiera to inaczej i z czego innego czerpie satysfakcję. Tutaj jeśli ktoś wykonuje zawód maszynisty z pasją, a nie tylko dla kasy, to łatwiej mu jest/będzie znieść niedogodności, a nawet i nimi się cieszyć...

Ot, taka moja luźna opinia...

152
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 20 Czerwca 2019, 20:04:36 »
SUG - Stacjonarne Urządzenie Grzewcze. Na Płaszowie akurat jest to wagon, ale niegdyś w innych miejscach w PL były to głownie przebudowane lokomotywy ET21 (np. Kielce, Lublin), czy EP02 (Zakopane). Służy do ogrzewania wagonów pasażerskich na grupach postojowych.

153
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 19 Czerwca 2019, 19:30:28 »
W ciągu dwóch ostatnich dni w końcu znalazłem czas, aby odpalić scenerię "Całkowo v2.0" (na razie tylko dwa scenariusze). Wielki szacun dla autorów, bo ruchowo i profilowo (wniesienia, spadki, łuki), krajobrazowo i stacyjnie jest bardzo OK i cholernie ciekawie (infry nie będę już chwalił, bo także jest OK), ale już dawno zauważyłem jeden niedopowiedziany błąd, który ów Całkowo powiela: autorzy zaaplikowali ograniczenia prędkości w niektórych miejscach np. do 40 km/h, ale jak wpadam w taki dół na rozjazdach, czy na szlaku, albo na obiektach inżynieryjnych (mosty/wiadukty) to z doświadczenia wiem, że to byłby koniec jazdy danego pociągu. Owszem, jestem za ograniczeniami V, ale proponuję:
- zmianę ich wartości do 10/20 km/h (10 km/h stosowano kiedyś na PKP tylko z pilotem),
- zmianę tych "dołów" na "mniej głębokie w profilu podłużnym" i zostawienie tych 30/40,
- poinformowanie w opisach, że na niektórych "słabych" torach stacyjnych (niektóre są tak pogięte, że postawił bym tam D1) jest Vmax tylko 10...

Jeśli chodzi o obiekty "mostowe" to niekoniecznie dla ograniczenia V musi być widoczna usterka torowiska na wjeździe i wyjeździe, aby ograniczyć V, ale może i często jest to niewidoczny z góry stan obiektu (stan łożysk, korozja węzłów itd.).

Poza tym jestem pod Wielkim Wrażeniem!


154
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 18 Czerwca 2019, 16:19:06 »
Najłatwiej rozróżnić te wagony po zbiornikach i drabinkach:
- 402R mają zbiornik o średnicy 2100 mm i długości 9270 mm, a drabinki do górnego wlewu mają w 4/5 długości "beczki",
- 418R mają zbiornik o średnicy 2200 mm i długości 9330 mm, a drabinki do górnego wlewu mają w 2/3 długości "beczki",
- 431R mają zbiornik o średnicy 2100 mm i długości 10 330 mm, a drabinki do górnego wlewu mają na dennicy i dalej na "beczce".

155
Trasy / Odp: L053 - spadki napięcia
« dnia: 28 Maja 2019, 14:23:31 »
No właśnie... wystarczy, że będą się mijać np. dwa ciężkie towarowe lub inne prądożerne pojazdy i napięcie od razu spada. Jedną z tego przyczyn są niedostosowane podstacje trakcyjne. BTW, co jakiś czas jeżdżę EIP z Wrocka do Wawy i w okolicach Ozimka, czy Fosowskich dość często Pendolino "traci" WS przez spadki napięć.

156
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 24 Maja 2019, 13:22:11 »
Stolik zawsze może zostać pobazgrany przez graficiarzy...

157
Bardzo fajne aktualne podsumowanie. BTW:
- warto "łapać" 3E/1-201 i 202 z PMT, bo choć są na sprzedaż to nadal jeżdżą w fajnych barwach PMT.
- 201E-277 jest po Oleśnicy (kończyli ją we wrześniu/październiku 2018).

158
Bieżące kolejowe / Odp: Pantografy w Bombardier Traxx
« dnia: 20 Kwietnia 2019, 00:01:51 »
Traxx'y to fajny temat, ale do rzeczy, bo ich odmian w PL jest kilka:

F140DC - E483 (2 patyki); 3 kV
F140MS - E186, EU43 (4 patyki); 1,5/3 kV i 15/25 kV
P160DC - E583, EU47 (2 patyki); 3kV

BTW, niemieckie BR185 (F140AC) pracują na napięcie 15 kV, ale niektóre są na 15/25 kV i mają wtedy 4 patyki.

159
Bieżące kolejowe / Odp: ESIK- program dla fotografii kolejowej
« dnia: 07 Kwietnia 2019, 21:11:25 »
Hmmm, zły jest tytuł posta, bo w pierwszej chwili myślałem, że to program do obróbki zdjęć... Mam kilka uwag co do dodawania w tym programie pojazdów i wyświetlania:

1. zauważyłem, że IC Śnieżka pojechała wg aplikacji w dniu 03.04.2019 na Flircie ED160... - czy to nie błąd w dodawaniu pojazdu i prawidłowej identyfikacji składu (Flirty do Wrocka nie jeżdżą); poza tym ten skład jeździ na wagonach i nie przez Oleśnicę i nie do Jeleniej Góry i jeździ w C (03.04.2019 to środa)! - chyba, że to dane testowe i przykładowe...?
2. powinny być nr pociągów we wszystkich składach pasażerskich.

Trochę słaba ta aplikacja, bo nie gwarantuje poprawności danych (trasy i tabor). Może powinna być przynajmniej lista wyboru pojazdów, aczkolwiek to temat dość długi...

160
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót EP05
« dnia: 11 Października 2018, 20:46:34 »
Na dzień 17.10.2018 planowana jest kolejna służba EP05-23:

TLK 28102 Kochanowski (rel. Lublin - Kołobrzeg) na odcinku Łuków 07:03 lub Warszawa Wschodnia 08:19 - Bydgoszcz Główna 12:16,
IC 5118 Wieniawski (rel. Bydgoszcz Gł. 15:00 - Iława Główna - Warszawa Zachodnia 18:59) na całym odcinku.
TLK 82102 Kochanowski (rel. Kołobrzeg - Lublin) na odcinku Bydgoszcz Główna 15:49 - Warszawa Wschodnia 19:56

Na przyszłość proszę edytować ostatni post w celu dodania treści. Nie piszemy 4-5 nowych postów pod rząd.
Rozi


EDIT:
W dniu 25.11.2018 z okazji "Święta Kolejarza" lokomotywa EP05-23 zawita do Poznania, gdzie poprowadzi pociągi specjalne "TurKolu" w relacji:

poc. 77311 PIONIER Poznań Gł. - Kiekrz (przez Poznań Wolę);
poc. 77312/3 PIONIER Kierz - Poznań Gł. (przez Koziegłowy, Poznań Starołękę).

Z Warszawy do Poznania "Piątka" pojedzie z poc. 18100/1 "Gałczyński", a z Poznania poc. 71210/1 (przez Jarocin, Kalisz, Łódź) zaprowadzi wagony do Słotwin i dalej luzem do Warszawy.

RJ dla MOE 71210/1 (200 t):
Poznań Gł. 13:40, Jarocin 14:33, podg Franklinów 15:05. Kalisz 15:28/41, Sieradz 16:20, Zduńska Wola 16:36/51, Łódź Chojny 17:47/48, Łódź Widzew 15:56/18:04 i Słotwiny 18:24.

Uwagi:
IC 18100/1 "Gałczyński" pojedzie w zestawieniu: EP05-23 & EP08-001.

EDIT:
W dniu 24.01.2019 odbędzie się jazda testowa EP05-23 luzem wg rozkładu:

LPE 996600/1 Warszawa Wschodnia 13:34 - Łódź Widzew 15:02
LPE 196001/0 Łódź Widzew 15:15 - Warszawa Wschodnia 16:56

EDIT:
W dniu 30.03.2019 odbędzie się przejazd planowy EP05-23 z pociągami:

PWE 011106/7 Wawa Grochów 12:30 - WAC 12:45/50 - Wawa Zach. (12:54 bez zatrzymania) - Wawa Gł. Tow. WOA 13:04/42 - Wawa Zach. 13:51
MPE 11107 STARZYŃSKI Warszawa Zachodnia 14:06 - WAC 14:10/35 - Wawa Wschodnia 14:41/42 - Mińsk Maz. 15:05/06 - Siedlce 15:41/42 - Łuków 15:58/59 - Biała Podlaska 16:31
MPE 11116 STARZYŃSKI Biała Podlaska 19:22 - Łuków 19:56/57 - Siedlce 20:13/15 - Mińsk Maz. 20:52/53 - Wawa Wschodnia 21:16/19 - WAC 21:25/32 - Warszawa Zachodnia 21:39 i powrót przez WOA
PWE 011117 WOA 22:22 - Wawa Zach. 22:31/33 - WAC 22:37/55 - Wawa Wsch. 23:01/06 - Wawa Grochów 23:11

161
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy serii 21
« dnia: 28 Marca 2019, 14:44:12 »
Obecnie w PL znajduje się 17 lokomotyw serii HLE 21: w Bydgoszczy stoi 8 szt., a w Oleśnicy 9 szt. Z niektórych oleśnickich zaczęto usuwać azbest. Tutaj na drugim planie widać kilka maszyn: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=42187&mode=search

162
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 19 Marca 2019, 16:35:00 »
Ad.2: pod oznaczeniami Lok. i DOKP często były oznaczenia: "ZNTK Poznań" i "Napr. rew.".

163
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria "Wrocław" i "Legnica"
« dnia: 04 Marca 2019, 12:30:08 »
Pytanie o scenerię "Legnica" jest bardzo trafne czasowo, gdyż 28.02.2019 oddano do użytku po modernizacji odcinek linii 289 z Lubina do Legnicy (na razie tylko w ruchu towarowym): https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwszy-pociag-kolei-dolnoslaskich-dojechal-do-lubina-na-razie-testowy-zdjecia-film-90830.html
 

164
Screeny / Odp: Trailer EN57AKŁ
« dnia: 09 Lutego 2019, 20:17:49 »
Powiem szczerze, że jeśli takie trailery będą powstawać, to MaSzyna ma się czym reklamować. Świetny materiał i jestem pod wielkim wrażeniem! Gratuluję!

165
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Stycznia 2019, 18:52:33 »
Jakieś forumowe porady na temat pracy warsztatowej czy jazdy zawsze mile widziane :D
Jeśli trafisz na warsztat to zasada jest tylko jedna: niezależnie kto będzie cię nadzorował i jaką miał wiedzę i chęci aby cie uczyć (ludzie w serwisach patrzą krzywym okiem na maszynistów - uczniów) to wszystko zależy od ciebie! Nie wiesz czegoś: pytaj! Jeśli potraktujesz pobyt na warsztacie jako zło konieczne, bo interesuje cię kasa i nastawnik, to już na początku odradzam takie podejście, bo się szybko zemści.

Zatem: pytaj, ucz się, pokaż się z dobrej strony i interesuj się.

Bywa też tak szczególnie na pouczeniach: choćby wykładowca (zwykle MI - maszynista instruktor) był "mistrzem świata" w wykładach to ten, który ma słuchać jak nie będzie chciał to nie nauczy się niczego...

166
Tabor kolejowy / Odp: Różnice w kabinie ST43 oraz 060DA
« dnia: 05 Stycznia 2019, 13:43:40 »
Dla przykładu tak wygląda kabina ST43-R z CTL oraz 060Da z PTKiGK Zabrze.

167
Na warsztacie / Odp: Radosna twórczość Sebola82
« dnia: 09 Grudnia 2018, 16:56:22 »
Wiecie, że Class66 w odmianie JT42CWR (DB CPL) i FPL (JT42CWRM) różnią się m.in. pulpitami?

168
Nie poniesie żadnych konsekwencji pod warunkiem, że zgłosi to niezwłocznie dyżurnemu ruchu danej stacji. Jeśli takiego zgłoszenia nie ma to PKP PLK SA kieruje zapytania do przewoźników, którzy kręcą się w okolicy, a wtedy już może interesować się tym tematem Biuro Bezpieczeństwa PKP PLK. Docelowo może o tym być powiadomiony UTK oraz Prokuratura, bo mogą być podejrzenia umyślnego działania osób trzecich, które "bawią się" sygnałem ALARM w systemie RS.

169
Bieżące kolejowe / Odp: Dragon 2 w specjalnych barwach
« dnia: 21 Listopada 2018, 18:15:00 »
@Kacu: z tego słyną "pisarze" z RK... Słabo znają się na kolei, a co za tym idzie wątki, które tworzą ciężko się czyta. Trzeba przywyknąć. Ja nie jaram się ich news'ami, bo bywa, że są już czasem nieco stare lub nudnawe.

170
Bieżące kolejowe / Odp: Dragon 2 w specjalnych barwach
« dnia: 21 Listopada 2018, 17:32:10 »
ET25-001 i 002 mają iść do Zakładu w Poznaniu, a tutaj widać, że 003 do Warszawy. Ciekawie wygląda Dragon 2 w takich okazjonalnych barwach (ostatnio widziałem w NEWAG'u 003 jeszcze w barwach firmowych).

EDIT:
Swoją drogą to Dragon 2 dla PKP CARGO powinien mieć serię ET24, bo to oznaczenie było wolne (ET24 jako Bo'Bo'Bo' istniała tylko na papierze).

171
Symulator / Odp: Rwanie i skakanie
« dnia: 18 Listopada 2018, 12:03:58 »
Nie zawsze instalowanie najnowszych sterowników karty graficznej to dobry pomysł. Czasem lepiej i skuteczniej sprzęt pracuje przy starszych sterach.

172
Tabor kolejowy / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 08 Listopada 2018, 08:13:54 »
W około 11m22sek tego filmu https://www.youtube.com/watch?v=wz_4l5btlQ8&feature=youtu.be&t=671 jest bardzo ciekawe nagranie

173
Tabor kolejowy / O dziewiątkach
« dnia: 08 Października 2018, 18:13:00 »
Wtedy chyba Wawel był na zmianę Ex i pospiesznym w relacji Kraków - Świnoujście z całkowitą rezerwacją miejsc. Na tym pociągu poległa oryginalna EP09-001 w wypadku.

Edit:
W RJ 1990 - 1992 (był wyjątkowo dwuletni) "Wawel" był pospiesznym 38501/83502 Kraków - Świnoujście - Kraków i jechał przez Katowice - Kędzierzyn - Wrocław - Poznań.
Wypadek z EP09-001 był na Wawelu podczas jazdy inną trasą przez Konin (dość łamana trasa) i chyba był po 1992 roku.

Edit2:
EP09-001: wypadek na stacji Cienin w 10.1993. Maszyna dostała nowe pudło i wyszła jako EP09-001" w 1995 (wtedy produkowano EP09 od nr 038 wzwyż).

174
Bocznica / Odp: e583
« dnia: 08 Października 2018, 19:02:43 »
Albo ktoś w perfidny sposób/przez przypadek (niepotrzebne skreślić) wywalił fizykę.
Chyba przesadziłeś chłopie... Projekt MaSzyna jest rozwojową inicjatywą i twoje sugestie są tutaj raczej nie na miejscu.

175
Bieżące kolejowe / Odp: Zwiedzanie SU45
« dnia: 01 Października 2018, 16:54:46 »
Idziesz do naczelnika lub dyspozytora, przedstawiasz się, mówisz kim jesteś (miłośnikiem kolei), jaki masz cel (np. dokumentujesz historię SU45, interesujesz się lokomotywami spalinowymi, bo chcesz pójść w przyszłości do szkoły/na studia związane z silnikami), prosisz o pomoc/opiekę nad zwiedzaniem i tyle. Betonów w PL jest już bardzo mało i na pewno ci się uda.

176
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 16:46:35 »
We Wrocławiu dyżurna ruchu bardzo często wpuszcza na jeden tor dwa pociągi i nie odbywa się to na żaden rozkaz pisemny. Nakazuje przez radio ustawić się w takim i takim sektorze i tyle. Chyba by oszalała, gdyby każdemu w takiej sytuacji miała by dyktować rozkaz pisemny. Stacja by chyba stanęła...

177
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót EP05
« dnia: 29 Września 2018, 18:40:56 »
Dziś, 29.09.2018 odbył się w Warszawie "Dzień Transportu", w ramach którego na Olszynce Grochowskiej przy hali całopociągowej była wystawa taboru: EU46 Vectron, ET42, EP09, EU44, ED250, a na odcinku Warszawa Gdańska - Warszawa Grochów kursował skład specjalny prowadzony w jedną stronę przez EP05-23, a w drugą przez pyskowicki Ty42-24.

178
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 26 Września 2018, 18:46:49 »
Dziś pokusiłem się po raz kolejny na scenerię "Kaliska_cegielski" i po raz kolejny jestem pod wielkim wrażeniem.

Mam tylko małe uwagi:
- chyba przesadą jest tak długie ograniczenie do 30 km/h na torze nr 1 przed Kaliszem?
- wyjazd na Sz i W24 z Nowych Skalmierzyc powinien był głoszony przez dyżurnego (brak komunikatu)
- wjazd na szopę i tory postojowe w Ostrowie Wlkp. jest karkołomny przez tramwajowe rozjazdy
- może wypadało by pociągnąć trakcję elektryczną do pierwszego wachlarza w depo OW?, bo na pewno tak jest w rzeczywistości
- bardzo często wywala WS (zaniki napięcia, choć ich na voltomierzu nie widać)
- BTW: to jest linia nr 14 Łódź Kaliska - Tuplice i może warto podobnie nazwać tą scenerię?



 

179
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 21 Września 2018, 20:35:28 »
@Stapox: wiesz, że stwierdzenie "pan twierdzi" jest mało przekonujące, ale widocznie ów panu jest tak wygodnie, aby ta maszynka miała duży prestiż. Wiele jest takich zakłamań w historii kolei w PL i na prawdę trzeba być dość czujnym i śledzić niektóre tematy przez wiele, wiele lat, aby się zorientować, co jest prawdą, a co fałszem. Ciekawe, czy poza info o pracy na Olechowie oryginalnej ET21-01 ów pan zna dłuższą historię tego wozu? Przypuszczam, że nie i na pewno nikt się nie przyzna, że to nie jest ET21-01, którą widziałem w ZNTK Lubań, a może wszyscy miejscowi wierzą w to, że to "01", bo nikt im nigdy nie powiedział, że to maszynka z Kolei Piaskowych...

180
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 21 Września 2018, 19:27:47 »
EU06-05 i 15 też miały nieco dłuższe reflektory, ale nie aż tak jak stare ET21/EN57/EP02. Mimo wszystko wyróżniały się.

http://forum.modelarstwo.info/threads/eu06.21581/#lg=attachment219831&slide=0
http://forum.modelarstwo.info/threads/eu06.21581/#lg=post-361540&slide=3
https://www.flickr.com/photos/42309484@N03/5546147984/
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/pkp/elektr/eu06/eu06-05_3.jpg

A tak z innej beczki, "Anglik" z nr 16 przez wiele lat jeździł oznaczony EU06-016...



Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9