Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - adamst

Strony: 1 [2]
31
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 11 Kwietnia 2017, 07:39:46 »
Przy okazji pytanie do mechanikow, przy jakich szybkosciach nastepuje wbicie kolejnych bocznikow?

SU45:
II - powyżej 40km/h, III powyżej 50
SU46:
II i III - 40, IV - 50

Oprócz tego nastawnik musi być na pozycji 10 lub wyższej, i domyślnie - przy automatycznym sterowaniu - musi zostać osiągnięte maksymalne wzbudzenie prądnicy. Wtedy zostaje zwarty mikrostyk SWMx na regulatorze wzbudzenia, co załącza przekaźnik PZB1. Ten przekaźnik powoduje chwilowe odwzbudzenie prądnicy. Po osiągnięciu minimalnego wzbudzenia załącza się przekaźnik PWmin, który z kolei powoduje załączenie przekaźnika PZB2, a ten ostatni umożliwia załączenie odpowiedniego stycznika bocznikowania. Zwykle jeździ(ło) się z podpartym PZB2, co pomijało całą tę skomplikowaną sekwencję, i boki wchodziły uzależnione wyłącznie od pozycji nastawnika i prędkości.

Wyłączenie bocznikowania następuje przy spadku prędkości poniżej wartości podanych powyżej (powoduje to rozwarcie styków pomocniczych prędkościomierza), przy cofnięciu nastawnika na niższe pozycje, oraz gdy prąd trzeciego silnika trakcyjnego przekroczy próg zadziałania przekaźnika PB.

Przy cofaniu nastawnika na SU45 III bocznik wyłącza się poniżej 10 pozycji, II trzyma na pozycjach 7-9 i prędkości powyżej 50 km/h, I na pozycjach 7-9. Na SU46 IV zachowuje się tak jak III w 45, II i III zachowują się z grubsza podobnie do II w 45, i I tak samo w obu lokomotywach.

32
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 08 Kwietnia 2017, 15:38:29 »
Mylący może być opis "przetwornica wyłączona i odblokowana", co sugerowałoby, że jak hebel jest w dole, to nie jest odblokowana ;-) Ale to po prostu niezręczność opisu - chodzi tylko o funkcje tego przełącznika, który wyłącza, i odblokowuje, jeżeli jest co odblokowywać ;-)

33
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 08 Kwietnia 2017, 06:50:50 »
W kiblu przetwornicę załącza się i wyłącza przełącznikami impulsowymi. Dodatkowo przełącznik wyłączający służy jako odblok przekaźnika nadmiarowego przetwornicy. Przełącznik załączający zaś pełni dwie funkcje - załącza przekaźnik przerzutowy przetwornicy, oraz - gdy jest w pozycji załączonej - bocznikuje część uzwojenia prądowego przekaźnika nadmiarowego, podnosząc jego próg zadziałania. Dlatego w realu należy go trzymać w górze do pełnego rozruchu przetwornicy, inaczej może wyrzucić nadmiarowy, ponieważ prąd rozruchowy silnika jest większy niż normalny. Podczas uruchamiania z szafy funkcję tę pełni przycisk - aby załączyć przetwornicę z szafy należy trzymając wciśnięty ów przycisk ręcznie przełączyć przekaźnik przerzutowy przetwornicy.

34
Na warsztacie / Odp: Planowane zmiany w exe
« dnia: 17 Lutego 2017, 14:01:02 »
Jak dla mnie dość dobrze sprawdza się system trainzowy - tzn. jako podstawę mamy klikanie elementów myszą - kursor jest widoczny cały czas. Aby kręcić głową przytrzymuje się PPM. Uzupełnieniem powinny być skróty klawiszowe dla funkcji, które naturalnie powinny być "pod ręką" - czyli nastawnik, hamulce, syrena i czuwak. Natomiast rzeczy "konfiguracyjno-uruchomieniowe" typu światła czy różne rzeczy do włączenia podczas uruchamiania jak najbardziej nadają się do obsługi myszką.

Strony: 1 [2]