31
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 11 Kwietnia 2017, 07:39:46 »Przy okazji pytanie do mechanikow, przy jakich szybkosciach nastepuje wbicie kolejnych bocznikow?
SU45:
II - powyżej 40km/h, III powyżej 50
SU46:
II i III - 40, IV - 50
Oprócz tego nastawnik musi być na pozycji 10 lub wyższej, i domyślnie - przy automatycznym sterowaniu - musi zostać osiągnięte maksymalne wzbudzenie prądnicy. Wtedy zostaje zwarty mikrostyk SWMx na regulatorze wzbudzenia, co załącza przekaźnik PZB1. Ten przekaźnik powoduje chwilowe odwzbudzenie prądnicy. Po osiągnięciu minimalnego wzbudzenia załącza się przekaźnik PWmin, który z kolei powoduje załączenie przekaźnika PZB2, a ten ostatni umożliwia załączenie odpowiedniego stycznika bocznikowania. Zwykle jeździ(ło) się z podpartym PZB2, co pomijało całą tę skomplikowaną sekwencję, i boki wchodziły uzależnione wyłącznie od pozycji nastawnika i prędkości.
Wyłączenie bocznikowania następuje przy spadku prędkości poniżej wartości podanych powyżej (powoduje to rozwarcie styków pomocniczych prędkościomierza), przy cofnięciu nastawnika na niższe pozycje, oraz gdy prąd trzeciego silnika trakcyjnego przekroczy próg zadziałania przekaźnika PB.
Przy cofaniu nastawnika na SU45 III bocznik wyłącza się poniżej 10 pozycji, II trzyma na pozycjach 7-9 i prędkości powyżej 50 km/h, I na pozycjach 7-9. Na SU46 IV zachowuje się tak jak III w 45, II i III zachowują się z grubsza podobnie do II w 45, i I tak samo w obu lokomotywach.