Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - eu07-001

Strony: 1 [2] 3 4 ... 11
31
Pomoc w tworzeniu / Odp: Węglarka wąskotorowa.
« dnia: 18 Stycznia 2014, 14:06:07 »
Odpowiem cytatem:
Cytat: Kajetan z forum 750mm.pl (28-07-2007)
Weglarki wystepuja w dwoch odmianach:
Jedna ma wyzsze burty, ladownosc 17t i szeroka budke hamulcowego a druga nizsze burty (Swidnica), ladownosc 15t i wezsza budke (Konstal).
Jedna z wersji to 5Ww i 6Ww a druga to 72W i jego wersja bez hamulca. Nie pamietam tylko ktora jest ktora a niestety chwilowo jestem odciety od domowych papierzydel

32
Pomoc w tworzeniu / Odp: Węglarka wąskotorowa.
« dnia: 18 Stycznia 2014, 12:17:00 »
Teoretycznie oby dwa wagony to węglarki, tutaj jest seria 6Ww a na GKW były z tego co pamiętam 3Ww. Oby dwa typy były oznaczane Wddxh albo Wddxhp. 3Ww były również w wersji na 750mm, ale teraz nie umiem znaleść zdjęcia.

33
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z skryptami z gmax
« dnia: 11 Stycznia 2014, 18:01:59 »
Ilość trójkątów sprawdzasz w menu File > Summary Info lub na zakładce Utilities na panelu bocznym > Polygon Counter. Dokładnie tak jak mówisz. Jeżeli w jakimś wypadku model dalej byłby biały, wtedy śledzisz w errors.txt, gdzie symulator próbuje szukać tej tekstury i właśnie tam przenosisz.
Sawi, pod NumVerts znajduje się liczba wierzchołków, czyli liczba trójkątów x3.

34
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z skryptami z gmax
« dnia: 11 Stycznia 2014, 14:52:24 »
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc#node_.E2.80.A6_model Co prawda, ta dokumentacja jest z 2003 roku, ale większość rzeczy jest niezmieniona. Niemniej było by fajnie, gdybyś to przeczytał, popatrzył co się powtarza w przykładach a co zmienia, ja czytałem, i teraz wiem jak i dlaczego wszystko działa. Później z innymi rzeczami (oczywiście jeżeli będziesz chciał), np. budową scenerii, scenariuszy będzie Ci łatwiej.
Wpis możesz umieścić w każdym miejscu nad FirstInit. Gdybyś nie chciał jednak czytać dokumentacji to składnia wpisu jest taka:
node -1 0 <nazwa> model <pozycja_x> <pozycja_y> <pozycja_z> <kąt> <nazwa_modelu.t3d> <wymienna tekstura(jeśli jest, jeżeli nie, to "none")> endmodel

35
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z skryptami z gmax
« dnia: 11 Stycznia 2014, 14:34:50 »
Tak, dajesz rozszerzenie .t3d i zapisujesz w jakimś podkatalogu w /models. Później otwórz sobie td.scn notatnikiem i wpisz tam definicję modelu.

36
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z skryptami z gmax
« dnia: 11 Stycznia 2014, 14:13:01 »
W YAGG jak go odpalisz to masz tylko jeden przycisk "Grab" - do zapisu całej zawartości Listenera. W CopyCopyListenerze masz dodatkowo możliwość przywołania zawartości Listenera do programu, oraz podgląd (też zawartości, nie modelu :P).

37
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z skryptami z gmax
« dnia: 11 Stycznia 2014, 14:02:59 »
Nie no, to dobrze, jeśli to zawartość Listenera to masz wyeksportowany model i jest on w Editable Mesh.
Teraz ściągnij sobie Yet Another Gmax Grabber, lub poszukaj na forum CopyCopyListenera, bo przy zaawansowanych modelach kopiowanie Listenera po kawałku nie jest zbyt dobrym pomysłem.

38
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z skryptami z gmax
« dnia: 11 Stycznia 2014, 13:47:32 »
Pokaż mi okno Max Script Listenera. Gmax zamiast otwierać okna zapisu pliku, zapisuje plik do Listenera i trzeba kopiować jego zawartość. Takie ograniczenie, przez to, że jest darmowy. Bryłę masz w Editable Mesh? Tylko Editable Mesh się eksportuje.

39
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z skryptami z gmax
« dnia: 11 Stycznia 2014, 13:39:22 »
Może przez to, że bibliotek nie masz. Nie wiem, przed chwilą sprawdziłem, na moich wszystko działa dobrze.

40
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z skryptami z gmax
« dnia: 11 Stycznia 2014, 13:17:22 »
Zamień:
Format ("WireSize: %\n") meshObj.material.wireSizena:
Format ("WireSize: 0\n")

41
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z skryptami z gmax
« dnia: 11 Stycznia 2014, 13:06:50 »
Pokaż zawartośc pliku t3dExp.ms, mi kiedyś też się tak działo.

42
Pomoc w tworzeniu / Odp: Export plików z Gmax
« dnia: 09 Stycznia 2014, 19:51:37 »
Poszukaj w internecie gmaxowego skryptu do eksportu obj, później importujesz plik obj do maxa.

43
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 04 Stycznia 2014, 16:32:26 »
Coś mi się wydaje, że skrypty automatycznie resetują obrót w trakcie wstawiania, ale nie dam sobie ręki uciąć. Będę mógł dopiero później to sprawdzić.

44
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 04 Stycznia 2014, 15:54:55 »
Tworzyłeś ten tor klikając na koniec zwrotnicy, czy najpierw go umieściłeś, a później obracałeś i dosunąłeś do rozjazdu?

45
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 02 Czerwca 2013, 10:45:21 »
Spróbuj włączyć MacroRecorder w Max Script Listenerze, przeskaluj dowolnie, cofnij, a później wpisz w białym oknie komendę z pomarańczowego tła, tylko ze zmienionymi wartościami.

46
Bieżące Symulatorowe / Odp: Jak tam prace nad modelami?
« dnia: 12 Maja 2013, 14:37:04 »
Zauważyłem, że po zmniejszeniu okna listenera model eksportuje się zdecydowanie szybciej.

47
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 07 Maja 2013, 14:29:06 »
A Mirror Modifier? Płaszczyzny po tym są ok. Wygląda tak samo jak mirror, tylko jest żółty. Defaultowo nie ma go chyba na paskach narzędzi, trzeba wyciągać z Customize User Interface.

48
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 16:54:34 »
No działa jak zjadę z odcinka i wycofam. Czyli działa w drugą stronę.
Czyli tak, jak sądziłem. event1 działa, gdy najeżdżasz na tor od strony punktu 2. event2 działa, gdy najeżdżasz od strony punktu 1.

49
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 16:44:04 »
Pokaż wpis toru Testowy, przypuszczam, że pomyliłeś event1 z event2.

50
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o ewenty.
« dnia: 16 Lutego 2013, 14:03:55 »
Bo to nie o to chodzi. Jeżeli odcinek jest krótszy niż rozstaw osi wewnętrznych pojazdu, zwolni się pod nim, bo żadna oś go nie dotyka.

51
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o ewenty.
« dnia: 16 Lutego 2013, 13:31:04 »
Zapewne odcinek izolowany jest za krotki i zwalnia sie pod wagonem.

52
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 28 Grudnia 2012, 00:26:51 »
Można też użyć narzędzi @M1970,  miał tam takie do rozbijania scn.

53
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o ewenty.
« dnia: 26 Grudnia 2012, 19:37:29 »
Panowie, chciałbym uzyskać bramkę logiczną NOT. Czy po lewej stronie od else może nic nie być?
// operator NOT / jezeli * 0 5 to nie wykonuje zdarzen
 event ai_pspd_start multiple 1 mempspd_wjazd else ai_pspd_start1 ai_pspd_start2 condition memcompare * 0 5 endevent

54
Pomoc doraźna / Odp: Problem z multisampling i pełnym ekranem
« dnia: 19 Listopada 2012, 17:17:58 »
Spróbuj nacisnąć 'AUTO' na monitorze.

55
Pomoc w tworzeniu / Odp: Rewers trójkątów w 3ds max.
« dnia: 18 Listopada 2012, 23:04:20 »
Widzisz, myślałem tak, bo korzystam z tej funkcji jak mam modelować według planu/szkicu. Wtedy polycount jest tylko dla jednej strony, a przy powiększeniu druga trafi robić się czarna. Sprawdź, może coś w preferencjach ci się przestawiło.

56
Pomoc w tworzeniu / Odp: Rewers trujkątów w 3ds max.
« dnia: 18 Listopada 2012, 22:51:54 »
Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to "odptaszkowanie" '2-sided' w okienku Material Editora.

57
Baza infrastruktury / Odp: Modele HD HQ autorstwa eu07-001
« dnia: 16 Listopada 2012, 21:11:29 »
Dzisiaj 3 modele wychodków. Jeden z nich ma taki bajer - losowe otwieranie drzwi przy starcie symulacji. Autorzy zdjęć, kolejno: kamil1306, kamil1306, gruha_EU.
http://eu07.pl/userfiles/4273/wychodki_1.7z

58
Bocznica / Odp: Zwierzyniec-transport
« dnia: 09 Listopada 2012, 16:08:09 »
Podczas jazdy składem z wrakami nie powinno się używać pozycji "napełnianie uderzeniowe" [Num.] Występuje z nią taki właśnie problem, jaki opisałeś. Do odhamowania składu musisz użyć samej pozycji "jazda" [Num4].

59
Bieżące Symulatorowe / Odp: Jak tam prace nad modelami?
« dnia: 25 Października 2012, 18:32:41 »
Chcesz zrobić podkłady 3D? Moim zdaniem, jeżeli mam rozjazd to ma sens, ale np. dla torów na szlaku odwzorowywanie każdego podkładu byłoby żmudne a zarazem mało potrzebne; tym bardziej, że na wąskotorówkach podkłady są najczęściej przykryte grubą warstwą trawy. Trzeba by pomyśleć od razu o generowanych bezpośrednio w EXE przekrojach szyn. Jakbyś chciał to tu masz schematy rozjazdów wąskotorowych: http://750mm.pl/index.php?topic=3671.0.
To, że używa się jeszcze większej drobnicy niż S42 to nie wiedziałem. Trochę zmliły mnie opisy do schematów rozjazdów splecionych z powyższego linka. Myślałem tylko, że na torach 600mm używa się S30.
EDIT: Znalazłem coś takiego: http://tnij.org/typy_szyn, chyba najlepiej będzie jak użyję tych typów.

60
Bieżące Symulatorowe / Odp: Jak tam prace nad modelami?
« dnia: 24 Października 2012, 13:07:30 »
Wszystkie rozjazdy jakich użyłem na scenerii to L=10.446 R=84. Najmniejszy promień łuku na szlaku ma ZTCP ~100m. Jeżeli miałbym możliwość użyłbym szyn S42 lub S49. Obecna, która ma wysokość 180mm, odpowiada szynie P65, która dość śmiesznie wygląda na wąskotorówce.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 11