W najbliższych dniach mam zamiar opublikować nową wersję pliku EU07.EXE. Mam nadzieję, że będzie to poważny krok w rozwoju i przygotowane przeze mnie (i nie tylko) zmiany się przyjmą do dalszego użytkowania. Pełna lista zmian będzie załączona do paczki. Najważniejsze zmiany to:
- Poprawione poruszanie się pojazdów: wyeliminowane urywanie wagonów, rezygnacja z "NULL track", rozprucie zwrotnicy bez przeskoku, mijanie się samochodów i statków, naprawiona obsługa przesunięcia w trainset, wstawianie pojazdów tyłem.
- Lepiej jeżdżące AI: reakcja na sygnały manewrowe, zatrzymywanie na W4 wg rozkładu wraz z odjazdem o podanej godzinie, zatrzymywanie na końcu toru, lepsze hamowanie (youBy), sygnały końca pociągu (ZiomalCl), poprawiona zmiana kierunku (ZiomalCl).
- Rozwinięte wsparcie dla sterowania ruchem: eventy rozprucia zwrotnicy, odcinki izolowane wyzwalające eventy zajęcia i zwolnienia grupy torów (można zrobić np. lepiej działające przejazdy), radio-stop, globalne wyzwalacze czasowe.
- Zwiększenie wydajności: automatyczna optymalizacja modeli, poprawione przeliczanie ruchu osi, specjalne traktowanie submodeli z jednostkowymi transformami, ignorowanie zbyt dużych trójkątów w modelach, działanie programu w tle (można korzystać z innego programu czekając na sygnał wolnej drogi).
- Szybsze wczytywanie scenerii: modele zapisywane w plikach binarnych, optymalizacja InitTracks i InitEvents.
Niestety wprowadzone zmiany nie są w pełni zgodne wstecz. Większość animowanych modeli infrastruktury (zwrotniki, semafory kształtowe itp.) wymaga specjalnego oznaczenia, które submodele są w nich animowane. Optymalizacja submodeli daje wzrost FPS, ale w niektórych modelach pojawiają się problemy z nakładającymi się powierzchniami (np. podświetlenie migocze), co wymaga ręcznych poprawek w nich. Inaczej działające AI może w niektórych sceneriach powodować nieoczekiwane efekty uboczne.
Mam nadzieję, że niedogodności te zostaną naprawione w najbliższej paczce całościowej (na razie prace nad nią się nie rozpoczęły). Mam też nadzieję, że sukcesywnie będą udostępniane poprawki do sprawiających kłopoty modeli oraz scenerii.
Podziękowania należą się testującym, którzy znajdowali błędy i sygnalizowali problemy (Żabek, Siecool, EP08_015, Quark-t, surgeon, Krzysiek626, jochand, Patrykos, maacius, Sawi, Mati_An, motonita2002, youBy, libertyn89, ZiomalCl, WSK, Lorem, ISDR, Woku, przepioramarcin, szogun, Szociu), a także oddzielnie kolegom ZiomalCl oraz youBy, którzy opracowali i udostępnili poprawki do AI.
Uwaga! Przed użyciem EXE należy zapoznać się z treścią pliku tekstowego załączonego do paczki, aby nie zgłaszać na forum opisanych tam zmian i możliwych błędów. Paczka ma wielkość 450kB i zawiera zestaw plików E3D z poprawioną animacją submodeli (przygotował je Szociu). Wcześniejsze pliki E3D należy nadpisać tymi z paczki.
http://eu07.pl/userfiles/4245/EU07_212.7zPliki binarne modeli (E3D) są tworzone przy pierwszym uruchomieniu scenerii, a wzrost prędkości wczytywania będzie widoczny dopiero przy kolejnych uruchomieniach. Pliki E3D a także ewentualnie niepotrzebne już pliki T3D można usunąć najnowszą wersją Rainsted - na razie dostępną do testów.
Udostępniona wcześniej wersja 210 może nieprawidłowo przeliczać wektory normalne, przez co modele są nieprawidłowo oświetlane. Zostało również poprawione mapowanie chodników przy ulicach.