121
Poszukuję, chcę zrobić / Zmiany w obsłudze nieba?
« dnia: 13 Listopada 2008, 23:59:27 »
Chciałbym zapytać, czy są w planach zmiany obsługi nieba?
Obecnie wpis nieba składa się z pliku T3D, w którym wpisana jest tekstura. Na ile się zorientowałem, T3D jest w postaci czaszy obleczonej teksturą. Czy da się w tym T3D zrobić animację?
Co by było z sensem zrobić:
- zmienną teksturę dla T3D - sky plik.T3D plik.BMP endsky,
- obrót nieba wokół osi (gwiazdy, ruch słońca),
- ustalenie kąta nachylenia osi obrotu,
- Słońce/Księżyc niezależnie od chmur, chmury w postaci kulistej czaszy poruszającej się szybciej i w różnych kierunkach,
- zmiana jasności oświetlenia jeśli Słońce/Księżyc są zakryte chmurą (chmury w postaci TGA z kanałem przezroczystości).
A wspominam o tym tylko dlatego, że robię konfigurację pogody i chciałbym zrobić obrazki mini dla nieba. Teksturę nieba muszę wyciągać z pliku T3D. Gdyby była planowana zmiana formatu komendy sky, to chciałbym już z góry w odpowiednią stronę poprawki robić.
Przy okazji, odnośnie nowych komend - dobrze by było, gdyby w przypadku unrecognized command: nnn, parser pomijał tekst aż do znalezienia endnnn, zamiast się wysypywać.
Obecnie wpis nieba składa się z pliku T3D, w którym wpisana jest tekstura. Na ile się zorientowałem, T3D jest w postaci czaszy obleczonej teksturą. Czy da się w tym T3D zrobić animację?
Co by było z sensem zrobić:
- zmienną teksturę dla T3D - sky plik.T3D plik.BMP endsky,
- obrót nieba wokół osi (gwiazdy, ruch słońca),
- ustalenie kąta nachylenia osi obrotu,
- Słońce/Księżyc niezależnie od chmur, chmury w postaci kulistej czaszy poruszającej się szybciej i w różnych kierunkach,
- zmiana jasności oświetlenia jeśli Słońce/Księżyc są zakryte chmurą (chmury w postaci TGA z kanałem przezroczystości).
A wspominam o tym tylko dlatego, że robię konfigurację pogody i chciałbym zrobić obrazki mini dla nieba. Teksturę nieba muszę wyciągać z pliku T3D. Gdyby była planowana zmiana formatu komendy sky, to chciałbym już z góry w odpowiednią stronę poprawki robić.
Przy okazji, odnośnie nowych komend - dobrze by było, gdyby w przypadku unrecognized command: nnn, parser pomijał tekst aż do znalezienia endnnn, zamiast się wysypywać.