Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Anrej

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 31
181
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 06 Kwietnia 2015, 22:22:21 »
Zgadza się oblicza się przechyłki równoważące  naciski na oba toki szynowe dla pociągu pasażerskiego i towarowego, minimalną ze względu na ruch pasażerski, maksymalną ze względu na ruch towarowy. Następnie wyznacza się optymalną przechyłkę.
Dla przykładu:
linia pierwszorzędna
prędkość maksymalna pociągów pasażerskich vmax = 120 km/h
prędkość maksymalna pociągów towarowych v t = 80 km/h
promień łuku poziomego R = 1500 m
a) przechyłka równoważąca naciski na oba toki szynowe
- dla poc. pas. hrpas = 113,3 mm
- dla poc. tow. hrtow = 50,3 mm
b) przechyłka minimalna ze względu na ruch pasażerski.
adop = 0,72 m/s2
hminpas = 3,1 mm (-153 * adop)
c) przechyłka maksymalna ze względu na ruch towarowy
przyjęto 15 < T < 20 Tg / rok
wtedy at = 0,42 m/s2
hmaxtow = 114,6 mm (+153 * at)
d) optymalizacja przechyłki
Oblicza się przyspieszenie dla różnych wartości przechyłek i wyznacza, dla której przyspieszenia odśrodkowe dla poc. pas. i dośrodkowe dla poc. tow. osiągną  zbliżony poziom wykorzystania wartości dopuszczalnych
W tym przypadku jest to 75 mm.

I to prawda. Najwięcej wykolejeń, które badałem, zdarza się właśnie przy niskich prędkościach (poniżej 20 km/h).
Anrej. Rozumiem, że 20km/h powoduje siłę odśrodkową wyrzucającą skład z toru. Piękna teoria, ale mocno nieprawdziwa (zwykła bzdura).
Czy to ja napisałem? Jak dotychczas to nic nie napisałeś w temacie.

182
Bocznica / Odp: Zrodla symulatora
« dnia: 06 Kwietnia 2015, 21:23:32 »
Z Borland C++Builder 6 skompiluje?

183
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 06 Kwietnia 2015, 21:12:55 »
Różni znawcy się znaleźli nawet ekspert od katastrof kolejowych. Jednak jakoś nikt nie przedstawił argumentów, przy jakiej prędkości wagon się wykolei. No tak pociąg jadący z duża prędkością po łuku, to się wywróci a nie wykolei. Napisałem wzór określający, przy jakiej prędkości pojazd jadący po łuku się wywróci. Uaktywnił się @Krzysiek626, który jak zwykle nie potrafi nic napisać w temacie, tylko zanegować czyjś wpis. Oczywiście po kilka razy mam tłumaczyć i tak będzie się głupa rżnęło, że się nie rozumie.
Cytat: danniel
jak 100kph na haslerze
Co to jest kph?
Cytat: MichałŁ
Zwykle jest tak, że pociąg kiedy jedzie szybciej, w jakiś magiczny sposób "przeleci" nad jakimś felernym miejscem toru
Albo nie przeleci.
Cytat: PiterCC
Przecież zna się na wszystkim, o semafory i  Ie-1 też się parę dni kłócił. Milczenie czasem bywa złotem, dlatego nie warto pisać o tym czego się nie zna do podszewki :)
przecież nic nie napisałeś w temacie.
Cytat: Krzysiek626
Wystarczy wkleić linki, ale ciężko na ten pomysł wpaść.
Można wpisać w google i wyszukać, może ja mam w pliku pdf.
Cytat: kacp3r
Z tego, co ja się orientuję, to siła odśrodkowa działa na zasadzie wyrzucania z zakrętu
Masz rację przyczyną jest siła odśrodkowa.
a = (v2 / R) - (g * h / s)
a - przyspieszenie odśrodkowe przyjęte 0,6 m/s, dopuszczalne 0,8 m/s.
v - prędkość w m/s
s - rozstaw szyn
g - przyspieszenie ziemskie
h - przechyłka w mm
Po podstawieniu s = 1500 mm. g = 9,81 m/s2 i zamianie m/s na km/godz otrzymujemy:
a= (v2 / (12,96 * R)) - (h / 153)
Drugą wielkością jest przyrost przyspieszenia ψ.
ψ = a / t = (v * a) / (3,6 * l)
t - czas zwiększenia przyspieszenia
i - długość rampy przechyłkowej
Stosunek niedomiaru przechyłki do czasu ∆.
∆ = (153 * v * a) / (3,6 * l)
Otrzymyjemy wzór na przechyłkę.
h = (11,8 * v2) / R - (153 *a)
Długość rampy przechyłkowej spełniającej warunek prędkości podnoszenia koła.
l = v * 3,6 * f
f - szybkość podnoszenia koła.
Cytat: kacp3r
Myślę, że lepiej jest skupić się na etapie związanym z wykolejeniem na zwrotnicach.
Tam też występuje przyspieszenie odśrodkowe i nie ma przechyłki.
Na stronie http://www.railabstudio.com/download.html jest programik Railway Curve Calc, który wylicza przechyłkę. Są inne programy, ale potrzebują biblioteki fm20.dll. Pobrałem bibliotekę, ale wyrzuca, że niezgodna z systemem.

184
Pomoc doraźna / Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« dnia: 02 Kwietnia 2015, 01:20:21 »
Na której stacji masz się zatrzymać jest podane w opisie, rozkładzie jazdy lub nieraz graficznie. Aby wiedzieć z jaką prędkością masz jechać i gdzie się zatrzymać. Musisz zapoznać się z instrukcją Ie-1, jest dołączona do paczki z symulatorem.

185
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Kwietnia 2015, 01:09:59 »
Podobno PLK nie wysyła ani nie zatrudnia maszynistów więc i ich nie szkolą, w takim razie czy jest szkoła lub studia które mogę rozpocząć w czasie pracy by szkolić się w zawodzie???
Pewnie żadna szkoła nie naucza w zawodzie maszynisty i nigdy tak niebyło. Po ukończeniu szkoły obowiązuje taka sama procedura co wszystkich, może trochę ma łatwiej. Ale szkoła kolejowa nie jest wymagana.

186
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 02 Kwietnia 2015, 00:58:50 »
Tematem jest, wagon porusza się po łuku. Przy jakiej prędkości nastąpi wykolejenie? Wzór który podałem, jak napisałem jest uproszczony. Dotyczy bryły sześciennej na kółkach, która jest modelem wagonu. Tak naprawdę mamy wózki, które są nieresorowane. Na wózkach na resorach umieszczone jest pudło wagonu. Pudło wagonu może się obracać wokół osi obrotu. Jeszcze jest środek ciężkości, którego położenie zależy od rozłożenia masy. Jak wagon przekroczy graniczną prędkość, następuje przechył wagonu. Następnie koła na zewnątrz podnoszą się, koła na torze wewnątrz łuku ześlizgują się i następuje wykolejenie. Nie wciskajcie tutaj wszystkich przypadków wykolejenia. Pociąg jedzie przez zwrotnicę i wyskoczy z szyny. W internecie są odpowiednie wypracowania, ale nie będę tego przepisywał na forum.

187
Finalizacja instalacji niektórych poprawek następuje w czasie uruchomienia, stąd takie efekty. Przechytrzysz, przecież jak wyłączysz aktualizację, to nie pobierze i nie zainstaluje. Tylko w tym przypadku zawsze będzie sygnalizował, że komputer jest zagrożony.

188
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 31 Marca 2015, 12:11:26 »
W najprostszym przypadku pojazd przedstawiany jest jako bryła jednorodna.
vgr = √(g*R*b)/(2*hGC)
vgr - prędkość graniczna na łuku
b - rozstaw kół
hGC - położenie środka ciężkości zależne od załadowania wagonu.
Tak naprawdę to mamy masę nieresorowaną - podwozie i resorowaną - nadwozie.

189
Cytat:  danniel
jest jakiaś możliwość "obejścia" tych ważnych dla Microsoftu aktualizacji, bo dla mnie to tylko marnowanie baterii..
Jak nałapie naprawdę syfu, to może wtedy zmądrzeje. Argument że to tylko marnowanie baterii, to żaden argument. Na razie lapek jest tylko potencjalnym "zombie". Zawsze można skorzystać z zasilania sieciowego.
Cytat: danniel
kilka dni temu udało mi się złapać wi fi
Co to znaczy, udało mi się złapać WiFi? Musisz poszukać stałego dostępu do WiFi.
Cytat: danniel
Tyle się pobrało, bo wcześniej przed wyłączaniem wyjmowałem modem, teraz jak połączyłem się z wifi na stałe, to się wszystko zassało przy zamykaniu
To że wyjmowałeś modem, można zrozumieć. Twój lapek tylko pozornie się wyłącza. Tak naprawdę pozostaję w stanie uśpienia i może ściągać aktualizację.

190
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 29 Marca 2015, 01:45:57 »
W której instrukcji i w którym paragrafie można to przeczytać?
To ja Ci napiszę w której instrukcji i paragrafie można to przeczytać. Przecież można to przeczytać tu na forum.
Cytat: Anrej
Jest nieprawidłowe, po Os4 semafor powinien wyświetlać ograniczenie prędkości do 40 km/godz. lub 60 km/godz.  Przecież wyraźnie napisałem. Jest wyświetlany sygnał Os4, semafor wyświetla dolne pomarańczowe. Może jest awaria semafora. Ale znajdą się tacy, którzy napiszą, że awaria semafora jest niemożliwa.
Cytat: macius5991
Awaria semafora = S1 (czerwone ciągłe).
Czyli wraz światłem pomarańczowym poniżej czerwonego powinno się zapalić światło powyżej czerwonego. Jeśli tak nie ma, jest awaria i zapala się czerwone. To miej pretensję, do tych co pisali instrukcję Ie-1. Ja tak to interpretuję. Jak kto wychodzi z założenia. Co nie napisane, to dozwolone, to jego problem. Co to jest? Sygnały na semaforach świetlnych, tarczach ostrzegawczych i sygnalizatorach powtarzających oraz wskaźniki, stosowane do odwołania. Czyli do świętego Nigdy.

191
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 27 Marca 2015, 20:51:10 »
Zgadza się, są tam semafory C1 i C2 o układzie komór:
1. zielone ciągłe.
2. Czerwone
3. Pomarańczowe migające.
4. Białe migające.
Przecież zgodnie z instrukcja pomarańczowe poniżej czerwonego jest zawsze ciągłe. Czyli każdy może sobie ustalać sygnalizacje, jak mu pasuje.

192
To jest złe podejście nieaktualizowanie. 110 aktualizacji to pewnie od początku nie był aktualizowany. Przecież powinien być przycisk "Zatrzymaj pobieranie lub instalowanie" Zatrzymuje wchodzę w opcje ustawień i ustawiam powiadamiaj mnie aktualizacji, ale nie pobieraj i nie instaluj. Po uruchomieniu aktualizacji można wybrać: ważne, zalecane, opcjonalne.

193
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 26 Marca 2015, 00:47:54 »
W opisie sygnałów S1, S2, S3, S4 jest napisane: jedno światło. Niema określonego położenia. Przecież określenie górne, dolne jest tylko w przypadku dwóch świateł. Z tego co tu czytam, to mogę wnioskować, że umieszczenie jest obojętne. Czyli sygnał S4 może być nadawany przez dolne pomarańczowe.

194
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 25 Marca 2015, 00:24:18 »
W definicji (a nawet obrazie!) sygnału S5 nie ma wzmianki o tarczy ostrzegawczej, więc Twój argument jest nietrafiony.
W definicji jakiego sygnału na semaforze jest wzmianka o tarczy ostrzegawczej? Przecież tarcze ostrzegawcze do czegoś służą.
Następstwo Os4 –> S5 (dolna komora) jest tak samo nieprawidłowe jak Os4 –> S5 (górna komora).
Jest nieprawidłowe, po Os4 semafor powinien wyświetlać ograniczenie prędkości do 40 km/godz. lub 60 km/godz.  Przecież wyraźnie napisałem. Jest wyświetlany sygnał Os4, semafor wyświetla dolne pomarańczowe. Może jest awaria semafora. Ale znajdą się tacy, którzy napiszą, że awaria semafora jest niemozliwa.
Co ciekawe semafory 6-cio komorowe również "nie trzymały norm". Przykładowo zgodnie z E1 z 1954r. opierając się o rysunek poglądowy umieszczony w instrukcji sygnał S3 to dwa pomarańczowe światła w pierwszej i trzeciej komorze od góry. Przykład semafora wjazdowego do Czechowic od Bielska Białej pokazuje że potrafiła to być trzecia i szósta komora (1) - ale sygnał pozostawał ten sam. I to jest własnie najważniejsze. Nie umiejscowienie, a wyświetlany sygnał.
Co ciekawe w Bazie kolejowej jest to semafor o układzie świateł: p, c, p, z, b. Przed nim jest tarcza ostrzegawcza o układzie świateł: p, p, z. Tak samo jest w przypadku wjazdu od strony Katowic. W Czechowicach-Dziedzicach jest semafor o układzie świateł: p, c, z, p, b, z. Czy ja czemuś zaprzeczam? Jest to pozostałość, gdy niebyło świateł migających. Teraz jest 2015 rok i odwołujemy się do obecnie obowiązującej instrukcji.
Ja tak na szybko, bo czuje, że znów ktoś napisze głupoty. Po tym co przedstawiono i wytłumaczono, tylko uparty jak osioł może się z tym sprzeczać. Opisana tu przez zawodowych maszynistów praktyka nie pozostawia wątpliwości, gdzie jest prawidłowa interpretacja.
Dla mnie maszyniści znają tylko szlak, po którym się poruszają. Skoro tak jest na tym szlaku to tak jest. Przecież sygnalizacja na kolei nie jest jednorodnie zunifikowana.

195
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 23 Marca 2015, 20:27:52 »
Jadę i mam na semaforze jeden z sygnałów; S4, S8, S12, ewentualnie tarczę ostrzegawczą Os4. Czyli na następnym semaforze mam ograniczenie do 40 lub 60km/godz. dolne pomarańczowe ciągłe ewentualnie pomarańczowy pas. Semafor wyświetla tylko sygnał dolny pomarańczowy. Interpretacja sygnału; sygnał jest wątpliwy, sygnał wyświetla sygnał S5. W drugim przypadku przed semaforem powinien być wyświetlany sygnał; S2, S6, S10, S10a, lub tarcza ostrzegawcza Os2.
Interpretacja sygnału powinna być jednoznaczna. Ale nadal niektórzy będą stali w zaparciu, że dolne pomarańczowe ciągłe to S5.

196
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 22 Marca 2015, 21:27:54 »
Definicja sygnału wątpliwego w Instrukcji sygnalizacji Ie-1.
Cytuj
Sygnał, który nie odpowiada ściśle obrazowi ustalonemu w niniejszej instrukcji jest sygnałem wątpliwym. Sygnał wątpliwy na semaforze albo brak świateł na semaforze świetlnym oznacza sygnał "Stój".
Grafika jest integralną częścią instrukcji. Skoro z rysunku wynika, że S5 to jest górne pomarańczowe, to tak jest.
Ciekawe, że do rysunku sygnału zastępczego jest objaśnienie.
Cytuj
Sygnał zastępczy Sz Można przejechać obok semafora wskazującego sygnał Sr1 lub S1 "Stój albo sygnał wątpliwy,  albo też semafora nieoświetlonego lub przejechać obok sygnalizatora sygnału zastępczego, mającego wyłącznie latarnię ze światłem białym - bez rozkazu pisemnego.

Czy przy prawidłowo podanym sygnale wolnej drogi, można podać sygnał zastępczy? Dla przykładu podajemy sygnał S10 i sygnał Sz. W tej aplikacji tak jest i sygnał jest traktowany jako wątpliwy.

197
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 21 Marca 2015, 00:57:03 »
Semafor pięciokomorowy nie licząc pasów świetlnych jest niejako podstawowy. Dlatego w grafikach jest przedstawiany. W zależności jakie przewiduje się sygnały, semafor może mieć; cztery, trzy, dwie lub jedną komorę, chociaż bywają mające więcej.
Kilka przykładów:
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34484
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34469
http://www.starejuchy.pl/kolej/z/remonty/2007-juchy-semafor-11.jpg
http://sequoia.ict.pwr.wroc.pl/~witold/aiarr/2009_projekty/semafory/inne.jpg
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=35343
1. link - Semafor 5-cio komorowy, trudno mnie zrozumieć, dlaczego świeci się dolne pomarańczowe.
2. link - Trzeba by wiedzieć jakie są światła.
3. link - Tak samo.
4. link - Być może jest układ świateł czerwony, pomarańczowy, biały. Pomarańczowy oznacza, na następnym stój.
5. link - Przykład semafora 6-cio komorowego.
Ludzie, przecież obwód świateł semafora jest tak skonstruowany, że jednoczesne świecenie się górnej żarówki światła zezwalającego (zielone/pomarańczowe) i dolnego pomarańczowego jest możliwe tylko i wyłączne, kiedy świeci się żarówka dolnego pomarańczowego.
Mam semafor wjazdowy, przewiduje następny będzie wskazywał "stój". W zależności na który tor ma wjechać, przewiduje. S5 na następnym semaforze "stój". S13 40 km/godz. na następnym "stój". Układ świateł P-C-P-B.

198
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 19 Marca 2015, 23:51:52 »
Tak przyjmuję złe założenia. Jak świeci się dolne pomarańczowe, a nie ma górnego. To jakie powinno być górne światło? Przy opisie sygnału S2, S3 też jest napisane jedno światło zielone. Niema napisane górne czy dolne. To umieśćmy zielone światło na dole. Będzie wsjorawno czy podamy górne zielone, dolne pomarańczowe, czy górne pomarańczowe, dolne zielone
To że semafory i wyświetlane sygnały niezgodne z instrukcją, wynika z tego, ze nie wszędzie sygnały są zunifikowane.

Ja ten programik odinstalowałem i usunąłem.  Niema sensu, używać programu, jak na forum dyktują, jak ma interpretować przepisy/

199
Symulator / Odp: Charakterystyka diesla.
« dnia: 19 Marca 2015, 00:37:44 »
Musisz mieć krzywe charakterystyki pracy silnika, a one zależą od konstrukcji silnika. Zawsze to można sprawdzić na hamowni.

200
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 19 Marca 2015, 00:21:21 »
Może jechać z prędkością 40 km/godz., przy następnym semaforze nie wiadomo.

201
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 18 Marca 2015, 11:59:39 »
Obowiązuje Instrukcja sygnalizacji Ie-1 (E-1), dobrze aby autor zapoznał sią z nią. A nie odnosił się do wszystkich uwag na forum. Maszynista podobnie jak kierowca musi znać przepisy tylko na egzaminie. Co do samego programiku. Skoro sygnalizacja semafora jest w profilu on face, to sygnalizację tarczy manewrowej, należałoby pokazać też w profilu on face.

202
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 18 Marca 2015, 01:02:48 »
Ogólnie sygnały poniżej sygnału czerwonego wskazują prędkość za semaforem. Powyżej czerwonego sygnał na następnym semaforze. Skoro w przepisach S5 jest to pojedynczy górny sygnał pomarańczowy, to tak jest. Tak logicznie: górne pomarańczowe - następny semafor "stój". Dolne pomarańczowe, górne pomarańczowe - 40km/godz. następnie "stój. itd. W programie wychodzi tak. Górne pomarańczowe S5. Ok. Włączamy dowolny pas świetlny - sygnał wątpliwy. OK. Klikamy dolny pomarańczowy jest sygnał S5. Klikamy dolny pas, nadal jest sygnał S5. Wszystko przez to, ze zaczynacie mieszać. Zgodnie z Ie-1 (E-1) instrukcja sygnalizacji w tym przypadku dolny pomarańczowy to jest sygnał wątpliwy/

203
Przydałby się przycisk resetu, który by wygaszał wszystkie światła. Może dojść do błędów jak pozostaną włączone światła. W opisie S7, S8, S9 jest błąd. Dopuszczalna prędkość za semaforem jest 100 km/godz. a nie 40 km/godz. jak jest podane. Oprócz tego są semafory powtarzające, tarcze ostrzegawcze, semafory kształtowe, wskaźniki. Kiedyś była aplikacja "Przepisy E-1", ale zaczęła błędnie działać i została porzucona.

204
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 16 Marca 2015, 02:31:36 »
Dla przypomnienia powtórzę, aby nie szukać linki związane z tematem, które są na forum.
http://www.zdrowie.med.pl/oczy/badania/visus.html pod opcją "Badania" są też inne badania
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tablica_Snellena
http://prawo.legeo.pl/prawo/rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-z-dnia-18-lutego-2011-r-w-sprawie-licencji-maszynisty/zal1/ tylko że 'Akt został uchylony 4 marca 2014 r." Nie wiadomo co go zastępuje.

205
Bieżące Symulatorowe / Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 12 Marca 2015, 00:24:26 »
Nie fizyka sprzęgów ale praca buforów. Przy zderzeniu część energii kinetycznej pochłaniają bufory. Lokomotywa o masie i prędkości uderza w skład wagonów. Przy jakiej prędkości lokomotywy całkowitą energię zostanie pochłonięta przez bufory. Całkiem inny algorytm jak jadą dwa składy i dochodzi do zderzenia czołowego. Tak jak pod Szczekocinami.

206
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Marca 2015, 00:29:58 »
Witam! Chciałbym się dowiedzieć o badania które czekają mnie przed przyjęciem do Technikum Kolejowego. Wie ktoś może jak one wyglądają i jakie będą (mniej więcej)?
Przyjęcie do technikum, to nie ubieganie się o stanowisko maszynisty.
Ja zamierzam iść do Technikum Transportowo-Komunikacyjnego w Lublinie na kierunek Elektroenergetyk transportu szynowego. Wzrok i słuch miałem badany i nie wszystko było ok. Czego jeszcze mogę się spodziewać?
Ale to nie jest praca związana z ruchem kolejowym. Badanie lekarskie będzie przeprowadzone pod kątem specjalności nauczanej.

207
Pomoc w tworzeniu / Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« dnia: 04 Marca 2015, 00:32:56 »
To wytłumaczcie jak to jest. Jest manipulator od sterowania mocą silników, nim bardziej przesuniemy, jest większa moc. Drugi manipulator jest od hamulca, przy szybkości poniżej 30km/godz. działa jako pneumatyczny. Poniżej 30km/godz. hamulec ED jest mało skuteczny. Przeglądałem "System Sterowania i Diagnostyki lokomotywy ET22 201Em" Tam maszynista wprowadza: prędkość maksymalną, masę składu, długość składu, ustawienie hamulca, rodzaj sterowania: prędkością, mocą, pozycjami. Przy tym nie musi być sterowanie kompatybilne wstecz z EU07. Dlaczego nie włączać pewne urządzenia myszką. Wykorzystać do sterowania kółko w myszy, jest nie wykorzystane.

208
Pomoc w tworzeniu / Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« dnia: 02 Marca 2015, 01:51:02 »
To coś w takim stylu:
1maksymalna siła pociągowastabilna
2zwiększanie siły pociągowejniestabilna, powrót do 3Numer / +
3utrzymanie siły pociągowejstabilnaNumer /
4zmniejszanie siły pociągowejniestabilna, powrót do 3Numer / -
5neutralnastabilnaNumer Enter
6zmniejszanie siły hamowania EDniestabilna, powrót do 7Numer * -
7utrzymanie siły hamowania EDstabilnaNumer *
8zwiększanie siły hamowania EDniestabilna, powrót do 7Numer * +

Domyślnie manipulator jest na pozycji 5 neutralnej. Przytrzymujemy Numer /, ustawia się na pozycji 3. Klikamy Numer +, wychyla się na pozycję 2. Puszczamy klawisze pozostaje na pozycji 3.

209
Bieżące Symulatorowe / Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 01 Marca 2015, 23:06:55 »
Prawo Hooka ma zastosowanie przy rozrywaniu pręta. Bardziej by miało zastosowanie przy rozerwaniu sprzęgu. W przypadku zderzenia należałoby zastosować zderzenie sprężyste.

210
Pomoc w tworzeniu / Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« dnia: 01 Marca 2015, 10:21:20 »
Kliknięcie klawisza zwiększa lub zmniejsza pozycję o jedną pozycję. Przytrzymanie klawisza zmienia pozycję z częstością zależną od ustawienia klawiatury. klikniecie z Shiftem powoduje przejście na najbliższą bez oporową. Ja nie mam dwukliku tylko jednoklik. Użycie klawiszy Numer + i - jest małorealistyczne. Zawsze można zmienić klawiszologię i sterować klawiszami cyfrowymi z klawiatury numerycznej.

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 31