Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - bumer

Strony: 1 [2] 3
31
  Wcześniej wam udostępniłem poprzednią wersję z Włókniarzem. Dzisiaj objechałem na Włókniarzu od Ostrowa Wielkopolskiego do samej Łodzi Kaliskiej bez żadnych zakłóceń. Jedyne co to semafory dwukomorowe w Borszewicach i Kolumnie są ciemne. Gdy tarcza jest podana na wolną a semafor ciemny to znaczy, że jest na S2, gorzej gdy tarcza pokazuje, że semafor jest na stój. Wtedy trzeba kamerą cofnąć się do tarczy i zobaczyć co wyświetla. Ale tak to misja przejezdna.
  Co do samej scenerii, owszem znajdzie się trochę błędów. Mimo wszystko Kaliska to flagowa sceneria MaSzyny. Zauważcie sami, że mamy do scenerii linia053 kilka genialnych scenariuszy. Pomijając błędy kaliskiej to do pełni szczęścia brakuje scenariuszy, już nie muszą być tak barwne jak na linii053. Wystarczą pośpiechy, osobowe i towarowe między Ostrowem Wlkp a Łodzią Kaliską. Sam zamierzam teraz wejść w pliki .scn i powpisywać aktualne modele i tekstury składów na włókniarzu. Co rusz jak chcę pojeździć Włókniarzem to zmiana w Rainsted poruszających się składów zajmuje mi około 30 minut.

32
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 05 Października 2018, 21:10:23 »
@marconi to jest spakowane w .rar.  Co do misji z pośpiesznym (bodajże pociąg Wrocławianin ?) z Łodzi Kaliskiej to też jedna z lepszych służb była. Pierwotnie prowadziło się ET22 gdzie dekadę temu to był częsty widok na pośpiechach.

33
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 05 Października 2018, 14:03:08 »
Ale z drugiej strony fajnie jest mieć odzwzorowany w 100% WOS z tej linii, a że kiedyś się tak jeździło, to trudno.

Dokładnie tak było. Często podróżowałem między Legnicą a Białymstokiem i często przez Łódź Kaliską a wtedy jako młody mikol nie mogłem się oderwać od okna albo stać w pierwszym wagonie za elektrowozem. A były to lata 2006 - 2010. Wtedy czuło się ten zapach podkładów kolejowych, żółtki na osobowych, bipy, zielone lokomotywy i zielone i czerwone wagony. Te czasy nie wrócą, nikt całą podróż nie siedział gapiąc się w ekran telefonu tylko rozmawiało się w przedziale ze współpasażerami. Dlatego cieszy mnie fakt, że ta sceneria wzorowana jest na tych latach. Brakuje jeszcze rozmaitych scenariuszy na pociągach pospiesznych, osobowych, towarowych. Sceneria jest długa i aby ją całą przejechać należy poświęcić trochę czasu. Ale żeby poczuć kolejowy klimat z przed dekady to warto. Kilka postów wcześniej wrzuciłem link dp misji z Włókniarzem. Oczywiście na 18.07 działa jak najbardziej. Wczoraj testowane.

34
Jesienna służba na sześć pięć sto trzynastym, nie obyło się bez 10-cio minutowego opóźnienia. Maszyna EU07-336.

1. Mijanka 65113 z pospiesznym do Wrocławia Gł.
2. To on mnie opóźnił, 10 minut oczekiwania na dojście do Opatówka.
3. Mijanka z towarowym nieopodal Radliczyc.
4. Pędzimy w kierunku Zduńskiej Woli.
5. Oczekiwanie na dojście po towarowym w kierunku Łaska i mijanka z osobowym do Sieradza.

35
Brytan13 tam brakuje paru modeli, które zostały wywalone z paczki ale to nic nie szkodzi. Ja jestem taki wariat, że za nim uruchomie kaliską to i tak zmieniam sobie składy pod moje widzimisie. Ale to już dla mnie rytuał aby przejechać całą scenerie od a do z.

36
Witam
Skąd można pobrać, poprzednią wersję scenerii tam gdzie startuje się ET42 z beczkami z OL?
Z góry dziękuję.

Normalnie link wygasł ale jeszcze, na szczęście posiadam ekstra Pendrive z Tesco za 110 zł i tam mam prawdziwy skarb. Misja ET42 z beczkami i misja z Włókniarzem.
http://eu07.pl/userfiles/4198/priv-KaliskaWlokniarz.rar

37
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 02 Lipca 2018, 17:02:58 »
Bo aby dostać się pod Tm21 wyjeżdżasz tylko za rozjazdy i sobie sam układasz drogę (shift+t).

38
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Czerwca 2018, 15:41:30 »
Dziś oddaję materiały czeskiego motoraczka spółki GWTR 810 053-9. W paczce znajdują się:
- zdjęcia pudła tj boki i czoła,
- zdjęcia detali tj wózki, zderzaki itp,
- zdjęcia wnętrza tj siedzenia, podłoga, obicia,
- zdjęcia kabiny,
- materiały na dźwięki do wycięcia przez dźwiękowca tj odpalanie silnika, jałowe, na obrotach.
Wszelkie uwagi, porady aby coś lepiej wykonać na przyszłość proszę o wiadomość na PW.
Link:
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-810_543-9.rar <--

39
Bieżące kolejowe / Odp: Radiotelefon kierownika pociągu
« dnia: 18 Czerwca 2018, 13:08:04 »
Kierownik pociągu jak i maszynista musi tak samo robić zapoznanie szlaku. Musi również za podpisem zapoznać się z regulaminami technicznymi stacji (tzw. RTS-y). Także jak amen w pacierzu musi wiedzieć gdzie w danym miejscu się zmienia kanały radiowe. Drużyny konduktorskie są wyposażane w różnej marki radiotelefony. Są to zazwyczaj Motorole albo Maxon. Zresztą to zależy od spółki kolejowej jakie zakupi na drodze przetargu. Te radiotelefony mają kanały tylko i wyłącznie kolejowe od 1 do 8. Nie można z nich nadać Radiostopu, ewentualnie jak istnieje niebezpieczeństwo to drużyna konduktorska obsługująca taki radiotelefon musi wypowiedzieć pięć razy słowo ALARM.

40
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy
« dnia: 07 Czerwca 2018, 21:00:43 »
Trochę odbiegnę od tematu kolejowego Pomorza. W zeszłym roku mój przełożony zadzwonił do mnie, że otrzymam na szkolenie praktykanta na konduktora. Nie pierwszy i nie ostatni przeze mnie wyszkolony, więc się zgodziłem. Okazało się, że to zapalony miłośnik kolei ale tych z pokroju co walczą o kolej na szlakach już dawno zapomnianych, urządzają przejazdy drezynami i piszą do Urzędu Marszałkowskiego i PKP PLK. Nic w tym by nie było złego gdyby nie ów praktykant zamiast się uczyć to co go czeka w drużynach konduktorskich, całe służby potrafił gadać tylko o rewitalizacji dwóch zapomnianych przez świat linii kolejowych i że oni to uruchomią. Nawet będąc praktykantem próbował uzdrawiać kolej w mojej firmie. Jako, że mam charakter taki a nie inny, odechciało mi się go szkolić i powiedziałem swojemu przełożonemu aby go zabrał ode mnie i dał do kogoś innego. Dodam fakt, że bardzo upierał się w swoich racjach i wymyślał swoje przepisy kolejowe i jednym z przykładów to "sygnał zatrzymania pociągu trzy krótkie gwizdawki". Oczywiście nie ma takiego sygnału ale musiał się ze mną kłócić, że taki sygnał jest. Owszem ale sygnał "stój", który skwitował, że jest to samo. Następnie zagroziłem mojemu przełożonemu, że jak go nie zabierze to idę na dwa tygodnie chorobowego a przed nami szykowało się Boże Narodzenie i Sylwestra. Powiem wam, że nigdy tak przekichanego miesiąca w pracy nie miałem jak z tym praktykantem, który zwał się miłośnikiem kolei i chciał swoimi filozofiami uzdrawiać kolej. Miałem go dosyć i jak to w życiu bywa nie powiodło mu się w mojej firmie i nie zdał trzech egzaminów. Dlatego apeluję do młodych miłośników kolei - nie uzdrowicie kolei ani jej niedoskonałości pisząc bzdety na forach, pisząc do UTK, gazet wyborczych czy TVN Turbo. To są odgórne decyzje na szczeblach organizatora przewozów. Nastolatek nie kupi dwudziestu Elfów ani nie wyremontuje stu kilometrów szlaku. Ja też bym chciał żeby benzyna była po 1,50 zł ale co ja mogę zrobić jako szary obywatel ? NIC !
Młodzi miłośnicy kolei ! Nic nie uzdrowicie, żadnej patologii na kolei nie naprawicie. Lepiej brać się do nauki, zdobyć wykształcenie i jak was pasjonuje kolei to od kuchni inaczej będziecie śpiewać. Po latach poczytacie sobie swoje posty o patologii na kolei to będziecie boki zrywać ze śmiechu jakie głupoty wypisywaliście. Znam tu wiele osób z forum osobiście, które pamiętam jako czynnych miłośników kolei ale z tym zdrowym rozsądkiem. Dzisiaj są maszynistami, maszynistami instruktorami, dyspozytorami, naczelnikami - robią karierę na kolei i idźcie ich tropem !

Zamykam na prośbę autora. @Stele

41
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 13 Czerwca 2018, 23:04:32 »
Moje aczkolwiek skromne doświadczenie mówi to samo. Miałem okazję raz na SU45 się przejechać na dłuższym odcinku i kilka razy SU46. Co prawda nie byłem na obu lokomotywach już z 10 lat ale pamiętam, że tam temperatura utrzymywała się max 85 stopni. Rozpędzanie pociągu odbywało się tylko do 10 pozycji czyli około 1250 obrotów. Nawet maszynista, który zjadł zęby na tych lokomotywach stwierdził, że nawet 13 pozycja nie poprawi osiągów bo czy na 10 czy 13 pozycji rozpędzi się tak samo. To samo tyczy się ST43 - tam wystarczy 16 pozycja i on sam sobie będzie się rozpędzał charakterystycznie bulgocząc. Co do osiągów SU45 czy SU46 w MaSzynie to rzeczywiście - osiągi trochę odbiegają. Oto przykład na odcinku Pieńsk - Lasów (160 km/h szlakowa) czyli SU46 rozpędza się na tak krótkim odcinku do 100 km/h:


A tu już wariactwo, 13 pozycja na SU46 (nic dziwnego, że w Węglińcu tylko dwie albo trzy sztuki zostały na chodzie):

42
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 11 Czerwca 2018, 17:46:56 »
Też mi się tak wydaje. Czasem rozmawiam ze starymi maszynistami, którzy zęby pozjadali na SP45 lub później na SU45 czy SU46. Jak ciągali składy z Jeleniej Góry do Szczecina to nie 5 wagonów tylko z 8 lub 10. Szopa w Jeleniej Górze słynęła z niezawodnych EN57 zimą czy sprawnymi w 100 % spalinówkami. Na SU45 też mieli zasadę, że maksymalnie wystarczyło dać 10 pozycję i miała obroty około 1250 i nie było z nimi problemów czy nawet z przegrzaniem.

43
Na warsztacie / Odp: Pług odśnieżny 411S
« dnia: 09 Maja 2018, 09:03:40 »
A że w Wałbrzychu jest komenda SOK... :P
Defiler, jak masz dojście, to rób. Kilka repli zawsze się przyda, a model był bliski końca jak go ostatnio widziałem.

W dziale na tekstury wrzucałem kiedyś materiały tego wałbrzyskiego pługu. Posterunek SOK w niczym nie przeszkadza i tak siedzą w środku i ich nie widać.

44
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tabor w scenariuszach
« dnia: 06 Maja 2018, 22:25:53 »
   Ostatnio tak przeglądałem tekstury różnych wagonów i chyba wypadałoby wywalić większość starych i niepotrzebnych tekstur. Z roku na rok folder z MaSzyną zaczyna ważyć coraz więcej. Sam mam manie przed uruchomieniem MaSzyny powstawiać w Rainsed wszystkie składy po swojemu. Często w scenariuszach są składy z różnych epok np: ET22 z żółtym czołem (mowa o stanie z przed 2006 roku) a obok skład z 6Dg albo EU43 albo jeszcze EU07 z EccoRail i PR-owskimi wagonami. Albo to fantazja scenarzystów albo ja za mało w życiu widziałem.
   Pomysł ze zrobieniem porządku z taborem w scenariuszach wydaje się dobrym pomysłem ale chyba trochę roboty będzie. Gdyby wywalić niepotrzebne tekstury wagonów i na nowo powstawiać składy w sceneriach to folder MaSzyny by schudł parę MB. U mnie MaSZyna waży teraz 15,3 GB.

45
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 05 Maja 2018, 12:22:58 »
@Kolejowy Maks taki mundur to już historia. Obecnie można spotkać tak ubranych kolejarzy podczas jakiś uroczystości. Za czasów jednej kolei   PKP takie mundury były na porządku dziennym i każdy wyznaczony pracownik jak dyżurny ruchu , konduktor czy maszynista musiał tak chodzić ubranym. To nadawało charakteru całej kolei. Obecnie jest wiele spółek kolejowych i jeżeli chodzi o standardy ubioru pracowników to rządzą się swoimi prawami. PKP Inter City ma białe koszule, Koleje Mazowieckie mają zielone koszule a Koleje Dolnośląskie dla odmiany mają czerwone koszule. PKP PLK dyżurnych ruchu nie ubiera w mundury choć jedno z najważniejszych stanowisk w ruchu kolejowym powinien mieć mundur. Widząc cywila na nastawni nigdy nie możemy być pewni czy mamy do czynienia z osobą nieuprawnioną.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 05 Maja 2018, 08:13:23 »
Praca na kolei nie jest dla wszystkich. Poznałem dużo osób co próbowały swoich sił w drużynach konduktorskich. Pomijam fakt wynagradzania bo już o nich wspomniał @mechatronik. Pracujące święta, sylwestra, weekendy i wstawanie do pracy o 1 czy 2 w nocy przerasta wielu młodych ludzi i nie dawali sobie rady. Pozostają tylko ci , którym odpowiada nienudna praca.
Co do umundurowania to maszyniści się ubierają według standardów przewoźnika. Nie ma czegoś takiego jak mundur galowy. Na galowo to można iść do szkoły w dzień nauczyciela.

47
Bieżące kolejowe / Odp: Przejazd w kabinie z maszynistą
« dnia: 24 Kwietnia 2018, 10:16:49 »
Jako dawny MiKol powiem tak: nieoficjalnie taki przejazd jest możliwy. Wystarczy dobra gadka. Sam mam na koncie kilka takich jazd ale to było dekadę temu. Teraz jest na pewno trudniej o taką jazdę ponieważ w większości pojazdów są kamery czołowe a nawet nagrywanie rozmów w kabinie. Pół biedy jak przełożeni maszynisty się dowiedzą o takim przejeździe MiKola w kabinie, gorzej jak trafi na to UTK. Więc młodzi MK, rozumiem doskonale wasz zapał aby przejechać się w kabinie ale wybierajcie taki tabor, który nie jest wyposażony w "wielkiego brata". Teraz są takie czasy na kolei, że UTK chce się bardzo wykazać. Nawet zarządy spółek kolejowych chcą się trzymać od nich z daleka.

48
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Marca 2018, 10:50:13 »
Na dziś ode mnie:
1. Eaos 84 51 538 2113-5 spółki Pol Miedź Trans (mamy czym jeździć a nie mamy co wozić), przepraszam za brak detali ale miejsce do zdjęć było ryzykowne więc musiałem się spieszyć.
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-84_51_5382113-5eaos_pmt.rar <--
2. Traxx 5 170 062-1 również spółki Pol Miedź Trans; zdjęcia robiłem w tym samym miejscu co powyższy wagon.
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-5_170_062-1_traxx_pmt.rar <--

49
Bieżące kolejowe / Odp: Nielegalne kasy biletowe w Gdańsku
« dnia: 16 Marca 2018, 19:19:14 »
Kacper, nie widzę ani jednego powodu, aby te informacje podawać na eu.07! To temat polityczno gospodarczy z naciskiem na polityczny.

Zgadzam się. Czasem jak przeglądam różne wątki w tym dziale to się zastanawiam czy jestem na forum MaSzyny czy na infokolej.pl

50
Inne niekolejowe / Odp: Czyż bym o czymś nie wiedział ?:)
« dnia: 22 Lutego 2018, 15:51:39 »
O ile pamiętam to z 10 lat wstecz w Quarku stał parowóz pod szopą jak dekoracja. Młodzi userzy raczej nie pamiętają. A to co Jakub podesłał to stara tekstura nieba.

51
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 04 Lutego 2018, 21:29:35 »
Dopiero co pobrałem i sprawdziłem sobie kilka pojazdów. Czasu mało ale co znalazłem to brak dźwięku silników trakcyjnych na siódemkach oraz brak dźwięku silnika spalinowego na ST43. Niestety nie mam więcej czasu na sprawdzanie bo trzeba rano do roboty wstać.

52
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Stycznia 2018, 12:00:06 »
Jeszcze udostępnię materiały zdjęciowe na SU46-048. Obecnie z tych materiałów mamy teksturę tej lokomotywy na aktualnym modelu. Zdjęcia wykonane w listopadzie 2008. Były to pierwsze moje zdjęcia z myślą o teksturach do MaSzyny.

--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-SU46-048.rar <--

53
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Stycznia 2018, 11:20:37 »
Odgrzebałem stare archiwum zdjęciowe z lat 2008-2009. Może komuś coś się uda z tego coś stworzyć. To były moje początkujące zdjęcia na tekstury, o których później zapomniałem a dzisiaj szukając czegoś sobie przypomniałem. Zatem zaczynamy:
1. EP08-010, kolor denaturat. Zdjęcia robione we Wrocławiu Głównym. Stan na marzec 2009.
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-EP08-010.rar  <--
2. Absolutna nowość na luty 2009 czyli EU07-316 w nowym malowaniu IC czyli dzisiaj standard. Zdjęcia robione na stacji Legnica.
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-EU07-316.rar <--
3. EP07-1035 oraz EP07-1032 czyli budynie pod banderą Przewozów Regionalnych. Miejsce zdjęć: stacja Legnica. Stan na listopad 2008.
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-EP07-1035andEP07-1032.rar <--
4. EN57-837. Aktualnie taki pojazd posiadamy na aktualnym modelu ale gdyby powstał nowy model to ponawiam jego zdjęcia.Miejsce zdjęć: stacja Legnica. Stan na październik 2009.
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/EN57.rar <--

Próbowałem szukać również zdjęć EN57-1146, który też posiadamy w MaSzynie ale niestety nie wiem co się z tymi zdjęciami stało. Na uploadzie ich nie mam. Może je posiada autor tekstury. Szkoda aby zdjęcia się zmarnowały, żółto niebieskie malowanie. Ehh żeby człowiek te 10 lat temu zrobił więcej materiałów na tekstury...

54
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 13 Stycznia 2018, 13:27:18 »
@EU40 racja, standardem na tej flagowej scenerii powinny być pospieszne jak i osobowe na całej drodze przebiegu :)

55
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
« dnia: 04 Stycznia 2018, 21:44:56 »
Emocjonalnie podchodzę bo codziennie mam nieprzyjemność tym złomem jeździć.
Z perspektywy pracownika kolei powiem Ci tak. Jako klient masz wybór, nikt nie każe Ci jeździć koleją :) Wejdziesz w dorosłe życie, będziesz mieszkał sam, będziesz miał trójke dzieci na utrzymaniu to będziesz miał prawdziwe zmartwienia i będzie Ci obojętne czym do roboty pojedziesz, czy złomem czy Elfem aby jechał planowo.
A co do ostatniej kwestii to owszem zamierzam pracować na kolei ale nigdy w życiu w PRach. Więc jak dla mnie jest to bez różnicy. Pozdro.
Tutaj akurat nie ma żadnej różnicy bo każdy swoim postępowaniem wypracowuje na swoją opinie a jeśli masz w zamiarach pracę na kolei a już nawet w UM wiedzą, że chcesz być Marcinem Lutrem kolejnictwa to nie tylko w PR ale i w innych spółkach możesz być spalony. Dyrektorzy, prezesi czy nawet podstawowi pracownicy różnych spółek to nie konkurencja tylko koledzy z dawnej, jednej kolei. Oni się dobrze znają i wymieniają plotkami. Nieważne czy to PR, PKP IC, czy Lotos lub SKM Trójmiasto. Tak jest w całej Polsce.
Ja już jakiś czas pracuję na kolei czyli od końca roku 2009. Jako mikol robiłem tylko zdjęcia ale nie byłem uzdrowicielem kolei. Jesteś jeszcze młody i niedoświadczony (też jestem młody i się cały czas uczę). Ale do czego zmierzam. Ty jako osoba młoda, chodząca do szkoły nigdy nie uzdrowisz kolei. Nigdy. Ponaglanie i pisanie wniosków do UM nic Ci nie da. To jest polityka, oni zatwierdzają budżet i dysponują jakąś określoną kwotą pieniędzy. Mają na głowie transport, infrastrukturę, budowy, remonty, przetargi, kontrole itd itd itd.
Zapamiętaj jedno. Żaden kolejowy pracodawca jak wie to nigdy nie zatrudni do swojej firmy uzdrowiciela kolei a jeśli już się trafi to długo nie popracuje a obiegówkę dostanie z wilczym biletem.
Nie piszę Ci tego akurat po złości ale żal mi patrzeć na wiele osób, którzy pasjonują się koleją a nie mogą na niej pracować z różnych powodów. Skoro Cię kolej pasjonuje i wiążesz z nią swoją przyszłość to lepiej sobie uświadomić, że jako zwykły obywatel a tym bardziej pracownik nigdy jej nie uzdrowisz po swojemu. Dobrze Ci radzę nie przejmować się takimi drobiazgami tym, że jeżdżą złomy na Pomorzu bo tak jest i będzie. Nie masz na to wpływu. Również pozdrawiam.

56
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
« dnia: 04 Stycznia 2018, 20:24:20 »
Obserwuję ten temat od jakiegoś czasu i myślę Kacper, że za bardzo emocjonalnie podchodzisz do tego wszystkiego a zarazem zazdroszczę Ci z jakimi problemami żyjesz. Sam chciałbym teraz mieć takie problemy jak Ty, naprawdę.
A co do odpowiedzi to @matek123 podsumował ładnie. Województwo dysponuje takim budżetem a nie innym i nie są w stanie zrobić wszystkiego. Oni nie mają tylko na głowie kolei ale też inne ważniejsze sprawy a skoro macie na pomorzu modernizowane EN57 to aktualnie spełniają wszystkie wymogi. A nowy tabor zdążą jeszcze kupić bo trzeba mieć jeszcze po czym jeździć. Także uważam, że odpowiedź jaką otrzymałeś, nie jest żenująca. A jeśli faktycznie zauważałeś jakieś nieprawidłowości i chcesz się wykazać to cykasz zdjęcie, podajesz numer pociągu i datę. Chociaż jak na przyszłość planujesz pracę na kolei to ogólnie nie polecam takiego postępowania. W takich skargach podpisujesz się imieniem i nazwiskiem a przy rekrutacjach i naborach do spółek kolejowych tacy "działacze" są na dzień dobry skreślani. A skąd wiedzą ? Takie informacje roznoszą się po kadrowych i dyrektorach szybko bo też czytają fora i facebook-i. Wiem co mówię, u mnie w firmie przełożeni przekonali się na własnej skórze :)

57
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 14 Grudnia 2017, 09:16:30 »
Parę lat temu miałem okazję pojeździć tymi maszynami jak obsługiwały pociąg EC Wawel. W porównaniu do naszych siódemek to sama jazda Skoda CD163 to inna bajka. Samo uruchomienie zajmuje trochę czasu i jest taki myk , że najpierw załącza się szybkiego a potem można podnieść pantograf. Podczas jazdy trzeba było bacznie obserwować napięcie w sieci  (lokomotywa ma dużą moc ) , przy wyłączeniu maszyny i opuszczeniu pantografu, szybkiego można było wyłączyć gdy napięcie na voltomierzu spadło do ok 1000 v . Jedna zasada na tych maszynach - z niczym tam nie można się spieszyć a szczególnie przy uruchamianiu i wyłączaniu pojazdu.
Było jeszcze wiele ciekawych rzeczy , nie spotykanych na naszych elektrowozach takich jak tempomat czy wpisanie liczby osi pociągu aby zjechała że zwolnienia i sama rozpedzała się do zadanej prędkości.
Te rzeczy pamiętam ale to było ładne parę lat temu .  Można powiedzieć, że wizytówką tej maszyny jest właśnie fizyka jazdy i tu powinien być największy nacisk przy publikacji tej lokomotywy.

58
TurKolem do Łodzi Kaliskiej czyli powoli żegnamy stare a czekamy na nowe...

59
Bieżące Symulatorowe / Odp: Trailer v.2017 na stronę główną eu07.pl
« dnia: 25 Listopada 2017, 14:11:45 »
Przeglądnąłem nowy trailer i powiem szczerze, że lepiej prezentowałyby się nagrania z pory dziennej. Nocne dla mnie są nieatrakcyjne. Mało widać a raczej oprócz smug świateł nic nie widać. Do trailera trzeba wykorzystać najlepsze scenerie (Kaliska, Całkowo_v2, Linia61 i 144) oraz najlepsze tekstury lokomotyw i wagonów. Fragment z zimowej jazdy na SM42 - tragedia - same białe pole wokoło.

60
Tabor kolejowy / Odp: Operowanie nastawnikiem jazdy w spalinowozach.
« dnia: 14 Listopada 2017, 18:52:04 »
Rozmawiałem ze starszymi maszynistami, którzy wcześniej ujeżdżali SP45 później SU45, SU46, SU42, SM42 oraz ST43. Zapytałem kilku z nich z czystej ciekawości jak jeździli na 45 czy 43 z cięższymi pociągami pasażerskimi (Jelenia Góra - Szczecin czy też Jelenia Góra - Kraków), czy rozpędzali je na maksymalnych obrotach aby osiągnąć prędkość rozkładową. Serie 45 oraz 46 z tego co mi mówili to raczej osiągało się obroty do około 1200 - 1300 obrotów i się jechało. Z ST43 było trochę inaczej ponieważ trzeba było pilnować natężenia prądu na silnikach trakcyjnych. Nie wolno było przekraczać 1230 A, godzinnego natężenia 900 A i ciągłego natężenia 820 A. Także praca na spalinówkach wymagała wiedzy i cierpliwości.
A pytałem ich bo chciałem wiedzieć jak prawidłowo jeździć w MaSzynie.

Strony: 1 [2] 3