Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - El Mecánico

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 36
61
Jeśli nVidia to instalujesz sterowniki pobrane od nVidii, po instalacji reboot. Paczka powinna być wyposażona w skrypt/program prime-select, którym z konsoli robisz sudo prime-select nvidia, po czym wylogowujesz się i logujesz ponownie, aby Xorg uruchomił kartę dedykowaną. Teraz odpalasz MaSzynę i cieszysz się możliwościami Twojego GeForce'a:)
Po jeździe, jeśli nie chcesz drenażu baterii, sudo prime-select intel i ponownie wylogowanie i logowanie.

62
Tabor kolejowy / Odp: Rodzaje olejów zastosowane w lokomotywach
« dnia: 13 Lipca 2016, 21:44:50 »
Do niemodernizowanych SM42 i Gagarinów (choć i do Kołomny pewnie też) idzie zwykły superol - najzwyklejszy, ogólnodostępny mineralny dla silników wysokoprężnych.
W przekładniach głównych kiedyś stosowało się tzw kazet, obecnie różne oleje przekładniowe. Mają wspólną cechę - są bardzo lepkie i okropnie brudzą przy nieuważnym obchodzeniu się z nimi:D

63
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Nakrętki na wał nastawnika jazdy
« dnia: 26 Czerwca 2016, 08:37:51 »
Gdyby znać skok gwintu, to praktycznie każdy tokarz zrobi. Przy poszukiwaniu w sklepach też trzeba skok znać, jeśli nie jest to gwint metryczny.

64
Na warsztacie / Odp: Radiotelefon w exe
« dnia: 04 Czerwca 2016, 15:40:14 »
[ciach]
  • Jak ustawiać kanał dla pojazdu bez rozkładu jazdy na manewrach? Skąd gracz i AI mają wiedzieć co obowiązuje na danej stacji?
Pojazdy na Radmorach i przewoźników z poza grupy PKP manewrują po infrastrukturze PLK albo na kanale pociągowym, albo ustawiacz przynosi przenośne z kanałem manewrowym. Loki PKP Cargo wyposażone w Kolibry mogą manewrować na kanałach miejscowych, ale na ogół kanałów tych używa się tylko przy pracy z drużyną manewrową. Kanał na danej stacji bierzemy z wyciągu z RTS, a przede wszystkim znajomości szlaku.

Cytuj
Nie ukrywam, że trzeba zacząć od poczytania jak komunikacja radiowa działa na kolei, bo średnio to ogarniam. Wszystkich chcących przybliżyć temat lub mających pomysły/życzenia zapraszam do dyskusji.
Instrukcja nie długa, opis w rozd. II: http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Instrukcja_o_uzytkowaniu_urzadzen_radiolacznosci_pociagowej_Ir-5__R-12_.pdf

65
Struktura katalogów jest tracona bezpowrotnie, gdyż szybkie formatowanie zeruje obszar dysku w którym jest ta struktura zanotowana. OIDP NTFS przechowuje kopię zapasową tej struktury w innym miejscu dysku która nie powinna być czyszczona przy szybkim formacie.

66
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Maszyną pod Linuxem (Wine)
« dnia: 08 Maja 2016, 21:20:12 »
Z ATI'kami się nie bawiłem, ale ZTCP to AMD dla Linuxa wspiera w pełni wszystkie technologie, w tym CrossFire.

67
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Maszyną pod Linuxem (Wine)
« dnia: 04 Maja 2016, 09:26:28 »
Jaka karta graficzna? nVidia Optimus?

68
Konfigurację sprzętową, wersję WINE i sterowników graficznych poproszę.

69
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 18 Kwietnia 2016, 14:44:57 »
No zależy też od upodobań mechanika. Na przetoku płaskim, fakt, nieprzydatne, bo to ciągłe dojeżdżanie, zatrzymywanie, itd. Przy odrzucaniu tym bardziej, bo trzeba skład na krótkim odcinku dobrze rozpędzić, żeby czasami wagoniki przez cały zestaw zwrotek i łuków przeszły za ukresy. Jak @borys_q pisze, tam też przydatne, bo to coś jak pchanie przez górkę albo po wadze pomostowej.

70
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 15 Kwietnia 2016, 22:06:26 »
Jaka komisja? idziesz do kolejowej medycyny pracy, jest tam okulista. Jeśli Twoje widzenie w momencie badania i potem mieści się w normie, to przeszkód brak.

71
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 15 Kwietnia 2016, 22:02:28 »
Na górce przy pchaniu składu niezastąpione.
Używamy: podpychając skład do górki zmniejszamy na polecenie kierownika manewrów prędkość, mając nastawnik na zero przełączamy się na jazdę manewrową, dajemy pierwszą, drugą pozycję jazdy i potencjometrem ustawiamy tak, żeby trzymało prędkość, co jakiś czas zmniejszając, w miarę odbiegania masy za górkę.

72
Wydział zamówień / Odp: Schematy elektryczne
« dnia: 28 Marca 2016, 12:14:22 »
I też za siódemkę się wziąłem w pierwszej kolejności. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby inne schematy również zacząć przerabiać do postaci LD, gdyż te po prostu będą ładowane z plików "produkowanych" przez edytor wg schematu - jest plik LD to się go ładuje i obsługuje, jak nie ma to po staremu.

PS. W styczniu Jonathan Westhues wydał LDmicro z poprawką na Windows10 (v2.3). Do pobrania ze strony programu http://cq.cx/ladder.pl oraz z naszego uploadu http://eu07.pl/userfiles/4109/priv-ldmicro.zip (oraz źródła http://eu07.pl/userfiles/4109/priv-ldmicro-rel2.3.zip).

73
Wydział zamówień / Odp: Schematy elektryczne
« dnia: 26 Marca 2016, 19:26:26 »
Jest tego trochę, przyznaję. Jeśli ktoś czuje się dobrze w czytaniu schematów elektrycznych to może pobawić się programem LDmicro który posłuży nam za edytor diagramów drabinkowych.
Pozwolę sobie nakreślić kilka ogólnych zasad:
- całą stronę NN zawieramy w jednym diagramie, stroną WN na razie się nie zajmujemy, ale schematy na podorędziu trzymamy,
- proponuję stosować oznaczenia urządzeń jak na schematach, dla ułatwienia w przyszłości przełączniki, lampki, itp w kabinach też wg oryginalnych oznaczeń; dokładanymi przez edytor literkami na początku nazwy się nie przejmujemy, dzięki nim łatwiej będzie podpiąć kabinę/pulpit.

Jak się uda, to i USRK się na tym zrobi, zobaczymy jak z wydajnością będzie.

PS. Na PM proszę do mnie nie wysyłać, sam nie przerobię ;] Załączajcie w odpowiedziach do tego tematu.

74
Wydział zamówień / Odp: Schematy elektryczne
« dnia: 25 Marca 2016, 22:31:08 »
Zadałeś mi roboty, odpalam edytor:D

75
Bocznica / Odp: Schematy ET22.rar
« dnia: 25 Marca 2016, 22:26:21 »
Wrzucaj na upload jako priv i wklejaj linka w odpowiedź w zamówieniu;)

76
Bieżące kolejowe / Odp: Aplikacja do liczenia cyfry samokontroli
« dnia: 25 Marca 2016, 22:24:52 »
Tej mojej akurat nie, ponieważ powstała w AppInventor2: http://ai2.appinventor.mit.edu. Jest to webowe środowisko docelowe dla Androida.

77
Wydział zamówień / Schematy elektryczne
« dnia: 25 Marca 2016, 21:49:56 »
Poszukiwane wszelkie schematy elektryczne lokomotyw, najlepiej EU(P)07, ET22, ET41, ET42, SM42, ST44, SM48, każda inna którą uda się zdobyć. Koledze udało się wkompilować LD w exe, teraz trzeba schematy w postać użyteczną przerabiać :D

78
Bieżące kolejowe / Aplikacja do liczenia cyfry samokontroli
« dnia: 25 Marca 2016, 21:24:28 »
Jak w temacie, pozwoliłem sobie popełnić takową apkę dla Androida: http://eu07.pl/userfiles/4109/priv-EVN.zip
Na dzień dzisiejszy liczy cyfrę samokontroli, oraz rozpoznaje rodzaj pojazdu i dla pojazdów trakcyjnych - ich rodzaj.
Docelowo będzie pełna analiza numeru EVN.
PS. Jeśli wybrałem zły dział to poproszę o przeniesienie.

79
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy w środku składu
« dnia: 17 Marca 2016, 10:31:53 »
Polskie przepisy nie pozwalają na prowadzenie pociągów z czynną lokomotywą w środku składu pociągu. Dopuszcza się tylko lokomotywę popychającą w szczególnych przypadkach, na odcinkach na których sama lokomotywa prowadząca nie daje rady uciągnąć składu.

80
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 29 Lutego 2016, 21:57:15 »
@Niebugoclaw, osobom które przychodzą do Cargo z poza grupy węgiel i wysługa liczą się dopiero po roku pracy. Nie wiem jak jest z przechodzącymi z innych spółek grupy PKP.

81
Od wersji bodajże 1.7 nie trzeba samego WINE w arch i386 instalować, wystarczy przygotować PREFIX pod taką architekturę (patrz man i poradniki w sieci).
Na moim Ubuntu 15.10 jeszcze MaSzyny nie próbowałem, ale na sterownikach z repo dev nVidii i bumblablee bez problemu lata mi EvE Online która też jest w arch i386 a i tak wrzucona w prefix 64bit :D

82
Pomoc doraźna / Odp: Przycinanie się symulatora
« dnia: 12 Lutego 2016, 17:39:38 »
Zapis parametrów fizycznych i log włącz/wyłącz?

83
Bocznica / Odp: Praca w charakterze maszynisty
« dnia: 31 Stycznia 2016, 18:46:31 »
Ad.0. Jeśli masz zakaz wyrokiem sądu jesteś automatycznie skreślony ze startu do licencji - wymagana niekaralność za przestępswa umyślne.
Ad.3.  W tym roku skończe 33 i robię świadectwo, więc wiek nie jest już barierą.

84
Inne niekolejowe / Odp: Przydatne programy do odzyskiwania danych.
« dnia: 07 Stycznia 2016, 13:37:19 »
A jak się nie chce lutować albo sprzętowego RS w kompie brak to http://www.ftdichip.com/Products/Cables/USBTTLSerial.htm

85
Bocznica / Odp: Test pisania
« dnia: 30 Grudnia 2015, 13:09:13 »
Pewnie hasacze przygarneły wszystkich kropków...

86
Kacper, nie rusz tego. Obelix, byłeś kiedyś w prawdziwej kabinie? Widać, że nie miałeś z koleją od zaplecza nic wspólnego. Wiele szafek moich kolegów, doświadczonych kolejarzy, prawie (max rok) emerytów i to praktykujących katolików, jest wytapetowane plakatami z panienkami. I nikogo jakoś to w oczy nie kole.

87
Tabor kolejowy / Odp: Wytrzymałość napięciowa starszych pojazdów
« dnia: 14 Września 2015, 17:13:41 »
Zapewne konstrukcje w rodzaju EU07 czy ET22 będą działać aż do powstania przebicia izolacji gdzieś w torze WN i wywalenia zwarciowego...

88
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia teksturowe pracownika PLK
« dnia: 16 Sierpnia 2015, 21:29:16 »
To jutro mnie kolega na dniówce ostrzela:) Komórką będzie, nic lepszego nie mam chwilowo.

89
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia teksturowe pracownika PLK
« dnia: 14 Sierpnia 2015, 16:19:36 »
A tak przy okazji (przyłączę się jeśli pozwolisz Stele) – ma ktoś możliwość obfocenia w podobny sposób manewrowego (może być z dowolnej firmy)?
Czy na kamizelce mogą być "ślady" normalnego używania? Aa, no i z radyjkiem przez ramię czy bez? :)

90
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 11 Sierpnia 2015, 22:33:11 »
Od 11 maja manewrowy w PKP Cargo Południowy Zakład Spółki, Sekcja Kraków Prokocim. Docelowo maszynista.
[popawka]
Od 15 września stacja Nowa  Huta, górka D.
[aktualzacja]
Od 1 lutego do 31 kwietnia 2016 lokomotywownia Tarnów (w tym kilka dni na wagonówce Jasło).

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 36