61
Bieżące kolejowe / Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« dnia: 03 Marca 2013, 22:14:02 »Ze Sprowej nie, nie używała dPo. Po wygaśnięciu semafora się mruga lub podaje rozkaz.Nie wiem jak sprawa ma się z licznikami i niezajętością, bo ta dwudziestka stosunkowo niedawno się pojawiła (chyba po katastrofie) - nie wiem czy był tam jakiś zapis w RT. Faktem jest, że mimo wszystko powinna wprowadzić TZP przed wyświetleniem Sz, dPo nie ma nic do rzeczy. Ir-1 jasno wskazuje, że jednym z powodów do wprowadzenia TZP jest jazda bez sygnału zezwalającego. Jedyny wyjątek, gdzie można jechać na Sz/rozkaz bez wprowadzania TZP stanowi zatrzymanie jednego pociągu i wyprawienie innego tego samego kierunku. Wtedy TZP nie wprowadza, a stosuje się. Oboje powinni więc TZP wprowadzić, gdyż wyjazd bez zezwalającego miał miejsce ze względu na usterkę (taką czy inną) a nie ze względu spraw ruchowych.