Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - janek32

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 21
61
Czyli jest tak jak pisałem. Tylko w takim razie pytanie, czy masz problem z płynnością działania? Przy tej karcie graficznej wszystko powinno być w porządku, nawet używając tylko jeden rdzeń procesora.

62
Co do obsługi wielu rdzeni, u mnie w czasie symulacji obciążenie procesora rozkłada się na wszystkie rdzenie, pisałem już o tym wiele lat temu.
Ciekawa teoria ale ja ci powiadam że to tylko teoria albo twoje tezy wyssane z palca.
Jakie macie karty graficzne? Z tego co wiem w sterownikach NVIDII jest jakaś opcja równomiernego obciążania procesora, nawet jeżeli program nie został napisany pod obsługę wielu rdzeni. Ja mam GeFroce i rzeczywiście obciąża wszystkie 4 rdzenie, ale jeżeli masz np. Radeona, to ZTCW w sterownikach czegoś takiego tam nie ma.

63
Wielordzeniówki, zgadza się. To samo z architekturą x86-64. Teraz wszystkie procesory są wielordzeniowe i mają 64 bitową szynę danych. A potem wszyscy narzekają że MaSzyna wolno działa. Wolno działa bo wykorzystuje jakieś 30% mocy przeciętnego procesora... A wersja na ARM to już szczyt marzeń.
Żeby jeszcze pomyśleć nad natywnymi 64-bitami to rozumiem. Ale na co Ci MaSzyna działająca na ARMie? Jeżeli ta architektura w ogóle będzie w stanie kiedykolwiek zastąpić x86 w komputerach, to jeszcze bardzo daleka droga do tego, więc po sobie zawracać głowę?

Natomiast co do wolnego działania - w przypadku MaSzyny najwięcej zależy od karty graficznej, nie procesora. Swego czasu miałem komputer na Athlonie 1200 z GeForcem 2 MX 200. Na linii 61 jakieś 8 FPS na stacjach i 15 na szlaku było szczytem wydajności. Po wymianie na GeForce 6200A nagle okazało się, że na stacjach może być 26-28 FPS, a na szlaku nawet 60 przy tym samym procku i karcie graficznej podłączonej pod APG 4x.
W obecnej chwili, mając Phenoma II X4 955 i GeForce GTS 450, nawet na Całkowie (sceneria z najbardziej rozbudowanym otoczeniem) mam rezerwy FPS.

64
Bieżące kolejowe / Odp: DART z Pesy dla Intercity
« dnia: 26 Maja 2014, 16:43:56 »
Cytuj
0 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych zostanie przeznaczonych do obsług relacji: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.
Wracając do tematu, mam nadzieję, że to powyższe nie oznacza, że pojedziemy Dartem z Jeleniej Góry przez całą Polskę do Lublina, a raczej na pewnych odcinkach tych osi. Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy EZTem na taką odległość, do tego nie ma lepszej rzeczy od składu wagonowego.
Ale na trasach typu Wrocław - Łódź - Warszawa, czy Jelenia Góra - Łódź, jak najbardziej ma to sens.

65
Na warsztacie / Odp: Patch MaSZyna_04.14
« dnia: 12 Maja 2014, 09:34:59 »
O dziwo, w patchu 04.14 obsada 55 headdriver dla członu RA, 55 connected dla członu S i 0 connected dla członu RB działa i kibelek jeździ normalnie.
Na TD może i tak, ale czy na jakiejś innej scenerii nie ma problemu z SHP (aktywuje się w każdym członie, skasować spacją można tylko w pierwszym, więc i tak będziemy mieli hamowanie awaryjne)?

66
Na warsztacie / Odp: Patch MaSZyna_04.14
« dnia: 07 Maja 2014, 15:25:54 »
No i trzeba jeszcze pamiętać o sprzęgu 63, jeżeli łączymy człony z silnikami trakcyjnymi, jeżeli nie to 55.
Skomplikowane to specjalnie nie jest, jedyna istotniejsza zmiana to sprzęg 63, w początkach MaSzyny kible i jamniki też się obsadzało headdriver-nobody.

67
Na warsztacie / Odp: Patch MaSZyna_04.14
« dnia: 02 Maja 2014, 10:34:23 »
Następny błąd, EP07-422 ma domyślnie dalej zieloną kabinę.
W textures.txt dla 303E trzeba poprawić wpis na:
303E-EP-TV-422.dds=303E-EP-TV-IC,EP07,EP07-422=303E-EP-TV,EP07,EP07-422A w przyszłości, jak na każdej scenerii będzie poprawione, wystarczy:
303E-EP-TV-422.dds=303E-EP-TV-IC,EP07,EP07-422
Punkt drugi odnosi się też do reszty lokomotyw, które ze względów kompatybilnościowych mają w tej chwili podwójny wpis, czyli na pewno EP07-338, EU07-443 i EP07-1038, chociaż dla tej ostatniej przydałaby się dedykowana kabina (może się tym zajmę).

68
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 28 Kwietnia 2014, 18:44:22 »
Trochę następnych zdjęć - EP07-1032, jeszcze jeden budyń z Wrocławia, i dzisiejsze zdjęcia z Jeleniej Góry - dwa wagony Przewozów Regionalnych (drugiej klasy pożyczony od Intercity) i EP07-397 - jeden bok kompletny, drugi w 3/4, czoło bez cienia od wiaty.

EP07-1032 (27,2 MiB): http://eu07.pl/userfiles/3986/foto-EP07-1032.7z
EP07-397 (44,8 MiB): http://eu07.pl/userfiles/3986/foto-EP07-397.7z
A9ou i B10ou (43 MiB): http://eu07.pl/userfiles/3986/foto-WagonyPR.7z

69
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 28 Kwietnia 2014, 09:33:04 »
Ale to chyba w wersji modernizowanej, której na razie też w symku nie mamy. W oryginale jest wirująca: http://transportszynowy.pl/eprzetwornica.html

70
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 27 Kwietnia 2014, 23:19:51 »
No więc jeżeli startuje razem z szybkim, to na 100% musi wg mnie być hebel dla wentylatorów silników trakcyjnych. Kiedyś widziałem EP07P na manewrach we Wrocławiu i jak stała jakiś czas, było słychać taki pisk przypominający jakby przetwornicę statyczną, kilka minut przed odjazdem mechanik załączył coś hałasującego jak przetwornica na zwykłej siódemce (wentylatory silników?). Tylko czemu kilka minut wcześniej, a nie przed samym odjazdem?
Tyle zauważyłem, najlepiej byłoby gdyby rzeczywiście wypowiedział się ktoś z konkretną wiedzą.

71
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 27 Kwietnia 2014, 14:30:20 »
Macie jakiś pomysł jak rozwiązać uruchamianie lokomotywy? ZTCW jest tam przetwornica statyczna, w jakim momencie ona startuje? Przy załączaniu szybkiego, czy trzeba oddzielnie załączyć? I czy nie ma oddzielnego przełącznika dla wentylatorów silników trakcyjnych?

PS Ja się też interesuję jak Ci idzie, ale nie chciałem przeszkadzać.

72
Forum / Odp: Kolekcja fajnych tekstów, czyli polska język trudna
« dnia: 27 Kwietnia 2014, 13:39:59 »
Ale co, chodzi o zintegrowaną w procku? Jeżeli tak, to jest to jakiś (jaki by on nie był) procesor graficzny.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę poprawić post.
Benek


Poprawione, dzięki.

73
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 25 Kwietnia 2014, 23:28:39 »
Dwie paczuszki z dzisiejszymi zdjęciami, EP07-1023 (robione na szybko, nie wiem czy się nadają) i B10nou w nowym malowaniu interREGIO (część zdjęć w pionie, żeby uniknąć beczki).

EP07-1023 (25,3 MiB): http://eu07.pl/userfiles/3986/foto-EP07-1023.7z
B10nou interREGIO (35,7 MiB): http://eu07.pl/userfiles/3986/foto-B10nou_PR.7z

74
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 18 Kwietnia 2014, 20:11:29 »
@janek32 jakbyś złapał na Śnieżce albo na innych tlkach skośne siódemki byłbym bardzo wdzięczny.
Skośne, czyli z dwoma szybami?

Może być ciężko, bo w tej chwili do Jeleniej dojeżdżają tylko 3 sztuki TLK: Śnieżka i Karkonosze+Rozewie, zwykle z typową siódemką/budyniem. Raz spotkałem 1014, ale w słoneczny dzień.

75
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 18 Kwietnia 2014, 18:14:49 »
@Janek, taka prośba techniczna. Jak będziesz miał możliwość to te wagony: bautzeny i połówkowe 1/2 klasa też fotografuj. "Wydaje mi się", że kolegom się przydadzą takie zdjęcia ;)
Jeden połówkowy już kiedyś sfotografowałem: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg364684.html#msg364684
A co do innych - spróbuję, tylko muszę być wcześniej na stacji. Jak dzisiaj dojechałem na stację, wagony już szykowano do odciągnięcia.

76
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 18 Kwietnia 2014, 17:52:10 »
Następna siódemka z Jeleniej Góry, tym razem ze Śnieżką przyjechał ex budyń EP07-1053.

EP07-1053 (31,2 MiB): http://eu07.pl/userfiles/3986/foto-EP07-1053.7z

77
Tabor kolejowy / Odp: SU45 - teraźniejszość
« dnia: 17 Kwietnia 2014, 11:21:12 »
Nie można mieć 100% gwarancji, że nie pójdą na żyletki. InterCity kupuje 10 nowych lokomotyw spalinowych do obsługiwania linii niezelektryfikowanych czyli w większości na Lubelszczyźnie.
IMHO te 10 nowych im po prostu nie wystarczy. Chcą przywrócić pociągi do Zagórza i gdzieś na Mazurach, oprócz Lubelszczyzny mają jeszcze linię Ełk-Korsze i pewnie któraś z nowych się tam znajdzie.

A swoją drogą znalazłoby się jeszcze trochę linii, gdzie dzięki niepotrzebnym już w innej części Polski spalinowozom można by przywrócić ruch pospieszny. W moim regionie np. olewana do jakiegoś czasu przez wszystkich Podsudecka. W 2003 jechałem Śnieżką z Jeleniej Góry do Krakowa i między Jaworzyną Śląską a Kędzierzynem-Koźle była całkiem dobra frekwencja.
Tylko na razie pewnie nikt się tym nie zajmie.

EDIT: kolega był szybszy.

78
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 07 Kwietnia 2014, 18:06:06 »
Od boku to on wyglądał, jakby intensywnie jogę ćwiczył.
W tym momencie tak, chwilę później jak robiłem zbliżenie rewizji wychylił się :-).
Coś się pokombinuje. Tylko muszę wyodrębnić plik, w którym wpisany typ kabiny, podmienić na Twoją, a następnie zapisać jako 303e-ep-tv-ic, by nie było później, że jakaś 424 dostała nagle szarą kabinę ;)
Właśnie o to chodzi, taką kabinę powinna mieć jakaś jeszcze jedna siódemka, która była już w MaSzynie 08.13.

79
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 06 Kwietnia 2014, 20:56:23 »
Kolejna porcja zdjęć z Jeleniej Góry: EP07-1009, EN71-041 i dzisiejsza EP07-1019, która przyciągnęła Śnieżkę, a za 10 minut w powrotną ruszy z Karkonoszami.

EP07-1009 (34,17 MiB): http://eu07.pl/userfiles/3986/foto-EP07-1009.7z
EN71-041 (97,62 MiB): http://eu07.pl/userfiles/3986/foto-EN71-041.7z
EP07-1019 (21,67 MiB): http://eu07.pl/userfiles/3986/foto-EP07-1019.7z

80
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 06 Kwietnia 2014, 19:06:38 »
To ta maszynka, przy fotografowaniu której wychylił się z okna mechanik i zapytał, czy nie mam co robić ;-).
Tekstura udała Ci się całkiem dobrze, spróbuj wstawić pod tę lokomotywę moją szarą kabinę. W oryginale nie wiem czemu 303E z telewizorami mają kabinę w podstawowej wersji ze starym ogrzewaniem szyb, a jak widać powinna być taka jak w zezowych. Zapomniałem poprawić to jak publikowałem.

81
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 12 Marca 2014, 18:31:24 »
Czechy to jest akurat średni przykład. U nich największą rangę mają Korytarze Dużych Prędkości, natomiast linie poboczne są mniej więcej na podobnym poziomie jak u nas (prędkości rzędu 60-120 km/h).
No i moim zdaniem to jest właśnie najrozsądniejsze rozwiązanie. Wyższe prędkości na kilku ważniejszych liniach, reszta max 120 i tyle spokojnie wystarczy.
Za to w Czechach do tej pory funkcjonuje sporo linii, na których u nas pewnie już dawno zawiesiliby ruch.

Może to średnio dotyczy tematu, ale ze starymi lokomotywami spalinowymi też nie jest najlepiej. Na przykład takich SU45 już jeździ po polskich torach niewiele, ale tu jakoś nikt nie pomyśli, że to mimo wszystko też lokomotywa historyczna. Kolejne numery wysyłają na złomowanie, zamiast porządnie wyremontować i wysłać czynną do jakiegoś skansenu (co przecież powinno być tańsze niż w przypadku parowozu).

82
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« dnia: 28 Lutego 2014, 12:06:14 »
Tylko czy w razie czego naprawa główna 4E będzie tańsza niż 303E? Chociaż może i tak, jeżeli taka EU07-221 cały czas jeździ i jest sprawna, a np. 424 od jakiegoś czasu stoi w krzakach.

83
Infrastruktura kolejowa / Odp: Spadek napięcia w sieci trakcyjnej
« dnia: 27 Lutego 2014, 09:05:06 »
A czeskie Škody 163?

84
Bieżące Symulatorowe / Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« dnia: 21 Lutego 2014, 00:23:38 »
Wstępnie zaliczyłem służbę na EP08, rozruchy z wyjątkiem pierwszego umiarkowane, starałem się na pozycjach oporowych nie przekraczać 500 A. Rozkład do wyrobienia, we Włodowicach Zachodnich zatrzymałem się 40 sekund po czasie (ale długo hamowałem), Grabówek Zachodni minąłem 2 minuty przed, Grabówek punktualnie, Grabówek Wieś 16 sekund po planowym, w Drawinowie równo z planem.
Dalej nie ma sensu pisać, bo przeoczyłem ograniczenie (tak to jest jak się jeździ bez znajomości szlaku i wydrukowanego WOSu).

Jutro powtórzę służbę na świni z podobnymi założeniami i podeślę taśmę.

Przy okazji mam pytanie - jaka jest zasada z wpisywaniem prędkości do rozkładu? Wszędzie jest 150, a na ostatnim odcinku szlakowa wynosi 80 i 120. Raczej nie można jechać szybciej, niż jest podane na W27.

  Dodano: 22 Lutego 2014, 13:26:13
Załączam plik DAT. Rozruchy na oporowych umiarkowane, starałem się nie przekraczać 500 A, na bezoporowych ciężkie, pod 700 A. Dwa razy intensywnie hamowałem i nie zdążyłem wyluzować odpowiednio przed zatrzymaniem.
We Włodowicach byłem równo z planem, na p. odg. Grabówek Lachy 20 sekund przed, w Grabówku 40 sekund wcześniej, Grabówek Wieś planowo, tak samo Drawinowo, Grodzisk 50 sekund wcześniej.

85
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 21 Lutego 2014, 00:31:13 »
W temacie jest EU07. EU07 to nie EP07 wprawdzie maja takie same silniki. EU07 przekładnia 79:18 prędkość maksymalna 125km/godz.. EP07 przekładnia 76:21 prędkość maksymalna 140km/godz..
Prędkość maksymalna EP07 też wynosi 125 km/h. 140 km/h to EP08, ale tam jest przekładnia 77:24.

86
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 20 Lutego 2014, 21:45:57 »
Trzy ICkowskie siódemki z Warszawy Wschodniej, a dokładniej EP07-332, EP07-479 i EP07-1066. Ostatnia jakiś miesiąc wcześniej była z Karkonoszami w Jeleniej Górze.

Link (73 MiB): http://eu07.pl/userfiles/3986/foto-EP07-332_479_1066.7z

87
Tabor kolejowy / Odp: Prawa końcówka w czasie manewrów?
« dnia: 17 Lutego 2014, 23:49:19 »
Niektórzy tak znaczą próbę hamulca, lewa bądź prawa końcówka na czole pociagu
Próba hamulca to być nie mogła, bo jeszcze lokomotywa nie była podłączona.

Myślę, że to nie pomyłka - wielu majstrów tak sygnalizuje tył podczas manewrów. W nocy jeszcze dostrzegam jakieś zalety, ale w dzień?
I to ma sens, mechanik mógł z rozpędu oświetlić jak w nocy. Nie wiedziałem tylko, że niektórzy taki sygnał stosują.

88
Tabor kolejowy / Odp: Prawa końcówka w czasie manewrów?
« dnia: 17 Lutego 2014, 20:45:17 »
Zapala się reflektor po stronie czynnego stanowiska maszynisty. Jak jedzie kabiną np "A" to świeci prawy reflektor w "A" i lewy w "B" bo to ta sama strona na lokomotywie.
Dzięki, w sumie logiczne, ale jakoś mi to do tej pory umknęło. Widziałem nieraz często zapalony po obydwu stronach prawy, ale to pewnie żeby nie przełączać przy każdej zmianie czoła.

89
Tabor kolejowy / Odp: Prawa końcówka w czasie manewrów?
« dnia: 17 Lutego 2014, 20:26:37 »
Tylko, że dokładnie w ten sam sposób było zapalone, jak jechał w przeciwną stronę (końcówka na czole przeciwnym do kierunku jazdy), więc chyba przypadkowo to nie było?

@janek32: ja sam nawet nie wiem o co chodzi z zapalaniem jednego reflektora (lewego lub prawego) podczas manewrów-generalnie mówiąc byłbym wdzięczny osobie, która napisze w uproszczeniu po co się to robi i jaka jest reguła.
W czasie manewrów zapala się na obydwu czołach prawy reflektor, w celu ZTCW po prostu odróżnienia od jazdy pociągowej.

90
Tabor kolejowy / Prawa końcówka w czasie manewrów?
« dnia: 17 Lutego 2014, 20:16:22 »
Jechałem dzisiaj TLK Śnieżka z Wrocławia do Jeleniej Góry. Na Wrocławiu Głównym w czasie oblotu siódemka miała zapalony z przodu prawy reflektor, a z tyłu prawą końcówkę (załączam zdjęcie).
Zdziwiło mnie to, czyżby weszły w IC jakieś nowe przepisy?

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 21