Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - janek32

Strony: 1 [2] 3 4 ... 21
31
To ja zapytam o trochę inną rzecz - czy Uniden UBC69XLT-2 ma coś w rodzaju standby tone? Chodzi o to, że można ustawić jakiś konkretny ton, przy odbieraniu którego squelch nie puszcza, tak jakby cały czas było słychać szum.
Przydałoby się to do nasłuchu systemu Tesla, używanego na większości czeskich linii kolejowych. Na częstotliwościach stacyjnych nadawany jest tam przez cały czas (oczywiście z wyjątkiem rozmowy) ciągły sygnał, służący radiotelefonowi w lokomotywie do zlokalizowania najbliższej stacji.

32
I takie wyjaśnienie ma sens. W temacie czułości jeszcze dodam - w przypadku superheterodyny (tego typu odbiorniki stosuje się od dawna właściwie wszędzie, ze skanerami włącznie) przestrajana jest tylko heterodyna (generator lokalny), cała reszta elementów pracuje zawsze na takiej samej częstotliwości i raczej szerokość pasma nie ma bezpośredniego wpływu na ich czułość.
Znaczenie ma m. in. ilość stopni pośrednich. Ile stopni ma ten Uniden nie wiem, podejrzewam dwa, tak jak w Inteku AR-109, którego miałem swego czasu.

Sam ten Intek to jakieś byle co, w porównaniu z Unidenem właściwie nic na nim nie słychać. Zresztą myślę, żeby napisać krótkie porównanie obydwu jak będę miał trochę czasu.

33
Zeszliśmy trochę z tematu. Na skanerze można oczywiście ustawić konkretną częstotliwość do słuchania.

Nieco odświeżę kotlecika. Wczoraj zamówiłem Unidena UBC69-XLT-2. Moje pytanie wygląda następująco - Czy dam radę na antenie dołączonej do zestawu usłyszeć nastawnię oddaloną o ok. 8 km w linii prostej? Od razu uprzedzam kupiłem ten sprzęt raczej na szlak niż do domu, aczkolwiek warto spróbować też w domu :)
To zależy przede wszystkim od tego, czy po drodze do tej nastawni masz jakieś przeszkody terenowe. Jeżeli nie, albo jakieś niewielkie, to na pewno usłyszysz.
Generalnie w linii prostej taki sygnał potrafi dotrzeć bardzo daleko. Jak odpaliłem kiedyś mojego Unidena EZI33XLT w Karkonoszach na wysokości ~1250 mnpm, to słyszałem nastawnie i lokomotywy z ponad połowy województwa, a także coś z lubuskiego (OIDP Małomice, Nowa Sól, ze 100 km będzie).

34
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 28 Lipca 2014, 22:10:58 »
Pytanie które się nasuwa - próbował ktoś skryptów (po poprawkach) na nowszych wersjach od 2010? Lada moment pewnie zniknie licencja na wersję 2011, a jak to wygląda z 12, '13, '14 i '15? Kto korzysta z jednej z najnowszych wersji niech poda też, czy nie ma problemów ze skryptami na wersjach x64 (np. Railworks ma problem z x64).
Ja od czerwca siedzę na 64-bitowym 3ds Maksie 2010 i problemów ze skryptami nie ma. Tylko przy imporcie scenerii 3ds robi durne auto-save'y co chwilę, przez co operacja trwa bardzo długo i wolę zrobić to na innym komputerze jeszcze na wersji 7.
Ale nie ma to raczej związku bezpośrednio ze skryptami.

35
Screeny / Odp: Z prac nad EXE…
« dnia: 23 Lipca 2014, 16:50:39 »
Właśnie o tym dyskutowaliśmy i na razie nie ma pomysłu, jak rozwiązać zapisywanie. Wg mnie póki co może za każdym razem liczyć od nowa, ale jeżeli to nie byłoby zbyt uciążliwe, to warto byłoby zacząć rzeczywiście od tych 101, a nie zupełnie od zera.

PS Kiedy się w rzeczywistości resetuje licznik? NG/NR?

36
Screeny / Odp: Z prac nad EXE…
« dnia: 21 Lipca 2014, 01:03:03 »
Z tego co zrozumiałem - przy pierwszym uruchamianiu symulatora z danym pojazdem odległość byłaby wczytywana z MMD. W czasie symulacji/przy wyłączaniu/nie wiem kiedy najlepiej odległość przebyta przez pojazd o danej teksturze byłaby zapisywana do jakiegoś pliku tekstowego i z niego odczytywana przy następnym uruchomieniu symka z daną teksturą.
EPkowi raczej chodziło o przechowywanie lokalne, a nie na serwerze.

Jaka byłaby najlepsza struktura tego pliku nie wiem. Można oddzielny plik dla każdej tekstury, można jakoś w jednym (coś typu 303e-ep-zez-xxx=ileśtam1, w następnej linijce 201e-xxx=ileśtam2, itd., coś jak TEXTURES.txt). I nie wiem, w jakim katalogu najlepiej taki plik byłoby trzymać.

37
Screeny / Odp: Z prac nad EXE…
« dnia: 20 Lipca 2014, 19:33:09 »
To w ramach prac nad wyświetlaczem tekstowym?

38
Inne niekolejowe / Odp: 3D Po raz kolejny...
« dnia: 17 Lipca 2014, 00:14:58 »
Kilku użytkowników już to kiedyś wykorzystywało:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6739.0.html
http://eu07.pl/forum/index.php?topic=7616.0

Z tego drugiego tematu wynika, że skrót w symku nigdy nie działał, trzeba załączyć ręcznie w panelu NVIDII.

39
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_06.14
« dnia: 13 Lipca 2014, 23:50:05 »
4. Budyń w quarku ma zieloną miniaturkę i zieloną kabinę.
Budyń 303E? Jeżeli tak, to dla niego nie ma w ogóle gotowej kabiny, więc jest rozwiązanie tymczasowe. Może coś w tym temacie kiedyś wykombinuję, używając elementów z budynia 4E i EU07-15xx (ale na razie wstawiam w Krzyżowej drzewka).

40
Wczoraj ustrzelony na Wrocławiu Głównym EU07A-002 wyruszający do Jeleniej Góry ze Śnieżką. Tego samego dnia musiał do Jeleniej dojechać jakiś inny asynchron, bo ciągnął Śnieżkę w przeciwnej relacji (wyruszającą zanim ta z Warszawy dotrze).

41
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 05 Lipca 2014, 13:15:02 »
http://eu07.pl/userfiles/3986/priv-zielen.txt
Poprawiona lista zieleni, zawiera tekstury z MaSzyny 08.13.

  Dodano: 09 Lipca 2014, 18:00:47
W poprzedniej wersji dalej było kilka tekstur, których już nie ma, a także kilka drzew iglastych znajdowało się w liściastych. Wrzuciłem poprawkę, adres ten sam.

42
Bieżące kolejowe / Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« dnia: 06 Lipca 2014, 23:13:07 »
Ale ZTCW ta wersja, która teraz jest budowana jest jednosystemowa. Zresztą po co takiemu LOTOSowi czy STK do jeżdżenia po Polsce lokomotywa wielosystemowa?

43
Bieżące kolejowe / Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« dnia: 06 Lipca 2014, 10:20:38 »
Powiem tak. Nawet na stronie firmy ABB można znaleść informacje że dostarczają pakiety trakcyjne do E6ACT:

"Zgodnie z umową firma ABB dostarczy w pierwszym okresie pakiety trakcyjne dla ośmiu lokomotyw, z których każdy będzie zawierał 2 przekształtniki trakcyjne BordLine CC1500, 6 silników trakcyjnych, 2 dławiki liniowe, dławik sinusoidalny oraz transformator pomocniczy. Produkty ABB staną się tym samym standardowym wyposażeniem lokomotyw E6ACT Dragon. "
Z tego wynika jednoznacznie, że musi to być CC1500. Że może być zasilany z prądnicy nie ma żadnego znaczenia. W końcu prąd stały 3kV z lokalnego generatora nie będzie się niczym różnił od prądu z trakcji.

44
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 05 Lipca 2014, 11:59:43 »
Zainstalowałem specjalnie do zaimportowania 3ds maksa 7 i... całą scenerię załatwił w niecałe 20 minut. Czemu? Nie robił tych durnych auto-save'ów po wczytaniu każdego obiektu.
Jeżeli coś tego typu dałoby się ustawić w 2010, to siódemkę będę mógł odinstalować.

45
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 05 Lipca 2014, 10:15:51 »
Kiedyś jeden motorniczy mi mówił, że przez krzyżownice spokojnie można przejeżdżać nawet 30 km/h i nic się nie stanie. Podobnie pod wiaduktami, tam zwykle też można szybciej, we Wrocławiu wyjątkiem wtedy był (i pewnie jest dalej) wiadukt na Stawowej koło dworca. Tam przewody są na tyle zużyte, że wszyscy wolą się do tych dziesięciu zastosować, niż później ewentualnie płacić za wymianę połamanego patyka.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Jest pierwsze zamówienie na Dragona
« dnia: 05 Lipca 2014, 10:04:55 »
Na stronie są odnośniki do opisów przekształtników BORDLINE. Tylko który to jest?
Pewnie wersja 3 kV.

Rozmawiałem z osobą która pracuje przy dragonach i niestety sporo rzeczy możemy się domyślać ponieważ Dragon objęty jest tajemnicą firmy i szczegółów nie może upubliczniać.
No i to najbardziej mi się nie podoba przy współczesnych pojazdach... Połowy przynajmniej ciekawych informacji (które mogą się przydać chociażby w symulatorze) nie można zdobyć...

47
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 04 Lipca 2014, 20:19:40 »
Mam wrażenie (i o to też pewnie chodziło @Patrykosowi), że na screenie światła są zbyt białe i przydałoby się trochę przesunąć barwę w stronę żółtego.

48
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wymarzony scenariusz
« dnia: 03 Lipca 2014, 14:20:54 »
Z tego typu scenariuszy można by jeszcze stworzyć jakiś na linii 53 i Całkowie bez sieci trakcyjnej. Dojeżdżamy do Sandomierza, przechodzimy do spalinowozu, manewrujemy i jedziemy bez druta dalej.

49
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 30 Czerwca 2014, 17:13:39 »
W naszych dolnośląskich kiblach też nieźle potrafi szarpnąć. Czasami trochę mniej czuć w rozrządczym, ale w kilku EN71 to nieźle potrafi walnąć, nawet jak jest sporo ludzi. Za to jak swego czasu jechałem w Warszawie jakimś EN57-19xx KMu, to w silnikowym nie szarpało, natomiast słyszałem wyraźnie wchodzenie kolejnych pozycji wału kułakowego.

50
Typowy dzień służby w Przewozach Regionalnych.

51
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 29 Czerwca 2014, 14:52:48 »
AI pod tym względem jest na razie dosyć prowizoryczne. Spróbuj dać mu rozruch osobowego na siódemce czy byku - wygląda to mniej więcej tak:
-nastawnik ile się da, żeby nie przekroczyć dozwolonego natężenia
-za moment dochodzi do wniosku, że rozpędza się za szybko (nie wiem, ja czasami taki rozruch stosuję) i cofa do zera
I tak w kółko, osiągnięcie szlakowej potrafi trochę wtedy potrwać.
@Ra zapowiedział jakiś czas temu, że zamierza nad tym popracować.

52
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 17 Czerwca 2014, 22:56:32 »
Czyli piszczenie trzeba podłożyć do dźwięku zamykania drzwi. Mogę to zrobić, tylko czy w takim razie zostawić stary brzęczyk pod oddzielnym klawiszem? Czy są SPOTy z obydwoma?

53
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 03 Czerwca 2014, 19:53:27 »
TD oczywiście przechodzi, ale z Krzyżową dalej to samo, po wyłączeniu autosave też. Za to wszystko idzie sprawnie, jeżeli wybiorę podział na pliki max zamiast zapisu do jednego. Tylko później jest do połączenia ze 400 maxów.

  Dodano: 09 Czerwca 2014, 16:41:53
Może inaczej, czy siatka terenu jest potrzebna do dodawania roślinności?

54
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 09 Czerwca 2014, 09:14:47 »
  • Between Bruchniewo and WKD milestones don't follow the track correctly; around coordinates (-5 981; -2 865) is one milestone 28,4 and the neighboring is 52,1; between Mydelniczka and Zatyle are not any milestones.
This bug is already known, see this message: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25765.msg380225.html#msg380225
Track has been moved between these stations, but milestones hasn't. It will be corrected, but @Ra firstly has to modificate some tracks at Wielki Kac and Wielki Kac Dolny.

55
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 23:41:58 »
Właśnie sprawdziłem i ślimaczy się dalej.

PS Dam mu 20 minut na wczytanie SCMu z terenem i zobaczę, czy zdąży.

56
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 23:33:11 »
No i wszystko jasne, nie miałem tego pliku. Okazuje się, że żeby skrypty pod Windowsem 7 mogły zapisać ustawienia, 3ds maksa trzeba uruchomić w trybie administratora.
Dzięki za wskazówkę.

Teraz została jeszcze kwestia importu.

57
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 23:18:16 »
Ścieżka do skryptów: C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2010\Scripts\EU07Są w najnowszej wersji, aktualizator nic nowego nie znalazł.

58
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 22:57:44 »
To u mnie nie zapisuje, który raz bym nie uruchamiał, ciągle pyta o ścieżkę.

59
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 22:51:07 »
Ale za każdym razem przy uruchamianiu skryptów, czy tylko raz, a później po kolejnym uruchomieniu 3dsa i załadowaniu skryptów już nie?

60
Pomoc w tworzeniu / Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 12:46:53 »
Próbuję zaimportować Krzyżową do 3ds maksa 2010 i mam następujący problem - import trwa bardzo długo, po 3 godzinach jeszcze nie został skończony. Nie ma tu znaczenia, czy po kolei importuję każdy scm, czy wrzucę wszystko do jednego scna.
W 3ds maksie 7 takich problemów nie było, nawet na słabszym komputerze. Coś mogę mieć źle skonfigurowane?
Mam wrażenie, że wszystko przedłuża zapis pliku max po zaimportowaniu każdego node... Nie pamiętam, czy w siódemce też co chwilę zapisywał.

Windows 7 Professional 64-bitowy
3ds max 2010 też 64-bitowy

EDIT: Zauważyłem jeszcze jeden problem. Skrypty (najnowsza wersja) nie zapamiętują ścieżki do symulatora - nie są ładowane tekstury, przy każdym uruchomieniu muszę podać katalog z symulatorem

Strony: 1 [2] 3 4 ... 21