Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Marconi

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
181
Wykonałem zwrotnik rozjazdu krzyżowego z animowanymi przesłonami.
Do wykończenia modelu potrzebna jest tekstura. Niestety nie mam możliwości wykonania zdjęć na teksturę. W związku z powyższym proszę o zdjęcia do jej wykonania. Jeżeli ktoś mógłby wykonać taką teksturę, byłbym bardzo wdzięczny, ponieważ moje możliwości w tej materii nie są zbyt wielkie.

182
Bocznica / Dołączanie załącznika.
« dnia: 20 Maja 2009, 10:50:04 »
Próbuję podłączyć pod obrazek załącznika duży obraz, ale nie mogę sobie poradzić.
Czy może mi ktoś pomóc?

183
Tabor / Odp: Ilość wagonów towarowych w symku.
« dnia: 09 Kwietnia 2009, 13:04:28 »
.....
"Nowy" skład

//$o UWAGA! URUCHAMIAÆ Z PLIKU BD_QuarkMCE.BAT ! Jazda jako pasa¿er.
node -1 0 SU45-197 dynamic PKP\SP45spec SU45-197 301Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-5 dynamic PKP\1xxa 111A28 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 5051-304510-3 dynamic PKP\1xxa 111A27 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 5051-369424-1 dynamic PKP\1xxa 111A26 111a 0.0 passenger 0 5 Passengers enddynamic
endtrainset
Przed chwilą sprawdziłem powyższy skład. Działa bez zarzutu.
Moim zdaniem Twoje wagony 111a w katalogu 1xxa nie posiadają wnętrza.

184
Pomoc doraźna / Odp: Zmiana pór roku
« dnia: 09 Kwietnia 2009, 08:07:37 »
Nie, no całego folderu tekstures nie opróżniłem, wywaliłem 4 foldery z plikami tekstowymi-wiosna,lato,jesień,zima+do tego program do zmiany tych pór roku oraz miniaturki zdjęć ze śniegiem...
Otóż to. Wywalenie w/w plików niczego nie zmieni, ponieważ są to katalogi w kórych tylko przechowywane są pliki pór roku. Podczas ustawiania pory roku pliki te są kopiowane do głównego katalogu textures.
Istnieją dwa rozwiązania problemu:
1. jeżeli posiadasz kopię zapasową Maszyny, skopiuj katalog textures,
2. z paczki pór roku skopiuj do katalogu textures Maszyny pliki z podkatalogu lato.

185
Bocznica / Odp: test-SN61-139.zip
« dnia: 19 Marca 2009, 14:11:34 »
Ani lepsza, ani gorsza. Jak większość tekstur na ten model.
Do poprawy końcówki. Są białe.

186
Bocznica / Odp: Es_v02.rar
« dnia: 13 Marca 2009, 08:01:42 »
Model jest za krótki. Na teksturze widać, że długość pojazdu wynosi 10 m, a w *.chk długość wynosi 9,78 m. Brakuje 22 cm. Skutkuje to tym, że sprzęgi są za długie a przewody powietrzne nie pasują do siebie. Wychodzi na to, że zderzaki są za krótkie.

187
Na tabliczce samo "Tm"...
A tarcz w samym Brzesku mam 28.
Wiecie o co chodzi?
Owszem. W pliku .t3d tarczy tabliczka oteksturowana jest tylko górną połową tekstury. Jeśli chcesz mieć całą całą teksturę, musisz poprawić teksturowanie.

188
Publikacje / Odp: T448p
« dnia: 03 Lutego 2009, 13:21:22 »
Ja bym raczej stawiał na to, że karta graficzna nie wyrabia z teksturami. ...
Tekstury mają rozdzielczość 1024x1024, więc nie są problemem dla karty graficznej. Problemem usera są najpewniej błędne wpisy.

189
Trasy / Odp: Problem z trasą Quark 2008
« dnia: 22 Stycznia 2009, 14:51:17 »
....
...
Loading - texture: textures\tpb-oil1.tex
....
Nie posiadasz tekstury tpb-oil1.tex. Poszukaj szukajką i ściągnij. Jeżeli nie znajdziesz, to zamień ją na taką, jaką masz w katalogu.

190
Tabor / Odp: Podczepianie lokomotywy do składu.
« dnia: 31 Grudnia 2008, 12:03:17 »
...
Dojeżdżam, wciskam insert raz,dwa , nawet 3, 4 ... i nic.
...
Sprawa z łączeniem wagonów w Mocznikach ma się następująco:
Elektrowóz podjeżdża do składu od jego tyłu. W związku z tym że bardzo dużo taboru nie posiada sprzęgu typu _on oraz pneumatyków typu _on z tyłu pojazdu, podczas łączenia składu nie będzie efektów wizualnych. Słyszy się tylko dźwięki łączenia. Dlatego po próbie łączenia trzeba sprawdzić, czy faktycznie nastąpiło połączenie.

191
Wywala Ci abnormal, ponieważ nic nie zrobiłeś z:
Natomiast semafor SS4pcpbYN.inc steruje dodatkowo tarczą sygnałową, której brakuje w instrukcji include tego semafora.Masz dwa wyjścia:
1. znaleźć podporządkowaną tarczę sygnałową i dopisanie jej do instrukcji include semafora,
2. usunięcie z tego semafora poleceń sterujących tarczą sygnałową. Oczywiście tarcza sygnałowa nie będzie działać.
Ja tymczasowo skorzystałem z drugiej opcji.

192
// semafor 4-komorowy odchylony od slupa + W24: p1=nazwa p2,p3,p4=lokacja, p5=rotacja, p6=symbol,
// semafor ten jest stosowany na ogol na torach wyjazdowych

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
//model semafora 4komorowego:
node -1 0 (p1) model -0.45 0.17 0 0 PKP/head4-gryw.t3d (p6) Lights 0 1 0 0 endmodel       //glowica przesunieta w lewo
node -1 0 none model 0 0 0 0 PKP/post-Y-h4.t3d PKP/pkplight_manpost.tga endmodel          //slup+drabinka
node -1 0 (p1)W24 model 0 0 0 0 PKP/W24.t3d none Lights 0 endmodel               //wskaznik W24

node 800 50 none lines 100 50 20 100.0                           //linia zeby byl maszt widoczny z daleka
0.0 0.0 0.0 0.0 4.5 0.0
endline
rotate 0 0 0
endorigin

//memcell do pamietania predkosci:
node -1 0 (p1)_sem_mem memcell (p2) (p3) (p4) SetVelocity 0.0 0.0 none endmemcell

//ZDARZENIA:

//podswietlanie wskaznika W24:
event (p1)_W24 lights 0.0 (p1)W24 1 endevent

//gaszenie wskaznika W24
event (p1)_W24off lights 0.0 (p1)W24 0 endevent

//stany semafora:

event (p1)_s1 multiple 0 none (p1)_sem_ligh1 (p1)_sem_info_stop (p1)_W24off (p7)_os1 endevent

event (p1)_s2 multiple 0 none (p1)_sem_ligh2 (p1)_sem_info_vmax (p1)_sem_distinfo_vmax (p7)_os2 endevent

event (p1)_s10 multiple 0 none (p1)_sem_ligh10 (p1)_sem_info_v40 (p1)_sem_distinfo_vmax (p7)_os4 endevent

event (p1)_ms2 multiple 0 none (p1)_sem_lighs2 (p1)_sem_info_shunt2 endevent

event (p1)_sz1 multiple 0 none (p1)_sem_lighz1 (p1)_sem_info_v20 endevent

//powyzsze zdarzenia skladaja sie z:

//zdarzenia wpisujace w memcell predkosci przy tym (info) i przy nastepnym (distinfo) semaforze:
event (p1)_sem_info_stop updatevalues 0.0 (p1)_sem_mem SetVelocity 0.0 0.0 endevent
event (p1)_sem_info_vmax updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem SetVelocity -1 * endevent
event (p1)_sem_distinfo_vmax updatevalues 0.0 (p1)_sem_mem SetVelocity * -1 endevent
event (p1)_sem_info_v40 updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem SetVelocity 40 * endevent
event (p1)_sem_info_v20 updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem SetVelocity 20 0 endevent
// dziala tylko na pojazdy w trybie manewrowym:
event (p1)_sem_info_shunt2 updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem ShuntVelocity 40 0 endevent

//zdarzenia sterujace swiatlami:
event (p1)_sem_ligh1 lights 0.0 (p1) 0 1 0 0 endevent
event (p1)_sem_ligh2 lights 0.0 (p1) 1 0 0 0 endevent
event (p1)_sem_ligh10 lights 0.0 (p1) 1 0 1 0 endevent
event (p1)_sem_lighs2 lights 0.0 (p1) 0 0 0 1 endevent
event (p1)_sem_lighz1 lights 0.0 (p1) 0 1 0 2 endevent

//odczyt z pamieci (zdarzenie przypisane do toru przy ktorym stoi semafor):
event (p1)_sem_info getvalues 1.0 (p1)_sem_mem endevent
Powyższy opis semafora wklej w notatniku i nadaj mu nazwę SSo4zcpbYW24.inc. Semafor SSo4zcpbYW24_vel40.inc zamień na powyższy i będzie grało.
Natomiast semafor SS4pcpbYN.inc steruje dodatkowo tarczą sygnałową, której brakuje w instrukcji include tego semafora.

193
Symulator / Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« dnia: 03 Października 2008, 15:13:14 »
Kasacja wpisu przy semaforze obsługującym SBL _sem_info załatwiła sprawę ze stawaniem składu
...
Powodem zatrzymywania się składów oraz kulejące pociągi na trasach z SBL jest zbyt długi czas oczekiwania na odczyt komórki pamięci.
Czas ten wynosi aż 5 sekund. W tym czasie poruszający się skład ustawi na SBL sygnał S1, a po chwili go odczyta i wykona. Efekt? Jak wyżej.
Co do rozrywania składów. W moim przekonaniu nie jest to błąd AI, a .EXE, ponieważ rozrywają się nie tylko składy prowadzone przez AI, ale też i te prowadzone przez użytkowników.

194
Na warsztacie / Odp: Projekt Dolmiowo
« dnia: 30 Września 2008, 14:39:41 »
...
 Gdzie tego szukac?
Zwrotnice znajdują się w pliku sygn1.inc w katalogu dolmio.
Oto wpisy:
include;zwrL34R300R.inc;dol_zw202;12.355;-0.2;990.000;0.0;zwrot34R300pods-oil1.tga;;;;end
include;pmppw/WzLL.inc;dol_zw202;12.355;0.0;990.000;0.0;none;end
include;zwrL34R300R.inc;dol_zw203;12.355;-0.2;1723.230;0.0;zwrot34R300pods-oil1.tga;;;;end
include;pmppw/WzLL.inc;dol_zw203;12.355;0.0;1723.230;0.0;none;end

Jak widać wyżej każda zwrotnica ma dwa wpisy. Ponieważ ja nie posiadam zwrotnic 34R300R, musisz sam zobaczyć co tam jest i samemu dokonać korekty.

195
Na warsztacie / Odp: Projekt Dolmiowo
« dnia: 30 Września 2008, 11:33:50 »
Przeszedłem misję i mam uwagę.
Zdarzenie luk_powrot jest ustawione w złym miejscu, w wyniku czego ET21 przestawia zwrotnicę dol_zw30 tuż przed swoim nosem i jedzie trasą SM-42.

196
Na warsztacie / Odp: Projekt Dolmiowo
« dnia: 30 Września 2008, 08:16:46 »
...
wracam na stacje gdzie zaczynalismy misje wjezdzajac na zajety tor:)
...
W zdarzeniu poniżej brakuje niebieskiej zwrotki:
event luk_powrot multiple 0.0 none
lukaszow_z2+
lukaszow2W_D2_s10
dol_zw30-
dol_zw23-
dol_zw22+
dolmiowo_wjazd2E_Y_s13
endevent

Na razie nie sprawdzałem co dalej, ponieważ na przejście misji potrzeba około 2 godzin.

197
Trasy / Odp: SDR18- problem z ED72.
« dnia: 29 Września 2008, 08:05:45 »
...
Misję rozpoczynamy 0 7:55 a odjazd mamy o godz. 8:03.
Więc odpalam symka, uruchamiam loka czekam, czekam, czekam , jest 8:03, czekam, 8:04 czekam i nic.
Na wyjazdowym cały czas czerwone.
...
Aby rozpocząć tą misję, należy czekać na przyjazd kibla z Karpic. Czas oczekiwania 15 ÷ 20 min.
W nowszej wersji misja rozpoczyna się po około 12 ÷ 15 minutach

198
Wstrzymaj się chwilowo z wydawaniem modeli. Do tej pory przejrzałem SA101/121. Pliki .chk są źle zrobione, np. rozstaw czopów skrętu większy od długości pojazdu.
Dziś wieczorem spróbuję coś z tym zrobić.

Edit:
Dzisiaj wysłałem Ci paczkę szynobusów z poprawionymi plikami .chk na skrzynkę emailową.

199
Bocznica / Odp: Test modeli przeznaczonych na trase @Bohuna.
« dnia: 29 Sierpnia 2008, 07:41:45 »
Teraz już nic nie rób. To uwaga na przyszłość. Jeśli userzy będą mieli problemy, będzie się je rozwiązywać na bieżąco.

200
Bocznica / Odp: Test modeli przeznaczonych na trase @Bohuna.
« dnia: 21 Sierpnia 2008, 08:22:50 »
Jeszcze jedna uwaga.
Tworząc modele powinieneś zwrócić uwagę na to, aby żaden segment w pliku *.t3d nie miał więcej niż 2^15 wierzchołków, co w konsekwencji daje 10922 trójkąty. Jeżeli z jakiś powodów segment wychodzi większy, powinieneś podzielić go na dwie części. Dla wygody powinieneś przyjąć liczbę 10900 jako graniczną ilość trójkątów w segmencie.
Dlaczego o tym piszę?
Otóż testowałem Twoje modele na dwóch komputerach, praktycznie identycznych, różniących się jedynie kartami graficznymi. Na jednym z nich modele chodzą bez zarzutu. Na drugim z kartą graficzną ASUS EAX800GTO symulator się wysypuje. Dokładnie po uruchomieniu scenerii po 1 - 2 sekundach komputer się zawiesza, czasami dzieje się to już w trakcie inicjalizacji pojazdu. Dotyczy to wszystkich w/w modeli.
Pierwszy raz problem pojawił się przy SM15. To tam rozwiązałem ten problem dzieląc "przerośnięty" segment na dwie mniejsze części, ale go zignorowałem, sądząc że to jakiś niewytłumaczalny kaprys mojego komputera. Okazuje się jednak że nie.
Nie wiem, czy ten problem kiedykolwiek wystąpił u innych userów, ponieważ nie śledzę wszystkich wątków, a w tym dziale jestem dopiero kilka dni.
Ponieważ potencjalnie ten problem może dotyczyć każdego użytkownika symulatora, pozwoliłem sobie na napisanie tego posta.

201
Bocznica / Odp: Test modeli przeznaczonych na trase @Bohuna.
« dnia: 19 Sierpnia 2008, 11:40:03 »
Model tarczy do testu, oczywiscie nie pojmuje pikow inc.
http://www.eu07.pl/userfiles/TARCZA_ZAPOROWA_V1.0.ZIP
Info wewnatrz paczki.
Nadal prosze o zglaszanie uwag dotyczacych wczesniejszych modeli, chyba ze to wszystkie juz. Najpierw chcę zebrac od Was opinie, a pozniej poprawiac.
Na tarczy brak tekstur, ponieważ w pliku *.t3d brakuje ścieżek dostępu do nich. Ponadto katalogiem systemowym dla tekstur jest katalog Textures, a nie Tekstures.

202
... a w im napis:
out of range
166.4kHz/149Hz

...
Powyższy komunikat oznacza, że pokazane parametry odświeżania ekranu nie są możliwe do zrealizowania przez monitor.
Wyjście z sytuacji jest następujące:
1. przy starcie komputera klawiszem F8 wymuś wyświetlenie listy sposobów uruchomienia komputera;
2. z listy wybierz pozycję uruchom w trybie VGA.
3. po starcie komputera w panelu sterowania wybierz zakładkę ekran i ustaw pożądane parametry.
4. Przy starcie maszyny  w ustawieniach ustaw rozdzielczość ekranu na najniższym poziomie. Jeżeli będzie grało, podnieś rozdzielczość.
Po zatwierdzeniu powinno grać.

203
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tarcza zaporowa.
« dnia: 08 Sierpnia 2008, 15:43:51 »
Witam.

Potrzebuję pomocy od osoby, która mogła by dla mnie napisać plik inc dla tarczy zaporowej.

Z góry dziekuję za pomoc.
Aby napisać plik *.inc to modelu, potrzebny jest sam model, czyli plik *.t3d, ponieważ zawiera niezbędne informacje, które muszą się znależć w pliku *.inc.

204
Publikacje / Odp: Modele wskaźników: W4 i Z1 w wersji "box".
« dnia: 07 Sierpnia 2008, 09:17:11 »
Co do samych modeli, to każdy taki dodatek wnosi świeży powiew do Symka ;). Tylko mam wrażenie, że w Z1 białe półokręgi są troszkę za duże. W rzeczywistości odstęp od krawędzi wynosi coś koło 3cm, a ze screenu wnioskuję, że biała powierzchnia niemal dotyka krawędzi.

Pozdrawiam :).

Wg planów wskazanych przez ET22_RULZ odległości od brzegów wynoszą po około 15 mm i tyle wynoszą w modelu, natomiast błędnie jest wykonany pas środkowy, ponieważ jego szerokość powinna wynosić 90 mm, a jest 60 mm. Stąd to wrażenie dużego koła. Poprawię to i powinno być w porządku.
Do poprawy pozostaje jeszcze kominek i ewentualnie daszek.

EDIT:
W pierwszym poście zaktualizowałem link do poprawionych wskaźników.

205
Publikacje / Modele wskaźników: W4 i Z1 w wersji "box".
« dnia: 06 Sierpnia 2008, 14:18:50 »
W czasie urlopu pochodziłem sobie po zrujnowanej stacji, przyglądając się różnego rodzaju
sprzętowi. Zauważyłem, że np. wskaźnik W4, czy  Z1 w rzeczywistości jest puszką a nie tabliczką.
W związku z tym postanowiłem odwzorować je w symulatorze.

Paczkę wypakować do katalogu z maszyną.
Mam nadzieję, że się spodobają.

Link do paczki:

http://www.eu07.pl/userfiles/Wskazniki_3.rar
Marconi.

Przenoszę.
Akvin

206
Publikacje / Odp: Kabina EU07.
« dnia: 23 Czerwca 2008, 12:43:57 »
To ja sobie usunę cały pulpit, bo gdy na niego "patrzę" to mi FPS spada do granic (1-4). Patrząc w szyby jest OK. Jak narazie radzę sobie z tym korzystając z innych dost kabin, znacie inne rozwiązania tego problemu ??
Oczywiście. W paczce EUpack znajdują się 3 pliki nie "trzymające" wymiaru. Skutkuje to właśnie spadkiem FPS-u.
Są to:
1. Eu07drzwikorytarz.bmp - wymiar 128x255;
2. Klucz.bmp - wymiar 17x43;
3. Radyjko.bmp -wymiar 472x437.
Prawidłowy wymiar tekstur to 2^n x 2^n, gdzie n jest liczbą całkowitą.
W pliku KabinaEU07v3 również znajdują pliki nie "trzymające" wymiaru.
Są to:
1. Eu07drzwikorytarz.bmp - wymiar 128x255;
2. Obwodka.bmp - wymiar 107x101;
3. Podnastawnik.bmp - wymiar 109x84.

207
Trasy / Odp: Zwierzyniec - sky? Problem.
« dnia: 04 Czerwca 2008, 12:15:59 »
.............
.............
Usunąłem poprzednią treść postu, ponieważ nie rozwiązywał on problemu. Chociaż ja również miałem problem z tą scenerią, nie mogłem sobie przypomnieć przyczyny błędu. Dopiero poniższy post ZiomalCl'a naprowadził mnie na jego przyczynę. Zablokuj w pliku scenerii instrukcję include, w której znajduje się zwierzyniec_hekto.scm. Sceneria powinna się uruchomić.

208
Na warsztacie / Odp: Linia 61 [ostatecznie zawieszone]
« dnia: 23 Maja 2008, 12:03:36 »
Panowie, jak mam być z wami szczery, to jak wyobrażacie sobie to; wydać i sobie dostosujemy? Jak?
Wg mnie nie powinno to stanowić większego problemu. W miejscach, gdzie Fps spada powiedzmy poniżej 10, wyciąć infrastrukturę, która nie ma wpływu na działanie scenerii i przenieść ją do osobnego pliku. Ci, którzy posiadają słabsze maszyny, pozostaną przy wersji podstawowej, a ci z mocniejszym sprzętem albo dołączą plik w całości poleceniem include, albo dołączą wybrane elementy. Oczywiście plik dodatkowy musiałby być w miarę dokładnie opisany. Zapewne sceneria straci nieco na atrakcyjności, ale nie ma nic za darmo.

209
Publikacje / Odp: Tekstury "siódemek" od adsima
« dnia: 06 Maja 2008, 15:23:45 »
>>EP07-1001<<
Jeżeli to możliwe, proszę o dołączenie do paczki tekstury o niższej rozdzielczości.

210
Pomoc doraźna / Odp: Problem z MaSzyną, part 4.
« dnia: 17 Kwietnia 2008, 13:05:20 »
Nie przesadzasz trochę z tą ostrożnością?
Każda karta dźwiękowa ma sterownik. I tak:
1. jeżeli karta dźwiękowa jest zintegrowana z płytą główną, sterowniki znajdują się na CD-Romie systemowym. Wystarczy wybrać odpowiednią opcję i naprzód. Instalator zainstaluje potrzebne sterowniki i zresetuje lub nakaże Ci zresetować komputer;
2. jeżeli karta dźwiękowa jest osobną kartą, to do niej również jest dołączony CD-Rom ze sterownikami. Wkładasz dysk do napędu i naprzód. Po zakończeniu instalacji zresetuje komputer.
Współczesne instalatory przeważnie sprawdzają, czy zainstalowany sprzęt jest odpowiedni do instalowanego oprogramowania. Posługując się oprogramowaniem dołączonym do sprzętu, nie ma żadnego ryzyka. Ryzyko występuje tylko przy stosowaniu oprogramowania nieautoryzowanego.

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10