Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rudzik

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 67
91
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Czerwca 2018, 01:04:02 »
ZTCW w Fiatach nie jest uzależnione od przetwornicy bo przeca ma własną prądnicę. A przetwornica u nas odpowiada tylko za wentylatory silników (znaczy w moim własnej produkcji MMD do Fiata). 110v idzie z dodatkowej prądnicy. Tak baj de łej, przy załączeniu ogrzewania nie wchodzi na 1100 RPM.

92
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Czerwca 2018, 01:24:39 »
Ehhh nie wiem czy ja coś źle robię, ale ustawiłem we Fiacie wpis:fadesound: { soundmain: 5267_hasler-tykanie_1.wav range: 1 placement: internal offset: 0.0 0.0 7.0 }Czyli teoretycznie powinno cykać tylko w kabinie A gdzie mamy RT9. A to mi nawala w obu...

93
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Czerwca 2018, 15:11:17 »
Dzięki za boczniki i offset:) A jest możliwość dodania definiowania wszystkich switchów bistabilne/impulsowe? I dodanie opcji osobnego wyłącznika do pompy oleju i paliwa (bo one powinny być właśnie impulsowe a mamy je bistabilne)? I dźwięku jak do pompy oleju (start/loop/stop) do pomp paliwa i obiegowej wody?

94
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Czerwca 2018, 18:16:55 »
Ale załączanie/wyłączanie i wszystkie reakcje z tym związane zgadzają się w 100% z rzeczywistością (nie licząc tego, że brak nie uniemożliwia ruszenia). A przetwornica i tak nic nie zasila w spal-ele. Łatwiej chyba dodać w spal-ele zależność, że bez przetwornicy nie mamy sterowania niż pisać wentylatory od zera. A z głowy będzie to o co pół forum (ze mną) jęczy od dawna. A dla tego są w kabinach, bo gdy dawałem do silnikowego i zwiększałem głośność były słyszalne na zewnątrz mocno a tak w rzeczywistości nie jest.

W stycznikach już jak koń pod górkę grzebałem bo chciałem je uruchomić. Ale nie idą.

95
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Czerwca 2018, 15:13:19 »
Nie rozumiemy się. Żeby było słychać styczniki liniowe wpiąłem dźwięk pod lampkę:
i-contactors: { sliniowe soundinc: { soundmain: liniowy_otworz.wav offset: 0.0 0.0 -5.0 range: 10 placement: engine } sounddec: { soundmain: liniowy_zamknij.wav offset: 0.0 0.0 -5.0 range: 10 placement: engine } }Dźwięk jest wciąż słyszalny od lampki w obu kabinach.
Działam na najnowszym EXE.

Tak BTW - rozwiązanie went. silników:

MMDconverter_sw: { wentylatory13 rot 0.08 0 0.1 soundinc: 20786_203E_switch_converter_1_on.wav sounddec: 20786_203E_switch_converter_1_of.wav }
converteroff_sw: { wentylatorystop rot 0.08 0 0.1 soundinc: 20786_203E_switch_converter_3_on.wav sounddec: 20786_203E_switch_converter_3_of.wav }

converter: { soundbegin: fan_start.wav soundmain: fan.wav soundend: fan_end.wav range: 30 placement: internal }

i-converter: went

FIZSwitches: Converter=impulse
Dźwięk fan_start, fan, fan_end z paczek od Adamstana z SU45 ADHD.

96
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Czerwca 2018, 14:37:35 »
Chodzi o same dźwięki. Na przykład opcjonalnie pod każdy hebel/grzyb/pakieciak można podpiąć opcję odpowiadającego mu dźwięku stycznika (z jakimś tam opóźnieniem) który można pozycjonować według potrzeb. W kabinach B fiatów słychać z szafy WN łapiące styczniki liniowe i wskakujące stopnie bocznikowania. Podobnie z przywróceniem dźwięku WS'a z elektryków bo na jego miejscu walą styczniki przy rozruchu. I to też tylko w B. Ale dźwięku przypisanego do lampki nie da się pozycjonować a to jedyny na razie sposób na jego uzyskanie. Chyba, ze o czymś nie wiem:)

97
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Czerwca 2018, 13:16:13 »
Jest możliwość dodania dźwięku styczników do spalinowozów? Chodzi o liniowe i boczniki bo w dizlach dźwięki relay i shuntfield nie działają. Dodałem wpisy
shuntfield: { sound1: liniowy_zamknij.wav sound2: liniowy_zamknij.wav sound3: liniowy_zamknij.wav sounddec: liniowy_otworz.wav }
relay: { soundinc: liniowy_otworz.wav sounddec: liniowy_zamknij.wav }
ale cały czas cisza a podpięte do lampek brzmią ale nie za dobrze i w obu kabinach a chciałbym je wypozycjonować tylko dla kabiny B.

98
Mam kompletny wózek do SU45 z kompletnym układem hamulcowym, napędowym i zawiasem. Jak chcesz to masz link do maxa z chmury niżej. Maszynownia z teksturami może być od Adama bo udostępnił (link na forum).

https://www.dropbox.com/s/r0s9an72pijtorx/Nowa%20SU45.max?dl=0

99
Nowy model nie ukrywam jest ciężki (250k poly na razie model zewnętrzny) i jest dość szczegółowy przez co na słabszych komputerach na mocniej rozbudowanych sceneriach może dochodzić to spadków FPS. Są głosy ZA dokończeniem ale są i głosy, by go zoptymalizować, czego będę się wzbraniał bo nie po to siedziałem i szukałem planów i zdjęć najmniejszych dupereli, żeby teraz je usuwać bo model jest zbyt okrągły. Numery w 3D są, ale można zrobić LoD i szybko będą niknęły, prawda? 90k poly na jeden wózek, ale za to nie mam wyciętych zdjęć elementów na plane jak prawie wszystkie modele tylko elementy w pełni 3D. I pod wózkiem jest w pełni (prawie) odwzorowany układ hamulcowy i silniki a nie czarne boxy.
Wiem, że pewnie niektórym nie spodoba się to, że tą ankietę otworzyłem, ale modelu nie robię dla kilku devsów i beta ale dla wszystkich użytkowników MaSzyny. Zagłosujcie jak uważacie.

Tylko ankieta, BEZ komentarzy.

100
047 (albo kurde 048...) chciałem zrobić jako drugą w paczce startowej razem z 033 😁 żeby była jakaś niebieska. Jakbym kiedyś nie usunął sklejki z 012...😞

101
Poczekaj z tymi dla SU46, najprawdopodobniej jutro wyślę nowy model (na razie zewnętrzny HD) w końcu do testów. Tam mapowanie jest całkowicie nowe. A poza tym teraz będziesz musiał mi podać jakie numery będziesz chciał robić, bym mógł wygenerować Ci odpowiednie pliki t3d z detalami na podstawie zdjęć poglądowych (dla zaoszczędzania poly nie ma nic na alfie tylko generowane bo na niektórych lokomotywach można sporo poly zaoszczędzić).

Co do prostowania w GIMP'ie to rotacja (R) i rozciąganie wierzchołków (P).

102
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Stycznia 2018, 17:48:39 »
Jeśli są to inne zdjęcia niż te co mam od paru lat na  dysku to ssam. 048 najprawdopodobniej wyjdzie w packu z 033 żeby tylko jednej maszyny nie puszczać. 😉

103
Pomoc doraźna / Odp: Wgrywanie nowego EXE
« dnia: 20 Stycznia 2018, 19:32:33 »
A jeszcze co do startera - tryb pracy co najmniej "normalny" by mieć listę dostępnych EXE.

104
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia na teksturę EN57 SPOT tygrys
« dnia: 20 Stycznia 2018, 09:43:17 »
Ale jeszcze podstawa - piszesz, że "zrobiony w paint". Ale to chyba tylko pogląd? Bo rzeczy (szczególnie tabor) paintowe już od ładnych paru lat nie mają prawa bytu w MaSzynie. Tylko 100% zdjęć. Znaczy ja tak po części Twoje posty rozumiem.

105
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Stycznia 2018, 00:47:33 »
Przyznam, dałem tylnej części ciała miałem napisać nie napisałem. W ten weekend nie miałem za wiele czasu. W piątek nawet laptopa nie odpaliłem, w sobotę tyle co po południu z Sawim rozmawiałem i przy okazji modelowałem coś tam i tak nie długo gadalismy bo musiałem spadać. W niedzielę piękna pogoda była więc tyle co 3dsa wieczorkiem odpaliłem na godzinkę może.
Żeby nie robić z buzi trampka teraz napiszę po krótce (na razie, o ile mi chrom na smyrfonie nie odswierzy strony...) apropo dźwięku schodzenia z obrotów. Tam w ogole nie słychać klekotania diesla bo Woodward odcina dawkę paliwa adekwatną do obrotów przez co silnik pracuje (zmniejsza obroty) "cicho", można powiedzieć że słychać tylko postukiwanie koników w rozrządzie. Głównie słychać buczenie wirującej prądnicy i turbo jeśli jechał pod obciążeniem. Bardzo łatwo można to zauważyć podczas podpalenia. Pierwsze Woodward podaje bardzo dużą dawkę rozruchową przez co silnik głośno i szybko wchodzi na obroty. Następnie zmniejsza ją do poziomu obrotów jałowych. Silnik cicho schodzi do 760 (chyba). Więc podkładanie tutaj modulacji normalnej pracy będzie brzmiało co najmniej źle bo będzie cały czas słychać klekot. Dalej co do wchodzenia i schodzenia z obrotów. Woodward zapobiegając nadmiernemu kopceniu silnika podczas nabierania obrotów jak i zapobiegając jego nadmiernemu obciążeniu (mógłby odrazu podać dawkę na 1500 RPM ale poszła by ogromna czarna chmura i silnik startując z 760 dostał by ogromnego obciążenia. Bardzo szybko poszły by się paść panewki i korbowody. Albo po prostu jak w SP47 nie wytrzymał by wał korbowy) podaje dawkę chyba o jedną-dwie pozycje wyższą. Dla tego osiągnięcie maksymalnych obrotów zajmuje sporo czasu. Do tego jest już raczej potrzeba fizyka silnika. Na razie można sztucznie ustawić stały czas osiągania pełnych obrotów przez silnik. Co do schodzenia. Fakt, Woodward od razu zmniejsza dawkę na 760 obrotów w ciągu może 2 sekund ale silnik jest wielkości sporego samochodu i ma 12 podskakujących tłoków. Dodatkowo jest sprzężony z 3 prądnicami, wzbudnicą i hydropompą (w SU46). Wszystko to ma swoją siłę bezwładności. Co prawda poprzez odłączenie styczników w szafie elementy te pracują podczas schodzenia bez obciążenia ale jednak powodują opóźnienie tego porocesu. Ale wbrew pozorom raczej ma on zawsze ten sam czas. Więc to mogę wyciągnąć z nagrań które mam.
Więc jak dla mnie przez to co napisałem do udźwiękowienia Fiatów najbardziej pasuje wielodźwięk każdego rodzaju dźwięku. I to wszystko mamy dostępne. Jak trzeba będzie coś z.mojej wiadomości rozwinąć to piszcie.

106
Forum / Odp: Ciśnienie 300, czyli forum robi psikusa mi!
« dnia: 05 Stycznia 2018, 23:33:44 »
A na smartfony wyszła aktualka chroma gdzie jest zaprogramowane jego samo-odświeżanie. Przedwczoraj priva do Adamstana pisałem 3 razy a nie był najkrótszy. Znaczy jak na pukanie opuszkami kciuków w ekran smartfona czego szczerze nie nawidzę.

107
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 17:58:47 »
Według literatury nabranie pełnej prędkości obrotowej to czas ok 15 sekund. Ale o tym napiszę szerszy post później i nie ze smartfona.

108
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2018, 23:57:38 »
Ale powiedz mi, jak może nie być sensu zabawy z dźwiękiem zejścia? Mnie strasznie kłuje w uszy jak Fiat w sekundę schodzi do jałowych. Może niektórym odpowiadają pół środki mi nie. Przy takim roku myślenia nigdy nie dojdziemy do perfekcji w udźwiękowieniu spalinowozów i zawsze to będą jakieś protezy. To po co ja robię nową SUkę skoro jest dobrze tak jak jest teraz. Ja jestem perfekcjonistą i lubię wszystko robić w 101%. A jest szansa by było coś zrobione na prawdę cacy.

109
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2018, 23:15:22 »
Nowych MMD się jeszcze uczę ale tutaj chyba jest tylko jeden dźwięk zejścia. Mi chodzi o bodaj 9 czy 10 osobnych (bo pierwsze 3 pozycję mają te same obroty). I o 10 odrębnych dźwięków wchodzenia na obroty.

110
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2018, 22:45:59 »
Ja postaram się na moment odbiec od tych zabaw z dźwiękiem przestrzennym. Dzięki Adamstanowi który dał zielone światło dla dźwięków Fiatów które zrobił wraz z Gryszaqiem mam na kompie dźwięki (znaczy się każdy kto pobrał arhiwa z Fiatami od Adamstana z mojego wątku z SU46 to ma) 2112SSF i jego uturbionego odpowiednika z SU46 odpowiadające każdej pozycji nastawnika jak również wejście i zejście z każdej pozycji. Można było by zrobić wielodźwięk silnika jak w Trainzie. Tylko musiało by to wyglądać w taki sposób, że każde zejście i wejście musiało by być odtwarzane. Na przykład z pozycji W na 7 byłby dźwięk jałowych, dalej kolejno odgrywanie dźwięki przejścia pomiędzy każdymi pozycjami i dźwięk 7 pozycji. Przy zchodzeniu trzeba by tak samo bo silnik nie schodzi w sekundę z 1500 do 760 jak obecnie mamy w symku tylko troszkę mu to zajmuje. Więc były by też odgrywanie po kolei dźwięki zejścia z każdej kolejnej pozycji. Ewentualnie można by dodać możliwość ustawienia małego crossa (ale nie sztywnego tylko do ustawienia na każdą pozycję jakby długość dźwięków się różniła by zgrać czasowo z realną długością nabierania obrotów przez silnik) by lepiej dopasować dźwięki. Bo mi nie do końca podoba się ta sztuczna zabawa z prędkością jednego dźwięku i tylko jeden dźwięk klekotania jak zwiększamy dawkę paliwa.
Co Wy na to? SU45 może nawet pójść teraz.

111
Inne niekolejowe / Odp: MSTS
« dnia: 02 Stycznia 2018, 22:30:47 »
Nie to forum.

112
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2018, 11:27:01 »
Znaczy bardziej chodzi mi o klikanie mysza w celu otwarcia na przykład. Sorki źle sprecyzowałem😉 na przykład w kabinie nie ma wymodelowanych drzwi tylko jest dziura a bryła jest zawarta w modelu zewnętrznym. Czy kliknięciem na nie siedząc w kabinie dało by się je otworzyć?

113
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2018, 03:25:42 »
Z troszkę innej beczki: da się oddziaływać na submodel zawarty w modelu zewnętrznym lokomotywy siedząc w jej kabinie? Czy z tej pozycji można sterować tylko elementami zawartymi w modelu kabiny?

114
Adam powiedz mi tak ogólnie to dobrze w miarę opisałem kiedy ma się co włączać i wyłączać? Bo z głowy pisałem i nie jestem w 100% pewien 😉

115
Siema.
Wpadłem na pewną koncepcję dotyczącą lokomotyw spalinowych w naszym symulatorze dotyczącą układu chłodzenia silnika spalinowego i magistrali olejowej. Obu tych rzeczy nie posiadamy. Posiadamy za to kompresor i zbiornik tworzące razem układ pneumatyczny pod ciśnieniem. Można by w ten sposób zasymulować zarówno ciśnienie oleju w magistrali olejowej jak i temperaturę wody w jednym czy dwu układach (zależy ile posiada dana lokomotywa).
Pierwsze pytanie jest najważniejsze - czy da się dodać kilka sprężarek które można by przypisywać do danych obwodów ciśnieniowych?

Ciśnienie oleju.
Chodzi o proste zbudowanie dodatkowego obwodu [mała sprężarka] + [duża sprężarka] + [zbiornik] + [nieszczelność] + [włącznik ciśnieniowy]. Mała sprężarka sterowana klawiszem O (załączenie i dźwięk). Miała by ustawioną niewielką wydajność do ciśnienia ok 60. Przy ciśnieniu 50 łapał by włącznik ciśnieniowy umożliwiając rozruch silnika spalinowego. Uzależnienie podobne jak podniesienie pantografów w siódemce po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia przez małą sprężarkę. Podczas rozruchu mała sprężarka wyłączała by się a po załapaniu silnika włączała sprężarka duża "na wale" wydajnością uzależniona od obrotów silnika. Przy jałowych obrotach utrzymująca ciśnienie ok 80 a przy 1500 obrotach ok 130. Teraz rola "nieszczelności". Powodowała by ona spadek ciśnienia w razie wyłączenia sprężarki przed rozruchem silnika. Prędkość tracenia ciśnienia trzeba by było ustalić z Adamstanem lub Kurakiem303E. Dodatkowo powodowała by spadek ciśnienia przy zmniejszaniu obrotów silnika.

Temperatura wody.
W temperaturze wody koncepcja jest podobna jak w ciśnieniu oleju z tą różnicą, że trzeba by ją wyłączyć ręcznie (luźna sugestia klawisza V). No i równolegle musi działać pompa obiegowa wody (lokomotywy SU45 i SU46) ale można ją zrobić tylko jako włączenie dźwięku. Ale musi być od niej uzależnione włączenie ogrzewacza czyli naszej małej sprężarki. I podobnie jak w oleju zwiększała by ona ciśnienie które w tym przypadku pokazywane było by na termometrze jako temperatura i mogła by mieć wydajność do ok 50*C. Przy progu 40*C w układzie głównym możliwy był by rozruch. W układzie pomocniczym przy osiągnięciu 30*C. Jak pisałem ogrzewacz (mały kompresor) trzeba by wyłączyć ręcznie po rozruchu. Wraz z silnikiem dołączała by się "duża sprężarka" na wale również uzależniona wydajnością od obrotów. Ale prędkość "spadania temperatury" była by niższa. Wpierw duża sprężarka dobiła by do 70*C (optymalna temperatura (W)2112SSF). Potem jak wcześniej wraz z obrotami dobijała by wyżej. We fiatach próg żaluzji jest coś lekko ponad 80*C (mam wymodelowana żaluzje otwarte i zamknięte dla SU46 na zasadzie ON/OFF). Ale po osiągnięciu tego progu spadanie temperatury do bodaj 70 kilku stopni było by szybsze. Jakby dołączyć kolejny zawór upustowy.

Wtedy uzyskalibyśmy prawie 100% realną pracę silnika spalinowego i jego podzespołów (magistrali olejowej i układu chłodzenia).

Można jeszcze na tej zasadzie zrobić pompę paliwa ale to już byłby sam mały kompresor z progiem umożliwiającym rozruch którego wyłączenie podczas działania silnika powodowało by, że diesel gaśnie.

Do wszystkich funkcji wyżej opisanych były by uruchomione wszystkie przełączniki fizycznie znajdujące się na lokomotywie umożliwiając podłączenie sterowania myszą. Wiem, że to pewnie wygląda jak koncert życzeń i pewnie @tmj albo inne osoby zajmujące się kodem mnie znienawidzą, ale w nowym modelu uruchamiam każdy hebelek i zegar na pulpicie, w szafie NN i maszynowni.

116
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z uruchomieniem 3DS MAX 9
« dnia: 24 Grudnia 2017, 21:39:26 »
Ja już nawet na Win 7 miałem problem z 3Ds 9 i dopiero podszedł mi 3Ds 14 na którym siedzę do dziś.

117
Tabor kolejowy / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 24 Grudnia 2017, 14:07:20 »
Jakby tak dorwać gdzieś małe sample z kolorami... :D
Tylko nie mamy jeszcze bagażowego.

118
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury SU46.
« dnia: 22 Grudnia 2017, 01:13:05 »
Maszynownia już prawie pokolorowana stoi. Teraz tylko ruchome elementy znaleźć i podopasowywać...

119
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury SU46.
« dnia: 20 Grudnia 2017, 19:22:55 »
Ktos jescze szuka tych zdjec SU46? Czemu do mnie sie nie zglosi, przec ja mam tryliard. Ja nie rozumie tych poszukiwaczy czegokolwiek, niepojete.
Teraz...? Od 6 lat pytam...😡
Ślij wszystko co masz😉

120
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury SU46.
« dnia: 19 Grudnia 2017, 23:11:57 »
Doszedłem do wniosku, że jednak Adamstan wymodelował genialne maszynownie do obu Fiatów.
I tutaj chciałbym prosić Ciebie o udostępnienie tychże maszynowni do mojego projektu Fiatów SU45 I SU46. Ja nie mam jakiejkolwiek możliwości własnego zdobycia materiałów co najmniej jeszcze przez rok a Fiaty chciałbym wydać (przynajmniej SU46 która jest już na ukończeniu) w ciągu najbliższych miesięcy.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 67