Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rudzik

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 67
61
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Września 2018, 12:20:21 »
Dziękuję za styczniki i impulsowe hebelki od pomp ;) Co do ogrzewania to w spalinowozach słychać prądnicę dopiero po ręcznym odblokowaniu przekaźnika po osiągnięciu przez silnik 1100 obrotów. Odbloku przekaźnika nie mamy więc można było by zastosować wpis jak do dźwięku silnika:
heater: {
 amplitudefactor: 0.75
 amplitudeoffset: 1.25
 range: 100
 crossfade: 100
 placement: engine offset: 0.0 2.0 -3.4
 soundend: gpozycja-7.wav
 sound1097: gpozycja-7.wav pitch1097: 1097
 sound1165: gpozycja-7-8.wav pitch1165: 1165
 sound1232: gpozycja-9.wav pitch1232: 1232
 sound1299: gpozycja-10.wav pitch1299: 1299
 sound1366: gpozycja-11.wav pitch1366: 1366
 sound1433: gpozycja-12.wav pitch1433: 1433
 sound1500: gpozycja-13.wav pitch1500: 1500 }

Nazwy dźwięków z Fiatów Adama.

62
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Września 2018, 12:45:49 »
No jasne że tak:D Chociażby na EXE z lipca gasła od 2 pozycji w górę:)

63
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Września 2018, 23:43:15 »
Nie gaśnie kontrolka styczników liniowych podczas jazdy na SU45.

64
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Września 2018, 19:24:06 »
Przepraszam za koncert życzeń, ale chodzi o dźwięk przetwornicy/wentylatorów silników trakcyjnych w spalinowozach. Mam u siebie we Fiacie zdefiniowany pod "X" ale po włączeniu słychać go ze środka geometrycznego lokomotywy a jako, że jest zdefiniowany w środowisku "engine" żeby był słyszalny w kabinach musi być mocno podgłośniony.
Polozenie dzwieku moze byc zdefiniowane w jego wpisie konfiguracyjnym. Domyslnie przyjeta jest lokacja silnik poniewaz z reguly znajduje sie wlasnie w przedziale silnikowym. Wentylatorow motorow trakcyjnych jako takich nie ma jeszcze w ogole, gdy zostana wprowadzone problem pozycjonowania ich dzwiekow powinien rozwiazac sie sam i bez szamynstwa :>

Co do wprowadzania dwoch osobnych przetwornic brzmi to dziwnie, bo z tego co moge wywnioskowac z opisow to w SP45 itp nie ma czegos takiego, a jest jedynie glowna pradnica zasilajaca motory trakcyjne i zlokalizowana w przedziale silnikowym wlasnie?

Głupi nie jestem, wiem, że nie ma przetwornic w spalinowozach. Chodziło mi, że w chwili obecnej dźwięk wentylatorów jest pod przetwornicę podpięty szamańsko w moim fiacie. Co do położenia to wiem, ale obecnie jeden dźwięk można tylko na środku pojazdu pozycjonować i nie wychodzi to ładnie co napisałem wyżej. No a jak przesunę go na 5 metr to w kabinie A będzie go słychać a w kabinie B nie. Dla tego mówię o rozdzieleniu na dwa osobno umiejscowione dźwięki. O ile w siódemce nie robi to jakiejkolwiek różnicy gdzie huczy, bo tam tylko praktycznie przetwornice słychać, tak w spalinowozach odpowiednie pozycjonowanie dźwięków wentylatorów dużo daje.
No ale skoro mają być wprowadzone wentylatory to wszystko się wyjaśnia.

65
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Września 2018, 14:06:07 »
Przepraszam za koncert życzeń, ale chodzi o dźwięk przetwornicy/wentylatorów silników trakcyjnych w spalinowozach. Mam u siebie we Fiacie zdefiniowany pod "X" ale po włączeniu słychać go ze środka geometrycznego lokomotywy a jako, że jest zdefiniowany w środowisku "engine" żeby był słyszalny w kabinach musi być mocno podgłośniony. Skutkuje to zbyt dużą jego słyszalnością na zewnątrz pojazdu co nijak nie ma się do rzeczywistości. Nie dało by się rozdzielić tego dźwięku na 2 osobne (converter 1 i 2) żeby można było zdefiniować pozycję każdego tam, gdzie jest wentylator silników? Słyszalne byłyby w kabinie, zagłuszały by bardziej (z racji pozycji ok 3-3,5m od środka geom. pojazdu) silnik spalinowy bo na prawdę jak masz wentylatory to prawie go w kabinie nie słychać a na zewnątrz były by słyszalne z kilkunastu metrów i tylko w okolicach żaluzji za którymi stoją. Nawet można by 2 różne dźwięki, wyszło by fajniej. Te 2 osobne dźwięki tyczą się praktycznie wszystkich liniowych spalinowozów (SU/SP/ST45, SU/ST46, nawet chyba rumuna i gagara ale to już bym musiał sprawdzić).

66
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 27 Września 2018, 13:54:51 »
Nadjeżdża nowe...

67
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Września 2018, 02:12:18 »
Prądnica ogrzewania składu oczywiście;) No chodzi o to, że te niedziałające żaluzje w symulatorze (te od układu pomocniczego) mają wyświetlany od początku tylko model OFF (czyli otwarte). Krótko mówiąc, zrąbały się w pozycji otwartej. Dysponujemy jeszcze dźwiękiem otwierania samych żaluzji. Zmiksowanie go z dźwiękiem startu przekładni wentylatora nie pasuje bo wentylator ma dźwięk modulowany, nawet startu. Jak odpalam gorącego fiata to wentylatory wstają od zera razem ze zmiksowanym dźwiękiem otwierania. Najlepiej by było osobny dźwięk otwarcia i zamknięcia.

68
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Września 2018, 01:42:07 »
Dzięki za odpowiedź. U mnie na Fiacie mam wentylatory. A jeszcze zapytam, nie da się na tej samej zasadzie jak odgłos wentylatorów chłodnic podpiąć odgłos prądnicy grzewczej? Tyle, że załączanej hebelkiem a nie chłodnicami? Bo serio w realu ją słychać.
Ale jeszcze co do żaluzji - jak mam zamienione shutters1 (czyli te niedziałające obecnie) tak jak napisałeś z ON i OFF to mam je tylko w modelu otwartym.

69
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Września 2018, 01:28:10 »
Wystrzeliłem z problemem jak Filip z konopi ale... jest namerdane z żaluzjami w spalinowozach.

Kiedy startuje chłodzenie obiegu głównego to otwierają się żaluzje obiegu pomocniczego (shutters2) ale dźwięk wentylatora odtwarza się już poprawnie (radiatorfan1). Dodatkowo same żaluzje (shutters2) mają zamienione modele ON i OFF (ON muszę podpisywać jako zamknięte a OFF jako otwarte).

Co do układu chłodzenia obiegu pomocniczego to... nie działa.
Wpis w FIZWaterMinTemperature=40 WaterFlowTemperature=70 WaterCoolingTemperature=82 WaterMaxTemperature=91 WaterShutters=Yes WaterAuxShutters=Yes WaterAuxCircuit=Yes WaterAuxCoolingTemperature=60 WaterAuxMaxTemperature=74 WaterAuxMinTemperature=30 OilMinPressure=0.15 HeatKFO2=24 HeaterMinTemperature=40 HeaterMaxTemperature=45 HeatingRPM=1096 Ustawiam próg załączenia wentylatorów i otwarcia żaluzji na temp. mniejszą niż na starcie (główny wtedy po odpaleniu silnika zaraz otwiera żaluzje i puszcza dźwięk wentylatora) ale żaluzje zamknięte i brak dźwięku. Pod klawiszem F12 wentylator niby nabiera obrotów.
A jest już jakiś wpis dla samych wentylatorów w sensie czy mogą się obracać?

70
Tabor / Odp: Hasler w SU45
« dnia: 23 Września 2018, 14:31:00 »
Prędkościomierze do SU45 różniły się od stosowanych w EU07 miejscem rejestracji danych.
Mógłbyś rozwinąć temat? To to nie były identyczne RT9 jak w EU07? Chodzi mi głównie czy miały jakieś różnice w budowie zewnętrznej widoczne dla maszynisty.

71
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 22 Września 2018, 19:48:13 »
Tak można fajnie zaobserwować jak skład się rozciąga i ściska, tylko z 20 byków na ukrotnieniu trzeba by połączyć na czoło bo to kilka kilometrów wagonów. Byki ruszą a tyłek przed nami będzie dalej stał.

72
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 21 Września 2018, 15:03:33 »
Elementy ogrzewania mogę podrzucić te co mam na Fiacie bo tam wszystko jest na osobnych elementach tekstury mapowane.

73
Wydział zamówień / Odp: Materiały na kocioł Vapor z SP45
« dnia: 16 Lipca 2018, 00:52:02 »
Już dorobiłem:) Teraz męczyłem się ze ścinką działową przy przekładni pasowej bo klatka osłaniająca według planu jest dość mała, mniejsza niż w SU.
A teraz idę spać. Urlop dopiero za 3 dni;)

74
Wydział zamówień / Odp: Materiały na kocioł Vapor z SP45
« dnia: 15 Lipca 2018, 23:30:48 »
Dziwne, kociołek był aż tak bezpieczny? :) Jeszcze jedno zauważyłem. Twój Vapor wstawiony na sztywno jest wysoko jak podwyższenie podłogi pod prądnicę elektryczną. Według planu tam wszędzie jest równo.

Poprawka - tylko wtedy kocioł wychodzi ok 20cm za nisko. Zaś na zdjęciu modelu z forum www.konradus.com:
http://www.adwproject.opole.pl/galeria/su45/duze/koc_1.jpg
ma podstawę.

75
Wydział zamówień / Odp: Materiały na kocioł Vapor z SP45
« dnia: 15 Lipca 2018, 23:13:43 »
Ja to wykonałem w ten sposób:
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-10.jpg
a przejścia zostało tyle:
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-11.jpg

To teraz w sumie zaczyna zastanawiać rozmieszczenie lamp oświetlenia w tej części maszynowni. Bez wyprawy do Kościerzyny będzie ciężko...
A i jeszcze teraz widzę, że układ gaśniczy nie zagląda w ogóle do przedziału Vapora.

Komp ot tak sobie zaczął działać, tylko wiem, że jest BIOS uwalony i długo nie pożyje...:(

76
Wydział zamówień / Odp: Materiały na kocioł Vapor z SP45
« dnia: 15 Lipca 2018, 21:28:26 »
Nie ma przejścia zaraz od Vapora pod drugą burtą przez pierwszą ściankę działową. Według planu tam nie ma drzwi. Przechodzi się właśnie koło gaśnic. I jest inny wentylator silnikow, taki jak przy chłodnicach. I jest troszkę przesunięty żeby był dostęp do sterownika kotła.
Masz deski na podłodze?
Powalczę dziś jeszcze z lapkiem może uda mi się go reanimować to postaram się zrobić screen jak ja to u siebie zrobiłem.

77
Wydział zamówień / Odp: Materiały na kocioł Vapor z SP45
« dnia: 15 Lipca 2018, 20:46:26 »
Adamie ale gaśnice w Twojej SU są jak najbardziej OK. W SP są w zupełnie innym miejscu i chyba mniejsze. W ogóle jest jeszcze jedna ścianka działowa. W sumie właśnie z tych gaśnic. I przejście pod drugą burtę lokomotywy jest w innym miejscu. No i właśnie gaśnice z SU wydają się zbyt duże bo zostaje może z 40cm między gasnicami a obudową przekładni prasowej silnika.
Fajnie było by, ale z moim udziałem dopiero na początku 2019, zgadać się, pogadać z zarządem Kościerzyny i obrobić od szyny po kominek całą SP od środka też.

78
Wydział zamówień / Odp: Materiały na kocioł Vapor z SP45
« dnia: 15 Lipca 2018, 19:36:49 »
Mam ją na kompie. Czytałem, tabelkę analizowałem ale dalej nie wiem jak wymodelować jakie kolwiek elementy interaktywne sterujące kotłem. Dodatkowo jest szereg zmian w tej części przedziału maszynowego względem SU. Urządzenie zmiękczające wodę wiszące na ścianie, pompa wody leżąca na podłodze, orurowanie... Dodatkowo wiecie, że podgrzewacz wstępny układu chłodzenia jest zupełnie inny i znajduje się w innym miejscu maszynowni? Trzeba dokładnie też wymierzyć całą szafę elektryczną, gaśnice bo te w maszynowni SU Adama wydają się zbyt duże względem przejścia jakie zostawiają dla maszynisty. Najlepiej było by, gdyby zarządcy skansenu w Kościerzynie (nawet jestem gotów uiścić opłatę) wypuścili na pokład stojącej tam SP45. Oprócz Vapora aby maszynownia była zgodna z oryginałem trzeba obfotografować praktycznie całą maszynownię zarówno poglądowo jak i urzytkowo.

Na domiar złego wczoraj spalił mi się albo procesor albo płyta główna w laptopie i jestem bez 3Ds maxa do połowy października conajmniej dopuki nie wrócę do PL i nie kupię jakieś stacjonarki.

79
Wydział zamówień / Materiały na kocioł Vapor z SP45
« dnia: 14 Lipca 2018, 08:14:09 »
Cześć.
Moglibyście mi pomóc w znalezieniu materiałów na wymodelowanie kotła Vapor stosowanego w lokomotywach SP45? Chodzi głównie o schematy, rysunki, instrukcje obsługi itp.
Z góry dziękuję.

80
Proszę, jak cytujesz to przeczytaj zanim wyślesz. Jakby to pisał ktoś z aldzhaimerem.

81
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 08 Lipca 2018, 13:31:07 »
Tak. Przedział maszynowy w 100% skończony. Manometry, obrotomierz, drzwi, kurki wody, podgrzewacz działają. Kabiny też już w 100% przerzuciłem. Zabawa z udźwiękowieniem została no i w adamowym modelu wsadzam swoje wózki i jakieś 20-30% oteksturowania ich pozostało.

http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-1.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-2.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-3.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-4.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-5.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-6.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-7.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-8.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-9.jpg

82
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 07 Lipca 2018, 13:43:09 »
W weekendy mam parę minut wolnego i już od jakiegoś czasu przerzucam SU45 od Adama z paroma moimi poprawkami i dodatkami.
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45.jpg

83
Artykuł płatny żeby doczytać do końca.

84
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Czerwca 2018, 17:59:33 »
Ale na razie można było by przestawić żeby radio było wyłączone na starcie.

85
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Czerwca 2018, 16:28:16 »
Można by było radio zrobić jak sprężarkę i przetwornicę - automat (z baterią) i manual (switch). Bo w niektórych kabinach mamy chyba switche albo pakieciaki od uruchamiania zasilacza radia. No i jeszcze na bezczelnego zapytam o dźwięk zasilacza :)

86
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Czerwca 2018, 15:50:25 »
A z innej beczki, radio jest domyślnie załączone? Mam w kabinie pakieciak od radia i przesuwając w pozycję załączoną dioda na radmorze gaśnie. Tak samo odtwarza się dźwięk, który mam na wyłączenie.


Kurczę przepraszam, myślałem że z automatu połączy posty...

87
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Czerwca 2018, 22:32:54 »
No i jak przerzuciłem kabinę 0 pod kabiny 1 i 2 to wszystko działa ;) Dzięki.

88
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Czerwca 2018, 21:57:19 »
Jest możliwość uruchomienia universali, wskaźników i oświetlenia kabiny w przedziale maszynowym? Bo drzwi między przedziałami w maszynowni otworzyć nie mogę ani wskaźnik oleju/temp nie działają.

89
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 12 Czerwca 2018, 22:22:23 »
Nic nie pokazuje bzdur. Podstawy mechaniki. @EU40 a jak jest z jazdą samochodem po autostradzie i po mieście? Po mieście używamy raczej niskiego zakresu obrotów ale jest mały pęd powietrza chłodzący chłodnicę i silnik z racji niskiej prędkości. Olej na rozgrzanym silniku utrzymuje temperaturę taką samą jak płyn w układzie chłodzenia (95-105*C). Jak wpadasz na autostradę to raczej 50km/h nie jedziesz. Przy prędkości 140km/h samochód z silnikiem benzynowym ma średnie obroty 4tys. Temperatura chłodziwa spada do ok 90-95*C za to olej dostaje ostro po tyłku osiągając nawet 110-115*C z racji bardzo wysokiej prędkości obrotowej elementów silnika. Musi przecież obsłużyć 4 tłoki pędzące góra-dół z częstotliwością 67 razy na sekundę każdy i wał korbowy obracający się 4000 razy na minutę. Nie wspomnę o wałkach i innych ruchomych częściach. A chłodziwo temu takie zimne bo pęd powietrza chłodzi zarówno chłodnicę jak i silnik. Dla czego po zjeździe na punkt obsługi podróżnych czy stację paliw przy autostradzie NIE WOLNO zgasić od razu silnika? Bo trzeba schłodzić przez 2-3 minuty olej do temperatury chłodziwa. Nie tylko turbiny, wolnossaki też.

W SU45 tłoków masz 12 i każdy "skacze" 25 razy na sekundę przy prędkości 1500 obrotów wału korbowego na minutę.
Tarcie.

To normalne że przy pałowaniu z wysoką prędkością przez dłuższy czas olej idzie mocno w górę a woda utrzymuje się na bezpiecznym poziomie.

90
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 10 Czerwca 2018, 13:47:07 »
Chłodzenie we Fiacie napędzane jest wałem od silnika. Jak zgasimy lokomotywę to już tylko fizyka i powolne samoczynne stygnięcie.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 67