Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rudzik

Strony: 1 [2] 3 4 ... 67
31
Bieżące Symulatorowe / Podgrzewacz na SU45
« dnia: 04 Stycznia 2020, 20:36:28 »
Cześć. Pytanie mam do osób, które miały styczność z lokomotywami SU45. Chodzi mi o dźwięk podgrzewacza układu chłodzenia. Jako, że jest on praktycznie niemożliwy do zdobycia zastosowałem małe szamaństwo:


Nagrałem swoje webasto z samochodu, odpowiednio poprzycinałem i wstawiłem jako podgrzewacz. Czy ten dźwięk nie różni się bardzo od tego, co tak na prawdę odgrywa to urządzenie?

32
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2020, 16:41:51 »
No to już wiem jak zrobić. Coś pośredniego, delikatnie słyszalna non stop będzie ok. Zobaczę tylko czy da się zrobić modulowany dźwięk wraz z obrotami. Mam robotę na wieczór ;)

33
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2020, 14:42:41 »
Adamie a powiedz mi, słychać ją w kabinie A podczas pracy? Raczej z dwoma głośnościami będzie ciężko.

34
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2020, 10:46:01 »
To w takim razie upust powietrza nie powinien być widoczny na manometrze ZG a jedynie słyszalny. Czyli po prostu w EXE dźwięk "relay" pod zawór przełączający sprężarkę pomiędzy układem a atmosferą. Można by też dźwięk życzenia zrobić i zaimplementować go w maszynowni gdzieś obok sprężarki. Często podczas pracy silnika szczególnie rozgrzewając lokomotywę chodzimy po maszynowni a takie dźwięki to dodatkowe smaczki. Potem sprężarka powinna pracować, ale nie pompować aż ciśnienie spadnie do 7,3. Celowo piszę pracować, bo jest dźwięk pod nią podpięty w maszynowni w moim Fiacie. Potem normalne pompowanie i w kółko.
Coś w ten deseń, co nie?

35
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2020, 09:05:46 »
To w takim razie skąd ten charakterystyczny syk?

36
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2020, 00:20:30 »
A kto Cię uczył angielskiego? ;) OIL =/= paliwo...

A to temu "relay" mi nie działało jak używałem go jako inną definicję dźwięku w spalinowozach...;)

37
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Grudnia 2019, 22:38:22 »
Cześć. Wiem, że trafi to do działu "koncert życzeń", ale mam do kolegi @tmj jedną małą prośbę. Chodzi o dodanie do EXE czterech dźwięków - pompy paliwa, pompy wody, podgrzewacza wody i zaworu bezpieczeństwa sprężarki (charakterystyczne syknięcie co jakiś czas na Fiacie albo Stonce). Jak kiedyś tam była by wolna chwilka to można by je było do EXE wsadzić, bo troszkę ich brakuje przy uruchamianiu zimnej lokomotywy ;) Z góry dziękuję i dalszego tak szybkiego rozwoju EXE w 2020 :)

38
Tabor kolejowy / Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« dnia: 29 Grudnia 2019, 22:44:10 »
[W] oznacza waty, czyli moc urządzenia, tudzież pojazdu trakcyjnego. Napięcie zasilania wyrażane jest w woltach [V] i w przypadku obu EZT jest takie samo (z resztą w Polsce jest tylko jeden system zasilania) - 3000 woltów prądu stałego (3 kV DC).

39
Tabor kolejowy / Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« dnia: 29 Grudnia 2019, 22:19:51 »
Napięcie zasilania. 72 - 3kW, 73 - 3kW DC.
Ale że co? Bo tutaj troszkę głupotę napisałeś.

40
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 23:12:25 »
Zadziałało jak zmniejszyłem multiasampling do x8 (wcześniej szło na x16 płynnie) . LOG i EU07.INI (załączyłem jako TXT).

41
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 20:24:24 »
Pierwsze co - od EXE 19.11.11 wydajność poleciała mi na łeb na szyję... Na TD z 30 FPS do 6-7 na identycznych ustawieniach EU07.ini.

42
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 19:35:46 »
Nie odpala tylko na 11.11.19 jak w logu pisze. Zmiana multisamplingu nie pomaga a EXE gl33 - nie widzi go starter nie wiem dla czego ale kiedyś pamiętam na nim odpaliłem.
wcześniej gdy uruchomiłem scenerię TD uruchomiła się na pierwszym exe ale niektóre elementy w kabinie siódemki były białe. Zmaina wartości multisamplingu nic nie daje, po prostu wywala kilka sekund po uruchomieniu. Załączam log.
Mam też jak kolega wyżej, po załączeniu baterii lub świateł coś (loteria) staje się białe.

43
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 17:03:49 »
Symulator w ogóle się nie uruchamia na najnowszym wypuście EXE.
Cytat: ERRORS
EU07.EXE 19.1111.64.0
msaa framebuffer setup failed
default viewport setup failed
Cytat: LOG
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 19.1111.64.0)
For online documentation and additional files refer to: http://eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy, KURS90, Ra, hunter, szociu, Stele, Q, firleju and others

available monitors:
Generic_PnP_Monitor:0,0
Gfx Renderer: Intel(R) HD Graphics
Vendor: Intel
OpenGL Version: 3.3.0 - Build 10.18.14.5067
--------
Supported extensions:
GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_blend_color GL_EXT_abgr GL_EXT_texture3D GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_generate_mipmap GL_EXT_draw_range_elements GL_SGIS_texture_lod GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_separate_specular_color GL_ARB_multitexture GL_ARB_map_buffer_alignment GL_ARB_conservative_depth GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_secondary_color GL_EXT_fog_coord GL_EXT_texture_env_add GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_internalformat_query GL_ARB_internalformat_query2 GL_ARB_texture_env_add GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_EXT_multi_draw_arrays GL_SUN_multi_draw_arrays GL_NV_blend_square GL_ARB_texture_compression GL_3DFX_texture_compression_FXT1 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_point_parameters GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_env_crossbar GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_ARB_shadow GL_ARB_window_pos GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_ARB_vertex_program GL_EXT_texture_rectangle GL_ARB_fragment_program GL_EXT_stencil_two_side GL_ATI_separate_stencil GL_ARB_vertex_buffer_object GL_EXT_texture_lod_bias GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_vertex_shader GL_NV_texgen_reflection GL_ARB_point_sprite GL_ARB_fragment_program_shadow GL_EXT_blend_equation_separate GL_ARB_depth_texture GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_texture_float GL_ARB_pixel_buffer_object GL_EXT_framebuffer_object GL_ARB_draw_instanced GL_ARB_half_float_vertex GL_ARB_occlusion_query2 GL_EXT_draw_buffers2 GL_WIN_swap_hint GL_EXT_texture_sRGB GL_ARB_multisample GL_EXT_packed_float GL_EXT_texture_shared_exponent GL_ARB_texture_rg GL_ARB_texture_compression_rgtc GL_NV_conditional_render GL_ARB_texture_swizzle GL_EXT_texture_swizzle GL_ARB_texture_gather GL_ARB_sync GL_ARB_cl_event GL_ARB_framebuffer_sRGB GL_EXT_packed_depth_stencil GL_ARB_depth_buffer_float GL_EXT_transform_feedback GL_ARB_transform_feedback2 GL_ARB_draw_indirect GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_framebuffer_no_attachments GL_EXT_texture_array GL_EXT_texture_integer GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_texture_buffer_range GL_EXT_texture_snorm GL_ARB_blend_func_extended GL_INTEL_performance_query GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_sampler_objects GL_NV_primitive_restart GL_ARB_seamless_cube_map GL_ARB_uniform_buffer_object GL_ARB_depth_clamp GL_ARB_vertex_array_bgra GL_ARB_shader_bit_encoding GL_ARB_draw_buffers_blend GL_ARB_geometry_shader4 GL_EXT_geometry_shader4 GL_ARB_texture_query_lod GL_ARB_explicit_attrib_location GL_ARB_draw_elements_base_vertex GL_ARB_instanced_arrays GL_ARB_base_instance GL_ARB_fragment_coord_conventions GL_EXT_gpu_program_parameters GL_ARB_texture_buffer_object_rgb32 GL_ARB_texture_rgb10_a2ui GL_ARB_texture_multisample GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev GL_ARB_timer_query GL_ARB_tessellation_shader GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_provoking_vertex GL_ARB_sample_shading GL_ARB_texture_cube_map_array GL_EXT_gpu_shader4 GL_ARB_gpu_shader5 GL_ARB_gpu_shader_fp64 GL_INTEL_fragment_shader_ordering GL_ARB_fragment_shader_interlock GL_ARB_clip_control GL_ARB_shader_subroutine GL_ARB_transform_feedback3 GL_ARB_get_program_binary GL_ARB_separate_shader_objects GL_ARB_shader_precision GL_ARB_vertex_attrib_64bit GL_ARB_viewport_array GL_ARB_transform_feedback_instanced GL_ARB_compressed_texture_pixel_storage GL_ARB_shader_atomic_counters GL_ARB_shading_language_packing GL_ARB_shader_image_load_store GL_ARB_shading_language_420pack GL_ARB_texture_storage GL_EXT_texture_storage GL_ARB_compute_shader GL_ARB_vertex_attrib_binding GL_ARB_texture_view GL_ARB_fragment_layer_viewport GL_ARB_multi_draw_indirect GL_ARB_program_interface_query GL_ARB_shader_image_size GL_ARB_shader_storage_buffer_object GL_ARB_texture_storage_multisample GL_ARB_buffer_storage GL_AMD_vertex_shader_layer GL_AMD_vertex_shader_viewport_index GL_ARB_query_buffer_object GL_EXT_polygon_offset_clamp GL_ARB_debug_output GL_KHR_debug GL_ARB_arrays_of_arrays GL_ARB_texture_query_levels GL_ARB_invalidate_subdata GL_ARB_clear_buffer_object GL_ARB_texture_mirror_clamp_to_edge GL_INTEL_map_texture GL_ARB_texture_compression_bptc GL_ARB_ES2_compatibility GL_ARB_ES3_compatibility GL_ARB_robustness GL_ARB_robust_buffer_access_behavior GL_EXT_texture_sRGB_decode GL_ARB_copy_image GL_KHR_blend_equation_advanced GL_EXT_direct_state_access GL_ARB_stencil_texturing GL_ARB_texture_stencil8 GL_ARB_explicit_uniform_location WGL_EXT_depth_float WGL_ARB_buffer_region WGL_ARB_extensions_string WGL_ARB_make_current_read WGL_ARB_pixel_format WGL_ARB_pbuffer WGL_EXT_extensions_string WGL_EXT_swap_control WGL_EXT_swap_control_tear WGL_ARB_multisample WGL_ARB_pixel_format_float WGL_ARB_framebuffer_sRGB WGL_ARB_create_context WGL_ARB_create_context_profile WGL_EXT_pixel_format_packed_float WGL_EXT_create_context_es_profile WGL_EXT_create_context_es2_profile WGL_NV_DX_interop WGL_ARB_create_context_robustness
--------
ARB_clip_control supported!
wide lines supported.
--------
texture sizes capped at 8192px
shadows map size capped at 2048px
using multisampling x16
main window size: 1920x1080
preparing renderer..
Loading common gfx data...
Created texture object for "textures/fx/lightglare"
Loading texture data from "textures/fx/lightglare.dds"
Created texture object for "textures/fx/sun"
Loading texture data from "textures/fx/sun.dds"
Created texture object for "textures/fx/moon"
Loading texture data from "textures/fx/moon.dds"
Created texture object for "textures/fx/smoke"
Loading texture data from "textures/fx/smoke.dds"
...gfx data pre-loading done
init viewport: 1920, 1080
motion blur enabled
msaa framebuffer setup failed
default viewport setup failed

A ponadto na poprzednim przy załączaniu baterii czy świateł na przykład tracą się tekstury na niektórych elementach i zaczynają się wyświetlać na biało. Po wyłączeniu na przykład świateł lub baterii tekstury powracają.

44
Tabor kolejowy / Odp: Potrzebne zdjęcie wnętrza szafy NN z Su45.
« dnia: 06 Listopada 2019, 16:55:16 »
Ja znalazłem wymiary, wymodelowałem i nijak nie ma to się do książki ;) pewnie właśnie chodzi o to ogrzewanie elektryczne. W SP jest 8 na dole i N-101 ładnie się mieszczą. W SU dochodzi jeden do dolnego rzędu i trzeba je mocno upychac czyli wychodzi na to, że one były tylko w SP. Dałbyś rady te zdjęcia na pw podlinkować? Chcesz mogę Ci model tego wyłącznika podrzucić. Tylko w jakim formacie (ja mam 3dsa 2014).

45
Tabor kolejowy / Potrzebne zdjęcie wnętrza szafy NN z Su45.
« dnia: 06 Listopada 2019, 12:43:15 »
Cześć. Jest ktoś z Was może w posiadaniu zdjęcia poglądowego szafy niskiego napięcia (części z wisami) z lokomotywy SU45 (albo nawet z SP45)? Chodzi mi o rozmieszczenie wył. sam. N-101. Muszę skonfrontować zdjęcia z modelem szafy. Zdjęcia z instrukcji do SU45 ADHD jak i grafiki z książki Piątka znam.

46
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2019, 20:21:17 »
Dzięki Stele. Tak dla pisarzy scenariuszy - uruchomienie SU45 od zimnej i pustej podjętej po nocy na szopie do gotowej do wyjechania w perony zajmuje 12 minut.

47
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2019, 14:21:03 »
Jest możliwość ustawienia na scenerii spalinowozu jednocześnie zimnego i bez powietrza (TA + BQ)?

48
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Października 2019, 13:37:46 »
Takie małe pytanko bo podłączyłem kompa pod ampli 5.1 - dźwięk przestrzenny nie obsługuje głośnika centralnego i subwoofera? Zero basu jest. Wiem, że pewnie o tym było ale ja zawsze miałem stereo do kompa i nie zwracałem na to uwagi.

49
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Września 2019, 19:14:09 »
Dzięki wielkie. Nie no powiem szczerze, że chyba będę musiał z kimś kiedyś na skajpie czy coś żeby parę rzeczy się dowiedzieć bo na prawdę exe poszło do przodu i ciężko mi idą pliki MMD.
Szkoda, że switch nie działa tylko w tej kabinie w której jest wymodelowany.

50
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Września 2019, 00:38:44 »
Tak, w szafie NN w kabinie B. To którędy droga? Przez rok nie było mnie tutaj i na prawdę jestem sporo do tyłu co do pisania plików MMD. Podobnie dźwięk styczników na przykład od wentylatorów albo od liniowych podłączałem sobie pod lampki i definiowałem położenie w kabinie B.

51
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Września 2019, 23:34:54 »
Nie wiem co jest, ale nie działa pozycjonowanie dźwięków na przykład lampek albo switchów.
Przykład, dźwięk ma być słyszalny tylko w kabinie B:
battery_sw: { swbateria rot -0.13 0 0.1
soundinc: { soundmain: 20786_203E_switch_battery_1_on.wav offset: [ 0, 0, -7 ] }
sounddec: { soundmain: 20786_203E_switch_battery_1_of.wav offset: [ 0, 0, -7 ] }
NIC nie słychać. Przepisane dokładnie tak, jak napisał @tmj kiedyś w tym temacie.

52
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Sierpnia 2019, 00:25:47 »
To wentylatory silników zostawmy jak będą sprawnie działać. Na razie jest jak jest. Jeszcze zapytanie co do wentylatorów chłodnic - jest podany wpis do FIZ sterujący ich prędkością obrotu. Jest to tylko dla symulacji chłodzenia czy istnieje już fizyczna możliwość zakręcenia wentylatorami na dachu? Bo nie ma nigdzie jak nazwać submodele wirników

53
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Sierpnia 2019, 20:28:26 »
Ok, rozwiązane, w FIZ dałem wartość -2.

54
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Sierpnia 2019, 18:39:20 »
Co robię źle?

Wpisy w FIZ:
MotorBlowersStart=Manual
MotorBlowersSpeed=-1500

Wpis w MMD:
motorblower: { soundbegin: fan_start.wav soundmain: fan.wav soundend: fan_end.wav }

Wentylatory na SU45 po załączeniu nie korzystają ze sklejki dźwięków start/loop/stop tylko  "podnoszą się" od zera do pełnych obrotów ok 15 sekund.

EXE 19/08/24

55
Bieżące kolejowe / Odp: Dragon 2 w specjalnych barwach
« dnia: 21 Listopada 2018, 18:11:31 »
Mały bubel albo źle sformuowane zdanie:
Cytuj
Lokomotywa Dragon 2 to jedyny pojazd elektryczny, sześcioosiowy z dopuszczeniem do eksploatacji w Polsce.

56
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Października 2018, 00:41:33 »
Turbina już świszczy. Jeszcze jedno zapytanie - tłumienie silnika z maszynowni. Jest troszkę za słabe. Jeszcze oprócz głośności można dorobić obcinanie góry? Chodzi mi o wysokie tony dźwięków. I była by możliwość wsadzenia tego do MMD jako na przykład procentowo ustawiany parametr do własnego dopasowania albo do spersonalizowania pod konkretny egzemplarz?

57
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Października 2018, 10:09:31 »
Zamiast usunięcia dźwięku engine dałem silent.wav czyli silnik był cały czas odtwarzany. MMD i FIZ lokomotywy 303D pobrany z repo.
"U mnie nie działa".

58
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 02 Października 2018, 09:33:05 »
W Bielsku-Białej zawsze kilka razy na dzień tak składy EN57/EN71 stały do Cieszyna i Wadowic. Znaczy jak jeszcze na Cieszyn pociągi z B-B bezpośrednio jeździły z toru 6 peronu 3. Zawsze leciało z megafonu "(...) jest to skład od strony tunelu." albo "(...) jest to skład od strony kładki dla pieszych.". Tylko te pociągi zaczynały bieg. W tą samą stronę z 5-10 minutową różnicą.

59
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Października 2018, 00:40:08 »
Świst jest, tylko wentylatory zagłuszają. W realu też ich w kabinie nie słychać...
Nie, turbo nie działa. Zaremowałem dźwięk silnika, wentylatorów, sprężarki, dałem po garach i... cisza.

A poza tym błąd EXE - lampka bocznika I na SU45 załącza się nawet bez silnika na samej baterii jak przekręcimy nastawnik na 13 pozycję.

60
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Września 2018, 15:52:07 »
I można przerzucić wyłączanie się pompy oleju nie podczas gaśnięcia a podczas rozruchu silnika (przy naciśnięciu przycisku START na pulpicie)?
Dźwięk turbo w ogóle działa? Ściągnąłem MMD i FIZ z SU46 ale świstu nie ma (dźwięki wszystkie mam...

Strony: 1 [2] 3 4 ... 67