Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Rudzik

Strony: 1 [2] 3 4
31
Pomoc doraźna / Problem z wyświetlaniem w 3D StudioMax 2009
« dnia: 05 Sierpnia 2013, 12:09:52 »
Cześć.
Męczę się i nie mogę zmienić wyświetlania tekstur w 3dsie. Obraz jest jak na załączniku, co praktycznie uniemożliwia pracę z teksturą. Wie ktoś coś na ten temat?

32
Bocznica / Wydzielone z: Gra Eu07 nie uruchamia się .
« dnia: 30 Listopada 2012, 16:28:16 »
Jaką masz Maszynę, plik LOG zawsze domyślnie się tworzy - sprawdź w starterze, czy masz zaznaczone jego tworzenie.

A tak poza tym:
- Po co taka duża czcionka?
- Kolory, których użyłeś są zarezerwowane dla osób z rangami na forum.
- Po co krzyczysz w prośbie o pomoc.
- MaSzyna to nie gra, tylko symulator.

Reg. Zakazy: 24, 25
Bocznica.
Rozi

33
Pomoc w tworzeniu / Pytanie odnoście DP2
« dnia: 16 Października 2012, 21:03:21 »
Mam zapytanie odnoście DP2. do jego twórców. Chodzi mi o to, czy będzie wprowadzony wcześniejszy zamysł 2 trybów lokomotywy. Rozruchu i pracy. Bo jestem  w trakcie poprawek co do nastawników rozruchowego i kierunkowego w SU46 i nie wiem, czy modelować tylko jeden klucz, na nastawniku kierunkowym, czy drugi obok na rozruchowym? Bo pierwszy zamysł jaki miałem to 2 klucze, pojawiające się odpowiednio w każdym z trybów.

  Dodano: 23 Października 2012, 17:23:42
Puk, puk, jest tam kto?

34
Potrzebuję w miarę dobre plany/schematy/rysunki/zdjęcia przekładni dźwigniowych układu hamulcowego w wózkach lokomotywy SU46. Schemat ze strony plany.zonk.pl już mam jakby co, a od SU45 się sporo różni.
Z góry bardzo dziękuję.

35
Bocznica / Wydzielone z: Kabina SU42.
« dnia: 05 Września 2012, 16:39:58 »
Bo tu się nie da zmotywować... Wszyscy tylko chcą a nic w zamian... Z wyjątkami oczywiście, ale ich jak na lekarstwo. I dla tego modele nie wychodzą, bądź trzeba na nie długo czekać. Bo ktoś prosi o materiały, bo sam nie ma możliwości, a na forum jak grochem o ścianę...

Wydzielam polemikę.
Bocznica.
Rozi

36
Bocznica / Wydzielone z: Kabina SU42.
« dnia: 02 Września 2012, 18:21:39 »
A maż wymodelowaną kabinę? jest przecież sam Model.
Popraw ten post, bo aż razi w oczy...

Raporty cały czas są w użyciu.
- bocznica
/ Żuk

37
Bocznica / Prośba o folder SU46_v2 z paczki TGA.
« dnia: 21 Sierpnia 2012, 16:06:50 »
Nie wiedziałem, gdzie napiszać temat, więc wpadł tu:)
Prosiłbym bardzo o podrzucenie na serwer folderu lokomotywy SU46_v2 z paczki PC2011 TGA. Potrzebowałbym go przy teksturowaniu modelu kabiny SU46, a pobieranie całej paczki było by dla mojego komputera i dysku kłopotliwe.
Z góry dziękuję;)

38
Symulator / Modyfikacje w EXE PC2011
« dnia: 15 Lipca 2012, 00:05:04 »
Ostatnimi czasy nie jestem zbyt na bierząco co do modyfikacji w poszczególnych EXE. Na PC-2011 uruchomiłem SU46 i ku mojemu niemiłemu zaskoczeniu sprężarka ruszyła wraz z silnikiem spalinowym. Nie wszystkie spalinówki mają sprężarkę na wale, więc można by było to zmienić wprowadzając, jeśli się da, parametr odpowiedzialny za start sprężarki wraz z silnikiem (SU45) lub z hebelka (SU46).

39
Bieżące kolejowe / Szybkie pytanie o bilet na TLK.
« dnia: 07 Lipca 2012, 21:17:08 »
Szykuje mi się wycieczka Tanimi Liniami Kolejowymi z Bielska-Białej do Tczewa. Będzie jedna przesiadka i rezerwacja miejsca w obu składach (nie mam zamiaru 10 godzin stać). Jako, że serwis internetowy Intercity umożliwia zakupienie biletu tylko na pociągi bezpośrednie, musiałbym kupić dwa osobne bilety Bielsko - Poznań i Poznań - Tczew. Wyjdzie mnie to drożej jak kupno w kasie biletowej PKP IC i czy kasjerka wypisze mi też dwa bilety na dwa pociągi, czy jeden? I opłaca się rezerwować miejsce w pociągu do którego wsiadamy na jego stacji początkowej, w okresie wakacyjnym (odjazd 23:35)?

40
     „Pociąg osobowy do stacji Katowice przez Bielsko-Białą, Czechowice-Dziedzice, Pszczynę, Tychy, wjedzie na tor trzeci przy peronie drugim (…)” – rozległ się głos komputerowej Iwony, wdzierając się pomiędzy świergot rannych ptaków a rozmowy zniecierpliwionych podróżnych. Powoli zacząłem iść w stronę przejścia podziemnego, by wsiąść zaraz do pierwszych drzwi, w oczywistym celu zakupienia biletu.
     Nic się tu nie zmieniło – sypiące się wiaty, ławki już dawno zaadoptowane przez okolicznych wielbicieli tanich trunków wyskokowych zniknęły nawet nikt nie wie gdzie i kiedy, i cały wachlarz pięknych barw na blaszanych ścianach wiat na pierwszym peronie. Tylko brak towarowego, stojącego na torze pierwszym, czekającego na wolny jednotorowy odcinek do Łodygowic, gdzie jest najbliższa mijanka. Kiedyś z nudów czytałem listy przewozowe, przyglądałem się wagonom, jak lokomotywa budzi je podmuchem powietrza w hamulce do życia, każąc przygotować się do odjazdu do swojej stacji docelowej.
     Dziś jedynie pusty tor i czerwony sierżant pilnujący, aby czasem coś się koło niego ukradkiem nie prześlizgnęło. Jakoś tak dziwnie pusto, cicho… Na wyświetlacz wskoczył pociąg na Zwardoń, odjeżdżający parę minut po moim. Dzwonki na przejeździe zapowiadają zbliżającą się do stacji jednostkę. Kiedyś wypatrywałem jej z niecierpliwością, aż wynurzy się zza łuku, błyskając swym trojgiem oczu i ochoczo podskakując na nierównościach toru wjedzie na peron i zaprosi do środka otwartymi drzwiami. Dziś to już nie sprawia takiej frajdy, szczególnie znając obecną sytuację na kolei. Nawet na składy patrzę już jakoś inaczej, bez tego błysku w oku… Może to dla tego, że już 22 lata przejeżdżają 50 metrów od mojego domu; może dla tego, że trzy lata temu przesiadłem się do samochodu, a jazda pociągiem była koniecznością z powodu jakieś awarii uniemożliwiającej wyjechanie z ogrodu, a dodatkowo zdarzyła się może raz, dwa razy…
Sam nie wiem. Ale mimo tego jednak po chwili znów zaczynam się czuć jak parę lat temu. Obracam się w stronę drzwi do przedziału służbowego. Na szczęście do kabiny maszynisty są otwarte.
     „Gotów do odjazdu!” Lekkie szarpnięcie i peron zaczyna powoli znikać spod drzwi, a na Haslerze zaczyna wzrastać prędkość. Na przejeździe mijamy jednostkę na Zwardoń. Tylko jeden skład, brudny, obtagowany. I znów zaczynają wracać wspomnienia.
Pierwsza klasa liceum. Całkiem nie tak dawno w sumie, pamiętam prawie jak dziś. Staliśmy małą grupką pod pierwszą wiatą wymieniając się najświeższymi informacjami „ze wsi”. Charakterystyczny miły głos pani z budynku stacji, przerywając naszą konwersację, zapowiedział pociąg z Żywca do Katowic. Po chwili zza łuku wyłoniła się siódemka ze składem oliwkowych Bip na haku. Jak zawsze całą drogę przestaliśmy w przedsionku nad jednym z wózków Jacobsa. Koledzy nie zwracali na to uwagi, ale ja cały czas przysłuchiwałem się krótkiej melodii spod podłogi – „Ta Ta Ta”, „Ta Ta Ta” – dawało się słyszeć co chwila. I ten charakterystyczny zapach, zawsze kojarzący mi się z koleją właśnie, miło łechtał mój nos.
     Dziś wagony Bhp można w czynnej służbie spotkać w bardzo niewielu miejscach w Polsce, często jako pociągi specjalne. Era siódemek z pociągami pasażerskimi na linii 139 skończyła się wraz z wycofaniem pociągu „Góral” Katowice – Żylina i „Skalnicy”, na których można było również spotkać Słowackie lokomotywy serii 140. Ostatecznie z tego co się niedawno dowiedziałem, to Przewozy Regionalne na Śląsku wycofały wszystkie składy wagonowe, pozostawiając jedynie jednostki. A szkoda, patrzenie ciągle na EN57 nawet najwytrwalszemu miłośnikowi kolei kiedyś się znudzi.
Pusty, żwirowy placyk przed samym przejazdem przypomina o tym, że stała tam kiedyś jedna z dwóch Wilkowickich nastawni. Po wprowadzeniu przejazdów automatycznych, pierwsze zabito okna, później całkowicie ją wyburzono. Druga nastawnia na południowej głowicy na szczęście się ostała. Można nawet przymknąć oko na to, że stoi z wielkimi drewnianymi klapami na oknach, naszpikowana kamerami i sprawia wrażenie, jakby wybudowano ją dla straszenia dzieci okolicznych mieszkańców. Kolega opowiadał mi, jak jego ojciec kiedyś na tej nastawni pracował, mówił nawet, że kiedyś mnie do niego zabierze. Nie zdążyliśmy. Podobnie osamotniony ciągnie się tor na Żywiec, dawniej otoczony trzema bocznicami, z których jedna miała ciągnąc się aż do Szczyrku. Skończyło się na planach.
     Pierwsze kilka łuków w stronę bielska pokonujemy spokojnie i sennie, czasem tylko ręką przysłaniam oczy od wstającego znad Magórki słońca. Tutaj jest jak zawsze, tak samo w Mikuszowicach, gdzie jest kilkusekundowy postój. Szybka wymiana ludzi, studenci udają się w stronę ATH, a ich miejsce zajmują pracownicy Bielskich i Czechowickich fabryk. Część ukołysana przez wijące się szyny do snu, odsypia naderwane poranne godziny. Kiedyś jeszcze można było w budyneczku stacyjnym dostać bilety. Dziś dostęp do kas broni gruba stalowa krata. O tym, że jest 2012 rok przypomina mi również obwodnica, której cień budzi mnie z moich wspomnień jak ze snu. Zawsze pokonuję ją górą, wjeżdżając od strony Żywca.
Po chwili znów majaczące już z daleka brązowe klapy na oknach budki dróżnika na pobliskim przejeździe. W kierunku Żywca dawniej było tam zwolnienie, dzięki któremu jadąc ostatnim wieczornym pociągiem mogłem przez ułamek sekundy przyglądać się codziennym obowiązkom dróżnika. Lata temu, jak wracałem z Dolnego Śląska, pociąg ten obsługiwała EU07 i 3 lub 4 bonanzy. Potem zaczęły jeździć jednostki EN57, głównie zmodernizowane. No i tak pozostało do dziś. Trzy boczne tory wzdłuż  stacji na Leszczynach świecą pustkami. Próżno rozglądam się za TEM2 z pobliskiej elektrociepłowni, ET22 ze składem pełnych węglarek i przechadzającym się manewrowym wzdłuż składu. A może to nie ta pora? W sumie dopiero dochodzi szósta. Całkiem ładna, żółta farba elewacyjna w 90% pokryta została wielkim srebrnym tagiem BKS’u. Ciekawe, czy jakby tak pobazgrali im domy, to też by było tak „fajnie”. A malowane było niedanej jak dwa lata memu. Spokojnie kołysanie na zwrotnicach na wyjeździe ze stacji i dalej spokojnie podążamy wzdłuż linii 139. Podszedłem do lewych drzwi, by znów zobaczyć dróżnika stojącego zawsze z żółtą flagą przy wejściu do swojego małego domku. Jednak moim oczom, zamiast budki dróżniczej, ukazał się kontener Bombardiera. Szkoda, zawsze podziwiałem go, nieważne czy zima, deszcz, upał, on zawsze stał.
     Z prawej górują kominy bielskiej elektrociepłowni,  której bocznice pełne są węglarek z paliwem dla pieców.
Bielsko-Biała Lipnik. Tutaj zawsze wysiada spora część podróżnych, głównie uczniów. Dalej jedzie się już w mniejszym tłoku, powoli po jednotorowym odcinku. Na moście już dawno nie ma zwolnienia, bo w końcu postawili nowy. Dodatkowo zdemontowali nieużywaną część dla drugiego toru, który nigdy nie został wybudowany. Kilka przejazdów po drodze, krótkie RP1 przed tunelem i pojawia się charakterystyczny pisk świetlówek, rozjaśniających wnętrze składu. Jeszcze dwa-trzy lata temu można było w godzinach południowych oglądać serię 140 z okna jej składu w akcji w tunelu i słuchać odbitego i wzmocnionego akustyką tunelu dźwięku silników. Dziś to już tylko miłe wspomnienia. Oślepiające słońce oznacza wyjazd z czeluści tunelu i powolny wjazd południową głowicą na dworzec w Bielsku. Mała, zdewastowana budka koło torów stoi dalej. Jest w takim stanie od zawsze. Nawet nie mam pojęcia co się w niej znajdowało, jak jeszcze była w stanie używalności. Na próżno śledzę toki szyn krótkiej bocznicy pod budynkiem starego dworca. Pusta. Kiedyś można było zobaczyć tam siódemkę, byka, świnię lub dziewiątkę z jakiegoś nocnego pośpiecha. Nawet na bocznicy przy peronie 2 pusto. Powoli wjeżdżamy na tor drugi a ja ustępuję miejsca podróżnym kończącym tutaj swoją eskapadę.
     Przez megafon słyszę o pociąg „Szyndzielnia” do Wrocławia. Przed oczyma wyobraźni staje mi od razu peron numer dwa, tor numer trzy. Wrocławska siódemka ze sznurem wagonów, wśród których można było nawet, jeśli dobrze pamiętam, znaleźć WARS’a. Pracownik dworca pcha przed sobą wózek z przesyłkami z zza wagonów daje się słyszeć charakterystyczny metaliczny dźwięk uderzenia młotka o osie wagonu. Między drugim a trzecim peronem przejeżdża smrodek, który wyciągnął „Szyndzielnię” z grupy wagonowej. Wszędzie dookoła pełno podróżnych krzątających się między kładką a drzwiami wagonów, wśród nich w kółeczku obsługa pociąg dokańcza papierosa, czekając na odjazd.
Jednak to wspomnienie szybko mija, gdy spoglądam na peron 1a – zamiast siódemki stoi tam zwykły zespół trakcyjny, zamiast podróżnych gołębie na peronie a obsługę pociągu czekającą na odjazd zastępują zdezelowane ławki pod wiatą. Może chociaż coś będzie manewrować… Jest! Husarz w barwach Wrocławskiego Stadionu odjeżdża spod rampy załadunkowej w kierunku północnej głowicy.
„Beeeeee!!! Pssssss………”
     Lekkie szarpnięcie i szybko zostawiamy za sobą bielski dworzec główny. Kiedyś latałem tu z aparatem, pociągi fotografować. Dziś już nawet nie ma za bardzo po co. Zdjęcia tych samych, identycznie wyglądających jednostek mi się przejadły.
Grupa wagonowa, którą mijamy po prawej stronie też świeci pustkami. Tylko jakiś skład IC widać niedawno przyjechał. Pewnie od niego był ten Husarz. Niewiadomo po co, maszynista gwałtownie przyspiesza mimo tego, że za kilometr ma przystanek Bielsko Północ. Teraz dopiero sobie uświadamiam, że pierwszy raz w życiu będę na nim wysiadał mimo, że setki razy przez niego przejeżdżałem. Ot, taka mała anegdotka. Ze mną wysiada jeszcze kilka osób, lecz tylko jedna daje się w stronę kładki. Reszta idzie do przejścia podziemnego do zakładów „Fiata”. Niespiesznie zaczynam iść wzdłuż wiaduktu w stronę swojego zakład pracy. Ostatnim nawiązaniem do kolei jest zarośnięty kozioł oporowy z grupy wagonowej wyłaniający się spomiędzy krzaków. I to by było na tyle mojej kolejowej przygody, która na resztę dnia pozostawiła mnie z mieszanymi uczuciami.

Dawniej to naprawdę była kolej, ale to taka przez wielkie „K”…

-----
Zastanawiałem się, czy to tutaj umieścić, jednak chcę podzielić się moim spojrzeniem na to, co dzieje się z koleją w naszym kraju właśnie w taki sposób, miły dla wyobraźni.

41
Poszukuję, chcę zrobić / Prośba o modyfikację tekstury.
« dnia: 28 Marca 2012, 18:42:20 »
Mam do Forumowiczów prośbę. Jako, że nie działa mi Gimp na laptopie, a kupno dysku do stacjonarki się odwleka, chciałbym prosić kogoś, kto bawi się teksturami, o wycięcie szyb w oknach (wszystkich, od przedziałów, przedsionków i drzwi przejściowych) w jednej z tekstur wagonu Bh, w formacie DDS. Ale chciałbym, żeby nie były w 100% przezroczyste, żeby nie wyglądały na całkiem gołe okna, żeby było widać jakieś odbicia w oknach:) Wiecie o co mi chodzi?:) Z góry bardzo dziękuję.

42
Cześć, powiedzcie mi, czy da się jeszcze złapać jakiś pociąg osobowy z Bielska do Czechowic w godzinach 800 - 1300 w sobotę, ale złożony z Bohunów (jak dawniej na Racibórz po 1100) lub 120a, 111a? Byle nie EZT. Pociągiem ponad rok nie jechałem, a chcę zabrać aparat jak będzie ładna pogoda w sobotę i zajechać samochodem na Główny w B-B, potem przejechać pociągiem do Czechowic i z powrotem. Oczywiście conieco zdjęć porobić. Powrotny może już być EZT, ale mam nadzieję, że są jeszcze jakieś normalne składy w tamtą stronę?

EDIT
Nowy temat  na dole.

43
Tabor kolejowy / Lokomotywa SU46.
« dnia: 27 Stycznia 2012, 20:07:49 »
Przed startem silnika załączana jest pompa oleju, która troszkę sobie chodzi, i pompa paliwa na parę sekund przed rozruchem. Na każdym filmiku na YT dźwięk diesla zagłusza wszystko inne. Więc z tego powodu muszę zadać pytanie - czu owe pompy się wyłączają po rozruchu? Podejrzewam, że oleju raczej nie, a paliwa? SU45 i SU46 mają praktycznie identyczny sposób rozruchu, więc przykład z SU45 też będzie dobry:)

44
Wydział zamówień / Dokumentacja fotograficzna maszynowni SU46.
« dnia: 17 Grudnia 2011, 10:38:34 »
Miałbym kolejną prośbę do Was. Poszukuję wszelakich zdjęć, filmów itp. z przedziału maszynowego (jednej z 3 części, tej z silnikiem diesla) lokomotywy SU46. Chodzi mi głównie o zdjęcia na przykład zespołu pomp napędu hydro chłodnic, podgrzewacza wody, jego pompy wodnej, prądnicy głównej, sufitu itp. Trochę materiałów już mam.
Jeśli ktoś był kiedyś w tym przedziale i go udokumentował, to byłbym bardzo wdzięczny, jeśli podzieliłby się zdjęciami:)

45
Wydział zamówień / Potrzebne zdjęcia na tekstury SU46.
« dnia: 02 Listopada 2011, 20:22:40 »
Prośba o zdjęcia SU46 była, ale chciałbym ją uaktualnić. Po przemyśleniach i próbach doszedłem do wniosku, że fotografowanie obu boków SU46 nie jest konieczne, korygując w ten sposób moją wcześniejszą prośbę. Uznałem, że na tekstury wystarczy tylko jeden bok dokadnie obfotografowany + wózek/"podwozie" + czoło, a drugi bok to może być tylko zdjęcie poglądowe cyknięte nawet pod dużym kątem (na przykład między składami stojąc*), abym widział tylko jak on wygląda i czy dużo się różni.
Aczkolwiek jeśli jest możliwość, to jak najbardziej, fotografie się przydadzą.
Te numery już mam:
012, 015, 022, 033, 037, 039, 043, 048, 049

*) Oczywiście bezwzględnie zachowując bezpieczeństwo, nie wchodzić na tory, nie stwarzać zagrożenia, mieć oczy dookoła głowy.

46
engine: motor-e18x.wav 200.0  0.7 0.6  0.11 0.3Wstawiłem przykładowy wpis do spalinowozu, ale i tak cisza. Czy jest w ogóle taka możliwość, aby ten dźwięk był słyszalny?

47
Bocznica / Wydzielone z: Zderzenie pociągów towarowych w Łazach
« dnia: 01 Października 2011, 11:56:39 »
PrywaciaRZ jechał "na zapałkach" i przysnął zapewne, bo walił już pewnie -nastą godzinę.

48
Bieżące kolejowe / EN57 asynchronik na Śląsku.
« dnia: 17 Września 2011, 21:28:30 »
Nie śmiejcie się, jeśli walnę głupotę:
Czy po Sląsku (Katowice - Żywiec/Zwardoń) jeździ EN57 z silnikami asynchronicznymi? Przed pięcioma minutami myślałem, że to Flirt rusza ze stacji, ale jak popatrzałem przez okno, to mignął mi w świetle lampy w odległości ok 100m tył składu z czołem EN57-2XXX i jak się nie myliłem klimą nad kabiną. Jakby co, teraz (21:27) powinien być w okolicach przystanku Bielsko - Biała Lipnik, jadąc w stronę Katowic.

49
Tabor / Dźwięk pod uniwersala.
« dnia: 01 Sierpnia 2011, 23:25:09 »
Cześć, mam dwa pytanka:

Dało by się podłączyć dźwięk pod uniwersala?
Da się pod uniwersala 2 czynności podłączyć - dźwięk/lampkę na przykład i ruch elementu?

Przypisanie pantografu pod hebelek jest już w exe? I nie da się nic innego do mov/rot pod ten hebelek podpiąć? Chodzi mi, żeby zamiast pantografu wskazówka manometru zmieniała położenie w dizlu.

50
Pomoc w tworzeniu / Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« dnia: 12 Lipca 2011, 20:38:04 »
Zaprojektowałem układ średniej stacji łączącej 2 linie, zelektryfikowaną i niezelektryfikowaną. Na stacji zatrzymują się pociągi zarówno dalekobieżne (P1, P2, P3), jak i podmiejskie - głównie EZT (P2, P3). Pociągi podm. jadące z/na linię 2 (niezelekr.) zatrzymują się przy peronach 1 i 2. Start pociągów dalekobieżnych zarówno na linię 1 - zelektryfikowaną, jak i na linię 2 (niezelektryfkowaną) odbywa się z toru 1 i 2 licząc od budynku stacji. Tam też przebiega ew. zmiana trakcji. Pociągi towarowe zatrzymują się na torach zelektryfikowanych powyżej peronu 3. Tor na samej górze to rampa przy magazynie. Przelot pociągów towarowych natomiast odbywa się (we wszystkich kierunkach) torem 3 i 4. Zmiana trakcji towarowej na torach powyżej P3. Po lewej stronie znajdują się 4 tory postojowe dla wagonów poc. dalekobieżnych zaczynających i kończących bieg na stacji. Po prawej stronie stacji natomiast tory postojowe dla wagonów towarowych po rozdzieleniu całych składów. Tylko nie wiem czy po prawej stronie TPoTow nie dorobić głowicy z torem wyciągowym. Wszystkie tory postojowe są niezelektryfikowane. Oprócz czterech. Pod TPoOsob. są 2 tory dla postoju EZT. Pod lewym wyjazdem ze stacji TPo dla lokomotyw oczekujących/po zmianie trakcji. Tą samą rolę spełnia tor pod N2.

Stacja jest dobrze zaprojektowana, czy wymaga poprawek? Jakby co to piszcie.

Kolor zielony - tory niezelektryfikowane
Kolor czarny - tory zelektryfikowane

http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-stacja.png

DalekobieŻnych.
ABu

51
Bocznica / Wydzielone z: Plany wnętrza 111a/112a
« dnia: 19 Maja 2011, 17:45:03 »
Jakbyś mieszkał w B-B to bym Ci za te zdjęcia piwo postawił;)

Takie podziękowanie można przesłać na gg lub PW. Bocznica.
Krzysiek626.

52
Poszukuję, chcę zrobić / Plany wnętrza 111a/112a
« dnia: 18 Maja 2011, 00:40:29 »
Jako, że nie mam zdjęć Bohuna i nie mnogę go skończyć, szukam planów (z wymiarami) przedziału 111a/112a i najlepiej rzutu całego wagonu od góry. Wymiary korytarza, przedsionka, przedziału. Jak nie bohuna, to może "dwójkę" zrobię, bo do tego spokojnie wystarczy materiałów.

Na końcu zdania wystarczy jedna kropka.
Krzysiek626

53
Wczoraj ok. godziny 16:30 w zachodnim budynku dawnego dworca towarowego przy stacji Bielsko – Biała Główna pojawił się ogień. Zanim ptrzyjechali strażacy zajął się cały drewniany, pokryty papą dach. Mimo przyjazdu kilkunastu jednostek budynku nie udało się uratować. Spłonął całkowicie. Byłem tam jakoś koło 17:30 – 18:00 i porobiłem parę zdjęć. Z domu oddalonego prawie równo 10 km. widziałem wysoki na kilkaset metrów czarny słup dymu, po czym kumpel zadzwonił, żebym wyszedł do okna na poddaszu, bo się chyba CH "Sfera" albo "LENKO" pali, bo centrum przez policję zablokowane. Niewiele myśląc, złapałem aparat, sprawdziłem baterię, wsiadłem do mojej Sierry i pognałem przed siebie.
Najprawdopodoniej podpalenie. Przez czyjąś głupotę poszed z dymem zabytkowy XIX-wieczny budynek dworca towarowego, który funkcjonował do lat 50-60 XX wieku.


54
Bocznica / Wydzielone z: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« dnia: 10 Marca 2011, 14:11:10 »
Dzięki;)

Bocznica.
Krzysiek626

55
Wydział zamówień / Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« dnia: 11 Marca 2011, 23:16:13 »
Miałbym prośbę. Zacząłem się głębiej bawić 3D Studio Maxem, tworząc (a przynajmniej chcę spróbować) wnętrze wagonu Bdhpumn. Na razie tak na gotowo udało mi się zrobić tylko ściankę w załączniku. Resztę głównych ścian i podłóg też mam, ale to na razie kolorowe plane'y. Na obecną chwilę korzystam tylko z tego, tego i tego zdjęcia. Właśnie w związku z brakiem zdjęć, pytam was, czy nie macie czasem w swoich zbiorach zdjęć wewnątrz tego wagonu. Nie muszą być na tekstury, tylko poglądowe. Przedsionek, góra, dół, zejście. W mniejszym stopniu półpiętro, bo tam kamera pasażera nie będzie zaglądać. Jeśli ktoś miałby dostęp do tych wagonów, lub nimi jeździł, to można by coś pocykać. I jeszcze pytanie: czy ta ścianka z załącznika jest na obu końcach wagonu taka sama (ręczny, manometry) czy różni się? Z góry dzięki za odpowiedż i materiały;)
Może uda mi się go zrobić, jak jako tak opanuję 3DS Maxa i nie zabraknie mi chęci. Do jazdy za pasażera się przyda.


   « Dodano: 12 Marca 2011, 09:32:59 »
Jak na razie chodzi mi głównie o przedsionek wejściowy cały i schody z niego na półpiętro.

56
Bocznica / Inna nazwa tematu a inna zawartość.
« dnia: 12 Marca 2011, 12:18:28 »
Chodzi mi o mój temat w dziale zamówień dotyczący zdjęć poglądowych wagonu Bdhpumn. Mianowicie w dziale figuruje on pod nazwą "Odp: Wasze filmy i zdarzenia" i autorem jest Mihau_PCC. Załącznik obrazuje całą sytuację.

57
Pomoc doraźna / Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
« dnia: 10 Marca 2011, 17:36:13 »
Mam mały problem, a jako, że bardzo żadko używam 3d Studio Max, nie wiem jak sobie z nim poradzić. Mianowicie działam na pliku max wagonu zaimportowanym z T3D. Chodzi o oświetlenie, które sprawia, że ściany, mające jaskrawy kolor, pod pewnym kontem patrzenia są czarne, jak na obrazku. Da się to jakoś zresetować, aby nie było takich efektów świetlnych?

58
Bieżące kolejowe / Jak to jest z kolejami w USA?
« dnia: 05 Lutego 2011, 10:35:13 »
Tak z czystej ciekawości pytam.
Obejrzałem przed chwilą film "Unstoppable" Opowiadający ponoć prawdziwą historię pociągu widmo w USA. Bardzo zdziwiły mnie 3 rzeczy:

1. Cytat z filmu:
Cytat: Unstoppable
- Naprawdę macie pociąg widmo?
- Zdarza się. Panujemy nad sytuacją.
Nie wiem czy to powiedziane żartem, czy serio... ale jak tak to ja pierniczę amerykańską kolej...

2. Kolejny cytat:
Cytat: Unstoppable
- Myślałem, że wszystkie pociągi mają hamulec awaryjny.
- Musi go włączyć maszynista.
To nie ma tam czegoś takiego jak radiostop, CA, SHP (w amerykańskiej odmianie oczywiście)?

3. Hamulce.
Podejrzewam, że to Westinghouse, tak? Wzrost ciśnienia w przewodzie powoduje hamowanie, a nie jak w Oerlikonie spadek? Dla tego jak strzeli przewód to po hamulcach? No chyba, że to fikcja filmowa. I na tym typie hamulców niezbyt się znam;)

Jak to jest tak, jak na filmie, to koleje w USA są względem naszych w epoce kamienia łupanego... Bo widziałem w sieci takie przypadki.

59
Poszukuję, chcę zrobić / Potrzebne zdjęcia kabiny SP47.
« dnia: 22 Listopada 2010, 18:31:36 »
Jeśli ktoś mieszka blisko Kościerzyny, bądź wybiera się do tamtejszego skansenu, to miałbym prośbę. Można by zrobić kilka/kilkanaście zdjęć poglądowych kabiny SP47? Chodzi mi głównie o detale, kolorystykę, pulpit. I zdjęcia ścian i pulpitu (bo podejrzewam, że tylko przez szybę) tak, żeby były jak najwyraźniejsze (próbkowanie kolorów).
A i na teksturę też można by było:)

60
Poszukuję, chcę zrobić / Zdjęcia na tekstury Węglinieckiej suki
« dnia: 19 Listopada 2010, 21:37:51 »
Miałby ktoś dostęp do jakieś węglinieckiej Suki, bądź już ma jakieś zdjęcia na dysku?

Z jakiego powodu ta wiadomość była w wątku o teksturach EN57, do tego ze zmodyfikowanym tematem pierwszej wiadomości? Robisz bałagan w ten sposób.
Quark-t

Strony: 1 [2] 3 4