Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Grzywa

Strony: [1] 2
1
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 04 Lutego 2024, 12:34:10 »
1. Do Centrum Szkoleń Polregio musi go skierować Pracodawca / Urząd Pracy*). Z marszu tam nie wejdzie. Musi być podpisana umowa.
2. Masz 100% pewności, że te noclegi w kwocie 30 zł za dobę to są dla "każdego szaraka"?
3. Siecówka przysługuje chyba dopiero przy umowie na okres 1 roku, chyba, że mówimy o samych pociągach PR.
4. Kolega pyta o jak najbliżej położone miejsce zamieszkania, a Ty mu wyskakujesz z Częstochową. A potem będzie wstawał dwa dni wcześniej żeby wyjść na poranne DEPO w Częstochowie lub okolicach, a jak będzie miał dwudniowe przejście to będzie zostawał na hotelu.
5. PR - owszem świetny przewoźnik. Rozwojowy, kupuje już od 5 lat 200 nowych EZT i nie może kupić.
Trzeba myśleć przyszłościowo i perspektywicznie. Wyciągać wszystkie przeciw przed nawias, a za - schować sobie na później.

*) Urząd Pracy - to jest dobra furtka dla pracujących z głową (tzn. kiedyś się mówiło praca na czarno, ale teraz, żadna inna się nie opłaca): https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-dotacje-z-urzedu-pracy-na-podjecie-dzialalnosci-gospodarczej - musisz tylko udowodnić, że przez okres 12 miesięcy wstecz nie pracowałeś. A jeżeli nie - to niektóre UP oferują i sponsorują takie kursy razem z pokryciem zakwaterowań nawet.


Ad. 1 Nie, nie musi. PRy w Częstochowie robią licencje komercyjnie - za pieniądze. Kto zapłaci, ten się szkoli.
Ad. 2 Tak, tyle też tam płaciłem a byłem zwykłym szarakiem. No może po nowym roku będzie z 35 zł ale to i tak jest świetna cena.
Ad. 3 Pardon, mój błąd, mialem na myśli bilet miesięczny relacyjny. Błąd wynika z tego, że sam mam sieciówkę - jedno pomyślałem inne napisałem. Nawet jeśli to będzie 500 zł miesięcznie to i tak mniej niż paliwo, amortyzacja auta etc.
Ad. 4 Wspomniał o Częstochowie to wypowiedziałem się o Częstochowie. Ja do Częstochowy jeździłem z centrum Polski, kilka osób jeździło z gór, jeden z pomorza, inni ze wschodu - byli tez miejscowi. Pokończyliśmy kurs, zdaliśmy egzaminy i możemy się zatrudnić tam gdzie chcemy - i wyobraź sobie, ze tak właśnie się stało. Co stoi na przeszkodzie aby kolega skorzystał z oferty PRów lub innego przewoźnika najbliżej siebie ? Kurs komercyjny jest bez gwarancji zatrudnienia - płatny; kurs z gwarancja zatrudnienia jest z dodatkowa lojalka ponadto pracodawca mocno selekcjonuje kandydatów. Jego wybór, niech poszuka tego co mu odpowiada najbardziej - czy zrobić kurs daleko a zatrudnić się blisko, czy może poszukać wszystkiego bliżej - watpliwości kolegi to kurs online versus kurs stacjonarny.
Ad. 5 Jedni chcą spełniać marzenia i to jest ich perspektywa a inni wola myśleć perspektywicznie. Tak jak myślisz to jest Twoja sprawa mnie nic do tego. Ja jestem z tych co maja perspektywę na spełnianie marzen i owszem, pracuje za najniższa krajowa jako stażysta, musiałem sporo dojeżdżać i poświęcić mnóstwo czasu na naukę, przejazdy etc ale mam przed soba ostatni egzamin do swoich marzen zawodowych. Kibicuje każdemu kto jest zorientowany i zdeterminowany aby przejść drogę od licencji do świadectwa maszynisty i osobiście wole wyciągnąć zalety konsekwencji swoich decyzji przed nawias a w nawiasie przejrzeć kilka niedogodności i wykonać swoja analizę niż patrzeć na same "przeciw" i nigdy się nie zdecydować. Natomiast nikt Ci nie broni myśleć perspektywicznie i wyśmiewać PRy za archaiczny tabor, beton w strukturach oraz poczekać na swoja perspektywiczna okazje lub niedoczekac się jej nigdy.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Lutego 2024, 20:38:44 »
   Takie pytanko:
   Myślę nad zmianą zawodu, więc zacząłem się rozglądać za kursami na licencję maszynisty. Mam upatrzony ośrodek, nawet przeprowadzałem już rozmowy, ale... No właśnie. Ale jest takie, że w Bydgoszczy nie robią takich kursów, a dojeżdżanie 16 tygodni do Częstochowy to są ogromne koszty, dodatkowe koszty... Paliwo + hotel to przy dobrych wiatrach ( ośrodek ma tanie miejsca noclegowe ) to kolejne 6000 zł...
Pytanie takie: Jak oceniacie, czy mieliście styczność z kursami online? Ja wychodzę z założenia, że lepiej mieć kontakt z wykładowcami, lepiej mieć kolej za oknem szkoły, niż patrzeć w monitor. Robiąc kurs w ośrodku przy przewoźniku być może mam większe szanse na pracę. Osobiście jakoś nie wyobrażam sobie nauki online, no ale te koszty...

Twoim upatrzonym ośrodkiem jest Centrum Szkoleń Polregio. Mam dla Ciebie dobra wiadomość - warto tam jeździć. Noclegi masz po ok 30 zł za dobę a jak wybierzesz podróżowanie pociągami ICków z jakaś sieciówka (warto policzyć co się bardziej opłaca - sieciówka czy bilety) to znowu sobie utniesz koszta. Z tego co wiem to po kursach online, często przewoźnicy nie bardzo chcą brać na świadectwo a jeśli już, to od razu kładą na stół testy do wypełniania - tak było u przewoźnika u którego obecnie kończę kurs na świadectwo. Ponadto w Częstochowie masz realne praktyki na realnych kiblach - tak, wiem tabor to nie jest szczyt marzen ale możesz na takich zajęciach praktycznych np: wykonać próbę hamulca, obejrzeć wszystko, pomachać, dotknąć, porozmawiać z czynnymi maszynistami - swoja droga PRy maja świetnych instruktorów. Inna sprawa, że o wiele kwestii będziesz musiał dopytać instruktora prowadzącego wykład - pytanie czy na kursie online ktoś kto to będzie prowadził odpowie na twoje pytania czy wątpliwości. Trzecia sprawa, jak sam zauważyłeś jeśli zrobisz tam licencje to będzie Ci łatwiej dostać się do PRów.

Przemyślenia pozostawiam Tobie.

3
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 19 Października 2015, 00:43:25 »
No tak, co miasto to i inna 105/805 - wszystko zależało z pewnością od zamówienia. W łódzkich 805kach jest zamontowany przycisk "myjnia" (górna część starego pulpitu po lewej stronie na skraju), powoduje zamknięcie klap wentylacyjnych przetwornicy oraz możliwość zadania pedałem jazdy stałej prędkości jazdy przez myjnie automatyczną bez pracy przetwornicy, z baterii akumulatorów. Stosowane kiedyś, dziś przejazd przez myjkę odbywa się na "żywca" - w niektórych wagonach jeszcze działa.

4
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 18 Października 2015, 13:36:18 »
@lukasn26 Tramwaj 105/805Na - W przypadku braku zasilania napięciem 660V występuje OBNIŻONA skuteczność hamowania elektrodynamicznego ponieważ prąd potrzebny do wzbudzenia silników do hamowania pobierany jest z baterii akumulatorów (brak pracy przetwornicy, bez obciążenia = 27 - 32V). W takim przypadku również hamulce szynowe zasilane są z obwodu rezerwowego co powoduje ich zmniejszoną skuteczność a w przypadku rozładowania baterii odmowę hamowania tym typem hamulca. Zatem mimo braku zasilania z sieci w tramwajach jest nadal prąd. Jedynym hamulcem jaki zadziała bez prądu jest hamulec szczękowy (stosowany jako umiejscowienie lub hamowanie zastępcze) w którym obniżenie prądu do 10 V powoduje włączenie I stopnia hamowania a odcięcie napięcia od cewki powoduje całkowite zaciśnięcie szczęk (II stopień hamowania). W nowszych niskopodłogowych konstrukcjach obniżenie skuteczności hamowania elektrodynamicznego (na konkretnym wózku) kompensowane jest najczęściej użyciem hamulca tarczowego (umiejscowienia), na przykładzie tramwaju Bombardier Flexity Outlook zanik napięcia sieci powoduje hamowanie elektrodynamiczne na wózku A i B a środkowy toczny C, hamowany jest hamulcem tarczowym. Co do rozruchu bez włączonej przetwornicy to też się da zrobić, wystarczy skorzystać z tzw "myjni" i jesteś w stanie nawet zjechać ze skrzyżowania na bateriach (o ile w danych wagonie to jeszcze działa).


5
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 16 Marca 2015, 17:37:56 »
....Być może to wynika z tego, że wada wzroku jest chorobą zawodową, ale to tylko moje przypuszczenia.

Nie mylisz się, oczy bardzo się męczą przecież jest to cały czas jazda w koncentracji i selekcji możliwych zagrożeń. Co prawda nie wiem jak jest konkretnie na kolei ale wiem jak bardzo sypie się wzrok w komunikacji miejskiej - w ramach ciekawostki, trzy miesiące jazdy tramwajem i doszło mi po -0,25 dioptrii na obu oczach plus astygmatyzm. Wielu starszych motorniczych nosi już okulary na -3 czy nawet -4 dioptrie. Śmiem sądzić, że na kolei jest podobnie.

6
Mój błąd. Okazało się że aplikacja uruchamiała się na zintegrowanej grafice, a oczywiście na GeForce problem nie występuje. Można zamknąć. Dzięki.

Zamykam.
adsim

7
Po wypakowaniu paczki 01.13, dołączyłem do niej SPKS (całą zawartość archiwum SPKS 390 wraz z exe) - po tej czynności każda próba uruchomienia jakiegokolwiek składu na jakiejkolwiek scenerii kończy się "nieoczekiwanym zakończeniem pracy programu" i nic więcej, żadnego konkretnego błędu. Czy ktoś zna rozwiązanie problemu ?

Konfiguracja: Intel i7 2,2 GHz, Windows 7 64 bit, 6 GB RAM, GeForce GT 540M (sterownik 9.18.13.1090 z 29.12.2012)
W załączniku log z uruchomienia na scenerii TD

8
Na warsztacie / Odp: Czapajew come back
« dnia: 22 Sierpnia 2012, 22:43:23 »
Dalej dach jest zbyt kanciasty. Delikatnie potraktuj krawędzie Chamferem.

A czy ten kant będzie ci jakoś szczególnie przeszkadzał w symulacji ? 90% osób nawet tego nie zauważy tylko wsłucha się w dźwięki, wlepi gały w monitor, będzie jeździć i BĘDZIE ZADOWOLONA :) kto jak to ale szogun bubla nie wypuści więc szanujmy jego czas i chęci.

9
Inne niekolejowe / Odp: Zmiana stanu cywilnego. :)
« dnia: 22 Sierpnia 2012, 22:20:22 »
Ja natomiast życzę ci wielu kochanek - to podstawa udanego małżeństwa :P

10
Bieżące kolejowe / Odp: DTK 2012
« dnia: 15 Sierpnia 2012, 21:20:21 »
Panowie, @matek123 prosił o komentarze na FB. Nie każdy potrafi lub nie każdemu się chce robić coś rozwojowego ale kliknąć me gusta i napisać komentarz to chyba każdy może. Jeśli ma to być jedyna okazja to przyłączcie się do "im więcej tym lepiej" W chwili pisania posta widzę jedyne trzy razem z moim - mało.

EDIT: Przepraszam, pięć postów.

11
Inne niekolejowe / Odp: Prypeć - Czarnobyl
« dnia: 08 Sierpnia 2012, 20:59:24 »
Tylko tak czy tak i dzisiaj przyda się tam licznik Geigera, wiele miejsc do dzisiaj jest pod silnym skażeniem. Do podziemi szpitala nie wszedłbym, czerwony las także wolałbym minąć w busie bez zatrzymania, wszelkiej maści mech, samochodziki, diabelski młyn i oczywiście złomowisko również z daleka. Dugę możesz zwiedzić o ile jesteś dobrym negocjatorem ;) ten klimat opustoszałego miasta jest naprawdę świetny a z każdym rokiem Zona coraz bardziej niszczeje, ludzie również swoje tam robią. Z drugiej strony radiacja która występuje w Zonie nie spowoduje żadnych skutków ubocznych dzień, tydzień, miesiąc po wizycie ale pod pryzmatem lat nie wiadomo jakie skutki może wywołać ponadnormatywna ekspozycja na Cez-135, a ten rozkłada się latami. Podziwiam ludzi którzy tam jadą, sam również co roku sobie obiecuje że pojadę a i tak guzik z tego wychodzi. Tomek, a na 16 piętrze byłeś ? ;)

12
Inne niekolejowe / Odp: Prypeć - Czarnobyl
« dnia: 05 Sierpnia 2012, 18:58:14 »
Cały napromieniowany tabor jest nie ruszany i raczej już nikt go nie ruszy, prędzej się rozsypie ze starości. Czynna linia kolejowa to eksterytorialna kolej pracownicza ze Sławutycza, drugiego miasta pracowniczego po Prypeci, ot kolejne szare nudne blokowisko. Na temat kolei w tamtych regionach dużo napisać nie można, ponadto sądzę że tam kolej nie jest główną atrakcją i jest o wiele więcej ciekawszych rzeczy do przeczytania na ten temat niż stare zniszczone radzieckie spalinówki. BTW biura podróży organizują "ekstremalne zwiedzanie" ewentualnie można się wybrać z grupą ludzi (nie pamiętam strony) którzy organizują o wiele ciekawszą wycieczkę niż z biurem, only for fun i wiele więcej zwiedzania niż z biurami.

13
Bartoszewicach

Jeśli już to w BRAToszewicach.

14
Bieżące kolejowe / Odp: L 10
« dnia: 12 Lipca 2012, 20:31:13 »
Teraz możesz uderzyć się w pierś i przyznać wszystkim że nie czytałeś readme od ISDRa.

Cytuj
Napęd zwrotnicy 10 posiada urządzenie do nastawiania lokalnego - pozwala to na prowadzenie manewrów na torach 5, 7 i 9 samodzielnie przez drużynę manewrową. Aby przekazać zwrotnicę 10 do sterowania lokalnego, należy przestawić zwrotnicę 11 w położenie kierujące na tory 5, 7 i 9 (minus) oraz parę zwrotnic 24/28 w położenie ochronne (plus), a następnie wcisnąć stabilny przycisk L10. Przekazanie sterowania sygnalizowane jest zapaleniem się lampki przy przycisku L10. Możliwe staje się wówczas przestawianie zwrotnicy 10 z poziomu podglądu terenu (polecenia "plus" i "minus" w menu kontekstowym zwrotnicy, analogicznie do zwrotnic ręcznych), a uniemożliwione jest przestawianie jej z pulpitu nastawczego. Przy przestawianiu zwrotnicy 10 nastawnikiem lokalnym nie jest kontrolowana niezajętość odcinka izolowanego. Odwołanie sterowania lokalnego następuje przez zwolnienie (wyciągnięcie) przycisku L10.

15
Inne niekolejowe / Odp: Ile kosztuje zdjęcie simlocka ?
« dnia: 12 Lipca 2012, 09:49:36 »
Tak. Tylko zapomniałeś dodać, że cena usunięcia blokady simlock zależy też od typu telefonu.

Myślę że jest to cena uśredniona. Wiadomo, jeśli masz jakiś super drogi telefon to będzie drożej, jeśli odwrotnie to taniej. Nie mówię też o jednostkowych przypadkach modeli telefonów w których ciężko było zdjąć blokadę i kosztowało to krocie. Kiedyś nawet można było spróbować zdjąć sim-locka kalkulatorami z sieci a teraz nie wiem, zasadniczo mało który telefon ma teraz sim-locka nie mówiąc o modemach 3G na USB które jeszcze kilka lat temu były nie lada problemem dla zdejmujących to ustrojstwo.

16
Inne niekolejowe / Odp: Ile kosztuje zdjęcie simlocka ?
« dnia: 11 Lipca 2012, 19:50:57 »
Zdjęcie blokady sim-lock w salonach kosztuje tyle, ile masz zapisane w umowie (ja w Plus GSM mam 950 zł, praktycznie tak, jak kara umowna) . Natomiast zdejmowanie blokady poza autoryzowanym serwisem obarczone jest utrata gwarancji na telefon i kosztuje ok 30 zł.

17
(...)Odpaliłem jakąś scenerię i przy włączonych głośnikach walnęła mnie po uszach soczysta "kur**" z rozmów w radio. Odechciało mi się momentalnie...

Wobec powyższego zgłaszam wniosek, aby wszelkie przekleństwa w plikach dźwiękowych zaszumić, w sposób dający posmak realizmu, ale pozwalający bawić się symkiem np. z dziećmi.

ABu, dziecka i tak nie uchronisz przed nauczeniem sie calej gamy przeklenstw, jak nie nauczy sie teraz (2 lata) to nauczy sie za 2 lata i tak czy tak bedzie chodzil i rzucal "soczystymi". Sam ze swoim 1,5 rocznym synkiem nie raz gralem i gram z nim na kolanach i sie nie przejmuje przeklenstwami z radiotelefonu, bo jest ich niewiele i raczej pasuja do kontekstu wypowiedzi. Nadgorliwosc jest ponoc gorsza od faszyzmu ;) nawet jakby bylo wiecej "soczystych" to wyobrazasz sobie jaki bylby szumofon ? Nie daloby sie zrozumiec wypowiedzi, wiec moim zdaniem BEZ ZASZUMIANIA jest dobrze :)

18
Bocznica / Odp: Wpisy do każdego pojazdu!
« dnia: 01 Lutego 2008, 11:06:15 »
Jesli chodzi o sprzegi to dokladnie wyglada to tak:

           1 = sruba
           3 = sruba + hamulce (2)
           7 = sruba + hamulce + ukrotnienie (4)
          23 = sruba + hamulce + ukrotnienie + mostek

Pozdrawiam :)

Przyklejam i zamykam.
Andrzej.


Po scaleniu i ujednoliceniu pierwszej wiadomości w wątku niniejsza jest niepotrzebna.
Quark-t

19
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 05 Kwietnia 2010, 18:07:38 »
Ja mam własną działalność handlową

20
Inne niekolejowe / Odp: Będę Tatą:)
« dnia: 23 Listopada 2009, 21:17:28 »
No to gratuluje Wam obu (rowniez Mutopompce) ja juz od 4 miesiecy jestem tata i zycze Wam duuuuzo cierpliwosci i energii - nieprzespane noce czasem wstawanie te placze ale juz przy 4 miesiacach jak dziecko zaczyna sie usmiechac cos tam coraz bardziej rozumiec to robi sie naprawde sympatycznie ;P pozdrawiam

21
Bocznica / Odp: Zapraszam na moją strone MK
« dnia: 31 Marca 2008, 19:33:15 »
Raczej malo trafny pomysl pietnastolatka  - przeciez takich stron jest milion, wiele z nich wyroznia sie czyms wyjatkowym, inne pozostaja w cieniu, a czym Twoja strona bedzie sie wyrozniac ?

Mam fotki z Łodzi-Kaliskiej tylko powiedz mi jaki jest sens zebys robil nie swoja galerie ?

22
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcia "perełki" poszukiwane.
« dnia: 15 Lutego 2008, 20:40:07 »
A to nie sa przypadkiem te kible "z odzysku" ?

23
Bocznica / Odp: Wpisy do każdego pojazdu!
« dnia: 01 Lutego 2008, 15:34:59 »
Proponuje aby przykleic ten temat jako mini tutorial dla nowych zeby nie zasmiecali forum glupimi watkami

24
Forum / Odp: Problem z pokazaniem wiadomości od ostatniej wizyty.
« dnia: 01 Lutego 2008, 11:09:32 »
Koledze chyba chodzi o "Pokaż wiadomości od ostatniej wizyty".
Ja tak mam uzywajac IE i FF ale tylko wtedy jak sie nie wyloguje. Kiedy jednak uzywam wyloguj problem znika i mam wszystkie nieprzeczytane posty

Pozdrawiam

EDIT
@_KAT_ zawsze pamietaj o wylogowaniu sie

25
Tabor / Odp: Jak naprawić błąd w wyświetlaniu świateł
« dnia: 18 Stycznia 2008, 19:23:55 »
Sluchajcie on dobrze pisze (oprocz tego ze popierniczyly mu sie wpisy), ja mam tak samo przy siodemkach 303E, dokladnie to samo i skoro juz kolega zaczal temat podczepiam sie pod tym, jak to naprawic ?

26
Witam ;)

Łódź i okolice

EU07/EP07
ET22
ET42
ET41 (rzadko)
ET40 (rzadko)
EN57
ED59
ED74

SM42
SM31
SM48 (ostatnio bedac kilka km za Pabianicami w strone Sieradza widzialem taki spalinowoz o oznaczeniu TEM2 ale chyba kilka egzemplarzy jest na Olechow Towarowa)

27
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda w kabinie elektrowozu
« dnia: 17 Stycznia 2008, 20:09:45 »
Cytat: GlowaWojtas
Powiem tyle. Najbezpieczniej do EZeTa sie załapać, bo w razie czego wypad do przedziału ;)

Co wiecej najlatwiej sie wbic ;) przeciez tak na dobra sprawe stoisz w przedziale sluzbowym a na to chyba przepisow nie ma ? :P jesli sie myle niech mnie ktos poprawi ;) sam nie raz zalapalem sie na taka podroz EZeTem :) bylo fajnie, raz tylko wbilem sie na stonke na manewry fartownie ;) a jesli chodzi o bezpieczenstwo to racja, w razie powaznego wypadku mechanik ucieka (jak zdazy) do przedzialu maszynowego a jak sa dwie osoby w loku to nie ma szans na ucieczke ... albo ucieknie tylko mechanik a pasazer zostaje i bach ... koniec zycia. Aha i jak bedziesz sie chcial wbic na EZT to lepiej kup bilet bo kierownik pociagu nie pozwoli ci jechac bez biletu jak gdzies dalej (czasem nawet o jedna stacje odmawia)

Cytat: kolejarz15
Jak można zdobyc takie pisemne zezwolenie na jazde w kabinie ???? ... (cut) ... I dadzą mi takie zezwolenie od tak??? Czy musze miec jakis powod , dlaczego chce miec te zezwolenie.

Sadzisz ze ktos ci da takie zezwolenie ? Takiego zezwolenia napewno nie dadza MK nawet nie masz sie co ludzic


28
Bocznica / Wydzielone z "Przełączniki hebelkowe"
« dnia: 15 Stycznia 2008, 11:25:57 »
@maszynista na szkoleniu skoro nie dziala to znaczy ze sie nie da to chyba logiczne

29
No ok, nie ma problemu ;P

OT
Mateu, jest tu gdzies na forum jakis tutorial jak tworzyc mapy ? Bo nie mam o tym zielonego pojecia a jednak chcialbym sie nauczyc ;)

30
@Krzysiek626 potrzebuje glownie uklad torowiska (ew. z ukladem budynkow), to jakie posiadasz materialy ?

@GlowaWojtas dzieki za ukladzik, przyda mi sie :)

@Piotrek posprawdzam w sklepach internetowych, jak cos to chetnie kupie. Dzieki

@Mateu te plany potrzebuje bo moze kiedys sie zbiore i z kims zrobie lodzki wezel kolejowy (moze Pozdze sie skusi na zrobienie ze mna tego co on nie zrobil wraz z linia 14?), poza tym majac plany jest wieksze prawdopodobienstwo ze jakis trybik w glowie mi zaskoczy, a na koncu - zbieram rozne materialy z lodzkich stacji i takie schematy napewno do kolekcji mi sie przydadza.

POZDRAWIAM

Strony: [1] 2