Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jageer

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 41
61
Bocznica / Odp: Kolej nie toleruje Zniżki
« dnia: 22 Sierpnia 2018, 18:30:19 »
1 Zaświadczenie od lekarza? Do jakiej zniżki upoważnia?
2. ST44-003 - przy kupowaniu biletu w kasie o ile wiem, nie musisz pokazywać dokumentu upoważaniającego do zniżki, dopiero podczas kontroli biletów. Bo np. kupując bilet dla siebie i dzieci, musisz przy sobie mieć ich legitymacje szkolne itp.?


62
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 17:18:31 »
Powiedzcie kiedy jesteście bardziej skupieni na jeździe: jedziecie sami czy macie sympatyczną osobę na prawym siedzeniu z którą można sobie umilić rozmową czas jazdy?

Zależy czy obserwujesz drogę czy rozmawiasz namiętnie patrząc na pasażera. Byłem świadkiem wypadku gdzie gość zamiast patrzyć prosto nawijał do pasażera patrząc na niego. A po drugie - czy pomagier obserwuje szlak czy czyta gazetę? - wątpię by każdy gapił się w semafory ...

Ps. W PKS były tabliczki - zakaz rozmowy z kierowcą w czasie jazdy ....

63
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 13 Lipca 2018, 18:24:55 »
Fakt, sceneria jest niesamowita, tylko dlaczego na podg przed stacją Całkowo, są wskaźniki W5? Na podg. nie ma manewrów, wskaźniki do usunięcia .....

64
Bieżące kolejowe / Instrukcja wagonu 412Z
« dnia: 19 Stycznia 2018, 09:02:21 »
Witam. Poszukuję instrukcji wagonu 412Z (nie DSU) - tam są zawarte podstawowe informacje o obsłudze hamulca dane o wagonie itp.... typowa instrukcja jak u przewoźników.

65
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 15:42:53 »
Polecam każdemu lekture raportu z tego wypadku. Troche ciarki przechodą po plecach ...

5 lat, a w tamtym tygodniu na szkoleniu prezes PKBWK przypominał to zdarzenie.... Łącznie to 12 osób tam zawiniło w sposób bezpośredni / pośredni. Czy się coś zmieniło? Powstał wskaźnik W27C, którego np. PLK dalej nie wdrożyła, a u innych zarządców jest. Wydaje mi się, że takie wypadki mają formę edukacyjną, np. miesiąć, dwa po pilnujemy się, a potem wszystko wraca do rzeczywistości.


66
Zawsze można wstawić 2 pojedyncze.... :) i zrobić "imitację".

67
Elektrownia nawet ok. Tam jeden rozjazd przy "mistrzówce" jest podwójny (nie anglik, ale "rozjazd na 3 kierunki"). Co do torów pod wywrotami - one, są pod górę, potem jest "dołek", a rozjazdy, które są za wywrotami, są jak tramwajowe. Wagon z wywrotu go przekłada, potem hamuje na górce i cofa się na tor zrzutowy.

Reszta - patrz PW :)

68
W jakim celu, że tak zapytam?

KWK Szczygłowice - to osobny temat, nie należy ta bocznica do sieci KPK-LK.
EDF o/Rybnik też. Tam się nie wejdzie ot, tak, żeby porobić foty itp itd.
Co do pola piaskowego - to jest, ale Ortowice, razem ze stacją Ortowice.


69
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o manewr w perony.
« dnia: 14 Listopada 2016, 19:18:44 »
Wszystkie manewry należy uzgodnić z kierownikiem manewrów, którego rolę w tej sytuacji pełni dyżurny ruchu (lub nastawniczy).

70
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wskaźnik W23
« dnia: 30 Października 2016, 10:21:04 »
Najczęściej "izolacja" toru kończy się przy ukresie z rozjazdami. Jak wiadomo, ukresów nie można zajmować, więc W23 jest nieco bezsensownym wskaźnikiem w typowych sytuacjach.

71
Bieżące kolejowe / Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 14 Października 2016, 17:57:06 »
I co się dziwicie? Jak nie robisz za dyżurnego 3 mc-e na danych urządzeniach, musisz przejść na nie ponownie autoryzację... Tutaj, macie to samo, tylko na loki ;)

72
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 15 Kwietnia 2016, 17:03:08 »
Widzisz wszystko na tablicy? Rozróżniasz kolory? To w czym problem?

73
Przytoczyłeś przepisy PKP-PLK, a inni zarządcy też są ;)
Są zalecenia różne dziwne. Niektórzy zarządcy już wdrożyli wskaźniki W26c, a na PLK tego jeszcze nie ma ;) I maszyniści pytają, o co chodzi.

74
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Kwietnia 2016, 15:33:18 »
40 latków znam, co niedawno zdawali :)

75
Wiem jageerku, wiem. Nie będę dawał przykładów, to też wiesz o czym mówimy.

Jak sam potwierdziłeś, tam to jest sygnał zasadniczy :) Tylko, że to w sumie nie jest podg.
U nas też chcieli wyłączyć, ale jest jakiś kruczek prawny, z którego skorzystaliśmy.

W ostatnich paru latach parę razy spotkałem się z brakiem "SZ" na posterunkach odgałęźnych ale to są bardziej pojedyncze przypadki niż norma (np Paczyna, Glincz).

Paczyna to jest chyba stacja węzłowa?

To było dawno.

76
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Kwietnia 2016, 13:43:39 »
67 lat. Chociaż na emeryturze warto dorobić. Ale jakby nie było, to możesz marzyć do końca życia.

77
<rotfl>Jakby to powiedział @jageer: "mrugam Ci sygnał zasadniczy"<rotfl>. Bo już ten sygnał na semaforze zaczyna być częściej widziany...

Wojtek, wiesz dobrze, że są miejsca, gdzie bez tego się nie obejdzie.....

78
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 28 Lutego 2016, 21:53:28 »
W kwiatki. A potem przerobią na ET07-1500 100 900 ;)

79
Bieżące kolejowe / Odp: Próba hamulca w poc. towarowym, ile trwa?
« dnia: 09 Września 2015, 18:31:40 »
Albo zmiana planu, wracasz luzem i czekasz 4 godziny, aż wskoczysz w "komputer" z rozkładem :D

80
Bieżące kolejowe / Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
« dnia: 07 Września 2015, 14:59:31 »
Ja powiem tak, nikogo nie obrażając. Przyszła do nas dyżurna z PLK :) Robiła po sąsiedzku z bocznicą :) I dziwiła się, dlaczego wybrzydzamy, bo np. nie chcemy tego pociągu, a taki, albo najpierw luzaka, potem brutto itp. Jak trochę porobiła, to już wie co i jak.
Praca na bocznicy, czy to dyżurnego, czy koordynatora ma zawsze inny charakter, niż np dyżurnego na posterunku odgałęźnym lub jakiejś stacji z samymi przelotami ;) Na bocznicy jest dużo czynników losowych, nie da się określić, że np pociąg załadujemy w 2 godziny i to jest na 100% pewne. Czasem luzak stoi 4 godziny "na boku" bo nie ma rozkładu wykupionego i tyle czeka, aż się "pojawi w komputerze".

Nie krytykuję kogoś, bo jest "z ulicy", czasem ktoś ma pasję i lepiej pracuje od "fachowców". Jakbyś chciał znać każdą kopalnię i inne miejsca, gdzie jeździcie, to byś musiał tam pojechać fizycznie i trochę czasu spędzić na bocznicy, zobaczyć jak wygląda ruch, dlaczego są takie, a nie inne ograniczenia :)

81
Bieżące kolejowe / Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
« dnia: 07 Września 2015, 09:49:01 »
A zajmowałeś poprzednio jakieś inne stanowisko np. dyżurny ruchu?

82
Bieżące kolejowe / Odp: Obloty poc. towarowych na stacjach, gdzie?
« dnia: 06 Września 2015, 19:45:39 »
Obloty robi się tam, gdzie zachodzi potrzeba ;)
A jako dyspozytor takie rzeczy powinieneś wiedzieć trasując pociąg jako dyspo :)

83
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 22 Czerwca 2015, 19:21:27 »
Wiesz, zakładam, że duża część odpada na badaniach :)

84
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 27 Maja 2015, 19:38:59 »
Poluzowały się przepisy, rozporządzenie ministra.

Drugie pytanie to czy robiąc samemu kurs na licencję maszynisty można łatwo dostać się do którejś spółki kolejowej, najbardziej bym się widział w PKP Intercity...

Po licencji, chętnie niektóre firmy biorą, nie wiem jak IC. Najlepiej, to zadzwoń albo napisz pismo do dyra zakładu i tyle....

85
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład pociągów towarowych
« dnia: 26 Kwietnia 2015, 21:09:56 »
ISEDR ma podgląd na pociągi jadące przez jego posterunek. Ale z towarami jest loteria, jedzie planowo, nagle 2 stacje przed na bok i "stójka". I czekaj tu kilka godzin na szlaku. Powodzenia ;) Nie raz było "no na rozkładzie będę miał ten pociąg o 18", a o 21 dzwonisz, a jego dalej nie ma :D

86
Symulator / Odp: Dźwięki i wasze propozycje wytycznych
« dnia: 20 Kwietnia 2015, 12:30:45 »
Jak dla mnie np. dźwięk przekładanego napędu elektrycznego na gruncie :)

87
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 01 Kwietnia 2015, 20:35:07 »
Cytuj
Najczęstszym bledem maszynistów w takich sytuacjach, jest wdrażanie hamowania nagłego, co dodatkowo komplikuje wpisanie się zestawów kołowych w rozjazd.
Właśnie: już kilka razy słyszałem, że hamowanie nagłe w rozjazdach / na łuku tak naprawdę jedynie pogarsza sprawę. Dlaczego tak się dzieje?

Dodatkowo bardzo "lubimy" jak maszynista robi kontrole w rozjazdach.... A, jak za późno odluzuje to staje. I potem iglica robi się luźna.

88
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 23 Marca 2015, 20:59:37 »
Ludzie, przecież obwód świateł semafora jest tak skonstruowany, że jednoczesne świecenie się górnej żarówki światła zezwalającego (zielone/pomarańczowe) i dolnego pomarańczowego jest możliwe tylko i wyłączne, kiedy świeci się żarówka dolnego pomarańczowego.

Wystarczy, że górna lekko pociągnie prąd, a ty nie widzisz, że ona świeci na gruncie i już się semafor postawi.....
Rozwiązanie? Semafory z "wkładami led", których PLK się boi, a Niemcy nawet je stosują do podświetlenia kształtów.

89
Na warsztacie / Odp: Mała sceneria manewrowa
« dnia: 17 Marca 2015, 21:17:59 »
Wystarczy nawet na jednej kopalni zrobić podstawianie pod załadunek, odstawianie na zdawcze, podstawianie UACS, wywóz kamienia i jest co robić.

90
Bieżące Symulatorowe / Odp: Bałtyk_CARGO - znalezione błędy
« dnia: 07 Marca 2015, 12:26:35 »
Tak jak w Train Simuator? Przelecisz S1 i "game over"? Nie wiem, czy to ma sens.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 41