Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SP47-001

Strony: [1] 2 3
1
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe ''Gadżety''
« dnia: 17 Sierpnia 2013, 14:44:19 »
Dorzucam swoje. Wszystko co posiadam jest po części dziełem przypadku, pomijając dwa ostatnie.

- Różne papierki m.in WOSy, karty próby hamulca, wykazy wagonów (do międzynarodowego pociągu też), raport z wydarzeń dotyczących bezpieczeństwa pociągu. O ile dobrze pamiętam, niektóre mam w liczbie mnogiej więc jak ktoś zainteresowany niech pisze na PW. 
- Dwa krawaty PKP, granatowe, starszy tylko z logiem i nowszy z niebiesko-białym paskiem.
- Gwizdek IC.
- Smyczka PKP Cargo.
- Uzupełniony wykaz pociągu, który dostałem od kierownika pociągu w stanie Nevada.
- Instrukcja E-1 i R-34.
- Gazeta kolejowa (albo dwie) w stylu Rynku Kolejowego. Nie jestem w stanie podać ani sprawdzić teraz lat z jakich pochodzi/pochodzą gazety, ale jest tam krótki artykuł dotyczący lokomotyw manewrowych i ich możliwości trakcyjnych, z uwzględnieniem SM25, SM41 i chyba SM15, więc zakładam że parę latek ma.
- Poświadczenie o braku ważnego biletu na przejazd z lat siedemdziesiątych.
- Bilet na pociąg transsyberyjski z Moskwy do Sewerobajkalska. Bilet jest imienny a imię i nazwisko pisane cyrylicą. Niestety mój zaginął, czego nie przeboleje chyba do końca swoich dni, ale został taty na szczęście.     

2
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa SU46.
« dnia: 20 Lutego 2012, 14:35:30 »
Odnoszę wrażenie jak bym się trochę niejasno wyraził: modyfikacja którą opisałem umożliwiała załączenie się bokom na wcześniejszych pozycjach, a nie załączały się wraz z wejściem na daną pozycję. Jak kogoś wprowadziłem w błąd to przepraszam. 
@kurak303E: Mówimy o dwóch różnych rozwiązaniach, chociaż efekty przy starcie lekkim składem pasażerskim są identyczne. 

3
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa SU46.
« dnia: 19 Lutego 2012, 22:20:02 »
Czy ta modyfikacja nie powodowała, że należało jeździć ostrożniej i lokomotywa rozpędzała się wolniej?
Jeżeli będziemy się rozpędzać przy wystarczająco wysokim prądzie (czyli z założenia chcemy szybko rozpędzić lokomotywę) to boki nie włączą się za wcześnie. Za to po rozpędzeniu składu możemy jechać na niższych obrotach z nadal załączonymi dwoma bokami co wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Nie wydaje mi się, żeby ta modyfikacja wymuszała wzmożoną ostrożność i nie słyszałem o tym od mechaników.

4
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa SU46.
« dnia: 19 Lutego 2012, 20:23:45 »
Z tego co pamiętam to wszystkie SU46 jakie przyjeżdżały do Legnicy po EC "Wawel" miały bocznikowanie załączające się automatycznie a działało to tak, że od 5-tej czy 6-tej pozycji załączały się boki I oraz II a od 9-tej pozycji pozostałe. Przy schodzeniu z pozycji poniżej 9 wywalało boki III i IV (jeżeli się załączyły wcześniej) a poniżej 5 czy tam 6 wyłączało pozostałe.

@Kacu: Może jednak lepiej będzie rozdzielić załączanie wentylatorów 1-3 oraz 4-6 na osobne klawisze, z tego co widzę "C" jest wolny a znajduje się koło "X" jak hebelki na pulpicie. Kosmetyka ale zawsze jakiś krok do realizmu.

5
Bocznica / Odp: Potrzebne zdjęcia kabiny SP47.
« dnia: 26 Stycznia 2011, 22:58:07 »
Widzę, że znalazła się tu moja fotka z kabiny SP47 z naszej klasy. @ST44-003 mogłeś się chociaż zapytać o jakieś inne fotki a nie wrzucać czyjeś zdjęcie. Jak ktoś chce coś to pisać do mnie, może coś znajdę.

Od czego jest PW? Bocznica.
Krzysiek626

6
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 28 Września 2010, 22:41:26 »
@chemik35 - poszukaj zdjęć SU46 na niemieckich torach albo z pociągami które przekraczają granicę to nawet będziesz wiedział które numery mają PZB (może się przydać gdyby powstała wersja kabiny z takimi urządzeniami). Z tych co mamy w Maszynie to na pewno ma 011 i 048.  Na pewno jeszcze jest w 032 i 037.

7
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 27 Września 2010, 22:23:19 »
V max na Haslerze powinno być przy 120 a jest przy 125 hm/h.

Co do SU46-004 - ta kabina w takim stanie opuściła PESę czy mechanicy coś już poprzerabiali ?

8
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 13 Września 2010, 20:56:48 »
Fotel bym zostawił, akurat w moim regionie są SU46 z fotelami podobnymi jak w tej kabinie (identyczne można zobaczyć w SP47-001).

Co do mierników tep. i cisn. oleju i wody - obramowanie można by podzielić jak w przypadku obrotomierzy, tzn. na część wewnętrzną (czarną) i zewnętrzną (np. czerwoną jak w przypadku tej kabiny). Można by poprawić wskazówki obrotomierzy. 
 Co do bajerów - pulpit na rozkład jazdy bym wywalił albo przestawił. W tym miejscu spotkałem się z nim tylko w SU46-032. Nawet na zakładowym zdjęciu z HCP jest on w innym miejscu (pod bocznym oknem).   

9
Tabor kolejowy / Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« dnia: 13 Września 2010, 19:01:41 »
TEM2 w wersji pasażerskiej. Stacja Bajkał.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Zima sparaliżowała kolej
« dnia: 13 Stycznia 2010, 18:23:20 »
Czytając ten post, odnoszę wrażenie, że nie masz bladego pojęcia o czym piszesz.
Napisałem że mam wrażenie a nie stwierdzam fakt. Z resztą nie bez powodu zadaję tyle pytań...

Ooo, a jak chcesz walczyć z oblodzeniem sieci?
Odpowiedź masz w cytacie, który zamieściłeś...

Oo, to wiesz kiedy będą utrudnienia (...)
No wybacz, zima jest co roku... Przeczytaj dokładnie co napisałem o pogodzie. A słyszałeś o czymś takim jak IMGW ?

Jeszcze takie pytanie - kto ma płacić za oddelegowanie z miejsca A do miejsca B lokomotyw które w miejscu B są zupełnie niepotrzebne?
Jak nie potrzebne ? Uważasz, że SM42 zupełnie wystarczą ? Albo że lepszy kibel z rumunem od suki z paroma wagonami ?
Co do płacenia - no tak, zapomniałem, że kolej nie ma na nic pieniędzy i sytuacje awaryjne nie wchodzą w grę a PKP przyzwyczajone do bycia koleją państwową nie musi się starać za bardzo... Tak mam to rozumieć ?

W kwestii formalnej - śnieżnych i zimnych zim nie było przez ostatnie 30 lat, bo wcześniej bywały, np. 1978/79. A i były takie czasy, że zamarzał Bałtyk, a na lodzie powstawały karczmy dla podróżnych...
No dokładnie. Dla tego trzeba się liczyć z tym, że kiedyś może być powtórka z 1978/1979. Może to teraz nie istotne, ale dobry przykład: w Legnicy przeszła wichura o sile wiatru, jaki nie zanotowano od ponad 200 lat ! Z tym że intensywne opady śniegu da się przewidzieć dużo wcześniej, w przeciwieństwie do szkwału. Tak więc pogoda ma to do siebie, że płata figle, a kolej, podobnie jak transport drogowy, lotniczy czy wodny jest w jakimś stopniu uzależniona od warunków atmosferycznych... 

11
Bieżące kolejowe / Odp: Zima sparaliżowała kolej
« dnia: 13 Stycznia 2010, 16:47:23 »
Czytając ten wątek, odnoszę wrażenie, że kolej jest kompletnie nie przygotowana do zimy... Nasz klimat ma to do siebie, że różnice między latem a zimą są znaczne i chociaż szczególnie śnieżnych i zimnych zim nie ma na ogół, to czasem potrafi ładnie przymrozić i przysypać śniegiem. Nie jest to żadna nowość o czym wszyscy wiemy. Nowością nie jest również oblodzenie sieci,  łamiące się drzewa pod wpływem ciężaru śniegu, zrywające przy okazji sieć i inne wymienione w tym wątku czynniki. Wiadomo, na niektóre rzeczy nie ma się wpływu, ale co z resztą ? Czy to jest tylko i wyłącznie wina braku pieniędzy ?
Kolejną rzeczą, która mnie ciekawi to jest gospodarowanie taborem. Dla czego do tych wszystkich pociągów, do których zdecydowano się doczepić spalinówki, doczepiano SM42, SM48 i ST43 ? Nie wiem jak wygląda sytuacja SU45, ale sporo SU46 w czasie gdy są najbardziej potrzebne do większych pociągów pasażerskich (przecież z myślą o takich pociągach powstały), jeżdżą z 2 lub 3 wagonami albo co gorsza w ruchu towarowym gdzie mogą je zastąpić inne lokomotywy (szczególnie na towarach). Więc moje pytanie, co stoi na przeszkodzie oddelegować kilkanaście SU45 i SU42 oraz kilka SU46 tam gdzie się przydadzą na czas w którym wiadomo, że będą utrudnienia ?

12
Na warsztacie / Odp: Epkowe Kabiny do lokomotyw SM15, SM25 i innych.
« dnia: 26 Listopada 2009, 17:15:11 »
To ty nawet nie wiesz co oglądasz (...) to że wygląda podobnie nie znaczy że tak samo działa.

Dla tego się pytam ;) Dzięki za wyjaśnienie.

13
Na warsztacie / Odp: Epkowe Kabiny do lokomotyw SM15, SM25 i innych.
« dnia: 26 Listopada 2009, 00:59:54 »
Kabiny rzeczywiście ładne. A czy czasem ВЛ10 nie mają takiego samego sterowania jak 2e ? :
&feature=related

Nawet ładnie słychać szafę WN ;)

14
Na warsztacie / Odp: Zalesianie tras
« dnia: 15 Sierpnia 2009, 12:55:17 »
Można by pomyślec również o udźwiękowieniu lasów, tak jak to miało miejsce w scenerii manewrowo 3 bo na razie wyjście z kabiny przypomina wyjście w głuchą próżnię.   

15
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec ED w SP32
« dnia: 13 Lutego 2009, 22:44:08 »
Chyba jednak nie wiadomo...

Instrukcja dla maszynisty spalinowych pojazdów trakcyjnych.
§ 18.
1. Rozruch pociągu należy przeprowadzać w sposób nie powodujący szarpań, zadziałania przekaźników nadmiarowych lub poślizgu kół napędowych, starać się o uzyskanie możliwie największego przyspieszenia rozruchu.
 
To instrukcja ogólna. Nie uwzględnia charakterystyki poszczególnych loków...

16
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec ED w SP32
« dnia: 13 Lutego 2009, 21:32:18 »
Mi chodziło w SP32 o wchodzenie na pozycje hamowania ED. A to że w większości spalinówek powinno się powoli wchodzić to wiadomo. Jak wiemy, różnie to bywa. Tu u mnie w rejonie na sukach potrafią startować z 3000 A na prądnicy, albo startując na manewrach dają na 9 pozycję nie wiadomo po co... Oglądając yt można zobaczyć jak prywaciarz startuje tamarą dając na ostatnią pozycję w parę sekund, chociaż w instrukcji do TEM2 pisze, że powinno się robić co najmniej 2 sek. przerwy pomiędzy pozycjami...
BTW chyba się mały OT zrobił.   

17
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Urealnienie symulatora
« dnia: 13 Lutego 2009, 17:02:11 »
Jak dla mnie dodaje sporo realizmu. Długo czekałem na takie ulepszenie. Po wyjściu z kabiny zawsze miałem wrażenie że w próżnię wychodzę. Moim zdaniem tworzy to klimat typowo polskiego krajobrazu, gdzie ptactwa i całej przyrody jeszcze trochę zostało. Fajnie by było, jak by autorzy przyszłych tras pomyśleli również o dźwiękach tego typu. Gdyby jeszcze śpiew ptaków był dopasowany do odpowiedniego środowiska to już by było w ogóle super (w tej kwestii można się zgłaszać do mnie). Przy okazji gratuluję autorowi scenerii Manerwowo3 za pomysł, oraz oferuję swoją pomoc w dziedzinie dźwięków natury, jeżeli komuś będzie zależało na jak największym realizmie. W końcu urealniać można nie tylko tabor, ale też scenerie ;]     
 

18
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec ED w SP32
« dnia: 13 Lutego 2009, 15:27:47 »
Podobno oporniki w SP32 bardzo się nagrzewają, dla tego wentylatory tak głośno pracują. Na pozycje powinno się wchodzić powoli bo jak się da od razu ma max, to nasza lokomotywa może się z odkurzacza w odrzutowiec zamienić. Nie wiem co tam się może zapalić, ale znajomy maszynista opowiadał, że jego koledze podczas hamowanie ED zajarało się to pudło z oporami. Wyciągnięto z tego wniosek, że wentylatory nie nadążały z chłodzeniem i powinno się robić małe odstępy czasowe podczas załączania pozycji hamowania ED.       

19
Tabor kolejowy / Odp: Schematy taboru kolejowego
« dnia: 19 Stycznia 2009, 21:16:04 »
Za to SU46 to już w ogóle porażka ... Wymiary się nie zgadają, układ żaluzji jak w SU46-053 i 054, a numer inwentarzowy 003, czyli jedna z prototypowych maszyn , a te miały w dodatku żaluzje mniejsze niż lokomotywy seryjne. Złe wymiary okien przedziału maszynowego, za mało ryfli ... Ciekawe kto to rysował i zamieścił ... 

20
Tabor kolejowy / Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« dnia: 29 Listopada 2008, 23:45:40 »
Za to w Niemczech, w porze nocnej syren można używać tylko w przypadku bezpośredniego zagrożenia np. kolizją z pojazdem drogowym. W USA natomiast, mamy dodatkowo określone jak należy dawać sygnał: dwa długie, jeden krótki i długi aż do minięcie przejazdu. I to nie jest bajka z MSTS itp. tak jest na prawdę. Przekonałem się o tym osobiście.
U nas raczej maszyniści dają Rp1 jak mówił kolega pol102 - wg. ich widzimisię. Raz jechałem na EN57 na odcinku ponad 60 km, mech nie dał ani razu Rp1, mimo że były przejazdy niestrzeżone o bardo złej widoczności (szlak biegł w tunelu wyciętym w krzakach i niskich drzewach). 


21
Na warsztacie / Odp: Nowości 2008 by Sakorius - Profeta - EU05
« dnia: 24 Maja 2008, 19:10:27 »
Ja mam pytanie co do oteksturowania czołownic SM42. Czy będzie możliwość nałożenia dokładnej tekstury czy tylko koloru jakiegoś ?
Bo fajnie by było zrobić teksturę stonki w malowaniu, od którego wzięło się to przezwisko. Na daną chwilę trudno czołownicę "pomalować" we właściwy wzór, co domyślam się jest związane z rozmieszczeniem tekstury na loku.

Pozdrawiam.

P.S. Czy przewidywana jest wersja stonki z okrągłymi zderzakami i bez górnego reflektora (ta najstarsza) ?         

22
Na warsztacie / Odp: Kabina Lxd2 (By Mr. B)
« dnia: 23 Marca 2008, 15:46:07 »
[OT] Jak w Lxd2 i w EM10 jest rozwiązane działanie pulpitów w jednej kabinie?[/OT]

W Lxd2 po prostu przełączasz pakietowym i tyle.

No widzę że po ponad pół roku fotki się przydały :D  Na razie kabina prezentuje się interesująco, tym bardziej że będzie to pierwsza lokomotywa spalinowo-hydrauliczna a za razem wąskotorówka z kabiną w MaSzynie. Interesuje mnie tylko jaka fizyka będzie ? Bo szczerze mówiąc to lepsza już jest fizyka spalinowo-elektrycznego loka. 

P.S. Jak by autor potrzebował wskazówki czy fot to niech pisze do mnie na gg albo PW.

 

23
No i teraz można go ewentulanie poszantażować.

Z szantażem to może sobie darujmy. Jak jest niepełnoletni to jeszcze samemu można se biedy narobić...
Fakt, on popełnił pierwszy wykroczenie, ale to nie zwalnia nas z przestrzegania prawa w ten czy inny sposób... 
Jak sytuacja będzie się powtarzać to 997 i tyle, bo jak ma starszych którzy "nie pozwolą synka skrzywdzić" to się pokomplikuje sprawa.

Pozdrawiam 


24
Bieżące kolejowe / Odp: ulubione lokomotywy
« dnia: 14 Stycznia 2008, 16:54:56 »
Moje ulubione loki to SU46 i pochodne, bo polskie :P
Ja ogólnie diesle wolę. Na razie jeszcze można się skarżyć, że zanieczyszczają powietrze ostro, ale poczekajcie, aż spowszechnieje paliwo wodorowe :)


25
Publikacje / Odp: Nowe dźwięki i syreny do SU46 by Rozi
« dnia: 13 Stycznia 2008, 10:39:37 »
Witam, skleiłem całkowicie nowe dźwięki do SU46, oto zmiany i dodatki:
[...]
- 2 nowe syreny,
[...]

Ciekawe pochodzenie dźwięków. Trochę z MSTS, trochę z yt i gra.
Przy tworzeniu następnych proponuję:
1. zamiast 2 ton syreny dać dźwięk CA/SHP z ET42. W tedy uzyskamy dźwięk syreny elektrycznej (bo w takie suki są wyposażone).
Od razu, na miejscu pomocnika trza by zmienić podpis pod tym czerwonym przyciskiem z SHP na "syrena elektryczna".
2. jak brałeś dźwięki z MSTS to mogłeś już dać ten dźwięk sprężarki, bo nawet podobny jest, a sprężarkę od strony kabiny A słychać dobrze.
3. dźwięk halsera do bani (MSTS)
4. dźwięk obręczy raczej przypomina miotanie się sieci nad zerwanym patykiem :P

Ja tylko wziąłem sobie dźwięk syreny, bo jest świetny.

Pozdrawiam     

26
Publikacje / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 03 Stycznia 2008, 15:57:11 »
tak jak 13 pozycja teraz, to dopiero 8 albo 9 powinna brzmieć.

Racja. Dodatkowo SU46 są hałaśliwe oraz wydają z siebie poświst już przy 3 może 4 pozycji.
Poza tym, proponuję w dźwiękach silnika:
-przyciszyć wysokie, średnie i średnio niskie tony.
-uwypuklić niskie.
-pozostawić lub uwypuklić średnio wysokie
Uzyskamy w tedy dźwięki podobne jakie słyszymy będąc w loku (będą przytłumione, ale jednocześnie będzie słychać charakterystyczne klapanie "fiata", które daje się słyszeć w kabinie).

27
Publikacje / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 03 Stycznia 2008, 15:13:06 »
Czy diesle takie jak SU46 mają coś takiego, jak ssanie?

Z tego co wiem nie. W benzyniakach ssanie polega na ograniczeniu dopływu powietrza, przez co silnik więcej paliwa "ssie".
W dieslach mieszankę się spręża, więc nie miało by sensu odcinanie powietrza, a raczej jego większe sprężanie. 

P.S. Jak by ktoś mógł wstawić te dźwięki na inny serwer to był bym wdzięczny.
 

28
Publikacje / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 02 Stycznia 2008, 16:56:20 »
@ET22_RULZ miałem tylko na myśli, że lok nie rusza ;) A tak nawiasem na pozycji "S" w obwód włącza się również opornik. 

Mam jeszcze jedną uwagę. Dla czego świeci się lampka "pompa paliwowa" ?
W SU46 nie spotkałem się z tym. Za to nie funkcjonuje lampka styczników liniowych, a działa ona jak w elektrykach.
Poza tym kabina jak marzenie. 

29
Publikacje / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 01 Stycznia 2008, 22:50:49 »
Witam
Kabiny świetne. Dobra robota Profeta. Mam takie małe zastrzeżenie.
W SU46 na pozycji "W" załączają się tylko styczniki liniowe.

P.S. Czy w SU46 działa bocznikowanie ?

Pozdrawiam. 

30
Bieżące kolejowe / Odp: Kulturalni mechowie
« dnia: 07 Listopada 2007, 10:24:44 »
Ooo, po takim poście odechciała mi się podróż w kabinach na dalekie nieznane odcinki...

Mnie także. Wyobraźcie sobie: mech wywala was gdzieś na polu, nie wiadomo gdzie... Do najbliższej drogi choćby 10 km. I co byście zrobili ? Ci co mają powyżej 18 lat to by se po kumpla zadzwonili ale np. jak by dzieciaka wysadził? A, i oczywiście jak by zasięg był (nie mówię o posiadaniu telefonu). Pół biedy jak by to było do godziny 12:00, ale po południu ok. 16:00 i w dodatku w lesie to już problem... Bo na polu to może jeszcze jakieś punkty orientacyjne widać a w lesie? Na ten temat można się dużo rozpisywać, jednak to co napisałem chyba wystarczy by pokazać rozmiar nieszczęścia jakie mogło dotknąć kolegę ZT-POZNAN i może spotkać innego, nieszczęsnego MK.
Pozdro for all       

Strony: [1] 2 3